PDA

Bekijk Volledige Versie : [Poll] Wat is het beste nieuwe spookhuis van België?



simon
03-11-18, 13:48
Naast het beste Halloween event ben ik ook opnieuw benieuwd naar het beste nieuwe spookhuis van België. Ik vond de events die ik dit jaar bezocht best sterk, maar vond je het beste spookhuis daarom ook terug bij datzelfde event? Ook fans hebben weer het beste van zichzelf gegeven door zelf iets te organiseren.

Daarom de vraag: Welke nieuwe aanwinst was dit jaar je favoriet? Welk spookhuis moet volgend jaar zeker terugkomen? Welke is een must visit volgend jaar?

Stemmen maar!

P.S.: Je kan meerdere keren stemmen, maar ik heb het vooral bedoeld als 2 stemmen:
- 1 voor beste nieuwe spookhuis in een pretpark
- 1 voor beste nieuwe spookhuis als losstaand spookhuis

Polletje
03-11-18, 14:05
Ik heb niet alle spookhuizen van België kunnen doen ... Maar van degene waar ik langs ben geweest hierbij mn favorieten die een eervolle vermelding verdienen: ;)
- beste nieuwe spookhuis in een pretpark: Freak Circus, Plopsaland De Panne
- beste nieuwe spookhuis als losstaand spookhuis: House of Madness, Daementia in Beselare

Xarbero
03-11-18, 14:06
beste nieuwe spookhuis in een pretpark: Black Rose
Beste spookhuis als losstaand spookhuis: Daementia!

Rickie97
05-11-18, 14:26
Beste nieuw losstaand spookhuis: ik heb er maar één bezocht maar het was goed genoeg om mijn stem te verdienen: de nieuwe editie van Daementia natuurlijk. :)

Beste nieuwe spookhuis in een pretpark: ik ben voor Welp in BJL gegaan. Het kruipen door smalle gaten + vooral de legertruck in Welp zijn hele leuke elementen die je nergens elders terugvindt. Hoewel de boeien bij Black Rose toch ook een goed argument waren geweest.

Edit:

P.S.: Je kan meerdere keren stemmen
Ik precies niet... Voorlopig alleen een stem voor Daementia :p

Nathan G
05-11-18, 15:19
Van heel het rijtje deed ik er slechts twee, Black Rose en Welp. Hoewel het beide zeer sterke huizen zijn, is mijn stem gegaan naar Black Rose. Beide bevatten unieke elementen die je nergens anders ziet, maar bij Black Rose wisten ze nog net iets meer te overtuigen. Ook de decoratie in het spookhuis en de lengte speelden mee in mijn definitieve keuze.

simon
06-11-18, 00:41
Edit:

Ik precies niet... Voorlopig alleen een stem voor Daementia :p

Klopt, ik heb de pollopties iets te snel ingediend merkte ik achteraf, en ik kan die optie denk ik niet meer wijzigen? Indien wel, laat me gerust weten. Of als een mod dit kan, graag zetten op meerdere opties.

yelle8
07-11-18, 23:32
Of als een mod dit kan, graag zetten op meerdere opties.

Eens een poll gemaakt is, kan dit niet meer gewijzigd worden.

simon
08-11-18, 17:44
Eens een poll gemaakt is, kan dit niet meer gewijzigd worden.

Toch bedankt.

Back on topic:

In een pretpark:

Zelf koos ik voor Welp, welke me echt wist te verbazen. Misschien nog net iets meer dan bij Lumberjack had ik het gevoel dat ik door een bos liep. Er waren ook enkele unieke zaken en special effects, die me ook best konden bekoren. Het was een nieuwe ervaring zoals we ze in België nog niet kenden en zeker voor herhaling vatbaar.

Runner up was enerzijds Black Rose, waar ik de eerste keer (preview) echt van genoten heb, maar tijdens een tweede bezoek ('s avonds) was ik dan weer teleurgesteld. Waren ze consistent gebleven, dan had ik misschien hiervoor gestemd. Anderzijds als runner up Freak Circus, omdat ik het ook een unieke uitwerking van een klassiek thema vond en toch ook een paar keer goed verschoten ben. Ook de manier waarop er met showcontrol gespeeld werd, was echt perfect. Belooft veel goeds voor volgende jaren!

Als losstaand spookhuis:

Overtuigd Daementia! Vorig jaar vond ik het al goed, maar dit jaar nog stukken beter. Zoals sommigen al aangaven, kunnen de pretparken hier zelfs van bijleren! Ook met de zeer lage toegangsprijs is het echt noemenswaardig wat jullie neerzetten daar!

Runner up hier is net als vorig jaar het spookhuis van Knokke (dit jaar Horror Museum), maar persoonlijk vond ik de editie van vorig jaar daar beter. Het thema was leuk uitgewerkt, en ik ben denk ik op één van de engere avonden geweest, maar toch miste ik af en toe wat extra spanning. De editie van dit jaar telde 5 avonden, met elk een eigen thema. Zo had je een 'dark edition', waarbij er geen lichten waren, een 'kindvriendelijke' editie, een 'bloederige' editie enz. Ik ben naar de Halloween editie geweest. Vorig jaar ben ik er een paar keer goed verschoten, dit jaar niet echt. Ofwel word ik stilaan immuun...