Eigenlijk is dat altijd zo'n beetje het probleem geweest met dat park. Al tijdens Walibi Flevo was dat zo'n vis noch mossel pretpark dat de Walibi Group kopzorgen wist te bezorgen. Ze weten gewoon zelf niet wat ze willen. Of ze krijgen telkens een ander imago opgehangen.

Nu kiest men resoluut voor jongeren, zo blijkt. Wel, families blijkt niet te werken voor Walibi Holland. In de periode van Walibi Flevo heeft het niet gewerkt en in de Six Flags periode al zeker niet. Toen heeft men zich echt gaan richten op een jongerenpubliek en dat heeft gewerkt. Eventjes dan toch. Want het park dat ongeveer 1.400.000 bezoekers had in zijn openingjaar (2000) en - als jongerenpark - in 2003 zomaar eventjes 400.000 bezoekers minder mag ontvangen...werkt die formule 'jongerenpark' dan wel? Wetende dat er tussen 2000 en 2003 een hele hoop geïnvesteerd is geweest in thrill (La Via Volta, Superman: The Ride, Goliath en dan nog al die kermismeuk).

En per slot van rekening zijn jongeren een beperkte doelgroep. Ik vraag mij dus af hoe die zoveelste rebranding van Walibi Holland gaat uitpakken. Maar ik vrees er een beetje voor en blijf erbij: dit park gaat binnen maximum 2 jaar in de verkoop!