X

Privacy Statement (GDPR)


Beste bezoeker,

In het kader van GDPR hebben wij een privacy statement gelanceerd waarin wij uitleggen hoe wij omgaan met jouw persoonlijke data. Je kan het privacy statement hier terugvinden.

Uw Pretparken.be-team


Nog geen lid? Maak hier je gratis account aan!

Resultaten 1 tot 6 van de 6

Hybride Weergave

Vorig Bericht Vorig Bericht   Volgend Bericht Volgend Bericht
  1. #1

    Re: Een beroemd park uit principe niet bezoeken, is dat wel een goed idee?

    Het klopt dat de controles in Amerika vrij standaard zijn als je buiten de EU (en al zeker buiten den schengenzone) reist. Het enige dat mij eigenlijk echt stoort is de lage capaciteit waarmee gewerkt wordt. 2 uur wachten en slechts drie van de 50 (!) kotjes open om door de controle te gaan. In Europa sta je soms ook wel lang in de wacht, maar daar gaat het toch simpeler.

    Maar in Dubai was dat niet heel veel beter. Weliswaar een stuk meer kotjes open, maar net zo lang wachten en het personeel was er behoorlijk minder vriendelijk dan in Amerika.

    Verrassend genoeg was de meest positieve intocht die ik ervaren had in Rusland. Snel, vriendelijk en weinig gedoe. Wellicht omdat alle checks al gedaan waren bij het aanvragen van het visum, dat dit toch wel tijd bespaart om het land binnen te komen.

    Mocht je toch ooit naar Amerika gaan: Dan zou ik absoluut aanraden om NIET naar de oost kust te gaan.
    In Europa hebben we een bepaald stereotype beeld van Amerikanen: Dom, Arrogant, Luid, Onvriendelijk, etc.. Dit beeld klopt wel aardig voor de oost kust. De rest van amerika daarentegen beviel altijd geweldig goed. Mensen waren buitengewoon vriendelijk en als ze merken dat je uit Europa komt ook zeer geïnteresseerd.

  2. #2

    Re: Een beroemd park uit principe niet bezoeken, is dat wel een goed idee?

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door coasterfrenzy Bekijk Berichten
    Mocht je toch ooit naar Amerika gaan: Dan zou ik absoluut aanraden om NIET naar de oost kust te gaan.
    In Europa hebben we een bepaald stereotype beeld van Amerikanen: Dom, Arrogant, Luid, Onvriendelijk, etc.. Dit beeld klopt wel aardig voor de oost kust. De rest van amerika daarentegen beviel altijd geweldig goed. Mensen waren buitengewoon vriendelijk en als ze merken dat je uit Europa komt ook zeer geïnteresseerd.
    Wow, dit is wel een heel bijzonder statement. Hier in België lachen we soms met verschil in vriendelijkheid tussen de provincies Antwerpen en Limburg. Van provinciehoofdstad tot provinciehoofdstad slechts 80 km.

    Mij lijkt het dus heel kort door de bocht om een kustlijn van meer dan 3000 km over dezelfde kam te scheren. Naar mijn ervaring is de vriendelijkste regio van de USA het Zuid-Oosten (Oostkust dus). Bij Amerikanen staat deze regio overigens gekend voor zijn 'hospitality' (vriendelijkheid). Maar, toegegeven, aan de Westkust zijn ze ook bijzonder vriendelijk. In het algemeen vind ik dat je als Europees toerist eigenlijk overal welkom bent in de US. Je keuze van regio laten afhangen op basis van vriendelijkheid hoeft nooit een zorg te zijn vind ik.
    Laatst gewijzigd door T-Bô; 23-04-18 om 08:58.

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •