Bedankt voor het fijne TR!

Cinecittà World vond ik twee jaar geleden een tof, maar ietwat vreemd park. We hebben er ons zeker niet de hele dag kunnen amuseren en het ontbrak ook een beetje aan sfeer (waarschijnlijk ook te wijten aan het gebrek aan bezoekers). Ik heb echter wel genoten van de attracties. Inferno is inderdaad een absolute topper en wat mij betreft de beste overdekte achtbaan die ik ken. Ook Altair en de vrijevaltoren kon ik goed waarderen en nodigden mij uit tot een aantal bisnummers (je moet iets doen met je tijd natuurlijk). Aktium was spijtig genoeg gesloten bij mijn bezoek, wat erg jammer was. Al kon je je wel genoeg verfrissen met de splashbattle en het plein met de fonteinen.

De nieuwe attracties die er nu zijn bijgekomen, lijken mij niet meteen een meerwaarde te vormen voor het park. Het lijken wanhoopspogingen om toch nog iets nieuws aan te bieden om mensen te lokken. Hopelijk weet het park toch nog het hoofd boven water te houden, want alleen al voor Inferno zou dit park moeten blijven bestaan.

Jammer trouwens dat men bepaalde attractienamen heeft vervangen door nieuwere namen. Inferno heette bij mij nog gewoon Darkmare en Indiana Adventure heette Erawan. Wat mij betreft toch zeker geen verbetering. Misschien dat deze nieuwe namen wat meer associaties oproepen bij bezoekers en dus marketingtechnisch aantrekkelijker zijn?