Citaat Oorspronkelijk geplaatst door traveler Bekijk Berichten
Ik geloof dat zelf een minimalistisch uitgewerkt thema goed kan zijn als je weet hoe en waar de decorstukken te plasten.

Ik bedoel hiermee dat we geen grootte nieuwe gebouwen moeten verwachte of rotswerk overal. Maar bevoordeel het thema oerwoud kan makkelijk door bomen en een stationsgebouw in een vervallen boomhut stijl te maken.

disney (de persoon) was zich er goed van bewust je kan goedkoop 1 stuk gebruiken dat vanaf een ander kant total anders uitziet. (bijvoorbeeld een bar mainstreet die er uitziet als salon vanaf het westen gedekte)
Ik mis de link tussen de eerste 2 alinea's en de laatste. (For the record: Een gebouw aan de ene kant een andere aankleding geven dan aan de andere kant is gewoon common sense.. deden ze in Tivoli Gardels al vele jaren voordat Walt met zijn park kwam).

Het eerste deel van je alinea kan heel goed werken voor Bobbejaanland. Echter hebben ze iets dergelijks al eens geprobeerd met het Urban thema van Dizz en zijn ze hard gefaald. Maar je ziet wel dat er parken zijn waar het werkt. Om even bij het voorbeeld van Disney te blijven. De themagebieden voor Studio's, Toy Story of Dinoland stellen op geen enkel vlak veel voor. Ze zijn goedkoop, plastic en niet echt van speciaal niveau. Maar juist omdat dit perfect past bij de gebieden ziet het er leuk uit en slikken mensen het.

Echter moet je dan wel voor een thema kiezen waar dat minimalistische goed bij past. En daar zit vaak het knelpunt. Een jungle-thema kun je niet goed uitwerken met minimalisme. Juist omdat een jungle valt of staat door een overdosis aan beplanting en liefst hier en daar een paar ruines (Die je niet van plastic kunt maken). Maar ga je het cartoonesk maken, dan is minimalisme vaak al voldoende om dat effect te behalen, al ken ik parken die zelfs dat verprutsen... en PR kennende verwacht ik er niet enorm veel van.