Ik weet niet in hoeverre rcdb hierin klopt, maar de rcdb-pagina van de MK1200 Double Loop Corkscrew zegt wel "in productie"...
Misschien heeft Vekoma deze gewoon al jaren niet meer gebouwd omdat geen enkel park ernaar vraagt? Of is er ergens bewijs dat ze hem effectief niet meer maken?

Boomerangcoasters hebben ook die triangel hoor, volgens mij heb ik nog nooit een Vekoma-rail zonder die kenmerkende triangel gezien. Ook de nieuwe rails hebben die nog steeds.

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Ignace Bekijk Berichten
Misschien is de relatie tussen Vekoma en de Efteling verzuurd door het gecancelde Hartenhof? Of denkt Efteling zoals wel vaker het gewoon lekker beter te weten?
Dat is ook het idee dat ik ervan heb. Het doet me denken aan de DVH-fail waarna ze destijds zeiden dat ze alleen nog maar met toonaangevende bouwers in zee zouden gaan. En nu ineens dit, meh. Nu, het bedrijf heeft wel ervaring in het maken van achtbaantrack dacht ik, ik meen de naam al eerder gehoord te hebben.

-- start edit --
Citaat Oorspronkelijk geplaatst door bobby turbo Bekijk Berichten
is dat niet het bedrijf dat ook de track van Pulsar maakte?
Jup! Dat was het.

-- einde edit --

Dat Vekoma het te druk heeft geloof ik best, maar deze vervanging wordt toch al wel langer over gesproken, dus dat lijkt me ook geen argument. Nee, hier is meer aan de hand. Ik vind het daarnaast ook al raar dat dit zomaar mag, maar als ik dan zie dat de Chinezen exacte Boomerang-kopieën bouwen is dat misschien wel al wat genuanceerd.