PDA

Bekijk Volledige Versie : [Walibi Belgium] 2019 - Karma World + Fun World



Pagina's : 1 [2]

ojoh
09-04-19, 09:50
Begint de singlerider van TikiWaka niet rechts van het station onder de lift? Daar waar met halloween de fastpassrij was?

Jah ik heb ook nooit begrepen waarom ze dezer tijd niet met een apart uitstapstation werken. Gaat allemaal veel vlotter en als ik mij niet vergis kunnen er zo 2 extra karretjes de baan (aka in het station) op. Eentje voor de instappers, een leeg en een arriverend met uitstappers. Er zal wel een reden voor geweest zijn zeker :s

Nathan G
09-04-19, 18:36
Begint de singlerider van TikiWaka niet rechts van het station onder de lift? Daar waar met halloween de fastpassrij was?

Ja, daar dus, waar nog altijd de fastpass-wachtrij is.

simon
09-04-19, 20:24
Ik was zaterdag ook van de partij en was ook - zoals iedereen hier - aangenaam verrast van Karma World en vooral... Popcorn Revenge!

Wij waren rond 10u30 aangekomen op de parking, waarna we ons ook richting ingang begaven. Zelfde verhaal hier: tassencontrole was een ramp, want we stonden al een heel stuk op de parking aan te schuiven, gezien het zo tergend traag vooruitging. Ik vermoed dat er maar op 2 plaatsen gecontroleerd werd, maar dit hadden er toch meer mogen zijn.

Daarna kwamen we aan de kassa's, waar het niet heel erg duidelijk was waar je precies moest aanschuiven. Zelf had ik een ticket nodig, welke ik snel - in het Nederlands! - kon bestellen aan de kassa's. Opmerkelijk, de dame vroeg zelf aan mij hoeveel korting ik kreeg met mijn Plopsa Funcard... Vriend die mee was schoof aan voor een abonnement, maar na 15 minuten wachten waren we amper 5 meter opgeschoven. In tegenstelling tot vorig jaar stond niet vermeld op de voucher dat je met die voucher het park kon betreden en op een later moment kon terugkeren om je abonnement aan te maken. Na het te vragen hebben we dit wel gedaan.

De wachtrij om het park te betreden was nog een grotere ramp. Eén en al chaos voor de ingang, waar iedereen maar wat probeerde om binnen te raken. De jobstudent die onze tickets scande stond op een gegeven moment met de tranen in de ogen omdat er geen einde aan kwam, hij niet wist wat te doen en hij geen hulp kreeg. Meermaals probeerde hij een collega te roepen, maar die negeerde hem compleet.

Maar goed, zo'n uurtje later konden we het park betreden en besloten we niet de menigte te volgen, maar links af te slaan naar Karma World. Ik moet toegeven, de aankleding van Kiddie Bay in Aqualibi ziet er beter uit in het echt dan op de foto's die ik eerder hier al zag passeren. Karma World zelf ziet er ook mooi uit, waarbij Cobra er opnieuw fris uitziet. Ook de nieuwe kleuren passen perfect in de omgeving.

Tot onze verbazing stond er een medewerker aan de ingang van Popcorn Revenge en meldde die dat de attractie open was. Mooie verrassing op deze eerste dag! Popcorn Revenge zelf is ook een pareltje, zowel van buiten als van binnen, waarbij er ook heel wat details zijn toegevoegd. De rit zelf gaat niet vervelen, en biedt voldoende afwisseling. Zoals meermaals vermeld, ook in de centrale hal vallen er punten te verdienen, wat ook weer een leuke extra is. Om toch één puntje van kritiek te geven - welke ook al door anderen gegeven werd - de aanduiding van je kleur is niet duidelijk en strookt niet met wat je in de wachtrij te zien krijgt. Ook ik had een andere kleur dan wat er in het filmpje vermeld werd. Maar goed, het was een soft opening, en die was zeker en vast geslaagd! Het viel me trouwens op dat de capaciteit best hoog is en de wachtrijen goed beperkt bleven. Ikzelf heb deze vier keer gedaan, en nooit lang moeten wachten. In de namiddag was het wel duidelijk dat het nieuws de ronde deed, want de attractie werd populairder en gaf op schermen zelfs een wachttijd van 40 minuten aan. Geen idee of dit klopte, want ook CoT had een aangegeven wachttijd van 30 minuten, die er eigenlijk maar 10 waren...

Delhi'cious was een volgende ontdekking in Karma World, waar we ook genoten hebben van een lekkere maaltijd. Qua prijzen ook zeer aanvaardbaar! De prijzen waren lager dan de Country Cantina, en het is ook meteen iets totaal anders. De vraag kwam hier ook of er een vegetarische maaltijd was. Ik denk niet dat er een warm veggie gerecht is, maar er zijn ook slaatjes verkrijgbaar. Hier was er volgens mij wel een vegetarisch alternatief. Minpunt hier vond ik dat je buiten dient te bestellen, waarna je binnen kan eten. Wij waren twee keer voorbijgelopen, omdat het op de schermen niet duidelijk was dat we hier de rijstschotels konden bestellen. De schermen verspringen namelijk vaak, waarbij ook de desserts aan bod komen. Binnen heerst gezelligheid, maar het tegelplafond oogt wat kil en er ontbreekt wat extra sfeer, door bvb. een muziekje.

Op naar Radja River, welke ook een nieuwe ingang kreeg d.m.v. een trap i.p.v. enkel de helling. De nieuwe vormgeving van Ali Baba ziet er trouwens ook mooi uit, en komt zo ook beter tot zijn recht! Groot was mijn teleurstelling om te zien dat ze Radja River zelf wat gelaten hebben. Buiten de trap, het weghalen van de droogcabine en een nieuw bord aan de ingang zag ik weinig veranderingen. Het rook er wel naar verf, maar toch zag ik deze niet echt. Ik vermoed dat er wat houtwerk een laagje gekregen heeft, maar liever had ik toch gehad dat ze de wachtrij zelf ook hadden opgefrist: weg met de lelijke groene vuilnisbakken, groene hekkens en scheve tegels, maar een mooi pad met wat extra groen en een mooi geschilderd stationsgebouw. Dan had ik het hen zeker vergeven dat ze het parcours zelf ook niet hadden aangepakt. Enkel hier viel mij een 'nieuw' effect op: de misttunnel! Ik moet wel zeggen: bij een eerste rit hadden we een volledige misttunnel, bij een tweede maar gedeeltelijk...

Daarna liepen we dieper het park in, waarbij het vernieuwde wandelpad echt een open sfeer geeft. Geen donkere, doodse hoek meer van het park, maar een mooie, open en brede laan die je dieper het park in neemt. Zo passeerden we ook het Paleis van de Geest, die opvalt met zijn nieuwe kleurtje, maar verder nog wat kaal oogt. Ook de afbeelding op de buitengevel is nog niet veranderd, en oogt wat flets doordat deze wat afgetrokken is door de zon. Aangezien ze nog volop bezig zijn met Fun World - een complete werf - ben ik er wel vrij zeker van dat ze hier ook nog moeten finetunen.

De nieuwe looproute neemt je mee door Fun World, in plaats van langs Walibi Playland. Ik ging er ook even naar de vernieuwde toiletten (ook die in Karma World) en ben echt fan! Langs buiten is het nog letterlijk een zwarte doos, met zwarte folie, maar binnenin is het mooi! Ja, ik ben fan van aangepaste toiletten :)

We liepen verder en zagen tot onze grote verbazing dat Fun Pilot al zeer vergevorderd is. Geen gegoten funderingen, maar quasi een volledig rechtstaande achtbaan! Ook hier zal het niet lang meer duren vooraleer het treintje op de rails staat en de eerste testritten kunnen plaatsvinden.

Ik vrees wel dat hiermee het belangrijkste van Fun World geplaatst zal zijn. De overige attracties lijken niet echt veranderd te zijn, zelfs niet in naamgeving. Ergens wel jammer, want dit had ook kunnen bijdragen tot de sfeer van het gebied.

Zo kwamen we uiteindelijk aan bij Tiki Waka, waar Nathan ons onderweg wees op de SRL. Ik moet toegeven, zonder Nathan had ik echt niet geweten en niet gezien. Het staat echt zeer slecht aangeduid, maar als je het weet, zie je het wel. Voordeel is wel dat je er inderdaad quasi alleen staat en zo snel je plaats krijgt!

Ook CoT bezochten we, waar er door het personeel veel gekeken werd naar de 2e animatronic in de wachtrij. Geen idee wat er mis was, want die leek het wel te doen. Gezien de korte wachtrij heb ik er wel geen aandacht aan besteed. Het vuureffect in de attractie viel wel op, en was een complete verrassing! Mooi dat die het weer doet, en zo zie je maar dat ze toch ook aandacht geven aan de andere attracties en niet enkel de nieuwigheden.

Werewolf hebben we maar één ritje op gemaakt, op het onding van die groene trein, en meteen kreeg ik weer last van mijn ribben. Vandaag heb ik ook uitsluitsel gekregen en zit ik dus met een gebroken rib - dank u, natte, gladde trap in Aqualibi. Ik heb in elk geval na WW geen risico genomen en heb dus alle attracties met schouderbeugels geskipt, zodus ook de vernieuwde Cobra. Jammer, want die had ik toch ook graag volledig bezocht.

Doorheen de dag waren er enkele kleine storingen, vooral bij Pulsar, maar de rest verliep vlot. Enige uitzondering was de marteling bij aankomst om het park te betreden, want daarna was het overal echt rustig... En wat het abonnement betreft, mijn maat is meermaals gaan kijken, en heeft rond 16u30 eindelijk nog een poging ondernomen. Toen bedroeg de wachttijd nog zo'n 30 minuten. Ter compensatie van de vele problemen kreeg hij wel 5 euro korting op een parkingabonnement. Schone geste als je 't mij vraagt!

Ik kom dit jaar nog terug, en ben alvast benieuwd hoe Karma World de komende weken verder wordt aangekleed en hoe Fun World er af zal uitzien. Tot snel, Walibi!

slimmerik
09-04-19, 22:59
In principe is 10.30u niet echt een ideaal uur om aan te komen in eender welk pretpark. Het heeft er alle schijn van dat het veel drukker was zaterdag dan dat ze hadden verwacht. Wij zijn er toegekomen om 9.40u en dan kon je gewoon doorlopen, zowel aan de tassencontrole als aan de ingang.

In elk geval, 1 uur wachten om een park binnen te geraken heb ik nog nooit geweten of meegemaakt, het zou in ieder geval niet mogen vermits zaterdag geen overrompeling was.

jefke88
10-04-19, 11:54
Delhi'cious was een volgende ontdekking in Karma World, waar we ook genoten hebben van een lekkere maaltijd. Qua prijzen ook zeer aanvaardbaar! De prijzen waren lager dan de Country Cantina, en het is ook meteen iets totaal anders. De vraag kwam hier ook of er een vegetarische maaltijd was. Ik denk niet dat er een warm veggie gerecht is, maar er zijn ook slaatjes verkrijgbaar. Hier was er volgens mij wel een vegetarisch alternatief. Minpunt hier vond ik dat je buiten dient te bestellen, waarna je binnen kan eten. Wij waren twee keer voorbijgelopen, omdat het op de schermen niet duidelijk was dat we hier de rijstschotels konden bestellen. De schermen verspringen namelijk vaak, waarbij ook de desserts aan bod komen. Binnen heerst gezelligheid, maar het tegelplafond oogt wat kil en er ontbreekt wat extra sfeer, door bvb. een muziekje.


Ik vond het eten dan wel erg lekker, maar te duur voor wat je kreeg. Niet vergeten dat Indiaas eten in principe arm eten is, rijst met wat kip... Dat kost 2 keer niets en dan is 13 euro voor een klein schoteltje rijst met wat kip en 40 cl drinken toch behoorlijk duur.

Voor de rest niets dan lof over de nieuwe attractie en zone. Wat een ruimte om van Cobra naar Psyké Underground te wandelen nu met dat brede pad, zalig.

yelle8
10-04-19, 15:31
Live (foto-)update vanuit Walibi...

Fun Pilot is vervolledigd en het treintje staat op de baan.

https://i.imgur.com/0UU803h.jpg

https://i.imgur.com/JSlzC3y.jpg

https://i.imgur.com/UWUekz3.jpg

Vandaag wel Delhicious kunnen uitproberen, tiki masala geproefd, superlekker! De portie was voor mij zeker voldoende als volwaardige maaltijd en prijs-kwaliteit-hoeveelheid ok.

https://i.imgur.com/m04VP5V.jpg

Het Vliegend Tapijt heeft een nieuwe achtergrond, dit was voorbije zaterdag nog niet volgens mij.

https://i.imgur.com/TEQMKUy.jpg

Het pas tussen de farwest-zone en Flashback is afgesloten, het wc-gebouw (en volgens mij zelfs nog meer?) is daar volledig afgebroken, ze zijn al iets nieuws aan het aanleggen. Voorbereiding op volgend jaar?

https://i.imgur.com/Bv6j4hf.jpg

https://i.imgur.com/mr2Ol88.jpg

Single riders bij Tiki Waka

https://i.imgur.com/Bk8dJXN.jpg

Geverfde trappen Tiki Waka

https://i.imgur.com/OVrY3oA.jpg

Logo Fun World

https://i.imgur.com/ILhvVqC.jpg

Verder enkele minpuntjes: Twee grote attracties Radja River en Challenge of Tutankhamon liggen er al de hele dag uit. Bij Popcorn Revenge staat echt nagenoeg iedereen in de verkeerde rij en is het opvullen bij bepaalde operators een ramp. Operations zullen wss wel loslopen na een tijdje. Het bordje bij de splitsing van de wachtrij hangt volgens mij te hoog waardoor bezoekers er over kijken. Pulsar reed dan weer met in totaal drie afgesloten rijen.

K-ToF
10-04-19, 15:55
Over die werf tussen de Far West en Flashback; ik heb op een Waals forum gelezen dat daar nieuwe kantine zou komen voor het personeel.

Ik hoorde trouwens ook waaien dat het park zijn plannen voor 2020 gewijzigd heeft. De ingangszone, die normaal voor dit jaar voorzien was, zou in 2020 op het programma staan. Daarnaast zouden er voor 2020 ook géén nieuwe attracties gepland staan, maar zou de zone rond Pulsar aangepakt worden, samen met Psyké Underground en Flashback.

Let wel, dit zijn geruchten. Er is nog niks bevestigd of ontkend door Walibi Belgium.

simon
10-04-19, 17:34
Ik vond de portie ook meer dan voldoende, zeker niet klein. Dit was voor mij een volwaardige maaltijd, en geen klein tussendoortje zoals bvb. een braadworst. Dus prijs-kwaliteit zeker ok. Je bent ook in een pretpark hé; een hamburgermenu kost hier ook meer dan in de McDo of BK.

De achterwand van Ali Baba was er inderdaad nog niet zaterdag, dus inderdaad vernieuwd!

Amai, de trein van Fun Pilot staat er toch sneller op dan ik dacht, haha!

De werf tussen Far West en Flashback was ik inderdaad ook vergeten melden. Zaterdag was dit ons ook opgevallen. Het toiletblok is inderdaad weg, en staat ook niet meer op de parkplannen aangeduid. Maar ik vermoed ook dat er meer gesloopt is. Sowieso zag je op de plannen in het masterplan dat de doorgang volledig verdwijnt en er een volledig nieuw sanitair blok gebouwd zal worden, dus dit ligt wel in lijn hiervan.

De nieuwe ingangszone was inderdaad een jaar opgeschoven, voor zover ik gelezen had. Van de zone rond Pulsar zou ik het wel vreemd vinden, gezien die nog maar 'nieuw' is, en er andere plaatsen zijn die het meer kunnen gebruiken. Lijkt me ook raar met de werken die nu al begonnen zijn in Far West... Nuja, toekomst zal het uitwijzen.

bobby turbo
10-04-19, 22:12
Over die werf tussen de Far West en Flashback; ik heb op een Waals forum gelezen dat daar nieuwe kantine zou komen voor het personeel.

Ik hoorde trouwens ook waaien dat het park zijn plannen voor 2020 gewijzigd heeft. De ingangszone, die normaal voor dit jaar voorzien was, zou in 2020 op het programma staan. Daarnaast zouden er voor 2020 ook géén nieuwe attracties gepland staan, maar zou de zone rond Pulsar aangepakt worden, samen met Psyké Underground en Flashback.

Let wel, dit zijn geruchten. Er is nog niks bevestigd of ontkend door Walibi Belgium.

Momenteel werkt men ook al naast de cantina, waar in principe de twist & splash komt, mogelijk dat die er toch al komt?

bobby turbo
10-04-19, 22:13
De kiddie staat echt wel mooi naast het meer.

dennis8baan
11-04-19, 12:04
Afgelopen November heeft Walibi nog wel bevestigd dat ze volgend jaar de western zone zouden aanpakken, en dat de ingang inderdaad minstens een jaar was opgeschoven. Het is natuurlijk perfect mogelijk dat ze daar nog op teruggekomen zijn, maar het zou me een rare zet lijken om geen nieuwe attractie te openen. Ik denk eerder dat we volgend jaar die nieuwe gerstlauer sky fly gaan zien en de nieuw mack twist and splash, als tussenjaar voordat in 2021 de echte klapper eraan komt.
Ik heb er zelf overigens niks op tegen dat die zone rond pulsar en de flashback zou aangepakt worden, aangezien vooral de flashback dringend wat aandacht nodig heeft. Maar als je het masterplan bekijkt snap ik het ook wel dat ze dat eerder richting het einde hebben geschoven.

K-ToF
11-04-19, 12:11
Ze zitten niet stil in Waver! Impressionant hoe ze daar blijven doorwerken!

1072

1073

1074

Bron: Park Fun Explorer

siroccofreakske
11-04-19, 13:22
Wat gaat er in Shiva's Truck verkocht worden, is dat al geweten?

simon
11-04-19, 16:32
Wow, dat is alweer een hele verandering met nog geen week geleden!

Shiva's Truck verkocht vooral wat dranken en ijsjes, maar ik heb de kaart niet in detail bekeken vorige week.

Azmidiske
11-04-19, 16:56
Hahaha, die rij barkrukken in de vorm van brommerkes ... origineel en leuk gevonden :)


Het is een tent gebleven, weliswaar volledig vernieuwd -> het zeil is beige/bruin met op de flapjes cobra's afgebeeld, het stalen frame binnenin is vergelijkbaar met de kleur van de trein. Geen foto's van genomen.

Hoera, de trommelvliezen van de operators zijn gered! Nu word ik toch wel benieuwd naar het eindresultaat. Wie binnenkort naar Walibi gaat met een fototoestel, weet wat hem/haar te doen staat ;)

Trouwens, de eerste foto die Yelle gemaakt heeft van Fun Pilot ... met wat fantasie lijken Fun Pilot en Pulsar één geheel te vormen, dankzij de gelijkaardige kleur van beide tracks en de hoek waaronder de foto gemaakt is :p
De nieuwe achtergrond van het vliegend tapijt vind ik best wel mooi!

Mij leek het ook logischer dat ze de zone rond Psyké/Flashback pas op het einde van hun masterplan zouden aanpakken. Pulsar is een recente attractie en de renovatie van Psyké is ook niet superlang geleden. Waarom zou dit dan zo 'dringend' zijn? Nu ja, zolang ze die hypercoaster van 2021 niet uitstellen is het allemaal goed voor mij.

Ik vraag me wel af wat er op langere termijn met Psyké gaat gebeuren. Deze is nog steeds mijn nummer één favoriete baan van alle coasters die ik ooit bereden heb. Dus ik hoop dat Walibi goed zorg zal dragen voor deze baan, zodat ze nog lang blijft bestaan! Anderzijds is ze (voor zover ik weet) de enige grote attractie van het park die volledig in een Music-Battle-thema zit. Dus misschien zal Psyké op termijn ook een nieuw thema krijgen om in de rest van de omgeving te blijven passen?

Waliboy
11-04-19, 18:26
Hahaha, die rij barkrukken in de vorm van brommerkes ... origineel en leuk gevonden :)



Hoera, de trommelvliezen van de operators zijn gered! Nu word ik toch wel benieuwd naar het eindresultaat. Wie binnenkort naar Walibi gaat met een fototoestel, weet wat hem/haar te doen staat ;)



Een foto in het station genomen, tijdens mijn bezoek afgelopen zondag:

https://www.mupload.nl/img/ac0t8o.jpg

De overige foto's vinden jullie hier:

https://www.facebook.com/228724551290142/photos/?tab=album&album_id=426054538223808

dennis8baan
11-04-19, 19:10
Ben vandaag weer even gaan kijken en ik neem een deel van mijn eerdere commentaren over CoT terug. De Attractie ligt er nu al een stuk beter bij dan het geval was toen ik hem deed op de openingsdag en de vuureffecten werkten. Toch zijn er nog steeds een paar defecten hier en daar die nog eens opgelost moeten worden. De single-rider line bij tiki waka is een verademing voor fans. Ik heb hem vandaag 3 keer gedaan waarbij ik in totaal nog geen 10 minuten voor gewacht heb, en iedere keer een rij van 55 minuten heb overgeslagen.
Het paleis van de geest ligt er nog steeds even slecht bij, en dan vooral aan de binnenkant. De hoofdshow startte met een gekraak alsof er een tesla-effect werd geactiveerd, en liep daarna niet synchroon met de beweging van de trommel. Omdat de medewerkster het gewicht niet goed verdeelde stond de schommel ook scheef en vielen er een paar effecten weg.

Verder wil ik Walibi wel een enorm compliment geven voor hoe professioneel ze om zijn gegaan met de enorme drukte vandaag. Er zijn halloween dagen die rustiger zijn dan dat het vandaag was, met bijna overal meer dan 40 minuten wachttijd. Ze hebben het sluitingsuur met een uur verlengd, en de inzet van het personeel was fantastisch. Op meerdere plaatsen stond extra personeel en groupers die ik erg kon appreciëren. Steeds meer personeelsleden zijn ook gewoon een stuk vriendelijker. Hiermee zijn ze in Waver enorm goede stappen aan het zetten.

Jak
11-04-19, 19:12
Een foto in het station genomen, tijdens mijn bezoek afgelopen zondag:

https://www.mupload.nl/img/ac0t8o.jpg

De overige foto's vinden jullie hier:

https://www.facebook.com/228724551290142/photos/?tab=album&album_id=426054538223808

Is die houten wand aan de zijkant van Cobra ook niet nieuw? Wat zit daar achter?
Heb de ruimte tussen Cobra en de muur van Aqualibi altijd al raar gevonden. Precies dat daar ooit iets moest gezet worden, maar dat nooit is gebeurd.

ojoh
12-04-19, 15:22
Oh wat hou ik toch van Walibi. Dit is niet zomaar even wachten tot na pasen om dan in de weekdagen verder te werken, dit is gewoon continue doordoen. Zalig hoe het nu al geëvolueerd is op minder dan een week tijd! Ik ben eigenlijk heel benieuwd naar heel het gebeuren wanneer het donker is. Hoe alles gaat uitgelicht zijn ed. Alleen jammer dat er van een deftige zomernocturne niet veel sprake is hoewel ze stilaan toch echt wel in de buurt komen van een zomers sfeerpark!

Over de verschuiving van het masterplan. Ik denk dat als je even goed kijkt je nu door het park wandelt langs links als volgt: nieuw - nieuw - oud - nieuw - heel de oude rechterkant. In 2021 komt er nog een heel "nieuw" stuk bij voor de oude rechterkant. volgens het officiële plan zou je lopen: nieuw - nieuw - oud - nieuw - nieuw - oud, als je de "farwest" en "haven" verplaats loop je via een heel vernieuwde linkerkant tot een vernieuwde achterkant + nieuwe zone om dan jaar na jaar in nieuwe stukken terug naar de ingang te komen. Wat mij persoonlijk iets logischer lijkt in volgorde. Oke aan Pulsar gaan ze niet veel werk hebben, maar FB en een stuk Psyke hebben wel wat opknapwerk nodig. FB staat er als 1 van de oude rotten in het park het ene jaar goed het andere jaar slecht bij, maar de gehele attractie kan een zware opkikker gebruiken. En Psyke die gaat dan weer nood hebben aan hertheming. Nog leuker zou ik het vinden als ze de havenzone en farwest zone samen zouden verbouwen, maar of dat dat komend jaar gaat gebeuren weet ik niet.

Achter die houten schutting van Cobra weet ik niet wat er zit maar aan die blauwe inham iets verder stond vroeger een podium en een waterpartij. Maar dat is van voor Six Flags als ik mij niet vergis.

Een vraag waar ik nu opkom en eigenlijk altijd vergeet, een keer je bij Psyke in de laatste buis komt en de trein richting station gaat, dan kletst die zo altijd. Is dit express en / of wat is dat juist? Das nu eens iets waar ik kop nog staart aan krijg en ik vind het persoonlijk licht storend.

etwien
12-04-19, 17:45
Een vraag waar ik nu opkom en eigenlijk altijd vergeet, een keer je bij Psyke in de laatste buis komt en de trein richting station gaat, dan kletst die zo altijd. Is dit express en / of wat is dat juist? Das nu eens iets waar ik kop nog staart aan krijg en ik vind het persoonlijk licht storend.

Oftewel bedoel je dat geluid? Dat zijn de remmen die in/uit schakelen. Indien de dat gebonk bedoeld, dat is het rijden over de transport wielen in het station :).

Rickie97
12-04-19, 18:13
Een vraag waar ik nu opkom en eigenlijk altijd vergeet, een keer je bij Psyke in de laatste buis komt en de trein richting station gaat, dan kletst die zo altijd. Is dit express en / of wat is dat juist? Das nu eens iets waar ik kop nog staart aan krijg en ik vind het persoonlijk licht storend.

Ik vroeg mij dat ook altijd af en het is op dit forum dat ik ooit het antwoord eens gelezen heb denk ik. :p Zoals etwien zegt zijn dat de transportwielen, er zit blijkbaar speling op de onderste wielen van de trein waardoor als je over die banden rijdt de trein lichtjes omhoog wordt geduwd en dan weer neerknalt op de track.

De banden lager zetten is hier geen oplossing denk ik want je moet natuurlijk genoeg wrijving hebben om de trein vooruit te kunnen duwen. Maar kunnen ze hier eigenlijk niks aan doen door die speling te verkleinen of is dat geen optie?

yelle8
12-04-19, 20:47
Dat zijn de remmen die in/uit schakelen.

Ik ben er behoorlijk zeker van dat Psyké enkel permanente magneten heeft?!

jefke88
13-04-19, 07:05
Die aandrijfwielen in het station gaan naar beneden na de lancering en je ziet ze ook weer naar boven komen als je aan de poortjes staat en de trein terug het station komt binnengereden. Als je achteruit gaat, is er dus geen contact tussen die wielen en de trein.

etwien
13-04-19, 10:48
Ik ben er behoorlijk zeker van dat Psyké enkel permanente magneten heeft?!

Ja, maar deze permanente magneten kunnen ook bewegen (zie Goliath/EGF (maar dan op een andere manier), waardoor er ook duidelijk een geluid geproduceerd wordt.

K-ToF
13-04-19, 14:50
Karma World was zo'n zone waar ik het meest naar uitkeek. En door de concept-arts te zien had ik stiekem wel wat verwachtingen gekregen. Zeer gevaarlijk, voor iemand die het park nu toch al een jaar of 17-18 volgt.

Maar één ding is zeker: wat...een...metamorfose van de oude Ali Baba zone. Net zoals bij Exotic World hebben ze in Waver enorm hard hun best gedaan om heel het plaatje te doen kloppen. Een perfect weergegeven sfeer met zeer veel oog voor detail en afwerking. En dan zijn ze klaarblijkelijk nog niet helemaal klaar. Als je dit lijstje superlatieven ongeveer 10 jaar gelezen had, zou je nooit gedacht hebben dat het over Walibi ging.

Grappig detail bij die poster aan de toegangszuil van Karma World: Biwali City...Biwali had één van de mogelijke namen voor het park geweest in 1975!

Top gewerkt, Walibi!

Waliboy
14-04-19, 21:52
Vandaag brachten we opnieuw een bezoek aan Walibi Belgium om de veranderingen in de nieuwe zone Karma World t.o.v. vorige week te aanschouwen.

Het baart ons wel zorgen dat de theming niet altijd van een hoog niveau blijkt te zijn (afblakende theming). De bestickering van het horecabusje "Shiva's Truck" komt op sommige plekken reeds los en er zijn veel plaatsen waar deze stickers niet egaal / recht werden aangebracht.

In deze fotoreeks ook een aantal vergelijken "vorige week vs deze week":

https://www.facebook.com/pg/themeparkmagic1/photos/?tab=album&album_id=429930307836231

Alvast enkele foto's van vandaag:

https://www.mupload.nl/img/94x5etivcsr.jpg

https://www.mupload.nl/img/3ivdtqolw9o.jpg

https://www.mupload.nl/img/wyoqg3yvk5.jpg

https://www.mupload.nl/img/81srzld7.jpg

https://www.mupload.nl/img/uzag98r0g.jpg

Dit en meer: https://www.facebook.com/pg/themeparkmagic1/

SanderV
14-04-19, 22:44
Auwch, dit is wel pijnlijk om te zien. Hopelijk doen ze hier nog iets aan, want het zou echt jammer zijn als deze prachtige zone er over een week al weer helemaal vervallen uit ziet. :(

Michielsken
15-04-19, 06:10
Dit is echt wel niet goed te praten. Waarschijnlijk te haastig werk of gewoon te lage kwaliteit van gebruikte materialen, maar het is nog zo nieuw dat dit heel waarschijnlijk ook snel zal verholpen worden. Als Walibi zijnde zou ik eisen dat het bedrijf in kwestie deze zaken asap komt herstellen/verbeteren. Die sticker is snel gebeurd, dat is denk ik niet zo heel erg. Dat geveltje baart me meer zorgen, hopelijk is dit geen voorbode voor de rest van het gebied.
Enig pluspunt: Mocht dit toch zo afgebladderd worden, dan heeft Walibi zijn huiswerk wel heel perfect gemaakt, dit gebied is een authentieke recreatie van een hedendaags India :p

Pretparkfreak7
15-04-19, 09:03
Ik ging er eigenlijk gewoon van uit dat dat afbladder-effect gewoon de bedoeling was: wat lager heb je even goed muren waar de bezetting zogezegd is afgebrokkeld...

Melipark
15-04-19, 09:07
Bedankt voor de foto's!

Ik denk toch niet dat het 'afbladder-effect' bewust is, maar alle vertrouwen erin dat Walibi dit snel zal herstellen. Hoe dan ook, dikke duim voor Karma World: knap werk, Walibi!!

etwien
15-04-19, 19:56
Enkele zonnige kiekjes van Cobra die ik vandaag nam:

1078

1079

1080

Ik maakte overigens nog een onride van Tutankhamon in zijn huidige staat (helaas lieten de vuureffecten het vandaag terug afweten):


https://youtu.be/yDhtrHc02xo

En *spoiler allert* een onride van Popcorn Revenge!:


https://youtu.be/HL15pdAgI_k

GriffonofNemesis
17-04-19, 07:48
Leuke foto's! Het gebied straalt natuurlijk extra bij mooi weer! Ben eens benieuwd om het te zien vrijdag.

JusticeWH
17-04-19, 09:32
Prachtige foto's, vooral die eerste. Alsof het ergens in Florida ofzo getrokken is :D

Polletje
17-04-19, 10:20
De kleur van de trein van Cobra past wonderwel tegen een azuurblauwe hemel en bepaalde gevels van Karma World.
Het plaatje klopt. Knap werk Walibi Belgium!

Rickie97
17-04-19, 10:39
Idd echt een prachtige foto, die eerste. Mochten buitenlandse fora ook een raad-het-plaatje-spel hebben, ik denk niet dat iemand raadt dat hij in ons land genomen is. :p

Ik heb altijd gezegd dat ik Cobra misplaatst vind en hem liever zag verdwijnen, maar ze zijn er verdorie goed in geslaagd om hem te doen schitteren... De zone straalt echt, mét Cobra. Wat een enorme upgrade. Ik ga er misschien toch nog van houden. :p Petje af!

WinneR
17-04-19, 10:54
Als ik het zo hoor wint er volgend jaar een Boomerang de DTPA voor beste achtbaan 🤔😉

etwien
17-04-19, 12:38
Als ik het zo hoor wint er volgend jaar een Boomerang de DTPA voor beste achtbaan ����

Zo’n vaart zal het nu ook niet lopen, hoogstwaarschijnlijk gaat Bobbejaanland 2 jaartjes met die titel lopen dankzij hun nieuwe “flurry”, waarna Walibi terugslaat met hun Mega Coaster, dit totdat ooit een Belgisch park nog een titanium ballen heeft om die te overklassen.

Feit is wel dat Cobra een pak meer sexappeal heeft in vergelijking met voorheen. Tot vorig jaar stond Cobra er maar te staan in dat triestige hoekje zonder enige vorm van flair, en gaf de baan echt de indruk er gewoon te zijn neergeploft. Nu straalt de baan in een dijk van een themazone met een origineel geslaagd kleurenpallet, tropisch groen en meer sfeer dan ooit te voren. De upgrade van de gevel aan het voormalige Ali Baba gebouw/huidig Popcorn Revenge zorgt ook dat de baan er een pak minder neergegooid bij staat.

bobby turbo
17-04-19, 19:18
Als ik het zo hoor wint er volgend jaar een Boomerang de DTPA voor beste achtbaan ����

Shuttle, geen Boomerang ;) Ik gok echt wel op Fury voor die prijs.

etwien
20-04-19, 13:19
Intussen regent het al bijna de volle 2 weken klachten via alle mogelijke mediums over het absurd lange aanschuiven aan zowel de bagagecontrole, de kassa’s, de infobalie, de guest info als de ingang van het park, idem voor Aqualibi. Zeer eigenaardig dat men hier niet spoedig verbetering aanbrengt, want een goeie eerste indruk maak je op deze manier alvast al niet ...

bobby turbo
20-04-19, 20:11
Intussen regent het al bijna de volle 2 weken klachten via alle mogelijke mediums over het absurd lange aanschuiven aan zowel de bagagecontrole, de kassa’s, de infobalie, de guest info als de ingang van het park, idem voor Aqualibi. Zeer eigenaardig dat men hier niet spoedig verbetering aanbrengt, want een goeie eerste indruk maak je op deze manier alvast al niet ...

Die infobalie en het afhalen van abonnementen was vorig jaar ook al een ramp

SanderV
20-04-19, 20:27
Die infobalie en het afhalen van abonnementen was vorig jaar ook al een ramp

Inderdaad! Ik heb vorig jaar een abonnement laten aanmaken, ergens aan het einde van de zomer. Er stonden ongeveer 10 mensen voor mij en ik heb meer dan 3 kwartier gewacht!!!

etwien
20-04-19, 20:32
Die infobalie en het afhalen van abonnementen was vorig jaar ook al een ramp

Klopt, en het lijkt dit jaar enkel nog erger zijn geworden. De bagagecontrole zou slechts met 1 duo extra controleurs al een pak sneller en efficiënter kunnen verlopen.

Ik krijg van vrienden en kennissen zeer vaak vragen over het park waar ik ook niet altijd correct kan op antwoorden gesteld omdat men oftewel er online geen informatie over vind, men via e-mail of Facebook geen antwoord krijgt en de enkelen die telefonisch proberen het park te bereiken komen vaak ook van een kale reis terug. De keren (als ik al iemand aan de lijn kreeg) dat ik de afgelopen jaren telefonisch misgeïnformeerd ben geweest is helaas ook al niet meer op 2 handen te tellen.

Het lijkt er op dat men daar in Waver op elk gebied met een hardnekkig communicatieprobleem zitten, maar veel moeite om hier verbeteringen toe te passen doet men precies toch ook niet ...

jefke88
20-04-19, 22:30
Dat is typisch Walibi en zal helaas nooit veranderen vrees ik. Qua abonnementen kan ik aanraden gewoon om 9u15 toe te komen, dan ben je als eerste aan de beurt en heb je om 9u35 je abo's in handen.

Voor de rest heb ik eigenlijk weinig tot geen klagen, ben er dit jaar toch al een paar keer geweest. Eenmaal in het park gaat alles supervlot, personeel is heel vriendelijk, capaciteit ligt overal zeer hoog, park ligt er goed bij...

In Delhi'cious is bij een menu nu overigens dessert inbegrepen, waardoor ik die prijzen nu wel OK vind.

etwien
21-04-19, 01:40
Dat is typisch Walibi en zal helaas nooit veranderen vrees ik. Qua abonnementen kan ik aanraden gewoon om 9u15 toe te komen, dan ben je als eerste aan de beurt en heb je om 9u35 je abo's in handen.

Dan hebben ze daar per direct nood aan een Communication Manager en een Customer Care Officer, en indien ze die al hebben per direct beiden vervangen, want op deze manier verdient Walibi echt geen stijgend aantal bezoekers.


Voor de rest heb ik eigenlijk weinig tot geen klagen, ben er dit jaar toch al een paar keer geweest. Eenmaal in het park gaat alles supervlot, personeel is heel vriendelijk, capaciteit ligt overal zeer hoog, park ligt er goed bij...

Dat klopt dan weer wel. Het personeel is een stuk vriendelijker geworden en het werktempo ligt, en zeker bij de attracties, zeer hoog. Qua netheid ligt het park er ook onberispelijk bij.


Delhi'cious is bij een menu nu overigens dessert inbegrepen, waardoor ik die prijzen nu wel OK vind.

Ik vond de prijs anders niet verkeerd, maar dit maakt het er enkel beter op. Op de website van Walibi staat overigens nog een mooie korting voor een menu in Delhi’cious!

WinneR
21-04-19, 08:30
Ik krijg van vrienden en kennissen zeer vaak vragen over het park waar ik ook niet altijd correct kan op antwoorden gesteld omdat men oftewel er online geen informatie over vind, men via e-mail of Facebook geen antwoord krijgt en de enkelen die telefonisch proberen het park te bereiken komen vaak ook van een kale reis terug. De keren (als ik al iemand aan de lijn kreeg) dat ik de afgelopen jaren telefonisch misgeïnformeerd ben geweest is helaas ook al niet meer op 2 handen te tellen.Als ik dit zo lees, dan wil ik precies niet weten hoe vaak jij een park lastig valt met jouw prangende vragen...

etwien
21-04-19, 08:41
Als ik dit zo lees, dan wil ik precies niet weten hoe vaak jij een park lastig valt met jouw prangende vragen...

Vertel mij even waarom deze nutteloze reactie ook maar ergens relevant is?

Ik ben ook nog steeds een bezoeker als een ander (paying customer), en als je net zoals Walibi Belgium zo onwaarschijnlijk onduidelijk bent over vele dingen en veel info niet of slechts half terug te vinden is, dan kan je inderdaad af en toe vragen krijgen als bedrijf. Met jou ingesteldheid zou ik alvast niet gaan werken op een klantendienst ...

8banen
22-04-19, 21:54
veel info niet of slechts half terug te vinden is

Zo vroeg ik mij onlangs af wat nu ook al weer de prijs was van een parkingticket, en ik slaagde er maar niet in om het terug te vinden op de website.

Rein
23-04-19, 10:26
Afgelopen zaterdag (20/04) was het om 15u30 maar 10min wachten om een abonnement te laten aanmaken. Voor mij was het dus wel een aangename verrassing in vergelijking met vorig jaar :)

yelle8
23-04-19, 11:55
Zo vroeg ik mij onlangs af wat nu ook al weer de prijs was van een parkingticket, en ik slaagde er maar niet in om het terug te vinden op de website.

Staat op de route-pagina: https://www.walibi.be/nl/info/route

siroccofreakske
23-04-19, 13:57
Gisteren even langs geweest om m'n abonnement op te pikken, in m'n eentje op de terugweg van een weekendje Ardennen. Ik heb even wat puntjes opgelijst omdat het anders een te lange brok tekst zou worden. :)

Positieve punten:
- 0 minuten wachttijd om m'n abo op te pikken (rond 11u00)
- Personeel was overal erg vriendelijk
- De nieuwe zone ziet er écht wel goed uit. Tweede jaar op rij dat Walibi me positief verrast. Dit stemt hoopvol voor de toekomst!
- Parking 'slechts' € 8 ipv € 10 als je voor 15u00 koopt. Je hoeft niet voor 15u00 weg te rijden (al heb ik dat wel gedaan en stonden de slagbomen gewoon open, maar dat terzijde).
- Popcorn Revenge is tof! Op zich is het ook niet meer dan een opvulattractie, maar wel eentje die ik vaak zal aandoen als ik Walibi bezoek.
- Het eten in Delhi'cious is mijn favoriet in het Belgische pretparklandschap. Met dessert erbij is de prijs ook gewoon goed.
- CoT ziet er top uit! Ik ben geen kenner, dus durf niet zeggen of 'alle' effecten werken, maar ik had wel de indruk dat er meer werkte dan ik ooit gezien heb in de afgelopen 15 jaar.
- De Walibi-app is leuk en functioneel, hoewel zeker (nog) niet 100% accuraat qua wachttijden (maar in welk park is dat wel het geval?)
- Het park lag er erg netjes bij.
- Ik heb op enkele weken tijd BJL en Walibi bezocht op een zonnige dag. BJL had me al aangenaam kunnen verrassen, maar Walibi speelt tegenwoordig toch echt wel in een categorie hoger, wat mij betreft!

Minpunten:
- De opsplitsing bij Popcorn Revenge en CoT is ronduit zinloos zoals ze nu is aangelegd en wordt aangepakt, waardoor het eerder lichte irritatie opwerkte bij mij als single bezoeker.

Vaststellingen:
- Cobra lijkt plots terug een stuk populairder in de nieuwe zone, de wachttijden waren er een stuk hoger dan ik me herinnerde
- Karma World loopt op het middaguur leeg. Popcorn Revenge had om half 1 geen wachtrij (terwijl het toch best druk was) en bij Delhi'cious stond ook letterlijk niemand, terwijl half 1 mij een piekmoment lijkt om te eten...
- Ik dacht hier gelezen te hebben over een single rider bij Tiki Waka, maar kon die niet meteen vinden?

siroccofreakske
23-04-19, 14:01
Staat op de route-pagina: https://www.walibi.be/nl/info/route

Vind ik persoonlijk een idiote plek om zoiets te zetten. Je kan het daar wel vermelden, maar ik vind dat je het ook bij tarieven / tickets zou moeten kunnen vinden.

Maar bon, ik vind heel de website van Walibi bijzonder matig en ben 100% akkoord dat het park qua communicatie zeer hard te wensen over laat. En dat is jammer, omdat alles in het park zelf mij als bezoeker wel héél enthousiast maakt. Als ze de positieve opmars van de voorbije jaren in het park ook kunnen doortrekken naar communicatie, marketing en customer service, kan Walibi wat mij betreft meespelen in de Europese subtop.

Phadd-F
23-04-19, 14:06
- Ik dacht hier gelezen te hebben over een single rider bij Tiki Waka, maar kon die niet meteen vinden?


Jup, heb hiermee de wachtrij van 45 minuten gereduceerd naar nog geen 5 minuten zondag! Deze staat vlak naast de eerste bocht uit het station, waar vorig jaar de ingang was tijdens de soft-opening.

etwien
23-04-19, 14:59
Gisteren even langs geweest om m'n abonnement op te pikken, in m'n eentje op de terugweg van een weekendje Ardennen. Ik heb even wat puntjes opgelijst omdat het anders een te lange brok tekst zou worden. :)

Positieve punten:
- 0 minuten wachttijd om m'n abo op te pikken (rond 11u00)
- Personeel was overal erg vriendelijk
- De nieuwe zone ziet er écht wel goed uit. Tweede jaar op rij dat Walibi me positief verrast. Dit stemt hoopvol voor de toekomst!
- Parking 'slechts' € 8 ipv € 10 als je voor 15u00 koopt. Je hoeft niet voor 15u00 weg te rijden (al heb ik dat wel gedaan en stonden de slagbomen gewoon open, maar dat terzijde).
- Popcorn Revenge is tof! Op zich is het ook niet meer dan een opvulattractie, maar wel eentje die ik vaak zal aandoen als ik Walibi bezoek.
- Het eten in Delhi'cious is mijn favoriet in het Belgische pretparklandschap. Met dessert erbij is de prijs ook gewoon goed.
- CoT ziet er top uit! Ik ben geen kenner, dus durf niet zeggen of 'alle' effecten werken, maar ik had wel de indruk dat er meer werkte dan ik ooit gezien heb in de afgelopen 15 jaar.
- De Walibi-app is leuk en functioneel, hoewel zeker (nog) niet 100% accuraat qua wachttijden (maar in welk park is dat wel het geval?)
- Het park lag er erg netjes bij.
- Ik heb op enkele weken tijd BJL en Walibi bezocht op een zonnige dag. BJL had me al aangenaam kunnen verrassen, maar Walibi speelt tegenwoordig toch echt wel in een categorie hoger, wat mij betreft!

Minpunten:
- De opsplitsing bij Popcorn Revenge en CoT is ronduit zinloos zoals ze nu is aangelegd en wordt aangepakt, waardoor het eerder lichte irritatie opwerkte bij mij als single bezoeker.

Vaststellingen:
- Cobra lijkt plots terug een stuk populairder in de nieuwe zone, de wachttijden waren er een stuk hoger dan ik me herinnerde
- Karma World loopt op het middaguur leeg. Popcorn Revenge had om half 1 geen wachtrij (terwijl het toch best druk was) en bij Delhi'cious stond ook letterlijk niemand, terwijl half 1 mij een piekmoment lijkt om te eten...
- Ik dacht hier gelezen te hebben over een single rider bij Tiki Waka, maar kon die niet meteen vinden?

Werkten de vuureffecten van Challenge Of Tuttankhamon?

De single rider rij loopt samen met de Speedy pass rij onder de lifthill door, betere signalisatie lijkt hieromtrent echt een must!


Als ze de positieve opmars van de voorbije jaren in het park ook kunnen doortrekken naar communicatie, marketing en customer service, kan Walibi wat mij betreft meespelen in de Europese subtop.

Daar zeg je het, ALS. De investeringsgolf waar het park nu doorheen gaat is iets die amper iemand ooit durfde te dromen, en is werkelijk fantastisch. Het park lijkt me kwalitatiever en aantrekkelijker dan ooit, en geen enkel Belgisch park lijkt dit ooit nog te kunnen inhalen. Enkel willen ze blijkbaar maar geen werk maken van de verschrikkelijk irritante minpunten die hen tegenhoud om op Europees niveau mee te spelen, een enorm gemiste kans ...

Rein
23-04-19, 15:12
Werkten de vuureffecten van Challenge Of Tuttankhamon?

Zaterdag nog wel, al ontbrak er toen muziek en was er enkel hier en daar een geluidseffect.

Noam
23-04-19, 20:58
- De Walibi-app is leuk en functioneel, hoewel zeker (nog) niet 100% accuraat qua wachttijden (maar in welk park is dat wel het geval?)


Het zal nooit 100% perfect zijn. In alle attracties zijn er plannen van de wachtrij met de wachttijden per 5 minuten. Ze zijn heel goed gedaan ! Proef ? Om 18u (soms wel 2-3 minuten vóór maar nooit na de sluiting van het park) zijn alle attracties stil. De enige zorg is dat de Q-Time de operator oproept om de wachttijd elke 10 tot 15 minuten te veranderen, als er op dit moment niemand in de wachtrij kom, kan er dus een verschuiving van één kwartier zijn. (Het is wel een extreme geval, maar goed om te begrepen ;) )

K-ToF
25-04-19, 19:27
En ze werken verder! De toegangspoort tot Karma World is ook bijna klaar.

1097

Bron: Ameworld

jefke88
02-05-19, 08:07
Walibi blijft toch gieren hoor.

Een menu bij Deli'cious kost 11,95 of 12,95 euro, daarin zit dessert gratis inbegrepen en krijg je als abonnee 10% korting.
Momenteel staat er op de website een voucher voor zo'n menu voor maar 9,90 euro, maar wat blijkt: daarin krijg je dat gratis dessert niet en krijg je als abonnee ook geen 10% korting. Een promomenu is dus duurder dan een gewone menu.

Zou dus hetzelfde zijn als Quick afkomt met een bon dat een Giant menu 2,50 euro goedkoper is, maar dat je geen frieten krijgt en je ook geen Quickpunten kan sparen :D. Only in Walibi. Zoiets is geen promomenu he, zoiets heet de klanten uitlachen waar ze zelf bijstaan.

Gisteren was het aardig druk en dan komt een oud zeer weer naar boven. Mensen die vanaf 17u20 doelloos in het park rondlopen op zoek naar een attractie waar de wachtrij nog van open is. Attracties uitgedraaid hebben tegen sluitingstijd is zo 2008, zelfs de Efteling is ervan afgestapt.

yelle8
02-05-19, 12:39
Een menu bij Deli'cious kost 11,95 of 12,95 euro, daarin zit dessert gratis inbegrepen en krijg je als abonnee 10% korting.
Momenteel staat er op de website een voucher voor zo'n menu voor maar 9,90 euro, maar wat blijkt: daarin krijg je dat gratis dessert niet en krijg je als abonnee ook geen 10% korting. Een promomenu is dus duurder dan een gewone menu.

Dat je geen abonneekorting krijgt op een kortingsbon vind ik nog wel aanneembaar, zeker omdat er op de kortingsbon staat dat het effectief niet cumuleerbaar is met andere kortingen. Dat je geen dessert krijgt bij de promo vind ik dan wel helemaal niet kunnen. Daardoor is het effectief geen promo meer.

etwien
02-05-19, 15:37
Het is mij, naast de erbarmelijke staat van Exotic World en het brede scala kapotte effecten ook opgevallen dat men weer de oude gewoonte van wachtrijen voor sluitingsuur dichtgooien hervat heeft.

Liefste Walibi, met € 100.000.000 in 5 jaar, nieuwe zone’s en attracties doe je nooit iets fout, maar breng ook de kwaliteit van de guest service eens omhoog en onderhoud wat er staat beter, want nu is het om te huilen met de pet op.

Phadd-F
02-05-19, 16:41
de erbarmelijke staat van Exotic World


Ik weet niet wat jij erbarmelijk noemt, Exotic World zag er 2 weken geleden nochtans erg goed uit. Met een Tiki Waka die nog beter leek te rijden dan vorig jaar.

bobby turbo
02-05-19, 17:04
Nu ben ik echt benieuwd wat er gaande is in Exotic World?

etwien
02-05-19, 17:27
Ik weet niet wat jij erbarmelijk noemt, Exotic World zag er 2 weken geleden nochtans erg goed uit. Met een Tiki Waka die nog beter leek te rijden dan vorig jaar.

De paden zijn niet gereinigd geweest voor het nieuwe seizoen van start ging waardoor ze er wat grauw uit zien, geen enkele fontein rond Tiki-Waka werkt, de totem naast de Tiki Fruit Bar werkt niet meer, een van de doe speeltuigen langs de paden (die met de kleine belletjes aan) werkt niet meer als je er aan draait, enkele lampen missen hun gekleurde glazen koker ...

K-ToF
05-05-19, 20:26
Radja River heeft een nieuw logo!

1107

Bron: StarParc.be

etwien
12-05-19, 03:45
1116

1117

1118

Bron: Starparc.be

ojoh
12-05-19, 20:05
Zalig de details die ze blijven toevoegen! Hoe zit het met de poort, iemand daar al foto van?

Penguin123
12-05-19, 22:21
Karma world ziet er echt fantastisch uit. Ik kan niet wachten om deze zomer terug naar Walibi te gaan om de nieuwe zone en dark ride te ontdekken. Omdat ik niet in Belgi? woon heb ik nooit veel tijd om, als ik er zelden wel ben, veel Belgische parken te bezoeken. Vorig jaar had ik dan pas voor de eerste keer Walibi bezocht en ik was echt onder de indruk van Exotic World. De vorige zone rond Cobra zag er toen echt slecht uit dus denk ik dat dit de juist zone was om als eerste aan te pakken. Ziet er op de fotos prachtig uit!

Het enigste dat me erg stoorde aan mijn bezoek vorig jaar was het asfalt overal rond het park, waarschijnlijk nog uit het Six Flags tijdperk, en hoe dit het hele park toch niet ten goede deed kwa uitstraling. Ik vond het daarom ook spijtig dat ze, ook al past het in het thema, geen mooiere paden in Exotic World hadden aangelegd met klinkers. Dit blijft er op het lange termijn veel beter uitzien, vooral als het asfalt begint te verslijten en er dan meer lagen op zullen komen. Ik heb Karma world nog niet in het echt gezien, maar de paden zijn hier precies ook zo aangelegd. Dit is natuurlijk een detail...

Dit is toch wel een park met een zeer belovende toekomst. Wel spijtig om te horen dat het op vlak van communicatie beter kan. Maar dit zal wel goed komen :) Kan niet anders met al die investeringen de komende jaren :)

De toekomst van dit park ziet er echt fantastisch uit.

simon
14-05-19, 12:15
De nieuw toegevoegde details zijn inderdaad zeer leuk! Op die manier maakt Walibi inderdaad een complete beleving van een zone met wat theming en attracties. Keep up the good work!

Heeft iemand nog recente foto's van Fun World? Want daar is het nu al even stil, op de achtbaan na dan.

K-ToF
14-05-19, 21:21
1129

1130

1131

Bron: Fan Club Walibi

simon
15-05-19, 12:02
Wow, mooi kleurrijk!

etwien
15-05-19, 15:03
H? Mascha is op kleuradvies gekomen!

bobby turbo
15-05-19, 15:53
Dit ziet er wel iets te veel photoshop uit, de kleuren zijn veel te helder, bombastisch.

Ter vergelijking, zonder photoshop

1132

Joran
16-05-19, 17:12
Vind het nog steeds mooie kleurtjes hebben hoor.

Zeer netjes werk van Walibi, again. :)

yelle8
20-05-19, 19:54
Ik heb nog eens een eigen update bij (op voorhand al excuses voor de sommige wat wazigere foto's):
- Supports Cobra zijn wat opgeleukt met stickers met cobra's op
- Voor de ingang van Cobra is nu een fotopunt geinstalleerd
- Naast de ingang van Popcorn Revenge staat nu in thema een tuk tuk
- Aan de uitgang van Popcorn Revenge was er een interactief element (draaiende fietswielen wanneer je aan de trappers draaide), deze zijn nu weggehaald. Het werkte nl na enkele dagen al niet meer (geen foto van)
- De (lelijk geplakte) bestickering op Shiva's Truck heeft plaats gemaakt voor een verflaag
- Het terras nabij Gold River Adventure krijgt een overkapping
- Het dak van het stationsgebouw van Fun Pilot wordt dichtgemaakt
- De grote vensters van de uitbreiding van Aqualibi zijn nu volledig bestickerd in thema in plaats van een effen folie
- Op het einde nog enkele bonusfoto's van Karma World in het donker

https://i.imgur.com/nk8lueo.jpg

https://i.imgur.com/oQubkzh.jpg

https://i.imgur.com/J349ong.jpg

https://i.imgur.com/hAfuZ6v.jpg

https://i.imgur.com/ytcdGns.jpg

https://i.imgur.com/p0eoyUT.jpg

https://i.imgur.com/MkGU2DT.jpg

https://i.imgur.com/7isyvGR.jpg

https://i.imgur.com/gPAiYe1.jpg

https://i.imgur.com/iZHuG2Q.jpg

https://i.imgur.com/5fTnN8G.jpg

https://i.imgur.com/twyhub7.jpg

https://i.imgur.com/bIlWrsF.jpg

https://i.imgur.com/ZLWyvNW.jpg

https://i.imgur.com/EzcXGAP.jpg

https://i.imgur.com/iri7Kqj.jpg

https://i.imgur.com/khjjV9q.jpg

Nathan G
20-05-19, 20:12
- Aan de uitgang van Popcorn Revenge was er een interactief element (draaiende fietswielen wanneer je aan de trappers draaide), deze zijn nu weggehaald. Het werkte nl na enkele dagen al niet meer (geen foto van)

Hehe, dat verwondert me niks. Op openingsdag heb ik daar even aan staan draaien en dat ging zo stroef dat ik na enkele seconden dacht 'als ik hiermee doorga, heb ik hem dadelijk in mijn handen' :p

Overigens wel weer een fantastische update. Heerlijk om te zien dat Walibi details blijft toevoegen en ook de rest van het park niet vergeet. Zaken waarvan we vorig jaar 'meh' zeiden, zijn ze nu al aan het aanpakken. Ik kan al niet meer wachten tot vrijdag, dan breng ik zelf nog eens een bezoekje aan het park, met stiekeme hoop dat Fun Pilot al open is.

Nathan G
20-05-19, 20:18
Daarnaast nog een kleine update van Fun World, waar het nu wel ?cht snel vooruit gaat. En damn, wat ziet het er goed uit!

foto's met dank aan Fan Club Walibi

https://i.imgur.com/rMe81Fp.jpg

https://i.imgur.com/EGVPNzr.jpg

https://i.imgur.com/LQKxOZq.jpg

https://i.imgur.com/t8WdZa5.jpg

Michielsken
26-05-19, 08:34
En dit gebied is geopend. Zelf heb ik het nog niet gezien, maar op foto's lijkt me dit wel een leuk gebied. Enkel Paleis van de Geest lijkt me wat verloren te staan, maar dat is op foto's natuurlijk...

Hieronder een onride van Eftelflags van Fun Pilot.

http://www.youtube.com/watch?v=1BpGomcLN7I

Ignace
26-05-19, 17:45
Ik ben vandaag ook de nieuwste coaster van Belgium gaan testen. Ik kende het model al van in andere parken, en was dan ook niet verrast dat het zo'n leuk kinderbaantje was. Wel vreemd dat twee volwassenen niet naast elkaar mogen plaatsnemen, dat heb ik nog nooit ergens geweten op een Zierer Force.

De thematisatie ziet er weer prima uit, maar het is ook duidelijk dat er nog heel wat moet bijkomen, wat waarschijnlijk de komende weken al zal gebeuren. Ik kijk er alvast naar uit volgende week terug langs te gaan!

fkl8
26-05-19, 19:35
Ik ben vandaag ook de nieuwste coaster van Belgium gaan testen. Ik kende het model al van in andere parken, en was dan ook niet verrast dat het zo'n leuk kinderbaantje was. Wel vreemd dat twee volwassenen niet naast elkaar mogen plaatsnemen, dat heb ik nog nooit ergens geweten op een Zierer Force.

Dat vonden wij gisteren ook zo raar, vooral omdat het 's ochtends tijdens het ontbijt dan wel mocht.

Rickie97
26-05-19, 22:28
Karma World ziet er prachtig uit en ik heb ook veel zin in de nieuwe attractie, daar blijf ik bij. Maar van Fun World kan ik me nog steeds geen volledig beeld vormen van hoe de zone er nu juist bijligt. De eerste foto's van de onafgewerkte Fun Pilot begin dit seizoen vond ik er alvast goed uitzien. Echter (ja, het is al niet de eerste keer dat ik dit aanhaal) vind ik dat stationsgebouw voor de nieuwe achtbaan wel een beetje jammer in die zin dat je van het hoofdpad weer zicht op het meer kwijt bent, wat ze doorheen de jaren van het masterplan wilden vergroten. Ik vond het ook leuk dat het Paleis van de Geest iets zichtbaarder was door de verlegging van het pad, maar dat nieuwe stationsgebouw staat er naar ik kan zien wel nog dicht bij, het zijn toch twee aparte stijlen bijeen... Maar he, ik ga niet oordelen voordat ik het in het echt gezien heb, want zoals ik zei zie ik de zone nog niet helemaal voor mij. Netjes ziet het er alvast wel uit :)

wapiti
04-06-19, 14:33
Ik ben donderdag 30 mei geweest naar het park en deze puntjes zijn mij opgevallen:
- Delhi'cious vond ik zeer leuk dat er iets anders qua eten wordt aangeboden, het eten was ook lekker. Gelukkig was het dessert erbij anders was het een beetje aan de magere kant geweest.
- Jammere dat vriend van mij 3 keer opnieuw zijn eten heeft moeten terug sturen aan de balie van Delhi'cious omdat hij kip in zoetzure saus niet verstond. Uiteindelijk dan maar de vertaling zelf opgezocht en het woord in het Frans gezegd. Jammer dat ze geen briefing krijgen of een papier waarop ze de verschillende menu's van buiten kunnen leren in het Nederlands.
- De vuureffecten die terug werken in COT, enkel jammer is dat ze filmpje afspelen in wachtrij van COT maar het beeldscherm staat op zen kop. Toch kleine moeite lijkt me om het scherm 180? te draaien.
- De zeer goede capaciteit in het park, personeel werkt heel hard door (EP gevoel waarbij je bijna altijd wel doorloopt in de wachtrij).
- Wachtrijen die sluiten voor 18h, een spijtige zaak zeker als het goed weer is.
- Parking chaos bij het uitrijden van het park.
- Mensen hebben precies niet door dat Popcorn Revenge een attractie is, zowel tijdens ochtend als na de middag stond er amper een wachtrij. Ik vond dit een toffe attractie alleen vind ik het jammer dat er weinig variatie in de actie op de schermen gebeuren (popcorn loopt vooral op vloer, als je objecten raakt veranderen ze niet, heel chaotisch precies telkens een troep dat op je afkomt waardoor het niet echt uit maakt waar je schiet je zal toch wel iets raken). Ook had niemand de eerste keer door dat op de achterkant van je pistool het kleur staat van je schietdoel op het scherm.

yelle8
04-06-19, 15:56
Ik ben donderdag 30 mei geweest naar het park en deze puntjes zijn mij opgevallen:
- Delhi'cious vond ik zeer leuk dat er iets anders qua eten wordt aangeboden, het eten was ook lekker. Gelukkig was het dessert erbij anders was het een beetje aan de magere kant geweest.
- Jammere dat vriend van mij 3 keer opnieuw zijn eten heeft moeten terug sturen aan de balie van Delhi'cious omdat hij kip in zoetzure saus niet verstond. Uiteindelijk dan maar de vertaling zelf opgezocht en het woord in het Frans gezegd. Jammer dat ze geen briefing krijgen of een papier waarop ze de verschillende menu's van buiten kunnen leren in het Nederlands.

Ik heb nog maar ??n keer een menu besteld bij Delhi'cious sinds het nagerecht inbegrepen is en wat mij opviel is dat de portie van het hoofdgerecht significant minder was dan toen wanneer het nagerecht er nog niet bij zat. Dit kan natuurlijk een momentopname zijn, maar het zou zomaar kunnen dat ze effectief minder geven door het extra dessert voor een toch wel schitterende prijs nu.

Wat je tweede puntje betreft: Ok we zitten in Belgi? en ik begrijp dat je wel een bepaalde graad van tweetaligheid verwacht, maar ik ben nog steeds van mening dat je je moet aanpassen aan het taalgebied. En als het echt niet lukte, kan je toch gewoon de naam van het menubord aflezen of het gerecht aanwijzen?


- De zeer goede capaciteit in het park, personeel werkt heel hard door (EP gevoel waarbij je bijna altijd wel doorloopt in de wachtrij).

Helemaal mee eens! Ik was er 26 mei nog en de operations bij o.a. Tiki-Waka waren subliem! De karretjes werden zo snel gecontroleerd en gedispatcht dat ze aan de voet van de lifthill nog moesten wachten op de vrijgave van de bloksectie.


- Mensen hebben precies niet door dat Popcorn Revenge een attractie is, zowel tijdens ochtend als na de middag stond er amper een wachtrij. Ik vond dit een toffe attractie alleen vind ik het jammer dat er weinig variatie in de actie op de schermen gebeuren (popcorn loopt vooral op vloer, als je objecten raakt veranderen ze niet, heel chaotisch precies telkens een troep dat op je afkomt waardoor het niet echt uit maakt waar je schiet je zal toch wel iets raken). Ook had niemand de eerste keer door dat op de achterkant van je pistool het kleur staat van je schietdoel op het scherm.

Oei, bijzonder om te horen dat je vindt dat er geen variatie in Popcorn Revenge zit terwijl dat net het concept is :p Geloof me: wat je op de schermen te zien krijgt is bijlange na niet elke keer hetzelfde, objecten veranderen wel als je erop schiet en het maakt heus uit waar je op schiet. De clue is natuurlijk: je moet weten waar je op moet schieten ;-) (of toch als je een mooie score wilt hebben)

wapiti
04-06-19, 16:28
Wat je tweede puntje betreft: Ok we zitten in Belgi? en ik begrijp dat je wel een bepaalde graad van tweetaligheid verwacht, maar ik ben nog steeds van mening dat je je moet aanpassen aan het taalgebied. En als het echt niet lukte, kan je toch gewoon de naam van het menubord aflezen of het gerecht aanwijzen?
Dat was het probleem, de schermen zijn elektronisch en verwisselen te snel waardoor je niet echt tijd hebt om een globaal beeld te hebben van de menu keuze. Zeker als je nog niet weet wat er allemaal is. Ik vind persoonlijk klantgericht een kleine moeite om bvb 6 algemene namen die je in je horeca punt verkoopt te kennen. Als onthouden te moeilijk is kunnen ze toch nog altijd een geheugensteun maken dat ze ergens kunnen leggen aan de toonbank.


Helemaal mee eens! Ik was er 26 mei nog en de operations bij o.a. Tiki-Waka waren subliem! De karretjes werden zo snel gecontroleerd en gedispatcht dat ze aan de voet van de lifthill nog moesten wachten op de vrijgave van de bloksectie.
Ja klopt bij ons was dit dus ook, alsook een voorsorteerder in het station. Speelt de muziek nog in het station eigenlijk want ik had de indruk dat die niet op stond of niet hoorde door de drukte.



Oei, bijzonder om te horen dat je vindt dat er geen variatie in Popcorn Revenge zit terwijl dat net het concept is :p Geloof me: wat je op de schermen te zien krijgt is bijlange na niet elke keer hetzelfde, objecten veranderen wel als je erop schiet en het maakt heus uit waar je op schiet. De clue is natuurlijk: je moet weten waar je op moet schieten ;-) (of toch als je een mooie score wilt hebben)
Ja ik heb hem 2 keer gedaan , en was inderdaad variatie in het parcour en de scenes. Maar ik vond gewoon het schieten zelf niet echt veel variatie in tussen de verschillende scenes. Steeds object door scherm valt en dan komen ze door het scherm gelopen of komen ze van langs de zijkant. Misschien vergelijk ik teveel met MAC in Phl wat natuurlijk ander type attractie is.

Zeuzzz
04-06-19, 21:18
De vuureffecten die terug werken in COT, enkel jammer is dat ze filmpje afspelen in wachtrij van COT maar het beeldscherm staat op zen kop. Toch kleine moeite lijkt me om het scherm 180? te draaien.

Op 26 mei werkte de vuureffecten bij COT niet. Best wel raar dat ze soms blijkbaar wel en soms niet werken.

Nathan G
13-06-19, 21:34
Ik was vandaag enkele uurtjes in Walibi Belgium om eventjes stoom af te blazen na een examen en uiteraard ook om Fun Pilot uit te testen. Nog een fotoreeks van mijn bezoek:

Het valt me op hoe groen het park erbij ligt, je merkt dat ze ook daarvoor aandacht hadden in en aan de rand van de nieuwe zones
https://i.imgur.com/AGE2Tlz.jpg

In Karma World is de grote boog boven de toegang geplaatst
https://i.imgur.com/JIAQYB0.jpg

Nog in Karma World, meer hekwerk en details toegevoegd
https://i.imgur.com/fmsl8Fp.jpg

https://i.imgur.com/AcFBcSy.jpg

https://i.imgur.com/oz6UsGQ.jpg

https://i.imgur.com/rkuk7dj.jpg

En dan Fun World, waarvan hier nog geen foto's verschenen sinds de opening, ziet er goed uit!
https://i.imgur.com/QYF8Z4K.jpg

https://i.imgur.com/DEJR1Ev.jpg

https://i.imgur.com/JyPhvy8.jpg

Fun Pilot is trouwens echt een toffe kiddie coaster!
https://i.imgur.com/fO1LlKI.jpg

https://i.imgur.com/wYhtW24.jpg

https://i.imgur.com/r5bUjX9.jpg

https://i.imgur.com/xiWwsoI.jpg

Veel details in de wachtrij
https://i.imgur.com/gM3h6mu.jpg

https://i.imgur.com/h0pnmft.jpg

https://i.imgur.com/687hIXE.jpg


Overigens heeft Walibi mij vandaag zeer aangenaam verrast. Het park ligt er enorm groen en verzorgd bij, in Exotic World zijn heel wat effecten die eerder kapot waren (de ananas, de vlag in de wachtrij van Tiki-Waka, de muziekinstrumenten) opnieuw gemaakt, de operations waren zelfs op een zeer rustige dag als vandaag prima en het personeel is zeer vriendelijk. Ik hoop dat ze een mooi zomerseizoen tegemoet gaan!

etwien
13-06-19, 22:37
Hoe hard ik een afkeer had van het park anno 2013, hoe gek ik ervan ben anno 2019!

Walibi heeft natuurlijk nog vele werkpunten, vooral op communicatief vlak, maar de vooruitgang die het park inmiddels maakte sinds Pulsar had ik nooit durven dromen ...

yelle8
13-06-19, 23:09
https://i.imgur.com/rkuk7dj.jpg

Die verlichtingspalen, heerlijk!

simon
14-06-19, 11:58
Het zijn zo'n kleine details die het net doen om de sfeer extra te verhogen. Dit belooft alleen maar voor de toekomstige projecten die ook nog op de planning staan. We mogen echt trots zijn op Walibi :)

Azmidiske
14-06-19, 14:35
Misschien een domme vraag, maar ik heb de opbouw van Fun World niet helemaal tot in de details gevolgd: hebben ze in de kinderzone nabij Psyke alle verwijzingen naar The Music Battle (en bijbehorende personages) weggehaald? Of zijn dar nog steeds sporen van terug te vinden?

Nathan G
14-06-19, 16:03
Misschien een domme vraag, maar ik heb de opbouw van Fun World niet helemaal tot in de details gevolgd: hebben ze in de kinderzone nabij Psyke alle verwijzingen naar The Music Battle (en bijbehorende personages) weggehaald? Of zijn dar nog steeds sporen van terug te vinden?

Nee, de eerdere verwijzingen, zoals de personages bij de kinderattracties, zijn er nog gewoon :)

etwien
15-06-19, 19:39
Ik was er vandaag weer, en was meer dan blij met wat ik aantrof. Karma World is PRACHTIG afgewerkt intussen, alle effecten (voor zover het weer het toeliet) van Radja River werkten, Le Palais Du Genie werkt terug perfect en alle tekst die jaren niet hoorbaar was is er terug, Challenge Of Tuttankhamon zijn effecten werkten allemaal, ZELFS het vuur (ok, slechts 1 pan van de 2 maar ach).

Ook Exotic World straalde, personeel was SUPER vriendelijk, top operations zoals gewoonlijk, ... Walibi, een DIKKE PLUIM!

K-ToF
15-06-19, 22:40
Ik heb ook gehoord dat de countdown bij de achterwaartse afdaling van FlashBack terug is?
Ik ben trouwens enorm benieuwd wat ze daar volgend jaar van gaan maken. Ergens zou ik het niet zo erg vinden. Die veel te felle kleuren van FlashBack en Psyk? steken te fel af bij de rest van het park!

etwien
16-06-19, 08:58
Ik heb ook gehoord dat de countdown bij de achterwaartse afdaling van FlashBack terug is?
Ik ben trouwens enorm benieuwd wat ze daar volgend jaar van gaan maken. Ergens zou ik het niet zo erg vinden. Die veel te felle kleuren van FlashBack en Psyk? steken te fel af bij de rest van het park!

De countdown is inderdaad terug!

Gilles
17-06-19, 10:24
Ik herschrijf wat ik over Ameworld schreef over mijn laatste bezoek op vrijdag:

- We weten nu onze kleuren in Popcorn Revenge, een stipje kleur is op elk pistool, en de stippen op de schermen lijken een beetje groter. De triggers lijken ook makkelijker te controleren.

- Karma World is gedetailleerder, inclusief de fontein die nu "tijdens de moesson" werkt (als het regent, wordt er water verzameld en stroomt), fietsen en een tuk-tuk toegevoegd in het landschap, de zwengel om de fietswielen te draaien bij de uitgang van Popcorn die is vernieuwd.

- De markt in het Paleis van de Geest is terug en veel mooier dan vorig jaar!

- Fun Pilot is open en is het inderdaad leuk voor de allerkleinsten!

- Er is een nieuwe projectie (deze keer onbeweeglijk, en erg blauw) op het Psyk?-monster, de andere had 5 jaar niet gewerkt, dus het is goed nieuws!

- Toetanchamon is beter in vorm: Gaudet in de rij is in beweging, een van Ulta's vlammen werkt (en het is al een optreden), en Golden Seth's geluid werkt goed (misschien was dat eerder dit seizoen al het geval).

Dit bezoek was een aangename verrassing, de laatste keer dat ik hier kwam was met Pasen :P

etwien
17-06-19, 21:00
Ik herschrijf wat ik over Ameworld schreef over mijn laatste bezoek op vrijdag:

- We weten nu onze kleuren in Popcorn Revenge, een stipje kleur is op elk pistool, en de stippen op de schermen lijken een beetje groter. De triggers lijken ook makkelijker te controleren.

- Karma World is gedetailleerder, inclusief de fontein die nu "tijdens de moesson" werkt (als het regent, wordt er water verzameld en stroomt), fietsen en een tuk-tuk toegevoegd in het landschap, de zwengel om de fietswielen te draaien bij de uitgang van Popcorn die is vernieuwd.

- De markt in het Paleis van de Geest is terug en veel mooier dan vorig jaar!

- Fun Pilot is open en is het inderdaad leuk voor de allerkleinsten!

- Er is een nieuwe projectie (deze keer onbeweeglijk, en erg blauw) op het Psyk?-monster, de andere had 5 jaar niet gewerkt, dus het is goed nieuws!

- Toetanchamon is beter in vorm: Gaudet in de rij is in beweging, een van Ulta's vlammen werkt (en het is al een optreden), en Golden Seth's geluid werkt goed (misschien was dat eerder dit seizoen al het geval).

Dit bezoek was een aangename verrassing, de laatste keer dat ik hier kwam was met Pasen :P

+ De countdown van Flashback is na jaren afwezigheid terug
+ Het geluid in Le Palais Du G?nie werkt terug optimaal
+ De locomotieven van Calamity Mine zijn voorzien van zo’n typische bel (ik denk niet dat Calamity Mine dit ooit zelfs had?)

Walibi is echt zo’n fijn park geworden ...

yelle8
17-06-19, 21:33
+ De locomotieven van Calamity Mine zijn voorzien van zo’n typische bel (ik denk niet dat Calamity Mine dit ooit zelfs had?)

De locomotieven van al de treintjes zijn zelfs volledig vernieuwd (toch zeker de carrosserie).

Nathan G
17-06-19, 21:43
De locomotieven van al de treintjes zijn zelfs volledig vernieuwd (toch zeker de carrosserie).

Aha, dat verklaart een hoop! Ik zag bij mijn bezoek vorige week vanuit Tiki-Waka 3 locomotieven van Calamity Mine backstage staan. Ik dacht toen nog "ik wist niet dat ze die in reserve hadden staan", wellicht waren het de oude locomotieven.

yelle8
17-06-19, 21:55
Aha, dat verklaart een hoop! Ik zag bij mijn bezoek vorige week vanuit Tiki-Waka 3 locomotieven van Calamity Mine backstage staan. Ik dacht toen nog "ik wist niet dat ze die in reserve hadden staan", wellicht waren het de oude locomotieven.

Klopt, bij ons stonden er toen daar drie volledig ingepakte locomotieven klaar :)

Gilles
18-06-19, 10:15
Inderdaad, dat ben ik vergeten te vermelden ^^

Het lijkt me dat een deel van de treinen bij Calamity Mine vorig jaar al gerenoveerd waren, maar ik kan het mis hebben.

In het Paleis van de Geest zijn er nog steeds enkele defecten (sommige luidsprekers werken maar zijn niet erg hoorbaar, de luidsprekers kraken aan het begin van de show, er zijn wat synchronisatieproblemen en het tapijteffect werkt nog steeds niet), maar het wordt steeds beter dus ik heb vertrouwen.

Trouwens, ik heb een vraag voor degenen die het Paleis in zijn begintijd kenden:
Aan het begin van de mainshow, wanneer Babas in de fontein is, roept Zanzar "Mais attention, tu arroses les gens !" ("Maar let op, je water mensen!") tegen hem, maar ik ben nooit nat geweest.
Heeft iemand ooit iemand dit effect in werking gezien?

Penguin123
18-06-19, 20:04
Vandaag voor het eerst Karma World en Fun World ontdekt. Ik moet echt zeggen dat Walibi dit ongelooflijk mooi gedaan heeft. Leuke details overal maken het geheel compleet. Vooral de themamuziek vond ik echt fantastisch voor de gehele ervaring en sfeer van de gebieden. Ook Popcorn Revenge is zeer geslaagd. Het is echt een goede attractie! Ik merk wel dat bijna niemand door heeft dat er daar een attractie is. Heel veel mensen lopen er gewoon voorbij.

Een paar opmerkingen van vandaag:

- Een duidelijk attractie bord voor Popcorn Revenge met wachttijd bord zoals al de grote attracties in Walibi zou goed zijn. Dit zal het duidelijk maken dat er een attractie is.

- Pulsar maar op 1 trein? Is dit gewoonlijk? Zelfs bij wachtrijen van 20/30 mins?

- Flashback oogt echt vervallen. Moss op de baan zelf, het water is vuil en stinkt, en veel roest en vervallen thematisering.

- Buzzsaw stond blijkbaar terug 5 mins ondersteboven met mensen erin. Tweede keer in 2 seizoenen dat dit is voorgekomen dat ik er van weet. Dat kan toch echt niet? Veel EHBO bij de attractie maar sommige bezoekers waren echt onwel zeker met het warme weer. Zelfs iemand zien afgevoerd worden met een rolstoel. Snap niet hoe dit nog een keer is kunnen gebeuren na het geval van vorig jaar.

Ik moet echt zeggen dat ik echt wel verast ben van Walibi. De nieuwe gebieden zien er echt leuk uit, bvb de nieuwe verlichting palen in Karma World zijn echt een leuk detail. Exotic World straalt en CoT oogt ook mooi met effecten die ik de vorige keer niet zag. Leuke sfeer in het park met zeer vriendelijke medewerkers! Goede operations zelfs op een rustige dag.

Het park heeft een belovende toekomst en ik wens hen echt het beste toe. Ze verdienen het zeker :)

Nathan G
18-06-19, 21:35
- Pulsar maar op 1 trein? Is dit gewoonlijk? Zelfs bij wachtrijen van 20/30 mins?

Nee, is niet normaal :p

Ik ben dit jaar al 2x geweest dat men half lege boten moest weg sturen omdat er te weinig volk was, en zelfs toen stonden er twee boten op de baan. Vermoedelijk had je pech en was ??n van de twee defect.

Timo241
19-06-19, 06:58
Toen ik tijdens de paasvakantie met mooi weer in Walibi was, heb ik de single-riders wachtrij genomen en de boot net voor mij had een technisch probleem en zijn de mensen moeten uitstappen. Uiteindelijk zijn ze wel in dezelfde boot terug ingestapt. Maar in de namiddag zag ik dat ze maar met 1 boot reden. De wachttijden liepen dan ook op tot 90min.

Waliboy
07-07-19, 08:18
Zeer veel nieuwe details in de themazone's Fun World & Karma World:

https://www.mupload.nl/img/p0kz8p.jpg

https://www.mupload.nl/img/xty3mw.jpg

https://www.mupload.nl/img/0jr86e0p6f.jpg

https://www.mupload.nl/img/cb13c83t3uw.jpg

https://www.mupload.nl/img/rzwej4y.jpg

https://www.mupload.nl/img/f5910e0.jpg

https://www.mupload.nl/img/04vhlvh0fto.jpg

Dit en veel meer: https://www.facebook.com/themeparkmagic1/

K-ToF
07-07-19, 11:48
Hoera voor het mooiste pretpark van Belgi?? Ongelooflijk om te zien hoe Walibi Belgium zich aan het profileren is als een themapark de naam waardig. Ik schrik er echt elke keer van dat het park detail na detail weet uit te werken en de perfecte sfeer creeert!

In augustus EINDELIJK zelf maar eens al dit moois gaan aanschouwen!

siroccofreakske
08-07-19, 10:47
Volledig akkoord, de nieuwe zones in Walibi zijn ?cht de moeite waard! Ik ben heel benieuwd om te zien hoe het hele park er binnen enkele jaren uitziet als ze heel hun masterplan rond hebben. :)

simon
13-07-19, 17:01
Joepie, het plafond van Delhi'cious is aangepakt! En ook het marktje aan het Paleis van de Geest is teruggekeerd. Inderdaad een dikke pluim voor wat ze nog allemaal blijven toevoegen.

Zeuzzz
24-07-19, 16:35
Weet iemand of het klopt dat de cobra al 2 dagen defect is? Ik zag daarstraks iemand hier iets over tweeten.

etwien
25-07-19, 10:15
Weet iemand of het klopt dat de cobra al 2 dagen defect is? Ik zag daarstraks iemand hier iets over tweeten.

Voor zover ik kan zien is deze momenteel gewoon open. Ik check regelmatig hun wachttijden en heb denk ik slechts 1 keer, gisteren of eergisteren, Cobra op gesloten zien staan ...

EDIT 12:23: ik zie dat hij nu opnieuw gesloten is ...

SanderV
25-07-19, 13:08
Zou het ook niet kunnen dat het iets met de warmte te maken heeft? Ondertussen is hij alweer terug open zag ik net. Het lijken dus maar kleine, korte storingen te zijn als ik het zo hoor.

ojoh
25-07-19, 14:10
Hoogstwaarschijnlijk problemen door warmte. Die installaties hebben het ook zwaar te verduren in deze bakkende temperaturen. En heel veel elektronica is gevoelig aan hoge temperaturen. Denk bvb. aan een gsm die in de zon ligt die gaat ook in veiligheidsmodus gaan.

etwien
25-07-19, 16:14
Intussen is hij alweer ongeveer een uur dicht, Bellewaerde’s 17 jaar oudere broer doet het wel. Iets technisch? Boomerang staat wel veel meer in het groen, terwijl ik vroeger dan weer veel meer voor een gesloten Boomerang stond dan Cobra op zeer warme dagen ...

EDIT: ook vandaag is Cobra gesloten, misschien is er toch iets meer aan de hand dan een simpele storing maar eerder een hardnekkiger probleem?

Polletje
27-07-19, 23:39
Hoogstwaarschijnlijk problemen door warmte. Die installaties hebben het ook zwaar te verduren in deze bakkende temperaturen. En heel veel elektronica is gevoelig aan hoge temperaturen. Denk bvb. aan een gsm die in de zon ligt die gaat ook in veiligheidsmodus gaan.
Goed mogelijk: gisteren constant in actie gezien.
't Was er toen een pak frisser met veeeel regen: iets waar Cobra en Pulsar blijkbaar wel beter tegen kunnen. Weerwolf iets minder want die bleef verschillende keren in het station.

K-ToF
27-07-19, 23:56
Nog een extraatje dit seizoen: Walibi organiseert naast de nocturnes van 3 en 10 augustus twee extra nocturnes op 24 en 30 augustus. Deze laatste twee dagen blijft Walibi tot 22u00 open.

1196

Bron: Walibi Belgium

ojoh
28-07-19, 15:27
Volgens mij echt wel te wijten aan de warmte. Los van het falen door oververhitting van elektronica zijn er nog andere zaken zoals bvb uitzetting van materialen. Lijkt misschien ver gezocht maar als door deze "minimale" uitzettingen een sensor uit positie komt, zal de attractie keer op keer in storing / veiligheid komen.

Oke die zijn daar op voorzien hoor ik hier al velen denken. Vergeet niet afgelopen dagen zijn de algemene hitterecords gesneuveld. Je kan marge pakken op berekeningen, maar deze is niet overdreven. Ten tijde van de bouw van cobra (in volle zon trouwens (dacht ik toch)) waren dagen met 30+ ?C lang niet zo veel voorkomend als nu.

nicooke
04-08-19, 07:59
Gisteren ben ik nog eens naar wailibi geweest na meer dan 10 jaar.
Wat moet ik zeggen dat daar heel veel veranderd wat ik vroeger echt een verouderd park vond is nu beetje bij beetje een modern park aan het worden.
De nieuwe zones zien er echt heel mooi uit en echt heel mooi uitgewerkt dit is hoe het moet in de huidige tijd want mensen willen graag een beleving.
De zone van tiki waka is voor mij de mooiste zone van het park dit is echt van een hoog niveau.
De zone dat rond India draaid vind ik heel sfeervol, popcorn revange is echt wel een leuke meerwaarde in die zone.
Maar dan heb je de zones die nog niet zijn aangepakt en daar zie je dan weer de afgeleefde wachtrijen enzo, maar ben er zeker van dat dit goedkomt.

Gisteren waren er wel heel wat storingen zoals pulsar,challange of toetanchamon,spyke underground,dalton terror.

Het moet gezegd worden na maar dan 10 jaar heb ik toch een hele leuke dag gehad in walibi en ben ik benieuwd naar de toekomst.

zottewoef
04-08-19, 19:33
Ben vorige week ook nog eens naar Waver afgezakt. Niets dan positief over de laatste toevoegingen aan het park (Tiki Waka, Pulsar en Pop corn Revenge en Fun Pilot). Geen storingen en het park lag er zeer proper bij.

De enige minpunten waren voor mij Calamity Mine en Weerwolf. Vooral bij deze laatste lijkt het alsof je tijdens de rit aangevallen en verscheurt wordt door een weerwolf! Met voorsprong de slechtste woodie ooit! Hiertegen lijken Bandit en Coaster Express een soepele baan! Na de rit waren de blauwe plekken bij ons allen niet op 2 handen te tellen! Walibi, a.u.b. kijk naar de collega's in Holland en geef dit onding de remake die het nodig heeft!

Ook was ik aangenaam verrast dat zo goed als iedere parkmedewerker Nederlands praat of toch op zijn minst de moeite doet om het te spreken.

nicooke
04-08-19, 22:11
Met de weerwolf had ik ook het gevoel van deze mag toch echt eens onderhanden genomen worden, als ik uitstapte had ik gewoon hoofdpijn en toen dacht ik dat is de eerste attractie die mij dat gegeven heeft.

Timo241
04-08-19, 23:02
Nou, ik ben in de paasvakantie geweest en toen vond ik hem bet meevallen. Wel licht schokkerig ja, maar ik had er heel veel plezier in. Ik hoop dan ook ten zeerste dat die NIET dezelfde behandeling krijgt als zijn, weliswaar mindere, broertje. Een retracking van bepaalde delen zou wel mogen ja. Maar desnoods zet RMC er maar een nieuwe naast, zoals Zadra. Een maand later heb ik Bandit gedaan en deze is vele malen slechter als Weerwolf

Belgiumcoasterfreak
05-08-19, 07:16
Zaterdag ook mijn jaarlijks bezoekje gebracht aan Wavre. Tegen de namiddag de parking opgereden en was verbaast hoe vol deze stond. Tijdens de Halloween-periode was ik dit gewoon, maar in de zomer r is het toch weer even geleden dat ik dit zelf nog heb meegemaakt! Desondanks heeft Walibi weer bewezen wat een capaciteits monster ze zijn geworden de laatste jaren. Ondanks de drukte bleven de meeste wachtrijen nog binnen de perken. Er werd zelfs door sommige operatoren gelopen om de trein op maximum snelheid te kunnen dispatchen (top crew ook bij Psyke en Weerwolf!). Ik waande mijzelf precies in EP in sommige gevallen qua doorstroom. Er waren inderdaad wel het en der wat storingen, maar belangen na niet zoveel als in het Hollandse broertje (wat ik enkele weken prior dit bezoekje heb mogen onder ondervinden). Ze waren ook vaak zo snel opgelost dat ik ze eigenlijk quasi nooit opmerkte.

Enige storing dat echt wel opviel was bij Pulsar, waar er hierdoor een boot is afgegooid. En dan is het echt dramatisch qua doorstroom als je een half volle speed pass wachtrij hebt per boot. Via de single riders line zat ik er na een vijftal boten in, maar de gewone queue was met een wopping 70 minuten de langste die ik die dag zag. En dan moet je weten dat de achtrij 'maar' gevuld was tot aan het raampje waar je naar de splash zone kan kijken...

De weerwolf vond ik persoonlijk al iets beter rijden dan vorig jaar, maar nog steeds niet fantastisch. Zeker omdat ik express de zitjes aan de wielkassen heb vermeden en ik ook in het midden van de trein heb plaatsgenomen. Zelf opteer ik ook het liefst door een retrack van de hand van GCI met de introductie van Millinenium Flyers, net zoals Ghostrider in KBF heeft gekregen. Al zie ik RMC op termijn ook wel op de proppen komen. Zeker gezien het toch al een geruime tijd geleden is dat dat Weerwolf de nodige Tlc gekregen heeft... Bewuste keuze van het park?

Popcorn Revenge vond ik overigens een erg toffe attractie. Misschien wat kort, maar ik vond het vooral fijn dat elke rit net dat ietsje anders was. Enkel jammer dat de wapens het niet altijd naar behoren deden en dat mensen het opsplitssyteem niet begrijpen, tot frustratie van de plaatselijke operator. Karma world zelf vond ik een verbetering, enkel sneu dat radja wat aan zijn lot is overgelaten en dat het paleis nu wat ongelukkig in Fun World staat te staan.

Trouwens, nog even terug naar Exotic World: hoe populair is dit gebied wel niet? Van het meest verlaten stukje park in Belgi?, naar een van de grootste public pleasers op dit moment! Echt nog nooit zoveel volk achteraan het park geweten. Het is ook al lang geleden dat ik steeds een volle wachtrij CoT moest trotseren, wat overigens nog meeviel om in te staan (in tijden van Six Flags was dit echt rampzalig). Met de komst van de nieuwe megacoatser in datzelfde gebied heb ik de indruk dat de populariteit van het gebied alleen maar gaat vergroten! Top dit!

Goed bezig Walibi, oprecht benieuwd naar de verdere ontwikkelingen!

simon
06-08-19, 22:40
Ik was er zaterdag ook voor de eerste zomernocturne dit jaar. In tegenstelling tot Halloween ga ik dan vaker wat later naar een park, omdat ik het op een zomerdag sneller gezien heb dan met Halloween als er ook spookhuizen te bezoeken zijn. Dat was hier dus ook het geval: wij zijn er rond 14u aangekomen, en het viel mij ook op dat de parking goed vol stond!

Eenmaal binnen in het park gingen we onze Quick Pass ophalen (van ons bezoekje aan de Quick in het voorjaar), en begonnen we aan onze zomerdag vol pret! Toegegeven, de wachttijden waren hoog op het eerste zicht, maar persoonlijk vond ik ook dat er heel vlot werd doorgewerkt. Ik zag ook operators lopen in de stations om zo de attractie te laten vertrekken en aan de volgende dispatching te beginnen. Chapeau!

Jammer genoeg had het park ook te maken met heel wat storingen, want CoT en Cobra heb ik weten uit liggen, net als Pulsar die de hele dag met 1 boot reed. Hier bleven de wachttijden hoog, terwijl die op de meeste attracties in de namiddag goed zakten.

Intussen was het ook geleden van de openingsdag dat ik Karma World met eigen ogen zag, en er zijn nog heel wat leuke details toegevoegd. Hiermee zet het park echt een mooie toon voor de toekomst, waarbij ik vind dat de theming sterker is uitgewerkt dan in Plopsaland. Dusja, voor mij is Walibi Belgium h?t themapark van Belgi?. Wel een minpuntje voor Karma World: als de nacht valt, is het jammer dat de Indische straatverlichting niet werkt.

Dit bezoek was tevens mijn kennismaking met Fun World, en dan vooral Fun Pilot. Zeer leuk baantje dat ik toch best spannend vind voor kleine kinderen. Die kleine kinderen vonden het anders wel heel leuk! Verder ziet de zone er goed uit, maar Exotic World en Karma World vind ik beter uitgewerkt. Het aangepaste pad waarbij je nu door de themazone loopt is zeker een plus, maar dan merk je dat vooral de toiletten, het horecapunt en de nieuwe achtbaan het meeste geld gekregen hebben. Het oude Walibi Playland heeft vooral een laagje verf gekregen, en oogt zo wel fris, maar vind ik wat vloeken met de rest van Fun World. En hier was ik echt teleurgesteld wanneer de duisternis viel, want buiten de verlichting in het station van Fun Pilot en de lampionnen aan Fun O Clock was het er echt donker. Het Paleis van de Geest werd zo opeens een spookhuis, want hier stond je echt in het donker. Hopelijk worden hier nog verder details (en lampionnen) in de toekomst toegevoegd! Oja, wel nog een belangrijk pluspunt: de subtiele link naar Exotic Wordl en Karma World in de wachtrij van Fun Pilot is wel een voltreffer :)

Exotic World ziet er ook nog steeds heel fris uit, en ook hier zijn er nog details toegevoegd, zoals aan de bruggen. De SRL loopt ook vlot bij Tiki Waka, en zie ik ook graag bij andere attracties verschijnen.

De werken in Lucky Luke City zijn ook aan de gang, waarbij er achter de schermen al gewerkt wordt aan de bouw van een nieuw gebouw naast het grote restaurant, alsook het intussen gerenoveerde terras en horecapunt naast GRA. Zeer leuke toevoeging, ook al is het grotendeels in sponsoring met Coca-Cola, ik vind het er subtiel ogen. Misschien kan Plopsa ook eens kijken hoe subtiele sponsoring ook mooi kan zijn?

Ik hoop wel dat GRA bij de opfrissing van het Far West gebied niet vergeten wordt, want die ziet er echt niet meer uit...

Wanneer de avond viel, werd het al snel rustiger in het park, waardoor de wachtrijen ook snel naar beneden gingen. Onze Quick Pass hebben we uiteindelijk wel 'uitgebuit', maar was eigenlijk niet nodig geweest. Vorig jaar konden we nog eens zeuren met de knipjes, maar tegenwoordig wordt elke vorm van Quick Pass / Speedy Pass / 4x Pass gecontroleerd met een scanner. Handig en snel voor de operators! Wij hebben hem uiteindelijk gespendeerd aan Pulsar (na 2x SRL), Tiki Waka (na 2x SRL) en Popcorn Revenge (3e ronde, na 2x gewoon wachten, toen de wachttijd op 20 min. stond, maar irl < 5min. bedroeg)

Grootste minpunt van de hele nocturne vond ik... het gebrek aan sfeer, spektakel, show, animatie. Waar andere parken groots uitpakken met extra (straat)entertainment (Efteling, Toverland, PDP...), zomershows (BBJ, PDP, Bellewaerde...) of challenges (Walibi Holland), was er hier niets van te zien. Het park opende om 10u en sloot om 23u, zonder meer. Geen vuurwerk, geen lasershow, geen extra's. Enkel was er een strand waar een DJ (?) muziek speelde naast de Werewolf, maar ik vermoed dat dit strand er de hele zomer blijft liggen. Neen, op dat vlak kan Walibi wel nog iets meer doen, me dunkt! Zeker wanneer er maar 2 nocturnes zijn, zorg dan dat ze er boenk op zijn aub.

Mogelijks dat de 2 nocturnes rond Fortnite wel nog iets meer te bieden hebben? Je kan in elk geval in de shops niet rond Fortnite heen. In tegenstelling tot de gewone merchandising, die meer en meer wordt buiten gekeken. De snoepwinkel in Lucky Luke City had namelijk nu ook plaats gemaakt voor een Walibi Outlet Store, waar vooral eigen merchandising aan dumpingprijzen verkocht werd.

Last but not least... Werewolf... Sommige vinden die ruw, maar ik merk vooral een verschil tussen de rode en de groene trein. De groene trein is een marteltuig, de rode rijdt best soepel. Misschien een tip voor een volgend bezoekje?

schumacher305
11-08-19, 14:39
Welke attracties hebben een single riders line?

Jak
11-08-19, 17:19
Welke attracties hebben een single riders line?

Voorlopig enkel Tiki Waka en Pulsar.
Challenge of Tutanchamon, Popcorn Revenge hebben wel een voorsorteersysteem en bij zo goed als alle grote achtbanen worden zitplekjes goed opgevuld. Naar mijn mening is een doorgedreven single riders systeem ook niet nodig.

De enige attractie die me daarvoor momenteel geschikt lijkt is Buzzsaw of de Breakdance van het park. Bij de andere attracties zou het de reguliere rij onnodig ophouden vermoed ik.

K-ToF
13-10-19, 20:05
Gisteren kon iedereen een glimps opvangen van de nieuwe uniformen van het personeel. Zoals te zien op de foto blijft rood aanwezig op de jassen. De vernieuwde polo's en fleecetruien van het personeel worden marineblauw.
Volgend jaar zou het nieuwe uniform officieel in gebruik genomen.

1327

Bron foto: Ameworld

Zeuzzz
13-10-19, 20:13
Ze deden mij op het eerste zicht denken aan die van Walibi Holland

Azmidiske
21-11-19, 19:55
Walibi heeft blijkbaar een prijs gewonnen voor popcorn revenge: https://www.nieuwsblad.be/cnt/dmf20191121_04727815
Ik heb het artikel niet supernauwkeurig gelezen, dus ik ben niet verantwoordelijk voor eventuele fouten erin :)