Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Earlyspencer Bekijk Berichten

Zou dit de eerste S&S in Eur worden na Ring-Racer?
Wat is hier anders dan bij de Intamin zacspin uit o.a. Gröna Lund?
Is de vermelde capaciteit (ruim 700 / uur) realistisch?
Richt het park zich hierdoor nog minder op gezinnen met jonge kinderen?
1: Nadat S&S al veel attracties in Europa gezet heeft. Wat meer achtbanen kan geen kwaad. We hebben er trowens meer dan enkel Ring Racer. Falken is een prima baantje
2: Intamin Zac-Spins draaien volledig vrij. Hierdoor kan de rit soepel zijn en weinig voorspellen, of je kunt spinnen als een gek. Bij S&S zitten er kickers in de baan. Ook dit is redelijk onvoorspelbaar, want afhankelijk van hoe het karretje gedraaid is kan dit ervoor zorgen dat je een push krijgt en gaat spinnen of juist geremd wordt. Zoals Ignace al aan haalde volde de S&S versie ook voor mij wat smoother aan maar ook hier heb ik al een vrij lompe rit gehad, al was dat er één op de velen en was dat bij de intamins eerder andersom.

3: Theoretische capaciteit is nooit realistisch. De capaciteit kan behaald worden als er optimaal personeel wordt ingezet en de gasten allemaal perfect mee werken. Met name dat laatste gebeurd zelden.

4: Volgens mij doen ze dat al langer niet meer. De hele campagne van Lost Gravity was op thrill en jeugd gericht en volgens mij ga je je als 20-jarige al oud voelen in dat park.

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Putoor Bekijk Berichten
Ik zal hier echter niet meteen op de openingsdag of zelfs in het openingsjaar naar Walibi Holland voor afzakken: zo hard kijk ik hier nu ook weer niet naar uit. Zelfs Lost Gravity heeft me nog altijd niet tot daar gekregen, al ben ik daar toch wel benieuwd naar geworden na alle goede commentaren die ik heb gelezen.
Nu vind ik die freespins zelf hele leuke baantjes, maar ik weet dat ik die mening deel met een grote minderheid. De ERT was ook al heel snel op een punt gekomen dat de treintjes moeilijk te vullen waren. Een heel bijzondere baan is het natuurlijk niet nadat er al massa's in Amerika staan, maar voor Europa is het een leuk iets. Maar er speciaal voor naar het park gaan: Nee, dat zou ik zelf ook niet doen.

Lost Gravity vond ik zelf ook wat tegeven vallen. De baan lijkt compact, maar neemt eigenlijk belachelijk veel ruimte in beslag voor de korte rit die het biedt. Het eerste deel van de rit is redelijk kick-ass, het tweede deel is echter vooral uitbollen. Zelf blijf ik het park in zijn geheel nog wel leuk vinden. Er is veel groen en er staan leuke attracties. Er zou een hele goede sfeer kunnen zijn, maar dan moet je niet met halloween gaan


Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Ignace Bekijk Berichten
Ik hoop zelfs stiekem dat Walibi Holland het project om die reden gewoon afblaast mochten ze werkelijk interesse hebben in zo'n ding. Niet dat ik het geen leuke dingen vind, maar voor een park als Walibi Holland, dat zoveel plaats heeft en al zoveel redelijk standaardervaringen te bieden heeft? Echt niet wat ze nodig hebben... Het is uniek in Europa, tja, veel pretparkfans geraken toch in de States en doen daar dan wel veel van die banen. Nu kun je zeggen dat de gewone mensen daar geen last van hebben, maar ik bekijk het gewoonweg niet uit hun perspectief .
Tussen de regels door geef je zelf al aan dat dit niet realistisch is. Er komen relatief weinig pretparkfans naar Walibi en ze moeten het vooral hebben van erg jeugdige bezoekers (tieners & co). Dat is volk dat niet eens weet dat er zoiets als Top Thrill Dragster bestaat, laat staan dat ze die freespin dingen kennen. En zelfs als ze het kennen dan is dat juist extra vet, want het is zo'n ding als wat je alleen in Amerika ziet (werkte bij Goliath destijds ook goed voor die doelgroep). Voor dit park toch zeer interessant. Zelf zou ik natuurlijk ook liever wat originelers zien, maar voor het park is er weinig reden om deze baan niet te zetten.

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Ignace Bekijk Berichten
Ik snap niet waarom de baas van S&S hier mee afkomt, ik kan me niet voorstellen dat Walibi Holland daarmee gediend is. Ook snap ik niet waarom er voor zo'n compact ding dat zo weinig plek inneemt, zo'n grote autorit moet verdwijnen...
Die laatste denk ik wel te snappen.

Het viel me op dat die banen eigenlijk lang zo compact niet zijn. De track is belachelijk breed en ook de treintjes zijn behoorlijk ruim opgezet. (hierdoor ziet de baan er wel al een pak indrukwekkender uit dan de versies van Intamin). Er moet dus ook een breed station komen (aan beide kanten) inclusief bagage-opslag en een veilige plek voor de operator om te staan. Langs het station (en de baan) af moet ook aan beiden kanten nog een pad komen te liggen (ingang/uitgang) wat weer ruimte in beslag neemt.

De autorit van walibi gaat over een sloot heen. Ik schat dat zo een freespin precies past aan één kant van die sloot en de andere kant dan vrij blijft voor iets anders (kleinere autorit?).

Nu is de vraag nog niet volledig beantwoord, want we weten allemaal dat walibi plek zat heeft. Dus waarom moet er überhaupt een attractie verdwijnen voor een nieuwe? Ik vermoed dat de autorit veel onderhoudskosten heeft of simpelweg niet populair genoeg meer is. (nog waarschijnlijker: een combi van die twee). Dan willen ze wel graag iets nieuws op die plek hebben dat de eigenlijke doelgroep wat meer aan spreekt. Al zou ik zelf het nog steeds veel liever zien dat ze de Freespin gewoon op een nieuwe locatie zetten. Midden in Robin Hood zou wel cool zijn.