X

Privacy Statement (GDPR)


Beste bezoeker,

In het kader van GDPR hebben wij een privacy statement gelanceerd waarin wij uitleggen hoe wij omgaan met jouw persoonlijke data. Je kan het privacy statement hier terugvinden.

Uw Pretparken.be-team


Nog geen lid? Maak hier je gratis account aan!

Resultaten 1 tot 20 van de 237

Onderwerp: Walibi Holland 2019

Hybride Weergave

Vorig Bericht Vorig Bericht   Volgend Bericht Volgend Bericht
  1. #1

    Re: Walibi Holland 2019/2020

    Festivalisatie... Ik had eerlijk gezegd echt goeie hoop dat het park er mooi ging gaan uitzien toen ik de eerste keer die term hoorde. Amai wat heb ik mij weer vergist.

    Op zich, de mainstreet was superlelijk op foto's die het park zelf postte, en die uitgangspoort lijkt sowieso nergens naar, maar al bij al vind ik het op andere foto's die ik gezien heb als de lucht mooi blauw is niet slecht uitpakken. Sommige van de gevels zoals die boven de gift shop vind ik zelfs mooi. Het is kleurrijk, geen kakofonie, in ieder geval vééél beter dan hun eigen snaps. (Al heb ik het nog niet in het echt gezien). Maar dit gaat toch weer een stap verder. Inderdaad, graffiti op een kasteel, waar slaat dat nu op.

    Als ik er nu echter een paar dagen later opnieuw over denk kan ik het toch al wat meer appreciëren, eerlijk gezegd. Die graffiti, tja. Maar als ze het groen errond het kasteel volledig laten overwoekeren zodat het echt een wildernis wordt waar je een vreemd, verlaten kasteel in kan vinden. Dan hadden ze het exterieur grondig kunnen veranderen met nieuw spuitbeton om het er als een halve ruïne uit te laten zien, of... Het kasteel staat nog overeind maar hangt vol graffiti omdat het verloederd is. In die optiek zie ik het toch nog wel iets worden hoor...

    Ook het idee van een niet gesnoeide omgeving waar die RMC doorheen raast vind ik leuk. Ik heb op RCDB als random achtbaan al een paar lang gesloten houten achtbanen zien passeren waar je letterlijk door de bomen of struiken raast, dat moet volgens mij echt een mooie beleving zijn. Al vermoed ik niet dat die grasvlakte in Robin Hood snel in een groen bos zal veranderen.

    Bij praktisch alle recente aankondigingen / uitvoeringen had ik wanneer ik de dingen voor de eerste keer las steeds een 'meh'-gevoel, maar dat is vooral omdat ik "festivalisatie" helemaal anders geïnterpreteerd had. Ik zal het toch allemaal in het echt moeten zien om echt te kunnen oordelen.

  2. #2

    Re: Walibi Holland 2019/2020

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Rickie97 Bekijk Berichten
    Festivalisatie... Ik had eerlijk gezegd echt goeie hoop dat het park er mooi ging gaan uitzien toen ik de eerste keer die term hoorde. Amai wat heb ik mij weer vergist.

    Op zich, de mainstreet was superlelijk op foto's die het park zelf postte, en die uitgangspoort lijkt sowieso nergens naar, maar al bij al vind ik het op andere foto's die ik gezien heb als de lucht mooi blauw is niet slecht uitpakken. Sommige van de gevels zoals die boven de gift shop vind ik zelfs mooi. Het is kleurrijk, geen kakofonie, in ieder geval vééél beter dan hun eigen snaps. (Al heb ik het nog niet in het echt gezien). Maar dit gaat toch weer een stap verder. Inderdaad, graffiti op een kasteel, waar slaat dat nu op.

    Als ik er nu echter een paar dagen later opnieuw over denk kan ik het toch al wat meer appreciëren, eerlijk gezegd. Die graffiti, tja. Maar als ze het groen errond het kasteel volledig laten overwoekeren zodat het echt een wildernis wordt waar je een vreemd, verlaten kasteel in kan vinden. Dan hadden ze het exterieur grondig kunnen veranderen met nieuw spuitbeton om het er als een halve ruïne uit te laten zien, of... Het kasteel staat nog overeind maar hangt vol graffiti omdat het verloederd is. In die optiek zie ik het toch nog wel iets worden hoor...

    Ook het idee van een niet gesnoeide omgeving waar die RMC doorheen raast vind ik leuk. Ik heb op RCDB als random achtbaan al een paar lang gesloten houten achtbanen zien passeren waar je letterlijk door de bomen of struiken raast, dat moet volgens mij echt een mooie beleving zijn. Al vermoed ik niet dat die grasvlakte in Robin Hood snel in een groen bos zal veranderen.

    Bij praktisch alle recente aankondigingen / uitvoeringen had ik wanneer ik de dingen voor de eerste keer las steeds een 'meh'-gevoel, maar dat is vooral omdat ik "festivalisatie" helemaal anders geïnterpreteerd had. Ik zal het toch allemaal in het echt moeten zien om echt te kunnen oordelen.
    In het echt zien die gevels er inderdaad een stuk beter uit dan op foto, geef ik zelf graag toe. Enkel de uitgang is en blijft lelijk - op foto én in het echt!

    Ik had ook liever gehad dat ze het kasteel lieten veranderen in een verlaten spookkasteel, overwoekerd door planten i.p.v. vol te spuiten met nepuilen in verf. Met het verhaal dat zich binnen afspeelt zie ik nu ook geen enkele logica meer... Als ze willen volwassener worden, door het 'magische' Sherwood Forest om te dopen naar een overwoekerende 'Wilderniss', had ik liever meer budget naar de binnenkant zien gaan om het verhaal wat bij te schaven en Merlin een duistere kant te geven... Dat je echt een spookkasteel betreedt.

    De open vlakte waar Robin Hood nu was zal volgens mij niet veel veranderen, toch niet in de eerste jaren. Je idee met de vele bomen en struiken lijkt me hier zeker gepast, maar ik denk niet dat ze hier budget voor zullen hebben (aangezien het budget op is na wat professioneel uitgespoten verfpullen).

    Waar ik me het meest aan stoor, is dat hun dit jaar geopende kippenrestaurant volgens mij geen beetje zal passen in de nieuwe wildernis. Dat is veel te clean en urban chic, heeft niets met overwoekerde wildernis te maken. Ik vraag me toch af wat de gedachtegang was.

    En daarnaast is ook nog geen woord gerept over Excalibur. Zal die dan gewoon zijn middeleeuws thema behouden? Of gaan ze die ook laten overwoekeren?

    Als sommigen hier klagen over het gebrek aan visie en foute investeringen bij Bobbejaanland, dan vraag ik me toch af wat de visie hier is...

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •