Ik ben ook verrast door de resultaten. Wij klagen misschien veel over Bobbejaanland en Bellewaerde, maar toch trekken ze heel wat bezoekers. Bobbejaanland ongeveer 1 miljoen en Bellewaerde had er 800 000 in 2017. Als je weet dat hier veel jongeren bij zitten (Bobbejaanland met goedkope tickets - Bellewaerde met weinig alternatieven in de buurt, speciale avonden...), dan vind ik dit niet geheel onlogisch: zij hebben namelijk smartphones en zijn vertrouwd met social media, dus posten ze veel.

Op dat vlak vind ik het wat logischer dan Plopsaland wat mindere cijfers heeft hier, aangezien ze vooral ouders met kleine kinderen aantrekken. Deze posten volgens mij sowieso al wat minder omdat ze hier wat minder mee bezig zijn.

En juist daarom vind ik het zo verwonderlijk van Walibi Belgium! Dit park trekt volgens mij het meeste jongeren, maar heeft wellicht wat meer thrill waardoor de smartphone veiliger opgeborgen wordt in de tas of rugzak en zo makkelijk enkele uren blijft zitten?

Het Euro Space Center en Comics Station vind ik dan weer mooi om in deze top te zien.

Wereldwijd gezien opmerkelijk dat er maar 1 Europees park in de top staat