X

Privacy Statement (GDPR)


Beste bezoeker,

In het kader van GDPR hebben wij een privacy statement gelanceerd waarin wij uitleggen hoe wij omgaan met jouw persoonlijke data. Je kan het privacy statement hier terugvinden.

Uw Pretparken.be-team


Nog geen lid? Maak hier je gratis account aan!

Pagina 8 van de 47 EersteEerste ... 67891018 ... LaatsteLaatste
Resultaten 141 tot 160 van de 927
  1. #141

    Re: Het grote kleine-vragen-topic

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Rein Bekijk Berichten
    Volgens de website van Bobbejaanland is toegang tot MPG gratis m.u.v. 21, 28, 31 oktober en 4 november 2017.
    Dit zijn voorverkoopdagen. Vroeger stond er ook dat elke zaterdag het abo niet gelde bij mp tijdens halloween, maar de controle is miniem en je raakte zo binnen.

  2. #142

    Re: Het grote kleine-vragen-topic

    Thanks!

  3. #143

    Re: Het grote kleine-vragen-topic

    Even een leken-vraag over Plopsaland. Zelf zou ik hier weleens naartoe willen voor Anubis en Heidi, maar iedereen zit tegen mij te zeuren dat het een park speciaal voor kleine kindjes is. Terwijl ik in hun attractielijst toch ook een paar 'serieuzere' attracties zie. Is Plopsaland echt een kinderpark? Of is het eerder een familiepark met een imagoprobleem?
    Once you sit back, you never go back.

  4. #144

    Re: Het grote kleine-vragen-topic

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Azmidiske Bekijk Berichten
    Even een leken-vraag over Plopsaland. Zelf zou ik hier weleens naartoe willen voor Anubis en Heidi, maar iedereen zit tegen mij te zeuren dat het een park speciaal voor kleine kindjes is. Terwijl ik in hun attractielijst toch ook een paar 'serieuzere' attracties zie. Is Plopsaland echt een kinderpark? Of is het eerder een familiepark met een imagoprobleem?
    Familiepark met een imagoprobleem, al is dat probleem al veel afgenomen de laatste jaren
    Coastercount: 611
    Live a life you will remember!

  5. #145

    Re: Het grote kleine-vragen-topic

    Een familiepark met een imagoprobleem zou ik het nu ook niet noemen. Het is een park dat van een kinderpark naar een familiepark is geëvolueerd en nog steeds aan het evolueren is. Het imago van Plopsaland is volgens mij nu over het algemeen niet echt meer dat het een kinderpark is, maar als je er heengaat zonder kinderen ben je toch nog altijd relatief snel uitgekeken denk ik. Tot voor Heidi stond er echt nog te weinig, maar nu raakt het toch wel stilaan in balans denk ik.

  6. #146

    Re: Het grote kleine-vragen-topic

    Het voordeel is wel, dat je op de grotere attracties, zoals Anubis, vaak een korte wachttijd hebt.
    Maar het is leuker als je er met kinderen naartoe kan, omdat je dan ook kan genieten van hun verwondering.

  7. #147

    Re: Het grote kleine-vragen-topic

    Ik vind wel dat je gerust wel een dagje in Plopsa vullen als volwassenen. Je moet je alleen wat openstellen voor de figuren (en eventuele verbonden nostalgie). Het attractielijstje dat ik zou doen: Anubis, Heidi, De Draak, Supersplash, Rollerskater, Victor's Race, Vleermuis (beide kanten mss als het je eerste keer is, ondanks de pijn ), Boomstammetjes, Wicky the battle, Bos van Plop, Piratenboot, De Grote Golf, Mega Mindy Jetski's, Rox Flyer (indien open), Koffiekopjes, Storm op Zee, Plopsa Express, Wienerwalz, Pedalo's, een show in het theater en mss Kaatje zoekt Eendje. Dan zit je toch al aan 20 attracties en oké, niet alles is thrill en sensatie maar doet hoeft ook niet per se bij zo'n park.

    Je kan het nog altijd aanvullen met Plopsaqua natuurlijk indien je snel rond bent of het slecht weer is, want ook daar kan je als volwassene gerust een namiddag doorbrengen.

    Door er gewerkt te hebben ben ik er al teveel geweest dus ik doe het zeker niet ieder jaar, maar zo af en toe eens. Plus mensen die nog nooit geweest zijn, brengen best wel een bezoekje, ongeacht hun leeftijd.
    Go down like Hyperion, launch like a Taron, fly like a Fenix and challenge your Nemesis

  8. #148

    Re: Het grote kleine-vragen-topic

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door GriffonofNemesis Bekijk Berichten
    Ik vind wel dat je gerust wel een dagje in Plopsa vullen als volwassenen. Je moet je alleen wat openstellen voor de figuren (en eventuele verbonden nostalgie). Het attractielijstje dat ik zou doen: Anubis, Heidi, De Draak, Supersplash, Rollerskater, Victor's Race, Vleermuis (beide kanten mss als het je eerste keer is, ondanks de pijn ), Boomstammetjes, Wicky the battle, Bos van Plop, Piratenboot, De Grote Golf, Mega Mindy Jetski's, Rox Flyer (indien open), Koffiekopjes, Storm op Zee, Plopsa Express, Wienerwalz, Pedalo's, een show in het theater en mss Kaatje zoekt Eendje. Dan zit je toch al aan 20 attracties en oké, niet alles is thrill en sensatie maar doet hoeft ook niet per se bij zo'n park.

    Je kan het nog altijd aanvullen met Plopsaqua natuurlijk indien je snel rond bent of het slecht weer is, want ook daar kan je als volwassene gerust een namiddag doorbrengen.

    Door er gewerkt te hebben ben ik er al teveel geweest dus ik doe het zeker niet ieder jaar, maar zo af en toe eens. Plus mensen die nog nooit geweest zijn, brengen best wel een bezoekje, ongeacht hun leeftijd.
    Ik zou het niet beter kunnen beschrijven. Zelf bezoeken wij ook meestal even de hoeve van Big & Betsy, omdat het leuk is om tussen de dieren te lopen. En als je toch in De Panne bent, zou ik sowieso Plopsaqua erbij nemen. 's Avonds is het er vaak wat rustiger en een combiticket is interessanter dan 2 aparte tickets.

    Daarnaast krijg je sowieso een korting als je 2u voor sluit naar Plospaqua gaat, en hoef je dus niet speciaal een combiticket te kopen ervoor.

  9. #149

    Re: Het grote kleine-vragen-topic

    Ik was onlangs eens aan het kijken welke parken ik al bezocht heb, en ik bedacht me net dat er één park is waar ik als kind geweest ben maar weinig van herinner. Ik weet dus niet meer welk het is... Wat ik wel nog weet is het volgende:

    - Het was in Duitsland
    - We waren op vakantie in het Zwarte Woud dus het park lag daar ergens in de buurt.
    - Ik ging op zo'n panoramische pull-up toren
    - Ik deed er geen achtbanen (wellicht omdat er toen geen waren in dat park)
    - Er was een onderzee attractie op een vijver en dat is misschien de belangrijkste herinnering want dat is niet wat je elke dag in een pretpark tegenkomt.

    Heeft iemand een idee?
    Go down like Hyperion, launch like a Taron, fly like a Fenix and challenge your Nemesis

  10. #150

    Re: Het grote kleine-vragen-topic

    Weet iemand hoe de Big Apple/Wacky Worm achtbaan die in Hasselt op de kermis stond heet op Coaster-Count.de? Er staan er zoveel op .

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door GriffonofNemesis Bekijk Berichten
    Ik was onlangs eens aan het kijken welke parken ik al bezocht heb, en ik bedacht me net dat er één park is waar ik als kind geweest ben maar weinig van herinner. Ik weet dus niet meer welk het is... Wat ik wel nog weet is het volgende:

    - Het was in Duitsland
    - We waren op vakantie in het Zwarte Woud dus het park lag daar ergens in de buurt.
    - Ik ging op zo'n panoramische pull-up toren
    - Ik deed er geen achtbanen (wellicht omdat er toen geen waren in dat park)
    - Er was een onderzee attractie op een vijver en dat is misschien de belangrijkste herinnering want dat is niet wat je elke dag in een pretpark tegenkomt.

    Heeft iemand een idee?
    Was het dit: http://www.funny-world.de/ ? Dit is het 'grootste' pret/speelpark in de buurt van Europa-Park (dat ook in het Zwarte Woud ligt).
    Volg LEX, LEE & Family op YouTube... https://www.youtube.com/lexleefamily

  11. #151

    Re: Het grote kleine-vragen-topic

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Hanskuh Bekijk Berichten
    Weet iemand hoe de Big Apple/Wacky Worm achtbaan die in Hasselt op de kermis stond heet op Coaster-Count.de? Er staan er zoveel op .



    Was het dit: http://www.funny-world.de/ ? Dit is het 'grootste' pret/speelpark in de buurt van Europa-Park (dat ook in het Zwarte Woud ligt).
    Helaas... Ik zie dat het opgericht is in 1999 en ik denk dat we nog daarvoor geweest zijn. Toch bedankt!
    Go down like Hyperion, launch like a Taron, fly like a Fenix and challenge your Nemesis

  12. #152

    Re: Het grote kleine-vragen-topic

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Hanskuh Bekijk Berichten
    Weet iemand hoe de Big Apple/Wacky Worm achtbaan die in Hasselt op de kermis stond heet op Coaster-Count.de? Er staan er zoveel op .
    De Belgische, van Vandervaeren.

  13. #153

    Re: Het grote kleine-vragen-topic

    Ik zou volgend jaar graag eens naar Disneyland Parijs gaan en mijn zus zegt dat ze daar eventueel ook wel zin in heeft (twee volwassenen dus). Alleen vrees ik dat dit een dure grap zal worden

    1) Wat is de goedkoopste manier om vanuit Leuven tot in Disneyland te geraken? Autorijden is waarschijnlijk geen optie en die TGV is op zich al vrij duur. Zijn er ook busreizen?

    2) Als ik dan toch die dure TGV moet betalen, wil ik in de parken (hoofdpark en studio's) zo veel mogelijk gezien hebben en zeker allebei de parken bezoeken! Volstaan hiervoor 2 dagen/1 nacht? Of is het verstandiger om 3 dagen/ 2 nachten te boeken?

    3) Ik vermoed dat hotelkosten een flinke hap uit ons budget zullen zijn. Het probleem is dat veel hotels (zowel de parkhotels als de partnerhotels) allerlei extra services aanbieden die we toch niet nodig hebben en alles nog duurder maken. Wat mij betreft dient een hotel in dit geval alleen om te douchen en te slapen! Kent iemand een primitief goedkoop hotel van waaruit je toch vlot genoeg in de parken geraakt? Ik zou het - bij wijze van spreken - niet erg vinden om in een tochtige slaapzaal met 20 andere mensen te liggen en als ontbijt twee uitgedroogde croissants te krijgen

    4) Zijn er - naast ruim op voorhand boeken - nog trucjes om de prijs omlaag te krijgen? Ik wil hoe dan ook tijdens de week en buiten de schoolvakanties gaan (goedkoper en rustiger).


    Ik weet dat er op dit forum mensen zijn die al meermaals naar Disneyland Parijs zijn geweest. Hoe hebben jullie dat financieel allemaal aangepakt? Alle tips zijn welkom!
    Laatst gewijzigd door Azmidiske; 02-10-17 om 19:30.
    Once you sit back, you never go back.

  14. #154

    Re: Het grote kleine-vragen-topic

    Interessante vraag! Deze ga ik opvolgen
    Je vois la vie en des biscuits.

  15. #155

    Re: Het grote kleine-vragen-topic

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Azmidiske Bekijk Berichten
    Ik zou volgend jaar graag eens naar Disneyland Parijs gaan en mijn zus zegt dat ze daar eventueel ook wel zin in heeft (twee volwassenen dus). Alleen vrees ik dat dit een dure grap zal worden

    1) Wat is de goedkoopste manier om vanuit Leuven tot in Disneyland te geraken? Autorijden is waarschijnlijk geen optie en die TGV is op zich al vrij duur. Zijn er ook busreizen?

    2) Als ik dan toch die dure TGV moet betalen, wil ik in de parken (hoofdpark en studio's) zo veel mogelijk gezien hebben en zeker allebei de parken bezoeken! Volstaan hiervoor 2 dagen/1 nacht? Of is het verstandiger om 3 dagen/ 2 nachten te boeken?

    3) Ik vermoed dat hotelkosten een flinke hap uit ons budget zullen zijn. Het probleem is dat veel hotels (zowel de parkhotels als de partnerhotels) allerlei extra services aanbieden die we toch niet nodig hebben en alles nog duurder maken. Wat mij betreft dient een hotel in dit geval alleen om te douchen en te slapen! Kent iemand een primitief goedkoop hotel van waaruit je toch vlot genoeg in de parken geraakt? Ik zou het - bij wijze van spreken - niet erg vinden om in een tochtige slaapzaal met 20 andere mensen te liggen en als ontbijt twee uitgedroogde croissants te krijgen

    4) Zijn er - naast ruim op voorhand boeken - nog trucjes om de prijs omlaag te krijgen? Ik wil hoe dan ook tijdens de week en buiten de schoolvakanties gaan (goedkoper en rustiger).


    Ik weet dat er op dit forum mensen zijn die al meermaals naar Disneyland Parijs zijn geweest. Hoe hebben jullie dat financieel allemaal aangepakt? Alle tips zijn welkom!
    1) Busreizen is meestal de goedkoopste optie. Vervelende er aan is dat je dan alles met tijdstippen moet doen zoals bijvoorbeeld niet elke busmaatschappij je de garantie geeft om de eindshow te zien (als ze niet in de 'Disney-cirkel' verblijven). Deze gaan wel uitsluitend in gewone weekends, nooit doordeweeks. De Zigeuner, Lauwers en Linden Cars zijn bv enkele maatschappijen die dit doen die ik ken. Met de auto vind ik persoonlijk het gemakkelijkste, puur omdat je dan zelf alles in handen hebt en DLP zeer dichtbij is in dat opzicht. Trein is dan weer het snelste, maar daarvoor niet het duurste (als je op tijd boekt). Met de auto ben je ongeveer evenveel kwijt met peage/bezine/onderweg iets te eten etc...).

    2) Je kan nog steeds opteren voor de goedkope alternatieve die TGV zelf aanbiedt via 'IZY'. Is 'goedkoper', maar hoe minder je betaalt, hoe minder je garantie hebt op een zitplaats en de rittijd duurt wel dubbel zo lang (2 uur/ 2 uur 30 minuten). Plus, je belandt dan in Parijs en moet dan nog de metro naar Disney nemen (dus veel in prijs met de gewone TGV naar DLP zal het opzich niet zijn). Voor een eerste keer Disney zou ik minimum 3 dagen aanraden om de sfeer volledig te kunnen opsnuiven. Wil je toch liever twee dagen? Dan raad ik aan voor Disney hotel, al is het Santa Fé (die vind ik persoonlijk nog best goed ook). Puur voor de Extra Magic Hours alleen al, en nabijheid van de parken. Deze eerste kan, ook op rustige dagen, echt veel tijd besparen! Nu zeker doordat de Studios erbij zitten!

    3) Maar je zegt zelf dat je buiten het seizoen doordeweeks gaat. Ik zou net dan er ten volle van profiteren dat de prijzen belachelijk laag zijn. Ik heb ooit 4 dagen/3nachten in hotel Santa Fé geslapen met parktickets en ontbijt voor 250 euro pp. Dat was uiteraard wel in februari doordeweeks, de rustigste periode ooit, maar dan nog. Het kan. Momenteel is er een 40% korting lopende in de periode januari - maart. Eén nacht in Santa Fé, met parktickets zonder ontbijt is in die periode 275,80 euro voor twee personen. Is super cheap als je het mij vraagt. Moet je nog rekenen dat je EMH krijgt, die nu ook in de studios gelden, en je hebt zeker op twee dagen alles gezien. Met TGV bij komt het op een 435,80 euro dus 217,90 euro pp (enkel ontbijt nog, mét parkvoordelen). Je kan die tickets van de TGV nog goedkoper krijgen als je wilt als je zelf vroeg boekt via TGV zijn eigen site (3 maanden op voorhand beschikbaar pas). Als je toch opteert voor een goedkoper hotel (ik weet daar wel een Ibis Budget hotel bij een Metrostation dat op 10 minuten van Disney ligt geloof ik), ga je alsnog de tickets voor de parken moeten kopen. Deze zijn, zeker als je hoppertickets wilt (doen!), best prijzig.

    4) Gewoon Disney hun eigen website vaak in het oog houden. Die gooien constant met kortingen. Soms geven reismaatschappijen in laagseizoen ook Disneyverblijven aan woekerprijzen weg, maar dat je moet zelf eens gaan navragen (want dat is al even geleden dat ik dat nog gedaan heb via dergelijk bureau).

    Financieel is Disney easy te hanteren. Je mag eten en drinken zorgeloos in de parken meenemen, dus je kan van thuis uit al een voorraad meenemen. Daar het eten in het park niet spectaculair is (sommige plekjes zijn wel echt oké, maar er zijn ook rotte appels uiteraard), kan je dus gerust sandwiches of broodjes meenemen. In het park locaties genoeg waar je deze op je gemakje kan 'binnensteken'. Voor 's avonds kan je altijd buiten de parken eten. In Disney Village zijn zowel budgetvriendelijke als duurdere alternatieven te vinden. Earl Sandwich en Vapiano (super lekkere en verse pasta) zijn 'goedkopere' en heel lekkere warme alternatieven die net buiten de parken ligt. Er is ook een Mc Do, dus keuze genoeg. Voor de rest zeker je eigen drinken meenemen, want frisdrank en zelfs water (ook al zijn er overal gratis drinkfonteintjes overal) is echt duur in het park zelf. Er zullen sowieso nog andere tips zijn, maar daar moet ik even nog wat over nadenken .

  16. #156

    Re: Het grote kleine-vragen-topic

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Azmidiske Bekijk Berichten
    Ik zou volgend jaar graag eens naar Disneyland Parijs gaan en mijn zus zegt dat ze daar eventueel ook wel zin in heeft (twee volwassenen dus). Alleen vrees ik dat dit een dure grap zal worden

    1) Wat is de goedkoopste manier om vanuit Leuven tot in Disneyland te geraken? Autorijden is waarschijnlijk geen optie en die TGV is op zich al vrij duur. Zijn er ook busreizen?

    2) Als ik dan toch die dure TGV moet betalen, wil ik in de parken (hoofdpark en studio's) zo veel mogelijk gezien hebben en zeker allebei de parken bezoeken! Volstaan hiervoor 2 dagen/1 nacht? Of is het verstandiger om 3 dagen/ 2 nachten te boeken?

    3) Ik vermoed dat hotelkosten een flinke hap uit ons budget zullen zijn. Het probleem is dat veel hotels (zowel de parkhotels als de partnerhotels) allerlei extra services aanbieden die we toch niet nodig hebben en alles nog duurder maken. Wat mij betreft dient een hotel in dit geval alleen om te douchen en te slapen! Kent iemand een primitief goedkoop hotel van waaruit je toch vlot genoeg in de parken geraakt? Ik zou het - bij wijze van spreken - niet erg vinden om in een tochtige slaapzaal met 20 andere mensen te liggen en als ontbijt twee uitgedroogde croissants te krijgen

    4) Zijn er - naast ruim op voorhand boeken - nog trucjes om de prijs omlaag te krijgen? Ik wil hoe dan ook tijdens de week en buiten de schoolvakanties gaan (goedkoper en rustiger).


    Ik weet dat er op dit forum mensen zijn die al meermaals naar Disneyland Parijs zijn geweest. Hoe hebben jullie dat financieel allemaal aangepakt? Alle tips zijn welkom!
    Belgiumcoasterfreak heeft al veel goeie tips gegeven en ik kan hier en daar nog aanvullen!

    1) Een andere optie is dat je de trein neemt van Leuven naar Lille-Flandres via Kortrijk en dan van daar de TGV neemt. Indien je drie maand op voorhand boekt, kan de TGV al voor 30 euro heen en terug. Je komt aan in Disney zelf wat een groot voordeel is natuurlijk. Let wel op voor de treintickets naar Rijsel zelf, want daar moet je een speciaal ticket hebben gezien je de grens overgaat. Wat wel kan is een soort GoPass/Railpass tot Moeskroen en dan enkel een speciaal ticket van Moeskroen naar Rijsel. Alternatief is een soort Flexbus nemen van Brussel naar Rijsel wat misschien goedkoper is. (Ik woon dicht bij Kortrijk dus ik word meestal afgezet in Rijsel door iemand). In Rijsel zelf zal je waarschijnlijk moeten wandelen van station Lille Flandres tot Lille Europe maar dat is vrij makkelijk.

    2) Als eerste bezoek zou ik 3 dagen, 2 parken aanraden. Dan heb je één dag Disneyland Park, één dag Studios en één dag om de leukste zaken opnieuw te doen. Meest rustige periode indien mogelijk is januari in de week. Dan zou 2 dagen ook lukken want dan is er bijna niemand in het park. Maar enkele grote attracties kunnen wel gesloten zijn. In de week in februari is ook doenbaar.

    3) Goedkopere hotels kan je in Marne-La-Vallée vinden. Sommige liggen dicht bij de metro wat ideaal is zoals Residence de Val d'Europe (aanrader!) of Elysee (iets minder). Je kan ook nog een halte verder in Bussy-St. Georges waar je op een 10 tal minuten kamers hebt voor 45 euro per nacht in Hotel Première Classe Bussy St. Georges of Campanille. Echter in februari heb ik al op booking Santa Fe hotel gezien voor 80 euro per nacht voor 4 personen. Ik zou eerder in die richting gaan voor een eerste bezoek om echt in de Disney sfeer te komen. Gezien het zonder tickets is, kan je deze dan wel kopen via bijvoorbeeld Dreamland of op de site. In de rustige periodes is dat dan 64 euro voor twee dagen, twee parken.

    4) Hierboven dus al heel wat besparende tips. Mc Do is inderdaad al een grote besparing tegenover in het park friet met een hamburger eten. (zelfde kwaliteit maar dubbel zo duur). In Val d'Europe en Bussy St. Georges is een supermarkt waar je vooraad kan inslaan. Earl of Sandwich vind ik ook een aanrader trouwens. Samengevat:
    - Ga voor Januari of februari
    - Tgv vanuit Rijsel (tickets boeken kan vanaf 3 maand op voorhand! Eerste klas kan goedkoper zijn!)
    - Met de trein of bus naar Rijsel
    - Disney hotel op Booking of één van de Val d'Europe/Bussy St-Georges hotels
    - Disney Village is vaak goedkoper om te eten dan in het park
    - Tickets zijn het duurst, ga op zoek naar eventuele kortingen. De Mini ticket periode is het beste.
    Go down like Hyperion, launch like a Taron, fly like a Fenix and challenge your Nemesis

  17. #157

    Re: Het grote kleine-vragen-topic

    Leuke tips alvast! Uit eigen ervaring geef ik ook graag het volgende mee.

    Als je met de auto gaat, ben je ook wel op je gemak in David Crockett Ranch. Dit bungalowpark heeft als voordeel dat het ook goedkoper is dan de Disneyhotels, maar je er ook een iets uitgebreider zwembad kunt vinden en een supermarktje voor aankopen. In je bungalow heb je ook een keukentje, waarbij je dus ook je eigen eten kunt maken. Je kan dus zo perfect je koffer vullen met eten en drinken en drankjes koelen in de koelkast om de volgende dag mee te nemen naar het park.

    Nadeel ervan is wel dat je parking moet betalen als je naar het park rijdt, maar je kunt zo ook wel eens naar Val d'Europe rijden om daar iets te gaan eten 's avonds, waar het ook goedkoper - en doorgaans rustiger is. In Disney Village kun je dus ook goedkoper eten, maar als je in het park wilt eten, kijk je best ook eens op de plannetjes. Alles staat er mooi aangeduid met de prijscategorie, en de menu's zijn ook interessanter dan à la carte.

    Als het een eerste bezoek is, zou ik je ook aanraden om ofwel 3d/2n ofwel 2d/1n te gaan. Vooral in het geval van 3d/2n kan de Ranch wel aanrader zijn, in geval van 2d/1n zou ik eerder kijken voor Santa Fé of een hotel in de buurt. Ga op je eerste dag dan naar het Disneyland Park, 2e dag Studios Park (en eventueel bij sluit door naar Disneyland Park met een hopper ticket). 3e dag kan je dan de toppers nog eens opnieuw doen, of aanvullen met enkele shows die je nog wilt zien.

    Nog een budgettip: probeer evt. met 3 of 4 te gaan: kamerprijs zal doorgaans min of meer hetzelfde blijven, maar de autokosten kun je zo wel delen. En als je mensen met een abonnement kent, kunnen deze nog goedkoper boeken en kun je misschien profiteren van de Friendsactie waarbij je een hopperticket voor 35 euro kunt scoren.

  18. #158

    Re: Het grote kleine-vragen-topic

    Bedankt voor de tips! Nog twee bijkomende vragen:
    1) Zijn er attracties die sluiten bij koude of slecht weer?
    2) Disneyland geeft maanden op voorhand al aan welke attracties in onderhoud zullen zijn. Hoe groot is de kans dat dit schema nog verandert?
    Once you sit back, you never go back.

  19. #159

    Re: Het grote kleine-vragen-topic

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Azmidiske Bekijk Berichten
    Bedankt voor de tips! Nog twee bijkomende vragen:
    1) Zijn er attracties die sluiten bij koude of slecht weer?
    2) Disneyland geeft maanden op voorhand al aan welke attracties in onderhoud zullen zijn. Hoe groot is de kans dat dit schema nog verandert?
    1) Ja, maar gebeurt niet zo snel. BTM zal het grootste zorgenkindje zijn in dat geval. Die is sowieso al pittig storingsgevoelig, en in de koude nog erger. Bij mijn verblijf in februari heb ik hem nooit kunnen doen omdat hij steeds moeilijkheden had met het vriesweer. Hij heeft wel gereden, maar nooit toen ik er net op wou. Zeker ook nooit op een koude ochtend proberen. Dan heeft hij sowieso opstart problemen door het weer, dan is de late namiddag beter (en je kan al Fastpass voor de zekerheid halen, you never know). Alle andere attracties, op de Molly Brown boot na (en de powered trainride in Fantasyland is toch nooit open in het laagseizoen) zijn gewoon open zonder probleem (zijn ook quasi allemaal binnenattracties, op de paar molens na). In de Studios is ook het gros binnen, dus zal je ook hier daar geen last van ondervinden. In dat opzicht zijn beide parken zeer hufter-proef naar slecht weer toe.

    2) Nihil. Disney is daar meestal erg strikt in, dus vroeger openen is nooit naar mijn idee. Maar later ook nooit. Soms kan het dat een onderhoudsbeurt effectief vroeger is afgerond en de attractie ook effectief vroeger opent. Maar hoop er maar nooit op. Als er op de site dicht staat, ga er dan maar 100 % van uit dat de attractie dicht zal zijn.

    Nog een tip: smijt je Fast Pass tickets nooit weg als de attractie op jouw boardinguur net in storing valt of gesloten is voor weet ik veel welke reden. Meestal kan je dan later, op een later uur wanneer de attractie terug vrolijk zijn rondjes draait, het nogmaals proberen en laten ze je ook door. Ze weten goed genoeg wanneer een attractie in storing vliegt en kunnen dus perfect inschatten of je liegt of niet. Ook is een vijf minuten later dan het aangegeven uur aankomen aan de Fastpass ingang geen ramp, maar probeer het voor je eigen belang maar niet te veel uit. Ikzelf heb altijd al geluk gehad met de greaters, die mij ook na een 5/10 minuten te laat alsnog binnenlieten in de Fastpass rij. No worries dus!

  20. #160

    Re: Het grote kleine-vragen-topic

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door GriffonofNemesis Bekijk Berichten
    Belgiumcoasterfreak heeft al veel goeie tips gegeven en ik kan hier en daar nog aanvullen!

    1) Een andere optie is dat je de trein neemt van Leuven naar Lille-Flandres via Kortrijk en dan van daar de TGV neemt. Indien je drie maand op voorhand boekt, kan de TGV al voor 30 euro heen en terug. Je komt aan in Disney zelf wat een groot voordeel is natuurlijk. Let wel op voor de treintickets naar Rijsel zelf, want daar moet je een speciaal ticket hebben gezien je de grens overgaat. Wat wel kan is een soort GoPass/Railpass tot Moeskroen en dan enkel een speciaal ticket van Moeskroen naar Rijsel. Alternatief is een soort Flexbus nemen van Brussel naar Rijsel wat misschien goedkoper is. (Ik woon dicht bij Kortrijk dus ik word meestal afgezet in Rijsel door iemand). In Rijsel zelf zal je waarschijnlijk moeten wandelen van station Lille Flandres tot Lille Europe maar e.
    Zo zou ik het dus echt niet doen, en zeker niet vanuit Leuven.
    Brussel-Disney kan vanaf 29 euro enkel. Eerst vanaf Leuven naar Kortrijk, dan naar Rijsel... betekent uren tijdsverlies en quasi geen geldbesparing want het traject leuven-Rijsel moet betaald worden.


    Qua hotel raad ik de golden forest club aan in seqouia. Tijdens de week in januari-februari 520 euro voor 2 personen/3 dagen park/2 nachten. Het voordeel van de kamers is dat er prive-ontbijt bijzit, en de ganse dag door gratis drankjes in de golden forest lounge.

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •