X

Privacy Statement (GDPR)


Beste bezoeker,

In het kader van GDPR hebben wij een privacy statement gelanceerd waarin wij uitleggen hoe wij omgaan met jouw persoonlijke data. Je kan het privacy statement hier terugvinden.

Uw Pretparken.be-team


Nog geen lid? Maak hier je gratis account aan!

Pagina 20 van de 47 EersteEerste ... 10181920212230 ... LaatsteLaatste
Resultaten 381 tot 400 van de 927
  1. #381

    Re: Het grote kleine-vragen-topic

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door bobby turbo Bekijk Berichten
    Bij bijna alle parken denk ik dat ze wel een foto ter plekke kunnen maken, Plopsa scant echter je paspoort in, die foto verschijnt dan op je abo.
    Een 3tal weken geleden niet hoor, wij hebben onze funcard verlengd en er werd een nieuwe foto gemaakt met een webcamish toestel, dus niet die van de idkaart.

  2. #382

    Re: Het grote kleine-vragen-topic

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door timaz Bekijk Berichten
    Verwachten jullie aanstaande zaterdag veel drukte in Bobbejaanland? Hoe zit het in de regel met de verkeersdrukte naar het park in de weekenden?
    En is het nog wel de moeite waard om dit park te bezoeken? Ik heb meerdere slechte ervaringen gelezen namelijk.
    Als het mooi weer is, maar niet té warm, zou ik rekenen op een zekere drukte maar het zou niet overdreven mogen zijn. Ik zou zeker zelf eens gaan om een eigen mening te vormen, want een juist beeld krijgen van de door elkaar lopende meningen van anderen is onmogelijk natuurlijk. Geef het zeker eens een kans !

  3. #383

    Re: Het grote kleine-vragen-topic

    we zijn donderdag ll. in BBJ geweest van 13.30 tot 17h. In die tijd hebben we een heel lijstje afgewerkt:
    El paso
    Bob Express
    Oki-doki
    Ballonnen in kinderland
    Aztec express
    Horse Pedalo
    Ponyride
    Speedy bob
    grote glijbaan
    king kong
    Mount mara
    Dino
    Viking ride
    Sledge hammer
    ketting molen
    piratenbootjes

    Zelfs als het al wat drukker is, kun je dit rijtje zeker afwerken op een dag, aan te vullen met Typhoon etc...
    Dreamcatcher was (nog) niet open....
    Opgelet: op 5 en 6 mei is het Bloedfeest van het Rode Kruis, en dan is het park overvol. Op de officiële kalender van het park geeft men dit niet aan !

  4. #384

    Re: Het grote kleine-vragen-topic

    Dreamcatcher 3.0 nog steeds niet open? Ik las ergens dat de VR-brillen met vertraging werden geleverd. Maar begin april zag ik dat ze er nog aan het station aan het werken waren. Ook al heeft het park geen officiële openingsdatum voor de vernieuwde attractie meegedeeld, ik zie dit als een externe scapegoat voor een intern probleem: proper! Omdat ik gevloekt heb in een Walbi-topic, moet ik dat nu consequent hier ook doen. Bij deze: #*€@!

    @knessel: thx voor de info over het RK-weekend. Het park draait dan wel op volle capaciteit, ik was er positief onder de nadruk van. Als abonnee is het dan wel te doen mits vroege aankomst, niet in het minst door de volle parking. Tot ruim een km richting Olen zag ik wagens geparkeerd. Occasionele bezoekers zou ik toch een ander weekend aanraden. Bij voorkeur een niet-verlengd weekend of de zondag na Hemelvaart bij grijs weer. Een weekdag tijdens de NL-meivakantie, zelfs een woensdagnamiddag, viel telkens wel mee qua drukte.

    Qua route (vanaf E313) volg borden op kleine ring rond Herentals tot het eerstvolgend kruispunt na de rotonde van de McDo. Dan niet meer rechtdoor/borden volgen maar rechtsaf. Onder spoorweg en over kanaal (gps stuurt je linksaf langs weilanden: beter niet doen). Immer rechtdoor langs Umicore en op het einde aan T-kruispunt linksaf. Dan sta je zelfs bij drukte niet in de file en rij je meteen aan de juiste parking-kant (die van het park zelf, waarbij je de gevaarlijke steenweg niet te voet over moet).
    Laatst gewijzigd door Earlyspencer; 17-04-18 om 10:15. Reden: Correctie route

  5. #385

    Re: Het grote kleine-vragen-topic

    Op Street View gaat de bewegwijzering richting Bobbejaanland voor de kleine Ring van Herentals al rechts over de N13.
    Of is dit inmiddels alweer veranderd?

  6. #386

    Re: Het grote kleine-vragen-topic

    Die route is me ook - maar iets minder - bekend. Daar zijn al lange tijd werken, ik betwijfel of je momenteel zo in BJL geraakt. Trouwens: best afrit Herentals Oost nemen, ook in Grobbendonk zijn al lang werken aan de gang.

    BTW: correctie in mijn 'ideale' route: Aan het kruispunt na de MCDo rechtsaf, dat is geen rotonde -> Sint-Jobsstraat.

  7. #387

    Re: Het grote kleine-vragen-topic

    De N13 richting Geel is inderdaad afgesloten wegens werken.
    Als je vanaf de E313 komt neem je, zoals Earlyspencer aangeeft, afrit Herentals Oost. Volg richting Herentals, rechts de Ring op, daarna aan de eerste verkeerslichten voorbij de McDo rechtsaf, richting Olen. volg deze weg tot je aan een T-splitsing komt, dan linksaf, over de brug van het kanaal, en je zit BJL al liggen.
    De 'officiële' route stuurt je ietsje verder tot aan de 'ovonde' (dit is een grote ovalen rotonde op de ring van Herentals), van daaruit richting Lichtaart. na een km of 5 rechtsaf aan de verkeerslichten en je bent er.
    die verkeerslichten zijn vorig jaar geplaatst, en naar mijn gevoel niet ideaal afgesteld, het wordt dus afwachten wat het geeft qua verkeersdrukte.

  8. #388

    Re: Het grote kleine-vragen-topic

    Die officiële noordelijke richting (via 'ovonde') mengt het verkeer met wie van de E34 komt, vooral NL'ers. Da's dus op drukkere dagen meer kans op file en je arriveert dan nog eens aan de 'verkeerde kant' van de steenweg bij de parkings. Maar via die route passeer je minder woningen, dat zal wel de reden zijn voor die officiële omleiding, vermoed ik.

  9. #389

    Re: Het grote kleine-vragen-topic

    Hebben ze de bewegwijzering naar Bobbejaanland wel aangepast vanwege de afsluiting van de N13? Aangezien de officiële route normaal gezien zo zou lopen vanuit de afslag Herentals Oost gezien. Dit maakt het volgen van de juiste route natuurlijk net wat gemakkelijker in een onbekende omgeving.

  10. #390

    Re: Het grote kleine-vragen-topic

    volgens mij wel, ja, al let ik er zelf al niet meer op.

    de route E34 komt volgens mij niet via Herentals hoor, maar loopt via Lille en Poederlee naar Lichtaart (vanuit Antwerpen) en vanuit Nederland via Turnhout naar Kasterlee en de N19 naar Lichtaart. Afrit Turnhout Centrum is momenteel weer afgesloten door werken, dus moet je daar weer Turnhout West nemen... ik kan me voorstellen dat het voor niet-regiogenoten een beetje complex wordt :-)

  11. #391

    Re: Het grote kleine-vragen-topic

    Ik val jullie nog even lastig met - hopelijk - mijn laatste vraag over Phantasialand. Als kind heb ik een vrij zware whiplash gehad en ook nu nog ga ik maandelijks naar een osteopaat ivm rugpijn en nekpijn. Tot nu toe heb ik daar in pretparkattracties gelukkig nog nooit echt problemen mee gehad. Achtbanen, vrijevaltorens, staal, hout, het lukt allemaal Maar over Talocan heb ik toch een beetje twijfels, die gaat wel erg vaak overkop in een korte tijd ... is Talocan meer belastend voor rug en nek dan de gemiddelde achtbaan/thrillride of valt het qua belasting best mee? Momenteel is Buzzsaw de enige topspin die ik ooit gedaan heb en die is toch een stuk minder intens denk ik.

    @Phadd-F: Enig opzoekwerk in het stel-jezelf-voor-forum en Facebook heeft één en ander verduidelijkt
    Once you sit back, you never go back.

  12. #392

    Re: Het grote kleine-vragen-topic

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door timaz Bekijk Berichten
    Verwachten jullie aanstaande zaterdag veel drukte in Bobbejaanland? Hoe zit het in de regel met de verkeersdrukte naar het park in de weekenden?
    Qua drukte geen idee deze zaterdag, maar ik denk dat het wel mee zal vallen (goed weer --> kust + paasvakantie net voorbij). , maar qua verkeer viel het voor mij bij elk bezoek best goed mee. Ik neem ook een route die mijn gps me opgeeft langs de velden, zodat ik meteen op de parking van het park zelf oprijdt en langs Umicore passeer. Daar heb ik misschien 1 keer langer moeten aanschuiven door Halloween.

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door timaz Bekijk Berichten
    En is het nog wel de moeite waard om dit park te bezoeken? Ik heb meerdere slechte ervaringen gelezen namelijk.
    Mijn vriend is Paasmaandag voor de eerste keer in zijn leven in Bobbejaanland geweest en heeft er een heel fijne tijd gehad. Hij wil zeker nog eens teruggaan. Ook andere vrienden die sporadisch eens meegaan hebben zich telkens geamuseerd.

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door timaz Bekijk Berichten
    En nog een laatste vraag, puur uit nieuwsgierigheid
    Ik zag dat het park morgen open is, terwijl het normaal doordeweeks vrijwel altijd gesloten is in April, is hier een speciale reden voor?
    Ik dacht eerst dat je morgen (woensdag) bedoelde, en dan ging ik verwijzen naar Buitenspeeldag. Vorig jaar werd een deel van het park gratis opengesteld in de namiddag. Na het grote succes vorig jaar wordt dat dit jaar herhaald: https://www.bobbejaanland.be/ontdek/...nspeeldag-2018

    Waarom het park vandaag open was, weet ik ook niet.

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door knessel Bekijk Berichten
    Opgelet: op 5 en 6 mei is het Bloedfeest van het Rode Kruis, en dan is het park overvol. Op de officiële kalender van het park geeft men dit niet aan !
    Bwa, qua drukte vond ik dat vorig jaar (of 2 jaar geleden) nog best goed meevallen. Er werd vlot doorgewerkt overal en we hebben nergens super lang moeten aanschuiven.

  13. #393

    Re: Het grote kleine-vragen-topic

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Azmidiske Bekijk Berichten
    Ik val jullie nog even lastig met - hopelijk - mijn laatste vraag over Phantasialand. Als kind heb ik een vrij zware whiplash gehad en ook nu nog ga ik maandelijks naar een osteopaat ivm rugpijn en nekpijn. Tot nu toe heb ik daar in pretparkattracties gelukkig nog nooit echt problemen mee gehad. Achtbanen, vrijevaltorens, staal, hout, het lukt allemaal Maar over Talocan heb ik toch een beetje twijfels, die gaat wel erg vaak overkop in een korte tijd ... is Talocan meer belastend voor rug en nek dan de gemiddelde achtbaan/thrillride of valt het qua belasting best mee? Momenteel is Buzzsaw de enige topspin die ik ooit gedaan heb en die is toch een stuk minder intens denk ik.
    Ik vond die persoonlijk vooral zeer soepel aanvoelen. Buzzsaw is dan een veel groter marteltuig, ook al is de rit bij Talocan intenser.

    Enige attractie waarvoor ik je zou waarschuwen is Colorado Adventure. Die vond ik wel pijnlijker aanvoelen.

  14. #394

    Re: Het grote kleine-vragen-topic

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Azmidiske Bekijk Berichten
    Ik val jullie nog even lastig met - hopelijk - mijn laatste vraag over Phantasialand. Als kind heb ik een vrij zware whiplash gehad en ook nu nog ga ik maandelijks naar een osteopaat ivm rugpijn en nekpijn. Tot nu toe heb ik daar in pretparkattracties gelukkig nog nooit echt problemen mee gehad. Achtbanen, vrijevaltorens, staal, hout, het lukt allemaal Maar over Talocan heb ik toch een beetje twijfels, die gaat wel erg vaak overkop in een korte tijd ... is Talocan meer belastend voor rug en nek dan de gemiddelde achtbaan/thrillride of valt het qua belasting best mee? Momenteel is Buzzsaw de enige topspin die ik ooit gedaan heb en die is toch een stuk minder intens denk ik.
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door simon Bekijk Berichten
    Ik vond die persoonlijk vooral zeer soepel aanvoelen. Buzzsaw is dan een veel groter marteltuig, ook al is de rit bij Talocan intenser.

    Enige attractie waarvoor ik je zou waarschuwen is Colorado Adventure. Die vond ik wel pijnlijker aanvoelen.
    Talocan valt erg goed mee. De rit is intens, maar helemaal niet ruw. Als je al diverse achtbanen overleeft hebt, overleef je dat zeker ook

    Ik ben afgelopen vrijdag nog naar Phantasialand geweest, en vond Colorado Adventure eigenlijk helemaal niet ruw? Soepel is hij inderdaad ook niet, maar ruwer dan Calamity Mine zou ik hem niet noemen.
    Coastercount: 611
    Live a life you will remember!

  15. #395

    Re: Het grote kleine-vragen-topic

    Was er gisteren, Colorado in het begin van de dag is wel echt zeer ruw hoor. Tegen het einde van de dag (logischerwijs) een pak minder. Ik zou je dus aanraden om met CA te wachten tot de middag.

    @Talocan is inderdaad alles behalve ruw.
    Je vois la vie en des biscuits.

  16. #396

    Re: Het grote kleine-vragen-topic

    Of iets ruw is of niet is niet altijd een feit maar soms persoonlijke beleving.
    Ik vind Colorado zeker niet te ruw, backseat is dit nog steeds één van mijn favoriete achtbanen omdat je over veel drops getrokken word met een mooie portie airtime als gevolg. Front doe ik de baan eigenlijk nooit, omdat ik hem daar net niet zo comfortabel vind: je word op een heel andere manier door de elementen geduwd en die zijn net iets minder leuk en aangenaam dan achteraan.

  17. #397

    Re: Het grote kleine-vragen-topic

    Een meer forumgerelateerde vraag (maar ook mijn vraag over smileys werd destijds naar hier verplaatst):

    In het topic "Heb/ben jij ooit" heeft 8banen geschreven dat hij principieel nooit naar de Verenigde Staten wil gaan en daar dus ook nooit pretparken zal kunnen doen. Ik wil daar alsnog een antwoord op geven omdat ik mezelf op meerdere manieren heel erg herken in die situatie en dus misschien kan helpen. (Late reactie, ik weet het ... maar de reden daarvoor leg ik uit in mijn antwoord).

    Ik heb mijn antwoord al volledig uitgeschreven en het is een hele lap tekst geworden, maar ik weet niet goed in welk topic zoiets thuishoort. PM sturen doe ik liever niet omdat het bijna 800 woorden zijn en omdat ik eigenlijk ook benieuwd ben naar de reacties van andere mensen. In het oorspronkelijke topic plaatsen betekent dat ik daar mijn eigen vraag moet beantwoorden en dat vind ik een beetje onnozel

    De vraag is dus: waar op het forum zet ik mijn verhaal neer?
    Once you sit back, you never go back.

  18. #398

    Re: Het grote kleine-vragen-topic

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Azmidiske Bekijk Berichten
    Een meer forumgerelateerde vraag (maar ook mijn vraag over smileys werd destijds naar hier verplaatst):

    In het topic "Heb/ben jij ooit" heeft 8banen geschreven dat hij principieel nooit naar de Verenigde Staten wil gaan en daar dus ook nooit pretparken zal kunnen doen. Ik wil daar alsnog een antwoord op geven omdat ik mezelf op meerdere manieren heel erg herken in die situatie en dus misschien kan helpen. (Late reactie, ik weet het ... maar de reden daarvoor leg ik uit in mijn antwoord).

    Ik heb mijn antwoord al volledig uitgeschreven en het is een hele lap tekst geworden, maar ik weet niet goed in welk topic zoiets thuishoort. PM sturen doe ik liever niet omdat het bijna 800 woorden zijn en omdat ik eigenlijk ook benieuwd ben naar de reacties van andere mensen. In het oorspronkelijke topic plaatsen betekent dat ik daar mijn eigen vraag moet beantwoorden en dat vind ik een beetje onnozel

    De vraag is dus: waar op het forum zet ik mijn verhaal neer?
    Als het vooral over parken en reizen naar parken gaat: parken wereldwijd

    Als het vooral over Amerika en hun beleid gaat: babbelaar .

  19. #399

    Re: Het grote kleine-vragen-topic

    Ik moet voor school (middelbaar nog) een presentatie doen over pretparken. Ook moet mijn presentatie één video bevatten. Hierbij zou ik aan jullie willen vragen welk pretparkgeralteerd filmpje (max. 4-5 minuten) jullie zouden nemen? Alvast bedankt
    Laatst gewijzigd door Nielsje; 27-04-18 om 15:55.

  20. #400

    Re: Het grote kleine-vragen-topic

    Heb voor m'n zoon eens een PPT gemaakt over rollercoasters van +/- anderhalf uur. Ik had er videootje in van zo'n antieke steeple-chase-paardencoaster uit de USA. Het hangt er vanaf waar je nadruk op legt: het historische (Napoleon in Rusland), het technische (G-krachten), de marketing, constructeurs, ...

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •