Citaat Oorspronkelijk geplaatst door coasterfrenzy Bekijk Berichten
6: Dat is niet hoe het werkt. Je krijgt X werk gedaan in Y manuren. Je gaat geen mensen over je bouwwerf laten lopen, die niet aan het werk zijn. Bijvoorbeeld: Als een project 40 uur duurt, maakt het niet uit of ik die 40 uur in één week doe, of verspreid over een hele maand. Uiteindelijk heb ik slechts 40 uur aan dat project gewerkt en heb je dus ook voor die 40 uur kosten. Het kan zijn dat er wat meer betaald wordt als de bouwfirma een ongebruikte torenkraan op de bouwwwerf moet laten staan. Maar dat zijn bedragen die eerder een druppel op de gloeiende plaat zijn.
Wat je zegt klopt, maar ik denk dat Traveler het eerder anders bedoelde. De inschatting van het aantal uren dat aan het project gebouwd moet worden, kan ook verkeerd geweest zijn. Als je 40 uren er plots 60 worden zal het afhangen van de afspraken die op papier staan of PHL deze 20 extra uren moet betalen of dat de bouwfirma er zijn broek aan scheurt.

En hierop wil ik toch ook even inpikken

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door coasterfrenzy Bekijk Berichten
Er zijn inderdaad enkele uitzonderingen, [...] Dat zijn veelal oude banen met een slecht design die ook bijna allemaal wel al eens gestald zijn op een punt waar je de trein niet zonder takelwagen weg kunt krijgen.
Volgens mij heeft zo'n stallpunt niks te maken met al dan niet het hoogste punt na de launch hebben. Een achtbaan kan perfect tussen twee lage heuveltjes stilvallen, als hij om diverse redenen te veel energie is verloren onderweg, door tegenwind of zo. Op Youtube kan je een filmpje van de Boomerang tijdens Winter Bellewaerde vinden die echt maar net zijn looping haalt omdat het een lege trein was en de wielen koud waren. Dit heeft absoluut niks met het hoogste punt te maken.

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door coasterfrenzy Bekijk Berichten
Als ik een schwarzkopf shuttle loop als voorbeeld neem: Als hij op de heenweg door de loop komt, is de kans vrij klein dat hij de terugweg niet haalt.
Ook deze stelling is helemaal niet waar. Dit heeft helemaal niks met elkaar te maken. Als je door de voorwaartse looping zou komen met een snelheid van een Vekoma Boomerang in de looping, ga je de looping terug nooit halen. Je moet waarschijnlijk zelfs heel de looping met positieve G-kracht doorlopen om de terugweg te kunnen halen.

Hetgeen waarvoor de kans wél klein is, is dat hij ondersteboven blijft hangen. En inderdaad is dat exact wat ooit gebeurde.

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door coasterfrenzy Bekijk Berichten
In elk geval: Bij coasterdesign Anno 2018 is het "best Practice" (en niet meer dan common sense) om bij een *full circuit coaster* het hoogste punt na de launch te laten volgen, alvorens de trein een daling te laten doen.
Het is het eenvoudigste om zoveel mogelijk potentieel uit je hoogte te halen, maar zeker niet de regel. Je verliest natuurlijk energie als je eerst omhoog, daarna naar beneden en dan weer omhoog gaat, dus om dan een tweede hogere heuvel te maken moet je al grote negatieve kracht hebben als je over de eerste gaat dus eenvoudig om zoiets te maken is het niet, daarom vind je het ook (bijna?) niet, maar het zou kunnen. Ik zou dat zeker niet per definitie een slecht design noemen, eerder 'alternatief'.

Om ook ontopic te blijven: ik vermoed toch ook dat ze vertraging hebben opgelopen als het dit jaar niet opengaat. (Wat ik sterk betwijfel als ik het gebied zie). Je zou verwachten dat Vekoma hun model presenteert in het jaar dat je prototype opengaat, toch? Vooral vermits PHL adverteert met eerste gelanceerde vliegende achtbaan in de wereld en de lancering standaard bij dit type is...

Eigenlijk vind ik het raar dat ze zo snel gezegd hebben dat er een flying coaster komt. Er wordt enorm weinig gedeeld, maar dit dan wel, zo danig lang op voorhand dat het enthousiasme bij de mensen alweer aan het minderen zou kunnen zijn. Wij kunnen het nog een beetje volgen en inschatten, maar ik kan me wel voorstellen dat iemand die volgend jaar in het park komt denkt: is dat nu nog niet af?

Verder, dit had ik eerder deze maand nog willen typen maar bij deze: wauw, wat is dit topic toch ongelooflijk interessant de laatste tijd. Ik leer hier zowaar bij dat er een weg dwars door PHL loopt. Hier had ik dus echt geen flauw benul van, prachtig hoe dat is weggewerkt in het park Dit vind ik ook echt leuk om pas te ontdekken nà een eerste bezoek. Als je al dit soort dingen al op voorhand weet ga je ernaar zoeken als je er bent en kun je niet meer oordelen of het geslaagd is. Dat is dit voor mij dus zeker wel

Ook dat de parkings niet van het park zijn wist ik eigenlijk niet. Vandaar dus dat je moet betalen bij het oprijden! Wij vonden dit eigenlijk nog een goed systeem gezien je dan veel vlotter weer weg bent 's avonds, in plaats van de klassieke file om van de parking af te geraken, mensen die de boel ophouden omdat ze geen ticket gekocht hebben... Al waren wij er wel al voor 10u, dus ik weet niet hoe het nu met file richting het park 's morgens zit? Ik vermoed dat het feit dat geen andere parken dit doen wel een aanduiding is dat het geen goed idee is om zoiets in te voeren.