Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Phantasiastisch Bekijk Berichten
Dat is wat ik eerst dacht. Afgelopen winterstop kwam er een bouwplan voorbij in een behind the scenes video van Phantasialand, waarin de ingang van Piraten 4D de ingang zou worden voor het Erlebnis-Pass Center. Hierbij dacht ik meteen dat aan Fantissima als nieuwe invulling voor de ruimte van Piraten 4D. Helaas is het niet zo. Een nieuwe attractie of 4D film lijkt me nu het meest logische.


On topic:

Al blijft het gebouw nog enkele jaren staan, dan hadden ze al die moeite voor Fantissima nu toch niet gedaan?
Phantasialand heeft al meer moeite gestoken in projecten voor kortere periodes. Denk vooral aan de aardheuvel (compleet met wallen om het wegzakken tegen te gaan) bij voormalig silver city. Dat hadden ze ook simpel met een trap en een stalen constructie kunnen oplossen.

Ik heb de plannen voor de ombouw van piraten nooit gezien, wel diverse berichten over gelezen. Het Erlebnispass Center en Klantenservice zitten in dat gebouw, maar de ingang is meer richting MaC toe. Ik zie er volstrekt geen logica in dat te veranderen en ik vraag me af of de persoon die dit online gezet heeft de tekening wel goed gelezen heeft.



Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Earlyspencer Bekijk Berichten
Van alle 'oude meuk' in PHL heeft Piraten-4D wel de allerlaagste herhalingswaarde voor mij. Waarom veranderen ze niet om de max. 2 jaar van film? BJL deed dat en Slagharen doet het nog steeds. Ik denk niet dat die gedubde piratenfilm een eigen productie is van het park, zoals in EP en soms in Walibi. En sterk gethematiseerd naar piraten is dat theater ook al niet, om nog maar te zwijgen over een inhoudelijke koppeling met het Berlijn van begin vorige eeuw. Natuurlijk zou een film met externe IP zwaar vloeken met de originaliteit overal elders in het park. Dus is het misschien toch zo simpel niet.
Jup.. Ook voor mij is dit wel het hardste aan vervanging toe. Het thema is overigens gewoon een bioscoop in Berlijn, dus je kunt er elke film in draaien die je wilt en toch in thema zijn (okee, dat is wellicht wat goedkoop en makkelijk gedacht, maar het kan). Ze kunnen zelfs prima meerdere films per dag draaien.

De film zelf is inderdaad geen productie van het park zelf. Ik weet niet hoe dat met de nasynchronisatie zit, maar vermoedelijk ook niet. Wat wél een productie van het park zelf is, is de omzetting van 3D naar 4D (vandaar ook de slogan "3D reicht uns nicht"), iets wat toendertijd nog vrij uniek was. En daar knelt het schoentje. Het zal je opvallen dat de meeste 4D bioscopen éénzelfde systeem gebruiken. Zelfs als de fabrikant anders is, is er amper verschil. Het systeem dat PHL heeft is echter niet uniform, waardoor je geen kant-en-klare 4D film er op kunt zetten. Je krijgt wel een 4D programmering erbij, maar je gaat die zelf om moeten zetten naar het systeem dat ze daar gebruiken.

Zelf zie ik dan ook het liefst een upgrade naar een modern 4D systeem. Het concept van een bioscoop (thematisch) wat meer benadrukt en dan 2 of 3 verschilllende films op een dag.

Het Schauspielhaus gebruiken voor Fantissima zie ik niet gebeuren. Er is daar nog minder plaats en de zaal ligt midden in het park, waardoor je bezoekers moeilijk van buitenaf toegang kunt geven.