Citaat Oorspronkelijk geplaatst door T-Bô Bekijk Berichten
Juvelen niet indrukwekkend? Straf! Hier verschiet ik toch van.

Ik vond Juvelen de leukste baan van het park. Piraten is uiteraard ook goed, maar Juvelen vond ik toch een stuk verrassender.
Snelle wissels, goed snelheidsgevoel, wir-war aan track en een bijzonder krachtige 2e lancering (zeker voor een lancering met banden).
Dit jaar deed ik overigens de gespiegelde versie in Le Pal en het werd voor mij nogmaals bevestigd dat dit een supersterke baan is. Taron op familieniveau wat mij betreft. MotoGee boven deze baan plaatsen vind ik persoonlijk absurd.

Het enige puntje van kritiek is dat deze baan, in tegenstelling tot de Vekoma varianten, helemaal geen afwijkende zitervaring biedt t.o.v. een gewone coaster . Er is wat mij betreft maar één motocoaster die hierboven kan, en dat is TRON Lightcycle Power Run. Ik weet dat jij deze nog niet gedaan hebt, dus vergeef me het snobisme (kon het niet laten ).
Jammer, maar dat gevoel kreeg ik écht niet bij juvelen. Inferno vond ik de familieversie van Taron (met airtime op S-bochten, heel bizar), Juvelen was echt te zwak om speciaal voor mij te zijn. Alles bleef me veel te braafjes.

Daarom dat ik Motogee hoger plaats: de lancering kwam veel sterker over en de bochten voelden ook een stuk intenser. Ik heb ondertussen begrepen dat de meeste mensen dit type nogal oncomfortabel vinden aan hun benen, maar ik heb daar geen last van omdat ik nu eenmaal aan de kleine kant ben. Dit stelt me misschien in staat er meer van te genieten.

Naar Tron ben ik natuurlijk wel benieuwd. Niet alleen de rit, maar ook wat voor soort lancering er nu eigenlijk op zit: als iemand die info heeft, laat het me weten!