X

Privacy Statement (GDPR)


Beste bezoeker,

In het kader van GDPR hebben wij een privacy statement gelanceerd waarin wij uitleggen hoe wij omgaan met jouw persoonlijke data. Je kan het privacy statement hier terugvinden.

Uw Pretparken.be-team


Nog geen lid? Maak hier je gratis account aan!

Resultaten 1 tot 20 van de 378

Hybride Weergave

Vorig Bericht Vorig Bericht   Volgend Bericht Volgend Bericht
  1. #1

    Re: toekomst van de temple of the night hawk/hollywood tour.

    helaas zijn mijn verwachtingen dat de temple gesloopt gaat worden veel hoger geworden vanavond. dat komt puur door wat er bij fantissima gebeurd. het lijkt alsof het wordt afgeschermd van de temple en hollywood. ze kunnen natuurlijk niet de temple slopen als het gebouw er nog staat omdat de temple het gebouw draagt. ze zouden natuurlijk wel eerst alle muren eruit kunnen halen en dan langzaam naar boven werken. Ook heb ik van een vriend te horen gekregen ( weet niet of het waar is ) dat hij heeft gehoord van iemand die attracties verwijdert voor phl. dat het een "groot gebouw" gaat zijn. de geister is geen groot gebouw en silbermine hal ook niet. misschien het silverado theater. waar mijn hoop eerst nog hoog was is het nu helaas weggezakt en ben ik bang dat we aan het eind van wintertraum afscheid nemen van de temple + hollywood tour.

  2. #2

    Re: toekomst van de temple of the night hawk/hollywood tour.

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door _robin_ Bekijk Berichten
    helaas zijn mijn verwachtingen dat de temple gesloopt gaat worden veel hoger geworden vanavond. dat komt puur door wat er bij fantissima gebeurd. het lijkt alsof het wordt afgeschermd van de temple en hollywood. ze kunnen natuurlijk niet de temple slopen als het gebouw er nog staat omdat de temple het gebouw draagt. ze zouden natuurlijk wel eerst alle muren eruit kunnen halen en dan langzaam naar boven werken. Ook heb ik van een vriend te horen gekregen ( weet niet of het waar is ) dat hij heeft gehoord van iemand die attracties verwijdert voor phl. dat het een "groot gebouw" gaat zijn. de geister is geen groot gebouw en silbermine hal ook niet. misschien het silverado theater. waar mijn hoop eerst nog hoog was is het nu helaas weggezakt en ben ik bang dat we aan het eind van wintertraum afscheid nemen van de temple + hollywood tour.
    Ik heb min of meer hetzelfde gehoord. Echter het ging om de afvoer van een grote hoeveelheid puin en daaruit concludeerde die persoon dat het om een grote hal gaat. Echter is dat niet hetzelfde.

    Temple of the night hawk is letterlijk een blikken loods. Een zelfdragende constructie. Er is een hoop staalwerk en verder niets. Uiteindelijk zal deze relatief weinig afval hebben. Ik denk dat het silverado theater - om eens wat random te noemen - véél meer afval heeft aangezien het gebouw voor het grootste deel uit beton is opgetrokken, maar ook omdat er nog hele bergruimtes, toiletblokken en veel theming rondom het gebouw zijn aangebracht. Dat zorgt er dus ook voor dat er veel meer afval gescheiden moet worden.

    Het Temple gebouw heeft niet echt muren. Dit zijn ook gewoon blikken platen die ze netjes kunnen stapelen en afvoeren op dezelfde manier zoals ze aangevoerd worden. Daarnaast is het gebouw een zelfdragende constructie. Er zullen mogelijkheden bestaan om het te slopen en fantissima te laten staan echter:
    1: pakt zoiets doorgaans veel duurder uit dan het in zijn geheel slopen om fantissima daarna weer op te bouwen.
    2: Heeft het fantissima theater de nodige moeilijkheden voor de show ontwikkelaars, waardoor een volledig nieuw theater beter is
    3: (en dit is de belangrijkste) kunnen ze vanwege veilheidsredenen geen shows in Fantissima doen terwijl ze het gebouw aan het aanpasssen zijn/het gebouw er omheen aan het slopen zijn. Het fantissima seizoen begint één dezer dagen en vrijwel elke dag is er dan een voorstelling tot en met mei of juni volgend jaar. Zelfs al willen ze het theater laten staan zal ook het theater een "Hard hat area" worden. Lijkt me niet de omstandigheden waarin je een show van dat niveau wilt gaan geven.

    Het punt wat je noemt dat ze het temple complex van Fantissima willen scheiden klopt in zekere zin wel.. echter zal dat alleen visueel zijn en dat snap ik wel. Men wil natuurlijk dat vanaf het moment je de poort van het park binnen stapt je binnen een bepaalde sfeer blijft. Een ietwat verlept fantasie-gebied waar ook gewone gasten rond lopen past zeer zeker NIET in de beleving. Echter een eigen toegang die helemaal in stijl is doet dat wel.

    Overigens heb je gelijkd dat de zilvermijn hal beduidend minder afval zal zijn (maar zoals eerder aangehaald lijkt het me héél sterk dat ze die gaan slopen). Vergis je echter niet in de hal van de Geister Rikscha. Het bovengrondse gedeelte is inderdaad niet groot, maar het ondergrondse gedeelte is dat wel. Het geheel bevat ook enorm veel beton en gemengde andere materialen dus zal ook aardig wat meer afval opbrengen dan de temple. Echter moet ik er ook bij zeggen dat als men spreekt over veel afval, zowel temple, GR als Silverado een optie blijven.

    Ik verwacht niet dat die theming in de hal er nog komt. Wat props in een hal zetten, past niet meer in het thematisatieniveau van Phantasialand.
    Klopt. De theming die op de maquette van Chiapas te zien was leek op een ondergrondse mijn waar ook karretjes en andere rails doorheen loopt. Dus ging wel beduidend verder tot wat ze nu gedaan hebben. De daken waar je overheen gaat zijn een leuke opvuller, maar gezien de constructiewijze vraag ik me af in hoeverre dat niet bedoelt is als tijdelijk.

    Ik kan me trouwens voorstellen dat men eerst het afrikaanse gebied helemaal wilt afwerken, en men daarna op dezelfde manier door gaat bij Colorado. Afgelopen winter heeft Universal Rocks mooi werk geleverd rondom de immelmann, maar er zijn nog aardig wat stukken die moeten gebeuren. Ik schat dat ze nog zeker 2 of 3 winters nodig hebben om het volledig af te werken. Als ze dan daarna Colorado doen dan zou dat wel mooi passen met het op de schop doen van China.

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Earlyspencer Bekijk Berichten
    Colorado in Afrika-thema... ik lees 2 goede argumenten: de ligging van de mijntrein nabij de Afrika-zone en het schaarse attractie-aanbod in die Afrika-zone. Maar er is ook een praktisch argument contra: Colorado inter-ageert immers met Chiapas, en die is toch op en top Mexicaans.

    In Port.Avent. interageert een logflume in Western-stijl met een hybride uit een andere thema-zone. Maar in Salou betreft de thematisatie i.m.o. vooral façadisme: de theming houdt op of verzwakt eenmaal voorbij het station. Dat is in PHL toch even anders.

    Persoonlijk vind ik (ook) dat het thema Mexico zich off-ride mag beperken tot het plein waar je Chiapas betreedt en waar de achterkant van Talocan zich bevindt. De schaats-bühne staat hier ook al een beetje haaks op. Misschien is het dan wel een optie om Colorado te versjinezen. Een gele rivier i.p.v. een rode, het scheelt maar een kleurtje. Maar hoe ga je dan Chinezen en Mexicanen mixen, flauwe grappen over gemeenschappelijke gelaatstrekken en een al dan niet te bouwen muur even buiten beschouwing gelaten?

    Grotendeels mee eens. Echter de rotspartijen van Africa en Mexico zien er redelijk hetzelfde uit. Dus als het blijft bij rotsen en beplanting ga je het verschil niet zien en kunnen beide attracties prima door elkaar lopen.

    Er is al eens gesproken over een himalaya/mount everest thema, maar dan moet je met volledig andere rotsstructuren (en vooral kleuren) gaan werken. In dat geval gaan beide attracties wél met elkaar vloeken.

    Hoe dan ook denk ik dat Colorado altijd een beetje zijn eigen ding blijft. Naar Mexico toe heb je de grote wand van Chiapas die het gebeid afscheid. Naar Afrika toe heb je het lifthillgebouw van Black Mamba en naar China toe is de straat eigenlijk te lang (en ik vermoed nog steeds dat die straat ook gaat verwijnen om de weg die achter CA langs loopt wat breder te maken en die te gebruiken in plaats van 3 paralel aan elkaar lopende straten te hebben zijn er dan nog maar 2 - de derde loopt van China via Klugheim naar Colorado, maar is nu nog gesloten).
    Laatst gewijzigd door coasterfrenzy; 26-09-18 om 10:26.

  3. #3

    Re: toekomst van de temple of the night hawk/hollywood tour.

    net gelezen op themepark forum dat eftelflags zij: Zolang Rookburgh niet open is zal PHL geen nieuwe projecten starten. Bron? EAS. dit zou dan ook betekenen dat geister rikscha ook nog even open blijft? als het waar is natuurlijk

  4. #4

    Re: toekomst van de temple of the night hawk/hollywood tour.

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door _robin_ Bekijk Berichten
    net gelezen op themepark forum dat eftelflags zij: Zolang Rookburgh niet open is zal PHL geen nieuwe projecten starten. Bron? EAS. dit zou dan ook betekenen dat geister rikscha ook nog even open blijft? als het waar is natuurlijk
    Er waren ook bronnen die beweerden dat er geen attractie kwam op de plek van Race for Atlantis.

    En denk je dat Eric Damen nu stil op zijn handen zit.. een project van Phl zit minstens 3 jaar planning in. Ze gaan echt niet nadat FLY is 3 jaar rustig zitten plannen om dan pas de volgende bouwput te beginnen. Er moeten daarnaast natuurlijk ook bestellingen geplaatst worden.

    Ik denk dat de boodschap geïnterpreteerd moet worden dat de BOUW niet eerder begint, maar dat sluit een sloop van iets anders niet uit. Je ziet die tactiek bij bijna alle projecten in de afgelopen jaren: De winter vóórdat het huidige project verwacht wordt klaar te komen wordt al iets gesloopt. Het terrein blijft braak liggen totdat de nieuwe attractie geopend is, waarna men pas begint op het nieuwe terrein. Zo heeft het terrein voor Klugheim best lang braak gelegen nadat Chiapas vertraagd was.

    Medewerkers van Zowel Vekoma als PHL staan onder strenge zwijgcontracten. Nu kan ik me voorstellen dat dit nieuws niet direct zo van belang is dat er zware gevolgen aan zitten, lijkt me dat er relatief makkelijk achterhaald kan worden wie van het bedrijf vandaag op de EAS was. Dat zullen er relatief weinig zijn die deze kennis hebben, dus is er makkelijk actie op te nemen van de kant van het park/vekoma uit.

    Anderzijds zijn er al meerdere fans geweest die zich afgevraagd hebben of ze het project wel in 2019 klaar krijgen. De bouw lijkt nog erg ruw te zijn. Dus wellicht heeft deze "bron" zelf ook maar een vage inschatting gemaakt.

    ====================

    Overigens is het interessant om dit plaatje op RCDB eens te bekijken:
    https://rcdb.com/980.htm#p=5939

    Het blaue ding is een zuiger. Naar beneden to zie je het stalen gedeelte dat op en neer kan bewegen in de zuiger. Dit komt uit bij de helicopter van de Hollywood tour.

    Je ziet hoe dun het dak is. Wie de baan gedaan heeft weet dat er ook veel gaten zijn tussen beide verdiepingen in. Lijkt me dus niet echt doenbaar om een deel van het gebouw af te breken zonder Fantissima voor de duur van de sloop te sluiten.

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •