X

Privacy Statement (GDPR)


Beste bezoeker,

In het kader van GDPR hebben wij een privacy statement gelanceerd waarin wij uitleggen hoe wij omgaan met jouw persoonlijke data. Je kan het privacy statement hier terugvinden.

Uw Pretparken.be-team


Nog geen lid? Maak hier je gratis account aan!

Resultaten 1 tot 20 van de 592

Hybride Weergave

Vorig Bericht Vorig Bericht   Volgend Bericht Volgend Bericht
  1. #1

    Re: [Bobbejaanland] 2018 - Nieuws en geruchten

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door borisvdd Bekijk Berichten
    Het is nog LANG niet wat het in de andere parken in de buurt is: Walibi, Efteling, Phantasialand, Toverland, ... Eén coastertje zal heus hun reputatie niet veranderen.
    Nee, dat klopt, daar zal jij wel voor zorgen

    Maar alle gekheid op een stokje, Efteling, Phantasialand,Toverland, zijn dat nu wel de parken waarmee je een bobbejaanland moet vergelijken? Die parken zitten niet in de wurggreep van een groep, Walibi wel, maar kijk hoe lang het daar stil heeft gestaan.

  2. #2

    Re: [Bobbejaanland] 2018 - Nieuws en geruchten

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door bobby turbo Bekijk Berichten
    Nee, dat klopt, daar zal jij wel voor zorgen

    Maar alle gekheid op een stokje, Efteling, Phantasialand,Toverland, zijn dat nu wel de parken waarmee je een bobbejaanland moet vergelijken? Die parken zitten niet in de wurggreep van een groep, Walibi wel, maar kijk hoe lang het daar stil heeft gestaan.
    Of en dat een park deel is van een (slechte) groep zal een normale dagbezoeker worst zijn.

    Wat een dagbezoeker wél ziet is dat Toverland - een klein kinderpark - met een grote achtbaan en themazone op de proppen komt, terwijl een "groot" lokaal park het na vele jaren met een (kleine) achtbaan moet doen terwijl intussen veel oude dingen liggen te vergammelen.

    Dat je BJL niet wilt vergelijken met Efteling of Phantasialand, tsja.. die spelen beiden toch wel een klasse (of meer) hoger. Maar Toverland zou normaal lager moeten liggen, maar heeft BJL vol ingehaald.

    Trouwens: Volgens je eigen logica zou je BJL dan wel mogen vergelijken met Movie Park. En ook daar doen ze het beter. In de laatste jaren Van helsing, Lost Temple en Star Trek. Nu weer een grote oplapping van de rapid river. Stuk voor stuk goede uitbreidingen. (voor een park dat tot de slechtste parkgroep ooit hoort dan).

    Bij BJL heb ik het idee dat ze een beetje hetzelfde willen, maar het niet goed doen. Dizz en hun Immersive Tunnel lijken flink gefaald te zijn. Ook in BJL doen ze re-theming maar ook dat werkt niet echt goed (maarja, wie komt dan ook op het idee om een Jungle Thema in Belgie te zetten? ). Het onderhoud is voor de rest wel minder goed in BJL, maar ook in MPG is dat zeker niet perfect. Het grootste verschil is dat MPG toch steeds de nagel op de kop weet te treffen, terwijl BJL steeds de plank volledig mis lijkt te slaan.

    In elk geval hoop ik dat deze nieuwigheid nu wel een ommekeer betekend. BJL is ongetwijfeld een uitdagend park om te managen (qua ligging, ruimte en restricties), maar wel een park dat nog genoeg zou kunnen.

  3. #3

    Re: [Bobbejaanland] 2018 - Nieuws en geruchten

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door coasterfrenzy Bekijk Berichten
    Bij BJL heb ik het idee dat ze een beetje hetzelfde willen, maar het niet goed doen.
    ... of die kans niet krijgen / kregen.

    PR heeft twee (bijna)top-parken in Europa: Warner en Mira. Volgens mij zien ze in MPG een potentiële derde. Op alle gebied heeft MPG een top-ligging, beter dan die van PHL: qua buurtbewoners en uitbreiding, een treinstation vlakbij en op regionale schaal dichterbij de meeste agglomeraties in NRW.

    Wat PHL dus ondanks z'n handicaps allemaal vermag, is ronduit verbluffend. En net die continue groei van PHL hijgt in de nek van MPG. PR kan dus haast niet anders dan hier sterk in blijven investeren. En dan resteren er pindanootjes voor de BJL-jungle.

    Vraag is hoe sterk het gehijg van Efteling en - wellicht belangrijker - van Wal. Bel. zal meespelen om zwaar te investeren in BJL. Dat is trouwens binnen enkele jaren het enige park van de grote 4 in België zonder zwemparadijs. Al zit ik niet meteen op dat soort investering te wachten.
    Laatst gewijzigd door Earlyspencer; 06-03-18 om 16:16.

  4. #4

    Re: [Bobbejaanland] 2018 - Nieuws en geruchten

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Earlyspencer Bekijk Berichten

    Vraag is hoe sterk het gehijg van Efteling en - wellicht belangrijker - van Wal. Bel. zal meespelen om zwaar te investeren in BJL. Dat is trouwens binnen enkele jaren het enige park van de grote 4 in België zonder zwemparadijs. Al zit ik niet meteen op dat soort investering te wachten.
    Ik denk dat de investeringen in Toverland harder doorwegen dan de Efteling of Walibi Be. Inwoners van de Kempen en Limburg kennen Toverland ondertussen heel goed! Dat is zeker dezelfde hengelvijver als Bobbejaanland, ook qua type publiek.
    Laatst gewijzigd door vampire; 06-03-18 om 16:47.

  5. #5

    Re: [Bobbejaanland] 2018 - Nieuws en geruchten

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door coasterfrenzy Bekijk Berichten
    Of en dat een park deel is van een (slechte) groep zal een normale dagbezoeker worst zijn.

    Wat een dagbezoeker wél ziet is dat Toverland - een klein kinderpark - met een grote achtbaan en themazone op de proppen komt, terwijl een "groot" lokaal park het na vele jaren met een (kleine) achtbaan moet doen terwijl intussen veel oude dingen liggen te vergammelen.

    Dat je BJL niet wilt vergelijken met Efteling of Phantasialand, tsja.. die spelen beiden toch wel een klasse (of meer) hoger. Maar Toverland zou normaal lager moeten liggen, maar heeft BJL vol ingehaald.

    Trouwens: Volgens je eigen logica zou je BJL dan wel mogen vergelijken met Movie Park. En ook daar doen ze het beter. In de laatste jaren Van helsing, Lost Temple en Star Trek. Nu weer een grote oplapping van de rapid river. Stuk voor stuk goede uitbreidingen. (voor een park dat tot de slechtste parkgroep ooit hoort dan).

    Bij BJL heb ik het idee dat ze een beetje hetzelfde willen, maar het niet goed doen. Dizz en hun Immersive Tunnel lijken flink gefaald te zijn. Ook in BJL doen ze re-theming maar ook dat werkt niet echt goed (maarja, wie komt dan ook op het idee om een Jungle Thema in Belgie te zetten? ). Het onderhoud is voor de rest wel minder goed in BJL, maar ook in MPG is dat zeker niet perfect. Het grootste verschil is dat MPG toch steeds de nagel op de kop weet te treffen, terwijl BJL steeds de plank volledig mis lijkt te slaan.

    In elk geval hoop ik dat deze nieuwigheid nu wel een ommekeer betekend. BJL is ongetwijfeld een uitdagend park om te managen (qua ligging, ruimte en restricties), maar wel een park dat nog genoeg zou kunnen.
    Lost Temple draait tegenwoordig ook al met uurschema's vanwege geen volk meer dat er in gaat, dus die leg ik in hetzelfde laatje van verkeerde investeringen als Forbidden Caves. Voor Van Helsing geef ik u volledig gelijk, daar is de investering beter geweest. Maar als je alles zo bekijkt liggen de investeringen in eenzelfde tijdspanne ongeveer gelijkaardig op gebied van hoeveelheid, maar heeft Bobbejaanland gewoon foute keuzes gemaakt.

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •