Je foto's van de diver zien er fantastisch uit. Benieuwd of ik er eind december - dan is deze coaster helaas niet operatief - harder ga vloeken dan afgelopen zomer in Zator.

Ik snap nog steeds niet (na 5 bezoekdagen) wat er zo bijzonder is aan de oubollige flume. Ja hij is lang, zeker voor een stadspark en hij volgt een beetje het natuurlijk reliëf. Maar ik prefereer flumes waar onderweg één en ander te zien is, net omdat zo'n boomstam behalve bij de drops nogal traag beweegt.

De oude waltzer en het recente vliegerkes-ding mag jij gerust toppers noemen op de heuvel. Maar voor mij is dat naast de twee coasters en de droptoren toch eerder Uppswinget. De combinatie met de afgrond - zowel voorwaarts als achterwaarts gezeten - zorgt ervoor dat ik de rit nooit 100% met losse handen weet uit te zitten/zweten. Loke deed me spreekwoordelijk broekschijten zonder afgrond, daarin volg ik je dan weer wel.

Die fastpassen zijn op een zomerdag geen overbodige luxe. Bij online-tickets mag je er drie kiezen voor drie verschillende attracties. Zonder die fastpassen is Liseberg op één (zomer)dag te doen, mits je inderdaad blijft tot sluitingstijd. Mijn ervaring is dat je er nog tijdens het aangekondigd sluitingsuur op een attractie - of zelfs in een wachtrij - toegelaten wordt.

Leuk om te lezen dat de eigenlijke topper Lisebergbanan bij wijze van continuïteit / onderhoud nieuwe treinen krijgt. Alleen ken ik als halve leek Zierer enkel van brave familie-achtbanen. Van Verbolten heb ik eens vaag gehoord.

Balder heeft me nooit teleurgesteld. De beste plaats vond ik niet front maar op één na back. Dan zit je niet boven de wielen in die 6-zit-karretjes. Anno 2017 was de wachtrij wel een zooitje wegens de aanbouw van Valkyria. Ik mag hopen dat die wachtrij nu puik geviking-iseerd is. De toegenomen theming sinds Mechanica moet je toch opgevallen zijn. Of ontging dat jullie wegens de fastpassen?