X

Privacy Statement (GDPR)


Beste bezoeker,

In het kader van GDPR hebben wij een privacy statement gelanceerd waarin wij uitleggen hoe wij omgaan met jouw persoonlijke data. Je kan het privacy statement hier terugvinden.

Uw Pretparken.be-team


Nog geen lid? Maak hier je gratis account aan!

Resultaten 1 tot 20 van de 20
  1. #1

    [Energylandia] 2017 - Monsterinvesteringen

    Het Poolse pretpark Energylandia stunt weer en verbluft daardoor alles en iedereen. Op hun Facebookpagina heeft het park zopas meegedeeld dat ze in 2017 maar liefst 17 (!) nieuwigheden zullen openen. Het is werkelijk ongezien in Europa: een park dat nog maar twee jaar oud is, nu al acht achtbanen heeft en jaar na jaar blijft uitpakken met pakken nieuwe attracties. Er zit energie in Polen!


    Zeventien nieuwigheden zet je niet zomaar eventjes in je pretpark, Energylandia zal volgend jaar flink uitbreiden in oppervlakte: van 26 naar 112 hectare. Hiermee katapulteert het zichzelf in de top vijf grootste pretparken in Europa. Energylandia ging aankloppen bij verschillende constructeurs voor hun nieuw arsenaal aan attracties: Intamin, Vekoma, Visa en Imagination: First.


    De indrukwekkende lijst


    1. Speed Water Coaster: de grootste (60 meter hoog) en snelste (110 km/u) waterachtbaan ter wereld, geproduceerd door Intamin
    2. Roller Coaster Boomerang: een Family Boomerangcoaster met 25 meter hoogte en een snelheid van 70km/u (kopie van Paultons Park), geproduceerd door Vekoma
    3. Spill Water Anaconda: een spillwater die tot 55km/u haalt, geproduceerd door Intamin
    4. Wild River Jungle Adventure: een rapid river, geproduceerd door Intamin
    5. F1 Area: afwerking thema F1-coaster en ook een nieuw restaurant in F1-stijl
    6. Zwitsers gethematiseerd dorp met een rustige bootvaart
    7. Vikingdorp: een Vikingdorp in de buurt van de Dragon Coaster, met verschillende kleine attracties
    8. Parkingang: nieuwe parkingang in de vorm van een kasteel, verzorgd door Imagination: First
    9. Dragon Coaster: kinderachtbaan, geproduceerd door Visa
    10. Drift Race
    11. Mini Carousel
    12. Pearl Wheel
    13. Flying Bus
    14. Mini Aiport
    15. Air Show
    16. Funny Cars
    17. Monorail Grifone
    18. Swiss Cups: rondvaart
    19. Happy Loops: kinderachtbaan van SBF Visa





















































    Laatst gewijzigd door yelle8; 14-05-17 om 17:31.
    Staff Pretparken.be en Brakesection Magazine

  2. #2

    Re: [Energylandia] 2017 - Monsterinvesteringen

    Zo ongeveer lag het park erbij in maart:



    De bouw van hun Intamin watercoaster gaat maar moeizaam vooruit. Deze maand zijn dan toch eindelijk de eerste trackdelen rechtgezet:


    Foto: VHCoasters

    Naast kampioen in investeringen, is het park ook kampioen in bouwupdates. Op hun YouTubekanaal zijn ontelbare video's te vinden over de werken in het park. Eentje daarvan:

    Laatst gewijzigd door yelle8; 14-05-17 om 17:39.
    Staff Pretparken.be en Brakesection Magazine

  3. #3

    Re: [Energylandia] 2017 - Monsterinvesteringen

    En de eerste nieuwigheden zijn af:

    De Family Boomerang:










    De Rapid River:










    De ingang:





    Staff Pretparken.be en Brakesection Magazine

  4. #4

    Re: [Energylandia] 2017 - Monsterinvesteringen

    Terug een update van dit park, hun watercoaster van Intamin gaat verder de hoogte in:

    Staff Pretparken.be en Brakesection Magazine

  5. #5

    Re: [Energylandia] 2017 - Monsterinvesteringen

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door yelle8 Bekijk Berichten

    De Rapid River:


    Dat is toch niet die rapid river die gebouwd zou worden door Intamin? Of is dit nog iets anders?

    Ik vind het er verder beter uitzien dan verwacht allemaal. Qua thema zit dit er niet slecht uit.

  6. #6

    Re: [Energylandia] 2017 - Monsterinvesteringen

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Putoor Bekijk Berichten
    Dat is toch niet die rapid river die gebouwd zou worden door Intamin? Of is dit nog iets anders?

    Ik vind het er verder beter uitzien dan verwacht allemaal. Qua thema zit dit er niet slecht uit.

    DAt is de oude rapid, die in een nieuw kleedje gestopt werd, de nieuwe intamin is nog niet geopend.

  7. #7

    Re: [Energylandia] 2017 - Monsterinvesteringen

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door bobby turbo Bekijk Berichten
    DAt is de oude rapid, die in een nieuw kleedje gestopt werd, de nieuwe intamin is nog niet geopend.
    Krijgt dat park dan 2 rapids?

  8. #8

    Re: [Energylandia] 2017 - Monsterinvesteringen

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Pretparkfreak7 Bekijk Berichten
    Krijgt dat park dan 2 rapids?

    Inderdaad, dit is Atlantis: https://energylandia.pl/atrakcje/str...ijna/atlantis/

    Dit is de nieuwe Jungle Adventure:https://energylandia.pl/atrakcje/str...ijna/atlantis/


  9. #9

    Re: [Energylandia] 2017 - Monsterinvesteringen

    Aha, verklaart veel. Ik kon het ook niet meer volgen. De Atlantis lijkt me zo eerder een kinderversie te worden en Jungle Adventure de volwaardige rapids

  10. #10

    Re: [Energylandia] 2017 - Monsterinvesteringen

    investeringsdrag? Zeg maar gerust dat ze er een nieuw park bij het oude park aan het zetten zijn xD

  11. #11

    Re: [Energylandia] 2017 - Monsterinvesteringen

    Wat me nu wel opvalt nadat ik die lay-out van de rapid river zie is de gelijkenissen met de lay-out van de gesloten rapid river van Geauga Lake. Zou dit een 2de hands attractie zijn?


  12. #12

    Re: [Energylandia] 2017 - Monsterinvesteringen

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Michielsken Bekijk Berichten
    Wat me nu wel opvalt nadat ik die lay-out van de rapid river zie is de gelijkenissen met de lay-out van de gesloten rapid river van Geauga Lake. Zou dit een 2de hands attractie zijn?

    Ahja, dat is inderdaad dezelfde lay-ouy! Maar een rapid river kan toch niet 2de hands zijn op de boten na? Tenminste toch niet dit soort.
    Staff Pretparken.be en Brakesection Magazine

  13. #13

    Re: [Energylandia] 2017 - Monsterinvesteringen

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door yelle8 Bekijk Berichten
    Ahja, dat is inderdaad dezelfde lay-ouy! Maar een rapid river kan toch niet 2de hands zijn op de boten na? Tenminste toch niet dit soort.
    Dat dacht ik eerst ook, tot ik besefte dat elke rapid uniek is en dus waarschijnlijk ook de pompinstallaties, balken en obstakels om stroomversnellingen te maken, transportband, sluizen, etc. specifiek voor die lay-out zijn. En dan zou het wel kunnen dat ze deze baan hebben 'overgekocht', zodat ze enkel het bassin moeten 'na'maken, niet?
    Laatst gewijzigd door Michielsken; 03-06-17 om 21:47.

  14. #14

    Re: [Energylandia] 2017 - Monsterinvesteringen

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Michielsken Bekijk Berichten
    Dat dacht ik eerst ook, tot ik besefte dat elke rapid uniek is en dus waarschijnlijk ook de pompinstallaties, balken en obstakels om stroomversnellingen te maken, transportband, sluizen, etc. specifiek voor die lay-out zijn. En dan zou het wel kunnen dat ze deze baan hebben 'overgekocht', zodat ze enkel het bassin moeten 'na'maken, niet?
    Uiteraard, in dat opzicht wel De baan op zich zal iets moeilijker zijn
    Staff Pretparken.be en Brakesection Magazine

  15. #15

    Re: [Energylandia] 2017 - Monsterinvesteringen

    Nieuwe video van het park met de kleinere toevoegingen en de SBF Visa coaster:



    Nog een grappig liedje dat Pools
    Go down like Hyperion, launch like a Taron, fly like a Fenix and challenge your Nemesis

  16. #16

    Re: [Energylandia] 2017 - Monsterinvesteringen

    De nieuwe spillwater 'Anaconda' is sinds vorige week uitvoerig testrondjes aan het draaien en zal 12 augustus openen! Teleurstellende splashes, maar dat komt wss door de lege boten.





    Ook de Intamin watercoaster is eindelijk af, er staat zelfs al een sloep op, benieuwd wanneer de eerste testritten zullen plaatsvinden want ze zijn precies niet al te snel daar in Polen (ze bouwen natuurlijk wel veel tegelijk!)...

    Staff Pretparken.be en Brakesection Magazine

  17. #17

    Re: [Energylandia] 2017 - Monsterinvesteringen

    Hmm, theming voor tegen volgend seizoen ergens dan wellicht.

  18. #18

    Re: [Energylandia] 2017 - Monsterinvesteringen

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door flyingtiger Bekijk Berichten
    Hmm, theming voor tegen volgend seizoen ergens dan wellicht.
    Nu je het zegt! Als ik de concept er nog eens bij haal:

    Staff Pretparken.be en Brakesection Magazine

  19. #19

    Re: [Energylandia] 2017 - Monsterinvesteringen

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door yelle8 Bekijk Berichten
    Nu je het zegt! Als ik de concept er nog eens bij haal:

    Ik denk dat wij de themlng helaas mogen vergeten. Het park stelt zijn concept arts altijd veel mooier op dan wat zij effectief afleveren. De twee Vekoma Suspend coasters moesten normaal ook heel sterk gethematiseerd worden. Is er ook nooit van gekomen helaas...

  20. #20

    Re: [Energylandia] 2017 - Monsterinvesteringen

    Geef nog niet op, helemaal kaal laten liggen zullen ze wel niet doen veronderstel ik. Energylandia is een speciaal park, het heeft zeker wel voldoende aankleding alleen op een heel andere manier/stijl dan wij gewoon zijn.

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •