X

Privacy Statement (GDPR)


Beste bezoeker,

In het kader van GDPR hebben wij een privacy statement gelanceerd waarin wij uitleggen hoe wij omgaan met jouw persoonlijke data. Je kan het privacy statement hier terugvinden.

Uw Pretparken.be-team


Nog geen lid? Maak hier je gratis account aan!

Pagina 26 van de 30 EersteEerste ... 162425262728 ... LaatsteLaatste
Resultaten 501 tot 520 van de 582
  1. #501

    Re: [Bobbejaanland] 2018 - Nieuws en geruchten

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door simon Bekijk Berichten
    Is de nieuwe wachtrij bij TFC nu volledig op punt? Zijn hier al foto's van?
    Volgens mij staat hij wel op punt. Ik heb er helaas geen foto's van maar ik zal toch een kleine omschrijving geven. Alle scènes van de voorshows zijn behouden maar enkel hebben ze nu eigenlijk geen nut meer. Van het moment dat je binnenkomt, loop je eigenlijk gewoon door alle scènes tot je aan het station komt waar een groep medewerkers staat te wachten. Ook de lift hebben ze behouden wat er vreemd uitziet. De liftdeuren aan beide kanten staan gewoon open zodat bezoekers kunnen doorlopen. Ook de "schatkamer" hebben ze nogal "verpest" door er lelijke hekken te plaatsen (hekken zoals in de wachtrij van 'Naga Bay'). Het stenen beeld dat begint te spreken is behouden. Dit begint om een bepaalde tijd te spreken. Vervolgens loop je door die lange gang met allemaal beelden tegen de muur. In die gang hebben ze een soort vreemde hekken geplaatst die in mijn ogen nogal overbodig zijn. Verder wordt het hele verhaal kort uitgelegd in het station zelf.

    Zodra ik nog eens in Bobbejaanland ben zal ik voor foto's zorgen.
    Laatst gewijzigd door SanderV; 18-07-18 om 19:21.

  2. #502

    Re: [Bobbejaanland] 2018 - Nieuws en geruchten

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door SanderV Bekijk Berichten
    Volgens mij staat hij wel op punt. Ik heb er helaas geen foto's van maar ik zal toch een kleine omschrijving geven. Alle scènes van de voorshows zijn behouden maar enkel hebben ze nu eigenlijk geen nut meer. Van het moment dat je binnenkomt, loop je eigenlijk gewoon door alle scènes tot je aan het station komt waar een groep medewerkers staat te wachten. Ook de lift hebben ze behouden wat er vreemd uitziet. De liftdeuren aan beide kanten staan gewoon open zodat bezoekers kunnen doorlopen. Ook de "schatkamer" hebben ze nogal "verpest" door er lelijke hekken te plaatsen (hekken zoals in de wachtrij van 'Naga Bay'). Het stenen beeld dat begint te spreken is behouden. Dit begint om een bepaalde tijd te spreken. Vervolgens loop je door die lange gang met allemaal beelden tegen de muur. In die gang hebben ze een soort vreemde hekken geplaatst die in mijn ogen nogal overbodig zijn. Verder wordt het hele verhaal kort uitgelegd in het station zelf.

    Zodra ik nog eens in Bobbejaanland ben zal ik voor foto's zorgen.
    Thanks! Zeer vreemd dan en zo jammer Ik had toch op een betere oplossing gehoopt, zoals ze ook in MPG gedaan hebben. Zaterdag ga ik zelf ook een kijkje nemen

  3. #503

    Re: [Bobbejaanland] 2018 - Nieuws en geruchten

    Bobbejaanland Central was gisteren in het park en liet het volgende weten :

    - Een aantal nieuwe aanduidingen bij wachtrij van de Revolution.
    - Nieuwe VR-brillen bij Mount Mara.
    - De muziek van Mount Mara speelt terug in de Revolution.
    - Dreamcatcher draait terug met VR, met brillen die lijken op de oude van Mount Mara.
    - De letter N bij het fotohuisje van Big Bang is terug hersteld.
    - Een aantal foto's van de aangepaste wachtrij van TFC.
    - Leuke postkaartjes van de nieuwe mascottes te verkrijgen in Cowboy Town.

    Foto's : https://bobbejaanlandcentral.weebly.com

  4. #504

    Re: [Bobbejaanland] 2018 - Nieuws en geruchten

    En staat de VR bij Mount Mara dan eindelijk op punt?
    De Dreamcatcher heeft nu ook zijn goede brillen, de Tv-schermen werken, maar de kwaliteit is nog altijd niet zo goed? Ik dacht dat ze geleerd hadden uit hun fouten bij Mount Mara. Blijkbaar niet. Het gaat me niet verbazen moesten ze binnen enkele jaren ook VR installeren op Speedy Bob of de Bob Express.

    Wel blij dat Bobbejaanland de Tv-schermen heeft ontdekt. De laatste jaren zetten ze hun park daar aardig vol mee. Ingangsplein, TFC, MM, Dreamcatcher, Hall 2000, Cowboy Dorp. Geen slechte keuze naar mijn mening, gezien hun grote verscheidenheid aan infoborden en verschillende lay-outen. Op die schermen kunnen ze alles snel veranderen en snelle boodschappen verspreiden moest het nodig zijn.

    - Ook een nieuwigheid. Er kwam ook een nieuw infobord aan de wachtrij-ingang van Indiana River, net zoals eerder bij Dreamcatcher, Oki Doki en de Big Bang gebeurde. Dat ze daar hun park maar direct vol mee zetten en die bruinbeige dingen maar vaarwel zeggen (al vond ik het altijd zalig hoeveel technische info daar op stond )

  5. #505

    Unhappy Re: [Bobbejaanland] 2018 - Nieuws en geruchten

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door stvl Bekijk Berichten
    - Nieuwe VR-brillen bij Mount Mara.
    - De muziek van Mount Mara speelt terug in de Revolution.
    Eerst de klok weg, nu de muziek ook? Bye bye Revolution, dus?

    Dom dat ze geld blijven verkwisten aan die VR-troep i.p.v. hem gewoon deftig op te knappen, want qua operations werkt het voor geen meter en de graphics zijn om bij te huilen. Belachelijk dat mensen daar anderhalf uur willen voor aanschuiven...

    Ach, BJL. Je kunt je er prima vermaken, maar voor elke stap vooruit (het rad van El Rio) zetten ze er twee achteruit (VR). Zonde.
    Laatst gewijzigd door Dinosaurus; 22-07-18 om 22:22. Reden: "de stap zetten" i.p.v. "nemen" natuurlijk

  6. #506

    Re: [Bobbejaanland] 2018 - Nieuws en geruchten

    Zelf was ik zaterdag ook in het park en heb ik dus de nieuwe Dreamcatcher kunnen doen. Van een medewerker hoorden we inderdaad dat de brillen bij Dreamcatcher de oude brillen van Mount Mara zijn. Deze gingen wel heel vlot en zorgden ook voor een mooie film. Ik vond het wel een geslaagde toevoeging, maar het ging helaas traag vooruit. We deden hem behoorlijk vroeg op de dag, en hebben er toch 1 uur moeten aanschuiven. De rest ging wel heel wat vlotter!

    Bij MM/Revo zijn er inderdaad nieuwe schermen voorzien, net als bij TFC en Dreamcatcher. Die hadden allen een soortgelijke stijl, welke voor mij wel duidelijk was.

    De nieuwe shows hebben we ook bezocht. Wicked Wheels zag er op het eerste zicht 95% hetzelfde uit als vorig jaar. Cowboy Town Celebrations vonden we dan weer heel leuk en werkte echt mee op de sfeer. Kindjes krijgen bovendien een gratis cowboyhoed. De nieuwe mascottes passen er ook perfect in, dus zeker een blijvertje!

    The Lake House had afgelopen winter ook zijn finale fase van de renovatie ingegaan, en zo hebben we er zaterdag ook gegeten. Supervlot ging het (nog) niet, maar toch vlotter dan vroeger. Het eten zelf was royaal en erg lekker!

  7. #507

    Re: [Bobbejaanland] 2018 - Nieuws en geruchten

    Eén keer per jaar post ik iets over mijn familiaal en geografisch gedwongen thuispark onder het motto "wanneer het goed is, laat ik het ook weten". Welaan, de VR op Dreamcatcher heeft me gisteren (24/07) aangenaam verrast, al lagen m'n verwachtingen eigenlijk niet zo hoog. Ik ben noch fan van VR noch van deze coaster.

    Minpuntjes:
    - Voor 10:30 zag ik nog geen beweging, dus openen ze'm (al dan niet bedoeld) nog steeds een poosje na parkopening. Wij waren zo ervaren om eerst de linkerhelft (Okidoki e.a.) te doen en dus niet te sprinten naar Dreamcatcher.
    - Het vertrekkensklaar maken van de rit voor onze beurt duurde ... ruim 10 min. Ik veronderstel dat dit de allereerste rit van de dag was. Sommige inzittenden hadden heel die tijd hun VR-bril op, bij anderen moest de bril vervangen worden. Dan sta ik toch liever in de wachtrij dan daar in het ongewisse te zitten.
    - Er waren enkel onervaren jongelui als operatoren in het station, die volgens de leider van het spel niet goed wisten wat wanneer te doen.
    - Als de trein toekomt, moeten overal waar geen VR was (lege plaats of passagiers zonder VR) nog voor het uitstappen VR-brillen aan de haak worden gehangen. Die dingen botsen dan ongewild tegen zitjes of voeten van passagiers. Ik vrees voor de levensduur.
    - De interactieve instructies verschijnen in 4 talen, helaas wordt om de anderhalve seconde tussen die talen geswitched, waardoor je die instructies moeilijk volledig of vlot kan lezen.



    Maar zou ik hier geen positieve boodschap uitdragen?

    + Bij ons (vermoedelijk 2e rit van de dag, rond 10:40) verliep het vertrekkensklaar maken vlot, zelfs vlotter dan op Batman in Warner Madrid.
    + Ook jonge passagiers kunnen VR-krijgen. Dat was het eerste jaar van Mount Mara niet het geval, zogezegd omdat kinderen er duizelig van worden. Sinds vorig jaar mogen kinderen ginds ook met VR, maar ze mogen niet alleen in een karretje. De regel '1 bril per kar' heeft volgens mij bij Mount Mara vooral te maken met de aard van het zitten: de achterste zou met VR tegen z'n voorganger kunnen aanbotsen. Conclusie - die kenners al sneller dan ik gemaakt hadden - een geherwaardeerde Revolution heeft niemendal behoefte aan VR.
    + Dat geldt dus niet voor deze afgebleekte hanger met nauwelijks elementen die 2018 nog het vermelden waard zijn. VR voegt hier veel toe en is prima getimed. Ik vond het de beste van de 4 die ik ooit deed (ook Enzian in EP ervoer ik als overbodig en te weinig toevoegend).
    + SPOILER ALERT OVER HET INTERACTIEVE ASPECT
    Dit gedeelte bevat spoilers. Klik op onderstaande knop om het gedeelte open te klappen.

    Open spoilers

    ************ Spoilergedeelte ************

    Het interactieve beperkt zich grotendeels tot het anders maar saaie optakelen. Je ziet centraal in beeld een dreamcatcher (= vangnet voor enge dromen) en daarmee moet je paarse boze geesten verjagen/vangen. Hierbij moet je dus je hoofd draaien. Gelukkig voor de nekspieren en alle zenuwen daarboven, verschijnen er geen boze geesten meer na de optakeling.

    + Wij bisten 'em meteen, omdat het volk dan maar tot net voor de tunnel stond. In die tunnel zijn de loshangende elektrische kabels eindelijk weggewerkt. Kort na onze tweede rit (iets voor 11:00) was het wel al lang aanschuiven op die warme en kalme dag. Ik denk niet dat ze een tweede trein hebben ingelegd.
    Laatst gewijzigd door Earlyspencer; 25-07-18 om 10:59.

  8. #508

    Re: [Bobbejaanland] 2018 - Nieuws en geruchten

    Wat je schrijft klopt helemaal. Ik heb het ook zo ervaren tijdens mijn bezoek zaterdag. Toen was de dame in kwestie die ons zei dat de VR-brillen van MM naar DC verhuid waren diegene met ervaring. Zij stond toen ook met onervaren collega's daar, terwijl ze normaal Sledge Hammer moest bedienen. De VR was sinds woensdag terug toegevoegd.

    Ik vond het ook een boeiende rit, met een leuke interactie op de lifthill. Alles verliep ook vlot, en bij mij haperde het niet. Bij de nieuwe brillen van MM haperde mijn beeld wel meermaals. Daar lette ik trouwens ook op een hoofd in de rotsen tijdens de film, die er vroeger volgens mij niet in zat.

    Ondanks dat het niet superdruk was zaterdag, was de wachtrij voor DC wel best druk. Er werd de hele dag ook met 1 trein gereden, waardoor wij hem maar 1 keer gedaan hebben.

  9. #509

    Re: [Bobbejaanland] 2018 - Nieuws en geruchten

    Hetgeen ik mij nu vooral afvraag, is of de graphics beter zijn dan die belabberde PS1-graphics bij MM?

  10. #510

    Re: [Bobbejaanland] 2018 - Nieuws en geruchten

    Ik vind de graphics wel iets beter, maar ik heb geen beoefende ogen op dat gebied. Ik ben trouwens opgegroeid met Atari en Commodore 64 en niet met PlayStations en Wii's.

  11. #511

    Re: [Bobbejaanland] 2018 - Nieuws en geruchten

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Dinosaurus Bekijk Berichten
    Hetgeen ik mij nu vooral afvraag, is of de graphics beter zijn dan die belabberde PS1-graphics bij MM?
    Ik vond ze zelf wel iets beter, maar je ziet wel dat het door dezelfde studio gemaakt is.

  12. #512

    Re: [Bobbejaanland] 2018 - Nieuws en geruchten

    Gisteren waren we voor een warm dagje in BBJ, het was er opvallend kalm. Zelfs voor dé attracties bij dit weer zoals Rio en Big Bang pakweg een kwartiertje aanschuiven. Mount mara was de hele dag gesloten; enkel Revolution zonder film in de centrale hal, geen VR op de dreamcatcher wegens het "warme weer", Sledgehammer werd pas opgestart in de namiddag, kinderland enkel het gelijkvloers open, Forbidden caves 2.0 open van 11h tot 16h,.... Ook qua horeca was er bijzonder weinig open, met lange wachttijden als gevolg. In de kleinere punten die beperkt open waren, was het aanbod aan standaard cola en Fanta rond 15h uitgeput.... En bij het hamburger-resto aan de Revolution werkte de bancontact niet, als stond dat maar op een handgeschreven A5-ke aan de kassa zelf.
    Ook al stond er op de klokjes dat de attracties open waren tot 17.45, al voor 17.30 was alles dicht en werd iedereen zo snel mogelijk uit het park gewerkt. Het was dan wel warm om te werken, maar vriendelijkheid was er met uitzondering van de parkeerwachter niet op te merken onder het personeel.
    Ik weet niet welke kant dit opgaat, maar dat het er niet goed aan toe gaat is een understatement. Zou men zich daar van bewust zijn ? Als je de Facebook-recensies leest zijn er toch veel mensen die een gelijkaardig dagje hadden, midden in de zomer, in het hoogseizoen....

  13. #513

    Re: [Bobbejaanland] 2018 - Nieuws en geruchten

    Vandaag een ‘middelmatige’ dag van drukte in BJL, de buitenwachtrij van Dreamcatcher staat meer dan halfvol maar men rijdt maar met 1 trein (zoals verwacht). VR brillen heb ik ook nog niet gespot, tenzij in de kast in het station. Zou het vandaag ook te warm zijn voor VR?

  14. #514

    Re: [Bobbejaanland] 2018 - Nieuws en geruchten

    De interactieve VR in Bonbonland doet het (ook) niet, dat stond knullig op een A4-tje aan de ingang van Victor Vandorm. Ik weet niet of die er wel al gewerkt heeft dit seizoen en of het hier ook gerelateerd is aan dezelfde (falliete) firma.

    Niet alle karretjes hadden voor zich een VR-bakje zoals op onderstaande foto.


  15. #515

    Re: [Bobbejaanland] 2018 - Nieuws en geruchten

    Het is echt hoogtijd dat PR stopt met hun parken te verkrachten met cheap ass re-theming, vr en god weet wat nog allemaal. Ik raad iedereen aan om eens de review pagina te lezen van Bobbejaanland op Facebook. De klachten daar zijn extreem repetitief, en elk zelfrespecterend park zou al LANG ingegrepen hebben bij het lezen van zo’n commentaar ...
    Ich bin Roland Mack. Seit über 30 Jahren mache ich Achterbahnen, als ob sie für mich wären, sehr solide und zu einem sehr wettbewerbsfähigen Preis. Mack Rides, Wir machen deine Achterbahn.

  16. #516

    Re: [Bobbejaanland] 2018 - Nieuws en geruchten

    Vandaag weer eens aan een bezoekje gewaagd. Ik ging er vol goede moed naartoe en ondanks de vele negatieve commentaren begon de dag goed met een goeie rit in Typhoon en Sledgehammer die zoals altijd weer fantastisch waren.
    Maar toen begon het, in de wachtrij van Naga Bay hadden we al tijd verloren door 2 storingen. Alle attracties draaiden met lage capaciteit. Bij de Indiana River waren 1/3 vd bootjes buiten gebruik omdat er te veel water in stond. Dreamcatcher heb ik zelf overgeslagen nadat ik hier al gelezen had dat het niet vooruit ging met 1 trein en ja hoor het was weeral van dat... 1 trein, de VR was echter wel aanwezig, maar dat zorgde er ook voor dat er slechts elke 5-7minuten een trein uit het station vertrok.
    Het park ligt er ook niet verzorgd bij, planten groeien wild en vuilbakken... Dat is echt verschrikkelijk, alles zat bomvol met als gevolg dat de mensen alles er naast moesten leggen.
    Om nog maar te zwijgen van het aantal afbakening, zo ongeveer 9/10 van alle drank- en etensautomaten waren niet aangevuld en buiten gebruik en dus ook afgebakend.
    Zo ongeveer een anderhalf uur voor sluitingsuur kwamen ook weer de gekende problemen naar boven, attracties sloten veel te vroeg hun deuren waardoor ik bijvoorbeeld enkel Revolution heb kunnen doen en niet Mount Mara.
    Ik had veel goede verwachtingen na een goed eerste half uur, maar Bobbejaanland heeft me weer eens grandioos teleurgesteld en ik denk niet dat een nieuwe coaster dit zal oplossen.
    Ben benieuwd...

  17. #517

    Re: [Bobbejaanland] 2018 - Nieuws en geruchten

    wij gaan zaterdag waarschijnlijk "herkansen", maar veel goede hoop op beterschap moet ik blijkbaar niet koesteren....

  18. #518

    Re: [Bobbejaanland] 2018 - Nieuws en geruchten

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door knessel Bekijk Berichten
    wij gaan zaterdag waarschijnlijk "herkansen", maar veel goede hoop op beterschap moet ik blijkbaar niet koesteren....
    Ondanks dit alles is het niet dat ik geen leuke dag gehad heb, maar toch... Als ik je een tip kan geven, breng zelf je eten mee voor 's middags. Stel zeker ook geen attracties uit met het gedacht dat je hem later wel doet, want ze sluiten zowat wanneer ze willen.
    Veel plezier alvast en probeer te genieten =)

  19. #519

    Re: [Bobbejaanland] 2018 - Nieuws en geruchten

    Wij waren voorbije zondag in het park en toen was het "middelmatig druk" zoals hierboven al werd beschreven.
    Toch waren er ook enkele goede punten:
    ++ Extra show van Wicked Wheels (ik dacht om 16u)
    ++ Boomstammetjes (WWS) zou volgens het bordje sluiten om 17u30, maar in de praktijk was het eerder 18u10. Vergeten of??
    + De wachtrij van Naga Bay schoof heel goed vooruit, ofwel lag dat aan mijn gevoel, maar tegenover de vorige keer ging het nu veel sneller vooruit.
    + Geen wachtijd bij TFC, we konden zo binnenwandelen

    Natuurlijk ook enkele negatieve punten:
    - Dreamcatcher maar met 1 trein
    - Wachtrij van 90 minuten bij Mount Mara

  20. #520

    Re: [Bobbejaanland] 2018 - Nieuws en geruchten

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door trainfreak Bekijk Berichten
    Wij waren voorbije zondag in het park en toen was het "middelmatig druk" zoals hierboven al werd beschreven.
    Toch waren er ook enkele goede punten:
    ++ Extra show van Wicked Wheels (ik dacht om 16u)
    ++ Boomstammetjes (WWS) zou volgens het bordje sluiten om 17u30, maar in de praktijk was het eerder 18u10. Vergeten of??
    + De wachtrij van Naga Bay schoof heel goed vooruit, ofwel lag dat aan mijn gevoel, maar tegenover de vorige keer ging het nu veel sneller vooruit.
    + Geen wachtijd bij TFC, we konden zo binnenwandelen

    Natuurlijk ook enkele negatieve punten:
    - Dreamcatcher maar met 1 trein
    - Wachtrij van 90 minuten bij Mount Mara
    Ik vond Wicked Wheels wel veel beter dan vorig jaar, er zat meer variatie in de show.
    Maar eigenlijk moeten ze gewoon de conclusie maken in alle parken dat VR niet werkt, tenzij het extreem goed is georganiseerd, wat bij Bobbejaanland niet het geval is.

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •