PDA

Bekijk Volledige Versie : overnachten in de Efteling als abo-houder



knessel
25-08-18, 15:50
Als houder van een Efteling abo zou je met 25% korting kunnen overnachten in het Efteling Hotel - Bosrijk etc. Maar als er dan over concrete prijzen moet gesproken worden, is de website erg vaag en vrijblijvend. Bijkomend stelt men "Korting is op basis van beschikbaarheid abonnementstarief en beperkt geldig tijdens schoolvakanties".
Heeft er iemand hiermee ervaring?

Earlyspencer
02-09-18, 05:48
Geen ervaring als 'verbljver' maar wel steeds positieve ervaringen als ik mails naar de info-dienst verstuur. Reken op drukke momenten wel een werkdag of drie voor je antwoord hebt. Hopelijk is het nog niet te laat voor jouw plannen.

knessel
02-09-18, 08:35
dank je wel; via mail kreeg ik ook enkel antwoorden als "enkel bij beschikbaarheid" en "het tarief varieert naargelang de periode"....

Voorlopig geen abo, wel geboekt via TUI. Dit weekend kan dat met wat extra korting, dus kom je op 535 EUR voor drie dagen Landhuys in de herfstvakantie, incl ontbijtbuffet. Er komt dan nog zo'n 12 EUR toeristen-taks bij, maar globaal gezien is dit toch merkelijk goedkoper dan boeken via de Efteling zelf. Ontbijtbuffet alleen is normaal al 16,50 EUR pp per nacht...

Ik heb de indruk dat voor verblijven in de Efteling het begrip Veblen-goed en prijselasticiteit op het lijf geschreven zijn. We gaan al meerdere jaren, en zien een gelijkaardig verblijven jaarlijks verder en verder aantikken. Waar we de eerste keren rond de 450 EUR betalen, is dit nu bij de Efteling zelf in de grootte-orde van de 650 EUR. Ik kan mij inbeelden dat hiermee voor een heel aantal mensen een grens wordt overschreden.

Anderzijds, gelijk wanneer je in het Bosrijk komt, het heeft een hoge bezettingsgraad en lastminutes zijn in de schoolvakanties quasi onbestaande. Hun marketing-model zit op orde...