Citaat Oorspronkelijk geplaatst door K-ToF Bekijk Berichten
En de parking gebruiken...dan vraag ik mij af dewelke. Want je hebt die extra parking ter hoogte van Cobra, maar aangezien men daar direct bij de buren zit, zie ik dat niet gebeuren. De hoofdparking zie ik al evenmin gebeuren, want op drukke dagen staat meestal de hoofdparking vol, ook de extra parking staat dan vaak vol. Afgelopen Halloween moest men zelfs bezoekers doorverwijzen naar de parking van de Carrefour in Bierges. Dus parkings gebruiken als plaats voor uitbreiding zie ik niet gebeuren. Maar niets is onmogelijk, uiteraard.
Ik denk dat wij in de toekomst een uitbreiding/verplaatsing of vernieuwing van de parking kunnen verwachten. In de presentatie van het masterplan (zie link vorige pagina) zie je hoeveel ruimte het park rondom de huidige parking nog bezit. Wat ook plausibel is, is dat de linkerkant van de parking voorbehouden wordt voor mogelijke hoteluitbreiding/een derde park? Dat laatste is twee jaar geleden ook al eens ter spraken geweest, vlak nadat CDA bekend maakte dat zei het zien zitten om te investeren in Indoor parken rondom de stripfiguur Asterix.Dat in combinatie met een hotel lijkt mij wel ideaal, neen?

Ik hoop dat ze op termijn de huidige personeels- en busparking verplaatsen naar achteren zodat aan die kant een nieuwe slidetoren kan herrijzen voor Aqualibi. Al zal dat voor na 2024/2025 zijn.

EDIT:

Op de slides zie je al enkele wijzigingen op de huidige parking. Grootse veranderingen lijken precies de komst van twee ronde punten en achteraan de parking de komst van een grote busstop voor bussen (vermoedelijk voor bussen vanuit Waver/Wallonië, maar misschien ook enkelen vanuit Vlaanderen zoals misschien bijvoorbeeld een mogelijke snelbus vanuit Brussel of andere steden? Leuven is al perfect bereikbaar met de trein, dus dat lijkt mij uit te sluiten dat er van daaruit bussen zullen rijden in de toekomst).