X

Privacy Statement (GDPR)


Beste bezoeker,

In het kader van GDPR hebben wij een privacy statement gelanceerd waarin wij uitleggen hoe wij omgaan met jouw persoonlijke data. Je kan het privacy statement hier terugvinden.

Uw Pretparken.be-team


Nog geen lid? Maak hier je gratis account aan!

Pagina 22 van de 30 EersteEerste ... 122021222324 ... LaatsteLaatste
Resultaten 421 tot 440 van de 582
  1. #421
    borisvdd
    Guest

    Re: [Bobbejaanland] 2018 - Nieuws en geruchten

    Is het niet veel gemakkelijker dat de mensen in groepjes ingedeeld worden en op een platform gaan staan met een hekje waar je moet wachten om in te stappen. Discreet kan er dan een lichtje branden bij de operator dat rood of groen is. Bij Rood moet de groep gewoon nog eens opgesplitst worden door de grouper.
    Zo hoeft niemand beschaamd te zijn. Zoveel makkelijker dan tegen een viertal dikke mensen te zeggen: "Kom eens mee naar het operatorhok", want omdat het in het nieuws geweest is, weet iederéén intussen waarom je naar zo'n hokje mee moet.
    Echt wéér eens dom opgelost van Bobbejaanland.

  2. #422

    Re: [Bobbejaanland] 2018 - Nieuws en geruchten

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door borisvdd Bekijk Berichten
    Is het niet veel gemakkelijker dat de mensen in groepjes ingedeeld worden en op een platform gaan staan met een hekje waar je moet wachten om in te stappen. Discreet kan er dan een lichtje branden bij de operator dat rood of groen is. Bij Rood moet de groep gewoon nog eens opgesplitst worden door de grouper.
    Zo hoeft niemand beschaamd te zijn. Zoveel makkelijker dan tegen een viertal dikke mensen te zeggen: "Kom eens mee naar het operatorhok", want omdat het in het nieuws geweest is, weet iederéén intussen waarom je naar zo'n hokje mee moet.
    Echt wéér eens dom opgelost van Bobbejaanland.
    Eén: het zou me sterk verbazen als ze personen individueel zouden wegen om dan nog zelf te moeten uitrekenen of een boot nu te zwaar is of niet. Twee: dit is een maatregel van Parques Reunidos waarin Bobbejaanland volgens mij weinig te zeggen heeft.

    Wel opvallend hoe streng alles geworden is. Bedenk dat Schwarzkopf nog achtbanen maakte zonder beugels...

  3. #423

    Re: [Bobbejaanland] 2018 - Nieuws en geruchten

    Overladen vaartuigjes vermijden ... voorwaar een nobel streven. Merkwaardig dat onze staatssecretaris van Ziel en Migraine hieromtrent nog niks heeft laten weten op Twitter!

  4. #424

    Re: [Bobbejaanland] 2018 - Nieuws en geruchten

    Ik snap wel dat ze deze maatregel invoeren. Ik zat een paar jaar geleden in de El rio, volgeladen bootje met een paar stevig gebouwde mensen aan boord, na de drop van de draaikolk botste de boot tegen de wand waardoor deze erg schuin ging hangen door het gewicht, het zeg maar soort van schuin dat je je echt moest vasthouden om in de boot te kunnen blijven zitten.

  5. #425

    Re: [Bobbejaanland] 2018 - Nieuws en geruchten

    Wat ik niet snap is dat een abonnement voor de zomer voor quasi dezelfde prijs weggeven als een dagticket. Dan leer je je publiek toch écht aan dat Bobbejaanland zijn geld niet waard is?!

  6. #426

    Re: [Bobbejaanland] 2018 - Nieuws en geruchten

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Yorben Bekijk Berichten
    Ik snap wel dat ze deze maatregel invoeren. Ik zat een paar jaar geleden in de El rio, volgeladen bootje met een paar stevig gebouwde mensen aan boord, na de drop van de draaikolk botste de boot tegen de wand waardoor deze erg schuin ging hangen door het gewicht, het zeg maar soort van schuin dat je je echt moest vasthouden om in de boot te kunnen blijven zitten.
    Mij lijkt dit amateurisme. In geen enkel park heb ik dit al gezien. Succes aan de operator die mensen moet aanspreken om op een weegschaal te gaan staan.
    Wat het schuin hangen van een ronde boot betreft, dit heeft meer te maken met gewichtverdeling dan overgewicht.
    Volgens mij zijn die boten zo ontworpen dat je ze niet kan overladen, je kan ze wel verkeerd laden.
    Lang geleden nog gewerkt in de Meli, aan de splash en aan apirama.
    In apirama keken we wel naar de verdeling door bvb niet alle volwassenen aan dezelfde kant van de boot te laten plaatsnemen.
    Laatst gewijzigd door Ollivier; 16-06-18 om 22:29.

  7. #427

    Re: [Bobbejaanland] 2018 - Nieuws en geruchten

    Ik zou wel eens willen weten hoeveel % van de jaarlijkse bezoekers aan BJL de volle inkomprijs betaalt. Ik schat < 5%. Suzy en Lotus = 1+1 gratis, online veilingsites, korting met abo's van concurrenten, terugkom-tickets à €9, kortingen op de eigen website o.a voor Halloween, leraren-korting, ...

    En ja, een mini-abonnement à ticketprijs komt opnieuw wat goedkoop over. Het feit dat het park net in de drukkere zomer naar extra volk hengelt, kan je misschien als een lichte vorm van wanhoop beschouwen. Maar toch vind ik zo'n zomer-abonnement nog zo stom niet. Wie nu aan 50% binnenkomt, kan dan nog eens 50% betalen om één of enkele keren extra te komen binnen de twee maanden. Zo veel verschil met 'volgende dag gratis' is er dan niet. Van zo'n actie profiteerde ik in BJL en MPG in 2010 en in Mira in 2015.

    Ik denk niet dat iemand met zo'n zomer-abonnement nu > 4 keer naar het park gaat in 2 maanden tijd. En indien wel, dan betekent dat serieuze extra inkomsten qua parking (indien niet aan de concurrerende overkant geparkeerd) en/of catering. Dan kan je al beter een Gold-abo kopen, of even wachten en half aug. een abo kopen voor het aflopend en volgend seizoen.

    Wat ik me nog afvraag: gaan ze van dit wegeef-beleid volgend jaar afstappen na hun mega-investering? Het is toch beter dat je extra volk trekt met eindelijk een spraakmakende nieuwe attractie dan omwille van de 'goeiekoop'.

    Dat 2019-topic is ook wegens gebrek aan info van het park een beetje stilgevallen. Het valt cijfermatig in het niet tegenover Walibi, Efteling en Toverland, maar ... ik herinner me een bedrag van € 15 mln. Vraag is of dat correct is en hoeveel naar (her-)theming van Typhoon en Sledge gaat. BJL zou zowaar voor even de duurste coaster van België kunnen hebben (prijskaartje Pulsar of Psyké, anyone?)! En bij Gerstlauer krijg je voor dat bedrag wel heel veel coaster. Op Europese bodem schat ik enkel Smiler, Kärnan en misschien Pégase duurder in.

  8. #428

    Re: [Bobbejaanland] 2018 - Nieuws en geruchten

    Het Nieuwsblad op z'n zondags incl. een looopiaanse sneer naar de acht jaar overleden stichter en bezieler.



  9. #429
    borisvdd
    Guest

    Re: [Bobbejaanland] 2018 - Nieuws en geruchten

    En vandaag lees ik reclame dat klanten 10% korting krijgen in de restaurants... En dan daarna de dikzakken wegen voor ze in een attractie mogen. Dat park is de titel "Aldi van de pretparken" helemaal waard. Met dit verschil dat je bij Aldi nog wel kwaliteit kunt ontdekken soms.

  10. #430

    Re: [Bobbejaanland] 2018 - Nieuws en geruchten

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door borisvdd Bekijk Berichten
    En vandaag lees ik reclame dat klanten 10% korting krijgen in de restaurants... En dan daarna de dikzakken wegen voor ze in een attractie mogen. Dat park is de titel "Aldi van de pretparken" helemaal waard. Met dit verschil dat je bij Aldi nog wel kwaliteit kunt ontdekken soms.
    Zou het misschien voor één keer mogelijk zijn om respectvolle posts neer te pennen? Niet iedereen hier is gediend met jou gebruik van de term 'dikzak'. Ik ben niet corpulent, nog mollig, nog dik, maar ik kan mij voorstellen dat sommige leden of lezers aanstoot nemen aan uw onbeleefde gedrag!

  11. #431

    Re: [Bobbejaanland] 2018 - Nieuws en geruchten

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door borisvdd Bekijk Berichten
    En vandaag lees ik reclame dat klanten 10% korting krijgen in de restaurants... En dan daarna de dikzakken wegen voor ze in een attractie mogen. Dat park is de titel "Aldi van de pretparken" helemaal waard. Met dit verschil dat je bij Aldi nog wel kwaliteit kunt ontdekken soms.
    Wat een belachelijke opmerking. Als je geen waardevolle en beleefde bijdragen kunt leveren is het misschien beter om gewoon niet te posten. Wat wil je insinueren, dat BJL moedwillig haar bezoekers wil vetmesten zodat ze daarna belachelijk gemaakt moeten worden in het opstapstation van een attractie? Get your stuff together.

  12. #432

    Re: [Bobbejaanland] 2018 - Nieuws en geruchten

    Dreamcatcher VR heeft recent ook een eigen "website" gekregen : https://www.thedreamcatcher.be/#the-ride

  13. #433

    Re: [Bobbejaanland] 2018 - Nieuws en geruchten

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door stvl Bekijk Berichten
    Dreamcatcher VR heeft recent ook een eigen "website" gekregen : https://www.thedreamcatcher.be/#the-ride
    Leuk dat de halve film al op die website staat

    Edit: ik denk dat dit wel nog geslaagd kan worden hoor. Bij Mount Mara vond ik het effect heel leuk dat je in zo'n donkere hal ineens in helderblauwe lucht terechtkomt in de film. Hier een donkere film bij een baan die buiten in het licht staat. En naar dat interactieve element ben ik ook wel benieuwd, het klinkt in ieder geval wel leuk
    Laatst gewijzigd door Rickie97; 17-06-18 om 15:55.

  14. #434

    Re: [Bobbejaanland] 2018 - Nieuws en geruchten

    die foto van de operator flatteert het artikel ook niet echt :-). Waarschijnlijk is de plaatsing van de weegschaal een gevolg van één of andere veiligheidsrichtlijn. Zorg inderdaad voor een apart platform voor het groepje wachtenden om in te stappen. Bij een te hoog totaalgewicht, kan je dan nog altijd subtiel ingrijpen zonder mensen en plein publique voor schut te moeten zetten. Of wijzig de maximale bezetting tot bvb een beperkt aantal volwassenen per bootje ofzo...

  15. 17-06-18, 16:56


  16. #435

    Re: [Bobbejaanland] 2018 - Nieuws en geruchten

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Rickie97 Bekijk Berichten
    Leuk dat de halve film al op die website staat
    Mooi! Dan moet ik er ook niet voor tot daar!

  17. 18-06-18, 10:07


  18. #436

    Re: [Bobbejaanland] 2018 - Nieuws en geruchten

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door borisvdd Bekijk Berichten
    Ik ben nergens onbeleefd. "Dikzak" staat gewoon in het woordenboek.
    Wat heeft een woordenboek hier mee te maken? Jouw taalgebruik was in die post onbeleefd, want verschillende mensen storen zich hier aan. Dat je jezelf dan nog probeert goed te praten is al helemaal fout en zorgt ervoor dat het lijkt dat je helemaal geen spijtbesef over je daden en de gevolgen daarvan. Daarnaast lijkt het ook alsof je helemaal geen constructieve bijdrage kan geven tot dit gesprek, want de focus ligt op het schofferen van anderen ipv je nuttige bijdrage. En tot slot is dit al niet de eerste keer dat er iemand iets dergelijk zegt tegen jou, wat dus getuigt van heel weinig respect voor andermans mening.

    Gelieve in het vervolg hier aan te denken en te focussen op een nuttige bijdrage tot de discussie, waarbij je taalgebruik aanvaardbaar voor iedereen is. Respect voor je mening dien je af te dwingen door ze op een respectvolle manier te brengen.



    Soit: BJL heeft weer eens het nieuws gehaald. Op zich begrijp ik het park wel, al is de manier waarop echt wel onhandig. Zoals boris zegt, een voorsoorteervak zou ideaal zijn om dit te doen zonder de mensen voor schut te zetten. Ik vraag me wel af waarom ze opeens met zo'n striktere richtlijnen komen, halverwege het seizoen...
    Laatst gewijzigd door Michielsken; 18-06-18 om 10:36.

  19. #437

    Re: [Bobbejaanland] 2018 - Nieuws en geruchten

    Er moet ook niet overdreven worden he. Ben het ook lang niet altijd met Boris eens, maar tegenwoordig mag niks meer bij naam genoemd worden. Een Marokaan is een Marokaan, een allochtoon is een allochtoon, een homo is een homo, een gehandicapte is een gehandicapte, ... Als mensen daar moeite mee hebben, mjah, sorry hoor. Tegenwoordig mag niks meer, alles moet blijkbaar nu 100% politiek correct zijn. Ik was vroeger erg mager, maar kan me niet inbeelden dat er 20 jaar geleden over zo'n zaken gevallen werd als ik 'magere spriet' genoemd werd.

    Maar goed, het gaat dit eigenlijk concreet in zijn werk in Bobbejaanland? Ik stel me hierbij een weegschaal van de Blokker voor die tevoorschijn gehaald moet worden bij twijfel en dat de jobstudent met een telmachine de gewichten moet optellen? Professioneler dan dat kan ik het mij niet voorstellen van Bobbejaanland.
    Laatst gewijzigd door jefke88; 18-06-18 om 12:01.

  20. #438

    Re: [Bobbejaanland] 2018 - Nieuws en geruchten

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door jefke88 Bekijk Berichten
    Er moet ook niet overdreven worden he. ...

    Maar goed, het gaat dit eigenlijk concreet in zijn werk in Bobbejaanland?
    Helemaal akkoord.

    Ik veronderstel inderdaad dat er een klassieke huis-weegschaal ter beschikking is, maar ik veronderstel dat de jobstudent in kwestie gewoon zelf bezoekersgroepen al dan niet opsplitst op basis van een eigen schatting. Die weegschaal gaat er normaal zelden tot nooit aan te pas komen.

  21. #439

    Re: [Bobbejaanland] 2018 - Nieuws en geruchten

    Tsja.. In Dubai was er ook een weegschaal bij een waterattractie. Verplicht 4 personen in een band, maar met een absoluut maximum van 300Kg totaal. Wachtrij stond vol met forse (geen dikke) kerels. Dus Operator moest wel op de man spelen op het moment dat er kinderen of damens zich in de rij voegden. Groepen werden uit elkaar getrokken en weer vreemd in elkaar gezet om het paar passend te krijgen. De capaciteit was een ramp hierdoor, privacy van gewicht zo ongeveer non-existent (iedereen stond gespannen te kijken of je licht genoeg was dat de boot kon vertrekken) maar door de manier hoe de betreffende operator het allemaal wist te brengen was er geen vuiltje aan de lucht. Sterker nog: Het was zelfs nog best amusant ook

  22. #440

    Re: [Bobbejaanland] 2018 - Nieuws en geruchten

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Pretparkfreak7 Bekijk Berichten
    Helemaal akkoord.

    Ik veronderstel inderdaad dat er een klassieke huis-weegschaal ter beschikking is, maar ik veronderstel dat de jobstudent in kwestie gewoon zelf bezoekersgroepen al dan niet opsplitst op basis van een eigen schatting. Die weegschaal gaat er normaal zelden tot nooit aan te pas komen.
    Dit dus, ik denk dat Peggy zelf ook al geregeld heeft uitgelegd dat ze eerst groepjes opsplitsen als het erop lijkt dat ze het maximumgewicht gaan overschrijden, en dat ze dan pas gaan wegen als ze dat niet willen. (En dan lijkt het mij niet fout om te verwachten dat ze dat dan ook willen bewijzen.)

    Dit is verder weer zo'n belachelijke heisa om niks. Ja d'r staan weegschalen om bezoekers te wegen. Maar het zou me niks verbazen moesten die dingen op het einde van het seizoen niet gebruikt geweest zijn...

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •