Ik was er ook op de fanday en moet zeggen dat ik het dit jaar misschien wel de beste editie vind die ik al in Walibi Belgium heb meegemaakt. Even kort mijn ervaringen in de spookhuizen:

- Nagulai: Zonder twijfel mijn favoriete huis. De scares zijn enorm goed en het thema is prachtig. De afwisseling tussen krappe ruimtes en groot opgezette scènes is perfect.
- Curse of Amun: Ook dit is een zeer mooi spookhuizen, maar de scares vond ik hier iets minder dan bij Nagulai. Wel zeker de moeite waard om te doen.
- Bloc H: Behoorlijk wat vernieuwingen (lees: verbeteringen) tov de vorige jaren, waardoor het één van de sterkste huizen van het park was.
- Mine Blast: Deze is wat mij betreft een beetje op, te kort en te weinig scares.
- Quarantine: Duidelijk een 'beginnersspookhuis', maar desondanks wel goed gedaan. Behoorlijk goede scares, redelijk lang en enkele toffe scènes.

De scare zones waren dit jaar twee uitersten voor mij. Metamorphobia en The Circus waren mijn twee favoriete scare zones waar ik behoorlijk veel tijd in gespendeerd heb. Er liepen veel acteurs rond en ze gingen goed op in hun rol. Ook Distric H was een erg mooie scare zone. De scare zones in Exotic World en Karma World vond ik dan weer een behoorlijke teleurstelling. Er liepen slechts één/twee acteurs rond en qua halloweendecoratie was er helemaal niets. Dit hadden ze wat mij betreft een stuk beter kunnen doen.

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door ExpeditionGeForce Bekijk Berichten
Bij Silent Jill had ik ook totaal geen problemen bij het aanmelden, enkel een klein beetje moeten wachten voor het binnengaan. Ik vond alles wel mooi gemaakt, maar de meeste scares zag ik ook wel aankomen. Ik ben nooit echt bang geweest, maar in één bepaalde kamer voelde ik mij wel niet op mijn gemak. Uiteindelijk vond ik het zijn geld nog wel waard, maar €15 is echt wel het maximum dat ik er aan zou geven. Weet er trouwens iemand wat er gebeurt als de 'opdracht' mislukt?
Hier sluit ik mij wel grotendeels bij aan. Het is echt een andere ervaring dan een ander spookhuis. Enger vond ik het niet per se, de meeste scares zag ik wel aankomen, maar het is wel heel uniek en ik ben blij dat ik het gedaan heb. Ik ben overigens heel benieuwd naar anderen hun mening over the House of Silent Jill. Voor je vraag open ik even een spoiler, voor diegenen die hem nog niet gedaan hebben.

Dit gedeelte bevat spoilers. Klik op onderstaande knop om het gedeelte open te klappen.

Open spoilers

************ Spoilergedeelte ************

'De opdracht', ik veronderstel dat je het dan hebt over de sleutel zoeken in die bakken? Wij hebben gezocht (of ja, ik niet haha, maar anderen in mijn groep wel), maar zonder resultaat. Daarna volgde uiteindelijk een redelijke anticlimax, waarbij we uit de kamer gelaten werden en twee minuten later de persoon die men gevangen had genomen terug bij de groep kwam.


Citaat Oorspronkelijk geplaatst door ExpeditionGeForce Bekijk Berichten
Zelfde voor Pulsar, daar lieten ze ook vaak 1 of 2 rijen leeg, terwijl de wachttijd 40 minuten bedroeg.
Men heeft helaas nog steeds veel problemen met de beugels van Pulsar, waardoor men soms genoodzaakt is de font- en of backseat leeg te laten. Ik heb het meermaals gezien de afgelopen seizoenen en ook met de fandag was het zo. Enkele dagen later was het alweer (deels) opgelost.