X

Privacy Statement (GDPR)


Beste bezoeker,

In het kader van GDPR hebben wij een privacy statement gelanceerd waarin wij uitleggen hoe wij omgaan met jouw persoonlijke data. Je kan het privacy statement hier terugvinden.

Uw Pretparken.be-team


Nog geen lid? Maak hier je gratis account aan!

Resultaten 1 tot 20 van de 592

Hybride Weergave

Vorig Bericht Vorig Bericht   Volgend Bericht Volgend Bericht
  1. #1

    Re: [Bobbejaanland] 2018 - Nieuws en geruchten

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Phadd-F Bekijk Berichten
    Als je een launch coaster wilt zetten ga je toch beter bij Gerstlauer aankloppen dan bij Mack. Heb die van MPG nog niet gedaan maar ik hoor er ook maar weinig positiefs over, zelfs van mensen die anders wel van Mack houden. Los van dat, hopelijk krijgen ze gewoon iets unieks en totaal anders dan de banen in MPG en Slagharen.
    Bwaa, ik vind de launched coasters van Mack doorgaans toch beter dan die van Gerstlauer. Star Trek is een uitzondering, omdat die launch gewoon extreem zwak is. Ik zou daarentegen niet zeggen dat het een slechte baan is, hij is gewoon helemaal niet intens en je mag geen te hoge verwachtingen hebben.

    Laten we het erop houden dat Mack en Gerstlauer wel aan elkaar gewaagd zijn
    Coastercount: 611
    Live a life you will remember!

  2. #2

    Re: [Bobbejaanland] 2018 - Nieuws en geruchten

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Nathan G Bekijk Berichten
    Bwaa, ik vind de launched coasters van Mack doorgaans toch beter dan die van Gerstlauer. Star Trek is een uitzondering, omdat die launch gewoon extreem zwak is. Ik zou daarentegen niet zeggen dat het een slechte baan is, hij is gewoon helemaal niet intens en je mag geen te hoge verwachtingen hebben.

    Laten we het erop houden dat Mack en Gerstlauer wel aan elkaar gewaagd zijn
    Op Pulsar na moet ik nog de eerste Mack doen met een deftige launch, Gerstlauer vind ik daar sterker in.

  3. #3

    Re: [Bobbejaanland] 2018 - Nieuws en geruchten

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Nathan G Bekijk Berichten
    Bwaa, ik vind de launched coasters van Mack doorgaans toch beter dan die van Gerstlauer. Star Trek is een uitzondering, omdat die launch gewoon extreem zwak is. Ik zou daarentegen niet zeggen dat het een slechte baan is, hij is gewoon helemaal niet intens en je mag geen te hoge verwachtingen hebben.

    Laten we het erop houden dat Mack en Gerstlauer wel aan elkaar gewaagd zijn
    Ik vind Star Trek en Gold Rush ongeveer even goed. Akkoord dat de lanceringen van Mack misschien niet de sterkste zijn (alhoewel ik die van Blue Fire wel erg goed vind) en dat Gerstlauer achtbanen met krachtigere lanceringen bouwt. Echter staat of valt een achtbaan niet met haar lancering. En op het feitelijke achtbaangedeelte wint Mack het voor mij toch van Gerstlauer (gemiddeld gesproken). Zeker ook omdat Macks mij een langere levensduur lijken te hebben zonder aan comfort in te boeten. Daarom zou ik toch liefst een Mack zien komen naar Bobbejaanland.

  4. #4

    Re: [Bobbejaanland] 2018 - Nieuws en geruchten

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Putoor Bekijk Berichten
    Echter staat of valt een achtbaan niet met haar lancering. En op het feitelijke achtbaangedeelte wint Mack het voor mij toch van Gerstlauer (gemiddeld gesproken)

    Euh sorry maar in een lanceerachtbaan is de lancering toch een essentieel stuk van de baan zeg. Anders plaats je evengoed een coaster met kettinglift. Wat is dan de meerwaarde om voor een lanceerachtbaan te kiezen?! Als je voor een familie lanceerachtbaan wil gaan: akkoord. Maar banen zoals Blue Fire en Helix zijn en zien er niet uit als familieachtbanen. Als je die achtbanen ziet, zien die er als thrillseeker enorm interessant uit (tot je ze effectief doet dan in mijn ervaring). Ook voor een leek zien zulke banen er gewoon thrill uit.

    Dat de lay-outs van Mack wel goed ontworpen zijn, klopt wel. Maar vergeet niet dat Gerstlauer ook verrassend en origineel uit de hoek kan komen met lay-outs. Zie die hangtime inversie op Junker, geweldig element dat! Het enigste wat ze tegen lijken te hebben is een beetje hun soepelheid, al is het zeker niet zo erg als bij de oude Vekoma's. Ik vind Gerstlauer een onderschatte fabrikant, voor Bobbejaanland is Gerstlauer zeker een fantastische keuze in mijn ogen.

  5. #5

    Re: [Bobbejaanland] 2018 - Nieuws en geruchten

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Phadd-F Bekijk Berichten
    Anders plaats je evengoed een coaster met kettinglift. Wat is dan de meerwaarde om voor een lanceerachtbaan te kiezen?! Als je voor een familie lanceerachtbaan wil gaan: akkoord. Maar banen zoals Blue Fire en Helix zijn en zien er niet uit als familieachtbanen. Als je die achtbanen ziet, zien die er als thrillseeker enorm interessant uit (tot je ze effectief doet dan in mijn ervaring). Ook voor een leek zien zulke banen er gewoon thrill uit.
    Ik denk dat wat Putoor bedoelt, is dat een zwakke(re) lancering nog niet betekent dat ook de rest van de coaster slecht is. Je kan lang klagen over de intensiteit van de lanceringen van Helix, maar die baan is bijna anderhalve kilometer lang en de lanceerstroken zijn maar een klein deel van de hele ritervaring. Als iemand de rest van de baan top vind, en dat zijn bij elkaar heel wat airtimeheuvels, inversies en nog heel wat meer - mag die persoon toch gerust spreken van een topbaan?

    Voorts word er volgens mij niet altijd voor een lancering gekozen omwille van de intensiteit van een lancering, soms ook uit noodzaak, het esthetische element of zelfs om de flow van de rit niet te doorbreken. Helix zou een heel stuk minder spectaculair zijn als je na afloop nog met een kettinglift een heuvel op getrokken werd.

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Phadd-F Bekijk Berichten
    Dat de lay-outs van Mack wel goed ontworpen zijn, klopt wel. Maar vergeet niet dat Gerstlauer ook verrassend en origineel uit de hoek kan komen met lay-outs. Zie die hangtime inversie op Junker, geweldig element dat! Het enigste wat ze tegen lijken te hebben is een beetje hun soepelheid, al is het zeker niet zo erg als bij de oude Vekoma's. Ik vind Gerstlauer een onderschatte fabrikant, voor Bobbejaanland is Gerstlauer zeker een fantastische keuze in mijn ogen.
    Ik vind Gerstlauers nogal overroepen, zeker Karacho maar ook Junker. Ik heb me prima geamuseerd op die laatste, vooral vanwege de inversie die jij noemt: dat was voor mij dan eigenlijk ook meteen het enige element dat me echt bijbleef, de rest was voor mij typisch Gerstlauer: niet memorabel en bij momenten zelfs onaangenaam. Maar ook de launch van Junker is me niet echt bijgebleven als extreem goed, integendeel: ik krijg van Blue Fire een grotere kick... Karacho idem, de enige Gerstlauer Launches die ik verassend sterk vind zijn Anubis en Firechaser Express, de rest doet me echt niks.

    Voorts geloof ik ook niet dat de meeste oude Vekoma's onsoepel zijn: er zitten in veel van die banen knikken, maar echt op en neer daveren doen de treinen niet. Ik denk aan Speed Snake in Fort Fun, die vroeger bekend stond als een rammelbak, maar dankzij de nieuwe treinen echt botersoepel aanvoelt. Omdat de schouderbeugels wegvallen, krijg je gewoon geen klappen meer... Natuurlijk zijn er volgens mij nog wel Vekoma's die echt onsoepel zijn, zoals El Condor.

  6. #6

    Re: [Bobbejaanland] 2018 - Nieuws en geruchten

    Maar het draait allemaal rond de ritervaring, en dan mag je nog zo'n knappe lay-out tekenen... als je trein er door kruipt dankzij een zwakke launch ben je er niet veel mee. Maverick in Cedar Point wordt door velen als topper beschouwd. Heeft wel een stevige launch en ook een knappe lay-out, echter die beugels die erop stonden (toen in 2013) verpestte de hele ritervaring waardoor ik het zelf niet als een topper kan beschouwen.

  7. #7

    Re: [Bobbejaanland] 2018 - Nieuws en geruchten

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Phadd-F Bekijk Berichten
    Maar het draait allemaal rond de ritervaring, en dan mag je nog zo'n knappe lay-out tekenen... als je trein er door kruipt dankzij een zwakke launch ben je er niet veel mee.
    Een zwakke launch betekend toch niet per se een zwakke snelheid doorheen heel de rit? daar ging het niet over, het ging over de kracht van de lancering, niet de topsnelheid dat die bereikt? Of zo vatte ik het toch op. Zie Red Force en Dodonpa, een gelijkaardige topsnelheid, de één bereikt het gewoon veel sneller dan de ander.

    In ieder geval had ik niet het gevoel dat de Mack Launched coasters die ik al deed te traag door hun elementen gingen, al kan dat ook net goed zijn.

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •