Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Zeuske83 Bekijk Berichten
Nu moeten we beter spelen dan tegen Japan. Ik wist niet dat Japan zoo goed was. Die mannen gingen ervoor.
Volgens mij hebben die Japanners de beste match van hun leven gespeeld. Ik ben er ook van verschoten. Het was een hele mooie match om naar te kijken, en de "Golden Goal"-vreugde op het eind was prachtig om mee te maken, X jaar nadat men dat afgeschaft heeft. Van mij mogen ze dat gerust weer invoeren ipv de strafschoppen!

Wat mij ook opviel is hoe fair de match gespeeld is. Waar sommige spelers erop getraind zijn om zich bij het minste contact te laten vallen om een fout of gele kaart bij de tegenpartij uit te lokken is dit hier zelden gebeurd. Al speelden de Belgen het misschien zelfs té sportief: wellicht hadden we een strafschop gekregen als Lukaku zich had laten vallen nadat hij niet kon scoren doordat een Japanner hem een duw gaf. En zo was er nog een ander moment dat ik me niet meteen herinner waar de Belg zich niet liet vallen waar anders makkelijk geel voor kon gegeven worden.

Vrijdag kan ik helaas niet kijken. Hopelijk komt er nog een volgende match, en liefst nog twee :-)