X

Privacy Statement (GDPR)


Beste bezoeker,

In het kader van GDPR hebben wij een privacy statement gelanceerd waarin wij uitleggen hoe wij omgaan met jouw persoonlijke data. Je kan het privacy statement hier terugvinden.

Uw Pretparken.be-team


Nog geen lid? Maak hier je gratis account aan!

Resultaten 1 tot 20 van de 25

Hybride Weergave

Vorig Bericht Vorig Bericht   Volgend Bericht Volgend Bericht
  1. #1

    Re: Groupers: ervaringen en praktische tips

    Bij Talocan heb ik ook wel vaak genoeg issues gezien met voorsorteren. Vooral omdat het tegenwoordig gewoon zelden nog gebeurt. Ik dacht eerst dat het wellicht met brandveiligheid te maken had, maar het gebeurd soms wel nog.. Wat heeft het nu voor nut om om twee grouping-ruimtes te hebben als je ze niet gebruikt? Daarnaast slaan ze de plank qua wachttijden bij deze attractie ook steeds enorm hard mist. Volgens mij zet de operator die in het begin van een rustige dag op 15 en past die daarna niet meer aan, zelfs niet als het over de 30 heen gaat.

    Bij Taron nooit problemen gehad eigenlijk. Ook al vaak genoeg gezien dat mensen om een plekje vroegen en dan ook de betreffende rij in gestuurd werden, maar er zit uiteraard een limiet aan hoe veel mensen je op die manier in een rij kunt stapelen. Zeker naarmate steeds meer mensen met zo'n verzoekjes komen. Mijn eigen ervaring leert me dat als je ergens een uitzondering maakt, het einde al snel zoek is.

    Even goed heb ik ook al mee gemaakt dat het bij RnRC niet werd toegelaten toen om een rij werd gevraagd. Ik denk dat dit soort zaken toch echt een kwestie zijn van welke grouper er staat en hoe druk het momenteel is (qua verzoekjes).

    Gelukkig beginnen steeds meer parken door te hebben dat ze voor Front en/of Back (vaak loont het voor één van de twee niet) een extra rij moeten opstellen.

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door jefke88 Bekijk Berichten
    Ik vind het maar niks. De tijdswinst is minimaal
    Ik denk dat je de tijdswinst echt zwaar onderschat. Als het groupen tenminste goed gebeurt.

  2. #2

    Re: Groupers: ervaringen en praktische tips

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Azmidiske Bekijk Berichten
    Rickie97 heeft in een TR van Walibi ooit iets geschreven over het groupen bij Pulsar
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Azmidiske Bekijk Berichten
    Rickie97 heeft over boomerangtreinen dezelfde mening als ik, zo las ik in een TR over Bellewaerde.
    Damn, schrijf ik zo veel TR's?

    Je hebt inderdaad gelijk over die generatie Vekomatreinen (niet alleen op Boomerangs, deze staan bv ook op Xpress in Walibi Holland dacht ik). Maar dit zou dan wel een verantwoordelijkheid van het park zijn om de groupers erop te wijzen dat er effectief een verschil is tussen de plaatsen en wat ze moeten doen (grote mensen, of toch mensen met lange benen, achteraan zetten bv in dit geval). Ik kan het de grouper niet kwalijk nemen als hij niet wil luisteren. Want hoeveel mensen zouden er ook zijn die met belachelijke redenen afkomen om niet op een bepaalde plaats te moeten zitten

    Aan de andere kant: niet-pretparkfans weten vaak zelf niet wat of hoe. Grote mensen altijd achteraan zetten vind ik dan ook wel weer een beetje dubbel: wat als die mensen nu juist graag eens front willen? Anderzijds, als de grouper je dan front zou zetten en je hebt geen fijne rit, is hij in veel gevallen dan weer de persoon die zal afgesnauwd worden door ontevreden mensen omdat hij "beter had moeten weten"... Moeilijk moeilijk!

    Wat Nathan zegt over woodies trouwens lol, bij ons bezoek aan Movie Park Germany dachten we eens die theorie te testen. We hadden het bij Robin Hood wel al gedaan (schreef ik eens in een TR denk ik ) maar op Bandit moesten we het toch ook eens proberen. Ik en mijn broer namen in het midden plaats en onze vader achter ons. Ik had gezegd dat hij een ander karretje moest kiezen en in het midden zitten, maar "zo veel verschil zal dat niet maken zeker". Na de rit vond hij dat 1 ritje wel volstond terwijl dat mijn broer en ik dan juist heel nieuwsgierig waren naar het verschil. We hebben dan van zetel gewisseld voor de volgende rit. En amai, krijg je daar slagen op je rug zeg! En mijn vader was dan weer aangenaam verrast van de tweede rit.

    Hier zou ik toch liefst geen grouper zien verschijnen, anders denk ik niet dat ik het risico neem hem meer dan eens op een dag te doen

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door coasterfrenzy Bekijk Berichten
    Bij Taron nooit problemen gehad eigenlijk. Ook al vaak genoeg gezien dat mensen om een plekje vroegen en dan ook de betreffende rij in gestuurd werden, maar er zit uiteraard een limiet aan hoe veel mensen je op die manier in een rij kunt stapelen. Zeker naarmate steeds meer mensen met zo'n verzoekjes komen. Mijn eigen ervaring leert me dat als je ergens een uitzondering maakt, het einde al snel zoek is.
    Precies. Bij Taron zijn er continu treinen dus moet het laden heel snel gebeuren. Als iedereen dan zijn plaats wil kiezen gaat dit de boel ophouden. Toen ik er was werd het niet toegestaan en ik vond het begrijpelijk, de grouper was continu druk bezig alle rijen gelijkmatig op te vullen. Het is inderdaad jammer dat er geen backseat-rij is voor de liefhebbers, maar bv een frontrij is er daar wel dus dat kan je alvast wel kiezen. Misschien dat ze voor helemaal back wel een uitzondering zouden kunnen maken, maar ik begrijp wel dat ze het niet doen.

    Ik ging dit houden voor een TR, maar het komt er niet meer van vrees ik, dus ik plaats het hier maar. bij onze tweede bezoekdag hebben we de attractie een aantal keer via de single riders-rij gedaan en ik heb het geluk gehad als single rider frontseat geplaatst te worden bij iemand die alleen was. En dit weigeren moest ik ook niet doen, je krijgt een plaats en gaat daar zitten, punt. (niet dat ik dit gevraagd heb natuurlijk, maar de plaats werd mij redelijk resoluut aangewezen. )

    Nu moet ik wel zeggen: op het eind van onze tweede bezoekdag begon het te regenen en stond er nog een kleine 5-10 minuten wachttijd bij Taron. Dan hebben we hem nog 3x achter elkaar gedaan via de gewone rij, want de SRL was dicht maar... de front-rij ook. Mijn broer wou ook graag een front-rit dus ik heb het aan (diezelfde) grouper gevraagd en jawel, het mocht!

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Azmidiske Bekijk Berichten
    Heeft PHL dan ook een klantonvriendelijke reputatie?
    Ik zou dus zeggen, ze zijn streng maar ik vind het correct streng. Klantonvriendelijk zou ik het niet noemen, ik heb er geen problemen mee. (al verschilt dat precies nogal aan Nathans reactie te zien )

    Dit in tegenstelling tot bij Pulsar waar ik de grouper echt één en al frustratie vind Vreselijk om na 45 minuten wachten in een ondoenbare hitte op een praktisch droge plaats gezet te worden. Nah, geef mij maar Radja River. Waar trouwens ook soms gegroupt wordt en hier dan weer wél zeer correct, mijn ervaringen zijn als volgt: op koudere dagen laten ze altijd plaatsen vrij in de boten. De wachtrij is meestal korter dan op snikhete dagen dus in die zin is het ook niet nodig de boten vol te proppen. De boten zijn dan ook lichter waardoor je veel minder water binnen krijgt. Maar op warme dagen heb ik al altijd geweten dat ze de boten helemaal volproppen. Het beste resultaat hiervan is de grote golf op het eind die dan vol in de boot knalt waardoor de mensen die er met de rug naartoe gingen bijna helemaal doorweekt zijn. Op een koude dag wil je dit natuurlijk niet hebben, en op een warme dag is het heerlijk en hoop ik juist dat ik aan die kant zit!

    Nu kan je natuurlijk niet verwachten dat ze bij Pulsar de laatste rij of de buitenkanten leeg laten als het koud is, maar een beetje rekening houden met het immense verschil tussen de plaatsen zou toch wel mogen...

    Nog een noot wat betreft mensen die niet naast vreemden willen zitten: ik zag het hier nog niet passeren, maar misschien eens aan die persoon vragen waarom? Er zijn ook mensen die alleen willen zitten om achteraf de onride foto te kunnen kopen. Dit vind ik persoonlijk wel een goede reden en ik laat de mensen dan ook doen. Anders kopen de mensen door jou misschien de foto niet, of ze kopen hem toch en dan sta je er ook op, de afweging dan is of je wil dat een vreemde een foto koopt waar jij naastzit... Elke andere reden om alleen te zitten is natuurlijk onzin.

  3. #3

    Re: Groupers: ervaringen en praktische tips

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door coasterfrenzy Bekijk Berichten
    Ik denk dat je de tijdswinst echt zwaar onderschat. Als het groupen tenminste goed gebeurt.
    Hoezo zwaar onderschat? Bij een wachtrij van een uur ga je echt niet 20 minuten rapper in kunnen stappen wanneer er een grouper staat dan wanneer niet. Meer dan mijn aangegeven 5 minuten zal het niet zijn. Het probleem zit hem vaak dat als bij een achtbaan een rij van 2 personen leeg blijft, er veel te lang gezocht wordt naar 2 personen in een wachtrij. Je ziet dat echt vaak. Stuur die trein gewoon door, het heeft geen zin de boel een minuut langer op te houden om die 2 personen extra in de trein te krijgen.

    Groupers geven vaak echt frustratie bij mij. Je ziet dat ook bij single riders rijen. Bij Bob 2 weken geleden ging de grouper bij een groep van 3 personen in de gewone wachtrij op zoek naar een andere groep van 3 personen om die samen te zetten. Dachten de personen in beiden rijen dus dat ze aan de beurt waren, maar nee, een groep van 3 mocht dus eigenlijk voorkruipen. En zo werd de wachttijd voor die personen dus dankzij de grouper zelfs langer .

    En zo werkt het in mijn ogen dus niet, je zet dan een persoon uit de single rider bij een groep van 3. Bij Flug der Daemonen deden ze hetzelfde trucje, zo wordt die single rider natuurlijk overbodig want de kans dat je dan ooit erbij mag is enkel zo als de laatste groep oneven is. Bij Bob zijn we dan ook uit de rij gegaan en we waren niet de enigen die dat deden met een grote zucht. Kansloos, zo zeggen ze dat toch in Nederland?

    Ik heb vaak mijn bedenkingen met het capabel zijn van groepers als ik ze bezig zie. Afschaffen die handel, bezoekers zorgen bijna altijd zelf dat een treintje wel vol geraakt door aan de poortjes groepjes van 2 voor te laten als ze niet met hun hele bende tegelijk kunnen instappen.
    Laatst gewijzigd door jefke88; 05-03-19 om 12:00.
    CoasterCounter: 1.290 coasters in 313 pretparken

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •