X

Privacy Statement (GDPR)


Beste bezoeker,

In het kader van GDPR hebben wij een privacy statement gelanceerd waarin wij uitleggen hoe wij omgaan met jouw persoonlijke data. Je kan het privacy statement hier terugvinden.

Uw Pretparken.be-team


Nog geen lid? Maak hier je gratis account aan!

Pagina 4 van de 19 EersteEerste ... 2345614 ... LaatsteLaatste
Resultaten 61 tot 80 van de 374
  1. #61

    Re: toekomst van de temple of the night hawk/hollywood tour.

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Joran Bekijk Berichten
    Speaking of Fantissima:


    Is dat btw de nieuwe entree al vanaf 0:07?

    Duidelijk dat t niet al te rap zal verdwijnen.
    ja dat is de nieuwe entree. dit ziet er gewoon onwijs mooi uit en ik zou verbaasd zijn als dit voor 1 seizoen is.
    Laatst gewijzigd door _robin_; 28-09-18 om 18:25.

  2. #62

    Re: toekomst van de temple of the night hawk/hollywood tour.

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Earlyspencer Bekijk Berichten
    Phantasialand een klein parkje, wat een vertekend beeld! De meeste attracties zie je off-ride maar gedeeltelijk of zelfs niet. Daardoor lijken de paden soms overdruk en lijkt het park klein. Meer beeldvervorming: het park heeft weinig ruime rustpunten (leuk artikel verscheen hier) en vooral bij Wakobato zitten de buren er wel erg dicht op. Het zou me verbazen indien sommige parken met een gelijkaardig bezoekersaantal zo veel groter zijn in oppervlakte: de Legolanden in DK en UK, Thorpe, Liseberg,...

    Alle speculaties hierboven gaan enkel uit van input (nieuw) en output (wat gaat op de schop) vanuit het standpunt van PHL. Een mogelijke factor die de timing en het lot van TotNH bepaalt, zou een potentiële koper kunnen zijn. Ik ga ervan uit dat die coaster zeker nog niet 'op' is. Het zoeken naar een koper zou ook kunnen verklaren waarom aan deze coaster geen upgrade werd gegeven.
    Phantasialand is relatief klein qua oppervlakte ja, niet qua attractieaanbod. Maar dit doet er eigenlijk niet toe, haha. Ik heb persoonlijk liever Phantasialand, dan de Efteling waar je kilometers moet lopen. Wat de rustpunten betreft, dat is inderdaad wat het park zo vol doet lijken.

    Ik denk (let op: denk) dat Phantasialand niet echt het park is dat gaat wachten met een project tot dat een oude attractie verkocht is, zoals je aanhaalde met Temple.
    Laatst gewijzigd door Phantasiastisch; 28-09-18 om 18:44.

  3. #63

    Re: toekomst van de temple of the night hawk/hollywood tour.

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door _robin_ Bekijk Berichten
    tevens heeft phantasialand gister tegen mij gezegd: Het heeft enkel en alleen te maken met het feit dat we de bezoekers van Fantissima een waardige entree wilden geven. De schuifpoort paste nou niet bij hetgeen dat we uit willen stralen. dus ze zeggen dat het niet met een scheiding te maken heeft ( als dit natuurlijk geloofwaardig is )
    In je haakjes op het einde beantwoord je eigenlijk de vraag al:niet geloofwaardig. Medewerkers zijn onwetend. Het park gaat geen informatie naar buiten brengen. As usual.

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door _robin_ Bekijk Berichten
    over 3/4/5 jaar zal deze attractie inderdaad wel weg gaan. maar dat is logisch. dan is de temple inmiddels ook al weer 35 maar ik verwacht niet dat het al volgend jaar is. De muziek kan inderdaad een herinnering zijn maar het valt me gewoon op dat de temple dit jaar veel en veel meer aandacht krijgt als voorgaande jaren.
    Dat het nog niet voor meteen is, dat kan natuurlijk ook. We zullen moeten afwachten maar speculeren is leuk, anders waren we hier niet.

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door _robin_ Bekijk Berichten
    Fantasy zal nooit een volwaardig gebied worden door wakobato. En stel je voor ze breken de temple af. waarom is de achterkant van wuzu town nog geverfd dit jaar. wat gaat er met wurmling express gebeuren. Ik denk gewoon zolang fantissima in dit gebouw zit er geen sloop zal komen van de 2 attracties. en dat duurt dus nog wel even vanwege de nieuwe ingang van fantissima. die maak je niet voor 1 seizoen.
    Dat vind ik ook wat kort door de bocht. Ik zou zelfs liever hebben dat in de toekomst Wakobato gewoon terug verdwijnt. Niets dan miserie met deze attractie, of beter gezegd met de buren.

    Ik hoop dat ze de toestemming krijgen om uit te breiden op de plaats van het labyrint en dat men de andere zijde van de vijver gewoon afsluit (aan de kant van de huizen). Met andere woorden, dat het park enkel aan de zijde van Wuze Town & Temple uitbreidt en mogelijks een verdere uitbreiding aan de andere zijde van de Berggeiststraße. Dat ze de vijver gewoon niet meer gebruiken. Ik weet over de uitbreidingsrestricties, maar stel dat het ooit overwogen wordt dat men mag uitbreiden, dan kan Wakobato naar de nieuwe vijver in het nieuwe gebied aan de andere zijde van de Berggeiststraße.

    Hoe dan ook, Temple is aan het einde van zijn leven (of toch binnen het modern wordende Phantasialand met high standard attractions. Binnen dit en enkele jaren wordt die sowieso onder handen genomen.
    Laatst gewijzigd door Phantasiastisch; 28-09-18 om 18:47.

  4. #64

    Re: toekomst van de temple of the night hawk/hollywood tour.

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Phantasiastisch Bekijk Berichten



    Dat het nog niet voor meteen is, dat kan natuurlijk ook. We zullen moeten afwachten maar speculeren is leuk, anders waren we hier niet.



    Dat vind ik ook wat kort door de bocht. Ik zou zelfs liever hebben dat in de toekomst Wakobato gewoon terug verdwijnt. Niets dan miserie met deze attractie, of beter gezegd met de buren.

    Ik hoop dat ze de toestemming krijgen om uit te breiden op de plaats van het labyrint en dat men de andere zijde van de vijver gewoon afsluit (aan de kant van de huizen). Met andere woorden, dat het park enkel aan de zijde van Wuze Town & Temple uitbreidt en mogelijks een verdere uitbreiding aan de andere zijde van de Berggeiststraße. Dat ze de vijver gewoon niet meer gebruiken. Ik weet over de uitbreidingsrestricties, maar stel dat het ooit overwogen wordt dat men mag uitbreiden, dan kan Wakobato naar de nieuwe vijver in het nieuwe gebied aan de andere zijde van de Berggeiststraße.

    Hoe dan ook, Temple is aan het einde van zijn leven (of toch binnen het modern wordende Phantasialand met high standard attractions. Binnen dit en enkele jaren wordt die sowieso onder handen genomen.
    speculeren is altijd leuk haha.

    dat zou inderdaad nog kunnen. maar er is niet bepaald veel ruimte aan de temple zijde. dus ben benieuwd wat ze daar dan kunnen neerzetten. kan ook dat over 3/4 jaar dat gedeelte bij het nieuwe gebouw van temple toegevoegd wordt.

    ik zelf vind dat de temple nog niet aan zijn einde is. misschien over 3/4 jaar maar deze baan is nog zo soepel. kan echt nog wel een paar jaar mee.

  5. #65

    Re: toekomst van de temple of the night hawk/hollywood tour.

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door _robin_ Bekijk Berichten
    speculeren is altijd leuk haha.

    dat zou inderdaad nog kunnen. maar er is niet bepaald veel ruimte aan de temple zijde. dus ben benieuwd wat ze daar dan kunnen neerzetten. kan ook dat over 3/4 jaar dat gedeelte bij het nieuwe gebouw van temple toegevoegd wordt.

    ik zelf vind dat de temple nog niet aan zijn einde is. misschien over 3/4 jaar maar deze baan is nog zo soepel. kan echt nog wel een paar jaar mee.
    Soepel zou ik hem nu toch ook niet altijd meer durven noemen...
    Je vois la vie en des biscuits.

  6. #66

    Re: toekomst van de temple of the night hawk/hollywood tour.

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Joran Bekijk Berichten
    Soepel zou ik hem nu toch ook niet altijd meer durven noemen...
    voor een 30 jarige baan is ie nog erg soepel

  7. #67

    Re: toekomst van de temple of the night hawk/hollywood tour.

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door _robin_ Bekijk Berichten
    er is niet bepaald veel ruimte aan de temple zijde. dus ben benieuwd wat ze daar dan kunnen neerzetten. kan ook dat over 3/4 jaar dat gedeelte bij het nieuwe gebouw van temple toegevoegd wordt.
    Onderschat de ruimte van het labyrint en alle omliggende groene zones niet.

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door _robin_ Bekijk Berichten
    ik zelf vind dat de temple nog niet aan zijn einde is. misschien over 3/4 jaar maar deze baan is nog zo soepel. kan echt nog wel een paar jaar mee.
    Hij is nog niet aan zijn einde, maar naar mijn mening wel binnen Phantasialand, hij is te outdated en past niet meer in het moderne Phantasialand.

  8. #68

    Re: toekomst van de temple of the night hawk/hollywood tour.

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Phantasiastisch Bekijk Berichten
    Onderschat de ruimte van het labyrint en alle omliggende groene zones niet.
    Onderschat het belang van die groene zones en dat labyrint niet voor bezoekers met kleine kinderen. Dat is praktisch de enige speeltuin dat er in heel dat park te vinden is.

    Hoewel er qua attracties in heel die hoek rond het meer niets te beleven valt is dat wel een mooi aangelegde groenzone om een wandelingetje te maken, dat is iets wat het park verder gewoonweg niet heeft.

  9. #69

    Re: toekomst van de temple of the night hawk/hollywood tour.

    Voor de mensen die daadwerkelijk denken dat je de Temple kunt slopen zonder fantissima te slopen.. Hoe denken jullie dat dit daadwerkelijk in zijn werk moet gaan? Vooral qua veiligheid van de bezoekers?

    De afscheiding bestaat letterlijk uit een dunne, blikken plaat die zelfs te dun is dat er iemand op kan lopen en vol met gaten zit.

  10. #70

    Re: toekomst van de temple of the night hawk/hollywood tour.

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door coasterfrenzy Bekijk Berichten
    Voor de mensen die daadwerkelijk denken dat je de Temple kunt slopen zonder fantissima te slopen.. Hoe denken jullie dat dit daadwerkelijk in zijn werk moet gaan? Vooral qua veiligheid van de bezoekers?

    De afscheiding bestaat letterlijk uit een dunne, blikken plaat die zelfs te dun is dat er iemand op kan lopen en vol met gaten zit.
    dat kan ook niet denk ik. Dit geeft mij juist het gevoel dat de 2 attracties langer blijven staan. en misschien wel een onderhoud krijgen? het enige wat zou kunnen is dat ze het gebouw langzaam strippen. maar daar geloof ik niet in. dat kost zoveel moeite. waarom dat doen als over 4/5 jaar het hele gebouw weg kan?

  11. #71

    Re: toekomst van de temple of the night hawk/hollywood tour.

    Zouden ze fantisima niet kunnen onderbrengen bij de Piraten 4D? Ik denk dat die ook wel eens zal verdwijnen voor er een show of andere attractie van te maken, eventueel gelinkt met het thema van rookburg.

  12. #72

    Re: toekomst van de temple of the night hawk/hollywood tour.

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door jon123 Bekijk Berichten
    Zouden ze fantisima niet kunnen onderbrengen bij de Piraten 4D? Ik denk dat die ook wel eens zal verdwijnen voor er een show of andere attractie van te maken, eventueel gelinkt met het thema van rookburg.
    Dat is wat ik eerst dacht. Afgelopen winterstop kwam er een bouwplan voorbij in een behind the scenes video van Phantasialand, waarin de ingang van Piraten 4D de ingang zou worden voor het Erlebnis-Pass Center. Hierbij dacht ik meteen dat aan Fantissima als nieuwe invulling voor de ruimte van Piraten 4D. Helaas is het niet zo. Een nieuwe attractie of 4D film lijkt me nu het meest logische.


    On topic:

    Al blijft het gebouw nog enkele jaren staan, dan hadden ze al die moeite voor Fantissima nu toch niet gedaan?

  13. #73

    Re: toekomst van de temple of the night hawk/hollywood tour.

    Van alle 'oude meuk' in PHL heeft Piraten-4D wel de allerlaagste herhalingswaarde voor mij. Waarom veranderen ze niet om de max. 2 jaar van film? BJL deed dat en Slagharen doet het nog steeds. Ik denk niet dat die gedubde piratenfilm een eigen productie is van het park, zoals in EP en soms in Walibi. En sterk gethematiseerd naar piraten is dat theater ook al niet, om nog maar te zwijgen over een inhoudelijke koppeling met het Berlijn van begin vorige eeuw. Natuurlijk zou een film met externe IP zwaar vloeken met de originaliteit overal elders in het park. Dus is het misschien toch zo simpel niet.

  14. #74

    Re: toekomst van de temple of the night hawk/hollywood tour.

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Phantasiastisch Bekijk Berichten
    Dat is wat ik eerst dacht. Afgelopen winterstop kwam er een bouwplan voorbij in een behind the scenes video van Phantasialand, waarin de ingang van Piraten 4D de ingang zou worden voor het Erlebnis-Pass Center. Hierbij dacht ik meteen dat aan Fantissima als nieuwe invulling voor de ruimte van Piraten 4D. Helaas is het niet zo. Een nieuwe attractie of 4D film lijkt me nu het meest logische.


    On topic:

    Al blijft het gebouw nog enkele jaren staan, dan hadden ze al die moeite voor Fantissima nu toch niet gedaan?
    Phantasialand heeft al meer moeite gestoken in projecten voor kortere periodes. Denk vooral aan de aardheuvel (compleet met wallen om het wegzakken tegen te gaan) bij voormalig silver city. Dat hadden ze ook simpel met een trap en een stalen constructie kunnen oplossen.

    Ik heb de plannen voor de ombouw van piraten nooit gezien, wel diverse berichten over gelezen. Het Erlebnispass Center en Klantenservice zitten in dat gebouw, maar de ingang is meer richting MaC toe. Ik zie er volstrekt geen logica in dat te veranderen en ik vraag me af of de persoon die dit online gezet heeft de tekening wel goed gelezen heeft.



    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Earlyspencer Bekijk Berichten
    Van alle 'oude meuk' in PHL heeft Piraten-4D wel de allerlaagste herhalingswaarde voor mij. Waarom veranderen ze niet om de max. 2 jaar van film? BJL deed dat en Slagharen doet het nog steeds. Ik denk niet dat die gedubde piratenfilm een eigen productie is van het park, zoals in EP en soms in Walibi. En sterk gethematiseerd naar piraten is dat theater ook al niet, om nog maar te zwijgen over een inhoudelijke koppeling met het Berlijn van begin vorige eeuw. Natuurlijk zou een film met externe IP zwaar vloeken met de originaliteit overal elders in het park. Dus is het misschien toch zo simpel niet.
    Jup.. Ook voor mij is dit wel het hardste aan vervanging toe. Het thema is overigens gewoon een bioscoop in Berlijn, dus je kunt er elke film in draaien die je wilt en toch in thema zijn (okee, dat is wellicht wat goedkoop en makkelijk gedacht, maar het kan). Ze kunnen zelfs prima meerdere films per dag draaien.

    De film zelf is inderdaad geen productie van het park zelf. Ik weet niet hoe dat met de nasynchronisatie zit, maar vermoedelijk ook niet. Wat wél een productie van het park zelf is, is de omzetting van 3D naar 4D (vandaar ook de slogan "3D reicht uns nicht"), iets wat toendertijd nog vrij uniek was. En daar knelt het schoentje. Het zal je opvallen dat de meeste 4D bioscopen éénzelfde systeem gebruiken. Zelfs als de fabrikant anders is, is er amper verschil. Het systeem dat PHL heeft is echter niet uniform, waardoor je geen kant-en-klare 4D film er op kunt zetten. Je krijgt wel een 4D programmering erbij, maar je gaat die zelf om moeten zetten naar het systeem dat ze daar gebruiken.

    Zelf zie ik dan ook het liefst een upgrade naar een modern 4D systeem. Het concept van een bioscoop (thematisch) wat meer benadrukt en dan 2 of 3 verschilllende films op een dag.

    Het Schauspielhaus gebruiken voor Fantissima zie ik niet gebeuren. Er is daar nog minder plaats en de zaal ligt midden in het park, waardoor je bezoekers moeilijk van buitenaf toegang kunt geven.

  15. #75

    Re: toekomst van de temple of the night hawk/hollywood tour.

    Dat de tempel op dit moment moeilijk is om te vernieuwen/ renoveren is volgens mij iedereen mee eens. toch het blijft Phantasia.

    I blijf denken aan China eerst (ik schreef het en dacht aan een blonde twiteraar) dan kunnen ze een zaal maken in dat gebied.
    Deze zaal kan dan direct aan het hotel sluiten.
    Met het zicht op de nieuwe locatie is het niet onlogisch om hu show al wat beter te laten uitkomen.

    + met oog op ooit een uitbreiding is het meer dan waarschijnlijk om via de tempel de straat over te stelen je staat er al naast.
    aan de tempel moet je toch wel wat omhoog. als ze in plaats daarvan graven een een tunnel onder de weg.
    In dat geval maak je beter alles wat platter en moeten de ingangen naar beenden. Dat zou het ideale moment zijn voor daar iets te doen.

    Wat is op dit moment nog de ophouding voor dat gebied?

  16. #76

    Re: toekomst van de temple of the night hawk/hollywood tour.

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door coasterfrenzy Bekijk Berichten
    Ik heb de plannen voor de ombouw van piraten nooit gezien, wel diverse berichten over gelezen. Het Erlebnispass Center en Klantenservice zitten in dat gebouw, maar de ingang is meer richting MaC toe. Ik zie er volstrekt geen logica in dat te veranderen en ik vraag me af of de persoon die dit online gezet heeft de tekening wel goed gelezen heeft.
    Hieronder de link naar het YouTube filmpje van Phantasialand zelf waarin op 00:56 de concept-art voorbij komt waar ik het over had. Je ziet onder de schets van het Schauspielhaus "Eingang Gastenservice" staan.

    Daarom dat ik over het verplaatsen van de ingang van de Gastenservice begon en een eventuele nieuwe invulling voor Piraten 4D.

    https://youtu.be/_S3y2i0KcNM

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door traveler Bekijk Berichten
    Ik blijf denken aan China eerst, dan kunnen ze een zaal maken in dat gebied.
    Deze zaal kan dan direct aan het hotel sluiten.
    Met het zicht op de nieuwe locatie is het niet onlogisch om hu show al wat beter te laten uitkomen.
    In China Town zelf zie ik geen theater verrijzen, wel in Mexico op de plaats van het Silverado theater, zoals ik al eerder vermeldde. Daar zou dan Fantissima ondergebracht kunnen worden.

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door traveler Bekijk Berichten
    + met oog op ooit een uitbreiding is het meer dan waarschijnlijk om via de tempel de straat over te stelen je staat er al naast.
    aan de tempel moet je toch wel wat omhoog. als ze in plaats daarvan graven een een tunnel onder de weg.
    In dat geval maak je beter alles wat platter en moeten de ingangen naar beenden. Dat zou het ideale moment zijn voor daar iets te doen.

    Wat is op dit moment nog de ophouding voor dat gebied?
    Ik denk al enige tijd hetzelfde. De Berggeiststraße oversteken kan volgens mij maar op slechts 3 punten.
    1. Tussen Wuze Town & Temple, zoals jij aanhaalde.
    2. Als men er rekening mee heeft gehouden bij de plannen voor Rookburgh, zodat daar een tunnel kan komen.
    3. Op de plaats van de huidige hoofdingang in Berlin (die zou dan verplaatst worden naar de achterzijde van de Kaizerplatz waar zowat alle parkeerterreinen zijn).

  17. #77

    Re: toekomst van de temple of the night hawk/hollywood tour.

    Aan de straat kant van Wuze Town is een soort frame voor een poort te zien. Wellicht waren er ooit plannen voor een oversteek vanuit Wuze Town over de weg heen. Al kan het natuurlijk gewoon theming zijn.

    Nadat de grond aan de overkant van de Phantasialandstraße off-limits is geworden, zijn de plannen echter aangepast. Het park blijft waar het is en eventuele uitbreiding wordt voor randzaken gebruikt. (waterpark, concert arena, hotels,..). In dat geval is een oversteek niet eens meer nodig.

    Wat is op dit moment nog de ophouding voor dat gebied?
    De eigenaar (soort staatsbosbeheer) weigert de grond te verkopen

  18. #78

    Re: toekomst van de temple of the night hawk/hollywood tour.

    Men kan Phantasialand toch niet blijven in de weg staan...vroeg of laat moeten ze toch eens een stukje ter beschikking krijgen om te kunnen uitbreiden.

    Het is niet dat Phantasialand nog tientallen hectaren wil en moet uitbreiden. Met hun manier van bouwen zouden ze na een bepaalde grootte van x aantal hectaren niet meer moeten groeien in oppervlakte omdat men telkens sloopt en iets nóg complexer in elkaar zet.

    Op die manier "stopt" de expansie en blijft de oppervlakte min of meer constant en moet die staatsbeheer omtrent natuur zich geen zorgen maken dat er te veel groen verdwijnt.

    Ik ben van mening dat natuur behouden héél belangrijk is maar we hebben een samenleving opgebouwd die gebaseerd is op een economisch stelsel, waartoe (kort door de bocht) Phantasialand ook een bijdrage levert. We mogen eigenlijk hun ondernemerschap dus niet in de weg staan.

    Dat is - toch in mijn ogen - mijn evenwichtige mening over dit alles.
    Laatst gewijzigd door Phantasiastisch; 01-10-18 om 21:57.

  19. #79

    Re: toekomst van de temple of the night hawk/hollywood tour.

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Phantasiastisch Bekijk Berichten
    Ik ben van mening dat natuur behouden héél belangrijk is maar
    Die 'maar' is een probleem. Je kan in eender welke context wel een 'maar' verzinnen waarom er in dit of gene geval geen rekening met natuur zou moeten gehouden worden. We leven al lang vér boven onze stand, om het voor ons op lange termijn houdbaar te houden.

    Natuurbehoud of natuurcreatie zit bijna altijd laatst op de politieke agenda, voor wanneer iedereen is 'uitgemaard' en er nog wat centjes over blijken in de staatskas.

    Officieel is dat stuk waar phantasialand wil uitbreiden ingetekend als natuurgebied. Je zou hier kunnen aanhalen dat het 'maar' een klein stukje is dat ingesloten is door snelwegen: maar daarmee zet je de deur open voor een hoop anderen die ook 'maar' een klein stukje willen uitbreiden. Nu wil ik wel aannemen dat er zonder de bezorgde buurtbewoners geen haan gekraaid had naar enkele hecataren minder natuurgebied, gezien dat elders in duitsland soms ook vlotjes wordt weggeborsteld. Maar dat laatste is evengoed een probleem.

  20. #80

    Re: toekomst van de temple of the night hawk/hollywood tour.

    Ik zag toevallig dat je op google earth bij Silverado kon binnenkijken. Dat kan een momentopname zijn van 20 april en iets dat ze jaarlijks doen ofzo. Maar het zou ook een stille aankondiging kunnen zijn dat de boel daar tegen de vlakte gaat.

    Laatst gewijzigd door Pretparkfreak7; 02-10-18 om 14:54. Reden: 30 bleek 20

  21. 02-10-18, 16:53


Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •