Als de testopstelling bij Vekoma inderdaad voor phantasialand is, dan krijgen we een volledig nieuwe instapprocedure: Anders dan bij zowel de huidige flyers van B&M en Vekoma moeten de wagentjes niet meer tegen de rails gekanteld worden bij vertrek. Als ik het goed begrijp komt in de plaats een systeem waarbij de karretjes in het station een kwartslag draaien waardoor ze haaks op de rails komen te staan. Doordat de rail in het station ook 90° gebankt zijn kunnen passagiers gewoon zittend instappen zonder dat er dan een tijdrovende en onaangename tilt-functie aan te pas komt om iedereen met zijn rug tegen de rails te plakken.

De bedoeling is om daarmee een capaciteitswinst te halen, maar door deze manier van instappen kan je bezoekers het station niet laten doorsteken: de 90° gebankte baan vormt immers een muur. Je kan dus pas inladen als iedereen is uitgestapt en van het perron verdwenen is. Ook voor bagage creëer je een vreemde situatie: Normaal gezien wil je die kwijt aan de andere kant van het station, maar hier heb je enkel plaats aan de instapzijde, waar je logischerwijs geen plaats hebt om spullen te droppen aangezien de volgende lading personen ook vandaar komt. Ook beugelcontrole is volgens mij in deze opstelling iets langer werk. Gelukkig is het (waarschijnlijk ) phantasialand die deze baan zet en zal er waarschijnlijk wel goed nagedacht worden over de logistiek van het in- en uitstappen. Als een niet nader genoemd sprookjespark dit als primeur zou bouwen weet ik niet of een extra bagagekiosk bouwen genoeg zou zijn om de capaciteit te reanimeren.

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Phadd-F Bekijk Berichten
Dan maar allemaal naar Theme Park World he, een onafhankelijke fansite
Ik vond daar op eerste zicht niet meteen meer dan ik hier kan vinden.

Overigens: er is nog een foto van de inversie opgedoken vanuit een ander perspectief.