X

Privacy Statement (GDPR)


Beste bezoeker,

In het kader van GDPR hebben wij een privacy statement gelanceerd waarin wij uitleggen hoe wij omgaan met jouw persoonlijke data. Je kan het privacy statement hier terugvinden.

Uw Pretparken.be-team


Nog geen lid? Maak hier je gratis account aan!

Pagina 5 van de 7 EersteEerste ... 34567 LaatsteLaatste
Resultaten 81 tot 100 van de 131

Onderwerp: [Efteling] 2018

  1. #81

    Re: [Efteling] 2018

    Het onderhoud bij Sneeuwwitje is nu afgerond.
    Dit is het resultaat:


  2. #82

    Re: [Efteling] 2018

    De laatste keer dat ik er was ontbrak er zoveel decoratie op de treinen dat het nauwelijks gaat opvallen als ze er een kale trein opzetten.

    Wel positief dat ze aan de capaciteit proberen te werken van de baan.
    Laatst gewijzigd door Ignace; 09-06-18 om 23:33.

  3. #83

    Re: [Efteling] 2018

    De lichtjes in de Koningszaal werken nu. De complete belichting in de scene is aangepast: het begint donker, en zodra Pardoes zijn betovering uitspreekt begint de zaal te leven.


  4. #84

    Re: [Efteling] 2018

    Hmm, toch spijtig denk ik. Ik snap niet vanwaar dit idee plots kwam? In welk paleis heeft de Efteling dit al zien hangen? Ook nu het nog eens donker is gemaakt, zie je veel minder de afwerking en details. Die moonflowers maakten het ook feestelijk en een echte 'dansvloer', spijtig dat dat allemaal plaats heeft moeten ruimen door de partyverlichting.
    Staff Pretparken.be en Brakesection Magazine

  5. #85

    Re: [Efteling] 2018

    Ik ben er ook niet van gecharmeerd. Maar ik geloof wel dat ik begrijp waar het vandaan komt. Dat de slotscène van de attractie een beetje een anticlimax is, is een vaak gehoorde commentaar.
    Ik denk dat ze dat hiermee wilden recht trekken, maar ik geloof nooit dat je dat probleem met wat simpele partylichtjes kan verhelpen. :/

  6. #86

    Re: [Efteling] 2018

    Enkele nieuwtjes op een rij:
    - De problemen bij de Bob blijven aanslepen, waardoor deze t.e.m. vrijdag gesloten blijft. Laten we hopen dat deze zaterdag heropent!
    - Enkele grote attracties krijgen een groter onderhoud dit jaar: Fata Morgana (03/09 - 19/10), Vogel Rok (17/09 - 09/11) en Carnaval Festival (12/11 - 21/12)
    - De reclameborden langs de toegangsweg naar de Efteling worden (eindelijk) weggehaald.
    - Verwacht wordt dat later dit jaar een nieuw restaurant opent aan de ingang van het park, op het Dwarrelplein. Dit restaurant zal uitgebaat worden door La Place en doet hopen op een restaurant dat ook na sluitingstijd maaltijden aanbiedt.
    - Intussen kan je al terecht bij de Corona Bar, nabij Piraña, waar je o.a. cocktails en nacho's kan bestellen.
    - De duiven in het Sprookjesbos worden niet langer gekleurd, maar zijn gewoon wit!
    - Sinds kort kan je met de 'Magische Kijker' met augmented reality naar de Siervijver kijken, waar draken overheen vliegen.
    - Nog meer magie komt tevoorschijn als het regent: een nieuwe, magische paraplu verkleurt als er regendruppels op vallen.
    - Voor Symbolica werd een nieuw interactief podium gebouwd waarop je als koppel elk een voet kan steken in een Pardoes-schoen, om zo een magisch hart te activeren.
    - Deze zomer kunnen gasten van de vakantieparken een gratis shuttlebus gebruiken om van hun vakantiepark naar het park gebracht te worden. Het is een proefproject, waarbij je ook op voorhand moet reserveren.

  7. #87

    Re: [Efteling] 2018

    Ik ben zaterdag in de Efteling en ik hoop echt op een ritje bob, het is wegens al die technische problemen al ellenlang geleden dat ik er nog eens een ritje kon op maken!

    Ik snap niet goed wat het probleem is met dat dwarrelpleinrestaurant. Dat plein is zo leeg en onaantrekkelijk. Waarom plaats de Efteling daar zelf niet eens een karaktervol restaurant? Polle's Keuken zit op sluitingstijd steeds vol, als je belt om te reserveren ben je er meestal aan voor de moeite! Veel gasten hebben dus blijkbaar echt wel zin om 's avonds nog in het park te tafelen. Een restaurant net aan de uitgang is dan toch ideaal? Hoewel la place wel fijne dingen voorschotelt, zal dat restaurant niet zo Eftelings aangekleed zijn, wat jammer is.

    Die augmented reality ga ik zaterdag ook eens uitproberen. EftelWesley postte er al een video van. Die draken hebben wat weg van de Terzielers uit de Harry Potterfilms. Niet echt Eftelings, en al helemaal niet passend bij het Reizenrijk dat je vanuit de verrekijker ziet. Kan wel een fijne gimmick zijn, moesten ze er ten minste toepasselijke figuren invoegen.

  8. #88

    Re: [Efteling] 2018

    Vandaag was ik in de Efteling. Het was best druk (40 minuten wachten voor alle grote attracties de hele dag lang) maar ik kan zeer positief zijn over de operations die zeer vlot liepen. Er stond overal heel veel personeel, soms op het Disney-style af. Zo stonden er 4 operators op het perron van Vogel Rok en 6 in de opstaphal van de Baron. Misschien wat overdaad.

    De Bob was dus toch nog niet open - bummer. Zorgenkindje.

    De verrekijker was heel populair, er stond zelf een wachtrij om hem uit te proberen!

    Het is heel fijn dat we nu sinds kort tot op het sluitingsuur kunnen aanschuiven bij attracties en ze niet langer vooraf de wachtrij sluiten. De Efteling speelt hier echter wel een niet zo netjes spelletje: bij de grote attracties stonden kort voor sluitingstijd nog hoge wachttijden aangeduid. Wij zijn zo de Symbolicawachtrij met "40 minuten wachttijd" ingedoken; de reële wachttijd was 15 minuten. Ze doen dit waarschijnlijk om te voorkomen dat veel mensen nog last minute erbij komen. Toch niet zo netjes.

    Verder was al het personeel overal heel vriendelijk en enthousiast, er werd goed doorgewerkt en het park lag er piekfijn bij. Top dagje.

    Toch één merkwaardig ding opgemerkt in de wachtrij van Symbolica. Volgens mij stond dit er vroeger nog niet. Dit vreemdsoortig vogelhuisje op een gigantisch grote paal stond wat verloren voor de verlichtingspaal. Het gat in het metalen huisje lijkt te klein om er een camera doorheen te laten piepen. Iemand enig idee wat dit is?
    Laatst gewijzigd door Simon42; 23-06-18 om 22:15.

  9. #89

    Re: [Efteling] 2018

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Simon42 Bekijk Berichten
    De Bob was dus toch nog niet open - bummer. Zorgenkindje.

    Het is heel fijn dat we nu sinds kort tot op het sluitingsuur kunnen aanschuiven bij attracties en ze niet langer vooraf de wachtrij sluiten. De Efteling speelt hier echter wel een niet zo netjes spelletje: bij de grote attracties stonden kort voor sluitingstijd nog hoge wachttijden aangeduid. Wij zijn zo de Symbolicawachtrij met "40 minuten wachttijd" ingedoken; de reële wachttijd was 15 minuten. Ze doen dit waarschijnlijk om te voorkomen dat veel mensen nog last minute erbij komen. Toch niet zo netjes.
    Bedankt voor dit korte verslagje, mijn laatste bezoek dateert al van december 2016.

    De problemen met de Bobslee blijven dus aanslepen. Voor mij maakt het weinig uit - ik heb lang geleden al besloten om deze coaster zelf nooit meer te berijden - maar het blijft wel een spijtige zaak natuurlijk. Ik vrees dat de dagen van deze baan stilaan geteld zijn

    Wat betreft de fout aangegeven wachttijden kort voor het sluitingsuur: In Walibi BE heb ik ook eens zoiets meegemaakt. Net zoals jij vermoedde ik toen dat dit een manier was om te vermijden dat iedereen nog snel gaat aanschuiven. Maar eerlijk gezegd maak ik daar zelf helemaal geen probleem van. Ik vind dat het personeel het recht heeft om op een redelijk uur naar huis te kunnen gaan. Ook zij hebben een gezinsleven, een autorit of treinrit naar huis, soms ook kinderen die uit een crèche gehaald moeten worden, etc. De strategie met de foutief aangegeven wachttijden is volgens mij één van de subtielere manieren om een bomvolle wachtrij bij sluitingstijd te vermijden. Er zijn andere manieren, waarbij je bezoekers zich veel meer 'buitengekeken' zouden voelen. Dan kies ik liever voor iets als dit.
    Once you sit back, you never go back.

  10. #90

    Re: [Efteling] 2018

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Azmidiske Bekijk Berichten
    Wat betreft de fout aangegeven wachttijden kort voor het sluitingsuur: In Walibi BE heb ik ook eens zoiets meegemaakt. Net zoals jij vermoedde ik toen dat dit een manier was om te vermijden dat iedereen nog snel gaat aanschuiven. Maar eerlijk gezegd maak ik daar zelf helemaal geen probleem van. Ik vind dat het personeel het recht heeft om op een redelijk uur naar huis te kunnen gaan. Ook zij hebben een gezinsleven, een autorit of treinrit naar huis, soms ook kinderen die uit een crèche gehaald moeten worden, etc. De strategie met de foutief aangegeven wachttijden is volgens mij één van de subtielere manieren om een bomvolle wachtrij bij sluitingstijd te vermijden. Er zijn andere manieren, waarbij je bezoekers zich veel meer 'buitengekeken' zouden voelen. Dan kies ik liever voor iets als dit.
    Blijkbaar ben ik een van de weinige mensen die het logisch vindt dat parken hun wachtrijen vroeger sluiten om op het sluitingsuur de attractie te kunnen sluiten. In Bellewaerde heb ik daar nooit een probleem mee gehad, en vaak sloten ze ze dan nét iets te laat, maar dan uiteraard niet zoals de Efteling-manier (of dat heb ik soms toch gelezen vroeger) dat attracties een kwartier voor sluitingstijd al dicht zijn.

    Wachtrij open tot sluitingstijd is wel een leuke toegifte, maar ik vind het toch vreemd dat ze het nu zo doen. Als je een eindshow hebt moeten mensen nu dus beslissen of ze nog de gok wagen in de rij te gaan aanschuiven of de attractie links laten liggen om het begin van de show niet te missen. Ik vind het leuker als je gegarandeerd wordt door de sluitingstijd van de attractie dat je die show niet gaat missen. Zij het nu aquanura of een vuur(werk)show in een ander park. Maargoed, dat is mijn mening.

    Wat die foutief lange wachttijden dan hier betreft: hoe dit een oplossing kan zijn om te vermijden dat mensen aanschuiven snap ik eigenlijk niet: als het sowieso de laatste attractie is die je kan doen, wat maakt het dan uit of je nog een kwartier of 40 minuten in de rij moet staan? Meestal kies ik in zo'n geval zelfs met opzet een lange rij, bv een attractie die ik overdag niet veel gedaan heb omdat er de hele dag al een lange rij stond. Dan heb je die attractie toch nog eens gedaan plus je bent langer in het park, wat ik altijd toch leuk vind...

  11. #91

    Re: [Efteling] 2018

    Of ze de wachttijd rond sluitingstijd met opzet overschatten om volk af te schrikken... dat zou toch niet mogen. Vraag is eerder 1°hoe en 2°hoe frequent ze de wachtrijen meten.

    1° Hoe? gewoon visueel inschatten door een personeelslid? Bij peter Pan in DL Parijs kreeg ik ooit als enige bij het betreden van de wachtrij een kaartje dat ik bij het betreden van de attractie moest afgeven. Dit is wel een meer accurate manier van meten.

    2° Frequentie? Het kan dat ze geen meting meer doen het laatste uur voor parksluiting. Als ze dan de oude wachttijd laten staan, is dat wel een beetje desinformatie.

    Feit is dat ik ooit op een kalme weekdag in sept. om 17:00 (1 uur voor park-sluiting) niet meer tot de Symb. wachtrij werd toegelaten. Ik heb er toen een protest-TR over geschreven. Fijn hier nu te lezen dat zo iets niet meer zou kunnen voorvallen (hoewel ... een drukke zaterdag is geen kalme weekdag).

  12. #92

    Re: [Efteling] 2018

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Earlyspencer Bekijk Berichten
    Of ze de wachttijd rond sluitingstijd met opzet overschatten om volk af te schrikken... dat zou toch niet mogen. Vraag is eerder 1°hoe en 2°hoe frequent ze de wachtrijen meten.

    1° Hoe? gewoon visueel inschatten door een personeelslid? Bij peter Pan in DL Parijs kreeg ik ooit als enige bij het betreden van de wachtrij een kaartje dat ik bij het betreden van de attractie moest afgeven. Dit is wel een meer accurate manier van meten.

    .
    Dat valt vies tegen. Hoe langer de wachtrij is, hoe minder accuraat dit is.. Goed, ze weten dat JIJ een uur gewacht hebt.. maar mensen die NU aan sluiten (Dus een uur later dan jou) staan wellicht anderhalf uur, of juist maar een half uurtje in de rij.

    normaalgesproken weet je best wel hoe veel mensen er in een rij passen en wat je capaciteit op dat moment is. Dus als de rij x-meter lang is en dus y-aantal personen in passen. Je hebt Z-Capaciteit, dus je weet hoe lang je staat te wachten.

    De kaartjes van Disney helpen enkel met het ijken van die formule.

  13. #93

    Re: [Efteling] 2018

    De Bob blijft inderdaad langer gesloten, namelijk tot 29 juni (volgens hun website). Wat ik wel minder proper vindt, is dat deze zogezegd in onderhoud is sinds 23 juni... (en niet eerder!)

    Wat betreft het vroeger sluiten van attracties zit ik met een dubbel gevoel, vooral omwille van de avondshow (zoals Rickie ook aangaf). Ik zou het dan beter vinden dat de avondshow iets later dan sluitingstijd opgevoerd wordt. En dat is wat de Efteling nu ook doet. De foutieve informatie van wachtrijen doorgeven vind ik dan weer niet kunnen. Ik zou dan ook een attractie skippen om Aquanura te zien i.p.v. nog aanschuiven en het risico nemen deze te missen. Tenzij mijn gezelschap er niet mee inzit om deze show te missen en toch nog een attractie met lange wachtrij wil aandoen.

  14. #94

    Re: [Efteling] 2018

    Wachtrijen vroeger sluiten zodat de attracties tegen sluiting leeg zijn vind ik al erg genoeg, maar dan ook nog eens gaan liegen over de wachttijd zodat je de attracties nog vroeger dicht kunt gooien... Dat is een 'toppark' toch echt niet waardig. Jammer dit, Efteling komt hier bij zijn bezoekers veel te makkelijk mee weg.

  15. #95

    Re: [Efteling] 2018

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Earlyspencer Bekijk Berichten
    Feit is dat ik ooit op een kalme weekdag in sept. om 17:00 (1 uur voor park-sluiting) niet meer tot de Symb. wachtrij werd toegelaten. Ik heb er toen een protest-TR over geschreven. Fijn hier nu te lezen dat zo iets niet meer zou kunnen voorvallen (hoewel ... een drukke zaterdag is geen kalme weekdag).
    https://www.efteling.com/nl/blog/nieuws/sluitingstijden

    Hier geeft de Efteling aan dat drukte er nu niet meer toe doet Enkel op de laatavondopenstellingen hanteren ze het oude principe

  16. #96

    Re: [Efteling] 2018

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Ignace Bekijk Berichten
    Wachtrijen vroeger sluiten zodat de attracties tegen sluiting leeg zijn vind ik al erg genoeg, maar dan ook nog eens gaan liegen over de wachttijd zodat je de attracties nog vroeger dicht kunt gooien... Dat is een 'toppark' toch echt niet waardig. Jammer dit, Efteling komt hier bij zijn bezoekers veel te makkelijk mee weg.
    Goh, ik weet niet of ik het hier helemaal mee eens ben.
    Topparken liegen wel vaker over wachttijden. Zo is de reële wachttijd bij Disney attracties (in de parken wereldwijd) gemiddeld 20% minder lang dan aangegeven (en dat de hele dag door) omdat dit de klanttevredenheid ten goede komt. Het is namelijk leuk om uit een attractie te stappen nog voor de wachttijd waar je mentaal op voorbereid was verstreken is. En vaak zal Disney ook kunstmatig wachttijden in bepaalde delen van het park verhogen om aan betere 'crowd control' te doen. Stel dat al het volk zich in Fantasyland bevindt maar het is nog rustig in Discoveryland, dan verhogen ze wachttijden in Fantasyland om het volk beter te spreiden (wat uiteindelijk beter is voor de goede doorstroming in het park).

    Universal en Six Flags leggen de wachttijden soms 40 tot 60 minuten hoger dan de echte wachttijd (en dat de hele dag lang). Om zo de verkoop van voorsteek-passen te stimuleren (of de klanttevredenheid van zij die er reeds eens kochten mee omhoog te schroeven). En zij die toch de gewone rij trotseren zullen achteraf blij zijn dat hun wachttijd niet zo lang was.

    De techniek is dus zeker niet iets waar topparken zich voor schuwen. En in het geval van de Efteling (of andere parken) wil ik best begrijpen dat ze een kwartier voor sluiting mensen wat willen 'ontmoedigen' om nog een rij in te gaan. Een groot verschil met het tot voor kort 'weigeren' van bezoekers net voor sluiting. De regel is nu zeer helder: Wil je hem doen, dan kan je tot sluiting in de rij.

    Zij die schrikken van '40 minuten' kiezen dan zelf om hem niet te doen. En zij die kiezen om toch 40 minuten te wachten en na een kwartier reeds in de attractie zitten zullen zeer blij zijn dat het geen 40 minuten was. In ieder geval, de klanttevredenheid zal er niet onder leiden, en dat lijkt me voldoende om zulk een regeling te verantwoorden. Alles kent zijn grenzen.
    Laatst gewijzigd door T-Bô; 26-06-18 om 12:34.

  17. #97

    Re: [Efteling] 2018

    Ik denk niet dat we tot een consensus gaan komen, want ik vind liegen over wachttijden - om welke reden dan ook - gewoon klantonvriendelijk. Ik begrijp niet goed hoe het klantvriendelijk kan zijn mensen te ontmoedigen een attractie te doen, al dan niet zonder betalende fastpass. Zeker om mensen die betalen voor een fastpass tevreden te houden is liegen over wachttijden toch gewoon misbruik maken van de goedgelovigheid van de bezoekers?

    Maargoed, ik begrijp dat jij dit anders ziet hoor, ik deel de mening gewoon totaal niet.

  18. #98

    Re: [Efteling] 2018

    Persoonlijk heb ik ook wel liever dat een park mij de gordijnen injaagt met een hoge aangekondigde wachttijd, die uiteindelijk goed blijkt mee te vallen dan dat een park mij een lagere wachttijd aangeeft die uiteindelijk hoger blijkt te zijn. In dat laatste geval telt élke minuut extra zwaarder door.

    Los daarvan maak ik me niet druk over vroegere sluitingstijden om wachtrijen af te werken tegen sluitingstijd, zeker niet als dat goed is aangegeven. Maar dat is in Efteling zelfs al niet meer het geval. Dan zal het mij worst wezen hoe correct het getal is dat bij die wachtrij aangegeven staat. Da's altijd een schatting en het is logisch dat die sterker afwijkt wanneer de bezoekersstroom plots sterk afneemt zoals 's avonds. Daar hoeven ze volgens mij niet eens voor te liegen.

  19. #99

    Re: [Efteling] 2018

    Pffff,

    Als ik bepaalde reacties zo zie vraag ik me af wat ik eigenlijk nog op dit forum kom doen...
    Velen onder jullie zouden beschaamd moeten zijn. Zeker als je jezelf pretparkfan , of zelfs kenner wil noemen.

    Een pretpark heeft zoals elke zelfstandige zaak een sluitingsuur, verwachten dat een wachtrij openblijft tot dat sluitingsuur getuigd al van weinig inzicht. Operatoren moeten deze wachtrij nog wegwerken en hoe langer deze is hoe later zij kunne beginnen aan hun taken na het afsluiten van de attractie. Wie een paar minuten voor tijd nog in een wachtrij gaat staan heeft me dunkt geen enkel respect voor deze operatoren (die dan , en zeker in Nederland onbetaald mogen overblijven).

    Wat het aangeven van de wachttijden betreft : als die op het einde verkeerd worden weergegeven, wie zegt dat dat doelbewust is? Ik zie hier weer veel reacties van 'liegen' en 'not done', maar al bij stil gestaan dat die personen andere dingen hebben te doen vanaf een bepaald uur? Nog nooit gehoord van een planning? De rommel die jullie achterlaten opkuisen bvb? Zorgen dat er 's morgens al niet te veel kuiswerk meer is dag nadien...

    Het park en de attracties hebben een sluitingsuur, punt! En het personeel verdient ook zijn rust zonder dat jullie die moeten gaan beoordelen. Ben beschaamd om lid te zijn van dit forum in jullie plaats.

  20. #100

    Re: [Efteling] 2018

    Pffff,

    Als ik bepaalde reacties zo zie vraag ik me af wat ik eigenlijk nog op dit forum kom doen...
    Velen onder jullie zouden beschaamd moeten zijn. Zeker als je jezelf pretparkfan , of zelfs kenner wil noemen.

    Een pretpark heeft zoals elke zelfstandige zaak een sluitingsuur, verwachten dat een wachtrij openblijft tot dat sluitingsuur getuigd al van weinig inzicht. Operatoren moeten deze wachtrij nog wegwerken en hoe langer deze is hoe later zij kunnen beginnen aan hun taken na het afsluiten van de attractie. Wie een paar minuten voor tijd nog in een wachtrij gaat staan heeft me dunkt geen enkel respect voor deze operatoren (die dan , en zeker in Nederland onbetaald mogen overblijven).

    Wat het aangeven van de wachttijden betreft : als die op het einde verkeerd worden weergegeven, wie zegt dat dat doelbewust is? Ik zie hier weer veel reacties van 'liegen' en 'not done', maar al bij stil gestaan dat die personen andere dingen hebben te doen vanaf een bepaald uur? Nog nooit gehoord van een planning? De rommel die jullie achterlaten opkuisen bvb? Zorgen dat er 's morgens al niet te veel kuiswerk meer is dag nadien...

    Het park en de attracties hebben een sluitingsuur, punt! En het personeel verdient ook zijn rust zonder dat jullie die moeten gaan beoordelen. Ben beschaamd om lid te zijn van dit forum in jullie plaats.

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •