X

Privacy Statement (GDPR)


Beste bezoeker,

In het kader van GDPR hebben wij een privacy statement gelanceerd waarin wij uitleggen hoe wij omgaan met jouw persoonlijke data. Je kan het privacy statement hier terugvinden.

Uw Pretparken.be-team


Nog geen lid? Maak hier je gratis account aan!

Resultaten 1 tot 20 van de 103

Hybride Weergave

Vorig Bericht Vorig Bericht   Volgend Bericht Volgend Bericht
  1. #1

    Re: [Efteling] 2019/2020: Nieuwe, spectaculaire achtbaan

    Ja Colorado Adventure is leuk maar als een echte thrill coaster reken ik die ook weer niet. Ik vind het ook wel een typisch Europese gedachte om te denken dat kinderen niet op harde intense coasters zouden durven/willen. Werd een Walibi Belgium vroeger ook niet gewaarschuwd om Tornado niet te bouwen omdat dat het foute publiek zou aantrekken en niet voor families zou zijn?... Het werd een succes.

    Van alles wat jij opnoemt, heeft Efteling al genoeg. Een echte topper, een intense topcoaster ontbreekt nog. En ik denk dat er genoeg mensen (binnen een familie) dat echt wel graag zouden willen doen.

  2. #2

    Re: [Efteling] 2019/2020: Nieuwe, spectaculaire achtbaan

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Phadd-F Bekijk Berichten
    Ja Colorado Adventure is leuk maar als een echte thrill coaster reken ik die ook weer niet. Ik vind het ook wel een typisch Europese gedachte om te denken dat kinderen niet op harde intense coasters zouden durven/willen. Werd een Walibi Belgium vroeger ook niet gewaarschuwd om Tornado niet te bouwen omdat dat het foute publiek zou aantrekken en niet voor families zou zijn?... Het werd een succes.

    Van alles wat jij opnoemt, heeft Efteling al genoeg. Een echte topper, een intense topcoaster ontbreekt nog. En ik denk dat er genoeg mensen (binnen een familie) dat echt wel graag zouden willen doen.
    Nee ik denk dat je me verkeerd begrijpt: ik zie Colorado Adventure niet als een thrillcoaster, maar als een familiecoaster. Maar net eentje die krachtig genoeg is om iedereen tevreden te houden, doch ook eentje met een lage drempel. Persoonlijk vind ik dit het enige essentiële type coasters voor een familiepark. Een thrillcoaster erbij is mooi, maar in mijn ogen geen must.

    Tornado werd een succes, maar was dat ook zo bij de families met kinderen die er nog niet opmochten?

    Ik vind niet dat een park ooit genoeg attracties heeft zoals ik ze net beschreef, terwijl ik ook vind dat een park dat zich op families richt geen nood heeft aan een intense thrillcoaster om een bepaalde doelgroep tevreden te houden. Ik besef wel dat we dit beiden van totaal andere kanten bekijken, dus houd ik het hierbij .

  3. #3

    Re: [Efteling] 2019/2020: Nieuwe, spectaculaire achtbaan

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Ignace Bekijk Berichten

    Tornado werd een succes, maar was dat ook zo bij de families met kinderen die er nog niet opmochten?
    Andersom: Is een pegase express een success voor tieners en de wat steviger gewende ouders?

    Goed, ze mogen er in, maar het biedt geen meerwaarde. (voor hun).

    Als je een familie park wilt zijn moet je voor iedereen in de familie wat te bieden hebben (want dat is letterlijk waar een familie uit bestaat) en niet enkel voor jonge kinderen en oude ouders of grootouders. Juist de Efteling heeft in Nederland lang een reputatie gehad dat het een typisch park was voor Oma's met kleinkinderen. Niet voor niets dat de Efteling een aantal thrill rides achter elkaar heeft gezet.

    En bekijk je elk succesvol en groot park ter wereld. Het zijn allemaal familieparken, maar ze hebben allemaal ook de nodige thrillrides. De parken die dat niet hebben zijn toch vaak eerder de kleine foute parkjes die nooit echt tot de top zijn gaan behoren.

    Andersom moet je overigens óók zorgen dat de échte kleintjes iets hebben. Denk aan de bovenverdieping en het buitengebied van Wuze Town in Phantasialand. De doelgroep waar deze attracties op gericht zijn mogen zelfs niet in de meeste typische familieattracties (zeker geen Pegase Express). Volgens jouw beredenering zouden die dan ook in de kou moeten blijven staan want de "attracties die heel de familie graag doet" die je noemt zijn toch ook niet écht voor de hele familie.


    Dus attracties die wel geslaagd zijn in hun opzet mensen van de meeste leeftijden tevreden te stellen.
    Een pegase express is te pittig voor de allerkleinsten en de oudsten. Te saai voor de jeugd en jonge volwassene/ouder. Dus hoeveel leeftijden blijven er daadwerkelijk nog écht tevreden gesteld wordt??

    Daarom dat juist een goede mix zo belangrijk is. Like it or not, daar horen thrill rides wel degelijk bij. Dat is inmiddels wel bewezen dacht ik zo. Ik ken in elk geval geen enkel park dat tot de wereldtop hoort zonder thrills.

    (overigens een kleine nuance hier in is ook de cultuur. Hier in Europa werkt familie nog aardig goed, in de USA zie je al dat er opvallend weinig tussen kiddy en thrill in zit en ook in Azië lijkt de cultuur veel meer op die manier ingericht, dus globaal gezien zou je al bijna kunnen stellen dat je zonder thrillride maar moeilijk tot niet kunt slagen).

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •