PDA

Bekijk Volledige Versie : [Six Flags Magic Mountain] 2019 - West Coast Racers



GriffonofNemesis
30-08-18, 07:28
Six Flags onthult al enkele van zijn nieuwigheden! 1 daarvan is West Coast Racers, een gelanceerde dueling achtbaan van Premier Rides! De attractie wordt gethematiseerd naar West Coast Customs, een bedrijf dat auto's custom maakt in Californië.

Uitgebreide post is hier te lezen: https://www.californiacoasterkings.com/westcoastracers/

En de video:


https://www.youtube.com/watch?v=HFL636ha72o

siroccofreakske
30-08-18, 08:04
Wow, dit ziet er toch wel een heel knappe toevoeging uit voor SFMM!

Na mijn laatste bezoek - dat zowat mijn slechtste parkbezoek ooit was - had ik niet veel zin om ooit nog terug te komen in dit park, maar sindsdien hebben ze wel Twisted Colossus toegevoegd en nu deze... Dat doet eens mens toch twijfelen! :)

coasterfrenzy
30-08-18, 08:26
Nu zie ik wel veel geintjes terug die ze ook bij Twisted Colossos gedaan hebben. Ik weet niet of dit de baan is die SFMM nodig heeft. Ik denk dat dit beter gestaan had in een ander SF-park. Ook de Capaciteit lijkt me meer iets voor een kleiner park. Wellicht perfect voor SFA ter vervanging van Apocalypse.

Desalniettemin lijkt het me een leuk baantje, maar ook hier weer zal dat al snel in het niet vallen met vele andere banen in dit park. Waar dit in een park als SFA een topper had kunnen zijn, lijkt het me in dit park eerder een sub-topper. Maar dat is natuurlijk het nadeel als je vele jaren lang de grootste van alles hebt gezet :)

Ignace
30-08-18, 08:43
Ik vind het er wel érg goed uitzien. De baan is lang, heeft (tot mijn groot genoegen) geen drievoudige launch op hetzelfde stuk track en wisselt vaak af. Het is een dueling, dus als er effectief 24 personen per rit gaan vertrekken valt de capaciteit toch ook goed mee.

Nathan G
30-08-18, 09:14
Ik vind het er ook een erg leuke baan uitzien eerlijk gezegd. Spijtig dat hij aan de andere kant van de wereld gebouwd wordt :p van mij mag zoiets snel in Europa komen.

Hij past volgens mij wel goed in het aanbod van SFMM. Het park heeft al twee gelanceerde banen, maar die zijn toch van een heel andere soort dan deze. En jaa, het park heeft ook al een dueling coaster, maar het is ook niet voor niets het park met de meeste achtbanen ter wereld...

Het enige waar ik me inderdaad ook een beetje zorgen over maak is de capaciteit.


Ik vind het er wel érg goed uitzien. De baan is lang, heeft (tot mijn groot genoegen) geen drievoudige launch op hetzelfde stuk track en wisselt vaak af. Het is een dueling, dus als er effectief 24 personen per rit gaan vertrekken valt de capaciteit toch ook goed mee.

Het is maar één baan, je gaat tweemaal rond. Daardoor zullen er maar 12 personen per keer kunnen instappen.

Ignace
30-08-18, 09:16
Ik vind het er ook een erg leuke baan uitzien eerlijk gezegd. Spijtig dat hij aan de andere kant van de wereld gebouwd wordt :p van mij mag zoiets snel in Europa komen.

Hij past volgens mij wel goed in het aanbod van SFMM. Het park heeft al twee gelanceerde banen, maar die zijn toch van een heel andere soort dan deze. En jaa, het park heeft ook al een dueling coaster, maar het is ook niet voor niets het park met de meeste achtbanen ter wereld...

Het enige waar ik me inderdaad ook een beetje zorgen over maak is de capaciteit.



Het is maar één baan, je gaat tweemaal rond. Daardoor zullen er maar 12 personen per keer kunnen instappen.

Ik zag het achteraf, inderdaad. Dat scheelt wel aan de capaciteit ja :p.

Maar ik denk dat er wel degelijk 24 personen per keer gaan instappen? De treinen doen toch steeds heel het parcours, niet? Beetje zoals Nitro/Master Thai?

Nathan G
30-08-18, 09:22
Maar ik denk dat er wel degelijk 24 personen per keer gaan instappen? De treinen doen toch steeds heel het parcours, niet? Beetje zoals Nitro/Master Thai?

Het zou kunnen, maar ik denk het niet. Als je het stuk in het midden van de video bekijkt, waar men het station goed in beeld laat, zie je het vrij duidelijk (0:47). Er zijn drie treinen, telkens twee op de baan en één in het station. In het eerste deel van de video zie je ook rood en blauw tegen elkaar racen, in het tweede deel wit en blauw.

bobby turbo
30-08-18, 12:59
Het zou kunnen, maar ik denk het niet. Als je het stuk in het midden van de video bekijkt, waar men het station goed in beeld laat, zie je het vrij duidelijk (0:47). Er zijn drie treinen, telkens twee op de baan en één in het station. In het eerste deel van de video zie je ook rood en blauw tegen elkaar racen, in het tweede deel wit en blauw.

Volgens RCDB worden het twee treinen.

etwien
30-08-18, 14:29
Dus een combinatie van Full Throtle & Twisted Colossos in hetzelfde park? Op zich ziet het er wel leuk uit, maar het lijkt er op dat ze stilaan alle mogelijke “interessante” banen gehad hebben, en nu combi’s van bestaande banen gaan maken. Een Diving of Wing van B&M hebben ze althans nog niet ...

flyingtiger
30-08-18, 15:14
Voor de liefhebbers en voor de volledigheid een nieuwsbericht (http://www.pretparken.be/NL/article/2001/West%20Coast%20Racers:%2020e%20achtbaan%20voor%20S ix%20Flags%20Magic%20Mountain!) op onze site ;)