X

Privacy Statement (GDPR)


Beste bezoeker,

In het kader van GDPR hebben wij een privacy statement gelanceerd waarin wij uitleggen hoe wij omgaan met jouw persoonlijke data. Je kan het privacy statement hier terugvinden.

Uw Pretparken.be-team


Nog geen lid? Maak hier je gratis account aan!

Pagina 28 van de 33 EersteEerste ... 182627282930 ... LaatsteLaatste
Resultaten 541 tot 560 van de 648
  1. #541

    Re: [Walibi Belgium] Walibi is klaar voor zijn metamorfose!

    Naam:     charly-loubet-39223290-1747425348640226-9222869169198858240-n.jpg
Bekeken:  2355
Groote:   79,5 KB

    Op coasterforce heb ik deze nog zien passeren.
    't is een beetje een mashup van de oude walibi-mascotte en de nieuwe.

  2. #542

    Re: [Walibi Belgium] Walibi is klaar voor zijn metamorfose!

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Pretparkfreak7 Bekijk Berichten
    Naam:     charly-loubet-39223290-1747425348640226-9222869169198858240-n.jpg
Bekeken:  2355
Groote:   79,5 KB

    Op coasterforce heb ik deze nog zien passeren.
    't is een beetje een mashup van de oude walibi-mascotte en de nieuwe.
    Dit zou misschien wel de nieuwe mascotte van het kindergedeelte kunnen zijn, niet?

  3. #543

    Re: [Walibi Belgium] Walibi is klaar voor zijn metamorfose!

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Pretparkfreak7 Bekijk Berichten
    Naam:     charly-loubet-39223290-1747425348640226-9222869169198858240-n.jpg
Bekeken:  2355
Groote:   79,5 KB

    Op coasterforce heb ik deze nog zien passeren.
    't is een beetje een mashup van de oude walibi-mascotte en de nieuwe.
    Deze is toch TE CUTE!!! Hopelijk wordt deze de nieuwe mascotte, een knuffelgehalte heeft hij zeker!
    Ich bin Roland Mack. Seit über 30 Jahren mache ich Achterbahnen, als ob sie für mich wären, sehr solide und zu einem sehr wettbewerbsfähigen Preis. Mack Rides, Wir machen deine Achterbahn.

  4. #544

    Re: [Walibi Belgium] Walibi is klaar voor zijn metamorfose!

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door etwien Bekijk Berichten
    Hopelijk wordt deze de nieuwe mascotte
    Deze verdient ook wel mn voorkeur; zeker boven de tekening van de "uitgerekte rosse ezel" die we hier enkele maanden terug te zien kregen.

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Michielsken Bekijk Berichten
    Dit zou misschien wel de nieuwe mascotte van het kindergedeelte kunnen zijn, niet?
    Volledig mee akkoord.

  5. #545

    Re: [Walibi Belgium] Walibi is klaar voor zijn metamorfose!

    Net gelezen dat het op fan art zou gaan...
    Staff Pretparken.be en Brakesection Magazine

  6. #546

    Re: [Walibi Belgium] Walibi is klaar voor zijn metamorfose!

    Er is goed nieuws te lezen in het financieel jaarplan van CDA (2017-2018) dat deze vrijdag online verscheen:

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door CDA
    Walibi Belgium dépasse, pour la première fois depuis
    son intégration au sein du Groupe, la barre du million de visiteurs
    De kaap van 1 miljoen bezoekers is dus eindelijk, sinds dat het park eigendom is van CDA, in 2018 overschreden. Meer dan verdient natuurlijk! Ook opvallend te merken in het jaarplan: de kangoeroe is nergens meer te bespeuren op het logo van het park. Tot vorig jaar was dit wel het geval. Teken van de aankomende rebranding?

  7. #547

    Re: [Walibi Belgium] Walibi is klaar voor zijn metamorfose!

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Belgiumcoasterfreak Bekijk Berichten
    De kaap van 1 miljoen bezoekers is dus eindelijk, sinds dat het park eigendom is van CDA, in 2018 overschreden. Meer dan verdient natuurlijk! Ook opvallend te merken in het jaarplan: de kangoeroe is nergens meer te bespeuren op het logo van het park. Tot vorig jaar was dit wel het geval. Teken van de aankomende rebranding?
    Wat een leuk nieuws voor Walibi Belgium. Als je ziet hoe veel moeite het park heeft gedaan de laatste paar jaar, dan is dat zeker en vast verdiend.

    Toch wel straf, als je weet dat het park tot een paar jaar geleden nog de opdracht kreeg van Compagnie des Alpes om opnieuw rendabel te worden. Het park heeft zich toen serieus herpakt en mocht Pulsar openen en later een spectaculair toekomstplan uit de doeken doen. Ik ben best benieuwd hoe dat qua bezoekers nog gaat uitpakken de komende jaren.

    Best gek als je dan hoort hun Nederlandse zusje eigenlijk opnieuw een daling in bezoekersaantallen ziet.

  8. #548

    Re: [Walibi Belgium] Walibi is klaar voor zijn metamorfose!

    En dan had Wal. Bel nog 'pech' met de grijze paasvakantie, het WK voetbal en de hitte in quasi heel juli. Andere parken durven dit al eens inroepen als excuus.

    Wal. Hol. heeft iets minder z'n ligging mee dan Wal. Bel., maar daarmee verklaar je nog geen dalende trend. Wel met de koppigheid om het part te ont-familieën. Kinderboerderij, reuzenrad, 4D-cinema en binnenkort misschien oldtimers (https://www.looopings.nl/weblog/1040...ctie-af.html): geen top-attracties die verdwijnen, maar een gezinsuitje is het park toch steeds minder en minder. En sinds de komst van Baron, GoldRush en Fenix heeft het park niet langer het monopolie in NL op coasters met hoog thrill-gehalte.

  9. #549

    Re: [Walibi Belgium] Walibi is klaar voor zijn metamorfose!

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Earlyspencer Bekijk Berichten
    Wel met de koppigheid om het part te ont-familieën. Kinderboerderij, reuzenrad, 4D-cinema en binnenkort misschien oldtimers geen top-attracties die verdwijnen, maar een gezinsuitje is het park toch steeds minder en minder. En sinds de komst van Baron, GoldRush en Fenix heeft het park niet langer het monopolie in NL op coasters met hoog thrill-gehalte.
    Dat zou volgens mij ook een rol kunnen spelen. Mijn interesse voor Walibi Holland is sterk toegenomen sinds de aankondiging van Untamed, maar anderzijds kan ik me voorstellen dat het park nu stilaan ongeschikt wordt voor sommige doelgroepen. Bij schoolreizen, uitstapjes van de jeugdbeweging, etc. zijn er toch altijd een paar deelnemers die alleen rustige attracties willen doen. Is het dan de bedoeling dat zij de hele dag vestiaire moeten spelen? En toch: een park dat geen echt grote achtbaan wil zetten omdat ze zichzelf als 'familiepark' beschouwen, dat vind ik ook altijd zonde. Families worden niet weggejaagd door de aanwezigheid van één of twee extreme achtbanen, ze kunnen die gewoon overslaan en wat anders gaan doen.

    Iemand op ons forum (ik denk Phadd-F) heeft ooit beweerd dat een park pas geslaagd is als familiepark wanneer het een evenwichtig aanbod van allerlei soorten attracties heeft. Daar sluit ik me 100% bij aan!
    Once you sit back, you never go back.

  10. #550

    Re: [Walibi Belgium] Walibi is klaar voor zijn metamorfose!

    Ik kan Walibi Belgium niet meer dan genoef feliciteren met die cijfers.

    Ik heb een zeer moeilijke verhouding gehad met het park door de jaren heen. Sinds mijn eerste bezoek in oktober 2001 tot en met mijn bezoek in juli 2007 heb ik mij altijd goed geamuseerd.

    Echter was ik tijdens mijn bezoek eind oktober 2008 enorm negatief over het park en had ik er een verschrikkelijke dag. Sinds toen was ik altijd enorm kritisch over Walibi. Dit verbeterde wel tijdens mijn talloze, jaarlijkse bezoeken met Halloween dinds 2011, maar in het zomerseizoen ging ik er nooit nog heen (buiten 1 uitzondering op 4 april 2013 waar ik tevens terug zeer teleurgesteld het park verliet).

    Echter na de opening van Pulsar begon mijn visie enorm te keren. De “verliefdheid” brak echter door op 22 juni 2017 toen ik aanwezig was op de persvoorstelling van het 5 jarenplan. Toen werden mijn jarenlange gebeden verhoord en zag ik het jaar er op al fantastische vorderingen.

    Na vorig seizoen hebben ze wat mij betreft de bezoekersstijging dubbel en dik verdiend. Mijn verwachtingen voor komende jaren liggen best hoog, en ik hoop dan ook dat ze geen enkele oportuniteit laten schieten, maar tot die tijd kan ik niet genoeg vertoeven in dat Waverse park die meer dan ooit aan het herleven is!
    Ich bin Roland Mack. Seit über 30 Jahren mache ich Achterbahnen, als ob sie für mich wären, sehr solide und zu einem sehr wettbewerbsfähigen Preis. Mack Rides, Wir machen deine Achterbahn.

  11. #551

    Re: [Walibi Belgium] Walibi is klaar voor zijn metamorfose!

    Mooie cijfers voor Walibi inderdaad. En ook meer dan terecht. Benieuwd wat de cijfers ook in de komende jaren zullen zeggen! Dit bevestigt alleen maar wat we allen al meermaals gezegd hebben: met hun masterplan zijn ze zeker en vast op de goede weg!

    Wat me verder opvalt in het rapport, zijn de lage cijfers voor de Franse parken (zonder Parc Astérix en Futuroscope). Die liggen wel een heel stuk lager.

    Walibi Holland zal volgens mij dringend moeten sleutelen aan hun formule. Willen ze zich als thrillpark definiëren, dan zullen ze op dat vlak toch nog wat tandjes moeten bijsteken. Maar hierdoor verliezen wel weer wat andere doelgroepen. Het event-terrein naast het park mikt meermaals op dezelfde doelgroep, die hun geld dan ook spendeert aan een festival i.p.v. een pretparkdagje. Misschien moeten ze hier dan meer op inzetten door packs te verkopen met een festivaldag gekoppeld aan een overnachting in hun vakantiepark en een dagje pretpark om te bekomen? Of door het bouwen van een Aqualibi? Hier wordt het voor mij meer duidelijker dat hun huidige koers weinig lijkt te werken.

  12. #552

    Re: [Walibi Belgium] Walibi is klaar voor zijn metamorfose!

    Het probleem met Walibi Holland is eigenlijk volgens mij dat het momenteel een beetje ingesloten zit in zijn doelgroep. Door zich eigenlijk té hard te profileren als tienerpark hebben ze zich in dat hoekje geduwd en kunnen ze nu nauwelijks terug.

    Toen het park nog Walibi Flevo was, was dit park een grote verliespost voor de Walibi Group. Zelfs met een - in die tijd toch - ongeziene investering als El Condor. De komst van Six Flags is voor Walibi Holland enerzijds een zegen geweest. Wat een miljoeneninvestering heeft dat park toen gekregen. Neem daarbij dat onze noorderburen de praatjes van de Amerikanen hebben geslikt als zoete koek. Het park werd door Six Flags prompt gebombardeerd tot paradepaardje, denk aan de slagzin van het park: 'Rollercoastercapital of Europe'. En de Nederlandse tieners hebben zich toen met hopen op het polderpark gesmeten. En volgens mij is het daar volledig fout gelopen. Het park heeft het imago van park voor tieners gekregen en daar zit men nu nog steeds mee en kan er niet meer vanaf.

    In 2005 hebben ze dat imago van zich proberen afschudden. StarParks heeft met de omvorming naar Walibi World - in tegenstelling tot in bvb. Walibi Belgium - enorm veel in het park geïnvesteerd. StarParks was zo 'slim' om in te zien dat het grote geld niet bij tieners zit, maar in de ruimste doelgroep die je kan hebben: families. Maar het kwaad was intussen geschied, want dat concept van Walibi World als familiepark heeft NOOIT gewerkt. Zo erg zelfs dat het park het in 2006, een jaar na de omvorming een zeer laag bezoekersaantal heeft gehaald. Volgens mij zelfs het laagste ooit in de voorbije 20 jaar. Daarom ook dat ik denk dat men zich nu dus noodgedwongen terug gestort heeft op de tienermarkt. Een zeer beperkte groep. En dat gaat hen nog zuur opbreken. Let op mijn woorden.

  13. #553

    Re: [Walibi Belgium] Walibi is klaar voor zijn metamorfose!

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door simon
    en een dagje pretpark om te bekomen
    Een dagje overkop gaan en door elkaar geschud worden na een festival... om te bekomen?

    Ik vind WH persoonlijk een heel tof park met de jongerensfeer die er hangt. Maar zoals K-Tof ook zegt: tieners zijn niet de doelgroep met het meeste geld, in tegendeel. Dat is een beetje het jammere van op die groep te focussen.

    Ontopic: Sterk wat WB dit jaar heeft neergezet. Al vraag ik mij wel af hoezeer dit écht een stijging is met de gewijzigde abonnementenverkoop dit jaar. Basisabonnementen waren veel goedkoper dan de voorgaande jaren ooit te verkrijgen was en de verkoop is als een trein gegaan. Mensen die voor het eerst een abonnement hebben en het park daar meermaals mee bezocht hebben zie ik als een minstens even grote reden voor de stijging naast het nieuwe gebied. Maar een stijging is een stijging natuurlijk... Zie je wel dat lagere toegangsprijzen werken! Ik vraag me wel af wat er met de abonnementsformule dit jaar gaat gebeuren. Ook bij Bellewaerde nog geen woord hierover voorlopig...

  14. #554

    Re: [Walibi Belgium] Walibi is klaar voor zijn metamorfose!

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Rickie97 Bekijk Berichten
    Ik vraag me wel af wat er met de abonnementsformule dit jaar gaat gebeuren. Ook bij Bellewaerde nog geen woord hierover voorlopig...
    Dat vind ik echt van de hond z'n ballen. Twee maanden voor de seizoensopening nada informatie over de abo's. Ze hebben hiermee de Zwarte -Vrijdag-trein gemist, dus bij niemand lag een Wal- of Bel-abo onder de kerstboom. En neurotische trip-planners hebben er het raden naar of ze profijt kunnen doen in buitenlandse parken.

    Dat de voorbije veelheid aan abo-formules aan een grondige evaluatie toe is: OK. Maar ze konden toch al kort na Halloween tot bepaalde conclusies komen, niet? En Wal.Hol. is hier wel al een tijdje glashelder klaar mee.

  15. #555

    Re: [Walibi Belgium] Walibi is klaar voor zijn metamorfose!

    Ik hoop gewoon dat alle investeringen voor CDA voldoende zijn. En dat CDA tevreden is met de behaalde winsten en bezoekersaantallen. Na de investeringen zou Walibi Belgium immers gelijkwaardig moeten behandeld worden als Parc Asterix of Futuroscope, wat toch hun paradepaardjes zijn. Ik denk dat CDA er wel hard in geloofd dat Walibi Belgium eenzelfde status kan behalen, maar het park zich eerst moet bewijzen door deze investeringen uit te voeren en de verwachtte resultaten in te lossen.

    Wanneer dat niet zo is zal CDA WB behandelen als een kleiner nationaal park. En zullen de investeringen ook minder frequent gebeuren dan anders. Kijk maar naar Bellewaerde, al vraag ik me af of dit park nog lang in de groep zal blijven... Al lijkt daar meer de directie de foute investeringen te doen.

    Ook bijzonder hoe CDA is geëvolueerd van een toch wel bedenkelijke pretparkgroep naar één van de favoriete groepen in pretparkland. Persoonlijk ben ik wel fan van CDA, meer nog dan van Merlin. CDA slaagt er ten minste om doordachter een attractie neer te zetten, met een mooie aankleding en zonder door te slaan in het verkopen van voorsteekpasjes in hun park.

    Zoals ik al hierboven zij, hoop ik dat WB zijn project volledig mag uitvoeren en stoppen ze niet na het Afrikaanse deel met hun Megacoaster. Tegen dan zal een nodige renovatie van PU en FB ook wel nodig zijn. Het valt me op hoe groot het verschil is wanneer je Exotic World verlaat en naar PU wandelt. Je bent dan echt wel in een ander park.

  16. #556

    Re: [Walibi Belgium] Walibi is klaar voor zijn metamorfose!

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Jak Bekijk Berichten
    Kijk maar naar Bellewaerde, al vraag ik me af of dit park nog lang in de groep zal blijven... Al lijkt daar meer de directie de foute investeringen te doen.
    Dat is een regelrecht feit. Bellewaerde heeft een onvoorstelbaar incompetent bestuur die dat park letterlijk kapot gemaakt heeft, en broodnodige investeringen blijft uitstellen tot het op een quasi onhaalbaar aantal grote kosten zal stuiten ...
    Ich bin Roland Mack. Seit über 30 Jahren mache ich Achterbahnen, als ob sie für mich wären, sehr solide und zu einem sehr wettbewerbsfähigen Preis. Mack Rides, Wir machen deine Achterbahn.

  17. #557

    Re: [Walibi Belgium] Walibi is klaar voor zijn metamorfose!

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door etwien Bekijk Berichten
    als het broodnodige investeringen blijft uitstellen tot het op een quasi onhaalbaar aantal grote kosten zal stuiten ...
    Als de rapid, de boomstam, de keverbaan én de boomerang er rond dezelfde tijd definitief de brui aan geven heeft het park inderdaad bitter weinig om op terug te vallen. En laten we eerlijk zijn: die zijn allemaal hoogbejaard én vaak lelijk oud geworden.

  18. #558

    Re: [Walibi Belgium] Walibi is klaar voor zijn metamorfose!

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Pretparkfreak7 Bekijk Berichten
    Als de rapid, de boomstam, de keverbaan én de boomerang er rond dezelfde tijd definitief de brui aan geven heeft het park inderdaad bitter weinig om op terug te vallen. En laten we eerlijk zijn: die zijn allemaal hoogbejaard én vaak lelijk oud geworden.
    De Rapid, die overigens bijster veel potentieel heeft is beschamend vervallen, ik zou mij als directie kapotschamen om zoiets aan mijn gasten te presenteren. River Splash valt zowat uit elkaar en is al zo gedateerd als iets, Keverbaan idem en is zeer pijnlijk geworden (zeker voor de onderrug), Boomerang is intussen hoogbejaard en nog steeds de enige noemenswaardige thrill in het park, Screaming Eagle is al zo krachtloos als iets en kan helemaal niet meer concurreren met collega-tower rides, en ga zo maar verder ...
    Ich bin Roland Mack. Seit über 30 Jahren mache ich Achterbahnen, als ob sie für mich wären, sehr solide und zu einem sehr wettbewerbsfähigen Preis. Mack Rides, Wir machen deine Achterbahn.

  19. #559

    Re: [Walibi Belgium] Walibi is klaar voor zijn metamorfose!

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door K-ToF Bekijk Berichten
    In 2005 hebben ze dat imago van zich proberen afschudden. StarParks heeft met de omvorming naar Walibi World - in tegenstelling tot in bvb. Walibi Belgium - enorm veel in het park geïnvesteerd.
    Huh, ik heb net het omgekeerde idee. Meer dan een Splash Battle is daar toch niet bijgekomen? Voor de rest zijn er vanaf die tijd alleen maar attracties verdwenen.
    CoasterCounter: 1.290 coasters in 313 pretparken

  20. #560

    Re: [Walibi Belgium] Walibi is klaar voor zijn metamorfose!

    Neverland Themepark Projects is failliet... Ik ben benieuwd wat voor gevolgen dit gaat hebben voor Walibi. Ik vermoed heel wat, midden in hun transformatie.

    https://www.hln.be/regio/aalst/decor...xypYILCKZEKZRw
    Laatst gewijzigd door jefke88; 31-01-19 om 14:18.
    CoasterCounter: 1.290 coasters in 313 pretparken

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •