Het park en Salou in het algemeen is inderdaad niet voorzien op zulke regenval, en het heeft serieus gedrasjt die dag! Op sommige plekken stond het water zonder zeveren tot aan je enkels.

Het gekke is, desondanks een boel negatieve punten met als koploper de operations en het kunstmatige cree?ren van wachtrijen, blijf ik een haat-liefdeverhouding met dit park hebben.
Wij gaan jaarlijks 2x naar Salou en doen dit al sinds 2010, ik ben dus zeker geen leek als het op PA aankomt. Wij hebben de drukke zomermaanden in juli-augustus ooit gedaan, alsook september, begin oktober, begin-midden-einde mei tot aan einde april toe. Mijn ervaring, in voornamelijk de meest recente jaren, is dat dit 2u wachtrij bij Shambhala en toch maar ??n trein op de baan laten geen losstaand geval is en dat dit in eigenlijk elk van die periodes gebeurd. Ik heb de indruk dat dit in onze meest recente bezoeken toch veel meer opviel dan andere jaren, en dat ze dus echt hoger inzetten op die express tickets verkopen dan vroeger. Wij hebben onze week bewust zo gekozen omdat we ondanks de NL meivakantie en een feestdag (zonder brugdagen overigens rondom in Spanje zelf of ??n van de buurlanden, dat had ik op voorhand opgezocht) rustiger zouden zitten dan de hemelvaartweek die onze andere optie was. Dit is voor UK ook half term terwijl zij nu niets van vakantie hadden. Vorige week of deze week konden ivm werk voor ons niet, anders waren dat nog betere opties geweest.

Zoals ik al aangaf heb ik op zich geen probleem met papieren rietjes of whatever, maar zo'n slappe kartonnen beker die bij het vasthouden dichtfloept vanboven waardoor de cola eruit gutst in combinatie met crushed ijs was zeer onhandig. Ik vind het zonde dat ze dan "groen" willen doen en de kudde volgen in het bannen van plastic rietjes, maar hierbij niet even stilstaan of dit mogelijk geen stukje gemak wegneemt voor de klant. Zeer simpele oplossing zouden gewoon papieren rietjes zijn, of iets stevigere bekers aanbieden zodat je hier wel vlot van kan drinken zonder rietje of deksel. Mijn punt is voornamelijk dat ze maar een halve stap nemen ipv een hele en dit de indruk wekt dat hier compleet niet over nagedacht is. Vervang dan op z'n minst dat crushed ice al door effectieve blokken ijs, die komen niet de hele tijd per ongeluk in je mond terecht als je zeer onhandig met zo'n papieren beker een slok cola eruit probeert te slurpen (zonder je tshirt te dopen). Het komt bij mij over als willen maar niet kunnen. We willen wel meedoen met de groenhype en milieuvriendelijk zijn maar we weten eigenlijk niet goed hoe, dus dan we maar achterna wat andere parken doen (en dan maar half).


Ik ben voor de duidelijkheid niet anti PA, integendeel. Ik heb geen oogkleppen op en heb absoluut geen moeite om kritisch te zijn en negatieve punten te benoemen, maar desondanks blijft PA voor mij ??n van mijn favorieten. Ik twijfel er niet aan dat onze ervaring in oktober compleet tegenovergesteld gaat zijn en we dan dankzij de express passen een topbezoek gaan hebben, maar daar wringt het schoentje in mijn ogen. Zo'n express pass zou geen voorwaarde mogen zijn om een aangename dag te beleven. En dat was het dit keer wel.

We hebben overigens ook een heleboel shows gemist waarvan ik uit ervaring weet dat deze absoluut de moeite zijn. Dit was voornamelijk vanwege de regen op onze 2e dag, op de andere dagen had dit eigenlijk vooral met de tijdstippen van de shows te maken. De meeste zijn pas later in de namiddag en door de lange rijen overal hadden we niet zo'n zin om nog tijd te vullen tot we naar ??n van deze konden gaan kijken, en hebben we besloten om deze dan ook maar in oktober in te calculeren. Entertainment is hier overigens ook van topniveau, je kan makkelijk een dag vullen met enkel shows als je wilt en een beetje puzzelt met de showplanning.