Voor de een of andere reden word alles van BJL uitvergroot. Nergens om trouwens, dit strand was niet toegankelijk. Nu is het wél toegankelijk. Dat heet een verbetering naar mijn mening.

iemand anders stak ook een half onterechte litanie af over de openingsuren van attractie. Hoewel ik persoonlijk ook vind dat alles open zou mogen zijn de volledige openingstijd van het park; is het ook gewoon niet nodig. Het is fysiek gezien onmogelijk om 10u01 aan de azztek of de dreamcztcher te staan. Waarom in hemelsnaam dan al open doen? Van dat half uurtje gaat niemand dood. Bovendien spaart het veel loon uit.
Om 10u opent normaal gezien tot en met typhoon alles muzv waterbaan, die opent om kwart na. Ik kan niet in detail vertellen hoe elektrisch gezien alles belast in Bobbejaanland, maar ik neem aan dat die grote waterpompen enorm veel start-stroom vragen waardoor een verdeeld opstart schema vanzelfsprekend is.
Bob express, el paso, typhoon, koggemolen, convoy strucls, orca, kettingmolen, locomotion en rode baron lijken mij meer dan voldoende om het eerste half uurtje door te komen, zelfs zonder wachttijd bij de attracties!