X

Privacy Statement (GDPR)


Beste bezoeker,

In het kader van GDPR hebben wij een privacy statement gelanceerd waarin wij uitleggen hoe wij omgaan met jouw persoonlijke data. Je kan het privacy statement hier terugvinden.

Uw Pretparken.be-team


Nog geen lid? Maak hier je gratis account aan!

Resultaten 1 tot 20 van de 1214

Hybride Weergave

Vorig Bericht Vorig Bericht   Volgend Bericht Volgend Bericht
  1. #1

    Re: [PHL] 201? - Rookburgh

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Pretparkfreak7 Bekijk Berichten
    De bedoeling is om daarmee een capaciteitswinst te halen, maar door deze manier van instappen kan je bezoekers het station niet laten doorsteken: de 90° gebankte baan vormt immers een muur. Je kan dus pas inladen als iedereen is uitgestapt en van het perron verdwenen is. Ook voor bagage creëer je een vreemde situatie: Normaal gezien wil je die kwijt aan de andere kant van het station, maar hier heb je enkel plaats aan de instapzijde, waar je logischerwijs geen plaats hebt om spullen te droppen aangezien de volgende lading personen ook vandaar komt. Ook beugelcontrole is volgens mij in deze opstelling iets langer werk. Gelukkig is het (waarschijnlijk ) phantasialand die deze baan zet en zal er waarschijnlijk wel goed nagedacht worden over de logistiek van het in- en uitstappen. Als een niet nader genoemd sprookjespark dit als primeur zou bouwen weet ik niet of een extra bagagekiosk bouwen genoeg zou zijn om de capaciteit te reanimeren.
    Als je een instap en uitstapstation maakt met als scheiding de bagagekluizen die langs 2 kanten openen is je probleem opgelost!

  2. #2

    Re: [PHL] 201? - Rookburgh

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Michielsken Bekijk Berichten
    Als je een instap en uitstapstation maakt met als scheiding de bagagekluizen die langs 2 kanten openen is je probleem opgelost!
    Ik was zo ongeveer hetzelfde aan het denken. Ook handig dat je dan ineens meerdere treinen te gelijk kan inzetten. 1 op de baan, 1 aan de instapzone, 1 aan de uitstapzone...

  3. #3

    Re: [PHL] 201? - Rookburgh

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Michielsken Bekijk Berichten
    Als je een instap en uitstapstation maakt met als scheiding de bagagekluizen die langs 2 kanten openen is je probleem opgelost!
    Op eerste zicht is dat een goed idee, maar dan zijn diegene die vooraan instappen wel even onderweg naar de bagage. Ook bij het uitstappen creëer je dan volgens mij zulk een vervelende bezoekersstroom die maar traag oplost. Zelfs als mensen gewoon rechtdoor moeten instappen en hun bagage aan de andere kant van de trein moeten gooien duurt het vaak al betrekkelijk lang.

  4. #4

    Re: [PHL] 201? - Rookburgh

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Pretparkfreak7 Bekijk Berichten
    Op eerste zicht is dat een goed idee, maar dan zijn diegene die vooraan instappen wel even onderweg naar de bagage. Ook bij het uitstappen creëer je dan volgens mij zulk een vervelende bezoekersstroom die maar traag oplost. Zelfs als mensen gewoon rechtdoor moeten instappen en hun bagage aan de andere kant van de trein moeten gooien duurt het vaak al betrekkelijk lang.
    Valt ook op te lossen door gebruik van de wachtrij die tot op het einde van het station loopt en een grouper te plaatsen die iedereen zijn plaats wijst, nadat ze hun bagage hebben weggelegd kunnen ze dan aan een van de hekjes wachten. Bij het uitstappen kan je ook 2 gangen maken, 1 waarbij de mensen gewoon kunnen doorlopen en 1 waarbij ze hun bagage meenemen. Door die laatste echt smal te maken moeten de mensen 1 voor 1 hun bagage nemen en gaan ze ook sneller doorlopen. En je stoort al sowieso degene zonder bagage niet.

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •