X

Privacy Statement (GDPR)


Beste bezoeker,

In het kader van GDPR hebben wij een privacy statement gelanceerd waarin wij uitleggen hoe wij omgaan met jouw persoonlijke data. Je kan het privacy statement hier terugvinden.

Uw Pretparken.be-team


Nog geen lid? Maak hier je gratis account aan!

Resultaten 1 tot 20 van de 103

Hybride Weergave

Vorig Bericht Vorig Bericht   Volgend Bericht Volgend Bericht
  1. #1

    Re: [Efteling] 2019/2020: Nieuwe, spectaculaire achtbaan

    Bob heeft misschien wel een beetje thema maar ik zie het sprookje/verhaal niet. Iemand?
    Puls de baan gaat dicht bij neerslag.
    Python hoop ik op decoratie met de vernieuwing track anders heeft het geen nut gehad.

  2. #2

    Re: [Efteling] 2019/2020: Nieuwe, spectaculaire achtbaan

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door traveler Bekijk Berichten
    Bob heeft misschien wel een beetje thema maar ik zie het sprookje/verhaal niet. Iemand?
    Puls de baan gaat dicht bij neerslag.
    Python hoop ik op decoratie met de vernieuwing track anders heeft het geen nut gehad.
    De meerderheid van de attracties in de Efteling heeft geen achterliggend verhaal: bijvoorbeeld Piraña, Pagode, Gondoletta, Polka Marina, Halve Maen en d'Oude Tuffer hebben er geen. Maar ook de 3 oudste darkrides (Carnaval Festival, Fata Morgana en Droomvlucht) hebben geen uitgewerkt achtergrondverhaal. Dat alle attracties een achtergrondverhaal moeten hebben is eerder iets van de laatste twintig jaar (sinds Villa Volta hebben ze er allemaal één). Daarvoor had je enkel het Sprookjesbos, het Volk van Laaf en het Spookslot (al hebben ze daar achteraf een gekunsteld verhaaltje verzonnen op basis van de verschillende elementen uit de hoofdshow), waar verhalen echt een rol speelden. Bij de echte pretparkattracties uit de jaren '80 is dat niet het geval. Vele van die attracties zijn echter wel van de nodige Eftelingse thematisatie voorzien; bij Bob en Python is dit een stuk minder.
    De Bob heeft best nog een mooi stationsgebouw (van buitenaf gezien) en de omgeving met de Steenbok erbij vind ik wel geslaagd. Enkel de wachtrij is voor mij een enorme afknapper. Daar mag van mij wel wat (eenvoudige) decoratie bij. Dat de baan bij regen sluit, is echter wel een zeer kwalijke situatie en dat lijkt me niet handig voor op lange termijn.
    Python heeft nu al wat meer decoratie dan bij de opening (schubbenpatroon op de treinen, aangeklede kisten in het station), maar meer hoeft dit voor mij niet te worden. De Efteling houdt erg vast aan nostalgische waarden en wil daarom graag de toekomst van deze baan garanderen. Het is al een icoon op zichzelf en zou volgens mij een deel van zijn waarde zelfs verliezen als er nu opeens een of ander verhaal met bijbehorende uitgebreide aankleding aan wordt opgehangen. Als de Efteling een nieuwe themacoaster had gewild, had men beter de Python in zijn geheel vervangen door een andere baan.

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •