PDA

Bekijk Volledige Versie : toekomst van de temple of the night hawk/hollywood tour.



Pagina's : 1 [2]

coasterfrenzy
01-08-19, 08:25
Ik durf het haast niet meer te zeggen, maar dit lijkt me op voorbereidend werk. Hoe je het formuleert gok ik dat je denkt wat ik denk: bye bye Silverado Theater? :p

Het kwam inderdaad in me op dat dit wel eens een teken aan de wand kan zijn. Anderzijds waren de kluisjes onder het theater ook wel erg verstopt, dus dat kan al genoeg reden zijn om ze te verplaatsen. Dus het zegt nog niets. Maar het zou wat mij betreft wel het perfecte volgende project zijn opdat er een vervanger voor Fantissima toch vroeg of laat nodig zal zijn.

Phantasiastisch
01-08-19, 20:29
Het kwam inderdaad in me op dat dit wel eens een teken aan de wand kan zijn. Anderzijds waren de kluisjes onder het theater ook wel erg verstopt, dus dat kan al genoeg reden zijn om ze te verplaatsen. Dus het zegt nog niets. Maar het zou wat mij betreft wel het perfecte volgende project zijn opdat er een vervanger voor Fantissima toch vroeg of laat nodig zal zijn.

Ik was vorige week weer 2 dagen in het park en ik moet zeggen dat ik vind dat ze nu nog meer ontrokken zijn aan het zicht nu ze binnen staan. Ik vind dat ze nu nog meer verstopt zijn dan ervoor, ik merkte ze enkel op als ik uit Colorado Adventure buiten kwam.

Wat betreft het Silverado Theater: ik denk dat we het er over eens zijn dat die gwwoonweg te groot is. Ze is nooit volledig gevuld (wasted space). En dat die hal op een plaats staat die gewoon perfect is voor inderdaad Fantissima te vestigen centraal tussenin de hotels.

Wat ik het meest logische en mogelijke acht.

_robin_
01-08-19, 21:49
Ik was vorige week weer 2 dagen in het park en ik moet zeggen dat ik vind dat ze nu nog meer ontrokken zijn aan het zicht nu ze binnen staan. Ik vind dat ze nu nog meer verstopt zijn dan ervoor, ik merkte ze enkel op als ik uit Colorado Adventure buiten kwam.

Wat betreft het Silverado Theater: ik denk dat we het er over eens zijn dat die gwwoonweg te groot is. Ze is nooit volledig gevuld (wasted space). En dat die hal op een plaats staat die gewoon perfect is voor inderdaad Fantissima te vestigen centraal tussenin de hotels.

Wat ik het meest logische en mogelijke acht.

Ze zullen fantissima heus wel een keer gaan verplaatsen. Maar fantissima heeft vorig jaar nog een gloednieuwe ingang gekregen wat er niet eens zo goedkoop uitziet. Dus denk dat het de komende jaren nog wel in het temple complex blijft. Nu ook vanwege de renovatie van de temple. Denk dus niet dat fantissima het silverado theater gaat vervangen.

kennyh
01-08-19, 23:41
Vandaag eindelijk Crazy Bats mogen doen. Super amusant filmpje, nam me volledig mee in het verhaal en heeft zeker een herhaalwaarde. De kwaliteit van het beeld was zeker goed. Op dit moment lijkt het een toegevoegde waarde en de wachttijd bevestigt dat wel ergens.

Ookal had ik er geen last van toch een man zien neerliggen om te bekomen en een meisje dat misselijk was die ene keer dat ik er geweest ben. Ik ben er weliswaar niet helemaal uit hoe het scherpstellen precies werkt. Ik moet eerlijk bekennen dat ik er ook niet helemaal uit wijs geraakte bij de info borden. Desalniettemin was het bij mij perfect synchroon en scherp.

Past de attractie in het gebied? Ja, op papier hoort het bij Wuze maar wanneer wij met het gezin daar rond lopen voelt dat eerder als een op zich staande attractie samen met Hollywood Tour. Een hoger 'vreemde eend in de bijt' gehalte maar niet storend. Het is een beetje zoals Colorado Adventure. Op papier hoort dat bij Mexico maar het voelt ter plaatse echt wel als een western restant. Het is een andere discussie maar waarom die op termijn niet meetrekken met Afrika of China.

Phantasiastisch
02-08-19, 11:41
Ze zullen fantissima heus wel een keer gaan verplaatsen. Maar fantissima heeft vorig jaar nog een gloednieuwe ingang gekregen wat er niet eens zo goedkoop uitziet. Dus denk dat het de komende jaren nog wel in het temple complex blijft. Nu ook vanwege de renovatie van de temple. Denk dus niet dat fantissima het silverado theater gaat vervangen.

Ik zou het niet meteen uitsluiten. Een theater is niet in 1,2,3 gebouwd en als men een nieuwe bouwt dat moet voldoen aan de eisen van mevrouw L?ffelhardt (voor een upgrade van Fantissima) en rijkelijk gethematiseerd moet worden, met andere woorden eentje op het nieuwe Phantasialand-niveau, dan neemt dit denk ik wel meer dan 2 jaar in beslag.

Dus de huidige renovatie bij het oude gebouw is "niet voor niets" geweest. Afwachten tot er iets gebeurt, maar de lockers verplaatsen was misschien stap 1. ;)

traveler
02-08-19, 11:59
Ik verwacht op dit moment eerder eerst een onderhoud/ update van Hollywood tour. in combinatie met de bats kan dit dan nog even mee.

dat men het colerado gedeelte zou aanpakken lijk me geen slecht idee.
het theater heeft volgens mij ook al betere tijden gekend (het dak)
ondertussen zouden ze en nog iets kunnen bij proppen rond het theater een de mijnterrein meer naar Mexico trekken.

een renovatie breng inderdaad minder op dan een nieuwe attractie maar dat treintje is in mijn ogen toch nog altijd een van de betere na Europa.

aan de andere kant heb ik geruchten gehoord dat de visclub op het gebied naast het park gaat verhuizen.
in dat geval moeten we niet in het park kijken

coasterfrenzy
02-08-19, 14:23
Het is een andere discussie maar waarom die op termijn niet meetrekken met Afrika of China.

Ik hoop zelf nog steeds dat ze er een diamantmijn in Afrika van maken. De baan loopt deels langs het hotel, wat je qua thema echt niet gecorrigeerd krijgt als ze de baan opeens in een Chinees Thema zouden steken. Afrika heeft dan ook eindelijk meer dan ??n attractie. Het gedeelte waar CA en Chiapas elkaar kruisen/paralel lopen kan generiek gethemed worden dat het zowel in Mexico als in Afrika past. Of je maakt juist dat deel indoor om ze van elkaar te scheiden.


Ze zullen fantissima heus wel een keer gaan verplaatsen. Maar fantissima heeft vorig jaar nog een gloednieuwe ingang gekregen wat er niet eens zo goedkoop uitziet. Dus denk dat het de komende jaren nog wel in het temple complex blijft. Nu ook vanwege de renovatie van de temple. Denk dus niet dat fantissima het silverado theater gaat vervangen.

Mwah.. Echt een nieuwe ingang is het niet eens. Meer een tunnel naar de ingang toe. Natuurlijk kost dat geld, maar het lijkt me relatief professorisch, ondanks dat het er goed uit ziet.

Veel van het gebruikte materiaal kan in elk geval vrij gemakkelijk herbruikt worden.


Ik verwacht op dit moment eerder eerst een onderhoud/ update van Hollywood tour. in combinatie met de bats kan dit dan nog even mee.

dat men het colerado gedeelte zou aanpakken lijk me geen slecht idee.
het theater heeft volgens mij ook al betere tijden gekend (het dak)
ondertussen zouden ze en nog iets kunnen bij proppen rond het theater een de mijnterrein meer naar Mexico trekken.

een renovatie breng inderdaad minder op dan een nieuwe attractie maar dat treintje is in mijn ogen toch nog altijd een van de betere na Europa.

aan de andere kant heb ik geruchten gehoord dat de visclub op het gebied naast het park gaat verhuizen.
in dat geval moeten we niet in het park kijken

Het dak van Silverado kan niet meer volledig open (wel nog gedeeltelijk), maar veerder lijkt me daar niets mis mee. Kun je nader uitleggen wat je bedoelt?

Colorado is nog steeds enorm populair en iets waar het park ook wel trots op is. Kijk naar de wachtrijen, die alleen maar langer lijken te worden in plaats van korter. In dat geval heeft renoveren zeker nog nut.

Een flinke beurt voor de Hollywood tour zou prachtig zijn. Maar de laatste keer dat ze dat gedaan hebben, heeft het niet heel lang stand gehouden helaas. Beetje het effect als in MPG. Daar knappen ze ook veel dingen heel goed op en na een half jaar zie je het verschil al niet meer. Zonde, maar toch. Er steekt nog stiekem veel onderhoud in de hollywood tour. Er worden geregeld nieuwe kleren of maskers gespot en ook zie je zelden kapotte effecten.. en als ze er zijn worden ze snel genoeg hersteld. (die rechtse haai schijnt berucht te zijn, maar ook die zie ik meestal wel werken, maar idd: ook wel eens defect gezien).

Phantasiastisch
02-08-19, 17:22
Het idee van Colorado Adventure te rethemen naar Afrika vind ik ook de beste keuze (na het behouden van zijn eigen thema).

Dat ze Chiapas maar helemaal afsluiten door dat stuk volledig indoor te maken en zo ook Colorado Adventure vormgeven als een diamantmijn.

Ze kunnen bijvoorbeeld lifthills 2 & 3 van Colorado Adventure mee indoor maken als een mijn met zelfs een projectie op de lifthill (zoals BTM in Disneyland Paris).

Met andere woorden, de donkere hal (2) verbinden (over de lifthills heen) met de grote rotswand van Chiapas waar lifthill 2 tegenstaat.

Vervolgens de eerste huidige hal open maken zoals het vroeger was. Zo cre?r je vanop het Colorado Adventure "plein" (naast station en Tikal) en langsheen het wandelpad dat naar de brug leidt als uitzicht een berglandschap wat verderweg omdat dan hal 1 verdwenen zou zijn en dus voor dat gebergte een opener gevoel.

Zo zouden ze hetzelfde effect kunnen cre?ren als bij Chiapas: de wandelpaden zijn niet zo breed maar de attractie en theming zijn zodanig geplaatst dat ze een open gevoel geven langsheen het wandelpad. En natuurlijk straalt Colorado Adventure dan als nooit tevoren, letterlijk tussen die diamanten. ;)

trainfreak
03-08-19, 08:04
Hoe kom je aan die 92%? En hoe is die bekomen, vraagstelling via internet, direct, opsomming, etc. Hoe is de vraag gesteld kan ook veel doen, bv vergelijking met hoe het vroeger was of gewoon 'droog' de vraag goed/slecht stellen.

Maw, die 92% moet, zoals met al zo'n peilingen, in een groter kader geplaatst worden om de correctheid te toetsen.
Net zoals ieders mening duidelijker wordt als je die onderbouwt met valabele argumenten...

Om hier even op terug te komen: dit heeft op de Facebook-pagina van Phantasialand gestaan.
Nu is 250 ondervraagden niet eens zo veel, en verder weten we ook niet aan welke doelgroep en welke vragen er gesteld werden.

siroccofreakske
05-08-19, 11:07
Zoiets is natuurlijk sterk voor interpretatie vatbaar. Hoe zijn de vragen geformuleerd en aan wie zijn ze gesteld? Voor marketingdoeleinden een conclusie trekken die je wil trekken uit een onderzoek dat je zelf voert, lijkt me erg simpel... ;)

Zegt overigens niets over mijn mening over Crazy Bats, want ik ben zelf nog niet in PHL geweest dit jaar. Gewoon een bedenking bij dit cijfer.

coasterfrenzy
05-08-19, 14:42
Dat geldt helaas zelfs voor "serieuse" onderzoeken zo: In opvallend veel gevallen pakken die altijd goed uit voor degene die het onderzoek betaald.

Overigens: Als park wil je voor jezelf uiteraard w?l een goed beeld hebben. Dan kun je er namelijk op in spelen. Voor marketing zou in theorie het hele onderzoek verzonnen kunnen zijn. Wie gaat dat immers controleren?

Uiteindelijk maak ik mijn mening toch wel zelf. En die is lang niet altijd gelijk aan de massa.

Xarbero
05-08-19, 17:59
Uiteindelijk maak ik mijn mening toch wel zelf. En die is lang niet altijd gelijk aan de massa.

spijtig genoeg is de massa de hoofdinkomst voor parken ;-) vandaar dat sommige keuzes dat wij niet altijd achter staan als fans toch genomen worden...

dodge
05-08-19, 22:29
Ik ben toch geschrokken over de Hollywood Tour... Ik ben er eens in geweest een aantal jaar geleden en eerlijk vond ik hem toen erg tof. Toen ik laatst nog eens terug ging naar phantasialand stond Hollywood Tour best vrij hoog in mijn top lijstje. Ik vind het geen wonder dat er niemand naar hollywood tour komt want er staan niet eens wegwijzers heen en ze hebben hem al zo ver verstopt dat niemand weet dat hij er is. Als je dan eindelijk in de attractie komt, word je opgewacht door een of andere vent die beide ogen kwijt is en wat heen en weer staat te wiegen... Komop phantasialand... Het is toch een kleintje om hem even te vervangen door een mooier exemplaar. De grotscene hoeft niet aangepast te worden, ik vind hem mooi zo. Bij de 'Jaws' sc?ne zijn 2 nieuwe haaien misschien wel eens nodig want nu lijken ze op diegene die wij knutselen uit papier mache in de kleuterschool.

De sc?ne met die spin vind ik vrij meevallen qua slijtage. Ik vind de ouderwetse poppen wel iets hebben. Gewoon wat poetswerk en nieuwe kleren is voldoende denk ik.

Voor de sc?ne met de vallende effecten geld hetzelfde, opkuisen en andere kleren voor de poppen.

De frankenstein sc?ne ziet er nog goed uit, volgens mij ook omdat het vrij donker is en daardoor slijtage niet zo zichtbaar is.

De onderwaterscene mag van mij per direct verdwijnen. Gewoon wat vissen aan een stok achter een vliegennet... Afschuwelijk! Is die duiker trouwens allang weg of was ie gewoon in reparatie toen ik er was want hij ontbrak waardoor er een leeg gat ontstond.

De tarzanscene vind ik wel tof, gewoon eens grondig poetsen.

De sc?ne van de tovenaar is gewoon ok?.

De king kong sc?ne vind ik wel altijd overweldigend. Het is misschien goedkoop maar ik vind hem wel mooi.

Ik weet dat hollywood tour beter moet maar een renovatie van 2 miljoen is niet realistisch volgens mij... Ik zou al tevreden zijn met de kleine aanpassingen van mijn lijstje. Ik blijf het toch raar vinden dat een park als phantasialand zo slecht scoort op darkrides.
Hollywood tour ziet mij alleszins nog terug! Als het nog niet te laat is toch...

simon
07-08-19, 12:18
Wat betreft het onderzoek, is dat inderdaad ferm voor interpretatie vatbaar... De beste VR-achtbaan die je ooit deed? Hoeveel heeft iedereen er dan al gedaan? Wellicht een groot deel van de bevraagden nog nooit ??n, en een ander groot deel misschien ??n. Op die manier heb je wel snel gezegd dat het de beste is die je deed, omdat er weinig te vergelijken valt.

coasterfrenzy
08-08-19, 08:06
Wat betreft het onderzoek, is dat inderdaad ferm voor interpretatie vatbaar... De beste VR-achtbaan die je ooit deed? Hoeveel heeft iedereen er dan al gedaan? Wellicht een groot deel van de bevraagden nog nooit ??n, en een ander groot deel misschien ??n. Op die manier heb je wel snel gezegd dat het de beste is die je deed, omdat er weinig te vergelijken valt.

Niemand spreekt over de beste VR achtbaan die hij ooit deed. De uitspraak is dat ze de attractie (in het algemeen) fantastisch vinden.

Dat van die beste VR achtbaan is iets heel anders en staat los van het onderzoek. Dat is namelijk een uitspraak die het marketing team van PHL doet (niet de bezoekers). En op zich kunnen ze het gerust zeggen, want het is tot nu toe de enige VR attractie de gebruikt maakt van de nieuwe, kwalitatief betere systemen. Dus kwalitatief zijn ze de beste. Of ze qua fun-factor de beste zijn: Dat moet natuurlijk iedereen voor zichzelf uit maken.

simon
08-08-19, 10:31
Niemand spreekt over de beste VR achtbaan die hij ooit deed. De uitspraak is dat ze de attractie (in het algemeen) fantastisch vinden.

Dat van die beste VR achtbaan is iets heel anders en staat los van het onderzoek. Dat is namelijk een uitspraak die het marketing team van PHL doet (niet de bezoekers). En op zich kunnen ze het gerust zeggen, want het is tot nu toe de enige VR attractie de gebruikt maakt van de nieuwe, kwalitatief betere systemen. Dus kwalitatief zijn ze de beste. Of ze qua fun-factor de beste zijn: Dat moet natuurlijk iedereen voor zichzelf uit maken.

Ok, ik had het anders ge?nterpreteerd in hun post. Maar feit is wel dat dit subjectief is voor iedereen.

trainfreak
08-08-19, 15:37
Niemand spreekt over de beste VR achtbaan die hij ooit deed. De uitspraak is dat ze de attractie (in het algemeen) fantastisch vinden.

Dat van die beste VR achtbaan is iets heel anders en staat los van het onderzoek. Dat is namelijk een uitspraak die het marketing team van PHL doet (niet de bezoekers). En op zich kunnen ze het gerust zeggen, want het is tot nu toe de enige VR attractie de gebruikt maakt van de nieuwe, kwalitatief betere systemen. Dus kwalitatief zijn ze de beste. Of ze qua fun-factor de beste zijn: Dat moet natuurlijk iedereen voor zichzelf uit maken.

Vanmorgen (of was het toch gisterenavond?) op de Facebook van Phantasialand:

Phantasialand
Gisteren om 16:21 ?
����
Du bekommst nicht genug vom weltweit besten VR-Coaster – oder kannst deine erste Fahrt gar nicht erwarten? Dann zeige es deinen Freunden mit dem neuen CRAZY BATS-Profilbildrahmen!
����
Kun je maar niet genoeg krijgen van ’s werelds beste VR-achtbaan? Of sta jij ook zo te popelen om je eerste ritje te maken? Verfraai dan nu je profielfoto met de nieuwe CRAZY BATS kader en laat het aan al je vrienden zien!
����
Vous ne vous lassez pas de la meilleure montagne russe en VR au monde ? Ou vous avez h?te d’embarquer pour votre premier tour ? Alors montrez-le ? vos amis en ajoutant le nouveau d?cor de CRAZY BATS ? votre photo de profil !

Pretparkfreak7
16-08-19, 10:00
Gisteren nog eens in Phantasialand geweest en eens een blik kunnen werpen op Crazy Bats. De vernieuwde wachtrij overtreft de oude. De vernieuwde wachttijd overtreft evenzeer de oude. Er is wel ontegensprekelijk meer te zien onderweg dan voorheen.

Qua beeldkwaliteit zit de VR beleving wat mij betreft op dezelfde hoogte als die van de powered Coaster in Tibidabo, met het verschil dat je daar wel 360? beeld had, terwijl het hier beperkt blijft tot wat er zich voor je afspeelt. Er worden geen nieuwe internationale standaarden mee gezet.

Ook in Phantasialand zorgt VR voor een verlaging van de capaciteit, we stonden geruime tijd in de twee blokremmen voor het station.

Voor mij is het met voorsprong de minst indrukwekkende vernieuwing die het park de afgelopen twintig jaar heeft doorgevoerd. Inclusief de toevoeging van Tikal en andere kleuterattracties. Ik loop er niet warm van, maar het irriteert me minder hard dan verwacht.

_robin_
04-09-19, 14:17
Er zijn heel wat problemen met crazy bats. Hij was de afgelopen 2 dagen. van zondag ochtend. tot dinsdag ochtend gesloten vanwege technische storingen. Hij is nu weer open. er rijden maar slechts 2 treinen. En de transportband voor de VR wordt niet meer gebruikt?. Ze maken alle brillen nu schoon met een doekje. Ook is de wachtrij heel erg bekrast door bezoekers deze maanden. Je kan letterlijk de kleuren van de temple en space center weer zien op de hekken. Ben benieuwd of het allemaal nog goed gaat komen.

Earlyspencer
04-09-19, 20:45
Ik had online de wachttijden in de gaten gehouden en het viel me op dat het bij Bats soms dubbel zo lang wachten was als bij Taron of Quest. Mijn gedachte was: mooi, zo wordt Klugheim wat ontlast. Maar blijkbaar ligt er dus een defect aan de oorzaak.

En hoewel ik best positief was na twee ritjes op Bats begin juli, verbaast dit slechte nieuws me after all niet. De decoratie in de wachtrij is weinig hufter-proof en oogt vrij goedkoop. Als je dan ook nog eens extra lang moet wachten in de traag vorderende rij ... is dat nog geen enkele reden om de vandaal uit te hangen, maar het verhoogt wel het 'risico'.

Jammer ook van dat clean-and-transport-systeem. Ik had de indruk dat PHL hiermee de zwakke plek van andere parken met gratis VR wist te ontwijken (hoge capaciteit en hygiëne).

Ik veronderstel dat ze maar met twee treinen rijden omwille van het beperkt aantal werkende en gereinigde brillen. Is het dan een optie om bij grote drukte treinen zonder VR te laten rijden? Dat krijg je moeilijk verkocht, zeker als je geen aparte wachtrij hebt waar het minder lang wachten is voor een ritje zonder VR. Het alternatief is > 120 minuten wachten. VR-tragend is VR altijd, VR-rijkend is het soms.

coasterfrenzy
05-09-19, 08:21
Tsja.. het blijft natuurlijk een prototype, dan zijn problemen te verwachten.. De problemen lijken hier echter een stuk groter te zijn dan verwacht. Ik vraag me af wat die (lange) storingen precies veroorzaakt. De baan zelf zal het probleem niet zijn, die liep al jaren met amper tot geen storingen.

Jak
05-09-19, 22:07
Vandaag ook Crazy Bats gedaan. En ook Phantasialand in zijn geheel bezocht.
Ook niet zo enthousiast, de attractie is er globaal gezien wel op vooruit gegaan, maar VR s niet mijn ding.

1. Het beeld was wazig, je kon nog wel de contouren zien, maar de scherpte die ik had verwacht, bleef uit. Gevolg: misselijkheid. Bij mijn broer stond het beeld wel zeer scherp, maar bij mijn vriendin ook helemaal niet? Of ligt het aan het feit dat we brildragers zijn. We hebben nochtans de instructies in de wachtrij opgevolgd.

2. De wachttijd bedroeg 30 minuten, om 11u30. En dit op een schooldag in september. Er waren wel veel schoolreisjes aanwezig, maar Taron stond het meest van de dag op 20min. Dan vond ik en mijn medegezelschap het wachten voor Taron of andere attracties meer waard dan de 30 min. hier.
Oorzaak volgens mij: de transportband werkte niet, er werd gewerkt met twee treinen (er was wél genoeg personeel, 4 pers. voor de brillen aan te geven en te kuisen).

3. Het uiterlijk van station en wachtrij is er écht op vooruitgegaan. Al vind ik deze straat in Fantasy nog altijd niet zo goed passen, zeker met de aanwezigheid van de nog meer uit de toon vallende Hollywood Tour. en de nu flashy blauwe accenten van Crazy Bats. En de attractie vind ik ook niet goed aansluiten bij Fantasy. Hoe dan ook, na Winja's is er nu nog wel een goede, bijkomstige reden om naar Fantasy te komen als thrillseeker.

Kortom, ik was er niet echt enthousiast over, mede door dat ik ziek was geworden.
Wanneer een park een tamme of zwakke coaster bouwt, ben ik nog mild (zoals Dizz bv.), maar hier krijgen bezoekers wel een product aangeboden waar ze ziek van worden, waar ze veel te lang voor moeten wachten, ...

The Temple Of The Night Hawk moest sowieso een andere bestemming krijgen, want de ritbeleving trok op niet veel, er is inderdaad meer te beleven en de attractie krijgt dus heel wat volk over de vloer, maar de kwaliteit van enkele maanden terug die ik hier las, lijkt weinig van over te schieten. Ook het vandalisme viel me hier op, maar sommige stickers/plakaten beginnen al kleur te verliezen of te vervagen. Inderdaad, Crazy Bats is niet echt hufterproof zoals bv. de wachtrij van Taron dat is. Ze hebben ook sommige trappen in de wachtrij blauw geverfd, vooral outdoor, maar door slijtage komen de oude kleuren er toch door, dat hadden ze toch kunnen voorzien dat dit kon gebeuren?
In de wachtrij hebben ze de railing wel goed aangepakt, een aluminium hulsel over sommige stukken, zorgt er voor dat daar de verf nooit kan afgaan.

Crazy Bats is dus een goede zet, mits de techniek 100% op punt staat, want pas dan is de ervaring ook af en kan het zich meten aan de andere attracties van Phantasialand, maar vandaag kreeg ik een Bobbejaanland gevoel, waarbij ze hoog van de toren blazen met hun nieuwigheid, maar je maar een half afgewerkt product krijgt. En een attractie waar ik weinig ID van Phantasialand in vond: echte materialen en immersieve theming, aangename wachtrij en uitmuntendheid in ritbeleving.

Pas op, indien de techniek op punt staat, kan deze attractie nog 10 jaar mee, maar dan moet het wel goed bijgehouden worden. Zowel de brillen als de theming.

simon
06-09-19, 09:37
Oei oei, dat is wel minder om te lezen. PHL kennende streven ze toch wel hoge kwaliteit na, maar als het zelfs nu, na het echte hoogseizoen, nog steeds niet terug in orde is... Nochtans blijven ze er wel redelijk veel reclame voor maken, dus moeten ze hier toch ook een zekere trots over hebben?

Ikzelf ga waarschijnlijk in de winter nog eens piepen.

_robin_
07-09-19, 12:08
Het uiterlijk van station en wachtrij is er écht op vooruitgegaan. .

Vind zelf dat het station er totaal niet op vooruit is gegaan. Het station van de temple had veel meer sfeer dan het station van crazy bats.
Vind het station van crazy bats ook maar erg donker. Wachtrij is er op vooruit gegaan. Maar alles wordt daar langzaam gesloopt waardoor het er weer minder uit gaat zien. Ik vind deze `upgrade` dus totaal niet geslaagd.

Pretparkfreak7
09-09-19, 22:51
Het station van de temple had veel meer sfeer dan het station van crazy bats.
Opletten dat je die blikken doos met legernetten geen te warm hart toedraagt hè. :p Ik vind dat de sfeer op zich aan elkaar gewaagd is voor en na VR en dat beide versies meespelen op het niveau Bobbejaanland Revolution.

_robin_
18-09-19, 21:34
Opletten dat je die blikken doos met legernetten geen te warm hart toedraagt hè. :p Ik vind dat de sfeer op zich aan elkaar gewaagd is voor en na VR en dat beide versies meespelen op het niveau Bobbejaanland Revolution.

Ik vind oprecht dat het station van de temple meer sfeer had. dat kwam ook heel erg door de soundtrack. ik vind het station van crazy bats te donker en vind het ook geen sfeer hebben.

Zijn er deze week/vorige week nog mensen in crazy bats geweest? ben benieuwd hoe het er nu voor staat :)

_robin_
24-09-19, 16:06
capiciteit is nog slechter geworden. ze rijden maar met 2 treinen + soms moet 1 trein helemaal leeg weg gestuurd worden + 5 minuten wachten voordat ze er weer 1 kunnen vrijgeven. er zijn heel veel brillen kapot gegaan waardoor ze er gewoon te weinig hebben op t moment. 3 maanden open en al zoveel problemen. damn.....

Earlyspencer
24-09-19, 17:42
Jammerlijk nieuws hierboven. Die schrap ik even van m'n must-do's komend weekend.

VR op coasters bestond al enige tijd in andere parken ...
- PHL kon dus de kat uit de boom kijken = rekening houden met VR-euvels in andere parken.
- VR had zich in tussentijd wel verder ontwikkeld, PHL kon dus een recentere / betere versie kopen dan de concurrenten

PHL is nu ook niet het park dat bezuinigt op kwaliteit. Als zij het (ook al) niet kunnen, wie dan wel? Het vol-gesponsorde EP, waar je nog eens extra mag betalen voor VR?

Ik heb het geluk gehad Crazy Bats in optimale condities te hebben bereden (zelfs 2 keer op 1 dag). Ik was toen best enthousiast, maar ik ben nu geneigd te hopen dat alle VR op coasters in 2020 ten grave wordt gedragen. Het zou me niet verbazen dat ze in Lichtaart hetzelfde denken. Alton Towers is al eerder op z'n VR-stappen teruggekeerd.

Bij deze hulde aan de parken die niet hebben meegedaan aan deze virtuele opsmuk en opteerden voor een echte make-over van coasters (Untamed, Colossos, Star Wars Hyperspace en zelfs Psykè). Parken die volgend seizoen durven uitpakken met een 'nieuwe' VR-coaster, maken zichzelf i.m.o. ontzettend belachelijk. Want zelfs zonder storingen is er nog de enorm vertragende factor. En daar zit volgens mij geen enkele park-bezoeker op te wachten.

Pretparkfreak7
25-09-19, 00:32
PHL is nu ook niet het park dat bezuinigt op kwaliteit.

Wanneer ze iets volledig nieuw bouwen meestal niet. Maar die lift van River Quest heeft er verdorie lang uit gelegen en je kan veel zeggen van Crazy Bats, maar die uitvoering zag er toch allesbehalve 'voor de eeuwigheid' uit? Het valt mij ook op dat er heel veel wachttijdschermbordjes buiten gebruik zijn tegenwoordig.

FantasyGamer
25-09-19, 21:36
Vandaag crazy Bats voor eerste keer bezocht. Ik was best aangenaam verrast wat ze met de wachtrij hebben gedaan, ik kon vlot doorlopen dus qua "gesloopte" delen niet echt kunnen opletten. Wachttijd was rond de 15 min.

Echter blijf ik bij een 1 keer en nooit meer. De bril deed belachelijk veel pijn op mijn neus. Alsof je met een mes recht erin duwt en moest de bril dan ook heel de rit vasthouden i.p.v. te laten rusten op m'n neus. Mijn compagnon had hetzelfde voor. Als je de bril hoger op je gezicht zet, kan je de pijn verhelpen, maar zie je niets meer, enkel onscherp gedoe. Een slecht design van VR-brillen. Wel leuk om te zien dat elke bril gedesinfecteerd wordt t.o.v. wat er in Bobbejaanland gebeurd.

Ik hou het wel bij m'n eigen headset thuis. ;)

coasterfrenzy
25-10-19, 13:12
Vandaag staat er opeens een hoogwerker in China Town. Uiteraard zorgt dat direct voor gespreksstof en de geruchten dat de Geister Rikscha aan zijn laatste dagen bezig is.. het kan echter ook zo zijn dat deze alvast klaar staat om de daken schoon te maken, onderhoud te plegen, of om iets groots voor de Wintertraum op te zetten.

Edit: Het is voor snoeiwerkzaamheden :D

_robin_
25-10-19, 19:43
Vandaag staat er opeens een hoogwerker in China Town. Uiteraard zorgt dat direct voor gespreksstof en de geruchten dat de Geister Rikscha aan zijn laatste dagen bezig is.. het kan echter ook zo zijn dat deze alvast klaar staat om de daken schoon te maken, onderhoud te plegen, of om iets groots voor de Wintertraum op te zetten.

Edit: Het is voor snoeiwerkzaamheden :D

denk dat er na wintertraum niks weg gaat. Ze willen nu op rookburgh focussen.

Een ander dingetje:

We zijn nu 2 maanden verder en de problemen bij crazy bats zijn nog steeds niet opgelost.
De capiciteit is nog steeds zo slecht als 2 maanden geleden. er zijn nog steeds onwijs veel kapotte VR brillen. De wachtrij komt er iedere week slechter en slechter uit te zien. Ook is het probleem met de vr brillen die op de neus drukken nog steeds niet verholpen.

Snap niet waarom dit zo lang duurt. Steken ze er geen moeite in omdat het na dit seizoen toch al weg gaat? Of weten ze niet hoe ze het moeten oplossen?

coasterfrenzy
27-10-19, 11:44
denk dat er na wintertraum niks weg gaat. Ze willen nu op rookburgh focussen.

Een ander dingetje:

We zijn nu 2 maanden verder en de problemen bij crazy bats zijn nog steeds niet opgelost.
De capiciteit is nog steeds zo slecht als 2 maanden geleden. er zijn nog steeds onwijs veel kapotte VR brillen. De wachtrij komt er iedere week slechter en slechter uit te zien. Ook is het probleem met de vr brillen die op de neus drukken nog steeds niet verholpen.

Snap niet waarom dit zo lang duurt. Steken ze er geen moeite in omdat het na dit seizoen toch al weg gaat? Of weten ze niet hoe ze het moeten oplossen?

Het siezoen is over een week afgelopen. Dan zullen ze wel een grote beurt voor Crazy Bats voorzien om een en ander op te lossen, lijkt me weinig nut te hebben de attractie nu daarvoor te sluiten. Het viel me gisteren inderdaad wel op dat de wachtrijen voor de attractie enorm lang waren.

De brillen zelf zullen echt niet een nieuw design krijgen. Zelf ook volstrekt geen last gehad van drukken op de neus. Ieder persoon is natuurlijk ook weer anders gebouwd, kun je nooit volledig rekening mee houden lijkt me.

Meestal beginnen ze wel met de sloop van een oude attractie in het seizoen voordat de nieuwe open gaat. Ik zou het echter ook niet erg vinden als ze een jaartje over slaan en zich focussen op andere dingen. Zoals bijvoorbeeld de issues bij CB die je noemt, maar ook om de nieuwe ingang van RQ eens open te krijgen (die staat er inmiddels ook al 2 seizoenen ongebruikt bij). Universal heeft de rotsen van Afrika opgeknapt, maar er zijn nog steeds delen waar rotsen gewoon zijn weg gelaten (en nog delen die nieuwe rotsen moeten krijgen). Bij Talocan steken twee ijzeren pinnen uit de ogen van de afgod boven de ingang van de kelder, geen idee wat ze ermee van plan zijn, maar is ook al even zo. Zo lijken er nog wel wat projectjes binnen het park te zijn die wat aandacht mogen krijgen.

_robin_
27-10-19, 14:30
Het siezoen is over een week afgelopen. Dan zullen ze wel een grote beurt voor Crazy Bats voorzien om een en ander op te lossen, lijkt me weinig nut te hebben de attractie nu daarvoor te sluiten. Het viel me gisteren inderdaad wel op dat de wachtrijen voor de attractie enorm lang waren.

De brillen zelf zullen echt niet een nieuw design krijgen. Zelf ook volstrekt geen last gehad van drukken op de neus. Ieder persoon is natuurlijk ook weer anders gebouwd, kun je nooit volledig rekening mee houden lijkt me.


als je zegt dat het de beste VR coaster ter wereld is. moet je het ook goed bijhouden. je kan ook dingen oplossen zonder de attractie te sluiten. Zoals de kapotte VR brillen.

Over de druk op de neus. Ik lees onwijs veel reacties dat mensen blauwe plekken op de neus krijgen vanwege het gewicht van de VR bril. Ook moeten heel veel mensen de VR bril constant vasthouden omdat ze anders verschuiven.

Het klopt inderdaad dat ze meestal een attractie sluiten voordat het nieuwe gebied geopend is. Maar ik denk dat dat bij rookburgh anders is. Ze willen eerst zeker weten dat ze het dit seizoen af krijgen.

_robin_
30-10-19, 15:45
leuk nieuwtje: gister is de soundtrack van de temple of the night hawk op de een of andere manier geleaked op een site uit slovenia. inmiddels staat hij ook op youtube: https://www.youtube.com/watch?v=g9JVJW4aYgg

update: inmiddels helaas verwijderd door een auteursrechtclaim van phantasialand.

coasterfrenzy
31-10-19, 10:35
Phantasialand was er snel bij.

Toevallig iemand die het filmpje al om heeft gezet in MP3?

_robin_
31-10-19, 18:21
Phantasialand was er snel bij.

Toevallig iemand die het filmpje al om heeft gezet in MP3?

https://www.youtube.com/watch?v=MQP3rdFv7_s&feature=youtu.be staat nu weer online. alleen met een andere naam. haha

_robin_
15-12-19, 16:32
Ik wil het toch nog even kwijt. Ik vind het echt belachelijk dat de problemen die 4 maanden geleden begonnen zijn nog steeds niet zijn opgelost. De capiciteit is een hel. Rond de 400/500 mensen per uur. Ze rijden nog steeds maar met 2 treinen waarvan 2/3 karretjes niet gebruikt worden. dus eigenlijk rijden ze maar met 1 trein. Er zijn niet veel VR brillen meer over omdat er heel veel kapot zijn gegaan en de transport band nog steeds niet gerepareerd is. De wachtrij ziet er inmiddels ook vervallen uit. In de buiten en binnen wachtrij komen op sommige plekken de kleuren van de temple terug en in de binnen wachtrij worden er heel veel dingen gesloopt. Sorry. Maar waar is die off-season dan voor? Het park is letterlijk een maand dicht geweest en er is niks veranderd? Het wordt tijd dat PHL stopt met deze onzin. Van een 1600 mensen per uur capiciteit naar een 500 mensen per uur capiciteit is al niet te accepteren. Thematisering in de hal was een veel beter keuze geweest...

coasterfrenzy
15-12-19, 18:08
In amper één maand off-season kun je relatief weinig doen, het is vooral nét genoeg om het park klaar te stomen voor de wintertraum. De meeste veranderingen gebeuren in de langere off-season periode na de Wintertraum.

Dat de oude verf er langzamerhand doorheen begint te komen is erg spijtig, maar helaas ook geen verrassing. Van begin af aan is er vaak genoeg gezegd dat de ombouw relatief goedkoop is gedaan en dat blijkt hiermee helaas wel weer. Ik verwacht helaas ook niet dat ze het probleem met de verf en vandalisme gaan aanpakken. Of althans: toch niet voor de start van komend zomerseizoen.

Wat er qua capaciteit mis is, kunnen we alleen maar raden. Ik zou niet verwachten dat het herstel van een loopband heel lastig is, maar wellicht wordt deze niet herstelt omdat het in de praktijk geen nut blijkt te hebben. Immers, als er steeds veel tijd in zit dat de treinen kunnen vertrekken, is er tijd genoeg om de headsets zelf even naar achteren te brengen. Misschien doet de band het wel en staat die gewoon af.

Voor de Fabrikant van het VR systeem is dit ongetwijfeld ook niet bepaald een pretje. Van diverse fabrikanten al gehoord dat PHL heel erg kritisch is. Het nadeel van een prototype blijft toch dat het storingsgevoelig is. Je zag dat ook veel bij de Winja's, Maus, Chiapas, Taron en ongetwijfeld straks ook bij FLY. Zo wordt PHL wel een beetje een storingspark natuurlijk. Uiteindelijk zal het wel goed gaan lopen, maar hoe lang gaat dat duren. Kijk daar de problemen met Chiapas, die gaan toch al de nodige jaartjes mee. De kinderziektes bij Taron leken dan weer vrij snel opgelost (al was daar relatief weinig nieuw aan natuurlijk)..

Voor Maus zijn er bepaalde printplaten die heel snel kapot gaan. PHL heeft er een aardige stapel van op voorraad liggen en verwisselt ze steeds. Dat gaat snel. ETF pikt de kapotte platen op, herstelt ze en brengt ze weer terug. Tenminste.. dat was in de beginperiode zo. Het zou me sterk verbazen als het nu nog zo werkt. Ik neem aan dat ETF inmiddels printplaten heeft die het Euvel niet meer hebben.

Zo zullen ze ongetwijfeld ook wel op zoek zijn naar een oplossing voor Crazy Bats. Kan even duren, maar hopelijk komt het snel.

etwien
16-12-19, 12:44
Ik heb Crazy Bats vorige week voor het eerst uitgeprobeerd, en ondanks ik het een zeer geslaagde upgrade vond (dat was nu eens de enige coaster waar ik altijd al van zij: VR that thing) viel het Vandalisme en de lage capaciteit meteen op. Ook de wachtrij begint hier en daar al redelijk wat sporen van vandalisme te tonen wat het geheel niet meer zo nieuw doet ogen dan het toch wel is.

Wat de brillen betreft: deze werden van elke trein bij het binnenrijden/uitstappen snel opgepikt door de ride ops, snel geveegd met een doekje en opnieuw uitgedeeld, keer op keer. Spijtig dat Phantasialand het geheel niet wat eleganter en met meer capaciteit kon presenteren ... Een leuke, tijdelijke overlay dan maar?

coasterfrenzy
16-12-19, 12:47
Tijdelijk? Ongetwijfeld! Voor mij geeft het aan dat dit complex niet de eerstvolgende sloopkogel zal krijgen, maar ik denk dat de uitwerking wel duidelijk aangeeft dat het ook geen attractie is die 25 jaar mee moet gaan.

Wel benieuwd wat het volgende project wordt. Als PHL te werk gaat zoals ze de laatste projecten gedaan hebben, zou direct aan het begin van seizoen 2020 er al iets verdwenen, of op zijn minst gesloten moeten zijn. Al zou ik het zeker niet erg vinden als ze een jaartje rust nemen om diverse andere zaken (waaronder Crazy Bats) aan te pakken.

_robin_
16-12-19, 16:58
Ik heb Crazy Bats vorige week voor het eerst uitgeprobeerd, en ondanks ik het een zeer geslaagde upgrade vond (dat was nu eens de enige coaster waar ik altijd al van zij: VR that thing)?

Niet mee eens. Deze coaster heeft echte thematisering in de hal nodig. Zoals vogel rok heeft. En ik weet dat het lastiger is. Maar er zijn bepaalde plekken in de hal waar je theming op kan zetten. Het is een donkere achtbaan en die zijn gemaakt voor thematisering. Niet voor VR....

coasterfrenzy
16-12-19, 19:50
Niet mee eens. Deze coaster heeft echte thematisering in de hal nodig. Zoals vogel rok heeft. En ik weet dat het lastiger is. Maar er zijn bepaalde plekken in de hal waar je theming op kan zetten. Het is een donkere achtbaan en die zijn gemaakt voor thematisering. Niet voor VR....

Vogel Rok? Grapje zeker?

En neer, er zijn niet direct plaatsen in de hal waar je nog theming kunt zetten. Dat kan de constructie niet aan. Hele lichte dingen kunnen er wel in staan, maar die voldoen qua materiaal niet meer aan de moderne eisen (TüV) of zijn zo duur dat je voor dat geld ook een nieuwe achtbaan kunt plaatsen inclusief theming.

siroccofreakske
16-12-19, 20:20
Grote themaobjecten zijn ook niet nodig, maar een beetje strategisch geplaatste lichten moet toch mogelijk zijn?

coasterfrenzy
17-12-19, 09:14
Grote themaobjecten zijn ook niet nodig, maar een beetje strategisch geplaatste lichten moet toch mogelijk zijn?

Dat is inderdaad zeker mogelijk. In het verleden zijn er ook al effecten met lasers geweest. Maar of de baan daar veel beter van wordt is voor discussie vatbaar. De makkelijkste optie is natuurlijk er een achtbaan van te maken waarbij je door een disco ofzo heen rijdt, maar dat past van geen kant in het themagebied. Crazy Bats is al op zijn zachts gezegd dubieus.

_robin_
17-12-19, 13:03
En neer, er zijn niet direct plaatsen in de hal waar je nog theming kunt zetten. Dat kan de constructie niet aan. Hele lichte dingen kunnen er wel in staan, maar die voldoen qua materiaal niet meer aan de moderne eisen (TüV) of zijn zo duur dat je voor dat geld ook een nieuwe achtbaan kunt plaatsen inclusief theming.

die zijn er wel. je kan ze niet op de platen zetten. maar wel op de balken die door de hal heen lopen. de ondersteuningen van de achtbaan etc. met een paar lasers, wat jungle planten, flitsende lichten en de 3d effect van de vogel had het al veel beter kunnen zijn. In ieder geval beter dan dat het nu is...

coasterfrenzy
17-12-19, 15:20
die zijn er wel. je kan ze niet op de platen zetten. maar wel op de balken die door de hal heen lopen. de ondersteuningen van de achtbaan etc. met een paar lasers, wat jungle planten, flitsende lichten en de 3d effect van de vogel had het al veel beter kunnen zijn. In ieder geval beter dan dat het nu is...

Ik denk dat met de ontsnappingsroutes en wat theming van de Hollywood tour die hier aan hangt er weinig over blijft. Bedenk dat die 'balken' waarvan je spreekt vooral het gewicht van de achtbaan al moeten dragen. Inclusief rijdende treinen die enkele tonnen wegen.. Een projector van een paar kilo kan nog wel, maar als je er al planten op wilt zetten zit je vrij snel al over het maximum heen.

Ter illustratie deze foto (die kan ik niet hier plaatsen dus je moet even klikken - als de link niet werkt, moet je eerst even hier (https://onride.de/viewtopic.php?t=22764) klikken en dan nog eens proberen):
https://onride.de/onride-upic67785@640

In eerste instantie valt wat draadwerk op. Dit waren vroeger rotsblokken/kometen waar je doorheen vloog. De theming is er echter af gehaald vanwege brandveiligheid.

Veel opvallender is het blauwe ding ernaast. Dit is de cylinder die de helicopter van de Hollywood Tour op en neer laat bewegen. Je ziet dat vanuit de cylinder een constructi loopt die min of meer de vorm heeft van een piramide. Zo wordt het gewicht verdeeld over 2 stalen dragers die je langs de bodem ziet. Deze zijn aangelegd speciaal voor die helicopter. De cilinder tilt overigens niet het volledige gewicht van die helicopter.

De rest van de hal ziet er eerder zo uit:
https://scontent.cdninstagram.com/v/t51.2885-15/e35/c0.180.1440.1440a/s480x480/52930700_1156242971219623_225503577052961798_n.jpg ?_nc_ht=scontent-lax3-2.cdninstagram.com&_nc_cat=107&oh=4fc85220dc25e3dd5eacc66158e61548&oe=5E834C1A

Je ziet dat er niet bepaald veel balken zijn die iets kunnen dragen. Je zou wat planten in een T-Vorm kunnen zetten op dat T-Stuk vooraan, maar dat gaat er eerder belachelijk uit zien. Verder op de achtergrond zie je wel nog kleinere balken van het 'grid' waar de baan op staat, maar als je goed kijkt zie je dat daar ook al een hoop leidingen overheen lopen en nog verder naar achteren zie je een pad om bij de nooduitgang (rechts) uit te komen. De meeste balken die je noemt lopen voor een groot deel onder de track. Binnen de track zelf blijft er weinig ruimte over om iets mee te doen. Daarom dat bij het Space Center vrijwel alle theming aan het plafond hing, maar dan krijg je weer zo'n dak als hoe het station er uit zag vóór crazy bats.

Goed. Natuurlijk is dat alles wat wél kan beter dan niets. Maar dan komt de commerciele overweging: Die theming zou uiteindelijk meer gaan kosten dan de ombouw naar Crazy bats en er zou geen kip op af komen. De gaten in het dak dicht maken zodat de baan écht volledig donker zou worden zou waarschijnlijk een veel beter effect hebben, maar ook dat zou de wachtrij van de baan niet vullen. Crazy Bats doet dit wel. Ook op de momenten toen de attractie nog op capaciteit kon draaien stond de wachtrij volledig vol. Dat had met geen enkele andere upgrade gelukt.

Persoonlijk heb ik ook een droombeeld in mijn hoofd waarbij je door een jungle met watervallen en grotten raast.. maar dat beeld is enkel realistisch als de baan gewoon op de grond zou staan.

Jak
18-12-19, 02:09
Zowat het Revolution-syndroom hier :D. Iedereen heeft prachtige ideeën, maar de realiteit leert ons dat quasi elke bouwkundige ingreep te moeilijk is door trillingen, draaglast of het prijskaartje.

Ik heb indoor coasters altijd al gekend als coasters met een identiteitscrisis. De enige achtbaan in het donker die ik helemaal kloppen vindt is Space Mountain. Revolution, TOTNH en Vogelrok missen voor mij allemaal iets. Revolution en TOTNH liggen er thematisch niet goed bij, Crazy Bats staat niet op punt, Vogelrok en Huracan mist voor mij de intensiteit. Ook zijn de meeste indoorachtbanen allemaal zo kort (behalve TOTNH dan). Een indoor coaster draait bij mij veeleer over sfeer dan om veel theming. Rioolrat lijkt me bv. thematisch helemaal te kloppen met de realiteit en de ritbeleving.

Ook de vroegere Eurosat vond ik altijd zo tweestrijdig, de sfeer is er wel aanwezig, maar daar is de baan wel zo ruw, nu ja, nu lijkt dit te zijn verholpen, ik moet dringend nog eens naar Europa-Park :-)

Earlyspencer
18-12-19, 09:11
Maar dan komt de commerciele overweging: Die theming zou uiteindelijk meer gaan kosten dan de ombouw naar Crazy bats en er zou geen kip op af komen. ... Crazy Bats doet dit wel. Ook op de momenten toen de attractie nog op capaciteit kon draaien stond de wachtrij volledig vol. Dat had met geen enkele andere upgrade gelukt.

Persoonlijk heb ik ook een droombeeld in mijn hoofd waarbij je door een jungle met watervallen en grotten raast..

Wat het financiële aspect betreft: onderschat de blijvende meerkost niet van het legertje extra personeel.

Een upgrade zonder VR had - mits enig niveau - ook wel voor extra gegadigden gezorgd, denk ik. Dankzij je technische uitleg en de link naar de 'belichte binnenkant-foto's' is het nu wel duidelijk: de draagkracht, de evacuatieroutes, de brandveiligheid en zelfs de aanpalende attractie leggen serieuze beperkingen op. Bovendien vind ik conventionele ornamenten zoals bij Cancan en (vroeger?) bij Space Mountain wat goedkoop ogen.

Je wil er geen disco... elk z'n mening natuurlijk, maar ik wil er geen jungle-thema! Het is immers een BINNENcoaster. Jungles evoceer je toch beter in open lucht met echte planten, zoals o.a. bij die hangende B&M in Thorpe. Outer space is natuurlijk ook buiten, maar wegens de permanente duisternis aldaar (wat wetenschappelijk onjuist is) past dit i.m.o. wel bij een binnencoaster.

Een disco puur sang zou idd kunnen vloeken, maar een up-to-date klank- en lichtspel van groot formaat had toch mogelijk / wenselijk geweest. Het thema laat ik in het midden. De laatste decennia is op dat gebied toch een enorme vooruitgang geboekt aan mogelijkheden. Dat houdt ook in dat relatief kleine en lichte apparatuur tegenwoordig veel kan produceren. Ik had graag de 2.0-versie ervaren van de ooit revolutionaire Revolution, de finale van Huracan en datgene waar Vogelrok te schaars in is. Als zelfs de Grotten van Han en Aqualand Köln met audiovisuele snufjes uitpakken, dan toch ook PHL dat als geen ander weet creatief om te gaan met ruimte-schaarste.

Gisteren nog 2 keer ge-Batst. De wachtrij was beperkt van het eerste tourniquet tot aan de routende operator, dus geen dubbel aantal wachtenden voor de (levensgevaarlijke want onbestaande) poortjes in het station => 25 minuten wachttijd. Er reden 2 treinen met d'office het eerste en laatste wagentje leeg. Soms zat daar een enkeling, ik vermoed voor iemand die mag bissen als de bril niet functioneerde in de voorgaande rit. En het was soms Mount-Mara-lang wachten tussen het plaatsnemen in de coaster en het uiteindelijke vertrek. Waarom worden de wachtenden niet ge-entertaind in de voorshow-ruimte met vitrine? Een bats-voorfilmpje met instructies had toch gekund? Nu treedt er soms nog een extra vorm vanvertraging op door onwetenden die hun sjaal of tas op de disfunctionele transportband leggen, waarna de operator hen JeDD- en Python-gewijs moet terechtwijzen.

En ook al gebeurt er onride heel wat op animatief gebied, zodra je even het hoofd draait, houdt het beeld op. Bats in z'n huidige vorm (incl. aankleding en capaciteit) is PHL-onwaardig, maar wel boeiender dan de kale en donkere rit van voorheen.

Earlyspencer
18-12-19, 09:21
Ik heb indoor coasters altijd al gekend als coasters met een identiteitscrisis. De enige achtbaan in het donker die ik helemaal kloppen vindt is Space Mountain...ik moet dringend nog eens naar Europa-Park :-)

Op indoor-coaster-gebied moet je mss dringender naar Cinecittà World. Inferno is in positieve zin de duistere shit! En iets dichterbij heb je nog altijd Van Helsing in MPG.

simon
14-01-20, 13:13
Zelf heb ik Crazy Bats in de kerstvakantie gedaan, en ik was toch wel best teleurgesteld. De wachtrij hier stond op 45 minuten aangegeven, en net voor het aanschuiven versprong die zelfs even kort naar 40 minuten. In werkelijkheid was het x2! De wachtrij zelf vond ik best eenvoudig en schaars, waarbij er niet veel sporen van vernieuwing te bespeuren waren... Mij leek het eerder dat die al jaren bestond en de stickers afblakerden. Iets duurzamer en meer variatie had hier welkom geweest, alsook wat meer animaties onderweg met de vleermuizen. In het station kon dit wel, maar daar valt het dan weer niet op omdat je met andere zaken bezig bent.

De bril zelf vond ik ook alles behalve comfortabel. Zelf draag ik een bril en moest ik die verplicht afzetten. Het beeld scherpstellen was dan weer onmogelijk... waardoor alles dus wazig was voor mij. Ik vond de film zelf ook te lang duren, waardoor het soms wat repetitief over kwam (voor zover ik toch kon zien). Ook het verhaal vind ik in het begin echt onduidelijk, en ook op het einde weet je niet wanneer je de bril moet afzetten... Kijk je even verder dan voor je, dan zie je ook niets. Het gevoel van VR gaat hierdoor volledig de mist in.

Eerlijk gezegd vond ik het dus echt beneden niveau en PHL-onwaardig. Persoonlijk vind ik dan de opbouw, spanning en finale van MM stukken beter! En ook in EP vond ik de Happy Family VR Ride heel wat leuker dan deze, en daar volgde je nog eens twee keer hetzelfde ritje op de baan zonder dat het repetitief over kwam...

jefke88
14-01-20, 14:15
Afgelopen weekend werkte VR nog maar in de 3 middenste coaches van de trein, dus 12 personen per trein. De coach vooraan en de achtersten konden alleen zonder bril bereden worden en bleven dus vaak leeg. Met amper 2 treinen is de capaciteit dus waardeloos geworden. Erg jammer allemaal.

Die lampjes op de VR-brillen geven best wat licht en dan valt tijdens de rit pas op hoe langzaam die achtbaan wel niet is. In het donker heb je nog ietwat snelheidsgevoel, maar dat heb je bij (een beetje) licht dus totaal niet. Misschien ook wel de hoofdreden dat er nooit veel theming onderweg te zien is geweest?

_robin_
14-01-20, 16:58
Afgelopen weekend werkte VR nog maar in de 3 middenste coaches van de trein, dus 12 personen per trein. De coach vooraan en de achtersten konden alleen zonder bril bereden worden en bleven dus vaak leeg. Met amper 2 treinen is de capaciteit dus waardeloos geworden. Erg jammer allemaal.

Die lampjes op de VR-brillen geven best wat licht en dan valt tijdens de rit pas op hoe langzaam die achtbaan wel niet is. In het donker heb je nog ietwat snelheidsgevoel, maar dat heb je bij (een beetje) licht dus totaal niet. Misschien ook wel de hoofdreden dat er nooit veel theming onderweg te zien is geweest?

Het lijkt alleen maar slechter te worden.... Het klopt inderdaad dat de baan niet heel snel gaat. Rond de 46 km/h. Maar dat is gewoon een goede snelheid voor een family coaster. Er zat vroeger thematisering in toen het nog space center was. Dus geloof niet dat dat de reden is.

Toch hoop ik dat ze stoppen met die VR brillen. Ze hebben nu zelf gezien dat het niet werkt. De kwaliteit kan wel goed zijn. Maar het is gewoon schandalig hoe slecht die capiciteit tegenwoordig is. De wachtrij ziet er uit alsof de attractie er al jaren staat. Het is het allemaal gewoon net niet... Een paar laser effecten. Onboard audio. En een wachtrij renovatie voor temple of the night hawk was al goed geweest....

Phantasiastisch
14-01-20, 19:11
Ik heb Crazy Bats in de beginperiode gedaan, toen verliep alles perfect en was dit best een leuke beleving.

We zien nu, enkele maanden later, dat zelfs Phantasialand het niet voor elkaar krijgt om VR zonder problemen operationeel te houden.

Van mij mogen ze de VR nu toch wel weghalen in plaats van met de huidige waardeloze capaciteit verder te gaan. Dat ze Temple of the Nighthawk maar laten draaien voor de tijd die de baan nog rest.

_robin_
14-01-20, 19:36
Ik heb Crazy Bats in de beginperiode gedaan, toen verliep alles perfect en was dit best een leuke beleving.

We zien nu, enkele maanden later, dat zelfs Phantasialand het niet voor elkaar krijgt om VR zonder problemen operationeel te houden.

Van mij mogen ze de VR nu toch wel weghalen in plaats van met de huidige waardeloze capaciteit verder te gaan. Dat ze Temple of the Nighthawk maar laten draaien voor de tijd die de baan nog rest.

Het liep inderdaad goed in het begin. Vanaf 25 juni tot begin september ging het super! Alleen zijn de problemen nu al 4/5 maanden bezig. Het probleem is dat de transport band niet goed is. Volgens de geruchten zijn er heel veel VR brillen door die band kapot gegaan. Daarom wordt hij nu niet gebruikt. Als het al zo lang duurt ben ik benieuwd of ze uberhaupt wel een oplossing kunnen vinden.

Maar een ander dingetje. ALS ze de brillen verwijderen. Wat gaan ze dan doen? Laten ze de achtbaan zoals hij nu is. Alleen met de oude temple soundtrack in de hal? Ik kan me niet voorstellen dat ze geen plan B hebben.

coasterfrenzy
18-01-20, 01:06
Ik neem aan dat er ook wel overeenkomsten zijn met de leverancier van het systeem betreffende de uptime en werking. Daar zal het park ongetwijfeld op terug vallen. Maar de vraag is wanneer er iets aan gedaan kan worden. Diverse andere attracties hebben lang en veel problemen gehad. Iets wat deels ook wel onvermijdelijk is als je nieuwe technieken toepast. Bij sommige storingen duurt het echter wel lang voordat er een oplossing is, al kan ik me voorstellen dat de afweging Sluiten, of openen met beperkte capaciteit ook wel een rol speelt. Ik ben stiekem in elk geval best wel nieuwsgierig naar wat zich achter de schermen allemaal afspeelt rondom zo'n probleem als dit.

_robin_
19-01-20, 12:38
Ik was afgelopen Donderdag in Phantasialand. De hele wachtrij is gerenoveerd. Alle gaten zijn weg en het ziet er weer uit zoals bij de opening. Echter is de capiciteit nog erger dan ik dacht. Ik heb vanaf het begin van de indoor section van de wachtrij rond de 35 minuten moeten wachten totdat ik in het station was. Bij de Temple had dit rond de 10/15 minuten geduurd. Ook zijn de brillen nog steeds erg pijnlijk op de neus. Ik heb hem zo strak gedraaid als mogelijk en ik moest hem nog steeds de hele rit vasthouden. Gelukkig heb ik een paar rondjes kunnen blijven zitten omdat de achterste 2 wagens niet gebruikt worden. Mijn gevoel zegt dat ze de strijd nog niet hebben opgegeven omdat ze 4 dagen voor het einde van Wintertraum de wachtrij hebben gerenoveerd.

coasterfrenzy
20-01-20, 09:31
Wel knap dat ze voor die paar dagen nog de wachtrij hebben aangepakt. Wellicht dat ze dit nog gedurende de openingsperiode gedaan hebben zodat ze in de winterstop kunnen focussen op grotere werkzaamheden?

Laten we het in elk geval hopen. En hopen dat het dan ook goed blijft werken als het eenmaal opgelapt is.

Voor de lengte van de wachtrij die je omschrijft is 35 minuten ongeveer de tijd die ze bij andere parken ook nodig hebben (in de praktijk meestal veel langer, maar dat is omdat ze doorgaans slechts een halve trein met VR vullen en de rest zonder VR doen). Dat zou betekenen dat de investeringen in allerhande speciale systemen om de capaciteit te verhogen momenteel redelijk zinloos zijn.

_robin_
20-01-20, 15:25
Wel knap dat ze voor die paar dagen nog de wachtrij hebben aangepakt. Wellicht dat ze dit nog gedurende de openingsperiode gedaan hebben zodat ze in de winterstop kunnen focussen op grotere werkzaamheden?

Laten we het in elk geval hopen. En hopen dat het dan ook goed blijft werken als het eenmaal opgelapt is.

Voor de lengte van de wachtrij die je omschrijft is 35 minuten ongeveer de tijd die ze bij andere parken ook nodig hebben (in de praktijk meestal veel langer, maar dat is omdat ze doorgaans slechts een halve trein met VR vullen en de rest zonder VR doen). Dat zou betekenen dat de investeringen in allerhande speciale systemen om de capaciteit te verhogen momenteel redelijk zinloos zijn.

Het park was vorige week Maandag en Dinsdag gesloten. Waarschijnlijk hebben ze het toen gedaan. Het enige probleem is de transport band. Door de transport band zijn er heel veel VR brillen kapot gegaan. Dat was waarschijnlijk de reden waarom ze hem uitgezet hebben. Als ze dat weer weten te fixen, is alles denk ik goed. Het probleem is wel dat ze weer veel VR brillen moeten bestellen/repareren.

jefke88
20-01-20, 15:29
Die transportband staat niet zo maar uit heb ik de indruk. Als je in dat uitgiftehok binnenkeek, was het rommeltje, ook qua niet aangesloten kabels en dergelijke. Het zag er eerder defect / half ontmanteld uit.

coasterfrenzy
21-01-20, 09:03
Die transportband staat niet zo maar uit heb ik de indruk. Als je in dat uitgiftehok binnenkeek, was het rommeltje, ook qua niet aangesloten kabels en dergelijke. Het zag er eerder defect / half ontmanteld uit.

Volgens mij is het ook redelijk provesorisch gebouwd. Maar het kan ook zijn dat ze daar al begonnen waren om iets te veranderen.

Iemand enig idee wat precies de route van die transportband is eigenlijk? Worden de brillen in het uitgiftehok schoon gemaakt of gebeurt dat in een tussenstation? Ik heb de baan maar 1x gedaan en er toen niet echt op gelet.

coasterfrenzy
29-05-20, 12:54
Kleine update:

De brug door de loop van Black Mamba heen is niet langer doodlopend. Aan de andere kant kun je nu links af slaan om weer bij het lifthillgebouw van Black Mamba uit te komen. Geen grote toevoeging, maar wel eentje die wat leuke foto-kansen biedt.

https://www.phantafriends.de/uploads/monthly_2020_05/B2AC2876-DAD5-458F-B48F-ED2D59BF032B.thumb.jpeg.87552e4cca652d2d1fa72fd20f ee5b49.jpeg
Bovenstaande foto toont het pad van het einde naar de brug tot aan het lifthillgebouw. Je ziet links nog net het ronde gebouw van het hotelrestaurant.

https://www.phantafriends.de/uploads/monthly_2020_05/02FDFE9B-7F28-43DB-88D7-11B6EE6BFD0C.thumb.jpeg.c94fe253e3cad02dd7b958d663 256d9b.jpeg
De brug door de looping heen: Geen poort meer aan het uiteinde.

Bron en foto's: Brightride @ Phantafriends.

Joran
29-05-20, 17:28
Ze hebben eveneens een kleine bar toegevoegd in dat gebied zag ik. Netjes gedaan wel + inderdaad, tof voor de foto's. :D

coasterfrenzy
31-05-20, 10:04
Ze hebben eveneens een kleine bar toegevoegd in dat gebied zag ik. Netjes gedaan wel + inderdaad, tof voor de foto's. :D

Ben benieuwd wat het plan met die bar is. Deze was niet geopend. In China Town is er ook eentje, maar die is ook lang niet altijd geopend. Vaak wel in de wintertraum of bij speciale gelegenheden.

Joran
31-05-20, 10:57
Ben benieuwd wat het plan met die bar is. Deze was niet geopend. In China Town is er ook eentje, maar die is ook lang niet altijd geopend. Vaak wel in de wintertraum of bij speciale gelegenheden.

Misschien ook voor als het drukker/warmer is hé. Beetje als vervanging van die mobiele punten die ze dan opzetten.

Of inderdaad, bij evenementen/wintertraum. ;)

coasterfrenzy
31-05-20, 11:03
Misschien ook voor als het drukker/warmer is hé. Beetje als vervanging van die mobiele punten die ze dan opzetten.

Of inderdaad, bij evenementen/wintertraum. ;)

Qua mobiele punten hebben ze er juist een hoop toegevoegd nu. In Alt Berlin staan diverse old-times voor de verkoop van van F&B. Of dit een tijdelijke oplossing voor Corona is weet ik niet, maar het staat alleszins niet slecht.

De bar "karimba" ziet er in elk geval klein, maar gezellig/knus uit. Ik hoop dat men er flessen frisdrank verkoopt, want een beker werkt toch niet echt prettig in het park (wegens hersluitbaarheid). Terwijl er relatief weinig verkooppunten zijn die flessen verkopen.

nicooke
13-07-20, 13:19
Volgens de website van de 3 O's zou hollywood voor onbepaalde duur gesloten zijn, de reden waarom deze attractie gesloten is werd niet vermeld.
Aanwijzingen zoals pijlen naar de attractie werden verwijderd.

Zou dan toch dit de volgende attractie zijn die gesloten wordt om hier een nieuwe te bouwen?

coasterfrenzy
13-07-20, 15:02
Volgens de website van de 3 O's zou hollywood voor onbepaalde duur gesloten zijn, de reden waarom deze attractie gesloten is werd niet vermeld.
Aanwijzingen zoals pijlen naar de attractie werden verwijderd.

Zou dan toch dit de volgende attractie zijn die gesloten wordt om hier een nieuwe te bouwen?

lijkt me sterk. De attractie is al sinds heropening van het park gesloten. Ik gok er op dat men er groot onderhoud aan doet. Zo hebben ze de corona sluiting ook aan gegrepen om de gehele gondel van Talocan te verwijderen en een grondige inspectie te geven. Deze was netjes voor de heropening weer terug geplaatst, maar wellicht dat het bij de Hollywood Tour wat complexer is.

Een upgrade om de attractie wat langer aantrekkelijk te houden - zoals ook de VR upgrade bij TotNH - zie ik bij de Hollywood Tour wel gebeuren. Misschien wel met een relatief simpel laser-systeem om de attractie interactief te maken ofzo.. Maar een volledig nieuwe attractie lijkt me sterk. Uiteindelijk zal het park van dat volledige gebouw af willen.

Het doolhof aan de andere kant van het gebouw is ook al een lange periode gesloten, maar dat is vermoedelijk omdat de buren geen spelende kinderen aan kunnen.

Phantasiastisch
14-07-20, 08:03
Weet je wat leuk zou zijn?

Dat ze Hollywood Tour gewoon gesloten houden voor altijd. Dat men gewoon een decorstuk voor de ingang bouwt zodat die niet zichtbaar meer is, totdat dit hele gebouw tegen de vlakte gaat.

Want wat je niet ziet is er niet, toch? :p

Overigens, als Rookburgh opent, wil je toch niet een heel verouderde darkride naast je nieuwigheid hebben staan... Het niveauverschil is te groot. Wel, ik zou hopen dat het park toch zo zou denken. Alleen is dat niet het geval, haha. :D

coasterfrenzy
14-07-20, 10:22
Er zit nog Wuze Town tussenin. Dat gebied geeft wel een aardige overgang.. Maar tenzij een defect aan de Hollywood tour is dat miljoenen kost om te herstellen: Waarom zou je een werkende attractie gesloten houden? Het biedt meer capaciteit aan je park en de laatste keren dat ik in het park was en de attractie open was (voor corona) waren er steeds nog genoeg mensen binnen. Dus ondanks de verstopte ingang leek de attractie me toch nog wel wat volk te trekken.

Edit:

- Blijkbaar is de Hollywood wel degelijk enkele dagen open geweest dit jaar.
- Bewegwijzering is al langer weg en niet nu pas weg gehaald. (Dat is dus meer speculatie van Pooopings).
- Volgens geruchten is men enkele dagen bezig geweest om water weg te pompen van plaatsen waar het niet had moeten komen. AKA: Lekkage. Nu kan een lek wellicht gemakkelijk gedicht worden, maar als er waterschade is aan andere gedeeltes dan zou het inderdaad kunnen dat het te duur wordt om nog te laten reparareren.

traveler
14-07-20, 14:18
Eerlijk gezegd zal er altijd wel volk in Hollywood gaan aangezien er meestal maar 5 min wachttijd staat aangeduid. Ik doe hem meestal als bankje om even uit te rusten samen met de riksja zijn dit "rust attracties" je kan er zo in je zit even en je hebt nog iets te doen.

Als er veel schade is zie ik da baan nog sluiten en inderdaad een decorstuk voor of het decor gewoon weg. en het pad sluiten. Deze attractie is in mijn ogen het grootste relikwie dat ze over hebben. ja de riksja's hebben een beter tijd gehad maar deze passen nog in het gedeelte China. Buiten dat films uit fantasie voort komen zie ik niet echt een link (ik ben me bewust dat het merendeel verfilmingen zijn). Toegegeven zijn bovenbuur crazy bats/ temple of the nighthawk staat ook als en parel op een anders redelijk goed gethematiseerd zwijn.

Joran
14-07-20, 18:48
Als ze nu eens de decorstukken van beneden verwerken in de achtbaan erboven. ;) (Mits wat creativiteit is dat toch wel mogelijk lijkt me dan om enkele stukken te recupereren. :p)

Ben benieuwd wat ze er mee van plan zijn; met heel dat complex in het algemeen eigenlijk hé.

Denk dat crazy bats wel een voorbode is op het feit dat het geen super lang leven meer heeft daar hé. (Oke, een investering, maar nu wel verwaarloosbaar hé)

De vraag is wat het eerste komt te gaan natuurlijk. China of dat complex daar.

Pretparkfreak7
14-07-20, 22:31
Zolang dat temple complex er blijft staan is het wel leuk dat je zonder al te veel wachten hollywood tour inkan. Ik slaag die normaalgezien nooit over bij een bezoekje phantasialand. Met Tartuf, Maus en Feng Ju en die wellenflug gebeurt dat vaker. Het is inderdaad een leuke uitrust-attractie.

Ik ben ermee akkoord dat het ding bijzonder clasht met het niveau van Chiapas en Taron, maar het stoort mij niet dat het in een uithoek van het park nog blijft staan. Dat duo bood voor het vieze VR-avontuurtje een garantie op een aanvaardbare wachttijd, zelfs als de wachttijden elders voorbij het uur schoten. Da's altijd handig.

Earlyspencer
15-07-20, 07:14
Wanneer je het parkplan erbij neemt, ligt ca. 80% van de attracties in een uithoek. Dat vind ik net de kracht van PHL: behalve enkele kleine attracties kan je er nooit een attractie in z'n totaliteit aanschouwen. Dat prikkelt de nieuwsgierigheid. HT is nog meer in een uithoek gelegen omdat het zich in een letterlijk doodlopend zij-straatje bevindt. De aankleding van de attractie is idd tot op het schaamhaar van King Kong versleten. Maar de ride zelf - een varende darkride - vind ik een must-have voor elk top-park. Het is ook een capaciteisvreter. Ik hoop dat ze na een jaar of twee Rookburg HT en TotNH vernieuwen naar het huidige PHL-niveau. Zonder VR en zonder interactieve schieterij.

Ik snap niet goed waarom GR vaak in één adem wordt genoemd met HT. Ja, je ziet dat ook deze attractie gedateerd is, maar veel minder dan bij HT. China is een tijdloos thema, terwijl dat voor fims - zelfs de grootste klassiekers van 1930 tot 1980 - toch minder het geval is. Probleem bij recentere films is de IP-kost. GR is nog meer een capaciteisvreter, neemt weinig bovengrondse ruimte, heeft aardige effecten (wind en optisch) en kent zelden of nooit storingen. GR is een garantie om snel aan de beurt te komen en ik skip die veel minder dan HT. Natuurlijk speelt ook mee dat je GR altijd tegenkomt op een parkbezoek, nabij de parking-ingang en enkele top-attracties. GR is zelf geen topper maar ligt in een sterke thematische zone: - architectuur, horeca, shows. No way dat ze China de komende 15 jaar als zone gaan opdoeken. Wat dan met het LB-hotel?

traveler
15-07-20, 11:03
Als Ik die twee in een adem neem is het omdat allebei wel betere tijden hebben gezien.

Ik geef je gelijk dat beiden echt een monstercapaciteit hebben. Er hoeft niet ommidelijk iets aan het ritetype worden aangepast, maar het mag terug naar de 21 eeuw. Hollywood zou ik liever zien vervangen worden door een nieuw bootrite in wouze thema of iets anders fantasie.
De Riksas mogen gewoon een update krijgen. wat beter anamatronics eventueel een paar dingen verpatsen zodat je wat meer verhaal krijgt in plaats van door de chinees hel te gaan.

coasterfrenzy
15-07-20, 11:22
Denk dat crazy bats wel een voorbode is op het feit dat het geen super lang leven meer heeft daar hé. (Oke, een investering, maar nu wel verwaarloosbaar hé)


Ik denk dat Crazy Bats juist een teken is dat dit NIET hun volgende project zal worden. Of in elk geval niet gepland. Anders zou de investering zich niet lonen. Welk project dan wél hun volgende wordt, blijft natuurlijk raden.

Mocht er echter een zwaar defect aan de Hollywood Tour zijn, kan het zijn dat ze de sloopt van het Temple-Complex versnellen. Maar eerst en vooral zal er een vervanger voor Fantissima moeten zijn. Ik denk toch dat dit de belangrijkste reden is om het geheel niet te slopen.

Gezien men nu een éénmansschow in het Silverado Theater draait, kan ik me nog best voorstellen dat dit een opvuller is totdat ze dat ding gaan slopen en die gehele hoek een flinke opfrisser geven. Persoonlijk lijkt een hypermodern multifuctioneel theater daar prima te passen. Eentje die overdag dienst doet voor parkshows en in de avond voor Fantissima. Goed bereikbaar vanaf beide hotels (mits de gang in Matamba door getrokken wordt) en goed bereikbaar vanaf de huidige Busparkeerplaats (die van PHL zelf is en dus geen kosten met zich mee brengt, in tegenstelling tot de China parkeerplaats ernaast).


HT is nog meer in een uithoek gelegen omdat het zich in een letterlijk doodlopend zij-straatje bevindt.

Nee hoor.. Die straat loopt naar links nog verder naar het Wupi & Wözl-Land in Wuze Town. Van daar kun je dan weer terug naar beneden via de trappen rondom Tittle Tattle Tree, of via de spiraal boven "Wolke's Luftpost".

Die ingang is zelfs best mooi gemaakt, maar dat zou beter opvallen als je er vanop een afstand naartoe zou lopen. Het vroegere pad langs de Temple (langs toiletblok en waar vroeger Schloss Schreckenstein stond) zou daar perfect voor zijn. Maar dat is nu gesloten om als backstage area voor Fantissima te gebruiken.

Mocht men ooit de Temple sluiten. Denk ik wel dat het pad voor een groot deel verdwijnt om een nieuw gebouw aan Wuze Town vast te zetten. Wel verwacht ik dan dat je vanaf het Wupi & Wözlland rondom het nieuwe gebouw kunt lopen richting het meer, omdan beneden langs weer terug te gaan naar Wolke's Luftpost (of verder rond het meer voor de volledige tour). Als je het gebouw met de attracties er in qua infastructuur ook wat handig plant, komt op die manier ook Wakobato wat centraler te liggen. Alhoewel je veel volk in die hoek ivm de lastige buren misschien ook weer juist wilt vermijden.

Phadd-F
15-07-20, 11:28
Hoe sneller de Hollywood Tour en TOTN/Crazy Bats afgebroken wordt, des te beter. Past echt niet meer in het niveau dat PHL nastreeft en eerlijk, persoonlijk heb ik liever die plek leeg zonder een opvolger dan dat deze ondingen er blijven staan. Weg ermee!

jefke88
15-07-20, 13:03
Hoe sneller de Hollywood Tour en TOTN/Crazy Bats afgebroken wordt, des te beter. Past echt niet meer in het niveau dat PHL nastreeft en eerlijk, persoonlijk heb ik liever die plek leeg zonder een opvolger dan dat deze ondingen er blijven staan. Weg ermee!

Euh, die dingen zijn capaciteitsvreters. Snap niet dat je het beter vindt dat ze weg zijn, je moet er niet in, maar zorgen wel voor kortere rijen elders.

Phadd-F
15-07-20, 13:29
Vooral voor HT zijn het meer persoonlijke redenen, maar ik zie bij mijn bezoeken daar amper volk in gaan. Dus qua volk trekken zal dat ook wel meevallen lijkt me.

Xarbero
15-07-20, 15:03
Vooral voor HT zijn het meer persoonlijke redenen, maar ik zie bij mijn bezoeken daar amper volk in gaan. Dus qua volk trekken zal dat ook wel meevallen lijkt me.

toch nie voor da klein 8potig, harig, lief beestje daarbinnen zeker :P

Phadd-F
15-07-20, 15:20
Het is niet klein en lief. Maar dat is een enorme reden ja... :D

siroccofreakske
16-07-20, 08:55
Vooral voor HT zijn het meer persoonlijke redenen, maar ik zie bij mijn bezoeken daar amper volk in gaan. Dus qua volk trekken zal dat ook wel meevallen lijkt me.

Ik denk toch dat je dat echt onderschat hoor. Beide attracties hebben gewoon een erg grote capaciteit. Als ze 'amper volk' zouden trekken, zou je regelmatig met halflege treinen of boten zitten en dat valt (althans bij mijn bezoeken) toch echt wel mee hoor.

Van mij mogen ze om die reden ook gerust blijven, al heb ik natuurlijk ook liever dat ze een grondige update krijgen of vervangen worden door nieuwe attracties :)

_robin_
19-07-20, 11:28
Hollywood Tour is puur gesloten vanwege een lekkage. Er was een probleem met een pomp en die heeft veel schade veroorzaakt. Het heeft dus niks met een eventuele renovatie te maken. Ik ben benieuwd wat ze nu gaan beslissen. Als het schade is van miljoenen zullen ze eventueel besluiten om de attractie niet meer te openen, en volledig af te breken. (Je kan de Hollywood Tour afbreken zonder dat de coaster er last van heeft) Dus de hele hal slopen hoeft niet.

Ze zouden er zelfs voor kunnen kiezen om de hele darkride te slopen en er iets nieuws te bouwen.

Ik denk niet dat het gebouw de eerst volgende project is. Temple of the Night Hawk heeft vorig jaar een renovatie gehad. Goedkoop. Maar het laat wel zien dat ze het gebouw nog een tijdje willen houden + Fantissima zit er nog in. Dat ze het nu willen versnellen door de darkride lijkt me onzin. Ze laten het dan eerder een paar jaar leeg dan dat ze het meteen slopen. In deze tijd is dat helemaal lastig omdat ze heel wat geld zijn verloren door het virus.

Maar het is afwachten wat er gaat gebeuren...

Michielsken
07-10-20, 19:06
HT is nog altijd gesloten, en zelfs al verwijderd op het parkplan. Zou er toch meer aan de hand zijn?

Sowieso heeft PHL al een oplossing klaar voor dit gebouw/gebied. Al zijn er volgens mij externe factoren die de planning bepalen. Eerst moet er een plaats gevonden worden om Fantissima door te laten gaan, anders gaan ze volgens mij nooit aan het gebouw werken. Daarnaast vraag ik me af of de klachten ivm dit gebied (of de waarschijnlijke) wel van de buren komen. Zou het kunnen dat de natuurorganisaties waarmee het park in het verleden al last heeft gehad een serieuze moeilijkheid vormen? Want als je de Temple sloopt dan moet je iets nieuws bouwen, desnoods doet PHL het zoals Rookburgh of WuzeTown en dan hebben de buren geen last meer.

Maar door de bouw veranderd de grondwatertafel ook (logisch, met stevige funderingen etc.). En dat zou wel zeer nadelig kunnen zijn voor het meer. En dat meer is toch beschermd dacht ik (ze mogen er alleszins niet op bouwen). Dus vrees ik eigenlijk dat PHL maar heel moeilijk een bouwvergunning voor de sloop en heropbouw van dit gebied zal krijgen, omwille van de natuurliefhebbers. Nu, ik kan verkeerd zijn, dus als iemand er meer vanaf weet, laat het gerust weten.

Nu denk ik dat PHL HT wel gaat maken, maar dat het duurder is dan gedacht.

Pretparkfreak7
08-10-20, 21:37
Ik denk ook dat de herstelling duurder uitvalt dan gedacht en we de attractie alvast dit seizoen niet meer zien opengaan. Afhankelijk van hoe ernstig het defect is en op welke termijn het hele gebied op de schop gaat zie ik het park er ook wel toe in staat de attractie gewoon niet meer te openen.

Ik betwijfel dat Phantasialand al een concreet plan voor dit gebied heeft uitgewerkt. Het is duidelijk dat het nog herwerkt zal worden. Maar ik heb me laten wijsmaken dat aan de bouw van een nieuwe zone maximaal twee jaar concreet ontwerp vooraf gaat: anders riskeer je een concept te openen dat al wat veroudert of niet meer zo bijzonder uniek is wanneer het opent. Bij deze plek kunnen we er zoals je zelf ook aangeeft van op aan dat zolang fantissima in dat complex wordt gepresenteerd: het geheel nog niet tegen de vlakte gaat.

Als ik me niet vergis zijn er voor een sloop en nieuwbouw hoogtebeperkingen en moet het park er voor zorgen dat wat er nieuw komt er natuurlijk uitziet. Het geheel mag ook geen enorme hoge muur bevatten, maar moet in het geval er hogere delen inzitten trapsgewijs aangelegd worden vanaf dat meer.

coasterfrenzy
08-10-20, 21:54
Volgens Eric Daman was er zo'n 5 jaar planning en ontwerp aan Klugheim vooraf gegaan. En dat zijn tijden die ik wel vaker gehoord heb voor enorm grootse projecten.

Het klopt overigens dat de vijver beschermd is, maar een nieuw gebouw hoeft daar in principe geen invloed op te hebben. Onder het huidige complex zitten enorme heipalen, in theorie moet het mogelijk zijn daar opnieuw op te bouwen. Zo lang men niet dieper graaft, blijft ook de toevoer van water aan het meer on-aangetast.

Mocht men tóch dieper willen, dan kan ik me ook voorstellen dat PHL zomaar de ondergrondse beek omleidt, of er zelfs een doorgang dwars door de attractie heen maakt.

Voor wat betreft het klagen van de buren: Dat heeft enorm veel aspecten. Geluidsoverlast komt vanuit slechts enkel buren die vlakbij het park wonen. De meesten hebben er geen moeite mee. Er zijn echter ook mensen die ruim een kilometer van het park af wonen en nog klagen van geluidsoverlast. Maar ook toenemende verkeersdrukte en overlast van vervuiling. In hoeverre je die klachten serieus moet nemen is natuurlijk een tweede, want in principe hoeven bezoekers van het park immers niet in Brühl zelf te komen.

Doen wat men bij RB en Klugheim gedaan heeft, is bij het meer waarschijnlijk veel minder een oplossing. Er is al eens een poging gedaan om een geluidswal langs het meer te zetten (tussen meer en bewoners in). Die zou echter dusdanig dicht bij de buren komen te staan, dat deze hun akkoord moesten geven. Zoals ik al eerder aan gaf, hebben de meesten volstrekt geen problemen met het park, maar dan dus weer wél op het moment dat er een metershoge geluidswal in hun achtertuin staat. Doordat 2 gezinnen niet wilden tekenen is dat plan voor een geluidswal dus gefaalt.

Enige nieuwbouw moet inderdaad aan bepaalde eisen voldoen. Je krijgt een stukje horizonvervuiling waar rekening mee gehouden moet worden. Het hoeft dus niet persé natuurlijk uit te zien, maar het moet in orde zijn voor de buren. De trapsgewijsheid die genoemd wordt geldt overigens vanaf de buren, niet vanaf het meer en hangt weer samen met geluidsoverlast.

Ik denk dat als de Temple ooit weg gaat, we inderdaad wel een ietwat kleiner gebouw er voor terug gaan krijgen met slechts één attractie er in. Maar dan wel meteen een hele grote attractie. Hierbij zou ik er zeker niet van staan te kijken als het aangesloten wordt op de bestaande hal van Wuze Town, om zo een grotere ondergrondse wereld te creëren met nieuwe F&B mogelijkheden en al ingebouwd. Er zijn diverse aansluitpunten in de hal die daar perfect voor zouden kunnen dienen.

Maar met PHL weet je het natuurlijk maar nooit.

Rein
09-10-20, 07:49
Uit ons laatste gesprek met Phantasialand bleek dat ze nog voor de volgende 10 jaar plannen hebben. Deze kunnen natuurlijk altijd wijzigen of evolueren. Kijk naar Rookburgh, waar in eerst instantie steampunk werd gekozen als thema, terwijl dit nu meer naar de achtergrond verschoven is ten voordele van een meer industrieel thema.

En niets nieuws onder de zon: zowel China als de Temple kwamen naar boven als "aan te pakken punten"...

traveler
31-03-21, 09:53
F.L.Y. is nu al een tijdje open het park mag helaas niet uitbrijden.

Heeft iemand al een degelijk gerucht gehoord over de volgende werf.
Dan kunnen we weer een paar jaar speculeren.

coasterfrenzy
31-03-21, 12:29
F.L.Y. is nu al een tijdje open het park mag helaas niet uitbrijden.

Heeft iemand al een degelijk gerucht gehoord over de volgende werf.
Dan kunnen we weer een paar jaar speculeren.

Geruchten zijn het sterkst rondom China. Er is een voertuig dat met beton werkt gespot nabij Colorado, maar dat kan natuurlijk ook voor gewone renovatie zijn. Qua Temple blijft het probleem dat het theater van Fantissima in het complex zit. Het schijnt dat Manuela Löffelhardt zelf ook niet al te blij is met dat theater gezien het nogal laag is. Overigens is ook van Jump (of enige andere show in het Silverado Theater) geen spoor meer te bekennen op de website of app van Phantasialand.

Momenteel is trouwens de gevel van "hotel Victoria" (fake gevel in Berlijn waar Heino's Kaffeehaus zich bevindt) voorzien van stellingen voor werkzaamheden. Het dak van de Temple wordt gereinigd (maar dat doen ze volgens mij elk jaar). Wel is ook een deel van de hal nieuw beschilderd/gelakt. Wat wederom er op duidt dat deze nog wel een tijdje moet blijven.



Zelf zou ik als parkeigenaar voor de volgende upgrade kiezen:

Silverado Theater er uit en een nieuw theater in de plaats volgens ongeveer onderstaande tekening:

https://www.phantafriends.de/uploads/monthly_2021_03/image.thumb.png.0fb7e50fc23afcafce73ae868d9af8c3.p ng

De stage komt bovenin met de tribunes uiteraard ten zuiden ervan (die kant op wordt het gebouw ook iets breder). Links van de groene streep is plaats voor kleedruimtes, keuken en toiletten.

Het theater wordt uitgerust met het systeem van onderstaande link:
https://www.galasystems.com/en/solutions/multipurpose-hall-systems/

Dit zou in theorie zelfs te upgraden zijn zodat er al direct tafels klaar staan na de omvorming.

Je kunt het theater dan overdag gebruiken voor parkshow en in de avond voor Fantissima. Daarnaast wordt het pad tussen Afrika en China wat vrijer en wordt vooral de doorgang richting de ingang van Colorado aan deze kant duidelijker gezien er niet langer een Trap midden op dat pad hoeft te staan. Sterker nog: Dat pad wordt dan groot genoeg dat het pad dat aan de Geister Rikscha voorbij loopt uiteindelijk weg zou kunnen, zodat Geister RIkscha en Zilvermijn één geheel kunnen gaan vormen voor een grote nieuwe darkride in de toekomst.

Eventueel zou je het zelfs nog zo kunnen maken dat er een stage aan beide kanten is, zodat je die niet hoeft om te bouwen tussen de shows. Maar gezien Fantissimal vooral gebruik maakt van Videowalls zou je dat ook voor parkshow kunnen gebruiken met gewoon andere projecties op de schermen.

Alternatief kun je het geheel gewoon een kwart slag draaien. Nu heb je het voordeel dat je een ingang aan de straatkant kunt maken. Goed voor hotelgasten en mensen die fantissima willen bezoeken. Een kwart slag draaien heeft als voordeel dat leveranciers direct bij de backstage/keuken kunnen.

Nog een alternatief is het Wintergarten uitrusten met dit systeem. Dan kan het Schauspielhaus in de avond als gewone bioscoop gebruikt worden. Samen met dan nog een update van Heino's Café zou je zo Alt Berlin in de avond als Uitgaansgebied kunnen gebruiken.

Pas wanneer dit geregeld is zou ik weer gaan kijken voor een grote nieuwigheid in het park. Ter vervanging van China of het Temple Complex. Voor bezoekers valt de tussentijd op te vangen met wat kleine nieuwigheden. Zo zitten we al jaren te wachten op de nieuwe ingang van River Quest, maar ook in Wuze Town is er plaats gemaakt voor een nieuw molentje (tot dusver gebruikt als preview gebied voor Rookburgh). Daarnaast is er in Wuze Town nog de hal waar vroeger de wachtrij van Galaxy/Race for Atlantis was die leeg staat waar ook een kleine nieuwigheid in gepresenteerd kan worden.

Het valt in elk geval op dat PHL nog niet begonnen is met de sloop van iets. Bij de laatste projecten is het nog altijd zo geweest dat de sloop van een oude attractie begon nog vóór de opening van het vorige project (Galaxy werd gesloopt voordat Klugheim open was. De Oude Westernstad werd gesloopt voordat Chiapas open was, etc. etc.) Corona was er toen nog niet, dus dat kan niet de reden zijn geweest (al kan dat nu wél een reden zijn om nu alsnog langer te wachten). Dus wellicht dat ze nu gebruiken om wat kleinere dingen aan te passen.

traveler
01-04-21, 11:28
Het silver theater heb ik al meerdere geruchten over gehoord. Zo een vernieuwing laat inderdaad andere projecten toe.

Het meest bizarre dat ik heb gehoord is een tunnel onder de autostrade om dan langs die kant uit te breiden.

coasterfrenzy
01-04-21, 13:16
Het silver theater heb ik al meerdere geruchten over gehoord. Zo een vernieuwing laat inderdaad andere projecten toe.

Het meest bizarre dat ik heb gehoord is een tunnel onder de autostrade om dan langs die kant uit te breiden.

Elke uitbreiding naar eender welke kant zou welkom zijn. Echter zit je aan de overkant van de snelweg ook weer héél snel tegen een dorpje aan. Dus vrees dat ook daar weinig kan. Als ze de ruimte van het bos daar volledig kunnen gebruiken is dat overigens nog kleiner dan de driehoek rond de Ententeich die tegenover het park ligt (waar zich de Parkeerplaats van Matamba onder andere bevindt).

Rein
11-06-21, 14:47
Ook bij de heropening van Phantasialand blijft Hollywood Tour nog steeds gesloten. Opmerkelijker is misschien wel dat enkel de naam nog op de voorgevel staat, de veiligheidsvoorschriften en wachttijdaanduiding werden verwijderd van het "vogelnestje". De attractie komt ook niet meer voor op het parkplan of in de app.
Nog steeds lekkage problemen, een langdurige renovatie, of toch het einde van deze rit?

2527
Bron (https://www.facebook.com/PHLInfos/photos/pcb.2236794396451682/2236794356451686)

coasterfrenzy
11-06-21, 16:21
Ik denk niet dat het nog terug gaat komen. Als de schade zo erg is dat deze tot nu niet opgelost kan worden, dan loont het de investering ook écht niet meer. Daarnaast ziet de rest van het gebouw er ook niet bepaald geweldig uit. De kant naar het park to is nog enigszins geschilderd, maar langs andere kanten zijn er grote plekken waar de verf af gebladerd is. PHL maakt er geen geheim van dat dit complex écht alleen nog het hoognodige aan onderhoud krijgt om het te kunnen gebruiken tot aan de sloop.

Echter blijft natuurlijk het issue van een Fantissima Theater dat in hetzelfde gebouw zit. En natuurlijk de investering die gedaan is om TotNH op te waarderen tot Crazy Bats.. Wellicht dat door de Waterschade de sloop van dit complex naar voren wordt geschoven. Wellicht dat we het nog een paar jaar met een fout gebouw moeten doen.. wellicht dat er tijdelijk toch nog een goedkope opvulattractie komt (een Walkthrough? Nog iets anders met VR?). Enkel de tijd zal het leren.

Het is en blijft overigens opvallend dat er nog steeds geen sporen te bekennen zijn van een nieuw project.

Phantasiastisch
11-06-21, 17:11
Ik denk stilaan ook dat Hollywood Tour niet terugkeerd. Ik ben er in alle eerlijkheid niet treurig om. Ik zou zelfs durven zeggen dat ik de waterschade dankbaar ben. Mijn excuses aan de fans van het eerste uur. :D

Zodra het Silverado Theater tegen de vlakte gaat of ergens anders een nieuw theater gebouwd wordt, dan kunnen we veronderstellen dat Fantissima zijn welverdiende, nieuwe stekje in opbouw is.

Van mij zou de toegang naar het Crazy Bats/Hollywood Tour complex gewoon dichtgegooid mogen worden. Ingangsbordjes verwijderen, van het parkplan halen en er een groot doek rond hangen met "Hier bauen wir eine neue, fantasievolle und atemberaubende Themenwelt." zoals het doek voor de komst van de Wuze Wall voor de bouw van Rookburgh.

Men hoeft er zelfs nog niet aan te beginnen. Phantasialand heeft toch 4 jaar nodig voor de bouw van een themagebied, dus een afscherming kan er wel 2 jaar staan zonder dat er effectief iets moet gebeuren. :p

In de tussentijd is die lelijke hoek weggewerkt.

------------------------------------------------------------

Zo opvallend vind ik het niet dat er nog nergens een nieuw bouwproject te bespeuren is. Corona heeft wellicht financieel een serieuze klap gegeven in de bouw van en investering in opnieuw zo'n nieuwe, grote themawereld.

Ik zou al blij zijn als ze in de nabije toekomst (ten laatste binnen 2 jaar) beginnen met de renovatie van China Town, Geister Rikscha & FJP of Colorado Adventure.

coasterfrenzy
12-06-21, 12:08
Van mij zou de toegang naar het Crazy Bats/Hollywood Tour complex gewoon dichtgegooid mogen worden. Ingangsbordjes verwijderen, van het parkplan halen en er een groot doek rond hangen met "Hier bauen wir eine neue, fantasievolle und atemberaubende Themenwelt." zoals het doek voor de komst van de Wuze Wall voor de bouw van Rookburgh.

Men hoeft er zelfs nog niet aan te beginnen. Phantasialand heeft toch 4 jaar nodig voor de bouw van een themagebied, dus een afscherming kan er wel 2 jaar staan zonder dat er effectief iets moet gebeuren. :p
[quote]

Zo lang er niet daadwerkelijk aan iets nieuws gebouwd wordt is het gewoon weg gooien van capaciteit. En zeker Crazy Bats is stiekem best leuk en trekt behoorlijk wat volk - als het met VR draait tenminste. Ook behoorlijk zonde van een investing die amper een half jaar gebruikt is.

[quote]
Zo opvallend vind ik het niet dat er nog nergens een nieuw bouwproject te bespeuren is. Corona heeft wellicht financieel een serieuze klap gegeven in de bouw van en investering in opnieuw zo'n nieuwe, grote themawereld.

Ik zou al blij zijn als ze in de nabije toekomst (ten laatste binnen 2 jaar) beginnen met de renovatie van China Town, Geister Rikscha & FJP of Colorado Adventure.

Normaliter zouden ze al vóór corona aan een nieuw project zijn begonnen. Dus ik denk niet dat Corona de belangrijkste reden is, al zal het zeker bijdragen tot een eventueel verlengde uitstel van het project. Ze hebben inderdaad vrij lang nodig om een gebied goed af te kunnen werken en ook daarom kunnen ze beter niet te lang stil zitten. Normaliter moet je toch elke 4 hooguit 5 jaar met iets uitpakken om te voorkomen dat bezoekerscijfers (flink) in zakken. Daarbij zal PHL vroeg of laat in een nieuw fantissima theater moeten investeren en dat kun je niet bepaald als een nieuwigheid voor je parkpubliek publiceren. Best Case Scenario kunnen ze dat in 2023 pas openen. Dan nog vier jaar om de Temple te vervangen, zit je in 2027 voor de volgende grote nieuwigheid.. Dat is echt te lang..

Nu heeft PHL nog wel wat pijlen op hun boog om die periode te overbruggen. Nieuwe shows (dit jaar al in het Wintergarten), Nieuwe kleine attractie(s) in Wuze Town.. Maar het wordt toch een lastige operatie..

Wellicht dat PHL genoegen kan nemen met een paar mindere jaren als dat gecompenseerd wordt door hotel-inkomsten (Charles Lindbergh).. maar toch denk ik dat het niet heel lang meer mag duren voordat we iets nieuws zien. Veel parken kunnen de uitstel veroorloven omdat ze op één of twee jaar tijd wel iets groots kunnen zetten. Maar dat zie ik in PHL écht niet lukken.

Phantasiastisch
12-06-21, 20:51
Zo lang er niet daadwerkelijk aan iets nieuws gebouwd wordt is het gewoon weg gooien van capaciteit. En zeker Crazy Bats is stiekem best leuk en trekt behoorlijk wat volk - als het met VR draait tenminste. Ook behoorlijk zonde van een investing die amper een half jaar gebruikt is.

Oké oké, ik moet ook stiekem toegeven dat Crazy Bats wel een goede VR coaster is. Behalve dat de brillen loodzwaar zijn en pijn doen op de neusvleugel. Als ze Crazy Bats nog enkele jaren willen behouden, zouden betere brillen wel fijn zijn. Anders slaag ik de baan toch gewoon over tijdens mijn bezoekjes ondanks de goede VR-kwaliteit.



Veel parken kunnen de uitstel veroorloven omdat ze op één of twee jaar tijd wel iets groots kunnen zetten. Maar dat zie ik in PHL écht niet lukken.

Inderdaad, dat is wel waar. Phantasialand wil zulke projecten blijven bouwen, daar pakken ze graag mee uit. Ze gaan zeker niet inboeten op kwaliteit en detaillering van hun projecten (buiten de standaard budget cuts). Ik hoop dat je gelijk hebt, dat we weldra een nieuw project zien opduiken.

Rookburgh staat pas sinds dit seizoen helemaal in de schijnwerpers. Het themagebied vormt het uithangbord van het park voor 2021. Echter geloof ik dat 2020 wellicht het officiële openingsjaar moest worden. Dit geeft hen in principe nu wel de kans om de start van de bouw van hun volgend project een jaar te verschuiven.

Ik ben zeer benieuwd naar hoe het zit met de kleinere projecten.

Wat betreft het 'podium' voor de Wuze Wall, denk ik nog steeds dat de flatride Wolke's Luftpost of Die Fröhlichen Bienchenjagd
daar moet komen om alvast de doorgang vrij te maken voor het nieuwe project op de Crazy Bats site.

Het zou met niet verbazen als die cirkel (gedeelte van Wuze Town gebouw) waar Wolke's Luftpost staat, tegen de vlakte gaat. Een nieuw gebouw kan hier in de plaats tegen Wuze Town gebouwd worden zodat de gevel van het nieuwe indoorgebied dan niet verstopt zit (achter die huidige cirkel).

Ik kijk vooral uit naar wat ze met Colorado Adventure gaan doen. Het grote publiekslievelingetje is niet meer van de jongste dus om die een hele renovatie te geven zoals Black Mamba zie ik niet gebeuren eerlijk gezegd.

Ik hoop op een bijna identieke retrack, uitgezonderd het finale-gedeelte. Dit wat aanpassen en het station wat opschuiven zodat het wat meer in de richting van 'Mexico' ligt.

Dit geeft dan weer meer plaats voor de ombouw van China Town.

Ik vind het overigens jammer dat 5 jaar na de opening van Klugheim, River Quest zijn ingang nog steeds niet verhuist is. Dit zal dus pas gebeuren zodra China Town aangepakt wordt, lijkt me.

Zou de verwijdering van Wakobato van de parkmap, ook een definitief einde betekenen? Ik zou er alvast niet treurig om zijn. :p

Wat zien jullie graag eerst gebeuren?

Pretparkfreak7
12-06-21, 23:55
Wat zien jullie graag eerst gebeuren?

Ik geloof dat ik een herwaardering van Colorado Adventure en zijn omgeving het meest prioritair vind. Da's echt pal in het midden van het park en afgezien van een plezante rit toch op veel vlakken een onbetamelijk lelijk parkdeel met structurele fouten. Natuurlijk win je daar geen bezoekers mee, dus het zou me niet verbazen als dat wat tijd kost of als - ik vloek even in de kerk - ze besluiten dat Colorado Adventure toch moet wijken. Ik veronderstel dat een vervanger of heringerichte variant op het Silverado-theater daaraan gekoppeld zal worden: zo kan die plaats efficiënter ingezet worden.

Het lijkt me onmogelijk Colorado Adventure thematisch bij Mexico te houden omdat de baan er letterlijk van afgeschermd wordt met een gigantische muur. Dat brengt me bij een tweede puntje dat ik graag zie gebeuren in de toekomst van het park: meer evenwicht in het attractieaanbod voor de verschillende themadelen. Vooral Mexico, Africa en China schitteren door de afwezigheid van een degelijk aantal attracties van verschillende types. Mijn op perfectie beluste innerlijke pretparkontwerper kan dat niet aan. :p

De Riverquestingang mag van mij ook dringend eens verplaatst worden.

Het hele Temple complex is het minste van mijn zorgen: dat staat in een minder bezochte uithoek van het park, maar heeft nu de onderbuur buiten bedrijf is wel wat ingeboet op het capaciteitsargument om het voorlopig te behouden. Wakobato van 't zelfde: da's geen hoogvlieger in het aanbod, maar het werkt wél en dat ziet er tegenstelling tot die hal uit de vorige eeuw wél nog visueel oké uit. :D

coasterfrenzy
13-06-21, 09:06
Bij Colorado heb je ook nog een deel van de zilvermijn-hal liggen die momenteel ongebruikt is. Ze zullen dus zeker nog wel plannen met die hoek hebben.

Gezien Colorado ook langs de vensters van hotel matamba loopt zou ik kiezen voor een re-theming in Afrikaanse stijl. Silverado Theater vervangen voor een modern theater dat overdag parkshow is en in de avond fantissima. En daarna de Zilvermijn Hal samen voegen met de Geister Riksha Hal en er een grote nieuwe darkride in plaatsen. Betekent dat een belangrijk pad verdwijnt, maar dat kan deels opgevangen worden door het pad in Klugheim dat langs die zelfde hal loopt wat prominenter aan te laten sluiten op het hoofdpad (richting Afrika) waarbij de doorgang van dit pad naar China ook open gezet wordt, en tegelijkertijd het pad dat achter Colorado loopt (dat aardig wat capaciteit aan kan) ook wat duidelijker zichtbaar te maken. Zo krijg je een mooie afsluiting tussen China en Afrika. Wachtrij van Colorado kan dan meteen om gelegd worden met de ingang ongeveer op de plek waar nu de uitgang van de Geister Rikscha is (uiteraard ook weer wat duidelijker aanwezig gemaakt).

Het Temple Complex kan dan later nog wel eens aangepakt worden. Het stoort ontzettend in het Fantasy gedeelte, maar gelukkig is die hele fantasy zone eigenlijk een beetje een uithoek van het park. (alhoewel ik me af vraag of dat niet gaat veranderen wanneer de aansluiting tussen Rookburgh en Fantasy open gaat).

Phantasiastisch
13-06-21, 21:54
Colorado Adventure kan wel een kanshebber zijn om identiek teruggeplaatst te worden door een meer moderne en soepelere baan. Hij heeft zo een grote bekendheid bij het grote publiek dat dit gewoon een blijvertje zou kunnen zijn binnen een herstructurering en herthematisering van het hele gebied.

Dat Mexico, Klugheim en DiA leuke infills of kleinere familie/Kinderattracties ontbreken, vind ik ook.

Wat ik fijn zou vinden:

Mexico:
De Ice College hal afbreken, ondergronds een soort Snorri Touren darkride bouwen. Bovengronds een gezellig, open plein met de typische geveltjes tegen de brug/toiletruimte en de verhoogde foodstand gang tussen Mexico en Berlin.

Klugheim: een infill waar de cattlepen is en deze ondergronds leggen.

China Town: een klassieke kopjesmolen zou hier niet misstaan, naast een nieuwe darkride en grondig gerenoveerde FJP. Een kopjesmolen is een fijne attractie maar niet te ruig waardoor dit gebied toch een rustig themagebied blijft.

Deep in Africa: De vervanger van Colorado Adventure bij DiA betrekken lijkt me de beste oplossing, alleen al zoals Coasterfrenzy aanhaalt, omwille van het hotel. Ook hier is misschien nog ruimte voor een leuke infill bij een totale makeover van het gebied rond Colorado Adventure.

Fantasy: ligt niet in een uithoek, vind ik. Ik heb eerder een gevoel van disbalans. Berlin is het hart van het park maar links en rechts is niet goed verdeeld qua hoeveelheid attracties en gebieden.

Rookburgh is de eerste stap in het brengen van een evenwichtige verdeling tussen de linker- en de rechterkant. Als later een nieuw project op de plaats van het Temple complex komt, is het evenwicht al heel wat verbeterd.

Pretparkfreak7
14-06-21, 09:01
Mexico:
De Ice College hal afbreken, ondergronds een soort Snorri Touren darkride bouwen. Bovengronds een gezellig, open plein met de typische geveltjes tegen de brug/toiletruimte en de verhoogde foodstand gang tussen Mexico en Berlin.

Klugheim: een infill waar de cattlepen is en deze ondergronds leggen.

Ik meen mij ter herinneren dat er voor de Arena de fiesta oorspronkelijk een open plein was, maar dat ze dat hebben ingeruild voor een Restaurant. Het lijkt mij onwaarschijnlijk dat ze dat theater gaan afbreken. Het lijkt mij nog onwaarschijnlijker dat er op die plaats een darkride zou komen en nog onwaarschijnlijker dat die dan ondergronds gebouwd zou worden.

Als die vlakte bij de wachtrij van Taron gebruikt zou worden lijkt het me logischer om dat te laten aansluiten bij Mexico. De brug over dat gebied is met relatief goedkoop uitgewerkt, het lijkt mij niet ondenkbaar dat ze op termijn vervangen zou worden door een exemplaar dat langs klugheim loopt, waardoor de gang dan op de grens tussen de twee themazones ligt en ze aan beide kanten netjes aflijnt.

Wanneer het stuk grond van Tarons veehok wordt gecombineerd met de ruimte achter Berlijn is er natuurlijk meer mogelijk. Die zone heeft zowel potentieel voor een hotel-achtig gebouw als voor een overdekte topattractie.

2528


China Town: een klassieke kopjesmolen zou hier niet misstaan, naast een nieuwe darkride en grondig gerenoveerde FJP. Een kopjesmolen is een fijne attractie maar niet te ruig waardoor dit gebied toch een rustig themagebied blijft.
Ik heb het idee dat het park theekopjes te min vindt. Dat soort molen kan je in elk park vinden en Phantasialand klopt zichzelf graag op de borst door de unieke belevenissen die ze haar bezoekers kan aanbieden.


Fantasy: ligt niet in een uithoek, vind ik. Ik heb eerder een gevoel van disbalans. Berlin is het hart van het park maar links en rechts is niet goed verdeeld qua hoeveelheid attracties en gebieden.
Dat heb ik ook nooit beweerd, maar de ingang van Hollywood Tour, Crazy Bats en Wakobato liggen wel degelijk in uithoeken van het park waar je énkel komt als je die attracties wil bezoeken, dat geldt eigenlijk ook voor Winja's. Als ik het park bezoek werk ik die zone meestal in één keer af, terwijl ik de andere delen van het park veel vaker doorkruis.
Dat heeft volgens mij niet eens met hoeveelheid attracties te maken: Fantasy heeft een enorm aanbod. Maar er zijn veel kindermolentjes, waardoor het voor mij iets minder aantrekkelijk is. De baan die mij wél naar daar trekt heeft een notoir lange wachtrij tijdens het leeuwendeel van de dag. Op drukke dagen vind ik de rust in dit deel van het park wel een verademing. Ik zou niet protesteren tegen een fancy pancy uitbreiding daar, maar ik vind dat verschil in drukte zeker niet problematisch.

coasterfrenzy
14-06-21, 12:11
Ik reageer op beide bovenstaande posts.

Ondergrondse Darkride in Mexico niet.. maar Darkride op niveau van Talocan en het omschreven plein een etage hoger dat aan sluit op de arcadegang van Berlin lijkt realistisch. Al zou dat wel een zwaar gemis in het show aanbod van het park zijn.

Ondergronds plaatsen van de meandering van Taron lijkt inderdaad wel zo gepland te zijn voor de toekomst met iets er boven. Gezien dit pleintje perfect in het verlengde ligt van het weitje dat achter de Kaiserplatz ligt, denk ik wel dat er een goede kans is dat er een plan is om hier iets te realiseren dat over de straat heen loopt.

De brug doortrekken over klugheim zie ik niet gebeuren. De aansluiting bij de Kaiserplatz is veel te belangrijk om een goede infrastructuur te hebben. De hoek zoals hierboven ingetekent leidt nergens naar toe en zou volstrekt geen nut hebben. Zelfs als je het pad zou doortrekken over de straat heen, krijg je een pad dat volledig langs de rand van het park loopt, zonder dat je aan de noord-oost kant de kans hebt daar een attractie aan te sluiten.. Wat dus betekent dat het plaatsverpilling is, aangezien enig project op die wei ook al op de kaiserplatz zou kunnen aan sluiten. Je ziet dit effect al bij het pad dat achter Colorado door loopt. In de huidige situatie is dat ook volstrekt weg gegooide ruimte. Niemand komt daar, behalve om naar de ingang van Colorado te gaan (die op een logischere plek had kunnen liggen). Ooit had er nog een attractie aan de zuidoost kant kunnen liggen, maar daar is nu de oprit naar het Hotel toe.

Kopjesmolen in China.. Zie ik op grond van ruimtegebrek niet snel gebeuren, maar als infill is het zeker niet onmogelijk. PHL heeft al een mini-versie van de theekopjes boven in Wuze Town staan. Zeker niet elke attractie in het park moet uniek zijn. Kijk naar de kleine attracties in Wuze Town, Tikal, en alle outdoor-attracties in Berlin (of FLY na dan). Bij de zwiermolen hebben ze nog een redelijk uniek effect kunnen toevoegen dankzij het water, wellicht dat ze zoiets ook voor theekopjes kunnen verzinnen. Maar ik zie een theekopjes-molen niet als een hoofd-attractie in het park ontstaan en hoeft dus bijgevolg ook niet zo uniek te zijn.

Dat fantasy een uithoek is, was overigens een opmerking van mij :)

Als de doorgang tussen Rookburgh en Fantasy opent kan ik me voorstellen dat dit wat minder wordt. Maar vooralsnog is het zo dat je vanaf Berlin een relatief lang pad af moet lopen om in Fantasy te komen. Vervolgens moet je dan nog eens door een heel kinderland heen om bij de grote attracties te komen. Dat zijn twee dingen die het een uithoek maken. Daarnaast zijn er eigenlijk geen écht grote toppers meer aan die kant.

In de toekomst zal Crazy Bats terug wat volk lokken en wordt de doorstroom zeker beter wanneer de doorgang naar Rookburgh open gaat. Maar dan nog denk ik dat het een beetje een uithoek blijft. Je hebt dan 2 kleine achtbanen (winja's) een grote nieuwe Topper en FLY in die hoek liggen. Versus Taron, Chiapas, Black Mamba, Talocan, Colorado en eventueel een nieuwe grote attractie in China aan de andere kant. Nog steeds een behoorlijk verschil.

Het voordeel van een nieuw complex op de plek van de Temple zou wel kunnen zijn dat je geen ingang meer "achterom" hebt liggen en wellicht de doorgang rondom de vijver wat makkelijker vindbaar wordt. Voor bezoekersspreding zou het wellicht geen gek idee zijn om de hoofdingang in de buurt van de ingang van Wakobato te leggen. Het nadeel van een dergelijk complex is dat het kindergebied bovenin wuze town wellicht nog wat meer geïsoleerd wordt, tenzij het nieuwe complex volledig tegen Wuze Town aan wordt gebouwd (pad tussen de twee gebouwen verdwijnt dan dus) en de binnenkant van het complex een soort themawereld wordt waarvan het hoofd-pad aan sluit op de kinderzone. Zie afbeelding hieronder (Rood zijn paden, groen is nieuw gebouw)

Eventueel zou je het kunnen combineren met een update van Wakobato en Würmling express, beiden liggen dan wat centraler dus wat aantrekkelijker maken kan zeker geen kwaad.

In de afbeelding van de bijlage zou je dan aan de oostkant van het gebouw een grote nieuwe attractie hebben en aan de westkant passen toiletten, horeca en eventueel wat infills. Eventueel zou je zelfs - net als bij Wuze Town zelf - met twee verdiepingen kunnen werken, maar ik denk dat een nieuwe gebouw op deze plek al snel wat lager zal zijn dan het huidige gebouw/wuze-town gebouw om de buren wat tegemoet te komen.


Edit; Het lijkt er overigens op dat de show JUMP ook voorgoed verleden tijd is. De borden zijn verwijderd bij het theater en de show is verwijderd van de website. Technische onderdelen die deel waren van JUMP zijn gespot in de Wintergarten show (en gezien het om systemen gaat die niet meer gemaakt worden zijn het dus geen nieuw gekochte lampen.. Het kan zijn dat PHL ze nog ergens in voorraad had liggen - wat vreemd en onlogisch zou zijn - maar meer waarschijnlijk is het dat deze systemen verplaatst zijn van Silverado naar Wintergarten).. Wellicht dat die hoek dus toch het volgende project wordt?

Phantasiastisch
14-06-21, 20:35
Een ondergrondse darkride in de plaats van de Arena lijkt misschien een utopie maar als het park volgebouwd geraakt en ze nog steeds niet mogen uitbreiden, dan zou dit toch wel eens kunnen. Natuurlijk wil mevrouw Löffelhardt dan eerst ergens anders een nieuwe showbuilding.

Het betrekken van de cattlepen bij Mexico is wel een leuk idee, maar dan zonder het verleggen van die brug. Dat lijkt me zoals Coasterfrenzy reeds reageerde onrealistisch

Tot nu toe denk ik dat de ruimte achter de Kaiserplatz en Green Wall van Klugheim inderdaad een mogelijke site is voor een 4e hotel. Ik hoop stiekem op een hoofdingang met daarboven een hotel (Yes, Disney-wise).

Dat Phantasialand theekopjes te min vindt, zou goed kunnen. Echter heeft het park die infills wel nodig als familie- en kinderattracties om zich te promoten op dat vlak. Ze krijgen regelmatig de reactie dat er te weinig van die categorie attracties zijn doordat de toppers een lengteretrictie heeft van +1m30.

Het zijn niet de duurste investeringen en kunnen de gebieden wel "completer" doen aanvoelen.

Wta betreft Fantasy zie ik Phantasialand dit gebied wel opwaarderen zodra er een nieuw project komt op de Temple site. Zet daar 2 nieuwe toppers neer en het zal de flow veranderen. Het liefst sluit de nieuwe hal aan op Wuze Town.

Het probleem van die isolering van die kiddy rides op de topfloor in Wuze Town is nu al een probleem. Ze kunnen die attracties beter verplaatsen en de ruimte anders benutten.

Wakobato... Maak er maar snel een Merlin's Quest van. No more words needed. :p

Dat Jump foetchi is, is geen drama na al die jaren. De show heeft zijn beste tijd gehad. Nu nog meer speculatie: afbraak Silverado? :p Zoals Pretparkfreak7 reeds aanhaalde, zal dit wachten zijn tot Colorado Adventure aangepakt wordt. Dus? Afwachten...

traveler
15-06-21, 10:44
Op dit moment lijkt de vernieuwing van het Silverado theater de meest logische zet.
Colorado adventure is een fantastische baan en een van de beste mijntreintjes die er zijn (persoonlijke mening). helaas vrees ik dat zijn tijd is gekomen.

Als ze eerst het theater vernieuwen/ upgraden. kan er in hetzelfde gebouw nog plek gemaakt worden voor een achtbaan station. Op dat moment zou ik pas beginnen aan de sloop van Colorado Adventure.

Nu dit alles hangt wel af van de vraag of ze nog in de tussentijd iets kunnen toevoegen op ander plekken.

coasterfrenzy
15-06-21, 12:10
Dat Jump foetchi is, is geen drama na al die jaren. De show heeft zijn beste tijd gehad. Nu nog meer speculatie: afbraak Silverado? :p Zoals Pretparkfreak7 reeds aanhaalde, zal dit wachten zijn tot Colorado Adventure aangepakt wordt. Dus? Afwachten...

Gezien dat allemaal in de zelfde hoek ligt, zou het me niet verbazen als Colorado wordt aan gepakt tesamen met het Silverado Theater. Het kan echter ook zijn dat ze eerst alleen Silverado doen en dan later Colorado aanpakken samen met een project waarbij de Zilvermijn-Hal gebruikt wordt. Zelfs een combinatie zie ik nog wel gebeuren: Het achterste deel van Colorado aanpakken tesamen met het Theater en het voorste gedeelte (station en eerste hal) aanpakken bij Zilvermijn project.

Daarnaast bestaat natuurlijk ook nog steeds de kans dat het theater gewoon blijft en van binnen anders wordt in gericht voor een nieuwe show. Phantasialand heeft dat wel echt nodig naar mijn mening. Jump was een fantastische show van hoge klasse, maar inderdaad wat oud. De laatste Wintergarten show viel me erg tegen en de nieuwe show Nobis ziet er vooralsnog ook niet echt geweldig uit, afgaande op de geboekte acts (maar uiteraard moet ik hem eerst eens in het echt gaan zien). De Ijs-Show is prima, maar een goede stuntshow ontbreekt dan wel eigenlijk. Voor het mooie zou PHL eigenlijk 4 theaters moeten hebben:
- Stuntshow
- Varietéshow
- IJs show
- Magie Show.

Dan heb je op show vlak echt voor ieder wat wils en een behoorlijk compleet programma.

Phantasiastisch
15-06-21, 20:00
Als ze eerst het theater vernieuwen/ upgraden. kan er in hetzelfde gebouw nog plek gemaakt worden voor een achtbaan station. Op dat moment zou ik pas beginnen aan de sloop van Colorado Adventure.

Dat is zeker mogelijk. Dat dit gebied bij een make-over nog meer in elkaar verweeft zal worden staat vast. Het station in één groot gebouw samen met een nieuw theater is nog niet zo'n gek idee voor Phantasialand-normen.


Het kan echter ook zijn dat ze eerst alleen Silverado doen en dan later Colorado aanpakken samen met een project waarbij de Zilvermijn-Hal gebruikt wordt. Zelfs een combinatie zie ik nog wel gebeuren: Het achterste deel van Colorado aanpakken tesamen met het Theater en het voorste gedeelte (station en eerste hal) aanpakken bij Zilvermijn project.

Dat zou best kunnen. Dit hangt natuurlijk af van de keuze die ze maken: baan behouden, identieke retrack of iets compleet nieuws. Ben benieuwd wat de keuze gaat zijn, maar vooral wanneer.

Als nu de moment nog niet aangebroken is, dan vraag ik me af wanneer het moment er wel is. Er is momenteel nog geen nieuwe show in het theater, wat wel opmerkelijk is.

Ruimte is kostbaar voor Phantasialand dus het theater moet wel eens wijken voor iets nieuw, daar ben ik van overtuigd. Silverado is te groot qua opzet en is gewoonweg slecht geplaatst, hier weet de familie Löffelhardt de ruimte wellicht veel beter te benutten.

We speculeerden reeds meermaals over een Fantissima theater op deze plek. Eventueel een 2-in-1 theater voor een parkshow overdag. De ligging mag dan wel perfect zijn voor de hotels, maar Fantissima trekt vaak andere bezoekers aan die niet in de hotels verblijven of het park bezoeken. Ik denk dat men die gasten het liefst bijna vlak voor de deur laat parkeren zoals nu het geval is. Die optie zou er op de plaats van het Silverado theater niet zijn.

coasterfrenzy
15-06-21, 22:35
We speculeerden reeds meermaals over een Fantissima theater op deze plek. Eventueel een 2-in-1 theater voor een parkshow overdag. De ligging mag dan wel perfect zijn voor de hotels, maar Fantissima trekt vaak andere bezoekers aan die niet in de hotels verblijven of het park bezoeken. Ik denk dat men die gasten het liefst bijna vlak voor de deur laat parkeren zoals nu het geval is. Die optie zou er op de plaats van het Silverado theater niet zijn.

De huidige parking voor Fantissima is de parkeerplaats bij Berlijn, die vol met oude rommel ligt. Daarna moet je nog langs een stuk weg lopen die erg ongezellig is.

Als ze het fantissima Theater verplaatsen naar het Silverado Theater, dan kunnen gasten parkeren op de Bus-Parkeerplaats van China. Die ligt er een stuk netter bij. Moeten ze overigens nog steeds een stukje wandelen tot aan de ingang, maar dat is toch al een minder akelig stuk. Daarnaast kan PHL daar eventueel zelf nog wat sfeer toevoegen.

Pretparkfreak7
15-06-21, 23:44
Als ze het fantissima Theater verplaatsen naar het Silverado Theater,
Ik vind het ook niet ondenkbaar dat het nieuwe Fantissima Theater wordt ingeschoven tussen wuze town en Rookburgh hoor.

coasterfrenzy
16-06-21, 08:33
Ik vind het ook niet ondenkbaar dat het nieuwe Fantissima Theater wordt ingeschoven tussen wuze town en Rookburgh hoor.

Qua vorm en formaat zou het zeker passen. En in Theorie zou je het nog steeds mulit-purpose kunnen maken door een toegang te maken vanuit het trappenhuis van Wuze Town. Heb je meteen het 4e theater voor de 4 parkshows.

De rommel die er ligt kan in principe ook naar de Busparking. Die is zo gigantisch dat er gerust een stukje af kan om voor opslag te gebruiken. Overigens: Die busparkeerplaats zou ook nog geen hele gekke locatie zijn voor een event-locatie en/of fantissima theater.

Op zich hebben ze dus nog wel wat opties voor wat dat betreft.

Phantasiastisch
16-06-21, 19:39
Dat kan inderdaad ook nog. De driehoek tussen Rookburgh & Wuze Town geniet wel mijn voorkeur. Echter is dit ook een ideale plaats voor zoveel andere ideeën: indoorcoaster, darkride, vergroten van themagebied Rookburgh of Wuze Town,...

Een darkride in de kelder bouwen en een theater bovenop op straatniveau kan ook, hebben ze denk ik ooit nog eens gedaan... :p

Pretparkfreak7
16-06-21, 21:35
Echter is dit ook een ideale plaats voor zoveel andere ideeën: indoorcoaster, darkride, vergroten van themagebied Rookburgh of Wuze Town,...

In full dream mode wens ik me er een thrillride én een darkride voor rookburgh én een darkride voor Wuze én een nieuw theater. Met een aan zekerheid grenzende waarschijnlijkheid is dat te hebberig. Voorts lijkt me de ontsluiting van dat gebied ook niet vanzelfsprekend. Rookburgh wordt afgelijnd met hotelgebouw, restaurant en achterliggende evacuatieweg. Ik weet niet exact waar de track van de spinningcoasters overal passeert in Wuze Town, maar het lijkt me niet ondenkbaar dat het ook daar lastig is om de boel te laten aansluiten zonder dat bezoekers verloren lopen.

traveler
17-06-21, 10:23
Als het park een weg over of onder de openbarre weg mag bouwen zie ik het nog gebeuren dat ze het stuk tussen Rookburg en wuze Town bouwen. op dit moment is er van die kant af een geldelijke bevoorrading. dat zou dan moeten verhuizen/ geïncorporeerd worden.

Hoewel dit park meer een meer in lagen en compactheid denkt verwacht ik niet onmiddellijk wijzigingen in hun back stage operations.
Wat ik me af vraag is waarom de zaal en toten van de wuze niet word gebruikt.

Phantasiastisch
17-06-21, 11:46
Voorts lijkt me de ontsluiting van dat gebied ook niet vanzelfsprekend. Rookburgh wordt afgelijnd met hotelgebouw, restaurant en achterliggende evacuatieweg. Ik weet niet exact waar de track van de spinningcoasters overal passeert in Wuze Town, maar het lijkt me niet ondenkbaar dat het ook daar lastig is om de boel te laten aansluiten zonder dat bezoekers verloren lopen.

De ronde Wuze toren die nu al aansluit op Rookburgh, kan eventueel de ingang vormen voor een darkride in die driehoek. Zo is de ontsluiting geen probleem. Idealiter en misschien nog wel realistisch passen er 2 darkrides in die driehoek.

In de kelder eentje voor Rookburgh, erbovenop eentje voor Wuze Town. Dan nog een nieuwe darkride in de plaats van Geister Rikscha en dan kan de vaak gehoorde opmerking van te weinig darkrides ook weer de prullenbak in. :D

coasterfrenzy
17-06-21, 19:26
Een darkride in de kelder bouwen en een theater bovenop op straatniveau kan ook, hebben ze denk ik ooit nog eens gedaan... :p

Vrijwel zeker niet. Bij het huidige Fantissima Theater heeft men min of meer zoiets gedaan en dat levert behoorlijk vervelende nadelen voor het theater op. Als er een nieuw theater komt mag je er op rekenen dat de hoogte van de benodigde ruimte minimaal 15m gaat zijn. Ik geloof ook niet dat ze op deze plek daadwerkelijk nog dieper dan de Wuze Town hal kunnen graven zonder natte voeten te krijgen. Dat is overigens ook ongeveer de diepte van Rookburgh en het diepste punt van Chiapas en de bodem van de Geister Rikscha. (kan iets verschil in zitten, maar niet heel veel). Dat alles zo'n beetje op die diepte stopt lijkt me wel een reden te hebben.

Het terrein kan geen uitbreiding van rookburgh worden gezien tussen dit terrein en Rookburgh in een weg loopt die ze nodig hebben voor bevoorrading Restaurant en onderhoudstoegang voor FLY is. Vanuit Wuze Town zijn er diverse mogelijkheden om dit gebied te koppelen aan de huidige hal, echter denk ik wel dat Traveler gelijk heeft dat ze dit gebied vooralsnog nodig hebben voor andere dingen.

De ronde toren die je noemt sluit zelf slechts minimaal aan op het gebied. Ik denk te smal voor een doorgang. Je zou de doorgang tussen toren en Rookburgh kunnen gebruiken, maar dan creëer je een enorme bottleneck op dat punt. Vanaf de zijkant lijkt me dan wel logischer (ALS ze het al ooit gaan doen).

Hoe dan ook: Dit gebied ligt aardig afgesloten van het huidige park. Ik denk dat dit een heel belangrijke reden is voor PHL om er lange tijd niets mee te doen. Ik weet niet meer zeker of het hoofd PR of de Eigenaar zelf was die het me verteld heeft, maar ze focussen sowieso eerst om alles binnen het huidige park op orde te krijgen en ik denk dat het voor iedereen wel duidelijk is dat daar nog wel wat knelpunten zitten waarmee ze kunnen werken (Staat overigens een interessant artikel over in Brakesection Magazine welke locaties er nog allemaal zijn: Stiekem best veel).

Phantasiastisch
17-06-21, 23:21
Ik weet niet meer zeker of het hoofd PR of de Eigenaar zelf was die het me verteld heeft, maar ze focussen sowieso eerst om alles binnen het huidige park op orde te krijgen en ik denk dat het voor iedereen wel duidelijk is dat daar nog wel wat knelpunten zitten waarmee ze kunnen werken (Staat overigens een interessant artikel over in Brakesection Magazine welke locaties er nog allemaal zijn: Stiekem best veel).

Er zijn nog wel wat locaties binnen het huidige park. Dat dit nog veel ruimte is, is hoe dan ook door de manier van bouwen (in de grond, veel lagen, door elkaar). Ik denk dat het nog wel een jaartje of 10, 15 duurt voor het park binnen zijn huidige grenzen min of meer op orde is/volgebouwd is.

Met de knelpunten bedoel je? Dat is misschien toch niet zo duidelijk voor sommigen. Ik veronderstel dat je vooral doelt op Temple & Hollywood, Geister & FjP, Colorado & Silverado,...?

coasterfrenzy
18-06-21, 11:15
Met de knelpunten bedoel je? Dat is misschien toch niet zo duidelijk voor sommigen. Ik veronderstel dat je vooral doelt op Temple & Hollywood, Geister & FjP, Colorado & Silverado,...?

Inderdaad: Met name die eerste twee. Denk dat het algemene publiek zich niet heel erg stoort aan Colorado en Silverado, maar het is toch een hoek die niet echt op par is met de rest van het park.

Phantasiastisch
18-06-21, 19:31
Inderdaad: Met name die eerste twee. Denk dat het algemene publiek zich niet heel erg stoort aan Colorado en Silverado, maar het is toch een hoek die niet echt op par is met de rest van het park.

Colorado stoort mij na al die park bezoekjes eigenlijk ook nog niet echt maar je merkt wel het verschil in niveau enorm omdat de attractie omgeven wordt door 2 pareltjes van themagebieden (voor de duidelijkheid: Mexico: gedeelte Chiapas & Klugheim). En ja misschien zelfs 3 pareltjes nu DiA opgewaardeerd is, ook al zijn de details hier niet even sterk doorgevoerd als bij de andere 2 gebieden.

China Town & de Temple site bieden nog heel veel mogelijkheden. Maar dat doet de Colorado site ook. Daar kan nog wel een extra ondergrondse darkride bij bijvoorbeeld.

PyongWon
23-06-21, 20:43
Colorado is één van de populairste achtbanen van het park omdat het de spannendste familieachtbaan is. Waarom zou je een gebied aanpakken waar de gemiddelde bezoeker totaal geen problemen mee heeft. Ik denk dat dit gebied, behalve als er echt geen andere optie meer is, toch wel laag op het prioriteiten lijstje staat.

coasterfrenzy
24-06-21, 09:07
Colorado is één van de populairste achtbanen van het park omdat het de spannendste familieachtbaan is. Waarom zou je een gebied aanpakken waar de gemiddelde bezoeker totaal geen problemen mee heeft. Ik denk dat dit gebied, behalve als er echt geen andere optie meer is, toch wel laag op het prioriteiten lijstje staat.

De baan zelf is zeker nog goed. Het gebied er omheen is niet echt op niveau van waar PHL wil zitten. Eerste deel van de rit is in een kale loods. 2e deel is in een donkere loods die al lang zo donker niet meer is.

Ik heb al vaak genoeg polls gezien over welke mijn-trein achtbaan je het leukste vind. Er komen basically steeds 2 dingen naar voren: Colorado adventure, of de versies van Disney. En de redenen zijn duidelijk. De mensen die Colorado noemen prefereren een betere achtbaan, de mensen die Disney noemen prefereren een betere theming. Dit toont wat mij betreft toch wel aan dat theming een heel belangrijk aspect van de beleving is. Colorado zou daar makkelijk nog veel in kunnen winnen.

Dankzij de gigantische achterwand die bij Chiapas is gezet, zijn de hallen van Colorado ook nog maar meer beperkt of zelfs helemaal niet meer nodig. Dan kun je best mooie dingen met de baan doen.

Phantasiastisch
24-06-21, 12:42
Colorado heeft veel potentieel. Die eerste hal zie ik heel graag verdwijnen. De tweede donkere hal vind ik nog wel leuk zo. Thematisch biedt de baan en het gebied er rond heel veel kansen. Benieuwd wat ze hier (ooit) toch mee gaan doen.

Als Colorado onderaan het prioriteiten lijstje zou staan, dan kan dit project door corona wel eens paar plaatsjes naar boven zijn gegaan als het hier zou gaan om een retheming en geen volledig nieuw project. Maar dat is de hoofdvraag: gaan ze hem enkel nieuwe decors geven? Gaan ze hem retracken? Of gaan ze er een volledig nieuw project zetten doordat het park elke vierkante meter dubbel moet gebruiken?

traveler
09-08-21, 11:03
Kan iemand me bevestigen of ontkrachten dat ze met metingen bezig zijn rond het Silverado theater.

Ik heb een vrind die er donderdag en vijdag 29 en30/7 was deze beweert dat er een groep landmeters rondliep tussen het theater en het hotel. Het is me vreemd omdat de Duitsers ook zo iets kennen als bouwverlof.

Rein
09-08-21, 13:59
Daar heb ik in elk geval nog niets over gelezen en kan ik ook niet meteen iets over terugvinden...

coasterfrenzy
11-08-21, 15:16
Ook hier er nog niets van gehoord en momenteel zie ik er ook niets van online staan. Onmogelijk is het niet, maar wil zekker ook niet persé zeggen dat er iets aan het theater gaat gebeuren.

traveler
20-09-21, 11:52
Volgens de drie o's gaat Fantissima terug door op zijn oude locatie. In mijn ogen een gemiste kans

coasterfrenzy
22-09-21, 10:40
Volgens de drie o's gaat Fantissima terug door op zijn oude locatie. In mijn ogen een gemiste kans

Dat is ook al lang breed door het park zelf aangekondigd.. En waar anders had het moeten zijn? Er is letterlijk geen andere plek nog beschikbaar.