X

Privacy Statement (GDPR)


Beste bezoeker,

In het kader van GDPR hebben wij een privacy statement gelanceerd waarin wij uitleggen hoe wij omgaan met jouw persoonlijke data. Je kan het privacy statement hier terugvinden.

Uw Pretparken.be-team


Nog geen lid? Maak hier je gratis account aan!

Resultaten 1 tot 20 van de 92

Hybride Weergave

Vorig Bericht Vorig Bericht   Volgend Bericht Volgend Bericht
  1. #1

    Re: [Majaland Kownaty] 2017

    Ook op capaciteitvlak kiest Plopsa áltijd voor de goedkope optie. Kijk naar 2 grootste parken: Plopsaland De Panne krijgt een woodie, máár de kleinste die de constructeur tot voorheen leverde, tegelijkertijd de enige “kloon” die de constructeur geleverd heeft (dus origineel is het óók niet).

    Holiday Park krijgt een Premier Rides Sky Rocket II, op zich heel leuk, maar men kiest wederom voor de optie zónder wisselstation, terwijl deze toen al een optie was.

    Dit zijn helaas geen verwijten, maar feiten. Plopsa = snel en zo goedkoop mogelijk.
    Laatst gewijzigd door etwien; 22-01-18 om 22:45.

  2. #2

    Re: [Majaland Kownaty] 2017

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door etwien Bekijk Berichten
    Ook op capaciteitvlak kiest Plopsa áltijd voor de goedkope optie. Kijk naar 2 grootste parken: Plopsaland De Panne krijgt een woodie, máár de kleinste die de constructeur tot voorheen leverde, tegelijkertijd de enige “kloon” die de constructeur geleverd heeft (dus origineel is het óók niet).
    Heidi is geen kloon (los van het feit dat de supportsctructuur verschilt van de baan in Orlando, is ook de layout niet identiek) - en zelfs al was het er één, dan nog was het niet de eerste kopie die GCI heeft neergezet. American Thunder in SFSL is een kopie van Thunderbird in Powerpark.

    Ik zou niet zeggen dat Plopsa altijd voor de allergoedkoopste oplossing gaat. Ze hadden ook als vervanging van de Superwirbel voor een Zamperla Volare kunnen gaan, of in plaats van de vele Mack-producten in de Panne voor goedkopere en inferieure italiaanse merken kunnen gaan (de Draak, splashbattle, Supersplash). Als het écht zo snel en goedkoop mogelijk was wat de klok sloeg, zou Plopsaland meer weg hebben van Flamingoland.

  3. #3

    Re: [Majaland Kownaty] 2017

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Ignace Bekijk Berichten
    Heidi is geen kloon (los van het feit dat de supportsctructuur verschilt van de baan in Orlando, is ook de layout niet identiek) - en zelfs al was het er één, dan nog was het niet de eerste kopie die GCI heeft neergezet. American Thunder in SFSL is een kopie van Thunderbird in Powerpark.

    Ik zou niet zeggen dat Plopsa altijd voor de allergoedkoopste oplossing gaat. Ze hadden ook als vervanging van de Superwirbel voor een Zamperla Volare kunnen gaan, of in plaats van de vele Mack-producten in de Panne voor goedkopere en inferieure italiaanse merken kunnen gaan (de Draak, splashbattle, Supersplash). Als het écht zo snel en goedkoop mogelijk was wat de klok sloeg, zou Plopsaland meer weg hebben van Flamingoland.
    Het feit dat Heidi geen exacte kopie is (in hoe verre dat een feit is want de verschillen zijn te verwaarlozen en zijn enkel gemaakt om de layout van White Lightn... euh ... Heidi beter op zijn plaats(je) te doen passen) maakt hem nog steeds niet origineel, terwijl het voor Plopsa een open goal kon zijn om met een mooie custom layout te komen, maar neen, zelfs een woodie is copy-paste materiaal daar.

    Én of de doorsnee persoon daar nu iets van merkt of niet, dat is mijn punt niet. Ik weet ook zeer best dat de kans dat mensen zowel White Lightning en Heidi beiden zullen doen in hun leven zeer klein is. Mijn PERSOONLIJK punt is dat gebrek aan originaliteit in een bedrijf als een pretpark op termijn zeer grote gevolgen kan hebben. Het getuigd op zijn eerste van zeer weinig originaliteit, maar ook van weinig ontwikkelingszin met eigen identiteit.

    Mij maakt het niet uit of ze zo verder doen, ik bezoek het park zelfs meermaals per jaar met mijn kleine neefje, maar van zo dra hij groot genoeg is neem ik hem mee naar parken die meer te bieden hebben, die beslissing namen ook mijn zus en schoonbroer toen ze zeer teleurgesteld terugkeerden van PIH, waar ze praktisch letterlijk hetzelfde als in de Panne aantroffen.

    De eenheidsworst van Plopsa gaat na een tijd zo hard vervelen, dat is mijn punt. Wat zou de meerwaarde zijn om eens met de kleine naar pakweg Coevorden of Coo te gaan om er wéér dezelfde attracties te doen? Ik kan zo uren doorgaan, maar dat is ook het punt van een persoonlijke visie. Het degoutantste van al is dat de Plopsa groep soms doet alsof ze het warm water uitgevonden hebben (terwijl ik ze eerder met een permanente spuitbetonleiding zie afkomen maarbon).

    En over de attractie KWALITEIT heb ik niks gezegd, wel over de steeds wederkerende capaciteitsdrollen. Die vergelijking gaat dus niet op.
    Laatst gewijzigd door etwien; 23-01-18 om 00:07.

  4. #4

    Re: [Majaland Kownaty] 2017

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door etwien Bekijk Berichten
    En over de attractie KWALITEIT heb ik niks gezegd, wel over de steeds wederkerende capaciteitsdrollen. Die vergelijking gaat dus niet op.
    Dat is nochtans hoe ik deze uitspraak interpreteer:

    Dit zijn helaas geen verwijten, maar feiten. Plopsa = snel en zo goedkoop mogelijk.
    Daarop wilde ik ingaan. Als het altijd zo snel en goedkoop mogelijk moet, waarom dan bij A en B-leveranciers bestellen in plaats van enkel maar met Italiaanse en Chinese achtbaanbouwers in zee te gaan?

  5. #5

    Re: [Majaland Kownaty] 2017

    Tgoh, echt mooi vind ik die hallen ook niet, maar kil kan je ze toch niet noemen? Het is en blijft natuurlijk een hal, maar dat heb je bij alle indoor-parken, kijk maar naar Toverland, Dippiedoe, MegaSpeelstad, etc. In vergelijking met die indoor speelparadijzen/attractieparken zijn die van Plopsa toch van een beter niveau? Dat is dan eerder een persoonlijke kwestie van smaak dan een bewezen feit. Ik zou graag toch eens die klachten zien, want dit is toch ook de eerste keer dat ik zoiets hoor.

    Wat je zegt over het kopieergedrag sluit ik me deels bij aan. Dat ze in Polen, op + 650 km afstand van het volgende indoorpark een klakkeloze kopie zetten stoort me helemaal niet, dat vind ik een (financieel en operationeel) logische zet. Ok, voor ons is dat minder aangenaam, maar aan pretparkfans verdienen ze dan ook bitter weinig geld...
    Dat ze in een zelfde park veel dezelfde statische figuren en materialen gebruiken stoor ik me wel aan, want dat getuigt voor mij naar teveel winstbejag. Natuurlijk is dat ingegeven door financiën, maar dan heb ik liever dat ze minder snel investeren en gebruik maken van meer diverse materialen dan standaard spuitbeton en paar keer dezelfde mal.

    Maar opnieuw, wij zijn niet de doelgroep van Plopsa en daarom gaan ze nooit rekening houden met ons. Voor eender welke ouder telt (voornamelijk) het geluk van zijn kind. En dat kind vind het niet erg om in een omgeving te staan die niet tot in de puntjes is afgewerkt, zolang die maar herkenbaar is. Dat is dan ook de kracht van Plopsa (en Disney ook), de ouders betalen evenveel en stellen (bijna) geen eisen, want ze zijn daar voornamelijk voor hun kinderen. En als de kinderen gelukkig zijn, dan zijn de ouders dat (meestal) ook...
    Laatst gewijzigd door Michielsken; 22-02-18 om 09:32.

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •