Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Pretparkfreak7 Bekijk Berichten
Officieel is dat stuk waar phantasialand wil uitbreiden ingetekend als natuurgebied. Je zou hier kunnen aanhalen dat het 'maar' een klein stukje is dat ingesloten is door snelwegen: maar daarmee zet je de deur open voor een hoop anderen die ook 'maar' een klein stukje willen uitbreiden. Nu wil ik wel aannemen dat er zonder de bezorgde buurtbewoners geen haan gekraaid had naar enkele hecataren minder natuurgebied, gezien dat elders in duitsland soms ook vlotjes wordt weggeborsteld. Maar dat laatste is evengoed een probleem.
Als het goed is is de bestemming van dat gebied al gewijzigd. Alles zou rond zijn voor de bouw op die plek, behalve dus de verkoop.

Het is vanwege natuurbescherming dat het andere deel dat PHL graag wilde hebben sowieso al afgeketst is. Experts hebben inderdaad al bekeken dat het stuk natuur in die driehoek volstrekt geen ecologische waarde heeft. Het andere deel wat PHL wilde hebben heeft dat wél. Het gebied is ook al lang meer dan 3x gecompenseerd door het park op een andere plaats, die ongetwijfeld meer ecologische waarde zal hebben. Dat die verplichting er is vind ik ook zeer goed.

Maar ook met de driehoek erbij is de ruimte voor PHL nog erg mager. Ik begrijp dat men aan natuurbehoud wilt doen en de manier hoe PHL aan de overkant van de Phantasialandstraße wilde uitbreiden doet dat volstrekt niet. Dus voor de natuur vind ik het goed dat ze dat hebben afgeketst. Echter denk ik niet dat het een goede oplossing is.

Naar mijn idee zou het beter zijn om het park juist meer grond te geven aan de overkant van de Phantasialandstraße dan ze eigenlijk wilden, maar met de voorwaarde erbij dat maximaal 1/3e bebouwd mag worden en niet boven de bomen uit. De Efteling (waar het zelfs minder streng is) toont het succes van die formule al aan doordat er gewoon wilde beesten in het park worden uitgezet en daar ook kunnen overleven.

====================

Het dak van het silverado theater kan inderdaad open schuiven. Vroeger volledig, nu nog maar meer gedeeltelijk omdat ze de rails ervoor hebben weg gehaald. Dak bestaat uit 3 sectoren. De meest rechtse op de afbeelding kan niet meer verschuiven.

Dat een deel van het theater niet meer gebruikt wordt klopt in zeker zin wel. De twee uiterste vakken (met stoelen) staan immers achter de ramps die gebruikt worden door de BMXers en kunnen niets zien. Dat deel wordt dus ook niet meer gebruikt, maar maakt wel nog deel uit van het theater. Kun je dus niet zomaar slopen ofzo