X

Privacy Statement (GDPR)


Beste bezoeker,

In het kader van GDPR hebben wij een privacy statement gelanceerd waarin wij uitleggen hoe wij omgaan met jouw persoonlijke data. Je kan het privacy statement hier terugvinden.

Uw Pretparken.be-team


Nog geen lid? Maak hier je gratis account aan!

Resultaten 1 tot 20 van de 131

Onderwerp: [Efteling] 2018

Hybride Weergave

Vorig Bericht Vorig Bericht   Volgend Bericht Volgend Bericht
  1. #1

    Re: [Efteling] 2018

    Vandaag nog eens naar de Efteling geweest. Ik had redelijk wat drukte verwacht (zondag, vakantie, lange openingsuren) maar het miezerde heel de dag en dusgevolg was het zeer rustig. We hebben hier en daar twintig minuutjes geduld moeten hebben (Baron, Symbolica en Droomvlucht) maar de rest was instappen. Desondanks reden ze op het eerste zicht overal op volle capaciteit, prima dus!

    Het meest teleurstellende was dat de Bob door de regen gesloten bleef, al hadden we ons hieraan kunnen verwachten. Geen Bob voor mij dit jaar, ik ga hem toch missen volgend jaar!

    Voor de rest alleen maar leuk nieuws. De nieuwe Python bevalt me zeker en vast (op het boarding pass systeem na, dat totaal geen steek houd). De baan is even intens maar totaal niet meer ruw. Nu nog Sunkidtreinen !

    Ravelijn leek me een update te hebben gehad, maar ik moet bekennen dat het een hele poos geleden is dat ik de show nog zag. Alle leuke dingen zaten er nog in, en ik zag deze keer veel nieuwe dingen die ook leuk waren. Misschien heb ik dit gewoon steeds gemist, maar ik denk het niet. Nu heb ik de show altijd al leuk gevonden, maar nu vond ik hem dus nog een stuk beter.

    Symbolica gaf me ook veel meer voldoening dan anders. Geen idee wat het verschil met vroeger is, maar ik zou hem ondertussen zelfs al op ten minste gelijke voet met Droomvlucht zetten... Een prachtattractie, maar dat de rij volledig outdoor is blijft een grote handicap vind ik.

    Al met al een hele leuke en volledige dag gehad. Het park bleef open tot acht uur en we hebben ons ook zo lang kunnen amuseren met zeer weinig bisnummers (enkel Symbolica en Droomvlucht), door het hele Sprookjesbos nog eens te doen. De updates aan het kabouterdorpje zijn ook heel leuk. Jammer dat de nieuwe pratende boom ook enkel met de smartphone werkt, daar ga ik me niet mee bezig houden in een pretpark.

    Iets dat opviel is dat het effectje bij de bankautomaat aan de ingang enkel leek te werken met zo'n toverstaf van twintig euro... Nogal een klantonvriendelijke downgrade dat je iets dat al jaren gratis toegankelijk is ineens 'exclusief' maakt. Als dit betekend dat ze binnenkort diverse gelijkaardige effectjes in het sprookjesbos (de klink bij Hans en Grietje, de mattenklopper bij Vrouwe Holle enz.) ook enkel met de toverstok gaan laten werken gaan ze héél veel ontevreden fans hebben.

  2. #2

    Re: [Efteling] 2018

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Ignace Bekijk Berichten
    Iets dat opviel is dat het effectje bij de bankautomaat aan de ingang enkel leek te werken met zo'n toverstaf van twintig euro... Nogal een klantonvriendelijke downgrade dat je iets dat al jaren gratis toegankelijk is ineens 'exclusief' maakt.
    Inderdaad zonde. Ik had al een vermoeden dat ze deze weg zouden bewandelen toen ik hoorde dat aan zowel het bankautomaat als de schatkist een effect zou komen te zitten. Deze hadden al een effect, vanaf nu dus enkel te activeren met zulk een toverstaf. Ook de andere effecten die achter de toverstaf zitten vind ik zeer flauw en oninteressant. Het concept is al matig, maar de uitvoering is ronduit ondermaats.

    Wat de Efteling hier doet is trouwens niet anders dan in Universal. Toen ik in het openingsjaar de Harry Potter zone te Islands of Adventure bezocht zaten de straten vol van effecten. De toverstokken waren toen nog niet interactief en al deze effecten gingen dus zonder meerkost en gedoe vanzelf aan. Dat veranderde volledig met de komst van de interactiviteit...

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •