Center Parks heeft erg weinig glijbanen. Nu is dat ook zeker niet de focus van dit soort parken. Dat er dingen versleten zijn heb ik nooit zo ervaren, maar dat kan wellicht sterk liggen aan welke center parks je bezoekt (ik bezoek er niet veel).

TI heeft inmiddels 15 glijbanen, en een wildwaterbaan. Dan nog vele andere attracties zoals hot-tubs, stroomkanalen, etc.. Dat is 2 glijbanen minder dan wat Rulantica gaat krijgen. Niet echt slecht dus. (daar zijn er wel 8 van die nog maar recent geopend zijn dus die je wellicht nog niet kent).

Uiteindelijk vraag ik me wel af hoe de glijbanen van Rulantica worden, dat is natuurlijk de hamvraag. Bij Vulcano Island was ik erg teleurgesteld. Het was net alsof alle glijbanen in slomo-modus stonden. Zelfs Krakatau kroop met moeite over elke heuvel heen. Als je dan de lichte airtime van Wildebeast gewend bent valt dat enorm tegen. De bodyslides waren dan weer best goed, maar voelde je onderweg elke naad van, waardoor we ook die liever niet nog eens deden.

Ik vrees dat dit een gevolg is van het steeds exacter kunnen berekenen van een glijbaan en dat Rulantica (die de glijbanen grotendeels van dezelfde leveranciers krijgt) hetzelfde "probleem" gaat kennen (ik zet probleem tussen quootjes, want je zou natuurlijk kunnen zeggen dat dit voor kleine kinderen perfect is.. maar een goed park moet voor iedereen iets voorzien en niet enkel voor kinderen). Als ik al kijk naar de layout van de twee freefall-glijbanen dan lijken ze hetzelfde euvel te hebben als die van Plopsaqua (vooral de oranje van de twee). Leuk dat je met zo'n start begint, maar alle snelheid wordt er meteen na de drop uit gehaald, waarna een saaie baan volgt.

Ik hoop natuurlijk dat het straks allemaal een stuk leuker en beter is.. maar vooralsnog hou ik mijn verwachtingen laag. Minder risico dat het gaat tegenvallen (als ik al ooit de belachelijke toegangsprijs ervoor ga neertellen - wat ik vooralsnog in twijfel trek).