X

Privacy Statement (GDPR)


Beste bezoeker,

In het kader van GDPR hebben wij een privacy statement gelanceerd waarin wij uitleggen hoe wij omgaan met jouw persoonlijke data. Je kan het privacy statement hier terugvinden.

Uw Pretparken.be-team


Nog geen lid? Maak hier je gratis account aan!

Bekijk Poll Resultaten: Is Europa-Park het beste attractiepark van Europa?

Stemmers
35. Je mag niet op deze poll stemmen
  • Ja

    21 60,00%
  • Nee

    14 40,00%
Resultaten 1 tot 20 van de 60

Hybride Weergave

Vorig Bericht Vorig Bericht   Volgend Bericht Volgend Bericht
  1. #1

    Re: [Poll] Europa-Park het beste Europese pretpark?

    Nee..

    Het park moet het van zijn kwantiteit hebben en dat doen ze heel goed. Daarnaast kunnen ze aardig wat capaciteit draaien. Combineer dat met hun prijs dan heb je een best aardig park.

    Maakt dit hun het beste park van Europa? Mijn inziens zeker niet.

    De theming is - uitgezonderd bij ijsland - nergens echt af. Natuurlijk, het Grieks dorpje is heel mooi, maar zodra je je omkeert kijk je tegen betonnen blokken en kale track aan. Bij redelijk veel thema gebieden heb je zelfs geen flauw benul wat het moet voorstellen, ware het niet dat het er bij stond. Natuurlijk geld dat vooral voor de oudere gebieden, maar dat wil niet zeggen dat oplappen geen optie is. Voor een park dat attracties aan pakweg de helft van de prijs kan zetten dan andere parken zou ik verwachten dat ze meer in theming kunnen steken.

    Arthur is bijvoorbeeld een attractie die het volledig van de theming moet hebben. Maar in zowel de wachtrij als bij de finale van de rit kijk je tegen een groene blikken rand aan.. En nee, een houten poort rond de ingang van de achtbaan maken helpt niet om de rest van die groene wand dicht te dekken. De interactie in de centrale hal tussen bezoekers en riders van de attractie is knap gevonden, maar als je de aandacht op die manier naar boven toe trekt, zou het ook mooi zijn als je dat wat af werkt, in plaats van naar een kaal plafond te kijken. De wachtrij is me al helemaal een raadsel. Het ene moment is alles perfect afgewerkt: Je staat in een grot, lampen zijn weggewerkt in de theming en speakers in de rotsen. Het andere moment kijk je tegen een systeemplafond aan en zijn lampen en speakers volstrekt niet weggewerkt.

    Dit is een beetje wat Europa park in de notendop is. Ze doen wel aan theming, maar volstrekt niet op een niveau dat anno 2010 nog van een park van dat formaat verwacht mag worden.


    Wat betreft de attracties noemde ik al dat ze het vooral van kwantiteit moeten hebben. Het aanbod is echter volstrekt niet gebalanceerd. Tot een familie horen immers ook tieners, maar daarbuiten durven ook papa, mama en jongere kinderen tegenwoordig steeds meer, terwijl de thrill in het park op 3 vingers te tellen is ter vergelijk met een haast ontelbaar aantal familieattracties. Zelfs de Efteling (die ook hetzelfde commentaar veel kreeg) heeft zijn aanbod inmiddels veel beter gebalanceerd.

    Daarnaast mist het park simpelweg toppers. De meeste attracties kunnen niet eens mee spelen in het Top-niveau van Duitsland, laat staan wereldniveau. Wederom moet ik toegeven dat er ook nergens echt slechte attracties staan, dus daar letten ze wel goed op, maar het zou geen kwaad zijn om eens uit te pakken met iets wat op wereldniveau kan mee spelen (Note: Voletarium heb ik nog niet gedaan, wellicht dat het daarmee wel lukt?)



    Horeca dan. Deze wordt veel geprezen in het park maar ook hier kan ik niet warm van worden. Wil je een Fatsoenlijk restaurant, moet je al een hotel in maar de rest zijn allemaal buffet restaurants met relatief weinig keuze (voor a la carte zou die keuze nog acceptabel zijn, maar voor een buffet verwacht je meer) en met kwaliteit die van buffet-niveau is: Niet slecht, maar echt vers is het toch ook niet. Dat het eten aangepast is aan het thema is ook in de breedste zin van het woord genomen. Mja.. Cordon Bleu komt uit frankrijk, dan zal Kip Cordon Bleu het ook wel doen zeker? (for the record: Nope, dat komt uit Zwitserland). En Nederlanders houden van eten uit de muur? dan zullen hot-dogs daar ook wel bij horen zeker? (WTF?) en dan hebben ze de kans het goed te maken met een prachtig aziatisch restaurant, verpesten ze het door gammele noodels in een kartonnen doosje te serveren. (nog meer WTF?).


    Samengevat: EP is op geen enkel vlak slecht, maar veel meer dan matigheid kan ik er eigenlijk niet vinden.


    Eerlijkheidshalve meoten we daar ook de vraag tegenover stellen: "welk europees park verdient de titel dan wel?". Tsja. Laten we eerlijk zijn dat dit zeker ook niet gemakkelijk te beantwoorden is. Parken van half het formaat van EP rekenen dezelfde prijs of zelfs veel meer aan (vooral in UK) en vallen dus erg duur uit. Parken met een goede attractie-mix hebben vaak geen theming, of slechte horeca (neem de Efteling, daar hebben ze het aanbod behoorlijk aan moeten pakken nadat het klachten regende over hun horeca, waarna de prijs weer véél te hoog was). Andere parken falen weer compleet op capaciteit.

    Welk park je als beste van Europa beschouwt zal derhalve altijd kwestie van een stukje persoonlijk smaak blijven. Immers let niet iedereen op alle punten.

    Zelf zou ik deze parken nomineren:
    Phantasialand (Meerdere wereld-toppers, fantastische horeca en dito theming, goede capaciteit en mix maar erg klein)
    Parc Asterix (Groot aanbod, goede theming, veel humor, tegenwoordig heel klantvriendelijk, draait op capaciteit, goede mix maar dure horeca)
    Efteling (Goede sfeer, vriendelijk personeel, diverse wereld-toppers maar vrij slechte mix - winnaar beste park ter wereld award).
    Gardaland (Goede theming en sfeer. Unieke en sterke attracties. Wel matige horeca en capaciteit).
    Blackpool Pleasure Beach (Goede horeca en mix, Unieke attracties, goede sfeer, maar geen theming en prijzig).
    Alton Towers (Unieke attracties, wisselende theming, Goede (maar dure) horeca, vriendelijk maar prijzig en lage capaciteit).

  2. #2

    Re: [Poll] Europa-Park het beste Europese pretpark?

    Ik heb ja gezegd:

    Ok, ze hebben fouten maar elk park heeft dat neen?

    Op thema zijn ze goed maar jij hebt betere parken
    Op attractie zijn ze ook goed maar jij hebt betere attracties
    Op capaciteit zijn ze top(de SS is daar een perfect voorbeeld van, een 30 min voor sluiting zetten ze de 3de trein erbij. Dat is klantvriendelijkheid op en top)
    Op kwaliteit zijn ze ook top (vind ik ).
    En ga zomaar door

    Ze investeren veel en passen veel aan ( Kijk naar volgend jaar Euromir). Ze kunnen nog beter worden door hun zwakke punten aan te pakken en ik denk wel dat ze het weten welke het zijn.
    Laatst gewijzigd door Zeuske83; 14-07-17 om 17:37.

  3. #3

    Re: [Poll] Europa-Park het beste Europese pretpark?

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door coasterfrenzy Bekijk Berichten
    Phantasialand (Meerdere wereld-toppers, fantastische horeca en dito theming, goede capaciteit en mix maar erg klein)
    Wat PHL betreft: 100 % mee eens. Zet er een woodie (ja, de buren, ik weet het) en je hebt het beste park ter wereld. PHL verdient wel een keer die award, zeker met het oog op z'n recente nieuwigheden: Maus, Tartuff, Chiapas, Taron, Raik en binnenkort FLY. Wat EP in diezelfde tijd heeft verwezenlijkt, lijkt me toch minder straffe kost.

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door coasterfrenzy Bekijk Berichten
    Parc Asterix (Groot aanbod, goede theming, veel humor, tegenwoordig heel klantvriendelijk, draait op capaciteit, goede mix maar dure horeca)
    Aanbod en capaciteit, ik veronderstel dat dit als humor bedoeld is, lees anders eens http://board.pretparken.be/showthrea...ma-3-juli-2017

    Ik heb dus niet gestemd, maar ben wel heel blij met EP, zeker qua ... aanbod en capaciteit (behalve het Zwitserland-deel). Ik vraag me af of er wereldwijd betere zijn op dat gebied (nog nooit eentje bezocht). Ook knap van EP dat ze het zonder voordringpassen doen: leve de gelijkheid!

  4. #4

    Re: [Poll] Europa-Park het beste Europese pretpark?

    Als ik een park moetoemen met slechte capaciteit zal het park Asterix wel zijn, elke keer ik er kom scheelt er wel iets, Osiris bijvoorbeeld. Ze doen er daar 2 a 3 keer langer over om een trein te laten vertrekken dan wat ze bij black mamba doen in phl. De treinen zijn nochtans gelijkaardig.

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •