PDA

Bekijk Volledige Versie : [Walibi Belgium] 2019 - Karma World + Fun World



Pagina's : [1] 2

Belgiumcoasterfreak
06-09-18, 16:07
Partner ETF Ride Systems will be presenting the Erratic® Ride on its booth, reveiling the latest
developments during a reception on 25 September at 11am.

Gaan wij meer te zien krijgen over de gondels deze maand? Let's hope so!

K-ToF
25-09-18, 11:42
Gaan wij meer te zien krijgen over de gondels deze maand? Let's hope so!

654

Zoiets als dit bijvoorbeeld? Op de EAS in Amsterdam heeft Jean-Christophe Parent zojuist de gondels van de Popcorn Revenge onthuld!

Bron: Parkerlebnis op Instagram

Belgiumcoasterfreak
25-09-18, 12:04
Ondanks ik *stiekem* gehoopt had op iets 'orginelere' bakjes (kijkend naar de 1 op 1 gelijkenissen met CoT), Is deze qua design en vormgeving zeker oké! Is de theming vooraan een officiële bevestiging dat de Darkride effectief 'Popcorn Party' gaat heten? Op zich geen slechte naam, spreekt tot de verbeelding uiteraard :p.

Belgiumcoasterfreak
25-09-18, 12:23
Dubbelpost:


https://www.youtube.com/watch?time_continue=43&v=B2OfwsQD8rI

Ziet er nog best tof uit moet ik zeggen! Vooral screenbased, wat met de oppervlakte te verwachten was, maar daarom wel anders genoeg dan CoT om in eenzelfde park te staan. Ben benieuwd! Theming ziet er alvast zeer goed uit!

Phadd-F
25-09-18, 12:25
Is de theming vooraan een officiële bevestiging dat de Darkride effectief 'Popcorn Party' gaat heten? Op zich geen slechte naam, spreekt tot de verbeelding uiteraard :p.


Ik hoop echt van niet, wat heeft dat nu met India te maken?! Bollywood ok, maar ik betwijfel of popcorn daar zo ingeburgerd is als bij ons.

Belgiumcoasterfreak
25-09-18, 12:52
Ik hoop echt van niet, wat heeft dat nu met India te maken?! Bollywood ok, maar ik betwijfel of popcorn daar zo ingeburgerd is als bij ons.

Na het zien van de video wordt het op het einde effectief bevestigd dat de Popcorn Party IP dus effectief in WB zal gebruikt worden. De vraag is dan natuurlijk of zij er een andere ride-naam aan gaan geven uiteraard. Heb er niet zozeer problemen mee. Tis niet dat ze in de Polynesische gebieden op deze aardbol racen met zeepkistkarten met maskers op. Denk niet dat je moet verwachten dat Walibi hun themagebieden zo realistisch wil aanpakken hoor. Vind persoonlijk dat cartooneske karakter nog best luchtig genoeg voor in een pretpark.

Pretparkfreak7
25-09-18, 14:05
Ondanks dat het een schermgebaseerde attractie zal worden ben ik er in deze vorm nog redelijk enthousiast over. Er lijkt voldoende zorg te worden besteed aan de aankleding buiten de schermen zelf en ook het idee voor de overgangen tussen de schermen is leuk uitgewerkt. Bovendien kan er door op deze manier te werken zeer spaarzaam worden omgesprongen met de benodigde ruimte voor de attractie. Ik hou van slim pretparkdesign.

Qua naamgeving zou ik 'Popcorn Party' inderdaad wat goedkoop vinden. 'Revenge of the Corn' zie ik daarentegen wel zitten: dat maakt het net dat tikkeltje minder oppervlakkig. Wat mij betreft kan het zonder problemen in een bollywoodzone werken. Het belangrijkste is gewoon dat er met een deftig horeca-punt en twee publiekstrekkers eindelijk een rede is om wat langer in die zone van het park te verblijven. Zolang het er aan de buitenzijde een beetje aantrekkelijke visuele samenhang is, mogen ze wat mij betreft binnenshuis doen wat ze willen.

simon
25-09-18, 16:34
Ziet er knap uit, ook al betreft het best een standaard karretje. Ik heb er alvast vertrouwen in!

bobby turbo
25-09-18, 18:12
Als je de karretjes ziet zou je denken dat de naam Revenge Of The Corn wordt

zilli
25-09-18, 22:33
Nieuwe darkride ziet er wel goed uit voor Walibi.

Is er eigenlijk nog nieuws over de nieuwe rollercoaster?

bobby turbo
25-09-18, 23:07
Nieuwe darkride ziet er wel goed uit voor Walibi.

Is er eigenlijk nog nieuws over de nieuwe rollercoaster?

De kiddie of de mega :p Nee alle gekheid op een sokje geen nieuws meer.

jefke88
26-09-18, 11:00
Ik hoop echt van niet, wat heeft dat nu met India te maken?! Bollywood ok, maar ik betwijfel of popcorn daar zo ingeburgerd is als bij ons.

Tikka Masala Party of Kip Curry Party klinkt niet zo goed waarschijnlijk ;). Zou overigens nogal een bende worden als ze dat daar in de cinema's eten.

T-Bô
26-09-18, 12:11
Ik weet het, je mag pas een oordeel vellen eens je de attractie deed, maar is dit nu zo geweldig en uniek?
Ik zie een passieve Maus au Chocolat/Toy Story Mania variant. Je gaat van scène naar scène (weliswaar via een centraal deel) waar je een spelletje zult spelen. Ik ben zeer blij dat Walibi durft investeren in een darkride, maar op basis van de video's ben ik niet bepaald enthousiast. Benieuwd ben ik wel! Vooral naar uitwerking en verhaal toe.

K-ToF
26-09-18, 12:20
Eerlijk gezegd loop ik ook helemaal niet warm voor deze dark-ride. Het is ook de enige keuze in deze hele heropwaardering van Walibi die ik niet begrijp.

Heel deze Ali Baba zone vind ik er prachtig uitzien en eindelijk krijgt deze zone een volwaardige uitstraling in plaats van de vergane glorie die ze nu is. En dan komt Walibi Belgium af met een schreeuwerige dark-ride in een Arabisch getinte zone met in de hoofdrol...popcorn. Ergens snap ik de opzet van de hele dark-ride wel hoor en het concept ook wel, maar hoeft dat nu écht met popcorn? Popcorn? Een dark-ride rond popcorn. Ongetwijfeld dan nog eens luide, kinderachtig cartooneske popcorn. Ik blijf het een gemiste kans vinden. Het idee rond de dark-ride is okay en vernieuwend, maar het thema vind ik zo'n typische Walibi keuze, zoals ze destijds ook hebben gedaan met de keuze van een 4D-cinema met een hyperactieve spons in de hoofdrol.

Gaat dit een populaire attractie worden? Waarschijnlijk wel. Ligt die mooi in de doelgroep van Walibi Belgium? Waarschijnlijk wel. Gaat die attractie een herhalingswaarde hebben? Waarschijnlijk niet. Ga ik hem doen? Waarschijnlijk wel, maar dan waarschijnlijk ook maar één keer.

Earlyspencer
26-09-18, 13:12
Misschien kan 'Challenge of the Corn' nog? Ik ga dus mee in wat sommigen hierboven sceptisch beweren. Wal. heeft al een interactieve darkride van top-kwaliteit. De nieuwe is met bril en schermen, dat kan m.i. moeilijk beter zijn. De vergelijking met Maus, toch ook al 7 jaar oud, zal gauw gemaakt worden, ook door niet-pretpark-nerds. En de niet-virtuele thematisatie in de wachtrij en tussen de schermen van Maus lijkt me nog moeilijker te overtreffen.

Ik hoop dat Wal.Bel. - in negatieve zin - zich niet spiegelt aan Energylandia: daar hebben ze ook van bepaalde attractietypes meerdere varianten in huis. Wal.Bel. is i.m.o. daarom beter gebaat bij een niet-interactieve donkervaart en wat ik al eerder beweerde: semi-interactieve oldtimers à la Bagatelle, Fort Fun en vele andere.

Positief: De karretjes met zitting in cinema-stijl lijken me erg origineel. En een nieuwe attractie zonder dat een andere actieve attractie moet wijken, is nog positiever. Jammer dat ze de rechten van de geniale Jim Henson niet hebben: https://www.youtube.com/watch?v=B7UmUX68KtE

jefke88
26-09-18, 19:35
Challenge of Tutankhamon heeft vaak de hoogste wachttijd van het park. Nu is de capaciteit van die attractie wel een redelijk drama, maar populair is CoT wel. Ik denk wel dat ze er goed aan gedaan hebben deze attractie uit te kiezen. Een binnenattractie is zeker mooi meegenomen voor het park, en met de beperkte ruimte die ze hebben en hetzelfde budget weet ik niet of er veel meer in gezeten zou hebben.

K-ToF
26-09-18, 23:07
Challenge of Tutankhamon heeft vaak de hoogste wachttijd van het park. Nu is de capaciteit van die attractie wel een redelijk drama, maar populair is CoT wel. Ik denk wel dat ze er goed aan gedaan hebben deze attractie uit te kiezen. Een binnenattractie is zeker mooi meegenomen voor het park, en met de beperkte ruimte die ze hebben en hetzelfde budget weet ik niet of er veel meer in gezeten zou hebben.

Ik vraag mij eigenlijk vooral af of die attractie niet populair lijkt door de lange wachttijden. Want eerlijk gezegd, als ik in Walibi Belgium ben, met eender wie, dan is CoT één van de attracties die iedereen vaak liever links laat liggen. µ

Ik ben trouwens benieuwd wanneer we opnieuw bouwwerven gaan opmerken in het park. Want dat zijn er toch heel wat: de hele Cobra-zone, het nieuwe Italiaanse restaurant, de kinderachtbaan,...toch iets waar men niet te lang mee moet wachten, denk ik dan.

Pretparkfreak7
26-09-18, 23:30
Ik vraag mij eigenlijk vooral af of die attractie niet populair lijkt door de lange wachttijden. Want eerlijk gezegd, als ik in Walibi Belgium ben, met eender wie, dan is CoT één van de attracties die iedereen vaak liever links laat liggen.
Ik vind Challenge persoonlijk steeds een must-do in dat park. Maus au chocolat slaag ik dan weer met plezier over. Als de attractie niet populair was, zou ze toch op rustige dagen bijna wachtrijloos/ verlaten moeten zijn. Meestal hoor ik het omgekeerde.


Ik ben trouwens benieuwd wanneer we opnieuw bouwwerven gaan opmerken in het park. Want dat zijn er toch heel wat: de hele Cobra-zone, het nieuwe Italiaanse restaurant, de kinderachtbaan,...toch iets waar men niet te lang mee moet wachten, denk ik dan.
Vergis je niet: het enige dat er zichtbaar gaat veranderen in de cobrahoek is dat restaurant aan de waterkant: voor de rest krijgen dingen hoofdzakelijk eens een nieuwe verflaag. Dat Walibi een restaurant later in het seizoen opengooit staat wat mij betreft al in de sterren geschreven.

Verder vind ik het ook nogal wiedes dat ze pas na de Halloweenperiode hun pizza-restaurant platgooien: op hun drukste dagen kunnen ze die horecacapaciteit gewoonweg niet missen.

yelle8
28-09-18, 11:22
Hierbij hebben we bij Pretparken.be een uitgebreid artikel geschreven over de voorstelling van de Erratic Dark Ride van ETF Ride Systems en Alterface, en NOMAD van Alterface (inclusief meer foto's en video): https://bit.ly/2IlOb2P

http://pretparken.be/dynamic_pics/thumb_a05aa3a0a4825b2b7dffbbac62c22c8d_640_480_1.j pg

http://pretparken.be/dynamic_pics/thumb_75bce5e269c4195867099fa638776040_640_480_1.j pg

http://pretparken.be/dynamic_pics/thumb_2fc65e4c41cd16c4a182384e14f1ac20_640_480_1.j pg

Jak
16-11-18, 15:36
Ik ben toch ook benieuwd hoe ze dit gaan aanpakken. Ali Baba Land was een themazone waar alles nogal krap op elkaar stond. Vooral met de komst van de Cobra. Benieuwd hoe ze alles gaan themen, maar met Tiki Waka en zijn themazone, komt dat wel in orde denk ik...

En dan gingen ze de kinderzone ook nog aanpakken. Ze gingen het pad helemaal verleggen tot in deze zone, om deze zone meer bij het park te betrekken. Benieuwd hoe dit gaat aflopen. Gaan op die manier hollende kinderen en 'passanten' elkaar niet voor de voeten lopen? Er moet wel plaats gemaakt worden voor de kinderachtbaan, maar ik zou het ook wel spijtig vinden, moest deze zone doorsneden worden door een pad met een hoge bezoekersstroom (zoals de Kermiszone in PDP). Op die manier kunnen ouders niet op hun gemak op een terras zitten terwijl dochterliegf zich uitleeft in de kinderzone. Iets wat wel werkt in Mayaland en de Plopzone (PDP) of Kinderland en de kinderzone (BJB), wat fysisch redelijk afgescheiden is van de 'grote' paden van het park.

jefke88
20-11-18, 16:58
Cobra wordt momenteel geschuurd en krijgt een nieuwe laag verf. Er lijkt een hint in te zitten naar een (logisch) groen/rood-kleurenschema, wat prachtig zou gaan staan denk ik.

Bron: Walibi Belgium Facebook

Pretparkfreak7
20-11-18, 17:28
Hier de bijhorende afbeelding.
696

Groen en rood lijkt me gewaagd in combinatie met de visuals die we gezien hebben van de rest van de zone. Sowieso is zo'n kerstcombi niet echt héél elegant.

Ik vind het bizar dat er zo'n ongeschonden beige grondlaag blijft zitten. Komt dat er niet mee af wanneer die andere lagen worden afgeschuurd?

Ignace
20-11-18, 17:39
Zalig! Ik heb het al vanaf de eerste minuut zonde gevonden dat beide Boomeangs in ons kleine landje dezelfde kleur hadden. Wat mij betreft schilderen ze hem roze en goud met groene stippen.

Nu nog dat station slopen en mijn waardering voor de baan is verdrievoudigd.

ojoh
20-11-18, 17:52
Wordt die wel echt geschuurd? Zijn ze er niet gewoon een grondlaag aan het opzetten?

Kleurenschema groen/rood lijkt me niet ideaal zoals al gezegd is. Too much Christmas.

Op de concepts die vrijgegeven zijn heeft hij nog het huidige kleurenschema. Wat mij nog leuk lijkt is de suports in blauw en de baan geel, hoewel ik zen huidige kleurenschema op de concepts ook ni misstaan vind.

Belgiumcoasterfreak
20-11-18, 17:54
Zalig! Ik heb het al vanaf de eerste minuut zonde gevonden dat beide Boomeangs in ons kleine landje dezelfde kleur hadden. Wat mij betreft schilderen ze hem roze en goud met groene stippen.

Nu nog dat station slopen en mijn waardering voor de baan is verdrievoudigd.

En Sunkid treinen please! Ben benieuwd welk kleurtje de baan krijgt!

Ignace
20-11-18, 17:57
En Sunkid treinen please! Ben benieuwd welk kleurtje de baan krijgt!

Als de Cobra Sunkid treinen krijgt, zijn (wat mij betreft) de drie beste coasters van België toevallig drie shuttle coasters in Walibi Belgium :p.

Azmidiske
20-11-18, 19:50
De ombouw van deze zone was een beetje naar de achtergrond geraakt toen het nieuws over de coaster van 2021 kwam, dus goed dat we ook hier wat meer informatie krijgen.

Prima dat Cobra herschilderd wordt! Al vanaf het begin was ik blij dat ze deze baan gingen behouden, want ik heb hem altijd zwaar ondergewaardeerd gevonden. Stiekem hoop ik ook wel op een Sunkid-trein al heb ik die zelf nog nooit kunnen uittesten. Mijn mening sluit dus helemaal aan bij Ignace (want mijn favoriet van 28 credits is nog steeds een andere shuttle in Walibi Belgium ;) )

Supports in blauw en gele baan is wel mooi, maar op oude youtubefilmpjes zag ik dat Boomerang in Bellewaerde dit kleurenschema ook al gehad heeft. En ook hier volg ik Ignace, het is jammer dat beide boomerangs in ons kleine landje zo erg op elkaar lijken. Dus ik hoop toch op iets anders. Waar halen jullie het idee voor groen vandaan? Op de foto zie ik zelf niets dat groen suggereert?

dennis8baan
29-11-18, 14:52
Aanstaande vrijdag is er iemand van Walibi Belgium te gast in een radioprogramma van de lokale radio zender Radio Scorpio. Hopelijk laten ze daar iets meer los over de nieuwe darkride.
https://www.facebook.com/cafedevrijdag/photos/a.553457858410420/552495855173287/?type=3&theater

Jak
03-12-18, 17:41
Ook Walibi Belgium heeft hun kalender openbaar gemaakt. Vaak van 10 tot 18u open.

Uitzonderingen daarop zijn:
- 2 nocturnes tijdens de zomervakanties, tot 23u
- 7 nocturnes tijdens Halloween tot 22u

Nathan G
03-12-18, 17:57
Ook Walibi Belgium heeft hun kalender openbaar gemaakt. Vaak van 10 tot 18u open.

Uitzonderingen daarop zijn:
- 2 nocturnes tijdens de zomervakanties, tot 23u
- 7 nocturnes tijdens Halloween tot 22u

8 nocturnes met Halloween ;) heerlijk om te zien dat men daar steeds harden op blijft inzetten!

Ook tof dat men bijna heel de zomervakantie open blijft tot 19u.

simon
04-12-18, 12:31
2 zomernocturnes zijn toch weer zo beperkt?
En persoonlijk hoop ik nog steeds op een verlenging van de Halloween nocturnes

Zeuzzz
04-12-18, 13:44
2 zomernocturnes zijn toch weer zo beperkt?
En persoonlijk hoop ik nog steeds op een verlenging van de Halloween nocturnes

Ik vermoed dat dit heeft te maken met de vergunning die Walibi heeft. Ze mogen maar een aantal dagen per jaar een nocturne organiseren.

jefke88
04-12-18, 13:51
Die zomernocturnes zijn de laatste jaren ook nooit echt extreem succesvol heb ik de indruk. Deels door het feit dat extra entertainment in het park ontbreekt, maar blijkbaar doet de gemiddelde mens op zaterdagen in de zomervakantie tegenwoordig andere dingen: het barst van de festivals tegenwoordig, BBQ's, zomerbars of men is gewoon aan zee of ligt te bakken aan 1 of andere Costa of Riviera. Het is niet voor niks dat bvb Walibi Holland en Toverland zomernocturnes op woensdagen doen. Mensen hebben evengoed vakantie en vrijaf, maar op een woensdag zijn er minder activiteiten dan in een weekend en is men sneller overtuigd naar een zomernocturne in een pretpark te gaan.

Volgens mij mijden mensen deze zomernocturnes op zaterdag ook uit angst voor extra drukte, die er naar mijn mening niet echt is.

Belgiumcoasterfreak
18-12-18, 12:27
Iemand al toevallig eens in Aqualibi geweest en ons een update kan brengen van de werken? Is cobra al volledig overschilderd? Vlot het daar wat?

Walibi kennende zal alles wel 'op zijn gemakje' gaan als het aan werksnelheid zal liggen haha :p.

Waliboy
19-12-18, 22:39
Iemand al toevallig eens in Aqualibi geweest en ons een update kan brengen van de werken? Is cobra al volledig overschilderd? Vlot het daar wat?

Walibi kennende zal alles wel 'op zijn gemakje' gaan als het aan werksnelheid zal liggen haha :p.

Hierbij het antwoord:

https://www.mupload.nl/img/2ykjvhc53i6.jpg

https://www.mupload.nl/img/7jpxw9zasii.jpg

https://www.mupload.nl/img/2epyks64ueex.jpg

Bron: https://www.facebook.com/WalibiWeb

Ignace
19-12-18, 22:40
Is dat de definitieve kleur voor Cobra? Ik vind het mooi!

Joran
19-12-18, 22:48
Inderdaad! Mooi!

Ze zijn goed bezig daar weer. Heb er wel vertrouwen in dat het op tijd af geraakt.

Polletje
20-12-18, 01:29
Daar wordt goed doorgewerkt zo te zien.

Azmidiske
20-12-18, 15:43
Is dat de definitieve kleur voor Cobra? Ik vind het mooi!

Ik meen ergens gelezen te hebben dat deze beige-witte kleur slechts een grondlaag zou zijn. Dan verwacht ik andere definitieve kleuren, maar schiet me niet dood als ik me vergis ;)

Tijdens de winter hoop ik toch ook op af en toe nieuwe bouwfoto's. Al zal veel werk binnen in een reeds bestaand gebouw plaatsvinden en leent zich dat natuurlijk minder tot het maken van goede foto's.

Iemand een idee wat er met het station van Cobra zal gebeuren? Zelf had ik totaal geen problemen met de huidige circustent, maar ik ben één van de weinige forumleden die er zo over denkt :p Echter hoop ik wel dat een eventueel nieuw station terug een open constructie zou worden (tent of afdak). Volgens mij zouden de operatoren van Cobra na een werkshift in een gesloten gebouw half doof zijn, want die remmen maken best veel lawaai. En een professioneel park moet naar mijn mening zeker ook rekening houden met zijn personeel!

simon
20-12-18, 17:08
Wat? De Blood Bar is ook weg? Weer een 'spookhuis' minder volgend jaar? :(

Ggolt
20-12-18, 18:57
Ik dacht gelezen te hebben dat de definitieve kleuren een soort beige/bruin-goud zouden worden. Deze huidige kleuren lijken mij niet veel te maken te hebben met het ‘Bollywood-thema’, eerder een beetje flets.. dat goud zou niet misstaan denk ik!

yelle8
20-12-18, 19:22
Is dat de definitieve kleur voor Cobra? Ik vind het mooi!

Nee, dat is nog maar de grondlaag, de uiteindelijke kleuren zijn beige/bruin met goud.


Wat? De Blood Bar is ook weg? Weer een 'spookhuis' minder volgend jaar? :(

Jup, die wordt volledig verwijderd zei de technisch directeur in Brakesection Magazine :)

Bellewaerde2001
21-12-18, 00:01
Ik vrees een beetje dat Walibi hun Halloween event ingrijpend zal veranderen de komende jaren en misschien zelfs iets minder uitgebreid wordt, valt enkel nog af te wachten...

etwien
21-12-18, 00:34
Ik vrees een beetje dat Walibi hun Halloween event ingrijpend zal veranderen de komende jaren en misschien zelfs iets minder uitgebreid wordt, valt enkel nog af te wachten...

Het zou mij ten stelligste verbazen dat ze zo’n onwijs populair evenement downgraden. Never change a winning team!

Volgend mij komt de blood bar, welicht onder een andere naam, terug op een nieuwe locatie. De 2 treinstations staan nog vrij en zijn qua grootte zeker voldoende om een pop up bar te huisvesten.

Wat mij dit jaar wél opviel is dat Exotic World amper tot niet ondergedompeld werd in de Halloween sfeer ...

Michielsken
08-01-19, 20:22
Hoe zit het nu eigenlijk met dat kindergebied? Daar hebben we nog niets van gehoord of gezien...
En de nieuwe inkom/toegangszone is uitgesteld, maar tot wanneer net? En kan dit laatste dan ook betekenen dat er nog projecten uitgesteld gaan worden, want volgens mij is die inkomzone geen simpel project dat ze er dan maar 'bij' kunnen nemen.

belgiumfalcon
08-01-19, 21:05
ingang is verzet naar 2020 dacht ik

Jak
08-01-19, 22:09
Hoe zit het nu eigenlijk met dat kindergebied? Daar hebben we nog niets van gehoord of gezien...
En de nieuwe inkom/toegangszone is uitgesteld, maar tot wanneer net? En kan dit laatste dan ook betekenen dat er nog projecten uitgesteld gaan worden, want volgens mij is die inkomzone geen simpel project dat ze er dan maar 'bij' kunnen nemen.

Kindergebied lijkt me niet zo'n complexe uitdaging voor Walibi Belgium. We weten dat ze niet zo hard doorwerken in Walibi, maar ik zie ze dit nog wel flikken hoor. Ik dacht dat de bestaande kinderzone ook werd opengetrokken. Ik denk dat de werkzaamheden zich vooral situeren op het herconstrueren van paden en plantsoenen. De achtbaan kan er snel komen. Zoiets duurt toch niet zo lang?

De ingang lijkt me ook vooral te gaan om het zetten van nieuwe hekken, muren herverven en vloeren reconstrueren. Wanneer ze dat goed plannen, lijkt me dat wel snel te realiseren. In mijn ogen is het opbouwen van Karma World één van de moeilijkere te ontwikkelen gebieden. De ruimte is schaars in die hoek, er moet een heel nieuw gebouw worden opgetrokken, een nieuwe ride in een bestaand gebouw, ...

Ik zou niet meteen denken dat ze projecten gaan schrappen. In Walibi Rhone-Alpes gaan ze ook gewoon door.
En in Walibi Holland gaan ze ook onverminderd door met hun festivalization. :confused: Waar ik me toch eerder grote vragen bij stel dan bij het verplaatsen van een project in ons belgenpark.

K-ToF
08-01-19, 23:33
De ingang lijkt me ook vooral te gaan om het zetten van nieuwe hekken, muren herverven en vloeren reconstrueren. Wanneer ze dat goed plannen, lijkt me dat wel snel te realiseren. In mijn ogen is het opbouwen van Karma World één van de moeilijkere te ontwikkelen gebieden. De ruimte is schaars in die hoek, er moet een heel nieuw gebouw worden opgetrokken, een nieuwe ride in een bestaand gebouw, ...


Ik denk toch dat de vernieuwde inkom, samen met de Afrikaanse zone, één van de meest ingrijpende veranderingen is binnen het park hoor.

Vergeet bijvoorbeeld niet dat de inkom van het park een volledig nieuw doel krijgt. Niet alleen komen er daar nieuwe kassa's, er komt ook een punt voor tassencontrole, de inkom zal volledig opengetrokken worden om één geheel te vormen met die van Aqualibi, er komen nieuwe horecapunten en ik dacht zelfs een nieuwe shop en een visitors center. Daarnaast kun je zien dat er tussen de parking en de inkom een volledig nieuw plein komt te liggen met onder andere waterpartijen en fonteinen. Toch geen kleine dingen als je het mij vraagt!

etwien
09-01-19, 00:00
Ik hoop vooral dat ze ook de Parking volledig menemen zodat deze er ook een stuk netter en ordelijker uitziet, het is tenslotte de eerste indruk bij het betreden van het domein ...

Polletje
09-01-19, 01:03
Ik hoop vooral dat ze ook de Parking volledig menemen zodat deze er ook een stuk netter en ordelijker uitziet
Ik vind het bij Walibi best nog aanvaardbaar. Er zijn parken met duurdere parkings waar je auto veel meer heen en weer wordt geschud.

Jak
09-01-19, 14:22
Ik vind het bij Walibi best nog aanvaardbaar. Er zijn parken met duurdere parkings waar je auto veel meer heen en weer wordt geschud.

Deels mee akkoord. Wel wordt ik om de één of andere reden steeds naar de zijparking gestuurd (links van Aqualibi, achter de personeelsparking). Die parking is echt gewoon een kale vlakte met grind. De enkele vuilbakken die er staan, dateren uit het Six-Flagstijdperk en de struiken tierden welig, de verlichting is er beperkt tot één verstraler. De reguliere parking is zeker nog in orde. Buiten dat misschien enkele plantenbakken gebarsten zijn. Zeker het stuk tussen de ingang en de weg waar je de parking komt opgereden is toch nog in orde, maar het achterste stuk aan de slagbomen (om het park uit te rijden) en die grindparking langst de zijkant, verdienen zeker eens een opknapbeurt.

Ik heb ook het gevoel dat de groendienst nooit langst de parking passeert. Vele struiken zijn uit de kluiten gewassen en in september 2018 herinnerde ik zelfs dat ik over een asfaltbaantje waar er klim-op op stond om naar die grindparking moest rijden!
Wanneer er klim-op op je wegen staat, dat getuigt toch van weinig aandacht voor je parking?
(zie weg op deze link (weg waar de slagboom op foto gesloten is) https://www.google.be/maps/@50.7038588,4.5958501,3a,75y,90h,90t/data=!3m6!1e1!3m4!1s4-HAvrgRiBmAUMFLVGfygg!2e0!7i13312!8i6656)

Als ze de parking herbekijken, denk ik dat het vooral moet gebeuren op het vlak van groenvoorzieningen.

Michielsken
09-01-19, 14:32
Als je naar die parking moet gaan, dan is het toch altijd echt druk in het park? Want ik heb die parking zelden tot nooit in gebruik geweten bij mijn laatste bezoeken (nuja, dat was ook meestal op een weekdag niet in de vakantie)

En gezien het feit dat er klim-op op de baan staat, en er nog oude SF-vuilnisbakken staan, wil dat ook zeggen dat er zeer weinig gebruik is van dat wegje en dito parking. Om daar dan de onderhoudsdienst werk te laten leveren vind ik wel wat veel gevraagd, er zijn genoeg andere dingen in het park die hierop voorrang krijgen vind ik.

Nu is die grindparking inderdaad niet de mooiste/beste parking die het park zich kan wensen, maar goed genoeg als reserve-parking. De 'normale' parking vind ik goed genoeg. Het enige spijtige aan die parking is het ontbreken van een veilige afscheiding van de stroom bezoekers/auto's.

Jak
09-01-19, 17:04
Als je naar die parking moet gaan, dan is het toch altijd echt druk in het park? Want ik heb die parking zelden tot nooit in gebruik geweten bij mijn laatste bezoeken (nuja, dat was ook meestal op een weekdag niet in de vakantie)

En gezien het feit dat er klim-op op de baan staat, en er nog oude SF-vuilnisbakken staan, wil dat ook zeggen dat er zeer weinig gebruik is van dat wegje en dito parking. Om daar dan de onderhoudsdienst werk te laten leveren vind ik wel wat veel gevraagd, er zijn genoeg andere dingen in het park die hierop voorrang krijgen vind ik.

Nu is die grindparking inderdaad niet de mooiste/beste parking die het park zich kan wensen, maar goed genoeg als reserve-parking. De 'normale' parking vind ik goed genoeg. Het enige spijtige aan die parking is het ontbreken van een veilige afscheiding van de stroom bezoekers/auto's.

In die bezoekersstroom kan ik je vinden. Dat zou er eigenlijk mogen komen. Een redelijke drastische manier zou om de middenbaan van de parking autovrij te maken en de auto's te laten parkeren via de zijkanten.

Ik bezoek inderdaad parken op drukkere momenten. Vooral Walibi bezoek ik wanneer het park afgehuurd is voor een bepaald bedrijf. Dan staat weldegelijk alles vol. Al lijken me ze die grindparking toch veel te gebruiken. Vooral tijdens de Halloweenperiode ben ik daar ook al op beland. En als je dan 's nachts moet terugkeren en je tuimelt in een plas omdat het zo donker is, je kan je geen slechter einde van een dagje pretpark bedenken. Om maar te zwijgen als een kind valt op het grind.

Akkoord dat die autoweg met klim-op niet tiptop in orde moet zijn, maar als er metershoge netels staan, klim-op op de weg ligt en je weet op voorhand dat het op een bepaalde dag enorm druk gaat zijn en je die weg gaat moeten gebruiken, zorg je toch dat die in orde is?
Ze hebben ook duidelijk kaas gegeten van een circulatieplan. Toen het zo druk was moesten we langst dat pad rijden tot helemaal achteraan de parking (aan de uitgang-slagbomen), dan moesten we terugkomen via de centrale autoweg richting parkingang. Aan het middelste kruispunt, waar de medewerkers je aanwijzen of je naar de grindparking, de voorste parking of naar de achterste parking, moesten we dan de bevelen opvolgen.

De doorstroming is echt wel goed georganiseerd. Op die manier werden de files ook vermeden op de grote autoweg en het rond punt bij de hoofdingang voor auto's. Ik kan ze dus daar wel een pluim voor geven, maar ik denk dat wanneer alles heringericht gaat worden, ze met die circulatie rekening gaan moeten houden.

Op die manier raken auto's vlot op hun plek, hebben voetgangers een veilige weg om naar de ingang te wandelen. En dat is toch het doel van een parking in een pretpark. Dat bezoekers vlot en snel kunnen parkeren en vervolgens veilig naar de hoofdingang kunnen?
Tot slot heeft Walibi steeds minder openingsdagen en komen de bezoekers geconcentreerder walibi bezoeken tijdens de openingsdagen. En ook: verwacht Walibi niet meer bezoekers door de nieuwe uitbreidingen? Wanneer de openingsdagen niet uitbreiden (wat gevoelig ligt bij gemeentebestuur en omwonenden), gaan er steeds meer mensen komen. (in Efteling staat de parking toch ook voller als vroeger?)

simon
09-01-19, 17:50
Ik kan me ook wel vinden in een heraangelegde parking met een aantal verbeterpunten:
- duidelijke afscheiding van rij- en wandelstroken
- meer proper groen
- meer signalisatie

Ik doel hiermee wel vooral op de hoofdparking, niet op de zijparking.

Jak
09-01-19, 20:15
Ik kan me ook wel vinden in een heraangelegde parking met een aantal verbeterpunten:
- duidelijke afscheiding van rij- en wandelstroken
- meer proper groen
- meer signalisatie

Ik doel hiermee wel vooral op de hoofdparking, niet op de zijparking.

Volop hiermee akkoord.
Ik bedenk me juist ook dat de zijparking een goed stuk grond zou zijn om een hotel op te bouwen. Misschien laten ze dat gebied bewust braak liggen.

simon
10-01-19, 12:46
Volop hiermee akkoord.
Ik bedenk me juist ook dat de zijparking een goed stuk grond zou zijn om een hotel op te bouwen. Misschien laten ze dat gebied bewust braak liggen.

Ik heb hier ook al aan gedacht, met daarbij eventueel een ondergrondse parking of parkeertoren voor de hotelgasten. Een kleinschalig vakantiepark met enkele lodges zou hier ook perfect kunnen.

Maar volgens mij laten ze het ook braak liggen om te verhuren aan externe partijen. Vorig jaar (2018) hebben er bij mijn weten 2 festivals plaatsgevonden op de parking van Walibi, dus ik vermoed op dat braakliggend stuk grond en niet op de eigenlijke parkeerplaatsen.

K-ToF
16-01-19, 23:36
https://scontent.fbru2-1.fna.fbcdn.net/v/t1.0-9/50089359_10156839773186276_5762120724084948992_n.j pg?_nc_cat=110&_nc_ht=scontent.fbru2-1.fna&oh=cb0e615c00793625c5a3a834527ca3ed&oe=5CCD90C0

Ik ben benieuwd!

Bron: Walibi Belgium

Michielsken
17-01-19, 09:25
Tja, op zich moeten ze wel met nieuws buiten komen, gezien de aard van de werken lijkt het me logisch dat ze dit af hebben als het park opengaat. Daarom niet de darkride (al kan dat perfect gezien ze het gebouw reeds hadden staan), maar de rest zou toch best 'af' zijn, anders heb je een volledig verstoorde verdeling van de bezoekers als ze nog niet door het nieuwe themagebied kunnen.

Enige wat ik nog altijd raar vind, en nog geen antwoord op gevonden heb. Wat gaat er met Radja River en Paleis van de Geest gebeuren? Deze attracties staan op het masterplan ingetekend in de Aziatische zone, maar hebben geen link met Bollywood en staan er ook te ver van af.

matx30
17-01-19, 09:40
Enige wat ik nog altijd raar vind, en nog geen antwoord op gevonden heb. Wat gaat er met Radja River en Paleis van de Geest gebeuren? Deze attracties staan op het masterplan ingetekend in de Aziatische zone, maar hebben geen link met Bollywood en staan er ook te ver van af.

Radja River zou normaal dichter naar het park toe worden getrokken door een extra helling te bouwen naar de ingang die net naast het vliegend tapijt zou uitkomen. Dit zeiden ze toen ze de eerste keer hun masterplan voorstelden en staat op de concept art voor die zone. Wat er met Paleis van de Geest zal gebeuren is me wat een raadsel. Volgens mij zal deze wel binnen de bestaande zone blijven bestaan met misschien hier en daar wat onderhoud, maar toch jammer dat deze attractie zo ver van dat plein ligt.

yelle8
17-01-19, 12:07
Het blijkt louter een PR stunt te zijn:

"POPCORN INVASIE! Kom zaterdag 19 januari 2019 naar Wijnegem - Shop Eat Enjoy en vier samen met Walibi Belgium Wereldpopcorndag! Een klein voorproefje van wat het seizoen 2019 in petto heeft!"
-> https://www.facebook.com/events/535597713618471/?ref=3&action_history=null&__xts__%5B0%5D=68.ARDEeoVsf127pamBYjPcJEckeqDTgXH9 riAYUjXjRJGlUeNL-HdSrKTxzYr9slBljKqRIQdS1syYnPCpcssfecYE8y4e-rQwfm9pGCtr8I8n9WT6_WH1LtvsSJlNQmH3UteS0Az9vm0ezgH B8KbFgK5Z37VM5vfoOl0vwNKTMw_h84YKOkpYpO-hBLWrtuuWRxWGIpWpKLIctGVrqS9_y9hrJVSHKYPNKByXSF1Rk JphBZ9z3kia5u9gXvJzb_XUDMeQy_gmnXfIcUwA&__tn__=-R

jefke88
17-01-19, 13:57
Radja River zou normaal dichter naar het park toe worden getrokken door een extra helling te bouwen naar de ingang die net naast het vliegend tapijt zou uitkomen. Dit zeiden ze toen ze de eerste keer hun masterplan voorstelden en staat op de concept art voor die zone.

Dat zou wel een hele verbetering zijn! Die ingang is altijd al een opstoppingszone geweest, met de ingang/uitgang van de attractie, wachtende mensen die liever niet nat willen worden, de droogcabine's en dat (misplaatst) horecapunt.

Nathan G
17-01-19, 16:15
Ik heb even het concept erbij gehaald, waar inderdaad te zien dat er een nieuw pad (trap?) richting Radja River wordt aangelegd. Hopelijk geven ze die attractie ook meteen een opfrisbeurt zodat hij beter in het thema past. Met Paleis van de Geest gaan ze volgens mij niet heel erg veel doen.

https://i.imgur.com/aMxhpQA.jpg

Joran
17-01-19, 20:43
Keen eye Nathan. ;)

Ik vrees echter voor de revamp van Radja river. Op de concepts is er niet veel 'nieuws' te zien en an sich kan radje er nog wel mee door vind ik. For now. (Als in, ik heb me er vorige zomer er niet echt aan gestoord, alle effecten werkten en geen opvallende slijtage aan de decors imo.)

Paleis v/d geest, tja. Die heeft altijd al wat verloren gelegen hé. Ik vrees ergens dat Walibi deze attractie gaat willen houden, maar dat ze hem verder gaan laten 'verloederen' somehow. (Maar hey, je weet nooit hé.)

Nathan G
17-01-19, 21:13
Paleis v/d geest, tja. Die heeft altijd al wat verloren gelegen hé. Ik vrees ergens dat Walibi deze attractie gaat willen houden, maar dat ze hem verder gaan laten 'verloederen' somehow. (Maar hey, je weet nooit hé.)

Ik denk het ook, al wil ik het woord 'vrees' niet gebruiken. De attractie is helemaal niet in slechte staat en puur op basis van de attractie zie ik ook niet in waarom je hem zou slopen. Ik snap wat je bedoelt met 'verloederen', maar ben toch blij dat het tussen aanhalingstekens staat :p de ligging is idd gewoon wat ongelukkig, en het is geen kermismolen die je zo even verplaatst.

Joran
17-01-19, 21:43
Ik denk het ook, al wil ik het woord 'vrees' niet gebruiken. De attractie is helemaal niet in slechte staat en puur op basis van de attractie zie ik ook niet in waarom je hem zou slopen. Ik snap wat je bedoelt met 'verloederen', maar ben toch blij dat het tussen aanhalingstekens staat :p de ligging is idd gewoon wat ongelukkig, en het is geen kermismolen die je zo even verplaatst.

Goh, nee, hij is niet in slechte staat, maar het steekt toch serieus af tegen Pulsar/Psyké/Tika-waka en bijhorende zone... ;)

Maar indd. Evident is het niet. De ligging is echt zéér slecht in het park...

(Ergens mag hij wel weg van mij hoor. Geloof me, ik heb er veel herinneringen aan als klein kind, maar als een attractie op is, is hij op. En dat gevoel had ik de laatste keer wel echt.)

Jak
19-01-19, 12:35
Goh, nee, hij is niet in slechte staat, maar het steekt toch serieus af tegen Pulsar/Psyké/Tika-waka en bijhorende zone... ;)

Maar indd. Evident is het niet. De ligging is echt zéér slecht in het park...

(Ergens mag hij wel weg van mij hoor. Geloof me, ik heb er veel herinneringen aan als klein kind, maar als een attractie op is, is hij op. En dat gevoel had ik de laatste keer wel echt.)

Ik zou het toch spijtig vinden moest hij verdwijnen. Het is één van de laatste infill attracties die het park rijk is. Bovendien vond ik het, doordat hij juist naar achter was geplaatst, nooit echt vloeken. Ok, het sluitte niet goed aan bij het kindergedeelte, maar een kindergedeelte steekt altijd wel af tegen zijn omgeving. In Bellewaerde zien we dat ook tov de inkomstzone, kettingmolen, ...

Het sluit nog goed aan bij Radja River. Als beide worden herbekeken, dan kunnen ze Het Paleis daar mooi aan koppelen. En als de Fun zone dan begint achter Het Paleis.

Blijft alleen de vraag hoe prominent aanwezig de achtbaan natuurlijk gaat zijn. Ze wouden toch ook het kindergedeelte open trekken, dan komt het biet bepaald in het voordeel van deze attractie uit.

Net zoals met Salsa Il Y Fiesta en de Vikingboten, die toen tussen wal en schip vielen bij de ontwikkeling van Exotic World, gaan we hier dus ook een probleemattractie hebben.

Volgens mij zal Walibi na het gehele investeringsplan alle attracties bekijken die niet zijn meegenomen in het investeringsplan en deze vervolgens verwijderen, rethemen, opwaarderen, verplaatsen. ...

Jak
19-01-19, 12:37
Momenteel kan je in het Wijnegem Shoppingcenter foto's nemen omtrent de nieuwe attractie.

De theming van Deze stand lijkt al hoogwaardig. Hopelijk gaat de attractie zelf van even hoogwaardige kwaliteit zijn. Toont wel al direct de sfeer aan die ze willen neerzetten. Mooi zo!

Michielsken
19-01-19, 13:15
Wat ze wel nog kunnen doen is achter paleis van de geest een nieuwe (indoor)attractie zetten, waarbij de wachtrijzich een weg baant tussen RR en Paleis van de geest. Eventueel overdekken ze die ingang + wachtrij dan nog in een gevelrij die aansluit bij het paleis van de geest, met een klein horecapuntje erbij aan de overkant (waar die picknicktafels staan) en je hebt een nieuw Arabisch themagebied(je).

yelle8
19-01-19, 13:30
Momenteel kan je in het Wijnegem Shoppingcenter foto's nemen omtrent de nieuwe attractie.

De theming van Deze stand lijkt al hoogwaardig. Hopelijk gaat de attractie zelf van even hoogwaardige kwaliteit zijn. Toont wel al direct de sfeer aan die ze willen neerzetten. Mooi zo!

Enkele foto's:

https://www.facebook.com/Pretparkenbe/posts/2083470501737920?__xts__%5B0%5D=68.ARBg0Zc2q1l5rcU taQKhKMUOLmEdTf5r42K2yp6YmCVaBzlzR1mUhH9kiLuGxQHUO 4Ixc1jWmqonYSjptHRFRf5MKZVhZ-xVNhWDL6p_aTW-0QLcjDZiKqqeADvpUo01_CWZSI7SUYWocd9vsjUtFIbDGno0sR QAWm3Xg4pWWi4pt2bSCrvf9NGshlTQN61cK0BxHFHyUOkASbuf vgv6AiOYHztKcy0AzbQMCl81TofuMNdFuf8dSdMIw6yvfQEvvw finWFoCMnjT2nBTFuuSpyONcgjZBi-I46zgqvpGzmnRCnFp6kYpLBvi3NB_3EVbwyfl7bBJAHWViW57r HB6GvPMkZwjNtquIC_KJxrGVaLJPT5l4riqpRwlEku0MecXyF1 AuwB9meMeAqK9ZAHLhhsHkgKxumPhtA-AuMBRCQ2Lkc&__tn__=-R

etwien
19-01-19, 13:59
Wat ze wel nog kunnen doen is achter paleis van de geest een nieuwe (indoor)attractie zetten, waarbij de wachtrijzich een weg baant tussen RR en Paleis van de geest. Eventueel overdekken ze die ingang + wachtrij dan nog in een gevelrij die aansluit bij het paleis van de geest, met een klein horecapuntje erbij aan de overkant (waar die picknicktafels staan) en je hebt een nieuw Arabisch themagebied(je).

Op zich geen slecht idee, maar de beschikbare opervlakte is zeer beperkt achter Le Palais Du Genie ...
829

Michielsken
19-01-19, 19:39
Ik dacht dat ze dat huis daar hadden opgekocht, of dat er toch plannen zijn om dat te doen. Als ze dat niet kunnen dan is er inderdaad niet veel plaats achter, wel nog wat plaats voor een redelijk gebouw tussen RR en Paleis van de Geest.

Wat ze ook kunnen doen, maar dat zou veel te veel geld kosten vermoed ik, is een kindermonorail (genre volk van Laaf) laten vertrekken op de plaats tussen RR en Paleis van de geest die dan naar de grote vijver gaat, dan boven de middenvijver van RR loopt om daar terug richting station te gaan. Dat hebben ze nog niet, dat past bij het kindergebied en kunnen ze perfect in een Arabisch thema steken zonder dat het vloekt met Radja River. Maar ik vrees dat ze daar geen geld voor voorzien hebben...

Waliboy
19-01-19, 22:18
Op deze foto zien jullie het resultaat van de pistolen, dewelke gebruikt zullen worden voor de darkride Popcorn Revenge:

https://www.mupload.nl/img/vw5oy5.jpg

Bron: https://www.facebook.com/fanclubwalibi/

Ignace
19-01-19, 23:36
Ik dacht dat ze dat huis daar hadden opgekocht, of dat er toch plannen zijn om dat te doen. Als ze dat niet kunnen dan is er inderdaad niet veel plaats achter, wel nog wat plaats voor een redelijk gebouw tussen RR en Paleis van de Geest.

Wat ze ook kunnen doen, maar dat zou veel te veel geld kosten vermoed ik, is een kindermonorail (genre volk van Laaf) laten vertrekken op de plaats tussen RR en Paleis van de geest die dan naar de grote vijver gaat, dan boven de middenvijver van RR loopt om daar terug richting station te gaan. Dat hebben ze nog niet, dat past bij het kindergebied en kunnen ze perfect in een Arabisch thema steken zonder dat het vloekt met Radja River. Maar ik vrees dat ze daar geen geld voor voorzien hebben...

Ik vind het een leuk idee, vooral omdat de vijver in Radja River eigenlijk een flinke lap grond is waar het park niet veel mee kan doen. Ik denk dat de kans dat er zo dicht bij de huizen een monorail komt echter zeer klein is, jammer genoeg. Het lijkt me dat die kant van het park enkel nog indooruitbreidingen mag verwachten.

Michielsken
20-01-19, 07:21
Ik vind het een leuk idee, vooral omdat de vijver in Radja River eigenlijk een flinke lap grond is waar het park niet veel mee kan doen. Ik denk dat de kans dat er zo dicht bij de huizen een monorail komt echter zeer klein is, jammer genoeg. Het lijkt me dat die kant van het park enkel nog indooruitbreidingen mag verwachten.
Nuja, als je aan die kant een klein indoorstuk zet met het station dan heb je dat probleem ook opgelost ;)

OT:
Ik vind het wel mooie pistolen én ik ben blij dat het niet met een treksysteem zoals Maus au Chocolat is. Hopelijk zijn ze kwalitatief genoeg zodat de kleur niet te snel afschilfert. Was er trouwens ook een vergelijkbare promo-actie in een Waals/Brussels winkelcentrum? Want nu hebben ze reclame gemaakt voor de attractie in Antwerpen, waar er toch meer Nederlands dan Walen over de vloer komen. Lijkt me straf dat ze zoiets alleen voor Vlaanderen zouden doen, niet?

Belgiumcoasterfreak
21-01-19, 14:26
Trouwens ook opvallend dat WaBe voor de eerste keer (?) spreekt van een meer specifieke openingsdatum: lente 2019. Mogen we er dan vanuit gaan dat het gebied opent wanneer de deuren terug opengaan in de paasvakantie? Of is dat te voorbarig (WaBe kennende natuurlijk...)? Lijkt mij ook straf als ze dit later zouden opleveren, want anders snij je een vrij belangrijke doorstromingsroute af daar... Ben benieuwd!

Plus, las ook laatst dat Aqualibi momenteel onderhoudswerken heeft. Gaan ze dan eindelijk ook eens die bootstructuur geïnstalleerd hebben daar? Kon mij toch altijd inbeelden dat dat destijds meermaals beloofd was dat dit nog zou volgen. De vraag is natuurlijk: wanneer?

knessel
21-01-19, 15:27
de lente loopt tot 21 juni …..

Belgiumcoasterfreak
21-01-19, 15:45
de lente loopt tot 21 juni …..

I know, maar toch. Meeste GP denkt bij een lente-opening best snel aan een opening tijdens de paasvakantie (of dat valt mij toch op). Vandaar het vermoeden/aanname ;).

Ik weet goed genoeg dat ze het momenteel nog vaagjes houden bij 'lente 2019', puur omdat je het dan inderdaad nog kan verkopen naar het publiek toe onder de noemer dat de lente tot juni loopt (moest het gebied toch niet openen tijdens de start van het seizoen). De vraag is of ze streven naar een opening bij de start, wat ik eerlijkheidshalve toch vermoed. De Junior Coaster kan denk ik eventueel nog later geopend worden, maar Kamra World is een best belangrijk punt naar doorstroming toe om dat zomaar af te sluiten. Zeker omdat het gehele gebied nu een volledige werf is en er niet echt andere tijdelijke routes kunnen aangelegd worden, moest het gebied nog niet voltooid zijn (bij Exotic World was dat net wat evidenter daar de afsluiting van het gebied enkel CoT beïnvloedde).

Pretparkfreak7
21-01-19, 15:52
De Junior Coaster kan denk ik eventueel nog later geopend worden, maar Kamra World is een best belangrijk punt naar doorstroming toe om dat zomaar af te sluiten.
Ik geloof net dat die Junior Coaster quasi dwars over de hoofdweg kwam. Als in Karma de grote werken klaar zijn kan er nog perfect wekenlang geknutseld worden aan de binnenkant en terraskant van het restaurant. Ook bij de darkride zie ik daar totaal geen probleem in. Zelfs decoratiewerken aan de gevel zorgen daar niet voor hinder zo lang het pad er al ligt.

Waliboy
23-01-19, 20:41
Bouw van het nieuwe restaurant in themagebied Karma World:

https://www.mupload.nl/img/2rtr4t0.jpg

Foto: https://www.facebook.com/metasystemconstruction/

Pretparkfreak7
23-01-19, 20:55
Ik hoop van harte dat dat interieur een beetje gezellig wordt en niet aanvoelt als een loods. Op zich vind ik de constructie die ik nu zie niet echt veel belovend in dat verband.

traveler
24-01-19, 12:49
Als die pilaren nu eens wat dikker waren konden ze nog een kleine attractie op het dak zetten is mijn reactie op die palen.

nu niet echt een realistisch vooruitzicht maar toch zo een loods zou perfect een kiddy kunnen verstoppen op het dak. met dan als thema vlieg langs de daken van India.

etwien
25-01-19, 00:56
Als die pilaren nu eens wat dikker waren konden ze nog een kleine attractie op het dak zetten is mijn reactie op die palen.

nu niet echt een realistisch vooruitzicht maar toch zo een loods zou perfect een kiddy kunnen verstoppen op het dak. met dan als thema vlieg langs de daken van India.
Ik snap je intentie, maar Blackpool/Grüna Lund gewijs op/naast/door elkaar beginnen bouwen zie ik ZO HARD vloeken met de nieuwe Walibi stijl. Zoiets moet passen in je stijl om te slagen ... Ik juich het net toe dat de zones hun eigen identiteit krijgen met meer theming dan ooit, zonder te druk te worden.

Ik zou zelfs schrikken moesten ze dergelijke plannen verkondigen ...

Phantasiastisch
25-01-19, 16:30
Ik snap je intentie, maar Blackpool/Grüna Lund gewijs op/naast/door elkaar beginnen bouwen zie ik ZO HARD vloeken met de nieuwe Walibi stijl. Zoiets moet passen in je stijl om te slagen.

Vind je het concept van de door jou genoemde parken dan wel geslaagd? :p

De enige 2 parken die er bij mij mee wegkomen om alles door elkaar te bouwen, zijn Phantasialand & Europa-Park.

Phantasialand omwille van de immersive theming en Europa-Park door dat ze niet overdrijven met het door elkaar bouwen. :)

Nathan G
25-01-19, 16:50
Vind je het concept van de door jou genoemde parken dan wel geslaagd? :p

De enige 2 parken die er bij mij mee wegkomen om alles door elkaar te bouwen, zijn Phantasialand & Europa-Park.

Phantasialand omwille van de immersive theming en Europa-Park door dat ze niet overdrijven met het door elkaar bouwen. :)

In Europa-Park staat toch echt niets door elkaar gebouwd? Die ene bocht van Wodan over Atlantica en Blue Fire telt nu niet echt als 'door elkaar bouwen' voor mij :p

Overigens vind ik het concept van een gezellig stadspark waar alles dicht op elkaar gebouwd staat absoluut wel kan slagen. Het is dat ik in beide nog niet geweest ben dat ik er niet helemaal over kan oordelen...

Ignace
25-01-19, 17:19
Vind je het concept van de door jou genoemde parken dan wel geslaagd? :p

De enige 2 parken die er bij mij mee wegkomen om alles door elkaar te bouwen, zijn Phantasialand & Europa-Park.

Phantasialand omwille van de immersive theming en Europa-Park door dat ze niet overdrijven met het door elkaar bouwen. :)

Blackpool en Grona Lund horen volgens mij toch wel tot de meest geslaagde en gedeprecieerde parken van Europa hoor.

Phantasiastisch
26-01-19, 00:12
Blackpool en Grona Lund horen volgens mij toch wel tot de meest geslaagde en gedeprecieerde parken van Europa hoor.

Ik vind Blackpool verschrikkelijk... Je loopt precies over het terrein van een schroothandel met gedateerde attracties, foute kleurencombinaties en talloze constructies all over the place. En dat is echt niet overdreven. :D

Ggolt
26-01-19, 06:17
Ik vind net dat in een Bollywood, ergo India, alles wél op/door/langs mekaar zou moeten staan! Dat is de charme van dat land, en ja oké in real life heb je in dat land iets van “wow doe is kalm met bouwen” om het zo te zeggen, maar dat typeert wel de stijl. Grote open ruimtes zouden in mijn ogen net enorm hard vloeken als je gaat voor een Indisch themagebied. Om dan de vergelijking te maken met BPB en Gröna (los van het stadspark-gebeuren etc.) denk ik wel dat zo een druk bevouwd gebied, in afwisseling me de huidige redelijk open gebieden kan werken..

Pretparkfreak7
26-01-19, 11:19
Vind je het concept van de door jou genoemde parken dan wel geslaagd? :p Ik vind Blackpool verschrikkelijk... Je loopt precies over het terrein van een schroothandel met gedateerde attracties, foute kleurencombinaties en talloze constructies all over the place.

De charme van dergelijke parken is net het drukke over en onder elkaar lopen van attracties van bijna honderd jaar oud tot attracties die amper vijf jaar oud zijn. Blackpool is een museum en een raam naar het verleden. Zoiets ademt een ziel uit, veel meer dan de spiksplinternieuwe bouwprojecten van Phantasialand ooit zullen kunnen doen.

Op het eerste zicht lijkt er weinig coherentie in al die kleurencombo's en schijnbaar willeukeurig door elkaar geweven achtbaansporen. Maar als je daar een tijdje rondhangt klopt het plaatje wel. Zonder dat een duidelijk herkenbaar thema de attracties aan elkaar linkt. Geschiedenis en nostalgie kleurt alles. Voor dergelijke parken is het vooral de uitdaging om nieuwe attracties die nostalgische sfeer niet te laten verstoren: want dat is de voornaamste reden van hun bestaan. Ik zeg het niet vaak, maar daar zit soms echt ook een schoonheid in de lelijkheid. ! :D

Phantasiastisch
26-01-19, 12:23
De charme van dergelijke parken is net het drukke over en onder elkaar lopen van attracties van bijna honderd jaar oud tot attracties die amper vijf jaar oud zijn. Blackpool is een museum en een raam naar het verleden. Zoiets ademt een ziel uit, veel meer dan de spiksplinternieuwe bouwprojecten van Phantasialand ooit zullen kunnen doen.

Op het eerste zicht lijkt er weinig coherentie in al die kleurencombo's en schijnbaar willeukeurig door elkaar geweven achtbaansporen. Maar als je daar een tijdje rondhangt klopt het plaatje wel. Zonder dat een duidelijk herkenbaar thema de attracties aan elkaar linkt. Geschiedenis en nostalgie kleurt alles. Voor dergelijke parken is het vooral de uitdaging om nieuwe attracties die nostalgische sfeer niet te laten verstoren: want dat is de voornaamste reden van hun bestaan. Ik zeg het niet vaak, maar daar zit soms echt ook een schoonheid in de lelijkheid. ! :D

Dus die 5 jaar oude attracties die al nieuwer en moderner zijn die hebben dan ook een ziel, want Blackpool is een park met een ziel, toch?

Chiapas in Phantasialand gaat ondertussen ook zijn 5e levensjaar in. Het park heeft die attractie ook gebouwd met hart en ziel, maar ook puur met economische redenen om te kunnen groeien, want pretparken zijn gewoon bedrijven. Zij zien in dat moderniseren nodig is omdat de bezoekers (toch hier op het vasteland) steeds meer verwachten.

Dus die noodzaak voor o.a. Phantasialand om te moderniseren met die 'nieuwbouwprojecten', hebben daarom geen ziel? Binnen x aantal jaren zal Chiapas of Taron ook "nostalgie" zijn maar hopeloos verouderd. Is dat een reden om ze eindeloos te behouden? :D

Nee, dan is het normaal dat die gesloopt worden en er weer iets nieuws gebouwd wordt. Enkel parken die niet maximaal willen of kunnen investeren die gebruiken die zogenaamde nostalgie en ziel als smoes om niet te moeten investeren. ;)

Een ander voorbeeld, Disneyland Paris waar ze het grootste deel van Disneyland Park in 1 keer neergezet hebben vanaf het begin zonder dat het over tientallen jaren organisch gegroeid is, is dan ook zielloos veronderstel ik? Hetzelfde met het Walt Disney Studios Park? Zo zielloos vinden die jaarlijks 14 miljoen bezoekers dat precies niet... :)

vbgenechten
26-01-19, 18:49
Beweer je nu dat Disneyland een ziel heeft? Als er één park is waar je kilometersver omheen moet lopen als je een ziel zoekt is het Disneyland wel... De reden waarom geef je zelf al, dat hele park is er zesentwintig jaar geleden in zijn geheel heengepot. Welke ziel heeft zo'n park dan?

De enige reden dat daar jaarlijks veertien miljoen mensen heen gaan is omdat het park teert op IP/een merk die wel nostalgische gevoelens of geschiedenis hebben. En totaal niet omdat het zo'n charmant parkje met geschiedenis is...

jefke88
26-01-19, 22:50
Wow, hoeveel oneer kan je een pretpark aandoen in anderhalve regel tekst... Blackpool Pleasure Beach is gewoon fantastisch en heeft een geweldige authentieke sfeer die geen enkel modern park in elkaar gefutseld krijgt...

Michielsken
26-01-19, 23:11
Om toch ontopic te blijven: Deze discussie is precies het scenario van een Bollywood film, ik mis enkel nog de (lof)zangpartijen en de popcorn...

etwien
27-01-19, 11:17
Om toch ontopic te blijven: Deze discussie is precies het scenario van een Bollywood film, ik mis enkel nog de (lof)zangpartijen en de popcorn...


https://youtu.be/sdyC1BrQd6g

K-ToF
03-02-19, 16:52
Voor zij die bang hadden dat het nieuwe restaurant van Walibi erbij zou liggen als een loods...

853

854

855

Bron: Walactu Belgium

Joran
03-02-19, 21:09
Ojo, als ze daar inderdaad een thee-achtige shop gaan bouwen ben ik verkocht hoor. :D

(Zoals je me ook een paar uur kwijt kan raken in de thee-shop @ pairi daiza.)

Mooie concepts wel. Ben benieuwd. :D

simon
04-02-19, 17:30
Het geeft me toch wel nog steeds een beetje een aangekleed reftergevoel. Helemaal wild wordt ik er momenteel niet van, maar toch wel benieuwd hoe het er in het echt zal uitzien.

Nog benieuwder ben ik naar de menukaart. Hopelijk is die ook Indisch geïnspireerd. :)

Michielsken
06-02-19, 09:05
Ik vind de concept arts wel mooi eigenlijk, ze lijken wel ergens op een Indisch theehuisje. Ook het stuk met de Bollywood posters ziet er leuk uit, al vind ik dan wel dat ze (te luide) Indische Bollywood muziek of films moeten afspelen om het compleet te maken :D

Ivm de kindercoaster: in de aflevering van OiP over het meerjarenplan van Walibi zeggen ze dat de nieuwe baan op de plaats van de picknicktafels komt, dus het stukje voor Paleis van de Geest. Dat is dus ook een werf op het 'hoofd'wandelpad, dus die baan zal dus waarschijnlijk ook wel klaar zijn bij seizoensopening denk ik dan. Tenzij de locatie natuurlijk reeds veranderd is sinds dat interview...

Ignace
06-02-19, 10:29
De picknicktafels kan je toch ontwijken met het hoofdwandelpad?

Ik ben heel enthousiast over de concept arts. Zulke theming is niet zo duur (gewoon wat rommel en blikken), blijft er even goed uitzien zonder dat je er al te veel aan moet onderhouden en werkt net heel goed. Planckendael heeft ook zo'n themagebiedje en daar ben ik heel enthousiast over.

Michielsken
06-02-19, 10:44
De picknicktafels kan je toch ontwijken met het hoofdwandelpad?
De bezoekers wel, maar de kranen en alle werktuigen die de baan moeten plaatsen moeten wel over het wandelpad gaan. Dus dan moeten ze daar (om het pad te beschermen) van die ijzeren platen leggen en is er sowieso gigantisch veel modder door de bouw. Dus verre van ideaal om tijdens het seizoen te doen.
Wat eventueel een optie is: de hardware (station, paden en baan) staat er al en de afwerking + afstelling (testritten ed) gebeuren nog tijdens het seizoen.

Rein
07-02-19, 15:32
Vandaag kan je vanaf 17u de naam raden van de kiddiecoaster op Facebook live. Misschien volgt er nog meer informatie buiten de naam...

yelle8
07-02-19, 17:10
Fun Pilot!

https://www.facebook.com/Pretparkenbe/posts/2111194308965539?__xts__%5B0%5D=68.ARDwbEMqu_k0Vnv a-uN655UAgK0sFRNmPG0NmR_wy-NxVTJg83bpOssq_26p7FoUQuMuMbkabTZ4tgYAWko2Yv_vkLqt 81iF5kZR6t5d065ABmU28E2-FKrJ4Yay28M5eKodrOj09jNbmqjxjR9W54Mrtu9cQRzrdnlgp6 IQMw4puGTmAEC2N_lRTCXkaKHAYpnEuw3mKc3wir8Hg74VNvSk B9b6LauDYTGlSfPtIHjDYK_9bC-9D1KoOBO4lBeOa5q4h3LB1UXCT5sN3tAIEEO6IKtJc3PQykVdw 86aSmUDY3KKU1p777d1rUI2E8bmPXe-qQKPMhJBmwc-9CqxlpT3Bg&__tn__=-R

Nathan G
07-02-19, 17:18
Leuke naam! Bij deze ook bevestigd: opening dit jaar in de lente :)

etwien
07-02-19, 19:10
Fun Pilot!

K-ToF
08-02-19, 14:34
Ik ben geen fan van de naam, anderzijds klinkt het niet al te moeilijk voor kinderen! Het design van de trein spreekt mij anders wel aan.

Hopelijk krijgen we nu ook snel een antwoord op andere vragen én komen er snel foto’s. Want samen met de mega coaster in 2021 is Karma World toch wel een beetje de zone waar ik het meest naar uitkijk!

etwien
09-02-19, 17:46
Wat zien we daar? ...

861

Langs de achterkant van het park kon je ook duidelijk zien dat Le Palais Du Genie volledig in de stellingen stond. Ook de muren van het nieuwe restaurant staan al helemaal recht.

Joran
09-02-19, 18:58
Aha, gaat goed daar dus. :D

Ben benieuwd wanneer we hier rond wat updates krijgen ook. :)

Azmidiske
10-02-19, 10:27
@Etwien: Is dat een foto die jij zelf gemaakt hebt?

Hoe dan ook bedankt voor de update, want tot nu toe hebben we nog niet zo veel beeldmateriaal gekregen van de nieuwe zone.
Cobra lijkt hier nog steeds dezelfde kleur te hebben als op pagina twee van dit topic en dat was blijkbaar de grondlaag ... iemand een idee wanneer de definitieve kleuren erop geschilderd worden?

etwien
10-02-19, 10:36
@Etwien: Is dat een foto die jij zelf gemaakt hebt?

Hoe dan ook bedankt voor de update, want tot nu toe hebben we nog niet zo veel beeldmateriaal gekregen van de nieuwe zone.
Cobra lijkt hier nog steeds dezelfde kleur te hebben als op pagina twee van dit topic en dat was blijkbaar de grondlaag ... iemand een idee wanneer de definitieve kleuren erop geschilderd worden?

Ik heb deze foto gisteren gemaakt idd. Ik vind het zelf ook een beetje jammer dat men niet bepaald veel updates geeft, het is toch leuker om de vorderingen op de voet te kunnen volgen ...

Bellewaerde2001
10-02-19, 13:06
Stond de tent over het station nog steeds overeind?

etwien
10-02-19, 13:51
Stond de tent over het station nog steeds overeind?

Daar heb ik helaas domweg niet op gelet ...

Azmidiske
10-02-19, 14:10
Bedankt voor de foto, leuk dat je die moeite gedaan hebt voor ons forum :)

Ik ben waarschijnlijk het enige forumlid dat hoopt dat een eventueel nieuw station ook een tent zal zijn. Mijn belangrijkste argument hiervoor heb ik eerder al genoemd (geluidsoverlast beperken voor het personeel). En volgens mij kan een tent met de juiste kleuren en patronen ook perfect binnen een Bollywood-thema passen. Zelfs de huidige rood-blauwe tent zou er naar mijn mening niet al te hard mee vloeken.

Om één of andere reden vind ik het ook grappig om te zien hoe dat tentzeil strak gaat staan als de trein er aan maximumsnelheid onderdoor vliegt. Maar dat zal mijn afwijkend brein wel zelf verzonnen hebben :p

Heb je ook foto's van het Paleis van de Geest?

etwien
10-02-19, 15:20
Van Le Palais Du Genie heb ik geen foto’s, maar vanaf Rue Joseph Dechamps kon je duidelijk zien dat hij aardig in de stijgers stond.

Michielsken
10-02-19, 16:09
Stond de tent over het station nog steeds overeind?
Op de concept arts staat een bruin gebouw ingetekend, dus ik vermoed (en hoop) dat deze weg gaat. Idealiter maken ze de ingang aan de andere kant (of alleszins wachtrij), waardoor ze op het middenplein toch iets meer theming kunnen toevoegen aan de baan. Al was het maar een rechthoekig vijvertje met wat groen, zoals er vroeger eigenlijk stond (en vergelijkbaar met dat pleintje bij Fata Morgana)

Maar dat zal eerder utopisch denken zijn vermoed ik, ik denk dat ze enkel het station een gebouw gaan geven en de rest laten staan zoals het is.

simon
11-02-19, 17:25
Inderdaad, ik denk ook dat de tent definitief verdwijnt, en vervangen wordt door een nieuwe constructie. Als ik de concept art nog eens bekijk, is er een boog toegevoegd waar nu de ingang van de wachtrij was, maar lijkt de wachtrij heel wat korter te worden, waardoor er een plein vrijkomt. Ik denk dat we daar enkel wat extra groen moeten verwachten, maar geen vijvertje.

Ook zie je op de concept dat Ali Baba ook wat extra theming krijgt, waardoor hij er minder kermis uitziet, en meer in het totaalplaatje zal passen.

https://www.dimensionparcs.fr/wp-content/uploads/2018/10/ob_996bc7_julien-bertevas-theme-park-designer-wa.jpg

Ik ben vooral zeer blij te lezen dat het Paleis van de Geest niet vergeten wordt, dus misschien kunnen we ook wat hoop uitoefenen dat Radja River ook een beurt krijgt. Veel moet hier niet veranderd worden volgens mij, maar wat opfrissing kan er ook zeker geen kwaad.

jefke88
12-02-19, 10:49
Hopelijk blijven ze van het waterplafond van Radja River af, want dat staat ook helemaal anders ingetekend. Maar dat zal wel een foutje zijn zeker.

etwien
12-02-19, 20:00
Hopelijk blijven ze van het waterplafond van Radja River af, want dat staat ook helemaal anders ingetekend. Maar dat zal wel een foutje zijn zeker.

Dat zou een GIGANTISCHE fout zijn ...

WinneR
13-02-19, 14:25
Ik denk dat we niet teveel waarde moeten hechten aan deze schetsen tot in het kleinste detail. We hebben bij vorige projecten ook al gezien dat er veel gedetailleerdere tekening bestaan en deze "overzichten" meer een globale sfeer meegeven. Dus volgens mij blijft het waterplafond van Radja gewoon zoals het is.

Desperado
13-02-19, 22:31
Als je die concept art zo bekijkt blijf ik het toch een gigantische fout vinden van Sixflags dat ze destijds dat bijzonder sfeervolle pleintje voor de Ali Baba verknald hebben door er een boomerangcoaster neer te ploffen. Stel je voor dat de Efteling dat zou doen op het Fata Morgana-plein... dan was Nederland te klein!! Ik denk anderzijds wel dat het nieuwe restaurant en de opwaardering van die gehele hoek voor meer sfeer en gezelligheid zal zorgen, maar de basis blijft toch 'verkeerd' vind ik...

K-ToF
13-02-19, 23:15
Ik denk dat we niet teveel waarde moeten hechten aan deze schetsen tot in het kleinste detail. We hebben bij vorige projecten ook al gezien dat er veel gedetailleerdere tekening bestaan en deze "overzichten" meer een globale sfeer meegeven. Dus volgens mij blijft het waterplafond van Radja gewoon zoals het is.

Over de details van de schetsen en of het waterplafond van Radja River blijft maak ik mij totaal geen zorgen. Maar de staat waarin Radja River zich zal bevinden, daar maak ik mij wel zorgen over. Want ik weet niet of je Walibi Belgium zo'n beetje kent ;), maar ik zie het nog gebeuren dat die binnen enkele maanden zal openen in de toestand zoals ze hem vorig jaar hebben gesloten.

Maar, ze hebben wij de voorbije jaren meer dan eens verrast, ik ben dus benieuwd hoe grondig men te werk is gegaan.

simon
14-02-19, 00:19
Mja ze pakken het Paleis van de Geest toch ook aan deze winter? En die ligt al heel wat buiten Karma World... Ik denk dat er misschien toch meer gedaan wordt dan we eerst denken :)

Rickie97
14-02-19, 09:02
Als je die concept art zo bekijkt blijf ik het toch een gigantische fout vinden van Sixflags dat ze destijds dat bijzonder sfeervolle pleintje voor de Ali Baba verknald hebben door er een boomerangcoaster neer te ploffen. Stel je voor dat de Efteling dat zou doen op het Fata Morgana-plein... dan was Nederland te klein!! Ik denk anderzijds wel dat het nieuwe restaurant en de opwaardering van die gehele hoek voor meer sfeer en gezelligheid zal zorgen, maar de basis blijft toch 'verkeerd' vind ik...

Precies. Ik zag ze om die reden de boomerang liever weghalen eigenlijk. Ik vind niet dat Walibi die baan nodig heeft en hij is ongelooflijk misplaatst. Sorry aan de fans ervan :p Hopelijk komt er inderdaad weer een klein pleintje in het midden, maar met al die supports... Ik weet niet welk effect dat zal geven.

Ik vind het wel raar dat ze met het nieuwe restaurant het pad niet veel breder hebben gemaakt (op de concepts afgaande). De foto van het oude horecapunt dat gesloopt was gaf die hoek een véél opener gevoel. Hier had eigenlijk evengoed ook een nieuw pleintje kunnen ontstaan tussen Cobra en het restaurant. Zo te zien is er wel meer ruimte nu, maar door de vorm van het restaurant blijft het toch gewoon een doorgang en geen plein.

Maargoed, we zullen zien wat het wordt. :)

Waliboy
16-02-19, 19:57
De Cobra (Walibi Belgium) zal dit jaar in een nieuwe glans stralen...

https://www.mupload.nl/img/8xapsahybxcv.jpg

https://www.mupload.nl/img/7rzcv3f.jpg

https://www.mupload.nl/img/ei5l0yt7odt7.jpg

Bron: Sabino Lettorale (entreprise Monnaie S.A.)

Joran
17-02-19, 11:48
Nice. Ben echt fan van deze kleuren.

Zie wel dat de station-tent er nog staat. Ik hoop toch wel dat ze daar effectief veranderingen in brengen? (Al zie ik het gebeuren dat de focus nu ligt op alle andere stukken van de zone.)

Btw, ook op te merken, bij de laatste foto is duidelijk zichtbaar dat het pad stukken is uitgebroken. Ook hier verwacht ik dus, net zoals bij Tiki Waka, nieuwe bijpassende paden. :D :D

Waliboy
17-02-19, 12:04
De werken schieten goed; ondertussen staat het toekomstige horecapunt overeind en werd het nieuwe pad naar Radja River gelegd...:

https://www.facebook.com/themeparkmagic1/photos/a.336960120466584/398471797648749/?type=3&permPage=1

K-ToF
17-02-19, 17:41
De werken schieten goed; ondertussen staat het toekomstige horecapunt overeind en werd het nieuwe pad naar Radja River gelegd...:

https://www.facebook.com/themeparkmagic1/

Eindelijk eens een blik op de werken in Waver. Ik ben echt enorm benieuwd naar het eindresultaat. Alleen zie ik wel dat Radja River er tamelijk smerig bij ligt. Hopelijk doen ze daar nog iets aan. Want een klepper van een rapid river in een zeer mooi themagebied maar overwoekerd met mos...het zou geen zicht zijn.

yelle8
17-02-19, 20:05
Vandaag in Aqualibi geweest en ff gaan kijken bij Cobra.

Voor zij die in spanning afwachten: het station van Cobra is weggehaald, enkel een stalen constructie stond over het station waarvan ik vermoed dat het een nieuw framework is gezien de vorm. Bij Cobra is zowel een geel-witachtige verflaag te zien voornamelijk op de supports (grondlaag?) is en een beige/zeer lichtbruine op de backbones van de lifftills en er is ook wat mee geëxperimenteerd op hele kleine stukjes op de supports onder de lifthill ('echte' kleur'?) -> zie 2de foto hieronder. Het was me alleszins niet duidelijk of er nu al een definitieve kleur te zien was. Verder was de zijkant van het gebouw van van Popcorn Revenge al wat opgesmukt en lagen er op de parking enkele decorstukken.

https://i.imgur.com/Q1blwYF.jpg

https://i.imgur.com/EHtiA0o.jpg

https://i.imgur.com/Q0c9v0o.jpg

https://i.imgur.com/9wIlFap.jpg

https://i.imgur.com/8M4GZ7l.jpg

Azmidiske
18-02-19, 19:46
@Iedereen: bedankt voor alle nieuwe foto's! Interessant om de vorderingen toch een beetje te kunnen volgen.

Toen de eerste geruchten en speculaties over het masterplan de ronde deden, vreesde ik een beetje dat Walibi de Cobra misschien zou verwijderen ... ik ben nog steeds zeer blij dat dit niet zo is, want ik zou deze achtbaan wel degelijk gemist hebben! Nog steeds één van mijn favoriete banen in het park.

Mij stoort het eerlijk gezegd absoluut niet dat hij het plein nogal domineert. Hij staat daar prima :) Ik moet er wel bij zeggen dat mijn eerste bezoek aan Walibi uit 2003 dateert dus ik heb de Ali-baba-zone zelf nooit zonder Cobra gezien. (Nutteloos detail: Cobra is zo goed als zeker de allereerste attractie die ik ooit deed in Walibi.)

Jullie voorspelling komt uit: de tent is weg. Ergens wel jammer, want daarmee verdwijnt de laatste verwijzing naar het allereerste kleurenschema van de Cobra :p Wat zou Walibi nu met dat zeildoek gedaan hebben?

Mij is het ook niet duidelijk of dit reeds definitieve kleuren zijn. Momenteel vind ik het resultaat niet lelijk, maar wel nogal flets/bleekjes. Belangrijk is vooral dat de nieuwe kleuren goed bij de rest van de zone zullen passen. Daarom wil ik dit pas beoordelen als alles af is (naast het feit dat foto's sowieso niet altijd een correcte indruk geven).

simon
18-02-19, 19:59
Mij stoort het eerlijk gezegd absoluut niet dat hij het plein nogal domineert. Hij staat daar prima :) Ik moet er wel bij zeggen dat mijn eerste bezoek aan Walibi uit 2003 dateert dus ik heb de Ali-baba-zone zelf nooit zonder Cobra gezien. (Nutteloos detail: Cobra is zo goed als zeker de allereerste attractie die ik ooit deed in Walibi.)

Mee eens, ik vind hem juist knap staan daar. Alleen is het wat jammer dat het enkel een zigzagwachtrij is op dat plein.


Jullie voorspelling komt uit: de tent is weg. Ergens wel jammer, want daarmee verdwijnt de laatste verwijzing naar het allereerste kleurenschema van de Cobra :p Wat zou Walibi nu met dat zeildoek gedaan hebben?

Ik vermoed recht de container in... Dat zeil hing er al zeer lang op en is volgens mij echt smerig geworden door de jaren heen. Dit valt misschien niet meteen op als je in de Cobra zit, maar als je het wegneemt zal je dit wel opmerken.


Mij is het ook niet duidelijk of dit reeds definitieve kleuren zijn. Momenteel vind ik het resultaat niet lelijk, maar wel nogal flets/bleekjes. Belangrijk is vooral dat de nieuwe kleuren goed bij de rest van de zone zullen passen. Daarom wil ik dit pas beoordelen als alles af is (naast het feit dat foto's sowieso niet altijd een correcte indruk geven).

Ik denk het niet. Zoals eerder gezegd is het bleke een grondlaag. Op de concepts zie je fellere kleuren, en die zouden ook veel beter passen bij Bollywood. Nog even afwachten dus :)

Jak
18-02-19, 23:24
https://www.dimensionparcs.fr/wp-content/uploads/2018/10/ob_996bc7_julien-bertevas-theme-park-designer-wa.jpg



Even offtopic:
Iemand ook altijd het idee gehad dat de hal van Aqualibi eigenlijk een slag groter moest zijn, maar dit niet kon door de komst van Cobra. Op deze foto zie je toch ook duidelijk dat de hal eigenlijk niet af is. Deze hal leek zo hard dat er nog een stuk lanks rechts moest gebouwd worden. Vond het ook altijd raar dat je in de Rapido zelf zo precies in een uithoek de attractie beleefde :-)

Ik hoop dat er net zoals bij BJL veel decorstukken extern gemaakt worden. Tot nu toe heb ik ook hier weinig theming gezien, of gaan we ook hier vanuit van de nieuwe trend in pretparkland: bouwen in maart-april-mei en openen, net voor de zomer?

Ik kijk wel uit naar de darkride, maar om de één of andere manier vond ik de bouw van Tiki Waka interessanter. Zal er wel mee te maken hebben dat het een achtbaan is. Verder is Walibi niet meer aan zijn proefstuk toe en zal de aandacht er minder voor zijn.

Het valt me trouwens op hoe laag de reacties hier zijn op de aankondigingen van BJL, WB, ... Ik herinner me jaren geleden vijf berichten per dag wanneer The Forbidden Caves of Wickey De Viking-zone werd gebouwd...

yelle8
18-02-19, 23:44
Tot nu toe heb ik ook hier weinig theming gezien, of gaan we ook hier vanuit van de nieuwe trend in pretparkland: bouwen in maart-april-mei en openen, net voor de zomer?

Ik verwacht inderdaad een opening rond juni, zoals Walibi de voorbije jaren steeds gedaan heeft.


Het valt me trouwens op hoe laag de reacties hier zijn op de aankondigingen van BJL, WB, ... Ik herinner me jaren geleden vijf berichten per dag wanneer The Forbidden Caves of Wickey De Viking-zone werd gebouwd...

We zijn de laatste jaren misschien nogal erg verwend geweest en zijn al meer gewoon? ;) Langs de andere kant hangt het ook voor ene groot deel van het park af denk ik, en dan bedoel ik de frequentie waarmee het park zelf hun volgers op de hoogte houdt. Plopsa is daar een kei in (al heb ik de indruk dat er enkele jaren geleden meer bouwupdates kwamen dan nu), terwijl de andere Belgische parken daar toch veel minder actief in zijn.
Edit: Net even opgezocht, voor BJL zijn er de afgelopen drie dagen een 50-tal posts verschenen, en over Bellewaerde zullen we maar even zwijgen ;p

Boomieboy
20-02-19, 20:56
die kleuren zullen raar doen aan de cobra. iemand die weet of de kleuren van de trein veranderen ??

bobby turbo
20-02-19, 21:17
die kleuren zullen raar doen aan de cobra. iemand die weet of de kleuren van de trein veranderen ??

Ik zou het nog leuker vinden dat er een nieuwe trein kwam, zo eentje als op Speedsnake in Fort Fun of de nieuwe generatie Vekoma .

Boomieboy
20-02-19, 21:20
met muziek :)

bobby turbo
20-02-19, 21:28
met muziek :)

Gaan de buren leuk vinden :p

Azmidiske
21-02-19, 18:18
Een nieuwe trein hoeft voor mij niet echt, want de huidige trein vind ik eigenlijk prima. Enige minpuntje is dat de voorste tweezit iets te weinig voetruimte heeft wat ik altijd oplos door een poortje bij een achterste tweezit te kiezen. Gelukkig zijn er bij Cobra nog geen groupers. Normaal gezien heb ik geen probleem met een plaats toegewezen krijgen, maar in dit specifieke geval zou het mij dus minder goed uitkomen.

De huidige trein mag van mij dus blijven, en ik zou eigenlijk alleen een nieuwe trein willen als deze effectief een verbetering inhoudt. Liefst geen beugels zoals op Python of Hyperspace Mountain dus want dat zwarte korset is nogal dwangbuisachtig.

bobby turbo
21-02-19, 22:42
Een nieuwe trein hoeft voor mij niet echt, want de huidige trein vind ik eigenlijk prima. Enige minpuntje is dat de voorste tweezit iets te weinig voetruimte heeft wat ik altijd oplos door een poortje bij een achterste tweezit te kiezen. Gelukkig zijn er bij Cobra nog geen groupers. Normaal gezien heb ik geen probleem met een plaats toegewezen krijgen, maar in dit specifieke geval zou het mij dus minder goed uitkomen.

De huidige trein mag van mij dus blijven, en ik zou eigenlijk alleen een nieuwe trein willen als deze effectief een verbetering inhoudt. Liefst geen beugels zoals op Python of Hyperspace Mountain dus want dat zwarte korset is nogal dwangbuisachtig.

Heb je al Speed Of Sound gedaan of een new generation Vekoma trein of eentje van Sunkid? Dan zou je evenhard hopen op zulke trein ;)

Op drukke dagen is er weldegelijk een grouper hoor.

SanderV
22-02-19, 16:33
Op drukke dagen is er weldegelijk een grouper hoor.

Dan veronderstel ik dat je het hoogseizoen bedoelt? Tijdens de Halloween nocturnes heb ik er namelijk geen gezien. Ofja, er stond iemand die de rij ophield om vervolgens een groep door te laten om de trein te vullen, maar hij wees geen vaste plaatsen aan. Je kon dus nog gewoon kiezen waar je ging zitten. Of telt dat ook mee als grouper?

Overigens moet ik wel zeggen dat ik een voorstander ben van nieuwe treinen. Naar mijn mening hebben de oude treinen hun beste tijd wel gehad. Persoonlijk heb ik geen problemen met het 'harnas', integendeel, ik vind ze juist lekker zitten! Dus als het aan mij ligt, laat die nieuwe treinen maar komen. :)

bobby turbo
22-02-19, 17:06
Dan veronderstel ik dat je het hoogseizoen bedoelt? Tijdens de Halloween nocturnes heb ik er namelijk geen gezien. Ofja, er stond iemand die de rij ophield om vervolgens een groep door te laten om de trein te vullen, maar hij wees geen vaste plaatsen aan. Je kon dus nog gewoon kiezen waar je ging zitten. Of telt dat ook mee als grouper?

Overigens moet ik wel zeggen dat ik een voorstander ben van nieuwe treinen. Naar mijn mening hebben de oude treinen hun beste tijd wel gehad. Persoonlijk heb ik geen problemen met het 'harnas', integendeel, ik vind ze juist lekker zitten! Dus als het aan mij ligt, laat die nieuwe treinen maar komen. :)

Het was inderdaad in de zomer, hij liet ook groepjes door, maar vertelde ook aan welk hekje moest gaan staan.

etwien
22-02-19, 17:44
Het was inderdaad in de zomer, hij liet ook groepjes door, maar vertelde ook aan welk hekje moest gaan staan.

Ik heb vorig seizoen ook enkele keren een grouper aan het werk gezien. Sowieso zijn ze daar in Waver op vlak van operations uitmuntend goed. Hun werktempo is iets waar parken als Bellewaerde, Bobbejaanland, Plopsa, Movie Park, Efteling en nog veel andere parken enkel van kunnen dromen.

Ik had eigenlijk ook zeer graag een nieuwe trein gezien. Ik bekijk het namelijk als volgt: ze zijn die gehele zone aan het opwaarderen, waarom Cobra dan ook niet wat specialer maken? Geef het een Sunkid trein, zo is hij al iets specialer dan alle andere Boomerang coasters op enkelen na, is de ervaring naar mijn idee toch een pak sensationeler en wordt het comfort er enkel groter op.

Ik vrees hier echter voor ...

Azmidiske
22-02-19, 17:47
Heb je al Speed Of Sound gedaan of een new generation Vekoma trein of eentje van Sunkid? Dan zou je evenhard hopen op zulke trein ;)

Op drukke dagen is er weldegelijk een grouper hoor.

Speed of Sound helaas nog niet gedaan, maar op youtubefilmpjes lijken dat dezelfde beugels te zijn als Python of Hyperspace Mountain. Is er een verschil dat mij nog niet is opgevallen? Of zijn het echt helemaal dezelfde beugels?

Als we in de toekomst een grouper kunnen verwachten, dan hoop ik toch op een nieuwe trein met evenwaardige voetruimte bij alle zitplaatsen, zodat het effectief niets meer uitmaakt welke plaats je toegewezen krijgt. Ik vrees namelijk dat groupers geen rekening zullen houden met dit soort dingen (al kan ik me vergissen uiteraard).

bobby turbo
22-02-19, 17:56
Speed of Sound helaas nog niet gedaan, maar op youtubefilmpjes lijken dat dezelfde beugels te zijn als Python of Hyperspace Mountain. Is er een verschil dat mij nog niet is opgevallen? Of zijn het echt helemaal dezelfde beugels?

Als we in de toekomst een grouper kunnen verwachten, dan hoop ik toch op een nieuwe trein met evenwaardige voetruimte bij alle zitplaatsen, zodat het effectief niets meer uitmaakt welke plaats je toegewezen krijgt. Ik vrees namelijk dat groupers geen rekening zullen houden met dit soort dingen (al kan ik me vergissen uiteraard).

Klopt dezelfde beugels als Python.

Nathan G
23-02-19, 21:13
Speed of Sound helaas nog niet gedaan, maar op youtubefilmpjes lijken dat dezelfde beugels te zijn als Python of Hyperspace Mountain. Is er een verschil dat mij nog niet is opgevallen? Of zijn het echt helemaal dezelfde beugels?

Als we in de toekomst een grouper kunnen verwachten, dan hoop ik toch op een nieuwe trein met evenwaardige voetruimte bij alle zitplaatsen, zodat het effectief niets meer uitmaakt welke plaats je toegewezen krijgt. Ik vrees namelijk dat groupers geen rekening zullen houden met dit soort dingen (al kan ik me vergissen uiteraard).

De beugels van Speed of Sound zijn volgens mij hetzelfde als die van de Python of Hyperspace Mountain. Die treinen zijn overigens ook een stukje ruimer dan de oude Vekoma-treinen :)

K-ToF
24-02-19, 11:08
Ondertussen zijn de eerste onderdelen van Karma World geplaatst en is er veel meer decoratie toegekomen.


902

903

904

Bron: ParkFan Explorer

Waliboy
24-02-19, 19:55
Nog meer foto's van vandaag...:

https://www.mupload.nl/img/q3eckvrlobydh.jpg

https://www.mupload.nl/img/22ccgw.jpg

https://www.mupload.nl/img/8c35qvthfca53.jpg

https://www.mupload.nl/img/k6gf23u.jpg

https://www.mupload.nl/img/f5k0cyyyrg8.jpg

Dit en meer: https://www.facebook.com/themeparkmagic1/

simon
25-02-19, 17:43
Mooi, het schiet daar lekker op!

Wat betreft de discussie van nieuwe treinen, ook ik ben voor! En ik hoop ook dat ze dit echt gaan doen... want ze hebben het station afgebroken en bouwen er een nieuw station. Ze hebben het kleurenschema ook gewijzigd en vermoedelijk wordt ook de wachtrij heraangelegd. Een nieuwe comfortabele trein zou toch ook meer dan welkom zijn? Ik zie het bijna als een evidentie als ze zo grondig de rest van de baan aanpakken.

Ignace
25-02-19, 17:52
ik denk dat er jammer genoeg geen nieuwe trein gaat komen... Het is al een redelijk duur jaar voor het park.Jammer, want Sunkid-treinen kunnen van de matige ervaring die Cobra is, een nieuwe topcoaster voor Walibi maken.

Nieuwe generatie Vekomatreinen zou ik dan weer geen meerwaarde vinden op de Cobra. SoS vind ik de minst comfortabele Boomerang die ik al deed.

bobby turbo
25-02-19, 19:18
Nieuwe generatie Vekomatreinen zou ik dan weer geen meerwaarde vinden op de Cobra. SoS vind ik de minst comfortabele Boomerang die ik al deed..

Vreemd hoe ervaringen verschillen, SOS is de enige boomerang die ik met plezier doe :)

Ignace
25-02-19, 19:34
.

Vreemd hoe ervaringen verschillen, SOS is de enige boomerang die ik met plezier doe :)

Maar je hebt dan ook nog geen Boomerang met Sunkid treinen gedaan :p.

T-Bô
26-02-19, 11:48
Maar je hebt dan ook nog geen Boomerang met Sunkid treinen gedaan :p.

Goh, daardoor hoeven meningen niet minder te verschillen :).
Ik vond de Sunkid treinen alles behalve goed op de Boomerang in Wenen. Akkoord, het gevoel van vrijheid heeft alle voordelen over de schouderbeugels. Maar de trein zat idioot oncomfortabel. Bij het los-klikken van de kabel op de eerste lifthil kreeg ik door de vreemde stoelen (en ditto beugels) ook een slag in mijn rug die ervoor zorgde dat de rest van mijn citytrip gepaard ging met pijn (ik geraakte met moeite uit mijn bed). En neen, ik heb geen voorgeschiedenis met rugproblemen. Nu is dit gebaseerd op dat ene ritje, maar dat ene ritje was wel genoeg voor me.

Net als Bobbyturbo vind ik Speed of Sound de leukste Boomerang die ik al deed. Fijne treinen en leuke opbouw met muziek. Prima ding in zijn categorie!

simon
26-02-19, 14:54
Ook hier grote fan van SOS! De treinen zijn mij een pak comfortabeler dan die van Cobra, en de opbouw met de tunnel en muziek vind ik er ook zeer toepasselijk.

K-ToF
27-02-19, 15:47
Heerlijk toch dat het oude Ali Baba gebouw een nieuw leven krijgt? Ik ben er 200% van overtuigd dat dit één van de mooiste plekken in het park gaat worden!

909

Bron: Walibi Band

Belgiumcoasterfreak
28-02-19, 10:41
Gisteren ook wezen kijken bij de bouwwerf, helaas niet echt veel aanvullende foto's kunnen maken. Enkele opvallende dingen:

- De bouwwerf is enorm actief moet ik zeggen, vermoedelijk omdat ze echt wel geluk hebben met het weer. Gisteren was er ook best wat volk op de been op de site, wat ook leek op wat 'hoger personeel' dat op prospectie kwam.

- Bij het nieuwe horecapunt zijn ze al druk bezig met de muren te voorzien van de eerste omkadering. Vooral daar waren ze druk aan het bekijken hoe en wat (mogelijke testsamples uitproberen misschien?).

- Voor zover ik naar de site van de kiddiecoaster kon zien, stond daar nog niks in de grond. Nu, vanuit Aqualibi is dit moeilijk zichtbaar, want kon zelf niet zien of er al dan niet funderingen lagen. Van mogelijke track en/of supports was geen spoor (al was dit bij Pulsar, zover ik mij kan herinneren, ook niet).

- Bij Radja was er lichte werfactiviteit te spotten, voornamelijk aan de 'nieuwe' ingang. Elders zag ik niet echt veel personeel, dus vrees dat het bij deze ride bij een vernieuwde ingang zal blijven.

- Cobra is wel helemaal anders in het kleurtje dat hij nu heeft. Of dit de eigenlijke kleur blijft, is mij nog onduidelijk. Ook hier was geen verdere activiteit te bespeuren, dus vermoedelijk blijft deze kleur? Geen idee. Het stationsgebouw is nog niets gevorderd t.o.v. de laatste foto's hier.

- Dezelfde props lagen nog steeds op de personeelsparking te liggen. Wel zag ik dat er een aantal beschadigd waren... Dat dat maar goed komt.

- Naast de personeelsparking zijn ze aan een stevig tempo een nieuwe loods aan het maken. Ik vermoed nieuwe ruimte voor Technische Dienst en/of opslagruimte. Met de komst van de nieuwe Megacoaster, waar toch ook wel enkele bestaande loodsen voor moeten wijken, lijkt mij dit de meest aannemelijke kanshebber.

Over Aqualibi:

Het was de eerste keer dat ik de rebranding zag in het park en vond het wel oké. Niets spectaculair veel veranderingen, maar subtiel genoeg (echter, waar is die beloofde boot?). De nieuwe kinderzone steekt wel enorm af met de rest van het bad eerlijk gezegd. Niet alleen vind ik het algemene look van de loods best lelijk, maar die verdomde TL-lampen maken het nog meer kantoor-achtig helaas. Waarom ze dit niet konden themen zoals de mini kinderzone nabij Rapido is mij een raadsel. Achja, ben niet het doelpubliek natuurlijk :p. Het waterpark heeft echt wel een nieuwe slidetoren nodig. Oké het was rustig, maar na een 45 minuten heb je het daar met gemak wel gezien, wat mij toch bijzonder kort lijkt voor een waterpark...

PyongWon
28-02-19, 12:07
Oké het was rustig, maar na een 45 minuten heb je het daar met gemak wel gezien, wat mij toch bijzonder kort lijkt voor een waterpark... Ik weet dat wij vroeger altijd naar Walibi gingen en Aqualibi was een soort van attractie die je tijdens de dag ook eens deed. Een uurtje en dat was het. Ik geloof dat dat zelfs inbegrepen was in je inkomticket. Dus als ze daar nog altijd op gokken (Bezoek Walibi en spring ook eens binnen in Aqualibi) dan is 45 min eigenlijk perfect :-)

simon
28-02-19, 13:16
Goh, ik zie Aqualibi toch wel als een volwaardig waterpark, maar snap wel dat je er snel rond bent. Zelf heb ik al een paar keer de combinatie gedaan na Walibi, maar meestal was dit dan voor een tweetal uurtjes. Idem voor Plopsaqua bij Plopsaland. Maar in tegenstelling tot Plopsaqua, ben ik wel al speciaal voor Aqualibi naar daar gereden ook.

Een nieuwe glijbaantoren met enkele unieke glijbanen is zeker meer dan welkom, want de huidige vind ik nogal standaard glijbanen die je ook in andere parken kan vinden. Graag zou ik in de toekomst nog wat extra attracties willen zien, zoals een snorkelbad, surfsimulator, klimmuur of lazy river. En waarom geen echte waterattracties zoals je ook in het park kan vinden? Ook een buitengebied is volgens mij iets wat nu echt ontbreekt, zeker bij goed weer. Op vlak van wellness is het geheel ook wat pover... Een extra wellnesszone met sauna's, haman en stoombaden zou hier ook niet misstaan.

Als ik de vergelijking maak met Tikibad en Aqualibi, staat Tikibad veel hoger aangeschreven. Qua toegangsprijs zijn deze vergelijkbaar, maar in het Tikibad zit er veel meer variatie.

yelle8
03-03-19, 14:54
Ta-ta-ta-taaaa! Nu spreken we pas van bruin! :p

https://scontent-ams3-1.xx.fbcdn.net/v/t1.15752-9/s2048x2048/53070186_403569113737150_7804898064455434240_n.jpg ?_nc_cat=103&_nc_ht=scontent-ams3-1.xx&oh=f1327bddb5269f8104312e7e3f921c86&oe=5CE64280

Foto: © Rein

SanderV
03-03-19, 15:18
Ik veronderstel dat het hier gaat over de grondlaag en dat er nog een andere kleur op komt?

K-ToF
03-03-19, 15:26
Ik veronderstel dat het hier gaat over de grondlaag en dat er nog een andere kleur op komt?

Awel, ik vraag dat mij ook af. Want ik zie wel een duidelijk verschil tussen track en supports. Maar bij beige/bruin en goud had ik toch iets anders in gedachten. Langs de andere kant, mocht dit het eindresultaat zijn...ik begrijp het ergens wel!

SanderV
03-03-19, 15:48
Op zich vind ik deze kleuren ook prima, maar met het sombere weer vind ik hem er maar triestig bijstaan. :p
Ik denk wel dat het mooier zou staan als ze iets fellere kleuren gaan gebruiken, mede omdat de gevels van Karma World allemaal gaan bestaan uit 'felle' kleuren. Ik heb er alleszins wel vertrouwen in.

Pretparkfreak7
04-03-19, 09:58
Als we er de Indiase Cobra van op wikipedia naast leggen, kan je wel zeggen dat het het huidige kleurenschema alleszins pakken minder clasht met het lieve beest dan het vorige.

913

K-ToF
04-03-19, 22:07
De werken aan Karma World beginnen goed vooruit te gaan!

914

915

916

917

Bron: ThemePark Magic

Rein
05-03-19, 08:32
Ook de nieuwe promotiefolders zijn her en der al terug te vinden:
918

etwien
07-03-19, 19:04
941

etwien
09-03-19, 14:36
Een update van eigen hand:


945

ojoh
09-03-19, 17:01
Het ziet er daar weer allemaal dik in orde uit zou ik zeggen. Heerlijk die nieuwe weg dat ze zijn ingeslagen!

belgiumfalcon
09-03-19, 21:01
ben benieuwd hoe het er met fun pilot zit want daar zie je niet vaak foto's van

etwien
09-03-19, 22:41
Nog enkele kiekjes uit Aqualibi!

946

947

948

949

simon
10-03-19, 11:34
De boot is dus nog niet gestrand in Aqualibi... Had stiekem gehoopt dat ze dat tijdens hun onderhoud van enkele weken geleden in orde gebracht zouden hebben.

dennis8baan
12-03-19, 13:08
Lijkt erop dat ze de seizoensopening nog wel kunnen halen daar, of is dat te optimistisch?

Zeuzzz
12-03-19, 15:30
Lijkt erop dat ze de seizoensopening nog wel kunnen halen daar, of is dat te optimistisch?

Lijkt mij wat te optimistisch er moet toch nog een heleboel gebeuren volgens mij. Volgende week ga ik naar Aqualibi en dan kan ik met eigen ogen zien hoe ver ze al staan.

simon
12-03-19, 17:46
Ik was van plan om afgelopen zondag te gaan, maar daar stak Café De Mol een stokje voor (jaja, meermaals in beeld gekomen)

Komend weekend al andere plannen en weekend erna zit ik in DLRP. Ik ga dus een week voor aanvang checken...

dennis8baan
12-03-19, 18:17
Lijkt mij wat te optimistisch er moet toch nog een heleboel gebeuren volgens mij. Volgende week ga ik naar Aqualibi en dan kan ik met eigen ogen zien hoe ver ze al staan.

Toegegeven, vorig jaar stond rond deze tijd van het jaar nog niet al te veel van de thematisatie overeind. Ik dacht op dit punt vorig jaar dat ze Mei niet eens gingen halen, en toen werd het een week na de seizoensopening. Wie weet welke stappen ze allemaal onder tijdsdruk kunnen zetten.

K-ToF
12-03-19, 18:38
Het gebouw van Kiddie Bay heeft trouwens ook een update gekregen deze winter!

962

Bron: Walibi Belgium

simon
13-03-19, 17:27
Ik weet niet zo goed wat ik ervan moet denken... Zou het liever eens in het echt willen zien. Die subtiele golfjes zijn toch niet zo wauw...

K-ToF
14-03-19, 10:34
Nieuwe kleuren voor de trein van Cobra!

966

Bron: Walibi Belgium

jefke88
14-03-19, 11:33
De oude trein blijft dus en de kleur van de Cobra zelf zal dan ook wel definitief zijn.

Zal toch een heel ander uitzicht geven.

Michielsken
14-03-19, 11:38
Het zijn wel nog altijd de oude treinen van Cobra. Nuja, als die nog niet versleten waren lijkt het me ook maar logisch dat ze die behouden hebben. Qua kleur lijkt me dit toch wel een verbetering, zeker in combinatie met de nieuwe kleur van de baan.

Ik hoop dat dat terras van dat nieuw horecapunt groot genoeg zal zijn, want dat lijkt me een uitgelezen plaats om te genieten van een maaltijd of drankje bij goed weer. Je hebt zicht op 2/3de van het park en zit toch vrij rustig. Zalig toch? Al lijkt dit op de concept arts eerder klein...

Jak
14-03-19, 17:24
Nieuwtje: een dagticket aan de kassa eal voortaan 39.50 euro kosten. Het verschil met de Efteling wordt steeds kleiner.

Ben ook wel benieuwd wat Bobbejaanland, Bellewaerde en Plopsaland gaan vragen.

simon
14-03-19, 17:45
Mmm, had toch liever nieuwe treinen gezien... Maar goed.

Pretparkfreak7
15-03-19, 01:02
Ik ben wel fan van het nieuwe kleurtje! Samen met het nieuwe kleurenschema van de baan zelf geeft het inderdaad een volledig andere uitstraling.

Een volledig nieuwe trein puur voor een beetje extra comfort lijkt mij een dwaze meerkost die je beter elders kan investeren. Als de treinen ooit versleten geraken zullen ze dan wel vervangen worden. :D

Ik ben nog altijd heel benieuwd naar wat ze met dat station gaan aanvangen.

Belgiumcoasterfreak
15-03-19, 11:21
Amai lekker fel kleurtje zeg! Gaat goed opvallen eens de trein zal denderen over zijn track. Ben wel fan eigenlijk! Dat er niet geïnvesteerd is in nieuwe treinen is enerzijds best jammer maar ook begrijpelijk. Een nieuwe trein kost gemakkelijk een miljoen extra. Als de treinen nog niet aan hun einde zijn, lijkt mij het inderdaad onnodig om deze te vervangen. Besides, Cobra vond ik nooit echt oncomfortabel in the first place. En nog iets: ligt dat nu aan mij of hebben ze eindelijk ook de funderingen van Cobra aangepakt? Sinds die overstroming werden de supports van de loop zo 'shady' aan elkaar gekoppeld met wat spullen van de Gamma. Dit lijkt precies verleden tijd...

De muurschildering bij Aqualibi... Mwaa, het is al beter dan een lelijk betonnen muur natuurlijk. Misschien nog even wachten tot het af is. Wel leuk dat ook deze zone (vermoedelijk) wat extra exotische vegetatie gaat krijgen! Ben persoonlijk wel zeer benieuwd naar Karma World! Enkel over de nieuwe kiddie coaster blijft het wel erg stil...

Azmidiske
15-03-19, 20:14
Eigenlijk was ik er zeker van dat de kleur van de trein van Cobra zou veranderen (ofwel een nieuwe trein, ofwel herschilderen van de oude). De baan - en het hele gebied eromheen - heeft andere kleuren, dus de kans was zeer groot dat een rode trein niet meer zou passen.

Ik heb er geen probleem mee dat de oude trein behouden blijft, want qua comfort vind ik die zeker OK. De beugels heb ik nooit als ongemakkelijk ervaren. Mijn enige opmerking is dat de voorste twee stoeltjes van een karretje net iets te weinig ruimte voor benen/voeten hebben als je groot bent. Ik kan er wel op een aanvaardbare manier in zitten, maar heb toch een duidelijke voorkeur voor de achterste twee stoeltjes van een karretje.

Mij is ooit verteld dat Walibi soms zelf dit forum leest. Indien ja: kan hier rekening mee gehouden worden mocht men ooit besluiten om groupers in te zetten bij Cobra (wat ik trouwens onnodig zou vinden want het station is geen chaos en het instappen verloopt vlot genoeg)? Vanwege het verschil in beenruimte hoop ik juist dat er bij deze achtbaan nooit groupers zullen komen...
Maar deze discussie hebben we al uitgebreid gevoerd in het grouper-topic bij "Pretparken Algemeen" ;)

Het gebouw van Kiddie Bay ziet er prima uit wat mij betreft. En op die foto zie ik ook een soort palmbomen die blijkbaar nog uit hun verpakking gehaald moeten worden. We krijgen dus extra aanplanting?

jefke88
15-03-19, 20:51
Op drukke dagen staan er al groupers bij Cobra hoor.

Jak
19-03-19, 19:11
Wow, heb vandaag wat foto's zien passeren en het ziet er echt wel goed uit.

Ook verrast hoe ver de bouwwerkzaamheden van Popcorn al staan. Die lijkt echt niet veel nodig te hebben om af te zijn.
Het meeste werk in KarmaWorld lijkt me nog te zitten in de afwerking van het restaurant. Verder denk ik dat de paden, voorzieningen, ... van KarmaWorld en de opwaardering van de Cobra (station, wachtrij?, ...) nog het meeste tijd zal vragen.

Bij Funworld lijkt me het werk nog wel grootser. Daar lijkt het gebied helemaal nog niet gevormd. Ze hebben daar precies enkel gegraven en de funderingen liggen er niet echt. Ik vrees dus eerder voor de oplevering van Fun World dan van Karma World. Wel top dat ze Het Paleis van de Geest niet vergeten zijn en de buitenkant goed hebben aangepakt (itt het gedrocht van Walibi Holland).
Worden de attracties voor de kinderen ook aangepast?

Het wordt weer een nieuwtje om van te smullen mensen... En ik ben ook wel benieuwd naar hun menukaart in dat themagebied. Ook wel goed dat de horeca meegenomen is. Bij Exotic World is dat toch eerder beperkt uitgevallen. Ze hadden bijvoorbeeld het frituur aan het begin van Exotic World (aan de GRA), wat meer kunnen integreren in het themagebied als groot horecapunt. En blijkbaar wordt het horecapunt bij het Paleis van de Geest ook vernieuwd.

bobby turbo
19-03-19, 19:16
Wow, heb vandaag wat foto's zien passeren en het ziet er echt wel goed uit.

Ook verrast hoe ver de bouwwerkzaamheden van Popcorn al staan. Die lijkt echt niet veel nodig te hebben om af te zijn.
Het meeste werk in KarmaWorld lijkt me nog te zitten in de afwerking van het restaurant. Verder denk ik dat de paden, voorzieningen, ... van KarmaWorld en de opwaardering van de Cobra (station, wachtrij?, ...) nog het meeste tijd zal vragen.

Waarom denkt iedereen hier toch dat de wachtrij aangepast wordt? Als ze die echt wouden veranderen, zouden ze er toch al lang aan bezig geweest, niet?

Azmidiske
19-03-19, 19:28
Over een vernieuwing van de wachtrij heb ik inderdaad niets gehoord vanuit het park zelf. En eerlijk gezegd vind ik de wachtrij van Cobra goed zoals hij nu is. (Tussen haakjes, één van de dingen die ik geniaal vind aan het Vekoma Boomerang model is dat je de wachtrij kan opvouwen tussen de coaster waardoor deze geen extra plaats inneemt).

Ze kunnen de wachtrij van Cobra inderdaad wat gezelliger maken met groenaanplanting of iets dergelijks, maar zelfs dat hoeft voor mij niet echt.

Op Facebook heb ik zien passeren dat een aantal mensen vandaag beide bouwwerven in Walibi bezocht heeft. Weet iemand daar meer over?

yelle8
19-03-19, 19:46
Op Facebook heb ik zien passeren dat een aantal mensen vandaag beide bouwwerven in Walibi bezocht heeft. Weet iemand daar meer over?

Klopt, weldra komt er een artikel van op onze site. Op onze Facebook en Instagram zijn reeds enkele foto's te vinden :)

Rickie97
19-03-19, 20:02
Waarom denkt iedereen hier toch dat de wachtrij aangepast wordt? Als ze die echt wouden veranderen, zouden ze er toch al lang aan bezig geweest, niet?

Jak zette er een vraagteken bij, dat is niet denken maar hopen :p

Ik had er eerlijk gezegd ook op gehoopt, zodat je weer een iets meer open plein zou krijgen in het midden, maar ze gaan het niet meer doen denk ik. Het was leuk geweest, maar ik weet niet of er eigenlijk elders wel plaats genoeg voor is.

Verder lijkt me ook het open gevoel in die hoek weer volledig verdwenen met het nieuwe horecapunt, waarvan ik eerder schreef dat ik hoopte dat het zou blijven. Al heb ik nog niet veel foto's kunnen vinden waarop dit duidelijk zichtbaar is.

Ik ben wel zeer enthousiast voor popcorn revenge. Ook ik ben verrast dat ze al zo ver staan met de werkzaamheden. Precies Phantasialand, we hadden er het raden naar of ze al begonnen waren en nu blijkt plots dat er al testritjes gemaakt zijn... :p Je zal dus in verschillende filmzalen stukjes film zien waar plots de popcorn op de proppen komt waarop je dan moet schieten. Ook het idee van willekeurig zalen binnen te gaan (en 'slechts' 6 van de 7 ruimtes te bezoeken per rit) en dan telkens in het midden tijdens het veranderen van zaal andere gondels tegen te komen vind ik wel heel leuk klinken! Ik ben benieuwd! :)

Gilles
19-03-19, 20:53
Ik zag de foto's van mensen die de bouwplaats bezochten, het ziet er erg mooi uit! :D
Popcorn is inderdaad bijna klaar, het park schat de opening tegen eind april. Fun World daarentegen zal duidelijk niet meteen klaar zijn, maar de opening is gepland voor later dit voorjaar.

Ik ben ook blij dat ze voor het Paleis van het Geest hebben gezorgd, de nieuwe kleuren lijken me een beetje flitsend, maar ik zal het zelf zien. Ik heb de toestand van de Radja rivier echter niet gezien, ik hoop dat ze de gelegenheid hebben aangegrepen om ook een beetje op te ruimen ^^

K-ToF
19-03-19, 23:00
Wat...een...metamorfose!

Ali Baba was vroeger al één van mijn favoriete plekken in Walibi Belgium en het was ook de zone waar ik het meest naar uitkeek. En ik had er best veel van verwacht, maar zelfs nog hebben ze mijn verwachtingen overtroffen. Ongelooflijk hoe het park er in is geslaagd om zo trouw aan hun concept-arts te blijven en een 'bwaaah' zone om te vormen naar een zone die nog mooier is dan Exotic World.

Walibi Belgium is er - naast Exotic World - in geslaagd om een themagebied neer te zetten waar het voor dient: de bezoeker in een andere wereld onderdompelen. En dan zijn ze nog niet eens klaar.

Over de Popcorn Revenge...ik vond héél die IP meuk rond Popcorn maar niets en dat blijft zo. Maar ik moet wel zeggen dat na het zien van de foto's ik best wel nieuwsgierig ben geworden. Vooral ook omdat ik eigenlijk qua thema iets verwacht had zoals de 4D-film: muurschilderingen en af en toe een beeldje of twee. Maar eerlijk is eerlijk: het ziet er verdomd goed uit.

Walibi, ik ben fier op U!

Earlyspencer
20-03-19, 00:15
Een enorme opwaardering van die half-verloren uithoek tussen de park-ingang en Radja / Psyké, mijn gedacht. En best een uniek thema, i.t.t. China, Mexico of de Far West. En aan kindvriendelijke indoor kan een park m.i. nooit genoeg hebben. Het opent perspectieven voor een winter-opening binnen x jaar.

En toch een ietsiepietsie gesakker: ik vind onderstaande inspiratie- en humorloos, zeker als je de taalkundig hoogstaande geintjes van CdA in P.Ast. en Fut. kent.

https://i.imgur.com/OPRog7V.jpg

Natural Corn Killers

The Secret of the Unique Corn (knipoog naar een oude attractie)

The Shop around the Corn

Cornation Street

A Star is Corn

Children of the Popcorn

The Cornblower

Toegegeven, mijn probeersels zijn veelal niet alluderend op recente blockbusters. En verwijzingen naar cornografie zijn al helemaal uit den boze, zeker? https://www.looopings.nl/weblog/11806/Walibi-overweegt-stappen-tegen-fan-die-pikante-verhalen-schrijft.html

Pretparkfreak7
20-03-19, 12:25
Goh, ze zijn altijd wel iets meer corny als er een begeleidende afbeelding bij is. 'Pop' en 'Mary Poppin' vond ik nog wel lollig.
975

https://i.imgur.com/kAvo3NU.jpg

https://i.imgur.com/sXNz1Xc.jpg

siroccofreakske
20-03-19, 12:47
Mary Poppin' is inderdaad wel geinig :) Voor de rest is het wel leuk gedaan, maar het had inderdaad ook een stuk leuker en creatiever gekund...

jefke88
20-03-19, 15:29
Ik ben best wel onder de indruk eigenlijk. Hopelijk krijgt Radja River ook wat liefde (de staat van de wachtrij bijvoorbeeld).

bobby turbo
20-03-19, 15:40
Ik ben best wel onder de indruk eigenlijk. Hopelijk krijgt Radja River ook wat liefde (de staat van de wachtrij bijvoorbeeld).

Enkel de nieuwe toegang werd gezegd.

yelle8
20-03-19, 16:21
En ziehier ons uitgebreide (foto)verslag: http://www.pretparken.be/NL/article/2090/Walibi%20gunt%20blik%20op%20werf%20voor%20themazon es%20Karma%20world%20&%20Fun%20world

Een kleine greep uit de foto's:

http://www.pretparken.be/dynamic_pics/thumb_cec31657cfeb6b2831f163dd5730144c_640_480_1.j pg

http://www.pretparken.be/dynamic_pics/thumb_80faab2071194866e487b3b50afa2fa9_640_480_1.j pg

http://www.pretparken.be/dynamic_pics/thumb_0506675225f449459c88316ecb753e9c_640_480_1.j pg

http://www.pretparken.be/dynamic_pics/thumb_b274ec50182dd56d812678cdaec7a851_640_480_1.j pg

http://www.pretparken.be/dynamic_pics/thumb_8b275c18c8ad428dd0bec4047269446c_640_480_1.j pg

http://www.pretparken.be/dynamic_pics/thumb_036180d9b126a76f40664e2cd6411152_640_480_1.j pg

http://www.pretparken.be/dynamic_pics/thumb_8b0341a5295a3d4e1fe285c647046039_640_480_1.j pg

http://www.pretparken.be/dynamic_pics/thumb_8cdaa019e7fc0df2a8bc40b7683bdaa6_640_480_1.j pg

http://www.pretparken.be/dynamic_pics/thumb_d972e54af638f1b965c5fed59cdc10a9_640_480_1.j pg

http://www.pretparken.be/dynamic_pics/thumb_44e0b98a8fe1a1fc93c1a893996fcd07_640_480_1.j pg

http://www.pretparken.be/dynamic_pics/thumb_c9c17deed4fe19488f23de3b79946417_640_480_1.j pg

© Pretparken.be

Rein
20-03-19, 16:31
En, na Wijnegem, een nieuwe kans om popcorn te smullen:
1108298494782115840

simon
20-03-19, 17:45
Ik zag de foto's en uitleg gisteren ook al passeren, en ik moet zeggen dat ik steeds nieuwsgieriger wordt naar Karma World en Fun World. Op het eerste zicht werd ik ook niet zó warm van Popcorn Revenge, maar intussen ben ik al enthousiaster. Het ziet er zeer knap uit en ik kan niet wachten om een eerste ritje te maken. Stiekem hoop ik op een soft opening met de seizoensstart? (A)

Ook ben ik zeer tevreden dat het nieuwe restaurant typische gerechten zal serveren! Ik ben er zeker van dat dit voor gezinnen met kinderen ook kan werken, in plaats van de klassieke hamburger-friet. Eén iets ben ik wel nog niet helemaal mee: Karma Market wordt het overkoepelende van 3 zalen, waaronder het restaurant Delhi'cious? Betekent dit dat je 1 restaurant hebt, maar 3 zalen om te eten? Of dat er andere zaken geserveerd worden in de andere zalen?

De zwarte plafondtegels storen me momenteel nog niet zo erg. Het is altijd handig om deze te gebruiken, want je kan er veel achter verstoppen. Op de concepts kan je trouwens ook zien dat hier nogal wat lampen en draperieën aan gemonteerd zullen worden. Wel jammer dat een thee-interieurs geen thee serveert... Inderdaad een gemiste kans, maar wel makkelijk bij te sturen.

Leuk ook dat ze opnieuw grondig te werk gaan en de toiletten meenemen in de renovatie, net als de lelijke Ali Baba-kermismolen. De vernieuwde versie ziet er inderdaad al heel wat beter uit, en zal veel minder vloeken in de omgeving dan vroeger het geval was.

Van RR ben ik blij met de nieuwe doorsteek, dichter bij het centrum van Karma World. Alleen jammer dat het beperkt blijft tot dit. Graag had ik een nieuw laagje verf en wat nieuwe beplanting / effecten gezien in de wachtrij / rit.

Leuke verrassing was wel dat het Paleis van de Geest niet vergeten werd. Ook al ligt deze wat weg van Karma World, toch past deze er overduidelijk nog bij!

Fun World zal inderdaad nog wat extra werk vragen, waarbij ik vooral benieuwd ben naar de nieuwe looproute waarover ze spreken. Sowieso zal Fun Pilot meer opvallen en kunnen ze zo de toegangspoorten van Fun World vroeger plaatsen op het pad, maar vooral het toiletgebouw en het horecapunt die met hun rug naar de weg liggen, zorgen ervoor dat dit een afgesloten zone was. Hopelijk wordt dit ook herbekeken met de aanpassingen die ze nu doorvoeren, en creëren ze daar een wat opener plein die uitnodigt om te ontdekken, zowel voor jong als oud.

Zoals je ziet, ik ben best positief over de nieuwigheden die zich dit jaar aankondigen, maar toch nog één puntje van kritiek. Project InvaZion lieten ze achter zich na 2017, de Blood Bar in 2018. Jammer dat deze werd afgebroken, maar ergens begrijp ik het ook wel. Ik hoop dat er dit jaar niet weer iets verdwijnt, en dat ze Karma World en Fun World niet mee betrekken in het Halloween Event, zoals ze met Exotic World gedaan hebben.

Pretparkfreak7
20-03-19, 18:09
Ook ben ik zeer tevreden dat het nieuwe restaurant typische gerechten zal serveren! Ik ben er zeker van dat dit voor gezinnen met kinderen ook kan werken, in plaats van de klassieke hamburger-friet. Eén iets ben ik wel nog niet helemaal mee: Karma Market wordt het overkoepelende van 3 zalen, waaronder het restaurant Delhi'cious? Betekent dit dat je 1 restaurant hebt, maar 3 zalen om te eten? Of dat er andere zaken geserveerd worden in de andere zalen?

Als ik het goed begrepen heb is Karma market het hele complex met binnenzitplaatsen terrassen en de twee afhaalpuntjes.
Delhi'cious is het grootste afhaalpunt met 8 kassa's, het ligt aan de buitenkant tegenover de ingang van Popcorn Revenge.
De foodtruck vertrekt volgens mij van dezelfde keuken, maar met een afhaalpunt dat naar de achterkant van het park gericht is.

Gilles
20-03-19, 22:13
Het is waar dat ik graag had gewild dat ze de Radja River hadden schoongemaakt en opgeknapt, maar met alles wat er al gebeurt ga ik niet klagen, en dan is het werk nog niet af! :D
Wie weet, als er nog Ali Baba sets over zijn, dan zien we de reusachtige slang misschien wel weer! x)

Michielsken
21-03-19, 09:55
Dit ziet er toch echt wel mooi uit. Ik ben blij dat ze zoveel aandacht geven aan die 'random' hoek van het park. Enige spijtige vind ik nu echt wel dat Radja River hier nu echt niet in past, nu is dat natuurlijk een attractie die heel moeilijk in te passen is omdat je het station gewoon niet ziet vanop het wandelpad. Ergens had ik gehoopt dat ze een kleine Indische tempel als toegang van de wachtrij (nu zeker met die trap) gingen bouwen zodat het thematisch wel in de zone betrokken wordt.

Is er meer verteld over het nieuwe wandelpad dat 'door' de kinderzone gaat. Ik heb dit op verschillende mediastukken gelezen, maar kan me helemaal niet voorstellen hoe ze dat net gaan doen. Want als je dat pad door de kinderzone laat gaan zit je toch aan de achterkant van Psyke?

simon
21-03-19, 12:59
Als ik het goed begrepen heb is Karma market het hele complex met binnenzitplaatsen terrassen en de twee afhaalpuntjes.
Delhi'cious is het grootste afhaalpunt met 8 kassa's, het ligt aan de buitenkant tegenover de ingang van Popcorn Revenge.
De foodtruck vertrekt volgens mij van dezelfde keuken, maar met een afhaalpunt dat naar de achterkant van het park gericht is.

Bedankt voor de toelichting. Ik ben alvast benieuwd naar het eindresultaat :)


Dit ziet er toch echt wel mooi uit. Ik ben blij dat ze zoveel aandacht geven aan die 'random' hoek van het park. Enige spijtige vind ik nu echt wel dat Radja River hier nu echt niet in past, nu is dat natuurlijk een attractie die heel moeilijk in te passen is omdat je het station gewoon niet ziet vanop het wandelpad. Ergens had ik gehoopt dat ze een kleine Indische tempel als toegang van de wachtrij (nu zeker met die trap) gingen bouwen zodat het thematisch wel in de zone betrokken wordt.

Is er meer verteld over het nieuwe wandelpad dat 'door' de kinderzone gaat. Ik heb dit op verschillende mediastukken gelezen, maar kan me helemaal niet voorstellen hoe ze dat net gaan doen. Want als je dat pad door de kinderzone laat gaan zit je toch aan de achterkant van Psyke?

Ik denk dat het vooral zal gaan om het meer opentrekken van Walibi Playland naar de straat toe. De gewone weg lijkt me niet zoveel te veranderen, maar eerder het groen er wat weghalen.

Rickie97
21-03-19, 14:15
Ik denk dat het vooral zal gaan om het meer opentrekken van Walibi Playland naar de straat toe. De gewone weg lijkt me niet zoveel te veranderen, maar eerder het groen er wat weghalen.

In het artikel (http://www.pretparken.be/NL/article/2090/Walibi%20gunt%20blik%20op%20werf%20voor%20themazon es%20Karma%20world%20&%20Fun%20world) staat dat Fun Pilot komt te liggen waar vroeger het pad was. Dat had ik begrepen als dat het pad zelf effectief verplaatst wordt zodat het door de kinderzone passeert.

De looproute door die hoek trekken vind ik een nobel idee, maar ik snap toch nog niet helemaal hoe het er zal uitzien. Als het pad min of meer rechtdoor blijft gaan, kom je dus inderdaad plots achter Psyké uit, dus waarschijnlijk komt hier een bocht of zo zodat je er toch weer voor zit? Dat zou wel de weg naar achter wel een stuk langer maken, niet ideaal voor de doorstroming. En er zit nu eigenlijk ook al een redelijke bocht in achter Radja River. Maar dit recht trekken en dan van deze bocht de plaats van Fun Pilot maken zal het ook wel niet zijn, dan knip je Paleis van de Geest af.

Anderzijds: de wachtrij van Psyké ligt eigenlijk toch achter het station. Als ze deze zouden herwerken kunnen ze makkelijk de ingang ook aan die kant maken en dan is het geen probleem dat het pad daar loopt. Maar zit men dan weer niet te dicht bij de buren? De wachtrij van Psyké zit al vol geluidsisolatie, het lijkt me sterk dat ze dan daarachter een pad zouden laten lopen. (En de werken gingen ook maar tot aan de kinderzone gaan, dacht ik.)

Bovendien: is het voor een kinderzone niet juist leuk dat hij wat afgelegen, lees rustiger ligt? Ik weet niet of het voor kinderen nog even leuk is als straks iedereen door dat gebied loopt?

Als ik dan trouwens op luchtbeelden kijk, moet het pad wel een scherpe hoek maken na het Paleis van de Geest, en in de veronderstelling dat het daarna weer voor Psyké uitkomt snap ik er eigenlijk niet veel van hoe je hiervan een pad kan maken zonder dat het als omweg aanvoelt. Van Karma World ben ik ondertussen helemaal overtuigd en zeer benieuwd om het te zien, van deze zone zou ik toch nog iets meer moeten zien alvorens ik een idee krijg hoe hij zal werken. :p

Pretparkfreak7
21-03-19, 16:22
Is er meer verteld over het nieuwe wandelpad dat 'door' de kinderzone gaat. Ik heb dit op verschillende mediastukken gelezen, maar kan me helemaal niet voorstellen hoe ze dat net gaan doen. Want als je dat pad door de kinderzone laat gaan zit je toch aan de achterkant van Psyke?

De nieuwe achtbaan komt op de plaats waar je vroeger de kinderzone langs kon skippen. Het hoofdpad voert nu langs Palais du Genie naar het bestaande centrale plein van die kinderzone. Ik geloof dat je dan via de oude toegangsweg naar die zone terecht komt op het pad naast Psyké underground.

Om het wat overzichtelijker te maken heb ik snel wat uitgetekend op een screenshotje van maps. De rode blob is waar de coaster ongeveer komt (ik geloof wel dat het gebouwtje blijft staan). Dus het hoofdpad loopt nu van Radja naar het centrale plein van de kinderzone en dan via de oude toegangsweg terug naar Psyke en Flashback.

980

Jak
21-03-19, 16:40
https://i2.wp.com/walibiband.be/wp-content/uploads/2017/09/20170920_Walibi-RIP.compressed-page-046.jpg?resize=1024%2C723&ssl=1

Hier zie je een handig overzicht van het park zelf. Huidige toegangsweg zal inderdaad gerecupereerd worden, al zal de bestrating waarschijnlijk gerenoveerd worden.

Verder denk ik dat we niet te veel hier mogen verwachten. Op de plannen staat vooral de bouw van de nieuwe achtbaan en de renovatie van het sanitair blok en het uitgiftepunt. Misschien dat ze hier en daar de attracties een likje verf geven, maar denk dat het ook daar bij nlijft voor Fun World.

Wat ze met die random 'grot' gaan doen, is me nog een raadsel. Lijkt me anders ook wel leuk om te vormen tot een uitgiftepunt.

Het lijkt wel op de plannen dat ze een kleine waterpartij gaan toevoegen tussen de achtbaan en het horecapunt. Om zo het terras aantrekkelijker te maken.

Hoe dan ook, bij mij liggen de ogen ook eerder op Karma World, dan op deze kiddiecoaster.
Misschien dat Fun World nu veel vragen krijgt omdat bij Karma World plotseling alles duidelijk is.

Azmidiske
21-03-19, 17:17
En verwijzingen naar cornografie zijn al helemaal uit den boze, zeker?

Hahaha, jij bent toch echt wel de Herman Brusselmans van ons forum! Beschouw dit maar als een soort van compliment :p
Het ergste van alles is dat ik me nu zit af te vragen of iemand het zal aandurven een meme te verzinnen ...

Interessant om al die nieuwe foto's te zien. Nu kennen we eindelijk het definitieve kleurenschema van Cobra. Zelf vind ik dat bruin en crème er wat bizar uitzien, zeker in combinatie met de lichtblauwe trein. Maar ik weet dat dingen in het echt heel anders kunnen uitpakken dan ze op een foto lijken, en ik vind het vooral belangrijk dat alles in het geheel van de nieuwe zone past. Rest ons nog de vraag hoe het nieuwe stationsdak zal worden. De keuze voor een zeil vind ik prima (zo'n open station is beter voor de oren van het personeel), dus nu ben ik wel benieuwd naar de kleur van het zeil. Misschien het schubbenpatroon van een Cobra?

Fun World is duidelijk nog in volle ontwikkeling. Wat ik me wel afvraag: de meeste kinderattracties daar waren nogal duidelijk geïnspireerd door de Music Battle, maar het park heeft dat concept nu toch verlaten? Zouden ze een ander thema aan die kinderattracties geven of blijven ze zoals ze nu zijn?

bobby turbo
21-03-19, 17:35
Verder denk ik dat we niet te veel hier mogen verwachten. Op de plannen staat vooral de bouw van de nieuwe achtbaan en de renovatie van het sanitair blok en het uitgiftepunt. Misschien dat ze hier en daar de attracties een likje verf geven, maar denk dat het ook daar bij nlijft voor Fun World.

Wat ze met die random 'grot' gaan doen, is me nog een raadsel. Lijkt me anders ook wel leuk om te vormen tot een uitgiftepunt.

Het lijkt wel op de plannen dat ze een kleine waterpartij gaan toevoegen tussen de achtbaan en het horecapunt. Om zo het terras aantrekkelijker te maken.

Hoe dan ook, bij mij liggen de ogen ook eerder op Karma World, dan op deze kiddiecoaster.
Misschien dat Fun World nu veel vragen krijgt omdat bij Karma World plotseling alles duidelijk is.


De attracties in Fun World hebben ondertussen dat laagje verf al gekregen. Het hoofd pad loopt nu inderdaad via Paleis van de Geest en voert je langs de oude toegang, die een nieuwe poort krijgt. De oude poort ging nog gesloopt worden. Op deze manier is geen zone apart meer zoals vroeger maar wandel je er altijd doorheen, zodat ze meer in het park opgenomen is. Verder krijgt de sanitaire blok inderdaad een renovatie en verandert het horecapunt.

K-ToF
23-03-19, 12:21
Ondertussen in Wavre...

982

983

Bron: StarParc

Joran
24-03-19, 15:47
De weerkaatsing van de gebouwen in het meer vind ik nu al prachtig.

Love it. :D

yelle8
28-03-19, 15:11
https://www.facebook.com/walibibelgium/videos/984255925296199/

matx30
31-03-19, 21:37
Ik surfte net naar de website van Walibi en ontdekte dat ze hun parkplan al hebben aangepast met alle nieuwe attracties en vernieuwde zones erop. Zeker de moeite waard om er eens naar te kijken :D

Pretparkfreak7
31-03-19, 21:47
Zeker de moeite waard om er eens naar te kijken :D
Goed opgemerkt! Ook de moeite om hier te delen!

1002

siroccofreakske
01-04-19, 09:36
Ziet er mooi uit! Is er al meer geweten over de opening van de attractie?

Phadd-F
01-04-19, 10:30
Eind april/begin mei is wat ik heb horen zeggen. Geen idee hoeveel waarheid daaraan hangt.

yelle8
01-04-19, 10:45
https://www.facebook.com/walibibelgium/photos/a.445001931275/10157013949046276/?type=3&__xts__%5B0%5D=68.ARAo52NY7aD2HUGP7AhJe-uecPHCStsG9In-nDie37A2EzTMdAMW5eKM6BNH4e0TUA4RHLJBXjtjzLZMmvUCqH vF2ugCU8L59Qg8j7DVYHZ3pzlHSiPDDVEOoTlYYF3Ha7HYfsYo 5y-SJDZq47XD3SyXiAq8jV4mV1HUhli-5kwl3pPp0Gg93rGQWu51WNkE66BLg03uypS4cpSg9h1qskXgkY 0oOQtOYtIl5IBDxgZZg-DaetmxzvOSllIzWaN8qKefI6kA4uKVi48cNFSDY_eoyrwKLvcL B28O0Y6jL2bD-rUwqq_ieZzGTNEL13tuayHGiRvG2F8wQNpqkhIp9u_1i5MsnvX NbX6ndLBbC_K4PA&__tn__=-R

K-ToF
01-04-19, 11:45
Goeie aprilgrap ;-)!

Timo241
01-04-19, 12:08
Haha ja ik zie wel meer pretparken die vandaag een aprilgrap uithalen. Zoals Liseberg die Valkyria een spash elementen zouden geven en Parc Asterix die beweren dat er een 'Menhir-regen' is geweest in Frankrijk! ;)

siroccofreakske
01-04-19, 13:35
Ik zie de grap er eigenlijk niet van in, maar dat zal wel aan mij liggen...

Rickie97
01-04-19, 14:22
Ik zie de grap er eigenlijk niet van in, maar dat zal wel aan mij liggen...

Ik begrijp ook niet echt wat hier de grap is, eerlijk gezegd :p

PS. @Timo241, het ging volgens mij niet om splash-elementen toevoegen, maar gewoon de tunnel onder water zetten. Dat zou nogal een splash geven! ;)

Timo241
01-04-19, 17:19
Nee dit zijn voor mij ook niet echt geslaagde grappen. Maar als men dit op 1 April elk jaar blijft doen, moeten er toch mensen zijn die erin trappen?

Ah ja juist, mijn fout, je hebt inderdaad gelijk.
Btw, de site met de 3 o's kan er ook wat van hoor ;)

K-ToF
02-04-19, 17:53
Volgens mij gaat de opening van de Popcorn Revenge niet lang meer op zich laten wachten...

1004

1005

1006

Bron: StarParc.be

siroccofreakske
03-04-19, 10:37
Nee dit zijn voor mij ook niet echt geslaagde grappen. Maar als men dit op 1 April elk jaar blijft doen, moeten er toch mensen zijn die erin trappen?

Dat bedoel ik net met 'dat ik de grap niet snap'. Voor mij is er niet echt iets 'om in te trappen'. Dit zou toch gewoon écht een (enigszins ludieke) actie kunnen zijn? Voor mij is wat Walibi hier doet namelijk gelijkaardig aan Lays die zegt: 'Bepaal zelf de nieuwe Lays-smaak'. Dat was ook geen aprilgrap, toch?

simon
04-04-19, 09:06
Aprilgrap of niet, misschien zijn ze op zoek naar een nieuw idee, en komt deze toch niet naast de Weerwolf te staan?

Ignace
04-04-19, 10:18
Eerlijk gezegd zou deze achtbaan naast Vampire zetten veel logischer zijn. Dan zit je niet met één attractie ver weg van de rest, waar degenen die niet mee willen op Vampire niets te zoeken hebben. Nog een molentje erbij en je hebt een volwaardige zone.

Rickie97
04-04-19, 11:19
Eerlijk gezegd zou deze achtbaan naast Vampire zetten veel logischer zijn. Dan zit je niet met één attractie ver weg van de rest, waar degenen die niet mee willen op Vampire niets te zoeken hebben. Nog een molentje erbij en je hebt een volwaardige zone.

Dat is inderdaad een goed idee. Misschien moet je het eens doorsturen naar het mailadres in de post? Dan weten we meteen of het een grap was of niet. ;)

Eerlijk gezegd zou ik het grasveldje voor weerwolf wel behouden willen zien, ik vind de lifthill zo heel mooi uitkomen en in de zomer ziet dat grasveld er met wat ligstoelen e.d. en mensen die wat kuieren in de zon echt gezellig uit, vond ik.

etwien
06-04-19, 19:32
Verslag Seizoensstart 06-04-2019

Na maandenlang af tellen opende mijn favoriete Belgische park terug de deuren. Gewapend met mijn mama en stiefpa & broer betraden we deze ochtend eindelijk de poorten van het Waverse park opnieuw.

Om meteen met de deur in huis te vallen: Karma World ziet er schi-te-rend uit! Cobra straalt in z’n nieuwe kleur en vernieuwde trein. Het eten in Dheli’cious was verrukkelijk, daar waren we ook allen unaniem over eens.

Radja River heeft na lange tijd terug zijn misteffecten in de tijgertunnel, Vampire heeft terug (en sterkere) misteffecten, en als grootste verassing: CHALLENGE OF TUTANKHAMON heeft zijn vuur effecten EINDELIJK terug.

Popcorn Revenge is fantastisch fijn en zeer mooi gedaan, mijn reisgezelschap had er na 3 ritten nog niet genoeg van!

Helaas stelde Le Palais Du Genie mij best teleur omdat er nog steeds veel mankementen aan zijn en defecten die het niet doen. Over Fun World valt nog niet veel te zeggen, dat is voor de volgende keer.

Het was het maandenlange wachten meer dan waard om het park opnieuw te kunnen betreden, en ik kijk al uit naar mijn komende bezoeken!

yelle8
06-04-19, 19:44
Vandaag in Walibi Belgium geweest en Popcorn Revenge was mooi op tijd klaar voor de seizoensstart! De verwachtingen waren niet bijzonder hoog, maar de attractie wist te verrassen! Leuke toevoeging, mooie thematisatie, leuk concept, langere rit dan verwacht, mooi gedaan Walibi! Dat het park al COT heeft, stoort me totaal niet, want ondanks dat het shooter numéro 2 is, doet het me er toch niet aan denken. De willekeurige routes geven ook de nodige herhalingswaarde.

De heropwaardering van Cobra is enorm geslaagd, die attractie blinkt weer en met enkele thematische toevoegingen en opfrissingen, ziet deze attractie er top uit in Karma World!

De gerechten in het nieuwe restaurant zien er heerlijk uit. Of ze dat ook zijn, weet ik niet want ik kwam pas na de middag het park binnen en 's avonds was het al gesloten. Proeven zal dus voor de volgende keer zijn. Opvallend: de maaltijden moet je buiten bestellen en afhalen, binnen is het puur een eetruimte, wel mooi aangekleed. Het terras viel dan weer tegen. Totaal géén kleur in verwerkt en behoorlijk kaal. Ik verwacht dat de muurtjes daar nog een kleur moeten krijgen, maar al het meubilair is ook wit en gaat dus niet snel veranderen denk ik. Steekt af tegen de kleurrijke zone.

Persoonlijk vind ik Karma World een mooi geheel, enkel de achterkant van het restaurant (tegen de Cobra en Aqualibi aan) vind ik wat minder omdat de muren nogal vlak/kaal zijn. De bestrating tussen Karma World en Fun World is helemaal vernieuwd en ziet er verdorie goed uit! Bredere paden, meer paden, meer groen, erg fris!

De nieuwe achtbaan Fun Pilot staat zo goed als volledig overeind. Enkel de bocht naar de lifthill en de helft van de lifthill moet nog geplaatst worden. Vandaag werd trouwens het bovenste stuk van de lifthill geplaatst. Een opening lijkt dus niet ver weg meer, al moet de omliggende zone wel nog hélemaal opgebouwd/afgewerkt worden.

Let op, mogelijk spoilers hieronder!

Hieronder enkele foto's van Popcorn Revenge:

https://i.imgur.com/r9umyMv.jpg

https://i.imgur.com/fo9c9UB.jpg

https://i.imgur.com/oPciGOM.jpg

https://i.imgur.com/W7JpzdC.jpg

https://i.imgur.com/HExsuwJ.jpg

https://i.imgur.com/h4TGit2.jpg

https://i.imgur.com/Zd45HZM.jpg

https://i.imgur.com/qNBjtox.jpg

https://i.imgur.com/oBngqhm.jpg

https://i.imgur.com/7Y8L7dZ.jpg

https://i.imgur.com/Hk6OOBb.jpg

https://i.imgur.com/p3PRc5z.jpg

https://i.imgur.com/V6UmfRn.jpg

https://i.imgur.com/TGqVlHT.jpg

https://i.imgur.com/EG7BEme.jpg



Hieronder enkele foto's van het nieuwe restaurant:

https://i.imgur.com/ZNbZuDk.jpg

https://i.imgur.com/inp7LKS.jpg

https://i.imgur.com/9oPz4ux.jpg

https://i.imgur.com/KqNXVTW.jpg

https://i.imgur.com/zumPD2T.jpg

https://i.imgur.com/4H4Xf3o.jpg

https://i.imgur.com/fOReCs6.jpg



Hieronder enkele foto's van Karma World:

https://i.imgur.com/1rx0HPt.jpg

https://i.imgur.com/1oHjOPk.jpg

https://i.imgur.com/0YeLEGh.jpg

https://i.imgur.com/FQHyT8i.jpg

https://i.imgur.com/F86VhBP.jpg

https://i.imgur.com/MHqymSv.jpg

https://i.imgur.com/VYTG70j.jpg

https://i.imgur.com/RU4r5Ok.jpg

https://i.imgur.com/MWlHDxn.jpg



Hieronder enkele foto's van Fun Pilot in opbouw:

https://i.imgur.com/G6Aqdif.jpg

https://i.imgur.com/UtA8KKt.jpg

https://i.imgur.com/tUmcyoi.jpg

https://i.imgur.com/DfMKLmj.jpg

https://i.imgur.com/qxe8xxN.jpg


Foto's: © Yelle Kleykens

Azmidiske
06-04-19, 19:45
en defecten die het niet doen

Dat is toch gewoon logisch?
:D

De nieuwe kleuren van Cobra vind ik er op foto mooi maar ook een beetje raar uitzien. Maar ik neem aan dat hij goed in het nieuwe gebied past?

Nathan G
06-04-19, 20:38
Ook ik was vandaag in - hoe kan het ook anders - Walibi Belgium. Ook hier een enorm positieve indruk over het park. Het lag er goed bij, niet enorm veel last van storingen (zeker niet in vergelijking met de vorige jaren), zeer vriendelijk personeel en een heerlijke sfeer!

Ik ging meteen richting Karma World en mijn indruk is zeer positief. De theming is prachtig en Cobra straalt met zijn nieuwe kleuren. Ook het restaurant en zelfs de toiletten zien er zeer goed uit. Het terras was inderdaad eerder kaal, maar daar ergerde ik me persoonlijk niet enorm aan. Ik heb er zelf niet gegeten omdat ik lunch bij me had, maar heb er toch een klein beetje spijt van, want het voedsel - in thema - zag er heerlijk uit. Enkele fotootjes ter aanvulling:

https://i.imgur.com/M57l3IQ.jpg

https://i.imgur.com/N5L3Mmr.jpg

https://i.imgur.com/IRGd5H1.jpg

https://i.imgur.com/Q9W4vdf.jpg

Al snel opende Popcorn Revenge - ik had eerlijk gezegd niet verwacht dat hij vandaag al zou openen. Na vijf rondjes heb ik er nog steeds niet genoeg van en ontdek ik nog elke keer nieuwe details. De attractie is niet enorm groot of lang, maar hetgeen wat ze ermee gedaan hebben is fantastisch! Ik ben zeer enthousiast en mijn verwachtingen zijn ruim overtroffen! Video en foto's:

GF2emhMVhOc

https://i.imgur.com/u9DovlM.jpg

https://i.imgur.com/HJSc4Hc.jpg

https://i.imgur.com/IfTI47k.jpg

Zoals hierboven al aangegeven: aan Fun World was nog heel wat werk, al zagen we de bouw van Fun Pilot letterlijk vooruitgaan gedurende de dag.

https://i.imgur.com/6l9ZIJv.jpg

https://i.imgur.com/texTGL0.jpg


De nieuwe kleuren van Cobra vind ik er op foto mooi maar ook een beetje raar uitzien. Maar ik neem aan dat hij goed in het nieuwe gebied past?

Dat vond ik in het begin ook een beetje, maar in het echt past het perfect in de zone!

dennis8baan
06-04-19, 21:15
Ik was er vandaag ook en ik moet voor dat ik over Karma World begin het heel even hebben over het aanmaken van abonnementen. Ook mensen die een abonnement online aanvragen moeten die nog verzilveren bij de abonnementenbalie. Dat ging zo verschrikkelijk traag, en die balie ging ook pas om 9u55 open, terwijl er om 9u30 al een rij van 1.5 uur stond (aangezien dat de tijd is die ik er voor heb gewacht). Hier moet het park dringend opzoek gaan naar andere oplossingen.

Over Karma world ben ik grotendeels positief. Het thema is een enorme verbetering vooral voor de Cobra. Leuk ook trouwens dat ze in de tekeningen in de wachtrij inspelen op het geluid van de achtbaan/het dier, aangezien deze baan van tijd tot tijd enkele bizarre geluiden maakt. Popcorn revenge heb ik 3 keer kunnen doen, en daar ben ik verassend positief over. Niets doet je nog vermoeden dat de wachtrij ooit een best middelmatig horecapunt was. Praktisch gezien valt het op dat niet iedereen in de wachtrij naar boven kijkt en in de juiste wachtrij gaat staan (1-3 personen, 3-6 personen). Gek genoeg gebruikt Walibi ook hier deze rijen niet om de karretjes vol te krijgen, maar om gewoon af te wisselen. Jammer genoeg is er geen single riders rij. De attractie zelf is verrassend leuk en van best goede kwaliteit voor de kleine attractie die het is. Wat betreft de interactiviteit had er nog wel op je gun mogen staan welke kleur je bent. Dit wordt met een projectie aan het einde van de wachtrij wel aangegeven, maar is daarna niet meer goed zichtbaar waardoor het bij mijn eerste ritje behoorlijk verwarrend was wanneer ik punten aan het verzamelen was. Een groot pluspunt aan de interactiviteit is dat je in de hele attractie op popcorn kunt schieten, ook in de centrale ruimte waar je dat eigenlijk niet verwacht. In de ruimtes zelf ligt de focus natuurlijk grotendeels op de schermen, maar ik vond dit niet hinderlijk of storend. In de projectie zie je ook steeds een scherm met daarvoor nog een klein podium alsof je in een echte cinema bent. Dat meta niveau van een scherm in een scherm maakt de attractie consequent en daardoor zijn de schermen juist een toevoeging. Wat er op de schermen te zien is, is enorm druk en bewegelijk. Denk hierbij vooral aan Mouse au Chocolat in Phantasialand waar ook tientallen muizen overal op het scherm bewegen. Na de laatste scene (waar nog een kleine jump scare in verborgen zit) kom je weer in hetzelfde station terecht waarna je naar een nieuwe shop wordt geleid met uiteraard popcorn, en best leuke merchandise van de attractie. Nu ik het daar toch over heb wil ik even de tijd nemen om Walibi de credits te geven voor de stappen die ze aan het zetten zijn qua merchandise. Sinds vorig jaar is de 'Walibi legend since 1975' lijn in het park gekomen, die ik persoonlijk erg geslaagd vind. Nu hebben we de popcorn revenge merch, en ook de weerwolf heeft zijn eigen lijn aan kledij en accessoires. Die laatste is alleen in de Franstalige naam, maar desalniettemin erg leuk.

Bij de Radja river is de nieuwe trap best wel een verademing, net zoals alle vernieuwde brede paden en het prachtige zicht op het meer. Verder hebben ze in de wachtrij hier en daar een verfkwast er overheen gehaald, maar dat neemt niet weg dat het me steeds vaker opvalt dat het rotswerk haar structuur laat zien. De mist in de tunnel werkt wel weer. Bij het paleis van de geest is alle oude thematisatie buiten weg en hebben ze het gebouw ook een nieuwe laag verf gegeven. Van binnen blijft de attractie voor mij op de lijst van 'Walibi attracties die er slecht bijliggen' staan, Naast onder ander Psyké Underground vanwege de kapotte TV's en boxen, Challenge of Tutankhamon vanwege de laatste 2 scenes voor de splitsing op het einde die (nog steeds) zonder audio zijn. In het Paleis van de geest zijn in de preshow nog steeds wat boxen kapot waardoor de aap heel zacht klinkt, en sommige teksten van de geest onverstaanbaar zijn. In de hoofdshow was geen rook, terwijl de rookmachine bij de ingang van die hoofshow wel werkte. De klep van de lamp waar de geest op het einde weer in verdwijnt werkte niet, en de show was niet volledig gesynchroniseerd met de belichting waardoor het donker was terwijl de beugels opengingen.

Fun World kun je momenteel nog niet reviewen aangezien het gewoon nog een werf is. Wat wel meteen opvalt is dat het oude playland veel populairder is omdat je er nu doorheen moet. Ik moet zeggen dat ik de kleine omweg ook niet echt hinderlijk vind, wat ik wel had verwacht. Walibi is in ieder geval weer goed onderweg met het oppimpen van hun park. Je moet af en toe wel eens met je ogen knipperen of dit nog echt wel hetzelfde park is als waar je altijd al hebt gewandeld, en dat bedoel ik hier positief. Ik heb het vorig jaar al gezegd, maar ik ben heel benieuwd wat ze de komende jaren nog in petto hebben.

SanderV
06-04-19, 21:50
Ik was vandaag ook aanwezig bij de seizoensopening en ik moet zeggen dat Walibi mijn verwachtingen zeker overtroffen heeft!

Karma World is naar mijn mening het gezelligste deel van het park geworden en Popcorn Revenge is een waardevolle toevoeging. Het thema van Karma World en Popcorn Revenge is origineel en de uitwerking is prachtig. Ook de opknapbeurt van Cobra is geslaagd in mijn ogen. Ik had ook eerst mijn twijfels over de kleuren van Cobra na het zien van de foto's, maar ik moet zeggen dat ze in het echt mooi matchen met de omgeving, ook de kleur van de trein past mooi bij het gebied.

Popcorn Revenge heeft mij echt wel het meest verrast. Het originele thema en de degelijke uitwerking zorgen ervoor dat dit 1 van de betere attracties in het park is voor mij. De vergelijking met CoT is moeilijk te maken aangezien deze attractie een compleet andere stijl heeft en een stuk moderner is. Het enige wat deze 2 attracties met elkaar gemeenschappelijk hebben is het ritsysteem. Ik vind het ook leuk dat je zowel in de 'bioscoopzalen' als in de centrale scène in het midden kan schieten op popcorn, dit maakt de attractie voor mij een stuk levendiger.

Misschien heb ik toch een klein puntje van kritiek, maar echt heel erg stoor ik me er eigenlijk niet aan. Langs de ene kant vind ik het niet erg dat je niet door alle scènes gaat in 1 rit, want dit vergroot wel de herhalingswaarde omdat je toch graag alles gezien wil hebben. Langs de andere kant vind ik het ook wel jammer. Jan modaal heeft volgens mij geen idee dat er meerdere scènes zijn dan dat je eigenlijk ziet in 1 rit, zo zullen ze hoogstwaarschijnlijk een deel van de attractie missen. Uiteindelijk zijn alle scènes wel vrij gelijkaardig, maar toch zijn er hier en daar een paar noemenswaardige verschillen; ander behangpapier, andere animaties, ... Popcorn Revenge is een ideale toevoeging voor Walibi waarmee ze een mooie familieattractie erbij hebben in hun aanbod.

Als dit de standaardnorm is die Walibi de komende jaren aanhoud, staan er ons een paar heel mooie uitbreidingen te wachten komende jaren. Met deze uitbreiding heeft Walibi mij nog nieuwsgieriger gemaakt dan dat ik al was naar hun toekomstige uitbreidingen. :D

yelle8
06-04-19, 21:59
Ik was er vandaag ook en ik moet voor dat ik over Karma World begin het heel even hebben over het aanmaken van abonnementen. Ook mensen die een abonnement online aanvragen moeten die nog verzilveren bij de abonnementenbalie. Dat ging zo verschrikkelijk traag, en die balie ging ook pas om 9u55 open, terwijl er om 9u30 al een rij van 1.5 uur stond (aangezien dat de tijd is die ik er voor heb gewacht). Hier moet het park dringend opzoek gaan naar andere oplossingen.

Volledig mee akkoord, ik kwam aan om 12u30 en had de abo's pas in mijn handen om 13u45. Om vervolgens nog een kwartier aan de inkompoorten aan te schuiven omdat de poortjes blijkbaar niet meer automatisch openen als je je ticket/abo scant maar een medewerker moet na het scannen de tourniquets nog eens handmatig vrijgeven.


Wat betreft de interactiviteit had er nog wel op je gun mogen staan welke kleur je bent. Dit wordt met een projectie aan het einde van de wachtrij wel aangegeven, maar is daarna niet meer goed zichtbaar waardoor het bij mijn eerste ritje behoorlijk verwarrend was wanneer ik punten aan het verzamelen was.

Dat probleem is er met de smurfendarkride in Comics Station ook, daar weet je ook nooit welke kleur je bent. Er wordt inderdaad een video getoond op het einde van de wachtrij die zou moeten uitleggen welke zitplaats welke kleur heeft, maar de getoonde info klopt niet, of toch zeker niet altijd. Zo had mijn zitplaats toch een andere kleur... Maar hey: de attractie is nog in soft-opening en de bedoeling is dat tegen eind mei alles volledig gefinetuned is!

SanderV
06-04-19, 22:15
Volledig mee akkoord, ik kwam aan om 12u30 en had de abo's pas in mijn handen om 13u45. Om vervolgens nog een kwartier aan de inkompoorten aan te schuiven omdat de poortjes blijkbaar niet meer automatisch openen als je je ticket/abo scant maar een medewerker moet na het scannen de tourniquets nog eens handmatig vrijgeven.

Ik vond ook dat het deze ochtend ook allemaal wat stroef verliep. Op de parkeerplaats stond een lange rij met wachtenden voor de tassencontrole en aan de ticketcontrole ging het ook niet bepaald voorruit, om nog maar te zwijgen over de rij van de abonnementen. Eens je in het park was, was van die drukte niet veel meer te merken aangezien daar alles veel vlotter verliep naar mijn gevoel.


Wat betreft de interactiviteit had er nog wel op je gun mogen staan welke kleur je bent. Dit wordt met een projectie aan het einde van de wachtrij wel aangegeven, maar is daarna niet meer goed zichtbaar waardoor het bij mijn eerste ritje behoorlijk verwarrend was wanneer ik punten aan het verzamelen was.

Daarom hebben ze volgens mij ook die eerste scène toegevoegd waarin je kan uitproberen welke kleur je hebt. Ik moet wel zeggen dat dit voor mij de eerste keer ook redelijk onduidelijk was. Waarschijnlijk zullen ze hier in de toekomst nog wel een oplossing voor vinden.

Zeuske83
06-04-19, 22:28
Ook ik ben naar Walibi geweest.

Eerst zal ik beginnen met positieve::

- Karma world + Popcorn Revenge : Niet verwacht dat deze attractie open ging zijn. Proficiat Walibi. De attractie is af zoals het moet zijn. De wachtrij is mooi gedaan. En de attractie is ook goed(vooral dat één moment) ( je ziet wel niet echt goed met wat je schiet of ligt dat aan ons?)

- Cobra vind ik raar in zijn nieuwe kleuren maar het past bij het gebied.

- Fun world: Heb ik niet echt bekeken want ons kleintje sliep. dus niet gedaan. We gaan vant jaar nogeens terug gaan denk ik.

- Ik heb eindelijk tiki waka kunnen doen. Leuk baantje mooi afgewerkt ook.

En nu de negatieve

- Weerwolf: we hebben hem vorige jaar niet gedaan maar hij is ruw geworden?( of komt dat het de eerste dag is? )

- Net zoals dennis8baan had ik ook mijn abonnement gemaakt op het internet. We waren daar om 11uur en die rij stond vol... we gaan aanschuiven en na 5 min staatn we nogaltijd op dezelfde plaats. Dus Ik gaan vragen aan één persoon ofdat we wel juist stonden en die zei van ja, maar jij kan binnengaan en als je naar huis gaat kun je kijken ofdat het minder is. ah ja ok zeg ik. Ik om 5u30 weergekomen en die persoon (niet dezelfde persoon) zegt: het is gesloten, je moet terug komen om een ander moment?? WTF??? maar ik heb het toch laten maken door een vriendelijk meiske van Aqualibi. DUs Aqualibi geweldige service.

- En Sorry 10€ voor een parking en als je tot 7uur blijft in aqualibi dan zetten ze de poort open... geen denken aan dat ik 10 € ga geven...

Al bij al was het leuk. En dat was de bedoeling. Ze hebben mij verrast. Dus Walibi, doe zo verder aub.

Hanskuh
06-04-19, 22:37
Al even geleden dat ik hier wat gepost heb. Maar Popcorn Revenge en Karma World verdienen wel wat lofwoorden als het van mij afhangt :D . De upgrade van het gebied ziet er geweldig mooi uit, alleen miste ik wel wat sfeermuziek. Ook de attractie zelf wist ons te verrassen en zelfs de wachtrij kon ons charmeren! Ik kan alleen maar zeggen... Walibi... doe zo verder! Wel jammer is het feit dat de verbruikszaal van het restaurant binnen is, en dat je buiten moet bestellen. Maar voor de rest hoor je ons niet klagen!


https://www.youtube.com/watch?v=PanaQ_lLpmQ

dennis8baan
06-04-19, 22:47
Ik vond ook dat het deze ochtend ook allemaal wat stroef verliep. Op de parkeerplaats stond een lange rij met wachtenden voor de tassencontrole en aan de ticketcontrole ging het ook niet bepaald voorruit, om nog maar te zwijgen over de rij van de abonnementen. Eens je in het park was, was van die drukte niet veel meer te merken aangezien daar alles veel vlotter verliep naar mijn gevoel.

Ik vond het wel een van de drukkere seizoensopeningen van de afgelopen jaren, maar dat zal misschien door het goede weer komen. Ik heb gelukkig geen last gehad van de beveiliging omdat ik vroeger was, maar ik zag daar ook gigantische rijen ontstaan. Voor de turnstyles stond dan weer een rij die nog groter was dan op sommige halloween dagen. Ondanks dat heb ik popcorn 3 keer gedaan, met maximum 15 minuten wachttijd.

Rickie97
07-04-19, 12:45
Radja River heeft na lange tijd terug zijn misteffecten in de tijgertunnel, Vampire heeft terug (en sterkere) misteffecten, en als grootste verassing: CHALLENGE OF TUTANKHAMON heeft zijn vuur effecten EINDELIJK terug.

Wauw! Deze drie zaken vind ik echt fantastisch.

Ik zie dat de spullen in de wachtrij van Paleis van de Geest weg zijn. Ik vermoedde dat deze weggehaald waren om de gevel te schilderen, maar zouden ze weg blijven?

Het concept van het restaurant vind ik wel leuk klinken: je eten buiten bestellen en dan binnen gewoon eetplaats. Ik vind het wel jammer dat de rails tussen de plafondplaten zo zichtbaar zijn. Misschien dat dit in het echt wel minder is. De bedoeling van een zwart plafond was waarschijnlijk dat de ruimte er hoger uitzag dan ze is, want het is eigenlijk wel een laag gebouw. Dat vind ik nu niet echt werken door de blinkende rails. Maargoed, ik zou het eens in het echt moeten zien :p

Dat muurtje aan het terras had ik eigenlijk van verwacht dat het nog gethemed / ingekleurd zou worden. Misschien was het beton nog niet lang genoeg uitgehard hiervoor en volgt dit nog, of zou het toch zo blijven?

De versiering op het dak lijkt me precies ook nog niet helemaal af: op de laatste foto van Nathan mist precies nog een hoek, alsook op de eerste foto van Yelle. De decorstukken staan op hun plaats, maar dat is het dan ook. Ik vermoed dat hier ook nog wel wat aan afgewerkt zal worden?

Tijdens het schilderen van Cobra dachten veel mensen dat dit niet de definitieve kleuren waren, ik lees dat velen het nu wel mooi vinden maar hier en daar ook raar. Ikzelf vind de baan zeer mooi staan in deze kleuren, en zeer goed passen bij de gebouwen errond. Op foto dan, in het echt heb ik het nog niet gezien. Maar ik vind het een heel gezellige, er druk uitziende hoek geworden. Ik ben benieuwd om het zelf te gaan zien!

O ja, jullie zeggen beiden dat het eten in het restaurant er zeer lekker uitziet, maar wat serveren ze daar nu juist? :p


Ook mensen die een abonnement online aanvragen moeten die nog verzilveren bij de abonnementenbalie.

Dat is bij Bellewaerde dit jaar ook zo. Raar vind ik persoonlijk, want me de Golden Pass vroeger kon je op internet gewoon een volwaardig abonnement bestellen dat dan in de brievenbus geleverd werd. Dat vind ik toch weer een stap achteruit.

Is je abonnement dan eigenlijk geldig vanaf de dag dat je je kaart laat maken? Anders is dat wel een voordeel van dat nieuwe systeem. @Zeuske: in dat geval had ik toch gewacht tot de volgende keer hoor! :p

Ook bedankt voor de video, Hanskuh! Zegt toch nog meer dan al de foto's :) Het ziet er wel heel leuk uit met dat stukje 'podium' dat ook geprojecteerd wordt, zodat je toch nog meer diepte krijgt in het scherm. Leuk!

yelle8
07-04-19, 13:17
Dat is bij Bellewaerde dit jaar ook zo. Raar vind ik persoonlijk, want me de Golden Pass vroeger kon je op internet gewoon een volwaardig abonnement bestellen dat dan in de brievenbus geleverd werd. Dat vind ik toch weer een stap achteruit.

Is je abonnement dan eigenlijk geldig vanaf de dag dat je je kaart laat maken? Anders is dat wel een voordeel van dat nieuwe systeem. @Zeuske: in dat geval had ik toch gewacht tot de volgende keer hoor! :p

Hun systeem laat het gewoon niet toe... Online moet je pasfoto's uploaden, maar wanneer je aan de balie in het park komt, hebben ze deze foto's ogenschijnlijk niet doorgekregen en moeten er ter plekke nieuwe foto's gemaakt worden.
Het abonnement begint te lopen vanaf dat je je vouchers gaat inwisselen en de kaarten dus laat aanmaken.

Azmidiske
07-04-19, 13:54
Dat vond ik in het begin ook een beetje, maar in het echt past het perfect in de zone!

Het wat vooral de combinatie bruine track en supports met een blauwe trein die ik een beetje eigenaardig vond. Maar beide kleuren komen ook terug in de gebouwen ernaast, dus ik vertrouw erop dat het in werkelijkheid inderdaad perfect in de nieuwe zone past ;) De wimpeltjes met cobra-motief zijn ook wel een leuke toevoeging.

Al vind ik het stiekem toch een beetje jammer dat mijn protestbord voor de klimaatmarsen nu verouderd is (maar goed, dat wist ik al toen ik het in elkaar knutselde ... ik wou gewoon dat de Cobra op mijn bord zou staan).

Ik had eigenlijk ook niet verwacht dat Popcorn Revenge al open zou zijn. Het zou me niet verbazen als Walibi dit expres verzwegen heeft om de bezoekers bij seizoensopening te kunnen verrassen.

Nathan G
07-04-19, 19:26
O ja, jullie zeggen beiden dat het eten in het restaurant er zeer lekker uitziet, maar wat serveren ze daar nu juist? :p

:)

https://i.imgur.com/ChbFWnf.jpg

Pretparkfreak7
07-04-19, 19:44
Ziet er leuk uit inderdaad! Ik krijg er goesting van om naar Walibi te gaan!

De bestrating lijkt mij toch gewoon een variant op asfalt te zijn of ben ik daar zo verkeerd in? Het lijkt ook alsof er aan de terraszijde nog wat decoratie ontbreekt aan de gevel. Die plaats boven de deur van dat restaurant schreeuwt om een bord.

Heeft er iemand een foto van het station van Cobra? Hoe ziet dat er tegenwoordig uit?

dennis8baan
07-04-19, 19:57
Verslag Seizoensstart 06-04-2019

Radja River heeft na lange tijd terug zijn misteffecten in de tijgertunnel, Vampire heeft terug (en sterkere) misteffecten, en als grootste verassing: CHALLENGE OF TUTANKHAMON heeft zijn vuur effecten EINDELIJK terug.



De radja river en de Vampire kan ik beamen en was ik zeer positief over, de vuureffecten in CoT heb ik zelf niet gezien. Ik vond CoT in het algemeen bedroevend slecht erbij liggen voor een attractie die vorige winter nog is aangepakt. 2 scenes die niet juist werkten, volgens mij was de eerste animatronic in de wachtrij ook kapot. Heel erg jammer wel want ik vind het een heel sterke attractie als alles werkt.

yelle8
07-04-19, 22:02
Heeft er iemand een foto van het station van Cobra? Hoe ziet dat er tegenwoordig uit?

Het is een tent gebleven, weliswaar volledig vernieuwd -> het zeil is beige/bruin met op de flapjes cobra's afgebeeld, het stalen frame binnenin is vergelijkbaar met de kleur van de trein. Geen foto's van genomen.


De radja river en de Vampire kan ik beamen en was ik zeer positief over, de vuureffecten in CoT heb ik zelf niet gezien. Ik vond CoT in het algemeen bedroevend slecht erbij liggen voor een attractie die vorige winter nog is aangepakt. 2 scenes die niet juist werkten, volgens mij was de eerste animatronic in de wachtrij ook kapot. Heel erg jammer wel want ik vind het een heel sterke attractie als alles werkt.

Bij ons werkten de vuureffecten wel, hooray! Enige wat we opmerkten was dat alle deuren tussen de scenes permanent open stonden en dat de licht- en geluidseffecten in de schatkamer het niet deden.

Nathan G
07-04-19, 23:28
Tussen alle updates van Karma World en Popcorn Revenge schiet mij ook het volgende te binnen dat hier nog nergens gemeld staat: Tiki-Waka heeft vanaf dit jaar een single riders line! Daarnaast zijn ook de evacuatietrappen lichtgeel (dezelfde kleur als de supports van de coaster) geschilderd, vorig jaar waren deze nog lelijk grijs. Tof om te zien dat ze ook hun zone van vorig jaar verder optimaliseren!

Ignace
08-04-19, 08:33
Heb je een foto van de trappen? Mooi nieuws want dat was toch een doorn in het oog. Hebben ze toevallig ook iets gedaan aan de nogal lompe footers van Tiki Trail?

Over de afwerking van sommige stukken van de nieuwe zone zou ik me geen zorgen maken. Tenslotte hebben ze bij Exotic World nagenoeg het hele seizoen lang nog dingen bijgeplaatst. Komt goed daar!

ojoh
08-04-19, 10:51
Als ik dit alles zo zie en lees dan kan ik maar 1 ding zeggen en dat is,waauw. Ze hebben daar hard door gewerkt en dat heeft zijn resultaat.

Ik vind dat het opvalt dat het hele gebied nog niet compleet is. Je ziet gewoon op de foto's dat er nog stukjes zijn die die zelfde afwerkingstouch nog moeten krijgen.

Enkele zaken die ik nog kwijt wil:

- ligt het aan mij of is daar een dakafloop wel heel erg ongelukkig geplaatst, boven het uitgavepunt?
- is er een veggievariant in het restaurant?
- Ik had echt een voorgevoel dat het vuur ging terugkomen toen ik de 'nog 30-dagen tot opening' foto zag
- kwamen er op de vijver niet ook een soort van decorstukken / fonteinen volgens de concepts?
- Je ziet ook een steunpaal (denk ik) voor de poort die dacht ik nog moet geplaatst worden
- Ik denk dat de decorstukken bij PVDG in de wachtrij vervangen zullen worden door iets duurzamere zaken. Ook de grote lampen boven in- en nooduitgang ontbreken nog. Ik verwacht dat die nog terug komen

Dat moet het zowat zijn wat betreft de meeste nieuwigheden. Zalig ook dat ze blijven doorwerken hebben zaterdag aan funpilot! Dat wakkert sowieso interesse aan bij dagbezoekers!

Tgoh het is wel jammer dat er bij sommige attracties (de twee oudere darkrides) nog foutjes /defecten zijn. Ik weet het niet zeker maar volgens mij komt dat omdat die lastminute pas ontdekt worden. Eind van seizoen, servers en knopkes af. Heeft weinig tot geen onderhoud nodig. Nieuw seizoen alles terug op; woeps dat hadden we niet verwacht dat die pop niet ging bewegen, of oei de show loopt niet synchroon met geluid en licht. Ik praat dit niet goed, maar ik denk dat de techniekers bezig waren met de kneepjes van popcorn onder de knie te krijgen en op te volgen en dat ze daardoor de andere darkrides hun mankementen hebben laten doorgaan.

Nathan G
08-04-19, 11:02
Heb je een foto van de trappen? Mooi nieuws want dat was toch een doorn in het oog.

Nee, blijkbaar niet :p maar geloof me, het is een hele verbetering!

yelle8
08-04-19, 11:06
- kwamen er op de vijver niet ook een soort van decorstukken / fonteinen volgens de concepts?

De fontein die tussen Aqualibi en de Blood Bar lag, is nu verschoven naar het gebied tussen Pulsar en de Blood Bar.

dennis8baan
08-04-19, 21:30
De deuren bij CoT vielen me ook op, en vond ik ook al zo jammer. Ik ga later deze week nog wel even terug om CoT nog een 2de kans te geven.
Nu heb ik die dag niet echt erop gelet maar de single rider rij was me niet opgevallen bij tiki waka. Nu vind ik dat ze daar ook wel een paar beginnersfouten hebben gemaakt (geen apart uitstapstation bijvoorbeeld, veel te veel personeel en veel te veel dispatch knoppen op een te klein gebied), maar waarom was er geen single riders vanaf dag 1. Die baan heeft al een veel te lage capaciteit in verhouding met de populariteit, en dan gebruik je ze ook nog eens niet volledig. Maar waar is die ingang voor single riders nu eigenlijk? En stond er veel volk. Walibi kennende met de single riders bij pulsar, staat die rij vrijwel altijd leeg.

etwien
08-04-19, 21:54
De single rider bij Tiki-Waka kan zeker enkel positief uitdraaien. De attractie is inderdaad best populair, en een single riders rij kan hier wel zeer voordelig uitdraaien. Inderdaad zeer spijtig en ergens onbegrijpbaar, want het zou de capaciteit enkel ten goede komen.

Bij Pulsar zie ik toch ook regelmatig mensen via de single riders aanschuiven, en bijgevolg ook zeer snel plaatsnemen in de attractie. Opvallend was dat het personeel afgelopen zaterdag enorm veel last had van que-jumpers in de rij, vooral boven voor de 2 aparte ruimtes wordt er constant een heel stuk geskipt door gewoon over de balustrades te springen en zo een heel stuk over te slaan, iets wat ik persoonlijk enorm irritant en onbeschoft vind. Terecht dan ook dat het personeel steeds heftig op reageert.

Nathan G
09-04-19, 09:04
Nu heb ik die dag niet echt erop gelet maar de single rider rij was me niet opgevallen bij tiki waka. Nu vind ik dat ze daar ook wel een paar beginnersfouten hebben gemaakt (geen apart uitstapstation bijvoorbeeld, veel te veel personeel en veel te veel dispatch knoppen op een te klein gebied), maar waarom was er geen single riders vanaf dag 1. Die baan heeft al een veel te lage capaciteit in verhouding met de populariteit, en dan gebruik je ze ook nog eens niet volledig. Maar waar is die ingang voor single riders nu eigenlijk? En stond er veel volk. Walibi kennende met de single riders bij pulsar, staat die rij vrijwel altijd leeg.

De single riders rij is dezelfde als de fastpass rij (staat wel goed aangegeven), en splitst iets verder in twee. Hij bevindt zich vlakbij het begin van de lifthill van de achtbaan. Ik heb Tiki-Waka 5x in een half uur kunnen doen via die wachtrij, er stond geen enkele keer iemand voor me, al denk ik dat het ook is omdat veel mensen het nog niet weten. Bij Pulsar wordt de single riders line ook alsmaar populairder, zeker op drukke dagen.