Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Earlyspencer Bekijk Berichten
Star Trek is OK qua rit maar zit er boenk op qua theming.
In geen enkel opzicht.

De theming van het gebied buiten is zo goedkoop dat zelfs de belijningen niet recht zijn. De afwerking is goedkoop een van lage kwaliteit. De borg cube in de wachtrij zijn gewoon oude computer moederborden aan elkaar gelast. Dat ziet zelfs het kleinste kind. De brug is het einige wat mooi is gemaakt, maar begint ook al uit elkaar te vallen omdat bezoekers nergens met hun tengels vanaf kunnen blijven (bestickering die los wordt getrokken en zo). Het station daarna bevat volstrekt geen theming inclusief de volledige rit die volgt.

En je bent duidelijk geen star trek fan of ooit met een trekkie in het park geweest. Want qua theming klopt er enorm veel niet (mensen die op een medisch team zitten, terwijl ze bij een operations team horen. Een gebouw ment een soort ambassade voor zichzelf, afdelingen die niet op die manier kunnen bestaan etc. - Ik zou mijn trekkie-maat moeten vragen die weet precies wat er allemaal niet klopt, maar het is behoorlijk veel).

=====================

De update die ze voor Paw Patrol gaan doen ziet er qua niveau niet veel beter uit dan de rest van Nickland. Maar doordat het één geheel vormt lijkt het me wel wat gezelliger te worden. Zeker omdat het in een hoekje ligt waar wat bomen omheen staan (Dat is overigens ook nu al zo). Op zich is het niet slecht als ze hier wat geld kunnen sparen door het goedkoop te themen. Voor kinderen is dat goed genoeg en moet dat niet meer zijn, zo lang ze hun TV karakters maar herkennen. Het zou goed zijn als er dan wat budget over blijft om andere delen van het park wat meer kwalitatief op te knappen. MPG steekt veel geld in onderhoud, maar de kwaliteit is steeds niet goed genoeg om het ook mooi te houden. Schilderwerk wat op goede kwaliteit gerust 10 jaar mee kan gaan, moet in MPG elke 2a3 jaar opnieuw gedaan worden. Of de verf bladert binnen een half jaar weer af omdat de ondergrond niet goed is (bermuda) of MPG niet het geld heeft die ondergrond goed schoon te maken en gewoon over mos heen schildert (mystic River).

Als PR dit park eens fatsoenlijk geld zou geven, kan dit een enorm mooi en goed park zijn. Maar doordat alles zo goedkoop mogelijk moet gebeuren is het dat niet. Vind ik enorm jammer, want als ik het park bezoek zie ik eigenlijk vooral ongebruikte potentie. Weliswaar ook veel plaatsen waar ze dingen slim hebben aangepakt (budgettekort leidt ook tot creativiteit), maar de nasmaak van "Pomp hier een paar tientjes meer in" blijft hangen.

(En for the record: Ik begrijp heus wel dat het niet letterlijk om een paar tientjes gaat )