PDA

Bekijk Volledige Versie : [Plopsaland De Panne] 2019



Waliboy
18-09-18, 19:38
Begin volgend jaar wordt de bestaande Rollerskater en bijhorende zone in Plopsaland De Panne volledig gestript en omgebouwd tot de K3 Roller Skater. De opening staat gepland voor het begin van de paasvakantie van 2019.

De Rollerskater werd in 1991 geopend, toen Plopsaland De Panne nog Meli Park was. Naar aanleiding van het nieuwe fictieprogramma K3 Roller Disco, dat volledig in het teken van disco en rolschaatsen staat, wordt begin volgend jaar de bestaande Rollerskater in Plopsaland De Panne volledig gestript en omgetoverd tot de K3 Roller Skater. In een K3-rolschaats, die momenteel nog in Wizzy & Woppy gethematiseerd is, banen bezoekers zich een weg door gekke bochten en steile hellingen. Ook het nabijgelegen restaurant ‘Wizzy’s Fornuis’ krijgt een update en gloednieuwe invulling.


“De laatste jaren zijn we volop bezig geweest met het opfrissen van de verschillende zones in het park zoals de Ploptuin, het Kermisplein en Kaatje’s zone. Uiteraard kon ook de Rollerskater met bijhorende zone niet achterblijven.”, aldus Steve Van den Kerkhof, CEO van de Plopsa Group. “Het nieuwe programma K3 Roller Disco in toepasselijk rolschaatsthema zagen wij dan ook als de perfecte gelegenheid om de Roller Skater om te dopen tot de unieke en volledig gethematiseerde K3 Rollerskater.”, verduidelijkt Van den Kerkhof. De opening staat gepland voor het begin van de paasvakantie van 2019.

https://www.mupload.nl/img/768zr6qsj.jpg

https://www.mupload.nl/img/vgfmg60.jpg

Bron: http://www.studio100fan.eu/

GriffonofNemesis
18-09-18, 20:04
Ondertussen hebben ook wij het nieuws gedeeld op de site. Dat lees je hier. (http://bit.ly/2NYjq9K)

Het is dus niet de eerste K3 attractie maar eigenlijk is het vrij logisch dat Wizzy en Woppy verdwijnen. De nostalgische geesten zullen dit jammer vinden, maar geef toe, welk kind jonger dan 12 kent deze figuren? Terwijl dat K3 met de nieuwe generatie dames zeker bekender is.

Vreemd is wel dat de thematisatie grotendeels hetzelfde blijft maar in een nieuw jasje. De dames van K3 zijn volgens mij geen reuzen dus het giga thema behouden is een beetje vreemd. Op de concept zie ik ook nog de wasmachine staan (sponsored by wellicht opnieuw) en wat dat met disco te maken heeft... Wizzy's Fornuis was veel gesloten dus gaan ze het dan vaker open gooien? Plus wat betekent dat voor de herthematisatie van de Boomstammetjes?

Joran
18-09-18, 20:13
Kvind het er niet al te mooi uitzien eerlijk gezegd. Een metalen rek met een bezem tegen en een rollerskate erbovenop... Die wasmachine inderdaad...

Wat doen die potloden en paperclips dan daar als hek? Ik zie echt weinig consistentie hier...

+ hoe 'tijdloos' is dit eigenlijk?

Ben er geen fan van nee... ;)

Phadd-F
18-09-18, 20:15
Zucht... het is inderdaad niet onlogisch dat Wizzy en Woppy verdwijnen maar er staat echt vlak naast die zone iets wat ten eerste al vele malen populairder is dan de attracties die ze nu gaan herthemen, en al jaren om een renovatie vraagt...

Ik vind het maar een zwaktebod dat ze zo goed als alle thematisatie gaan behouden en een beetje anders inkleuren. Hoe rijm je nu zo'n grote tafel, fornuis en andere uitvergrote huis- & tuin objecten met K3?! Plopsa kan toch beter vind ik.

etwien
18-09-18, 22:33
#Cheap. Walgelijk hoe Plopsa een achtbaan reeds voor de vierde keer in een ander kleedje steek (Originele Rollerskater, Wizzy & Woppy Rollerskater 1 & 2, K3, ...), en wij vroeger klagen over Walibi ...

Dan hadden ze op zijn minst de boel mogen laten verbouwen door Vekoma voor een 2’de trein, en 2 nieuwe treinen. Dit beloofd voor de toekomst van het park. Ergens natuurlijk logisch dat een lang vergeten thema veranderd word, maar dit is gewoon goedkoop ...

Xarbero
18-09-18, 22:40
ik denk gewoon dat het op zich geen lang leven meer beschoren is, maar dat het zo terug een jaar of 5 terug meekan...

Pretparkfreak7
19-09-18, 00:17
Ik val er niet van mijn stoel van, maar ik begrijp het wel. Die hoek had al een tijd een likje verf nodig, tegelijkertijd verouderde IP vervangen door eigentijdse maakt twee vliegen in één klap. Over het gebrek aan coherentie tussen K3 en een gigantische wasmachine en fornuis kan ik me niet druk maken.


Dan hadden ze op zijn minst de boel mogen laten verbouwen door Vekoma voor een 2’de trein, en 2 nieuwe treinen.
maar dat is #duur! Da's een aanzienlijke investering (maatwerk!) die je niet kan omzetten in extra bezoekers. Dat doen doorgaans enkel parken die verschillende klasses hoger spelen. Zo'n model heb ik trouwens nog maar zelden tot nooit met twee treinen gezien.

Penguin123
19-09-18, 11:16
Ik kan me ook niet zo druk maken over de grote objecten met als thema K3. Hoe hadden ze het anders kunnen aanpakken qua thematisering?

Volgens mij had ik ergens gelezen dat de vergunning voor de verbouwing van de Boomstammetjes er al is dus hopelijk gebeurt dat ook nog dit jaar... Dat is ook volgens mij dringender aan een opknapbeurt toe als de Rollerskater.

GriffonofNemesis
19-09-18, 11:21
Ik val er niet van mijn stoel van, maar ik begrijp het wel. Die hoek had al een tijd een likje verf nodig, tegelijkertijd verouderde IP vervangen door eigentijdse maakt twee vliegen in één klap. Over het gebrek aan coherentie tussen K3 en een gigantische wasmachine en fornuis kan ik me niet druk maken.


maar dat is #duur! Da's een aanzienlijke investering (maatwerk!) die je niet kan omzetten in extra bezoekers. Dat doen doorgaans enkel parken die verschillende klasses hoger spelen. Zo'n model heb ik trouwens nog maar zelden tot nooit met twee treinen gezien.

Flight of the Hippogriff in Islands of Adventure en Universal Japan heeft er 2. ;) Blijkbaar Road Runner Rollercoaster in Australië ook en die van Tusenfryd heeft 2 treinen en 10 karretjes per trein. Maar dus in vergelijking met het aantal is het wel zeldzaam. Volledig akkoord trouwens dat Plopsa duidelijk weinig ambitie heeft in De Panne...

jefke88
19-09-18, 11:57
Hopelijk laten ze voldoende plaats om 1 of andere gesponsorde auto in het gebied te kunnen neerzetten :).

simon
19-09-18, 11:59
Inderdaad niet geheel verwonderlijk, maar zelf had ik er toch ook meer van verwacht. Het station had perfect anders kunnen afgewerkt worden als een gebouw (huis / disco / appartementsblok). De wasmachine hadden ze ook kunnen veranderen naar een gigantische spiegelbol (i.p.v. die ernaast te leggen). Ook het naastgelegen horecapunt kon toch ook meer als een gebouw gemaakt worden i.p.v. Wizzy-&-Woppy-zonder-Wizzy-&-Woppy-maar-met-K3-op-geschilderd-én-in-nieuwe-kleuren.

Ik hoop vooral ook dat dit niet de uitstel betekent van de Boomstammetjes, welke nog net iets meer een opfrisbeurt kunnen gebruiken! Maar hier blijft het nog steeds stil rond.

knessel
19-09-18, 12:08
momenteel loopt er een vergunningsaanvraag om de decoratie van de boomstammetjesbaan te verwijderen en te vervangen door een nieuwe structuur. Iemand meer info? Ombouw naar een nieuw kasteel, chalet, …?

uit de aanvraag:
Ontmanteling bestaande decoratieve structuur + hergebruik en herprofilering van bestaande
stalen profielen en bardageplaten voor nieuwe decoratieve structuur. De bestaande attractie
(waterbaan + staalstructuur + vijver) en het bestaande station blijven behouden.

Xarbero
19-09-18, 12:30
de decoratie van de boomstammen zijn ze al enkele weken aant afbreken hoor ;)

T-Bô
19-09-18, 12:36
Ik vermoed dat het niet lang zal duren alvorens overgevoelige moraalridders hun gal gaan spugen.
K3 krijgt hun eigen thema bestaande uit een schoonmaakborstel, een wasmachine en een fornuis...
In de huidige 'gendergelijkheid'-sferen een absoluut top-idee :D.

jarno97
19-09-18, 13:00
Ik vermoed dat het niet lang zal duren alvorens overgevoelige moraalridders hun gal gaan spugen.
K3 krijgt hun eigen thema bestaande uit een schoonmaakborstel, een wasmachine en een fornuis...
In de huidige 'gendergelijkheid'-sferen een absoluut top-idee :D.

Och god, breng ze niet op ideeën!

Pretparkfreak7
19-09-18, 14:07
Ik vermoed dat het niet lang zal duren alvorens overgevoelige moraalridders hun gal gaan spugen.
K3 krijgt hun eigen thema bestaande uit een schoonmaakborstel, een wasmachine en een fornuis...

Daar had ik ook al wat om gegniffeld. Dat is het stukje dat het voor mij wél oké maakt. :p

The Duck Rider
19-09-18, 16:08
Wat is dit lelijk hebben ze dit verf gekregen uit walibi holland ofzo had deze verf ingestoken in die boomstammetjes met een duidelijker thema

Ignace
19-09-18, 16:38
Ik kan me ook niet zo druk maken over de grote objecten met als thema K3. Hoe hadden ze het anders kunnen aanpakken qua thematisering?

... Niet? Ik kan me geen één top-themepark bedenken dat een knap themagebied heeft rond één muziekgroep.

Van mij hadden ze de Rollerskater gerust in mega Mindy-thema mogen steken: dan heb je een grotere zone rond dat figuur, in het roos zou de baan nog mooi staan en als verhaal kun je dan doen dat Opa Fonkel Mega Mindy heeft verkleint. Bij K3 raakt het kant nog wal (tenzij ik even terugdenk aan de Alice in Wonderland-K3-Musical). Ik vind het ook jammer, al ligt dat deels omdat ik nostalgische gevoelens heb rond Wizzy en Woppy.

Ik vraag me af wat ze met de (al dan niet bewegende) beelden van die figuren gaan doen trouwens. Ze zijn wat mij betreft ondertussen redelijk iconisch en Plopsa heeft toch wel ietwat respect voor hun verleden. W&W waren één van de vier oorspronkelijke series waarop het park is gebasseerd, dus ze helemaal weghalen zou volgens mij niets voor hen zijn. Maar wat doen ze er dan mee?

Earlyspencer
19-09-18, 17:07
Als ze echt thematisch te werk willen gaan, breiden ze het station uit met wisselsporen en is er voor elke K3-trien een K3-trein. En dan ben ik nog niet veeleisend, want eigenlijk zitten we ondertussen al aan 7 K3-trienen. Of anders deze:

https://vignette.wikia.nocookie.net/dewereldvank3/images/a/a8/Dubbeldekkertrein_single.jpg/revision/latest?cb=20160131054228&path-prefix=nl

bobby turbo
19-09-18, 17:50
Zovelen die klagen over de boomstammen, terwijl er effectief al aan gewerkt wordt...

bobby turbo
19-09-18, 17:54
#Cheap. Walgelijk hoe Plopsa een achtbaan reeds voor de vierde keer in een ander kleedje steek (Originele Rollerskater, Wizzy & Woppy Rollerskater 1 & 2, K3, ...), en wij vroeger klagen over Walibi ...

Dan hadden ze op zijn minst de boel mogen laten verbouwen door Vekoma voor een 2’de trein, en 2 nieuwe treinen. Dit beloofd voor de toekomst van het park. Ergens natuurlijk logisch dat een lang vergeten thema veranderd word, maar dit is gewoon goedkoop ...

Dat moet je effe uitleggen, naar mijn weten heeft deze baan sinds Plopsa altijd in Wizzy & Wopy thema geweest, enkel zijn doorheen de jaren themaobjecten toegevoegd en is de kleur verandert. Maar het thema bleef tot op heden hetzelfde, tot volgend jaar uiteraard.

Phadd-F
19-09-18, 19:08
Zovelen die klagen over de boomstammen, terwijl er effectief al aan gewerkt wordt...


Logisch toch?! Die heeft het het hardste nodig en er wordt al jaren over gesproken, alleen blijft het alsmaar uit. Ook nu is er niks over gecommuniceerd via de officiele kanalen.

bobby turbo
19-09-18, 19:49
Logisch toch?! Die heeft het het hardste nodig en er wordt al jaren over gesproken, alleen blijft het alsmaar uit. Ook nu is er niks over gecommuniceerd via de officiele kanalen.

Bouwaanvraag is ingediend, eerste werken gespot, dus eens alles goedgekeurd wordt zal wel bekend gemaakt worden welk thema deze krijgen...

Polletje
19-09-18, 23:38
Ik hoop echt dat de Boomstammetjes hun opknapbeurt spoedig krijgen maar dan liefst via een 'thematische restauratie' (dat is althans mijn eigen, misschien wat te nostalgisch geïnspireerde, mening bij deze attractie).
Liever dat dan zo'n make-over, zoals men nu plant te doen met de Rollerskaters, waarbij met de verfborstel en een paar kleinigheden toch een "ander" thema wordt doorgedrukt.

Pretparkfreak7
20-09-18, 09:22
Ik hoop vooral dat ze het concept 'kasteelplein' wat behouden bij een renovatie van de boomstammetjes. wat er verder in die baan gebeurd kan me niet al te veel schelen. Liefst een upgrade ten opzichte van het eerder simplistische gebouw dat er nu staat. :p

siroccofreakske
20-09-18, 10:40
Dit is toch echt willen maar niet kunnen... Volledig begrijpelijk dat ze de baan in een eigentijds kleedje willen steken en dat Wizzy en Woppy niet meer bekend zijn bij de doelgroep. Maar kunnen ze dan niet gewoon de huidige theming weg halen en een beetje nieuwe theming toevoegen? Dat hoeft niet veel te zijn hé. Gewoon die wasmachine eruit, paar discoballen en skates erbij en klaar.

Rickie97
21-09-18, 11:34
Siroccofreakske: die wasmachine eruit, en ook dat rek, en die potloden en paperclips, het fornuis, de tafel... :p

Ik sluit me aan bij het merendeel van de meningen hier. Op zich jammer dat ze Wizzy & Woppy niet in ere willen houden met hun attractie, maar dat begrijp ik nog. Maar daar stopt voor mij het logische deel. 1) waarom K3? Mega Mindy ligt er vlak naast, dat had een mooie aaneengesloten zone kunnen worden, en K3 heeft al een attractie elders. Nu hebben ze 2 'zones' met K3. Ik dacht net dat men de laatste jaren probeerde om de attracties rond 1 thema te groeperen. Plus zoals Ignace zegt, met het opa Fonkel-idee blijven die reuzenobjecten nog te verklaren ook. Dus 2) opnieuw: waarom K3 als je niet eens van plan bent die theming te verwijderen. Doe iets goed of doe het niet? Ik had er eerst niet zoveel aandacht aan gegeven maar na de concepts eens beter te bekijken... Dit slaat echt nergens op.

Phantasiastisch
21-09-18, 15:45
Waarom K3 als er al het K3 verkeerspark is, bedoel je? Heel simpel, het verkeerspark staat ook op renovatie lijst. Net zoals het Bos van Plop, de Tractors van Big & Betsy...

Wat de grootte van de theming betreft, vind ik het ook maar niets... Tja, het blijft Plopsa.

tpvfan
01-10-18, 11:43
Bobbejaanland voert nieuw soort tarief voor bezoekers in, ook Plopsaland volgt mogelijk.
Ritje in achtbaan voor 12 cent per minuut.

Het Nieuwsblad - 01/10/2018 (exclusief artikel via N+)

Wie straks een bezoekje brengt aan Bobbejaanland - en mogelijk ook Plopsaland - hoeft niet *langer de volle pot te betalen. Met een nieuwe app voor de smartphone betalen bezoekers per *minuut. “Net zoals je enkel *betaalt voor de tijd die je parkeert”, zegt Bobbejaanland. Volgens consumentenpsycholoog Frank Goedertier is het vooral een slimme manier om be*zoekers te lokken. “De kans is groot dat je meer zult uitgeven dan je voor ogen had.”

Tapperuse. Zo heet de applicatie die uit Nederland komt aan*gewaaid. Het idee is simpel. Je gaat naar het pretpark, scant bij de ingang een barcode uit de app en die begint meteen te registreren hoeveel tijd je er doorbrengt. Tot op de minuut. Bij het buitengaan meld je je af en de rekening wordt je 24 uur later opgestuurd via mail.

“De perfecte formule voor gezinnen die bijvoorbeeld een half dagje willen komen”, zegt Peggy Verelst, woordvoerster van Bobbejaanland. “Of wanneer het een heel warme dag is en je niet op het warmste moment wil komen, maar wel in de koele voormiddag. Of mensen uit de buurt die even op de *rollercoaster willen *zitten.”

In Bobbejaanland betaal je 12 cent per minuut of omgerekend 7,2 euro per uur. Normaal kost een dagticket 35,5 euro. Wie dus voor drie uur naar het pretpark gaat, betaalt slechts 21,3 euro. Bovendien betaal je nooit meer dan de dagprijs.

Bobbejaanland gebruikt het systeem al, net als het indoor pretpark Comics Sta*tion in Antwerpen. *Bovendien lopen er gesprekken met Plopsaland. Voorlopig kunnen enkel Nederlanders gebruik*maken van de app, maar vanaf Pasen volgend jaar wordt die ook voor Belgen uitgerold. Bij ons kan je de app voorlopig dus nog niet down*loaden.

“De doelgroep is niet in de eerste plaats de prijskoper”, zegt de *Nederlandse bedenker Wilbert Witkamp. “Dat is vaak de Hollander die jullie kennen. Maar er zijn ook Hollanders die de prijs minder belangrijk vinden en gaan voor flexibiliteit, vrijheid en gemak. We hebben tegenwoordig minder tijd en willen die zo goed mogelijk invullen. Je kan dus op zondag opstaan om 11 uur, incalculeren dat je om 16 uur nog een bezoekje aan oma brengt en tussendoor eens binnenspringen in het pretpark.”

Meer controle

De pretparken kunnen de prijs bovendien dynamisch aanpassen: verlagen op daluren en ver*hogen op piekmomenten. Dat moet bezoekers aanzetten om meer op rustige momenten te komen om wachtrijen te ver*mijden.

“Zo’n app geeft consumenten inderdaad meer controle over hun bezoek, maar voor velen zal dat toch vooral bij een illusie blijven”, zegt consumentenpsycholoog Frank Goedertier (Vlerick Business School). “Je vertrekt met het idee om er niet te lang te blijven en enkele attracties te doen, maar ondertussen heeft het pretpark je wel binnen gelokt. Je hebt de eerste stap gezet en op het einde van de rit blijf je toch langer dan bedoeld en heb je iets gegeten en gedronken. Vergelijk het met een bezoek aan de Ikea. Je gaat voor die ene zetel, maar komt buiten met een hele zak spullen.”

En waarom ook niet in de sauna of het museum?

In Nederland hebben al tachtig zaken ingetekend op de app. Hiervoor kan je al betalen per minuut:

- Schaatsen en skiën indoor
- Autoverhuur
- Madam Tussauds Amsterdam
- Verschillende sauna’s en wellnesscentra
- Fitness
- Musea, zoals het Joods Historisch Museum
- Dierenpark Sea Life

simon
01-10-18, 16:45
In Nederland hebben al tachtig zaken ingetekend op de app. Hiervoor kan je al betalen per minuut:

- Schaatsen en skiën indoor
- Autoverhuur
- Madam Tussauds Amsterdam
- Verschillende sauna’s en wellnesscentra
- Fitness
- Musea, zoals het Joods Historisch Museum
- Dierenpark Sea Life

Kijk, voor schaatsen, indoor skiën, sauna's en wellnesscentra, fitness en musea vind ik dit wel een goed idee.

Autoverhuur vind ik dan een twijfelgeval, omdat je andere formules hebt zoals Cambio. En op reis zou ik dan toch ook eerder gewoon een auto huren zoals ik denk die nodig te hebben.

Voor attracties zoals Madame Tussaud's, SEA LIFE... zie ik het weer minder voor me.

yelle8
02-10-18, 11:24
En ziehier de bekendmaking van de herthematisering van de Boomstammetjes.
► https://bit.ly/2NhVauv

http://www.pretparken.be/dynamic_pics/thumb_42578f1c65584373f6ef90b1a20ac4b1_640_480_1.j pg

traveler
02-10-18, 11:38
ziet er mooi uit maar voor mij nog geen reden om in een boomstammetje te kruipen.

Pretparkfreak7
02-10-18, 11:43
Als dit een op zich staande attractie was sprong ik een gat in de lucht. Nu slagen ze er in om met één make-over twee redelijk leuk uitgewerkte zones te verneuken.

Het staat toch als een tang op een varken om aan de overkant van het kasteel een jungle uit de krijttijd te hebben? Het wordt geen haar beter wat betreft de aansluiting met Heidi. Dino's is het laatste wat ik aan een bestaand berg-thema zou toevoegen.

jefke88
02-10-18, 11:44
Het ziet er prachtig uit en zo te zien ga je ook over en tussen de attractie heen kunnen wandelen, maar er wordt dus nog maar eens een nieuwe themazone gecreëerd. Het wordt stilaan echt wel een boeltje daar.

Talocan
02-10-18, 11:56
Bye bye themaZONES. Los daarvan ziet er wel schoon uit op de concept. Maar als ik terugdenk aan de eerste Heidi-concepts ga ik er van uit dat er nog heel wat details zullen verloren gaan. Zien hoe het in het echt uitpakt.

Phantasiastisch
02-10-18, 12:44
Ik deel dezelfde mening.

De overgang naar Heidiland toe is niet echt mooi te noemen. Men had zoals reeds gezegd beter er een berglandschap van gemaakt zodat het aansluit op Heidiland. Al was het een uitbreiding van Heidiland, wat veel beter zou zijn geweest.

Ik vind het net leuk om volledig ondergedompeld te worden in themazones maar Plopsa weet echt hoe ze afbreuk moeten doen aan 2 themazones.

Het thema voor de 2020 attracties spreken me ook niet aan. Het hotel is momenteel het enige mooie wat gebouwd wordt. Plopsa gaat erop achteruit.

Ze zijn te fel bezig met niet plopsa-gerelateerde thema's in hun parken toe te voegen waardoor naar mijn mening de parken hun ziel verliezen.

Earlyspencer
02-10-18, 13:50
Als dit een op zich staande attractie was sprong ik een gat in de lucht...
Het staat toch als een tang op een varken om aan de overkant van het kasteel een jungle uit de krijttijd te hebben?
Ook al is het vandaag geen complimenten-dag: ik denk niet dat ik het beter kan verwoorden, freak!

Volgens 0-0-0 kost dit gepimp € 5 mln. Ik ga er vanuit dat het rit-systeem hetzelfde blijft en de capaciteit niemendal verhoogt. Misschien is dàt wel de bindende factor tussen al die attracties en would-be zones: de hopeloze capaciteit.

yelle8
02-10-18, 13:58
Het ziet er prachtig uit en zo te zien ga je ook over en tussen de attractie heen kunnen wandelen, maar er wordt dus nog maar eens een nieuwe themazone gecreëerd. Het wordt stilaan echt wel een boeltje daar.

Waar zie je dat? Ik denk dat je het treinspoor van de Plopsa Express verkeerdelijk aanziet als wandelpad?
Verder vind ik het er alvast heel luik uitzien, maar zoals Pretparkfreak7 al zei: het gaat wel een raar zicht zijn om dat langs Heidiland te zien liggen... En ook: is dit de start van nog meer attracties die niet gethematiseerd zijn rond Studio 100?

jefke88
02-10-18, 14:04
Waar zie je dat? Ik denk dat je het treinspoor van de Plopsa Express verkeerdelijk aanziet als wandelpad?

Op de eerste en tweede foto onder de tekst op Looopings:
https://www.looopings.nl/weblog/10870/Plopsaland-investeert-5-miljoen-euro-in-waterbaan-met-gigantische-vulkaan.html

GriffonofNemesis
02-10-18, 14:43
Ik vraag me af als ze dan de Draak ook gaan laten met het kasteel? Want de interactie van een draak en dino's is toch ook maar vreemd?

Maar inderdaad, de concept-art ziet er leuk uit. Heb pas voor het eerst de Dino Splash gezien in Plopsa Coo en die vond ik zeker niet slecht gedaan. Alleen gaat dat toch extreem vloeken met aan de ene kant een Zwitsers dorpje, de andere kant een kasteel en nog een andere kant K3 Roller Disco...

The Duck Rider
02-10-18, 15:30
Oke mensen ik snap de boosheid van deze aankondiging maar, eindelijk voor het eerst in lange tijd Animatronics dat is GEWELDIG!!!!

Alleen jammer van Heidi land dat is zo mooi en prachtig en nu daar naast een dino-thema???? had van mij ook gewoon een flin en flo thema mogen worden als je toch van dat Samson en Gert thema af wilt doe dat dan heb je tenminste nog een draken/ridder thema.

Pretparkfreak7
02-10-18, 15:48
had van mij ook gewoon een flin en flo thema mogen worden als je toch van dat Samson en Gert thema af wilt doe dat dan heb je tenminste nog een draken/ridder thema.

Dat liever niet: de houdbaarheid van dergelijke series is veel beperkter dan van figuurtjes uit animaties of iets tijdloos als dino's. Bij de boomstammetjes moesten ze groots uit de hoek komen om de investering überhaupt te laten renderen. Ik kan daarom wel begrijpen waarom ze het radicaal laten clashen met wat er daarvoor stond én daarbij niet kiezen voor iets met een beperkte houdbaarheid.

Het maakt me daarom nog niet enthousiast over dino's naast de draak en Heidi. :p

The Duck Rider
02-10-18, 15:57
Dat liever niet: de houdbaarheid van dergelijke series is veel beperkter dan van figuurtjes uit animaties of iets tijdloos als dino's. Bij de boomstammetjes moesten ze groots uit de hoek komen om de investering überhaupt te laten renderen. Ik kan daarom wel begrijpen waarom ze het radicaal laten clashen met wat er daarvoor stond én daarbij niet kiezen voor iets met een beperkte houdbaarheid.

Het maakt me daarom nog niet enthousiast over dino's naast de draak en Heidi. :p

Nee maar als het echt weg moest dan zou dat thema kunnen gebruiken.

simon
02-10-18, 16:36
Ik vind het er knap uitzien, maar vraag me ook af hoe het in het echt zal uitpakken. Het lijkt mij ook goed te vloeken met het Zwitsers dorpje van Heidi, het Kasteelplein en de Mega Mindy Zone.

Alhoewel ik voor Heidi misschien nog iets zie gebeuren... Als de vulkaan maar aan de ene kant 'uitbarst' met lava, kan de andere kant wel op een berg lijken, zodat het vanuit de Heidi-kant beter tot zijn recht komt.

De ingang komt nu in de Mega Mindy Zone, en niet van het Kasteelplein, waardoor dit volgens mij ook minder zal afsteken. Vanuit de Mega Mindy Zone zal je namelijk door de natuur lopen richting de Dino Splash. De link tussen de 2 kan ik ook even niet vinden.

Vooral met het Kasteelplein lijkt me dit te vloeken, en dan vooral met de Draak die er ook tussen gaat... Hopelijk vinden ze hiervoor nog een oplossing.

In elk geval vind ik deze investering wel de moeite waard, want we krijgen toch een quasi nieuwe boomstamattractie terug. Dit is geen gewone hertheming, maar gaat toch wel stukken verder met animatronics, speciale effecten, tunnels...

En daarnaast ben ik ook benieuwd of dit een nieuwe trend zal worden... op zich staande attracties zonder eigen IP. We zagen het al in Plopsa Coo (Dino Splash), Holiday Park (Sky-Scream, Beach Zone...), Majaland Kownaty (nieuwe woodie met soft Sky-Scream-thema), de spookhuizen in Holiday Park en PDP... Ik juich het alvast toe!

Ignace
02-10-18, 19:52
Het is wel duidelijk naar welke van de twee rethemings het geld gaat!


Alhoewel ik voor Heidi misschien nog iets zie gebeuren... Als de vulkaan maar aan de ene kant 'uitbarst' met lava, kan de andere kant wel op een berg lijken, zodat het vanuit de Heidi-kant beter tot zijn recht komt

Exact wat ik ook dacht! Als ze dit niet doen laten ze een geweldige kans missen: zo voorkom je dat die twee dingen vloeken, én het Heidi-gebied komt meteen een heel stuk geloofwaardiger over! Je maakt geen enkel kind wijs dat de heuvels van Heidi: the Ride bergen zijn, maak er gewoon een mooie grijze berg met een witte top van aan de kant van het Heidigebied! Zelfs als het cartoonesk uitpakt, ziet dat er nog beter uit dan een woeste vulkaan naast het Zwitsers dorpje. Voor de dino-attractie maakt het geen bal uit, want die zijde van de berg zie je toch nooit uit de boomstammetjes.

Jammer dat dit weeral de zoveelste scheur in een themagebied is, maar ik ben wel héél enthousiast over deze renovatie. De wachtrij van de Boomstammetjes word zoveel interessanter gemaakt (die was verschrikkelijk!), het saaiste stuk van de Draak (de helix naar boven) word interessant gemaakt door een animatronic, de dooie stukken in de rit van de Boomstammen worden leuk gemaakt. Het is dat de Boomstammetjes altijd al één van mijn all time-favorites is geweest, anders had ik hier gezegd dat ze van een opvuller een absolute topper gaan maken.

Ik hoop wel dat ze de attractie ook een heel stevig technisch onderhoud gaan geven. Minder waarschijnlijk, maar evengoed hoop ik dat ze hem in het vervolg bij parkopening opengooien en terug zes volwassenen per boot toelaten, want daar zijn die gewoon voor gemaakt.

Ondanks mijn enthousiasme ga ik het vervallen kasteel best missen. Het was het laatste grote Meli-icoon dat het park rijk was, het was een eyecatcher van voor je het park binnenkwam, het is een groot deel jeugdsentiment. Maar dat hiermee de toekomst van de attractie verzekerd lijkt is het me dubbel en dik waard. Zolang ze maar niets uitvoeren wat als gevolg heeft dat de boot soepel over zijn Double Dipp heenglijd, want dat gerammel met een portie airtime zijn voor mij al jaren het leukste stukje Plopsaland.

Phadd-F
02-10-18, 20:12
Volgens 0-0-0 kost dit gepimp € 5 mln. Ik ga er vanuit dat het rit-systeem hetzelfde blijft en de capaciteit niemendal verhoogt. Misschien is dàt wel de bindende factor tussen al die attracties en would-be zones: de hopeloze capaciteit.


Buiten wat herstellingen en vervangingen van sommige stukken is er dan ook niks mis met het ritsysteem. Qua capaciteit is het één van de beste, misschien wel de beste, attractie van het park. Je staat daar nooit echt stil, al schatten veel mensen de wachtrij negatief in vanwege de lengte.


Ik was vrij kwaad toen ik het hoorde. Sorry maar hoe mooi de concept arts er uitzien, hoe ondoordacht is het ook... Je hebt langs één kant een middeleeuws kasteel, langs de ander kant een Zwitsers dorpje en dan aan de andere kant wat dino's en vulkanen. Thematische samenhang: nul komma nul. Als ze dat nu gewoon dat middeleeuws thema gehouden, iets vrij generiek waar je wel meerdere figuurtjes in kunt steken desnoods, had je een prachtig kasteelplein. En de wachtrij komt dan nog ergens aan de Rollerskater?! Dus middenin Wizzy-Woppy, sorry, Mega Mindy, oh wacht, K3 gebied!

Kan iemand zeggen of Studio 100 een serie heeft met dino's? Want anders vind ik het één van de domste beslissingen ooit die men in De Panne gemaakt heeft.

Polletje
02-10-18, 23:34
De aangekondigde thematisering om de attractie meer beleving te geven, vind ik wel positief en 'chapeau'. Zo'n tocht tussen de dino's, langs tunnels en bergen met lava … het spreekt me wel aan.
MAAR: hoe komt men er bij om DAT prehistorische te poten tussen een Zwitsers dorp en een middeleeuws kasteel? Ik had stiekem gehoopt dat het nostalgische kasteel uit het Meli-tijdperk ergens nog zou terug komen in de nieuwe thematisering van de boomstammetjes. Helaas wishful thinking. Hopelijk zorgen ze dat de overgangen tussen Heidi, kasteelplein, draak en dinozone wel wat op elkaar worden afgesteld want anders heb je daar een zone met zoveel compartimenten dat het daar de allures gaat krijgen van een kermisfoor, waar ook iedere attractie los van elkaar staat. 'k Ben benieuwd hoe ze dit gaan aanpakken en of dit tegen de zomer van 2019 klaar zal zijn?

Waliboy
10-10-18, 20:57
De theming van de Boomstammetjes wordt afgebroken:

https://www.mupload.nl/img/8lucoqv9yct.jpg

https://www.mupload.nl/img/0wl256.jpg
Bron: https://www.facebook.com/parksview/

K. V.
13-10-18, 20:33
669
Werken aan de boomstammetjes (verwijderen van de decoratie)

Joran
13-10-18, 22:00
Ik snap niet zo goed dat ze de boomstammetjes gewoon niet 'even' sluiten trouwens. Misschien direct ook bepaalde stukken direct vervangen, vaargeulen totaal revisen etc.

T'is niet dat dat een schande is hé. ;)

bobby turbo
13-10-18, 22:24
Ik snap niet zo goed dat ze de boomstammetjes gewoon niet 'even' sluiten trouwens. Misschien direct ook bepaalde stukken direct vervangen, vaargeulen totaal revisen etc.

T'is niet dat dat een schande is hé. ;)

Wie zegt dat ze dit niet gaan doen? Ik neem aan dat dit voorbereidende werken zijn, maar dat tijdens de winteropening deze gesloten blijven, zoals wanneer ze de kasteelzone opknapten.

Phadd-F
14-10-18, 15:45
De Boomstammetjes sluiten traditioneel na de herfstvakantie.

Simon42
14-10-18, 17:53
Ik ben ook totaal geen fan van dit concept.

Het concept op zich ziet er zeer goed uit, maar het zal die hoek van het park omvormen van een van de mooiste naar een van de meest krakemikkig samenhangende gebieden. Zwitserse bergen <> prehistorische vulkaan <> middeleeuws kasteel.

Met een spookachtig verlaten kasteel in de bergen konden ze perfect een overgang maken van heidiland naar de draak. De nachtwacht kon er (tijdelijk) als thematisering gebruikt worden en als die serie dan uitsterft, houden ze gewoon een generieke thematisatie over. Er waren zoveel goeie mogelijkheden, dit snap ik echt niet.

jefke88
15-10-18, 12:42
Tenzij Plopsa zich wat spiegelt aan Gardaland. Daar heb je ook niet echt zones maar meer op zich goed gethematiseerde attracties op een hoopje bij elkaar. Maar fan ben ik daar ook niet van.

Sowieso zal Plopsaland De Panne altijd een te klein park zijn om rustige overgangen te hebben tussen al hun 'gebieden'.

JerKel1988
20-10-18, 22:05
Een klein tussendoortje: Deze namiddag gewandeld in De Panne en gezien op de plattegrond van de gemeente (zit in zo'n reclamebord op het voetpad - in de Zeelaan aan het gemeentehuis) dat Plopsaland nog aangeduid staat als Meli-Park. Dat zal dus op elke plattegrond zo zijn... . Ofwel zijn die kaarten sterk verouderd ofwel heeft er iemand van de gemeente grote heimwee.

knessel
21-10-18, 08:07
als Gertje niet betaalt om dat te wijzigen, zullen ze het volhardend niet wijzigen zeker ?

Waliboy
22-10-18, 20:05
De thematisering rond de hoge drop van de "Boomstammetjes" werd ondertussen volledig afgebroken:

https://www.mupload.nl/img/vnc2ysu39.jpg

Foto: Nick Jespers (Facebook)

Ignace
22-10-18, 20:16
Heel raar zicht! Ik had verwacht dat ze de ondersteuning van het kasteel gingen gebruiken als basis voor de vulkaan, maar allicht is het veel verstandiger om die antieke constructie ineens af te breken om problemen in de toekomst voor te zijn. Hopelijk controleren ze de fundering van de attractie zelf ook eens goed.

simon
22-10-18, 20:37
Amai, dat is wel heel kaal opeens! Inderdaad een zeer vreemd zicht dit. Hiermee ook één van de laatste authentieke stukjes Meli verdwenen uit het park.

knessel
04-11-18, 07:45
De huidige aanvraag betreft de nieuwe decoratie van de attractie en het station, met behoud
van de waterbaan en de vijver. In de nieuwe situatie wordt een deel nieuwe staalstructuur
voorzien (stalen kolommen volgens ingenieur) voor de decoratieve structuur van de attractie,
van het station wordt de bestaande decoratie vervangen door een nieuwe decoratie met
volledig behoud van de bestaande funderingen, staalstructuren, dak en technische
uitrustingen. Voor de substructuur worden de bestaande stalen profielen en bardageplaten
van de oude decoratie herbruikt. Hierover worden recup klein profielstaal, wapeningsnetten
en spuitbeton geplaatst om de nieuwe decoratieve structuur het uiterlijk te geven van een
vulkaan. Nog een nieuwe visual:
682

Themeparktwins
04-11-18, 12:52
Bedankt Knessel! Zijn er nog zo'n foto's?
We kunnen nu wel goed zien dat je vanaf Heidiland op een berg zal kijken. Volgens mij zul je daar een berg zien en geen vulkaan door de rotsenwand. Je zal volgens mij het gevoel hebben dat je echt in de bergen zit. Met uitzondering van het skelet hoofd dan. Ik hoop echt dat ze hier iets mee zullen doen, maar ik zie het wel goed komen. Ik ga vandaag alvast langs om nog eens een ritje te maken in de 'originele' baan voor deze terug heropend op 1 juli 2019.

Pretparkfreak7
04-11-18, 22:38
Het viel me vandaag op dat er vlak voor het station van Rollerskater een deel track is geschilderd in de vermoedelijke nieuwe kleur...

Themeparktwins
08-11-18, 17:22
Gaan ze eigenlijk nog iets doen met de vorige decorstukken van de Boomstammetjes? Zou het niet mooi zijn als ze deze vaandels en borden opnieuw gebruiken in het station van de Draak?

(Foto's:Website Plopsa Fans)

The Duck Rider
08-11-18, 19:03
Gaan ze eigenlijk nog iets doen met de vorige decorstukken van de Boomstammetjes? Zou het niet mooi zijn als ze deze vaandels en borden opnieuw gebruiken in het station van de Draak?

(Foto's:Website Plopsa Fans)

Hoop het en plopsa zal het waarschijnlijk doen het is natuurlijk prachtige posters.

bobby turbo
08-11-18, 20:25
Plopsa gaat met de tijd af willen van Samson in die zone volgens mij, dus ik zou er niet op rekenen.

knessel
08-11-18, 20:40
welk kind (of PP-lezer) weet eigenlijk dat de burgemeester Modest heet; niemand toch ?

Themeparktwins
08-11-18, 20:42
Plopsa gaat met de tijd af willen van Samson in die zone volgens mij, dus ik zou er niet op rekenen.

Inderdaad! Misschien hadden ze beter de Draak meegenomen in het Dino thema, maar als ze dat niet doen, hoop ik dat ze de vaandels toch hergebruiken. Op korte termijn maakt dat toch niet veel uit. We krijgen er dan voor een korte periode een mooier station door, want de dag van vandaag stelt het station van De Draak echt niet veel voor...

Xarbero
08-11-18, 21:24
welk kind (of PP-lezer) weet eigenlijk dat de burgemeester Modest heet; niemand toch ?

ikke :p

knessel
08-11-18, 22:12
ja, sinds een kwartierke zeker :-).

Ignace
08-11-18, 22:41
ja, sinds een kwartierke zeker :-).

Ik wist het toch ook hoor, je hoort het in de afleveringen wel vaker.

Pretparkfreak7
08-11-18, 23:21
welk kind (of PP-lezer) weet eigenlijk dat de burgemeester Modest heet; niemand toch ?

Ik ben ook 'niemand' blijkbaar. :p

Rickie97
09-11-18, 01:14
welk kind (of PP-lezer) weet eigenlijk dat de burgemeester Modest heet; niemand toch ?

Maar enfin, wie weet dat nu niet? :p

knessel
09-11-18, 08:55
sorry, ik nuanceer even; wie, op een handvol liefhebbers na, weet dat de burgemeester eigenlijk Modest heet...

simon
09-11-18, 10:06
Ik denk toch best veel mensen. Dit komt toch meermaals voor in de tv-serie en in de strips?

yelle8
09-11-18, 10:10
Ik denk toch best veel mensen. Dit komt toch meermaals voor in de tv-serie en in de strips?

Inderdaad, de burgemeester spreekt zichzelf soms zo aan in afleveringen.

Xarbero
09-11-18, 13:21
sorry, ik nuanceer even; wie, op een handvol liefhebbers na, weet dat de burgemeester eigenlijk Modest heet...

ocharme knessel xD

Phadd-F
09-11-18, 21:33
De meerderheid hier is opgegroeid met Samson en Gert, dus zo'n geheim is dat ook weer niet. Beter vraag je wie Marleneke al heeft gezien! ;)

simon
12-11-18, 17:23
De meerderheid hier is opgegroeid met Samson en Gert, dus zo'n geheim is dat ook weer niet. Beter vraag je wie Marleneke al heeft gezien! ;)

In de film Hotel op Stelten kan je haar achterkant toch even zien. :p

Zo zou ze er in stripvorm uitzien: https://nl.metrotime.be/wp-content/uploads/2016/05/marlene-1.jpg

En toeval of niet, maar vandaag raakte bekend op JOE dat ze gebaseerd is op Marlène de Wouters... Toch weer een mysterie opgelost ;p

Waliboy
25-11-18, 11:22
Het stationsgebouw van De Boomstammetjes in Plopsaland De Panne werd al voor een groot deel afgebroken:

https://www.mupload.nl/img/l5susjm.jpg

https://www.mupload.nl/img/66kitxeq5r.jpg

Bron: https://www.facebook.com/PlopsaFoYou/

simon
26-11-18, 17:10
Amai, het gaat ook snel ineens. Toch een vreemd zicht. Hadden ze niet beter een hogere wand gezet achter de kerstman en -bomen?

Polletje
27-11-18, 01:02
Amai, het gaat ook snel ineens. Toch een vreemd zicht. Hadden ze niet beter een hogere wand gezet achter de kerstman en -bomen?

Ja, want nu is het toch wat pijnlijk om dit laatste grote stuk Meli afgebroken te zien.

bobby turbo
27-11-18, 13:29
Ja, want nu is het toch wat pijnlijk om dit laatste grote stuk Meli afgebroken te zien.

ik vind het net tof te zien dat ze er eindelijk iets aan doen

yelle8
12-01-19, 14:52
Nieuwe concept-art K3 coaster en een figuur met de plaatsen van de dino's bij de vernieuwde boomstammen. "Van de vijftiental dinosaurussen langs het traject zal de helft bewegen. De grootste wordt twaalf meter hoog," zegt CEO Steve Van den Kerkhof.

https://images3.persgroep.net/rcs/b_Oztw7dKdBUHmBR8tESuIun5mk/diocontent/139344313/_fitwidth/763?appId=2dc96dd3f167e919913d808324cbfeb2&quality=0.8

https://images4.persgroep.net/rcs/6inzPZHUfn9MKXT-5WxFEJN62ug/diocontent/139343254/_fitwidth/763?appId=2dc96dd3f167e919913d808324cbfeb2&quality=0.8

Putoor
12-01-19, 16:08
"Van de vijftiental dinosaurussen langs het traject zal de helft bewegen. De grootste wordt twaalf meter hoog," zegt CEO Steve Van den Kerkhof.

Mmh, dan lijkt het mij beter om gewoon half zo veel dino's te plaatsen en ze allemaal te laten bewegen. Gewone poppen tussen de animatronics doen wat raar aan. Het haalt je toch even weg uit de - naar mijn verwachting - geslaagde themawereld.

De K3-achtbaan ziet er, hoewel het niet mijn stijl is, nog wel leuk uit. Ik hoop dat het water in de wasmachine terug gaat werken, want anders heeft dit object niet echt meer een meerwaarde, zeker niet in dit thema. Al dacht ik dat er een reden was dat ze hem niet meer aanzetten?

Phadd-F
12-01-19, 16:25
Ik hoop dat het water in de wasmachine terug gaat werken, want anders heeft dit object niet echt meer een meerwaarde, zeker niet in dit thema.

Goh vrouwen en de was doen, lijkt mij een goede combinatie :p

vbgenechten
12-01-19, 17:00
Goh vrouwen en de was doen, lijkt mij een goede combinatie :p

Gaat het fornuis ook zo blijven? Want vrouwen die koken past ook nog wel natuurlijk. :d

Pretparkfreak7
12-01-19, 17:45
Ik denk ook dat de helft dan had volstaan met eventueeel een paar stille exemplaren aan de ingang.
Over Rollerskater ben ik nog steeds niet enthousiast. Groot meubilair en K3 clasht thematisch te hard.


Al dacht ik dat er een reden was dat ze hem niet meer aanzetten?
Kalkaanslag op de trein. Anders gezegd: te lui en te gierig om te ontkalken, te gierig om vooraf te ontkalken.

Waliboy
12-01-19, 21:56
Ook het treintje van de Rollerskater zal in een K3 jasje gestopt worden...

https://www.mupload.nl/img/3vag3jv.jpg

Foto: instagram plopsa_official

Ignace
12-01-19, 22:06
Hele grote fan van de nieuwe wachtrij van de Boomstammetjes. Zoveel leuker dan die saaie meandering.

Ook heel leuk dat ze het saaiste stuk van de Draak - de ietwat slome opwaartse Helix - gaan opleuken met een grote dino in het midden! Dit is evengoed voor de Draak een nieuwe ervaring, die niet eens overdreven hard vloekt.

Bij de K3 Rollerskater stel ik me dezelfde vragen als de andere leden hier... Heel vrouwvriendelijk is het niet :p. Krijgen we na 'de Efteling is racistisch' actiegroepen die zeggen dat 'Plopsaland Seksistisch' is?

etwien
13-01-19, 04:15
Bij de K3 Rollerskater stel ik me dezelfde vragen als de andere leden hier... Heel vrouwvriendelijk is het niet :p. Krijgen we na 'de Efteling is racistisch' actiegroepen die zeggen dat 'Plopsaland Seksistisch' is?

Zo lang ze van het station geen strijkijzer maken, de wagentjes niet themen naar hoge hielen en er geen meet and “greet” ruimte met Gert Verhulst (wordt de nieuwe K3 ofzo) komt, lijkt het nog net binnen proportie.

Echter kan ik er niet rond dat het een goedkope recyclage van het Wizzy & Woppy thema omvat, wat mogelijks samen met de Zwitserse kasteeldino’s echter niet zal voor zorgen dat het park wat meer coherent wordt, wat ik best spijtig vind.

Penguin123
13-01-19, 12:18
Ik denk dat ze het wasmachine hadden moeten weg nemen... Het is niet echt een leuk beeld dat ze hiermee uitstralen :) Ze hadden dit kunnen veranderen in een soort muziek box of iets anders dat meer met K3 te maken heeft. Het andere grote meubilair valt nog mee. Ik denk wel dat het kleurgebruik niet te hard zal vloeken met de Wereld van Kaatje en de Mega Mindy zone.

De Dino splash ziet er toch wel indrukwekkend uit. Zal zeker een complete thematische ervaring worden, dat van bij het begin van de wachtrij al begint. Het clasht wel hard met het Heidi dorpje, maar met de kasteel zone en de Draak zou het best nog kunnen meevallen. Ik denk dat we binnenkort Plopsaland moeten zien als een park met sterk gethematiseerde attracties, in de plaats van een park met themazones - dat concept vind ik helemaal niet zo slecht, maar het is wel afwachten hoe het eruit zal zien :)

Ik vindt het wel leuk dat juist deze attracties worden vernieuwt. Nu nog de Bumba zone en het hele park ziet er zo goed als nieuw uit :) (en dat komt hierna? waarschijnlijk) :)

Nielsje
13-01-19, 14:39
Ja, in 2020 de Bumba zone en daarna dan nog de nieuwe thrill/family coaster.

The Duck Rider
14-01-19, 16:51
Ja, in 2020 de Bumba zone en daarna dan nog de nieuwe thrill/family coaster.

Is dat aangekondigd en zo ja Big en Betsy hoeve mmmmm....... Niels Holgerson

simon
15-01-19, 17:27
De nieuwe concept arts zien er voor mij ook al beter uit dan de eerdere. Alhoewel ik de wasmachine ook graag anders gezien had, als box. Eerder zei ik nog discobal, maar die komt er al naast te liggen.

Wat de Dino Splash betreft, blijf ik hopen dat het langs de kant van Heidi meer als berg dan als vulkaan-met-dino's gethemed wordt, zodat dit minder vloekt en beter aansluit op Heidi.

Verder vraag ik me af wat ze gaan doen met het Kasteelplein: worden S&G daar nu volledig gebannen?

En ik had ook ergens gelezen dat W&W niet volledig zouden verdwijnen. Iemand hiervoor een idee?

leroypretparkfan.be
15-01-19, 18:11
De beelden van W&W verdwijnen idd niet ze komen ergens anders terug in het park

Pretparkfreak7
15-01-19, 18:28
Ik zet mijn geld in op de Wizzy & Woppy-hoeve. De Wizzy & Woppy Wei achter de carrousel zou ook nog wel een optie zijn met een klinkende alliteratie. Geen idee waar ze die beelden anders willen neerpleuren. :p

Ik denk dat die dingen echt in brand moeten vliegen vooraleer plopsa het opgeeft om ze te recycleren. :p

etwien
15-01-19, 18:52
Ik denk dat die dingen echt in brand moeten vliegen vooraleer plopsa het opgeeft om ze te recycleren. :p

Dan nog hebben ze een eventuele toekomst in dat park vrees ik ...

Het is spijtig dat het park door de jaren heen volgestampt zit met afgrijselijk statische beelden. De laatste toevoeging bij Heidi voor het binnenrijden van het station is ronduit schreeuw-lelijk en het playmobil noemen is een belediging voor playmobil zelf.

Phantasiastisch
15-01-19, 20:12
De laatste toevoeging bij Heidi voor het binnenrijden van het station is ronduit schreeuw-lelijk en het playmobil noemen is een belediging voor playmobil zelf.

In ieder geval is de theming beter dan het scherm dat er eerst hing. Haha. ;)

Waliboy
23-01-19, 21:03
Constructie themaobjecten K3 Roller Skater:

https://www.mupload.nl/img/kiu091odd5rvb.jpg

https://www.mupload.nl/img/ru0htvvtcc.jpg

https://www.mupload.nl/img/lcjfpvn9e.jpg

https://www.mupload.nl/img/tzpo77.jpg

https://www.mupload.nl/img/9q52m11.jpg

Foto's: Facebook Plopsa

Polletje
04-02-19, 23:51
Op de Instagram en Facebook van Plopsaland De Panne doken de eerste foto's op van de werken aan de vernieuwde boomstammen met de dinos. Nu Neverland failliet is, vraag ik me af wie die theming daar op zich heeft ... Was het Neverland en liggen de werken nu stil? Of is er daar iemand anders bezig dinos aan het poten?

Rickie97
05-02-19, 08:40
Op de Instagram en Facebook van Plopsaland De Panne doken de eerste foto's op van de werken aan de vernieuwde boomstammen met de dinos. Nu Neverland failliet is, vraag ik me af wie die theming daar op zich heeft ... Was het Neverland en liggen de werken nu stil? Of is er daar iemand anders bezig dinos aan het poten?

Ik denk dat ze de opdracht al aan iemand anders gegeven hebben, want in dit artikel van Looopings zegt Steve Van den Kerkhof dat ze het hadden voelen aankomen en dat Neverland niet met grote projecten voor Plopsa bezig was:

https://www.looopings.nl/weblog/11545/Decoratiebedrijf-Plopsaland-en-Walibi-failliet-Gevochten-tot-de-laatste-minuut.html

Waliboy
06-02-19, 22:17
Start van de thematisatie van de Dino Splash:

https://www.mupload.nl/img/6kani6t6ajb.jpg

https://www.mupload.nl/img/bvj0bye.jpg

Bron: https://www.instagram.com/plopsa_official/

SanderV
13-02-19, 11:07
Op de bouwplaats van Dino Splash zijn er weer vorderingen gemaakt.

865

866

867

868

Polletje
14-02-19, 00:55
Het gaat daar goed vooruit zo te zien. :)

Ignace
11-03-19, 21:48
Plopsa bouwde op hun Facebook enkele foto's van het nieuwe thema en overige opknappingswerken aan de Rollerskater.

https://i.imgur.com/G9wroTx.jpg

https://i.imgur.com/vE0jp6r.jpg

https://i.imgur.com/11uGh5r.jpg

https://i.imgur.com/at64yei.jpg

Het verbaasd me dat de kleur onveranderd lijkt, ik had een roze laag verwacht. Van de thema-objecten word ik warm noch koud.

Pretparkfreak7
11-03-19, 22:30
Het verbaasd me dat de kleur onveranderd lijkt, ik had een roze laag verwacht.
Dat vind ik ook bizar. Er was na de eindrem net voor het station een stukje in een aubergine-achtige paarstint geverfd bij wijze van test: ik veronderstelde dat dat de nieuwe kleur zou worden.

etwien
12-03-19, 10:43
Voor niemand zal mijn reactie een verrassing zijn, maar sinds wanneer is een random MEGA flamingo en een (waarom eigenlijk) plastieken ananas theming? En de Samsung sluipreclame is (nog niet) weg. Misschien kan Commercieelsaland ook een Banaan van Chiquita, een reuze kaugom van Stimerol en de rollschaatsen voorzien van een Moxi Lolly logo. Wat het spandoek aan de ingang betreft heb ik een prachtig voorstel voor een nieuwe:

961

Zeuzzz
12-03-19, 15:33
Misschien kan Commercieelsaland ook een Banaan van Chiquita, een reuze kaugom van Stimerol en de rollschaatsen voorzien van een Moxi Lolly logo.


Haha commercieelsaland :p ik ben wel een fan van plopsaland de panne maar daar sla je de nagel wel op de kop. De overdaad aan reclame in het park is echt een doorn in het oog

simon
12-03-19, 17:49
De palen zijn wel gedeeltelijk ingepakt. Is dit het resultaat van de verfbeurt, of is dit er net voor? Als je de lifthill bekijkt zie je links toch nog oneffenheden? Of is dit weerkaatsing?

De wasmachine moet in elk geval nog aangepakt worden volgens mij, want die ziet er niet te fris uit.

bobby turbo
12-03-19, 17:53
Voor niemand zal mijn reactie een verrassing zijn, maar sinds wanneer is een random MEGA flamingo en een (waarom eigenlijk) plastieken ananas theming? En de Samsung sluipreclame is (nog niet) weg. Misschien kan Commercieelsaland ook een Banaan van Chiquita, een reuze kaugom van Stimerol en de rollschaatsen voorzien van een Moxi Lolly logo. Wat het spandoek aan de ingang betreft heb ik een prachtig voorstel voor een nieuwe:

961

Flamingo komt uit Rollerdisco, Ananas uit Pina Colada.... Als Stimerol, chiquita of Moxi Lolly willen sponsoren, zullen ze zeker een plekje krijgen, dat is comercielisme... of hoe schrijf je dat.

bobby turbo
12-03-19, 17:55
Wat de verfbeurt betreft, kijk naar de grond... De achtbaan is niet geverfd maar overspoten, goedkoper en minder lang houdbaar. zo moet je de baan ook niet volledig strippen van oude verflagen en een nieuwe grondlaag voorzien, besparing van veel geld. Wie dus een roze achtbaan wil in het K3 gebied, gewoon een jaartje of twee geduld, de goedkope spuitbeurt en de zon zorgen daar wel voor :p

yelle8
22-03-19, 20:23
De doek boven de ingang is weer vernieuwd:

https://scontent-ams3-1.xx.fbcdn.net/v/t1.0-9/55684210_2276214345733529_910434308273995776_n.jpg ?_nc_cat=106&_nc_ht=scontent-ams3-1.xx&oh=a6ec166e8f1ce96150250c387d5da053&oe=5D1B4DD0

Nielsje
23-03-19, 09:15
Dat nieuwe doen ziet er veel mooier uit dan het vorige.

Polletje
23-03-19, 16:19
Mooi: frisse kleuren en zeeeer ruim op tijd gehangen om 20 jaar te vieren :)

Pretparkfreak7
25-03-19, 19:09
zeeeer ruim op tijd gehangen om 20 jaar te vieren :)

Ik snap de logica wel: het is effectief het 20e seizoen dat van start gaat, maar met verjaardagen vier je zo'n zaken meestal als je het volledig jaar beleefd hebt.

Michielsken
25-03-19, 20:20
Ik snap de logica wel: het is effectief het 20e seizoen dat van start gaat, maar met verjaardagen vier je zo'n zaken meestal als je het volledig jaar beleefd hebt.

Bwa, Disneyland Parijs heeft toch ook bijna 2 jaar zijn 25ste verjaardag gevierd. Zolang het maar geld oplevert zeker?

simon
02-04-19, 18:48
Deze zomer kan je waarschijnlijk voor het laatst genieten van een Samson & Gert show in PDP, want deze winter is er geen Samson & Gert Kerstshow voorzien in het Plopsa Theater. Aangezien Gertje stopt als Gertje van Samson, moet Samson wellicht op zoek naar een nieuw baasje... Ter afscheid volgt wel een afscheidsshow, maar die zou vooralsnog enkel worden opgevoerd in het pop up theater in Puurs.

Toch jammer, want dit was denk ik voor velen toch wel een jaarlijks uitje in de winter.

knessel
02-04-19, 20:18
ah ja zegt Gertje, nog eens één keer goed cashen in Puurs voor alle nostalgische zielen.....Gelijk heeft hij.

simon
02-04-19, 20:30
Naast het mindere nieuws van Gertje was er vandaag gelukkig ook beter nieuws!

Net voor de start van het nieuwe seizoen kregen zowel www.plopsa.be als de aparte parkwebsites een update. De nieuwe look en feel oogt frisser en speelser, maar lijkt mij eerder op een jonger publiek gericht. Alle parken hebben nu interactieve parkplattegronden, waarbij je meer informatie kan vinden.

Interessanter op de site van PDP is dan weer dat hier de nieuwe parkplattegrond vermeld staat:

https://www.plopsalanddepanne.be/sites/default/files/public/parkplan/PDP_Parkplan2019.jpg

Enkele zaken vallen mij hierbij op:

- Dino Splash staat al ingetekend, maar heet voorlopig wel nog De Boomstammetjes. Vermoedelijk moet dit nog aangepast worden richting zomer toe, wanneer deze terug openen voor publiek in hun nieuwe stijl. De nieuwe wachtrij en ingang kan ik er wel niet op vinden; wel grenst deze attractie nog steeds aan het Kasteelplein. Opvallend genoeg ziet de zijde van Heidi er ook uit als een vulkaan met stromende lava. Zeer jammer, want hier had ik graag de neutrale berg gezien, zoals inmiddels jullie bekend.
- De K3 Rijschool lijkt nu een neutralere attractie geworden te zijn, en werd hernoemd tot Het Verkeerspark. Ergens logisch, want de drie meiden hebben nu achteraan in het park hun eigen zone gekregen.
- De K3 Roller Skater staat ook al mooi op het plan ingetekend, samen met La cuisine de K3. Waarom dit een Franse naam kreeg, is mij nog een raadsel. Ofwel is dit nog een glitch in de website. Het aanbod lijkt me wel niet echt veranderd te zijn. Zonde, want hier hadden ze toch wel wat leuks mee kunnen doen met fruit en zo.
- De banner aan de ingang is op de plattegrond ook niet vernieuwd, maar ziet er nog steeds uit zoals de oude.

Tenslotte nog dit: de K3 Roller Skater krijgt zijn officiële grote opening in het weekend van 4 en 5 mei, maar zou vanaf zaterdag al geopend zijn voor het publiek. Let wel op: zaterdag is het park uitverkocht, dus pas zondag kan het grote publiek een ritje maken met K3.

Bronnen: Plopsafans.be en Plopsaland De Panne

bobby turbo
02-04-19, 23:25
Naast het mindere nieuws van Gertje was er vandaag gelukkig ook beter nieuws!

Net voor de start van het nieuwe seizoen kregen zowel www.plopsa.be als de aparte parkwebsites een update. De nieuwe look en feel oogt frisser en speelser, maar lijkt mij eerder op een jonger publiek gericht. Alle parken hebben nu interactieve parkplattegronden, waarbij je meer informatie kan vinden.

Interessanter op de site van PDP is dan weer dat hier de nieuwe parkplattegrond vermeld staat:

https://www.plopsalanddepanne.be/sites/default/files/public/parkplan/PDP_Parkplan2019.jpg

Enkele zaken vallen mij hierbij op:

- Dino Splash staat al ingetekend, maar heet voorlopig wel nog De Boomstammetjes. Vermoedelijk moet dit nog aangepast worden richting zomer toe, wanneer deze terug openen voor publiek in hun nieuwe stijl. De nieuwe wachtrij en ingang kan ik er wel niet op vinden; wel grenst deze attractie nog steeds aan het Kasteelplein. Opvallend genoeg ziet de zijde van Heidi er ook uit als een vulkaan met stromende lava. Zeer jammer, want hier had ik graag de neutrale berg gezien, zoals inmiddels jullie bekend.
- De K3 Rijschool lijkt nu een neutralere attractie geworden te zijn, en werd hernoemd tot Het Verkeerspark. Ergens logisch, want de drie meiden hebben nu achteraan in het park hun eigen zone gekregen.
- De K3 Roller Skater staat ook al mooi op het plan ingetekend, samen met La cuisine de K3. Waarom dit een Franse naam kreeg, is mij nog een raadsel. Ofwel is dit nog een glitch in de website. Het aanbod lijkt me wel niet echt veranderd te zijn. Zonde, want hier hadden ze toch wel wat leuks mee kunnen doen met fruit en zo.
- De banner aan de ingang is op de plattegrond ook niet vernieuwd, maar ziet er nog steeds uit zoals de oude.

Tenslotte nog dit: de K3 Roller Skater krijgt zijn officiële grote opening in het weekend van 4 en 5 mei, maar zou vanaf zaterdag al geopend zijn voor het publiek. Let wel op: zaterdag is het park uitverkocht, dus pas zondag kan het grote publiek een ritje maken met K3.

Bronnen: Plopsafans.be en Plopsaland De Panne

Verkeerspark is altijd Verkeerspark geweest hoor, enkel op de banner in het park staat de naam k3 verkeerspark en dat is ongewijzigd.

Penguin123
06-04-19, 08:50
Er zijn nieuwe fotos verschenen van de K3 Rollerskater op de facebook pagina van Plopsa:

https://www.facebook.com/pg/Plopsaparken/photos/?ref=page_internal

De wasmachine is dan toch een muziek box geworden (wel leuk dat ze dit hebben gedaan!). Ik hoop wel dat deze foto's een paar dagen oud zijn. Er is bijvoorbeeld nog geen gras en het ziet er toch niet helemaal af uit nu.

Pretparkfreak7
07-04-19, 16:00
Dat klopt: ik heb ze dan ook maar hier toegevoegd:

1014

1015

1016

1017

yelle8
07-04-19, 17:39
Ik vraag me af of er wat met dat snoephart gebeurd is bij het transport ofzo..?

bobby turbo
07-04-19, 19:08
Ik vraag me af of er wat met dat snoephart gebeurd is bij het transport ofzo..?

Ik zag foto's van vandaag waarop die barst niet te zien is, mogelijk al hersteld.

simon
09-04-19, 12:10
Toch wel een mooie verbetering. Oké, VTM Kids valt wel op, maar toch vind ik het neutraler dan bvb. Coca-Cola of Samsung.

De ombouw van wasmachine naar muziekbox is ook zeer geslaagd!

Rickie97
09-04-19, 12:58
De verandering van de wasmachine in een muziekbox is het beste van deze hele ombouw, en dat terwijl dit niet eens op de concepts stond. :p

Ik blijf het jammer vinden van het Wizzy en Woppy thema, maar begrijpelijk natuurlijk, welke kleine kinderen van vandaag kennen die figuren nog. Ik herinner mij dat wanneer ik er vroeger inzat ik maar niet uitgekeken raakte op dat groot meubilair. Nu lijkt het me voor kinderen eerder raar dat er random zo'n grote dingen staan in plaats dat je jezelf echt klein waant zoals vroeger de bedoeling was.

Het probleem is dat men hier een omgekeerde logica gebruikt. De denkwijze zou moeten zijn "welk thema geven we onze attractie", en hier is het "welke attractie kunnen we een K3-thema geven". Ik blijf er ook bij dat een Mega Mindy thema hier beter had gestaan, maar het moet wel gezegd worden dat dit er allemaal heel netjes uitziet. Vooral met die box vind ik het toch een heel ander verhaal dan als het een wasmachine was gebleven. VTM Kids valt inderdaad op maar stoort mij niet, waarschijnlijk omdat dat iets is dat je ook al met amusement associeert en Samsung niet, of tenminste niet als het op een wasmachine staat. :p

simon
09-04-19, 20:31
W&W is niet helemaal verdwenen, ze hebben nog een plaatsje gekregen tussen het Dorpsplein en het Bos van Plop ;)

Polletje
10-04-19, 09:58
Weet er iemand wanneer Dino-Splash open zal zijn?

simon
10-04-19, 17:26
Weet er iemand wanneer Dino-Splash open zal zijn?

Tegen de zomer, dus ik vermoed eind juni, begin juli.

bobby turbo
10-04-19, 22:15
Tegen de zomer, dus ik vermoed eind juni, begin juli.

BEgin juli, maar sluit mogelijk weer in september/oktober om verder te werken. Volledige afwerking en officiele opening is voor volgend jaar.

Jak
11-04-19, 19:26
Ben ik de enigste die de poppen van Marthe, Klaasje en 'de rosse', de naam ontgaat me even... niet mooi vindt. Ik vind ze nogal simplistisch, terwijl ik denk dat Plopsa er toch wel moet in slagen om de drie dames goed in beeld te brengen. Als dat kan voor Mega Mindy, dan moet dat toch ook kunnen voor hen...

Of zijn de figuren afgebeeld als knuffels?

bobby turbo
11-04-19, 20:53
Of zijn de figuren afgebeeld als knuffels?

Als poppen lijkt het mij, althans dat was ons gevoel. Os een beetje als de tekenfilmfiguurtjes, maar dan minder goed uitgewerkt.

simon
29-04-19, 18:42
Afgelopen weekend ben ik ook enkele uurtjes naar PDP geweest. Letterlijk enkele uurtjes. Want na 1 uur waren we eigenlijk al rond... Zaterdag was het namelijk niet het beste weer, wat aan zee zorgde voor een nog iets fellere wind. Hierdoor waren ook enkele attracties gesloten... Een dagje Plopsa zonder ROX Flyer, Heidi of Anubis zorgt zo al snel voor een dagje rapper gepasseerd, en zeker als er dan nergens echt een wachtrij is ook.

Maar goed, de "nieuwe" K3 Roller Disco kreeg uiteraard de nodige aandacht, en ik moet zeggen dat ik het er echt wel knap vindt uitzien. De figuren van de meisjes zijn inderdaad weergegeven als K3-poppen, niet als Hanne, Klaasje en Marthe zelf. De box waar je doorgaat oogt zoveel beter dan de vroegere wasmachine en de sponsoring van VTM Kids stoort me veel minder dan Samsung voorheen. Wel zijn op het stationsrek de Capri-Sun en Coca-Cola Zero behouden, maar goed. Het is een klein detail.

De Keuken van K3 was gesloten, maar daar leek er toch ook weinig veranderd. Zelfs de Cecemel lampenkappen bleven ongewijzigd, maar dat is ook het enige wat me echt stoorde aan de ombouw. De rest oogt fris en kleurrijk, wat je ook bij K3 verwacht. Ook leuk wanneer je de Plopsa Express neemt, want je kan er weinig omheen dat je de K3 Roller Disco bereikt.

Wizzie en Woppie zijn dan weer verhuisd. All?, hun beelden zijn verhuisd. Je vindt ze tussen het Dorpsplein en de Ploptuin (dus niet op weg naar het Bos van Plop). Ze kregen ook een opfrisbeurt, en zien er weer als nieuw uit. Op zich niet mis, maar ik denk voor de jongste bezoekers toch wel wat vreemd. Geen idee hoe vaak de serie nog ergens op tv te zien is.

Vanop het Kasteelplein en vanuit De Draak gaven we ook onze ogen de kost aan Dino Splash. Op zich ziet het er best al knap en indrukwekkend uit, en schieten de werken ook goed op. De kleine splash is al wat verder aangekleed, en zie je ook al wat lava stromen, maar bij de grote is er nog wel wat werk. Deze is dus nog niet af. Het station zag er in mijn ogen al goed uit, maar lijkt me toch wat te gaan vloeken met de rest van de omgeving... Maar ze zijn nog niet klaar.

Ook de wachtrij wordt al heraangelegd, en deze lijkt me wel leuk. De ingang van de wachtrij bevindt zich nog steeds op het Kasteelplein (dus niet vlak naast de horecaravan van Mega Mindy), en heeft een aantal bruggetjes over de Dino Splash ?n over De Draak. Leuke interactie met de omgeving lijkt me nu al!

En om af te ronden met het Plopsa Hotel. Dit schiet snel uit de grond, wat een verandering sinds december, toen het nog een put was. Nu staan er al enkele verdiepingen in de ruwbouw. Sowieso zal de aanblik van het park bij aankomst heel wat veranderen tegen de zomer (met Dino Splash) en volgend jaar (met het hotel). Ik ben benieuwd!

Themeparktwins
01-05-19, 21:31
Ik ben ook naar de nieuwe K3 Roller Disco gaan kijken en vond het plaatje heel goed ogen! De nieuwe kleuren en objecten zijn veel beter dan bij de vorige thematisatie! De logo's van VTM Kids vond ik totaal niet storend. Tenslotte zijn ze een soort sponser van K3 en bij Kaatje zijn er ook Ketnet Junior logo's te zien sinds enkele jaren. Veel liever de zenders van het programma dan Coca Cola of een idiote Mercedes wagen bij een kasteel.

De Dino Splash ziet er ook al heel goed uit al ben ik geen grote fan van de containermuur en -dak. De wachtrij lijkt al een beleving op zich en het pleintje bij de nieuwe ingang lijkt me ook leuk aangelegd met de attractie ernaast en de Draak errond. Ook hebben ze het podium niet verloren laten gaan en is er een nieuwe geinstalleerd in het gebouw! Ik dacht eerst dat het de uitgang was, maar tussen de hekkens zag ik een ander paadje naar beneden die terug op het pleintje loopt. De vulkaan lijkt me ook leuk en naast Heidiland is dat voorlopig nog aanvaardbaar. Tenslotte is verlopig het hele park wat een wirwar van thema's. Als we alleen maar al kijken naar de Samson&Gert/Bumba/Bos van Plop/Amika en Big&Betsy themazones. Bij K3 zijn ze wel een stapje vooruit gegaan. De nieuwe kleuren en voorwerpen lijken voor mij de perfecte overgang tussen Mega Mindy en Kaatje! Als we de drie gezichten en logo's van K3 wegdenken, kan de zone best overkomen als Kaatje of Mega Mindy. Niet van objecten, maar van kleur en stijl als je snapt wat ik bedoel. ;-)

Ik ben allesinds fan van de 2019 investeringen en kijk ook uit naar de toekomst, want waar blijft die Nachtwachtzone? Het is toch wel een populair programma en thema die ze aan het mislopen zijn... Het betekent veel, denk ik, als een serie twee films krijgt in twee jaar? Niet? ;-)

Phantasiastisch
02-05-19, 00:10
(...) waar blijft die Nachtwachtzone? Het is toch wel een populair programma en thema die ze aan het mislopen zijn... Het betekent veel, denk ik, als een serie twee films krijgt in twee jaar? Niet? ;-)
De Nachtwacht lijkt me een geschikt thema voor de nieuwe iets heftigere achtbaan die zou volgen op Anubis & Heidi. Als de hype rond de serie blijft en even sterk is zoals o.a. K3 & Samson en Gert, dan zou dit perfect kunnen. Uiteindelijk zijn het allemaal merken die gewoon verder blijven bestaan waarbij de fakkel overgedragen wordt.

Themeparktwins
02-05-19, 17:59
De Nachtwacht lijkt me een geschikt thema voor de nieuwe iets heftigere achtbaan die zou volgen op Anubis & Heidi. Als de hype rond de serie blijft en even sterk is zoals o.a. K3 & Samson en Gert, dan zou dit perfect kunnen. Uiteindelijk zijn het allemaal merken die gewoon verder blijven bestaan waarbij de fakkel overgedragen wordt.

Ik denk dat dit thema een grote kanshebber is voor de grote achtbaan in 2022! Als inderdaad de hype errond blijft bestaan en ze kunnen ook de fakkel gemakkelijk doorgeven door drie nieuwe leden ofz er bij toe te voegen.

simon
05-05-19, 10:18
Goh, fakkel doorgeven of niet, het is een thema waar ze volgens mij veel sfeer mee kunnen bepalen zonder dat het te saai wordt. Kijk naar Anubis, waar ook al lang geen opvolging meer van is. Toch staat deze attractie er nog steeds goed bij, met deze theming.

nicooke
05-05-19, 14:30
Volgens de website met de 3 0's zou dinosplash pas volgend jaar volledig afgewerkt zijn dat werd meegedeeld.
Ook zou het overdekte themagebied die voorzien was voor het jubileumjaar van 2020 uitgesteld worden naar 2021.

Bron: looopings

simon
05-05-19, 17:17
Spijtige zaak... maar ik vrees dat ze wel eens gelijk zouden kunnen hebben.

Het station en de vulkanen zien er al best goed uit, en zitten volgens mij goed op schema, maar van de animatronics was vorige week nog geen spoor. Ergens wel logisch ook, want die zullen ze niet tijdens de grote werken daartussen al inplanten.

Maar Plopsa kennende is het niet de eerste keer dat ze dit trucje toepassen. Kijk maar naar bvb. Heidi, welke ook pas een jaar later werd afgewerkt.

Vooral spijtig dat het overdekte themagebied daardoor een jaar wordt uitgesteld. De 'jubileumattractie' wordt zo dus de afgewerkte Dino Splash en het Plopsa Hotel, i.p.v. een nieuw gebied voor de jongste bezoekers.

Logisch vervolg lijkt me dan ook dat de nieuwe spectaculaire achtbaan zo ook een jaar zal opgeschoven worden...

vbgenechten
05-05-19, 22:00
Hij noemt het de mooiste Plopsa attractie ooit, en als ik het zo zie zal dat best zo zijn. Maar echt de hele opzet van dat plein ervoor is nu wel echt volledig om zeep als je het mij vraagt... Ik vind het eigenlijk echt jammer om te zien dat Plopsa een sterkte van haar park (complete thema zones) de laatste jaren volledig om zeep heeft gedaan. Eigenlijk nemen Plopsa en bobbejaanland elkaar gewoon over. Want de laatste jaren is Bobbejaanland haar best aan het doen om completeren themazones te cre?ren, waar zij eerst het park waren met elke attractie bijna een ander thema. Terwijl Plopsa haar kasteel, circus, plop, en boerderij zone had... En het aantal thema's is ondertussen al nietmeer op twee handen te tellen.

Hiermee wil ik niet zeggen dat ze alles slecht uitwerken en ook niet perse modder gooien op het parcours dat ze hebben afgelegd. Maar toch jammer dat ze van hun grote gebieden afgestapt zijn, en alles meer attractie per attractie bekijken terwijl dat vroeger helemaal niet zo was.

bobby turbo
05-05-19, 22:41
Op zich vind ik het uitzicht vanop het plein best meevallen, een overwoekerd kasteel. Het vreemdste is dat ge vanuit het Heidi dorp op de vulkaan kijkt

Polletje
12-05-19, 23:46
Zondag zijn we eens naar Plopsaland De Panne geweest n.a.v. de jaarlijkse 'Fiesta' van Rode Kruis Vlaanderen. Het was er enorm druk maar op veel plaatsen ging het toch vlot vooruit. Enkel in het bos van kabouter Plop liep het de ganse namiddag wat stroef en duurde ons ritje dubbel zo lang dan gewoonlijk. Het park lag er keurig en netjes onderhouden bij. Op veel plaatsen ook mooi bebloemd. Over het onderhoud van de attracties kan ik niet zoveel zeggen want zoveel hebben we er ook niet kunnen doen. Het ritje Anubis ging vlotter dan vorig jaar en was minder schokkend. Op de piratenboot (??n van de weinige Meli-restanten die het park nog draaiende heeft) hadden we een probleempje met een beugel die niet goed dicht wou.
Om er iets te eten of te drinken moet je bij Plopsa wel diep in de buidel tasten. 4,75 euro voor een Aquariusje of 7,5 euro voor een braadworstje met een cola vind ik toch wel wat teveel van het goeie. We zijn dan maar na sluitingstijd iets gaan eten in een bistro in het centrum van De Panne.
Hierbij nog enkele foto's van de (ver)nieuw(d)e Roller Skater en de Dino Splash in wording:
https://i.imgur.com/vZtdJ0n.jpg
https://i.imgur.com/rb1N8cm.jpg
https://i.imgur.com/8VJW5tM.jpg
https://i.imgur.com/GTMeqgM.jpg

simon
27-05-19, 20:10
Op de Facebook-pagina van Plopsa verschenen wat nieuwe foto's van de Dino Splash. Het eindresultaat wordt steeds beter zichtbaar en is toch wel duidelijk een verbetering met de Boomstammetjes:

https://scontent.fbru1-1.fna.fbcdn.net/v/t1.0-9/61136006_2457429540936299_4115727418700857344_o.jp g?_nc_cat=105&_nc_ht=scontent.fbru1-1.fna&oh=c9776bbfcb587fbe71ec96cfcfecee77&oe=5D550FA9

https://scontent.fbru1-1.fna.fbcdn.net/v/t1.0-9/61171807_2457429237602996_1001579119227437056_o.jp g?_nc_cat=109&_nc_ht=scontent.fbru1-1.fna&oh=cb6bc33064425ae3c2b748acd8706770&oe=5D596721

https://scontent.fbru1-1.fna.fbcdn.net/v/t1.0-9/61035582_2457429074269679_180404908653019136_o.jpg ?_nc_cat=111&_nc_ht=scontent.fbru1-1.fna&oh=b354ddd86400493c9ea85b60a5e60106&oe=5D62F9CD

https://scontent.fbru1-1.fna.fbcdn.net/v/t1.0-9/61603401_2457429294269657_200152760258134016_n.jpg ?_nc_cat=100&_nc_ht=scontent.fbru1-1.fna&oh=a8792667881d8d62f16bf42984e22524&oe=5D99C738

https://scontent.fbru1-1.fna.fbcdn.net/v/t1.0-9/61283958_2457428897603030_2961539650360967168_o.jp g?_nc_cat=103&_nc_ht=scontent.fbru1-1.fna&oh=7c0cb2dba34dde5c16f5c875fcbf5a6c&oe=5D999C58

etwien
27-05-19, 23:19
Het station is best aardig gedaan (zeker voor Plopsa normen), maar al die vulkanen had ik liever niet gezien en in plaats 1 grote vulkaan die het gehele parcours in zich integreerd, met vanbinnen dan nog een darkride. O ja, we spreken hier over Plopsa ...

Michielsken
28-05-19, 12:48
Dit klinkt misschien stom, maar ik hoop dat ze de vaargeul nog grijs of donkerrood schilderen. Want nu ziet het er echt niet uit, je boot 'vaart op water' door een vulkaan. De logica is toch wel heel ver zoek me dunkt...

jarno97
29-05-19, 17:14
Dit klinkt misschien stom, maar ik hoop dat ze de vaargeul nog grijs of donkerrood schilderen. Want nu ziet het er echt niet uit, je boot 'vaart op water' door een vulkaan. De logica is toch wel heel ver zoek me dunkt...

Ik zou er alvast niet op hopen.

bobby turbo
29-05-19, 19:51
Ik zou er alvast niet op hopen.

Nochtans zijn er rode stukken gespot

simon
03-06-19, 09:32
Als je de concepts bekijkt, zie je dat de vaargeul roodgekleurd is in de vulkaan, maar erbuiten gewoon blauw blijft. Ik vermoed dus dat het zoiets zal worden. In elk geval mag de blauwe vaargeul ook eens grondig gepoetst worden of een nieuw laagje verf krijgen.

jarno97
05-06-19, 12:51
Ik trek mijn woorden terug. Er is inderdaad geverfd.

1156

Jak
06-06-19, 23:09
MMmm, dit trekt mijn aandacht, alhoewel ik geen Plopsalandfan ben. Het is zeker grotesk de theming, zeker voor een log flume. En het gebruik van kleuren en materialen kan me wel bekoren.

Wat ik me wel afvraag: waarvoor zouden die houten palen rond de vaargeul dienen. Ook in het eerste deel voor de eerste lifthill zie je die langst weerszijden staan, en hierboven is er gekozen voor deze paaltjes langst ??n kant te zetten en langst de andere kant niet. Wat zou de logica daarvan zijn? Misschien voor verlichting aan te hangen, zodat de log flume ook zeker en vast 's nachts kan varen?

simon
07-06-19, 16:06
Zou idd wel goed kunnen dat het is voor verlichting, maar je ziet hier en daar ook al netten hangen... Laten we hopen dat het niet overal netten wordt.

vbgenechten
07-06-19, 17:58
Denk dat die netten van de wachtrij zijn. Want die ging toch over de baan heen gaan op sommige stukken? Kwestie van geen kinderen te hebben die naar beneden sukkelen denk ik.

Verder ben ik minder enthousiast over de thematisering... Zoals het er nu uit ziet kan ik me niet inbeelden dat het heel mooi gaat worden. Ik vind het nu wat teveel op elkaar lijken. ??n berg met lava, en daarna gewoon wat andere bergen met groen op zou toch genoeg geweest zijn in mijn ogen...

Polletje
10-06-19, 00:28
Verder ben ik minder enthousiast over de thematisering... Zoals het er nu uit ziet kan ik me niet inbeelden dat het heel mooi gaat worden. Ik vind het nu wat teveel op elkaar lijken. ??n berg met lava, en daarna gewoon wat andere bergen met groen op zou toch genoeg geweest zijn in mijn ogen...

Het is nog verre van af. De dino's zelf moeten er ook nog bij komen …
We'll see.

simon
11-06-19, 12:22
Het is nog verre van af. De dino's zelf moeten er ook nog bij komen …
We'll see.

Die dino's zouden er pas volgend jaar komen, dus dit jaar zou ik daar alvast niet veel op rekenen.

etwien
11-06-19, 15:40
Ik loop ook niet bepaald warm voor deze restyle. Van wat ik nu reeds zag ziet het station er best goed uit, de wachtrij een typisch Plopsa-1-in-een-dozijn-palen-met-netten scenario en de vulkaan(en) dan weer ronduit lelijk en fake. Het geheel is t? steil, de “lava” is zeer knullig gedaan (een niet nader genoemd West-Vlaams collega-park deed echter ooit een nog veel afgrijselijkere gooi naar een “vulkaan” voor Halloween) en de vulkanen ogen eerder van papier mach? dan steen ... Niet overtuigd ...

bobby turbo
11-06-19, 18:50
Die dino's zouden er pas volgend jaar komen, dus dit jaar zou ik daar alvast niet veel op rekenen.

Nochtans deelde het park onlangs deze foto.

1160

Michielsken
12-06-19, 09:11
Ik loop ook niet bepaald warm voor deze restyle. Van wat ik nu reeds zag ziet het station er best goed uit, de wachtrij een typisch Plopsa-1-in-een-dozijn-palen-met-netten scenario en de vulkaan(en) dan weer ronduit lelijk en fake. Het geheel is t? steil, de ?lava? is zeer knullig gedaan (een niet nader genoemd West-Vlaams collega-park deed echter ooit een nog veel afgrijselijkere gooi naar een ?vulkaan? voor Halloween) en de vulkanen ogen eerder van papier mach? dan steen ... Niet overtuigd ...
Te steil kan ik me volledig in vinden, vooral aan de voet van de vulkaan. De wachtrij kan ik nog mee leven, ook al omdat dit nog een beetje past in dit thema. Ik hoop ook dat ze ook nog een paar lavameren en/of stromen op de grond aanleggen/nabootsen, want nu heb je een lava?waterval? die op de gewone grond eindigt, heel bizar alleszins.

Het zijn maar details, maar ze doen wel heel veel voor de gehele sfeer. Daarnaast vind ik de combinatie met het dorpje van Heidi echt niet goed gelukt. Ze hadden daar veel beter het Heidi-thema doorgetrokken met een tocht door een grottenstelsel ofzo. Niet echt origineel maar wel iets dat past in dat thema en waarbij je het gebied goed kan uitbreiden. En de draak kan daar dan een grot hebben, dus dan heb je alle attracties in 1 overkoepelend en afgesloten themagedeelte.
Nu is het echt een mengeling van thema?s die in mijn ogen echt vloeken...

Phantasiastisch
12-06-19, 10:05
Te steil kan ik me volledig in vinden, vooral aan de voet van de vulkaan. De wachtrij kan ik nog mee leven, ook al omdat dit nog een beetje past in dit thema. Ik hoop ook dat ze ook nog een paar lavameren en/of stromen op de grond aanleggen/nabootsen, want nu heb je een lava?waterval? die op de gewone grond eindigt, heel bizar alleszins.

Het zijn maar details, maar ze doen wel heel veel voor de gehele sfeer. Daarnaast vind ik de combinatie met het dorpje van Heidi echt niet goed gelukt. Ze hadden daar veel beter het Heidi-thema doorgetrokken met een tocht door een grottenstelsel ofzo. Niet echt origineel maar wel iets dat past in dat thema en waarbij je het gebied goed kan uitbreiden. En de draak kan daar dan een grot hebben, dus dan heb je alle attracties in 1 overkoepelend en afgesloten themagedeelte.
Nu is het echt een mengeling van thema?s die in mijn ogen echt vloeken...

Deze mening deel ik wel. Ik ben enerzijds blij over de uitwerking van dit thema want ik had veel minder verwacht. Anderzijds had ik ook liever het Heidi themagebied zien uitbreiden in plaats van deze onsamenhangende gebieden zo naast elkaar te ploppen.

Ik vind de keuze voor een niet-plopsa gerelateerd thema alleszins raar... Dat ze nu maar snel op de proppen komen met een nieuwe plopsa serie in het teken van deze dino's. ;)

Hoe dan ook, ik denk dat we stilaan mogen gaan wennen aan dit soort thema's. Positief bekeken: als ze dit niveau van thematisatie aanhouden wordt het wel een completere 'immersive experience'. :)

simon
12-06-19, 18:08
Nochtans deelde het park onlangs deze foto.

1160

Ofwel zijn het de statische beelden die er dit jaar wel komen, maar de animatronics pas volgens jaar...

Polletje
29-06-19, 14:19
De Dinosplash heeft op de top van de vulkaan nog iets bij gekregen. Mooi?? Passend?? Zonder skelet zie ik het even graag ... Nu ziet het er echt een hoopje bij elkaar uit. (persoonlijke smaak natuurlijk)

simon
02-07-19, 16:50
Bwa, oorspronkelijk was deze wel voorzien dacht ik, en binnen het geheel van Dino Splash zal dit uiteraard wel passen, maar persoonlijk vind ik het nog meer vloeken met het naastgelegen Heidi Land.

Onlangs was ik aanwezig voor een Plopsa Backstage Tour, en stelde ik hen ook de vraag waarom de kant van Heidi niet naar een berg gethemed werd, maar hier kreeg ik als antwoord dat er bewust gekozen was voor een attractie volledig in thema, zodat die op zich een themagebied vormt.

Phadd-F
02-07-19, 16:57
Onlangs was ik aanwezig voor een Plopsa Backstage Tour, en stelde ik hen ook de vraag waarom de kant van Heidi niet naar een berg gethemed werd, maar hier kreeg ik als antwoord dat er bewust gekozen was voor een attractie volledig in thema, zodat die op zich een themagebied vormt.


In mijn ogen is een themagebied meer dan enkel ??n attractie groot. Dan bedoel ik niet dat een themagebied meerdere attracties hoeft te bevatten, maar in dat geval is enkel de splash aangepakt. Dat is geen gebied... Ik vind deze hele rethematisatie echt het slechtste wat Plopsaland ooit heeft gedaan. Ooit.

https://grondamorin.files.wordpress.com/2019/03/china-trade-deals-trump-i1tgpap.jpg

simon
03-07-19, 12:08
Ik denk er ook zo over! En ik denk quasi iedereen hier, maar helaas zullen we er weinig aan kunnen veranderen...

Metaltrol
07-07-19, 13:03
Zou de locatie van de vleermuis een goeie locatie zijn voor een skyscream? Of een reuzenrad?

Michielsken
07-07-19, 19:48
Zou de locatie van de vleermuis een goeie locatie zijn voor een skyscream? Of een reuzenrad?

Gezien de problemen met de buren bij Heidi ben ik ervan overtuigd van 'nee' te antwoorden.

Metaltrol
07-07-19, 20:35
Zijn het niet meer de buren achter het station die moeilijk doen?

Michielsken
07-07-19, 21:39
Zijn het niet meer de buren achter het station die moeilijk doen?

De locatie van het station en van Vleermuis is voor die buren quasi gelijk qua geluid vermoed ik. Dus zal die 'hinder' ook hetzelfde zijn. Daarnaast is de hoogte van dergelijke attractie niet ideaal op die locatie, dan zou ik eerder naar de kant van de camping kijken (het is toch al hun eigendom)

bobby turbo
08-07-19, 16:28
Zou de locatie van de vleermuis een goeie locatie zijn voor een skyscream? Of een reuzenrad?

Ik zie ze niet meteen een tweede launch coaster openen, plus zulke hoge baan aan de rand van het park, waar de buren al lastig deden over de woodie... Een reuzenrad zou ik dan weer een domme investering vinden, dat trekt geen volk meer, is ook weer te hoog voor die locatie en ze hebben er ooit eentje gesloopt.

Polletje
09-07-19, 10:04
Zou de locatie van de vleermuis een goeie locatie zijn voor een skyscream? Of een reuzenrad?

Van waar het idee van een reuzenrad in Plopsa?? Dat zie ik er toch niet direct komen (en niet alleen omwille van de buren).
BTW: Er is al Rox-flyer die je een mooi hoog panoramisch zicht kan bezorgen.
En voor de echte fans van een reuzenrad kan je deze zomer even verderop in Middelkerke ??ntje van 44 meter doen op de zeedijk waar het casino stond.

vbgenechten
09-07-19, 20:37
Ik vind die Rox flyer anders toch geen ontspannend ritje om te genieten van de skyline van Plopsa maar eerder een ding waar ik doodsangsten in uitsta...

Dat ding is ook heel weersgevoelig, iets wat een reuzenrad niet is toch? En de domme regel van "er zijn minstens twaalf personen nodig voor het ritje mag beginnen" kan ook geschrapt worden. + Elk kind kan in een reuzenrad, niet iedereen mag in de Rox flyer toch?

Ik vind niet dat het er moet komen, maar ik vind het niet uit de lucht gegrepen. En vind Rox flyer al helemaal geen alternatief om te "genieten" van het uitzicht...

Polletje
10-07-19, 00:37
Ik vind die Rox flyer anders toch geen ontspannend ritje om te genieten van de skyline van Plopsa maar eerder een ding waar ik doodsangsten in uitsta...

Ik vind de Rox-flyer best wel leuk en kan er wel van genieten. Smaken verschillen …



Dat ding is ook heel weersgevoelig, iets wat een reuzenrad niet is toch? En de domme regel van "er zijn minstens twaalf personen nodig voor het ritje mag beginnen" kan ook geschrapt worden. + Elk kind kan in een reuzenrad, niet iedereen mag in de Rox flyer toch?


Volledig mee eens. Maar een reuzenrad zie ik Plopsa niet plaatsen omdat deze niet meer het grote publiek lokt zoals vroeger.

simon
13-07-19, 16:53
Ik vrees dat er geen van beiden komen, want beiden zouden vloeken met de Ploptuin. Gezien die hele zone nog maar onlangs gerenoveerd werd, en immersiever is dan het Kasteelplein, zie ik ze het daar ook niet vern**ken.

Een reuzenrad lijkt er mij ook niet meteen te komen, tenzij ze voor een variant zouden gaan zoals de Wirbelbaum uit Toverland. Dat is iets dat er echt wel zou passen.

Voor een Skyscream denk ik dat we nog langer mogen wachten, want PDP is toch meer op kinderen gericht dan HP. Zeg nooit nooit, maar als opvolger van Anubis denk ik dat ze iets anders in petto hebben. En dan kijk ik qua thema in de richting van Nachtwacht...

Penguin123
14-07-19, 17:03
Was vrijdag voor het eerst sinds 2015 in Plopsaland en ik was eigenlijk wel positief verrast over het uiterlijk van de Dino Splash. Het station is prachtig en past eigenlijk zeer goed in de Kasteelzone. De uiterst linkse vulkaan ziet er wel nog niet top uit, zeker vlak naast Heidiland. Maar ik heb hoop dat ze deze zullen aanpakken voor volgend jaar om hem op hetzelfde niveau te brengen als de andere vulkanen, hopelijk wel met minder lava zodat deze beter bij Heidiland past. De samenhang van gebieden vind ik nu met de K3 Rollerskater eigenlijk beter als voorheen. K3, Mega Mindy en Kaatje passen zeer goed samen kwa kleuren. De muziek box is ook stukken beter als het wasmachine.

Het park zag er echt top uit. Dit is voor mij toch nog altijd, en ver bovenop de andere parken, het mooiste park van Belgi?. De thematisering vind ik echt van een zeer hoog niveau. Je merkt toch wel dat er met betere materialen gewerkt wordt als bv. Karma World in Walibi. Alles ziet er ook beter onderhouden uit naar mijn mening.

Toch wel trots om een park zoals Plopsaland in ons landje te hebben. Kijk alvast uit naar hun nieuwe grote attractie. Een ander 'donkerder' thema zoals Anubis zou een mooie toevoeging zijn. Nachtwacht zou inderdaad een leuk passend thema zijn.

ExpeditionGeForce
12-08-19, 19:56
Volgens Looopings bestaat de kans dat de opvolger van Anubis een xtreme spinning coaster van Mack wordt. De baan zou ten vroegste in 2022 openen, maar over de plaats en het thema is nog niets bekend. Steve Van den Kerkhof zou ook in Silver Dollar City gespot zijn, het park waar de eerste baan van dit type staat.

https://www.looopings.nl/img/foto/120819timtra2a.jpg

bron (https://www.looopings.nl/weblog/11992/Plopsaland-heeft-plannen-voor-extreme-nieuwe-achtbaan.html)

Metaltrol
13-08-19, 13:15
Oeeeh laat maar komen hoor!

Jak
15-08-19, 21:40
Oeeeh laat maar komen hoor!

Zou zalig zijn moest deze attractie er daadwerkelijk komen.
Wel vraag ik me dan af waar die zou komen. Het park is nu al zo klein. Of zou het laatste stukje groen tussen de Plopzone, het Piratengebied en het Dorpsplein worden opgeofferd?
Nog een mogelijke plek lijkt me aan de kant van het Kermisplein.

En wat met de geluidsoverlast? Gaat dit weer niet voor problemen zorgen zoals bij Heidi?

Pretparkfreak7
16-08-19, 10:07
Ik word er op eerste kijk niet supergelukkig van. Het launch-element gaat in vergelijking tot Anubis vrij zwak zijn: Mack staat daar bekend om en het zijn treinen ten opzichte van karretjes. Bij Time Traveler zit er een rem op het spinnen die je van de doldwaze ritten behoed die het coastertype juist interessant zouden kunnen maken.

Ik denk dat het attractieaanbod in de panne meer gebaat is bij een coaster met een klassieke liftheuvel gevolgd door wat funky richtingswissels en airtimemomentjes. Iets genre Alpina Blitz uit Nigloland.

Jak
16-08-19, 11:43
Ik denk dat het park inderdaad zeker een spinning in hun aanbod wilt, zeker als we al zien dat Plopsa Co ook zo ??ntje.
Ze zullen iets zoeken voor de tieners, maar toch iets spannends.

Zo een Alpina Blitz zou inderdaad ook kunnen. Ik merk gewoon een gebrek aan een goede familieattractie. Viktor's Race, K3 Rollerskater, De Draak zijn zeer tamme familieachtbanen. Heide The Ride heeft daar al voor gezorgd dat dat gat wat is opgevuld.
Ik denk dat het park ook bv. gediend is door een Dwervelwind van Mack.

Al ben ik natuurlijk superbenieuwd naar onze Time Travel Cloon :)

Zeuzzz
17-08-19, 20:12
Ik heb een klein vraagje. Ik vroeg mij af of het druk is bij de samson en gert zomershows aangezien het de laatste keer is dat die doorgaan? Kwestie van te kunnen inschatten hoe hard op voorhand we best aanwezig kunnen zijn.

klepje87
18-08-19, 21:28
Ik heb een klein vraagje. Ik vroeg mij af of het druk is bij de samson en gert zomershows aangezien het de laatste keer is dat die doorgaan? Kwestie van te kunnen inschatten hoe hard op voorhand we best aanwezig kunnen zijn.

Toen wij geweest zijn, zijn we een kwartier op voorhand de zaal binnengegaan. Het eerste deel van de tribune was open, maar toen ze zagen dat er meer volk kwam, werd meteen het bovenste deel geopend. Toen zat de zaal niet helemaal vol. De Fransen en franstaligen in het park zijn niet echt ge?nteresseerd in de show. Ik zou niet last minute naar binnen gaan, maar een uur op voorhand moet je er zeker niet staan.

simon
20-08-19, 16:56
Spijtig dat dit in het 2019 gepost staat, en geen apart topic kreeg, maar soit.


Zou zalig zijn moest deze attractie er daadwerkelijk komen.
Wel vraag ik me dan af waar die zou komen. Het park is nu al zo klein. Of zou het laatste stukje groen tussen de Plopzone, het Piratengebied en het Dorpsplein worden opgeofferd?
Nog een mogelijke plek lijkt me aan de kant van het Kermisplein.

En wat met de geluidsoverlast? Gaat dit weer niet voor problemen zorgen zoals bij Heidi?

Zelf zie ik wel nog een paar mogelijkheden als locatie voor deze nieuwe achtbaan:
1. Aan de achterkant van het park, tussen en naast de Dino Splash en K3 Rollercoaster is er ook wel nog wat ruimte, en zitten ze ook dichter bij hun eigen camping, dus minder last met buren lijkt me.
2. Het Bos van Plop en de oude loodsen ernaast, waaronder ook de treinremise. Aangezien Bumba zijn eigen indoorgebied met darkride krijgt, en het Bos van Plop echt gedateerd raakt, zal deze ook op termijn verdwijnen. Wanneer ze die wegdoen, hebben ze daar ook weer een grote vrije ruimte die loopt tussen de Tractors en Wickieland.
3. Achter het Kermisplein, maar dan komen we ook weer dicht de buren aan. Lijkt me ook de logische keuze waarom ze Bumba Indoor tot daar bouwen ook, maar ernaast heb je wel nog lege ruimte waar nog niets mee gebeurt.
4. Het laatste bosstukje tussen Verkeerspark, de Ploptuin en de Supersplah, die ook wel nog een grote ruimte betreft. Zou meteen ook wel een eyecatcher vanaf het Dorpsplein kunnen betekenen, want die heb je op dit moment niet zo echt.
5. Op de huidige parking, want dit is sowieso uitbreidingsgebied op langere termijn (zie doorsteek bij Heidi). Helaas denk ik dat het hiervoor te ruig zal zijn (lees: geluidsoverlast zal meebrengen), alsook dat ze daarvoor eerst de aparte afslag en parallelweg met nieuwe parkingterreinen moeten hebben.

Dit zijn mijn denkwijzes. Benieuwd hoe jullie erover denken.

traveler
21-08-19, 12:28
Ik denk aan het bos naast de suppersplach om dan over de splach te gaan eventueel even lang het pleintje er achter.
je zou dan kunnen bundelen in een thema. bv. Piet piraat's dolle tonnen.

Eerlijk gezegd zou ik het niet erg vinden mocht het park uitbreiden. ik was er vorig jaar voor het laats en vond toch dat het park ofwel meer capaciteit nodig heeft ofwel meer attracties. Een uitbreiding zou hiervoor het best zijn. (Plopsa recycleert zijn aracties te graag naar mijn mening).

ten slot mogen ze van mij in de panne wel wat meer intensieve attracties hebben zodat de hele familie echt iets kan doen. (vooral de grote)
Op dit moment heb ik de indruk van plopsa als een nivo hoger dan een binnenspeeltuin.

Themeparktwins
30-08-19, 21:28
Net op de website van Plopsaland De Panne gezien dat ze voor Scare Nights 2019 een nieuwe maze zullen presenteren. De naam zal luiden als Black Swamp. Vrij vertaald zwart moeras. Heeft iemand een idee waar dit spookhuis zal worden opgebouwd en wat we mogen verwachten?

https://www.plopsalanddepanne.be/nl/evenementen/halloween-scare-nights

simon
02-09-19, 16:17
Ik had het ook afgelopen weekend gezien. Op zich wel leuk, maar stiekem had ik nog op iets meer gehoopt, zeker omdat het nu aparte vrijdagen betreft. Misschien komt er nog iets extra bij, maar wordt dus nog even afwachten.

Waar Black Swamp komt, gok ik dat het ook in de buurt zal zijn van de andere. Ik denk dus aan het gebied tussen Wienerwalz / Carrousel en Wickieland.

ExpeditionGeForce
04-09-19, 14:49
Volgens Plopsa Fans is Black Swamp geen spookhuis maar een scare zone en deze zal zich bevinden op het pad tussen het Dorpsplein en de piratenzone.

Bron (https://plopsafans.be/nieuws/nieuwe-scare-zone-tijdens-halloween-scare-nights-in-plopsaland-de-panne/)

simon
04-09-19, 16:36
Zal wel kloppen, maar het lijkt me toch eerder een outdoor spookhuis te worden dan een scare zone zoals bvb. in Walibi. Plopsa zelf spreekt van afgesloten zones voor het publiek, dusja :)

ExpeditionGeForce
13-09-19, 18:38
Heb net ontdekt op hun website (https://www.plopsalanddepanne.be/nl/attracties/lumberjack) dat er nog een extra spookhuis/scare zone komt. Deze krijgt de naam "Lumberjack" en zal zich in Heidiland bevinden.

simon
16-09-19, 08:53
Joepie! Dat maakt het toch weer iets meer de moeite om dit jaar nog eens terug te gaan!

ExpeditionGeForce
25-09-19, 11:54
Afgelopen weekend het park nog eens bezocht, en toen ik voorbij de werf van het hotel wandelde kwam ik dit tegen:

https://i.imgur.com/llbdNq6.jpg


Ze hebben dus een aanvraag ingediend om een vergunning te krijgen om hun darkride rond Bumba te bouwen. Volgens looopings (https://www.looopings.nl/weblog/12966/Plopsaland-gooit-planning-om-nieuwe-achtbaan-komt-al-in-2021.html) heeft Steve Van den Kerkhof op een presentatie gezegd dat ze eerst aan de xtreme spinning coaster beginnen (zou dan in 2021 moeten openenen) waardoor de Bumba-attractie naar 2022 verplaatst wordt, al is dit nog niet bevestigd door Plopsa zelf.

https://www.looopings.nl/img/foto/240919plopslide.jpg

Is het daarom niet logischer om eerst een aanvraag in te dienen om hun achtbaan te bouwen en dan pas voor hun darkride of ben ik verkeerd?

vlinderke
25-09-19, 14:11
Gaan ze nu met zulke zever beginnen. Lumberjack is de naam van de nieuwe show in Bellewaerde. Heel zielig van Plopsa om deze naam te gebruiken.

bobby turbo
25-09-19, 17:35
Gaan ze nu met zulke zever beginnen. Lumberjack is de naam van de nieuwe show in Bellewaerde. Heel zielig van Plopsa om deze naam te gebruiken.

Lumberjack is ook de naam van een spookhuis in Walibi, is Bellewaerde dan ook zielig? Ik denk persoonlijk eerder dat ze daar de inspiratie haalden.

simon
26-09-19, 15:48
Lumberjack is toch een algemene term, meer bepaald de Engelse vertaling van 'houthakker'. Ik zie daar persoonlijk niets verkeerd in... Bovendien kan je dan ook alle "curses" zielig vinden, of alle "walking / living death zombies"... Neen, ik ben blij dat ze dit jaar al zorgen voor een bredere invulling van de Scare Nights, met extra beleving voor de volwassenen!

***

Ik wou ook nog even hierop reageren:


https://www.looopings.nl/img/foto/240919plopslide.jpg

Is het daarom niet logischer om eerst een aanvraag in te dienen om hun achtbaan te bouwen en dan pas voor hun darkride of ben ik verkeerd?

De planning is inderdaad aangepast - wat we trouwens al vaker gezien hebben bij Plopsa. De presentatie is echt, dus Looopings heeft hier wel gelijk in.

Concreet betekent dit het volgende:
- 2020: Opening Plopsa Hotel (eindelijk!) en officiële opening Dino Splash
- 2021: Opening Mack Extreme Spinning Coaster, waarmee ze duidelijk de concurrentie willen aangaan met WB, die dan ook zijn grootste achtbaan zal openen...
- 2022: Opening Bumba Indoor, met kinderachtbaan en darkride.
- 2023: Opening Plopsa Camping, welke duidelijk toch meer richting gethemed vakantiepark zal gaan dan neergeplantte bungalows.

Ik vermoed dat ze de bouwaanvraag voor Bumba Indoor nu al vrijgeven, omdat hier al vergevorderde plannen van zijn, die een grotere impact op de buren zullen hebben dan de nieuwe coaster. Bumba Indoor komt namelijk te liggen op de locatie van het huidige Bumba-land (dus o.a. het oude Bumba Theater), maar ook nog een deel daarachter. Het nieuwe gebouw zal dus dichter bij de buren aangrenzen dan nu het geval is. Dus als die buren moeilijk doen, zal er meer overleg nodig zijn dan voor de nieuwe achtbaan, die (zie andere topic) volgens mij ook gebouwd zal worden centraler in het park.

Gevolg van deze verschuiving geeft ook dat ze Camping Zonneschijn tijdens Halloween volgend jaar nog eens kunnen gebruiken, aangezien hier dan wellicht nog geen bouwwerf zal zijn...

En wat de camping betreft, zien we al duidelijk een groot meer met bootjes op? Ik denk dat de naam Plopsa Camping ook nog wel gewijzigd zal worden, want het camping gevoel zal volgens mij toch wel wat verder te zoeken zijn.

Polletje
29-09-19, 13:42
Scare Nights op zaterdag 12, 19, 26 oktober & 2 november met 4 gratis Scare Zones (14+), attracties die tot 22 uur openblijven, vuuranimatie en dj-sets. Met de promocode ‘HORROR’ kan je nu tickets ?1m kopen met 10 euro vroegboekkorting.
Voorstelling van de 4 Scare Zones vanuit de nieuwsbrief van Plopsa:
* NEW: BLACK SWAMP
Echte durvers wagen zich aan een wandeling doorheen de nieuwe Scare Zone ‘Black Swamp’. Pas wel op voor de Piratenzombies, zij hebben nogal vaak last van een hongertje…
* NEW: LUMBERJACK
Heidiland wordt opgeschrikt door dolgedraaide houthakkers die het gemunt hebben op de bewoners van het dorpje. Geen enkele bewoner waagt zich nog aan een bergwandeling, durf jij wel?
* FREAK CIRCUS
Treed binnen in de mysterieuze opslagruimte van het rondreizende Freak Circus waar momenteel voor de nieuwe show geoefend wordt. Alle artiesten zijn druk in de weer om de show nog grootser te maken. De clown probeert er echter een stokje voor te steken...
* CAMPING 'T ZONNETJE
De ooit drukbezochte Camping ’t Zonnetje wordt al een tijd lang geteisterd door een epidemie die de bewoners in zombies verandert. Iedereen die in aanraking komt met de zombies dreigt zelf slachtoffer te worden van deze vreselijke epidemie. De camping is dan ook hermetisch afgesloten…

Phadd-F
01-10-19, 12:28
Steve heeft weer €€€'s geroken. Het Plopsa theater verandert van naam en zal vanaf nu het Proximus theater genoemd worden.

simon
01-10-19, 16:26
Steve heeft weer €€€'s geroken. Het Plopsa theater verandert van naam en zal vanaf nu het Proximus theater genoemd worden.

Strategisch gezien is het een goede zet, want het klinkt volwassener dan Plopsa Theater, maar toch is het ook weer een commerciële beslissing.

simon
01-10-19, 16:34
Plopsa maakte ook bekend welke DJ's voor de horrorbeats zullen zorgen tijdens de Scare Nights: het gaat om diMaro, Lennert Wolfs en Lester Williams:


https://www.facebook.com/Plopsaparken/videos/406290403405814/

etwien
01-10-19, 21:49
Steve heeft weer €€€'s geroken. Het Plopsa theater verandert van naam en zal vanaf nu het Proximus theater genoemd worden.

Het is niet de eerste keer dat Plopsa zich verhoert aan een ander bedrijf, maar dit is wel een zeer mooi voorbeeld ...

ExpeditionGeForce
13-10-19, 09:58
Gisteren het park bezocht. Ondanks het de eerste halloweennocturne was, was het zeer rustig in het park. Nergens langer dan 5 minuten moeten wachten, behalve bij Heidi The Ride omdat ze wegens een technisch probleem maar met 1 trein konden rijden.
Freak Circus en Camping 't Zonnetje waren hetzelfde als vorig jaar. Black Swamp is een nieuwe scare zone die zich bevindt op het pad van het Dorpsplein naar de piratenzone en was in orde.
De andere nieuwe scare zone (Lumberjack) daarentegen, was zeer teleurstellend. Deze bevindt zich in het achterste deel van Heidiland. In kleine groepjes maak je een "wandeling" rond de winkel van Heidiland. Meer is het niet. De acteurs die er rondliepen kwamen amper op ons af en kwamen ongeïnteresseerd over. Ik had zelf ook halloweenlenzen aan en ik had het gevoel dat sommige acteurs meer bang van mij hadden dan ik van hun :)

Pretparkfreak7
14-10-19, 14:51
Gisteren het park bezocht. Ondanks het de eerste halloweennocturne was, was het zeer rustig in het park. ...

Heb je ook enkele foto's?

ExpeditionGeForce
15-10-19, 11:57
Heb je ook enkele foto's?

Nee, want anders had ik ze hier al wel gedeeld.

Pretparkfreak7
15-10-19, 12:45
Plopsafans was ook op de halloween-nocturne. Ze hebben ook een foto van 'The Swamp'. Daar doen ze iets leuk met met rook gevulde zeepbellen die ook bijzonder goed heel blijven als ze ergens op botsen. Het geheel vind ik persoonlijk best indrukwekkend.

1333

1335

1334

Dit en meer: Plopsafans (https://plopsafans.be/nieuws/tweede-editie-halloween-scare-nights-gestart-in-plopsaland-de-panne/)

simon
15-10-19, 16:44
Ikzelf was zaterdag ook aanwezig op de eerste Halloween Scare Night 2019. Het was inderdaad opvallend kalm, maar ik denk dat het slechte weer er ook wel voor iets tussen zat. Hoewel, zo slecht was het weer nu ook weer niet... Wij zijn maar om 16u00 aangekomen, en buiten wat miezeren viel het goed mee.

Zoals eerder aangehaald, zijn Freak Circus en Camping Zonneschijn quasi identiek aan de editie vorig jaar.

Black Swamp was inderdaad knap uitgewerkt, met de bellenblazers (zelfde als afgelopen zomer), waarbij de bellen ook goed op de grond bleven liggen. Dit gaf een mystieke sfeer met enthousiaste scare actors. Niet heel erg eng, maar zeker een leuke toevoeging!

Lumberjack beviel mij ook minder, vooral bij een eerste bezoekje. Toen was er echt weinig enthousiasme, en snapte ik het geheel echt niet. Bij een tweede bezoek was dat beter (en bleven we ook iets langer). Toen was er wat meer enthousiasme van de acteurs en werden de kettingzagen ook gebruikt. Voor sommigen was het toen inderdaad rennen, want de kettingzagen kwamen dichtbij! Helaas is het wel een afgelegen zone (i.t.t. Black Swamp) en is het er veel te klaar (te veel licht, te weinig rook), wat ook weinig sfeer bijbrengt. Dit zou wel nog bijgesteld worden naar 't schijnt.

De DJ's zorgden op het Dorpsplein voor leuke beats, maar ook daar was het al bij al kalm... De vuuracts heb ik niet gevonden, enkel 2 mensen die met een vreemde kar door het park reden. Mijn vriend zei dat ze even iets kort opvoerden, maar dat bijlange niet het niveau haalt van de vuurshow afgelopen zomer in Bellewaerde. Zelf heb ik ze meermaals gespot, maar zonder vuur dus...

Oja, last but not least: dit jaar presenteert Plopsa ook enkele Halloween desserts in de Kermiszone, zoals een softijsje met meelwormen, zombieslush en zwarte suikerspin.

Polletje
03-11-19, 11:14
Gisteren, zaterdag 2 november, in de vooravond naar de laatste Halloween Scare Night van 2019 geweest. Af en toe een drupje regen en veel wind. Het volk van overdag (gezinnen met kindjes) verlieten al vlug het park. Het was er bijgevolg relatief kalm maar niet bij de wachtrijen van de 4 scare zones. Freak Circus hebben we niet gedaan omdat de wachtrij te lang was. Camping 't Zonnetje was zo goed als identiek als vorig jaar op enkele kleine verplaatsingen na. 't Was er wel wat zompig maar dat maakt het er alleen maar echter op. De slagerstoog en wasruimte op het einde zijn schitterend. De twee nieuwe zones (Black Swamp en Lumberjack) spraken ons minder aan. Black Swamp is enkel wat doorlopen en middenin een bellenblazer waarbij er bij ons geen enkele bel op de grond bleef liggen … Ook van Lumberjack had ik meer verwacht in zo'n decor als Heidiland. Die gang daar van zwart plastiek zag er maar wat vlug vlug gemaakt uit. Lumberjack kon veel origineler gemaakt worden dan dat! De acteurs zaten wel overal goed in hun rol.
Qua attracties waren we wel vlug aan het eind van ons latijn: Heidi niet open, Anubis niet open, …
Dino Splash in het donker heeft me enorm verrast: de houten loopbruggen als wachtrij zijn heel knap. De thematisatie van deze attractie zit goed: de kraters, vulkanen, dino's (die nu nog niet bewegen), de verlichting en rook, … Een goed uitgewerkte opvolger voor de boomstammetjes in het kasteel; al blijf ik het jammer vinden dat je tijdens je ritje door de oertijd plots links zit te kijken op een tyrolerdorp.

Nathan G
03-11-19, 14:34
Ik ben gisteren voor het eerst naar de Scare Nights geweest in Plopsaland De Panne en was aangenaam verrast door het evenement. Wij begonnen met Freak Circus, een zeer geslaagd spookhuis waarbij de decors mooi waren en de acteurs heel goed in hun rol zaten. Het enige wat daar beter moet is de capaciteit, want we hebben maar liefst 90 minuten gewacht in een rij die qua afstand echt niet zo lang was.

Bij Camping 't Zonnetje ging het gelukkig een stuk vlotter en ook dit vond ik een heel goed spookhuis. Het eerste deel vind ik niet zo sterk en er zaten niet zoveel acteurs in als ik gehoopt had, maar het laatste stuk (dat zich indoor bevindt) maakt dit dan weer goed.

De twee scare zones vond ik iets minder, voornamelijk Black Swamp. Ik vind het daarnaast ook raar dat men voor scare zones een wachtrij en wandelroute creëert, want dan is voor mij het concept van een scare zone een beetje weg... In een scare zone wil ik liefst omsingeld worden door acteurs, lopen hoe ik zelf wil en zolang er blijven hangen als ik wil. Nu waren het eigenlijk twee heel korte spookhuizen.

Over het algemeen is het event nog redelijk klein, maar hetgeen ze hebben doen ze al wel best goed. Het is natuurlijk ook nog een jong event, maar ik verwacht dat het in de toekomst een stuk groter kan worden, want het is duidelijk een succes.

Pretparkfreak7
03-11-19, 21:37
De twee scare zones vond ik iets minder, voornamelijk Black Swamp. Ik vind het daarnaast ook raar dat men voor scare zones een wachtrij en wandelroute creëert, want dan is voor mij het concept van een scare zone een beetje weg...

Inderdaad ietwat bizar, als mijn informatie correct is, dook die wachtrij enkel op de laatste nocturne-dag op. Geen idee waarom het dan plots moest ingevoerd worden. :p

simon
06-11-19, 17:12
Ik ben de eerste en derde nocturne geweest, en zag vooral bij Lumberjack aanpassingen. Lumberjack is sowieso de vreemdste scarezone, want die ligt al in een hoek (geen doorloopplek), waar de attractie zelf ook gesloten is. Die lijkt me meer geschikt voor een outdoor walkthrough (zoals Camping 't Zonnetje). De eerste nocturne was die echt flauw bij een eerste bezoek, en al iets beter bij een tweede bezoek. Na die avond werd al beslist om aanpassingen door te voeren, welke ik graag de derde nocturne had willen doen. Bij de eerste nocturne waren geen wachtrijen, bij de derde was die me te lang. Ik was er toen ook met kinderen, dus was het voor ons het wachten niet waard.

Kreeg Black Swamp dan een wachtrij tijdens de laatste nocturne? Is inderdaad iets heel vreemds voor een scarezone, want dat is voor mij de enige scarezone die er dit jaar was toegevoegd. En als scarezone vond ik die best goed de eerste en derde nocturne...

Raar maar waar, maar bij mijn 2 bezoeken was er (bijna) geen wachtrij voor Camping 't Zonnetje, waar die bij Freak Circus altijd lang is... Misschien omdat Freak Circus meer opvalt? Sowieso is de capaciteit er best laag, maar die moet ook wel laag gehouden worden om te genieten van de sfeer. Vooral bij de caravanscène werkt vertragend...

Ik heb er in elk geval opnieuw van genoten, en hoop dat we de komende jaren nog meer van dat krijgen, maar bij voorkeur met een anders uitgewerkt Lumberjack.

P.S. Vergeet niet dat Lumberjack pas héél last minute werd toegevoegd voor dit jaar. Ik vermoed dat deze ook niet volledig op punt stond of staat zoals ze zelf willen...

JerKel1988
05-01-20, 20:51
Vandaag, de laatste dag van het buitenseizoen, nog eens geweest. Relatief kalme dag. Ons voor de eerste keer een abonnelent aangeschaft, en dit nog op de valreep aan de prijzen van 2019. Daardoor parking slechts €25 ipv €30! Onze oudste is nu net nog geen 1 meter en kan daardoor het komende jaar binnen met een bumba-abonnement, zelfs al is hij dan groter. We hadden dat niet verwacht, maar dus ook top! Ook positief over het ruime kortingsaanbod bij de vele andere parken in binnen - en buitenland.

Over vandaag wil ik enkel kwijt dat ze eigenlijk in het Mr. Spaghetti restaurant weinig denken aan het kindercomfort. Er is geen aangepast bestek, geen kleine attentie, blijkbaar ook geen klein kinderglas of een beker, geen weggooi-slab (terwijl dat er bv. in Lunch garden wel is van Bumba), ...

Kan toch beter in 2020...