PDA

Bekijk Volledige Versie : Weerwolf in een RMC jasje?



Zeuske83
15-03-19, 18:28
Hey,

Wat zouden jullie ervan vinden? Weerwolf ondergaat hetzelfde lot als Robin hood?

Ignace
15-03-19, 18:31
Geen voorstander: ik zou de Weerwolf missen in zijn huidige vorm. Heel leuk baantje zoals die nu is. Nog eens een thrillcoaster erbij in Walibi zou volgens mij ook het evenwicht van het aanbod geen goed doen.

Zeuske83
15-03-19, 18:36
Geen voorstander: ik zou de Weerwolf missen in zijn huidige vorm. Heel leuk baantje zoals die nu is. Nog eens een thrillcoaster erbij in Walibi zou volgens mij ook het evenwicht van het aanbod geen goed doen.

Neen, hij is goed zoals hij is.

Om dezelfde reden van Ignace eigenlijk

Pretparkfreak7
15-03-19, 18:42
Volgens mij is een soortgelijke discussie hier al eens gevoerd (http://board.pretparken.be/showthread.php?752-Weerwolf-RMC-en-of-retracken).
Ik volg Ignace hierin.

Xarbero
15-03-19, 18:46
Neen! Een aanpassing naar gci treintjes daarentegen... :cool:

bobby turbo
15-03-19, 18:48
bochten wat meer banken en GCI treinen derop.

etwien
16-03-19, 08:19
Ik ben ook voorstander van een GCI revamp! De first drop een tikkeltje dieper, de bochten nét iets wilder, volledige re-track en millenium flyers!

Azmidiske
16-03-19, 15:08
Noobvraagje: wat is er zo bijzonder aan GCI-treinen?
(Voor mij is alles goed zolang het geen scheenbeenbeugels heeft want die vertrouw ik nog niet 100%)

simon
16-03-19, 16:50
Ik koos voor 'Ja, maar het kan wachten'. Weerwolf is nog steeds goed zoals hij is, met hier en daar wat retracking. Nieuwe treinen zouden zeker ook mogen wat mij betreft.

Ik miste nog een optie die ik waarschijnlijker gekozen had: een extra RMC erbij in Walibi Belgium!

Waarom als eerste niet uitpakken met een tweede houten achtbaan? Zou pas uniek zijn voor de regio!

bobby turbo
16-03-19, 17:15
Noobvraagje: wat is er zo bijzonder aan GCI-treinen?
(Voor mij is alles goed zolang het geen scheenbeenbeugels heeft want die vertrouw ik nog niet 100%)

Dat is iets dat je echt moet voelen, zoveel meer comfort.

jefke88
18-03-19, 09:25
GCI-treinen zouden wel de ervaring helemaal veranderen. Ik denk dat de lay-out niet spannend genoeg is voor GCI-treinen, ik zou alles laten zoals het nu is.

siroccofreakske
18-03-19, 10:46
Ik heb gekozen voor niets veranderen. Persoonlijk vind ik de Weerwolf nog altijd een erg leuke woodie. Hoewel ik denk dat een retracking (al dan niet met houten of stalen rail) de baan zeker wel goed kan doen, heb ik liever dat Walibi z'n geld in andere zaken investeert.

[Kopie van m'n eigen post uit het andere topic :p]

Zeuske83
27-03-21, 19:13
Blaas:

Misschien is dit niet juist maar ik heb een video gevonden over walibi + Info over het project. Is geen officieel bericht maar als ik het mag geloven zou de omvorming zijn voor 2023?


https://www.youtube.com/watch?v=eZuTyy5JN7A

jefke88
27-03-21, 21:34
Die geruchten heb ik nog al gehoord. Benieuwd wat er van waar is.

Heb Weerwolf lang een uitstekende baan gevonden, maar het comfort gaat jaar na jaar verder achteruit en de grens lijkt me stilaan bereikt. Laat die RMC maar komen wat mij betreft.

etwien
28-03-21, 10:51
Hoewel ik het zeer spijtig zou vinden dat een woodie met zo’n potentie volle lay-out als Weerwolf gebruikt wordt voor een RMC conversie, moet ik toegeven dat ik het ook zou begrijpen vanuit het park zijn standpunt, zijnde:

Een volledige re-track & re-profiling met nieuwe treinen, of het nu van GCI of Gravity Group is, is zeer duur, en een “renovatie” kan je marketingtechnisch niet verkopen.

Een RMC conversie is dusdanig ingrijpend en is onbetwistbaar een nieuwe attractie, die men wél aan het publiek kan verkopen. Een renovatie of conversie kost beiden niet gek veel meer dan het ander, dus zou ik wel begrijpen als men opteert om Weerwolf, net als Robin Hood, te converteren en te marketten als nieuwe ride, wat uiteraard op termijn meer zou opbrengen.

Echter vrees ik wel dat bij de familie’s, iets waar Walibi de voorbije jaren toch duidelijk op mikt, dit minder warm onthaald zal worden. Weerwolf is een zeer toegankelijke baan voor het gehele gezin en ondanks z’n opmerkelijke ruwheid nog steeds zeer geliefd. Een RMC hybrid is beduidend intenser en ik vraag me dan ook af of het wel slim is om een, hoe ruw dan ook, crowdpleaser om te toveren in een echte thrill machine ... Ik blijf hopen op een GCI re-do, maar ik vrees dat een RMC de meest realistische optie is ...

Xarbero
28-03-21, 11:51
Hoewel ik het zeer spijtig zou vinden dat een woodie met zo’n potentie volle lay-out als Weerwolf gebruikt wordt voor een RMC conversie, moet ik toegeven dat ik het ook zou begrijpen vanuit het park zijn standpunt, zijnde:

Een volledige re-track & re-profiling met nieuwe treinen, of het nu van GCI of Gravity Group is, is zeer duur, en een “renovatie” kan je marketingtechnisch niet verkopen.

Een RMC conversie is dusdanig ingrijpend en is onbetwistbaar een nieuwe attractie, die men wél aan het publiek kan verkopen. Een renovatie of conversie kost beiden niet gek veel meer dan het ander, dus zou ik wel begrijpen als men opteert om Weerwolf, net als Robin Hood, te converteren en te marketten als nieuwe ride, wat uiteraard op termijn meer zou opbrengen.

Echter vrees ik wel dat bij de familie’s, iets waar Walibi de voorbije jaren toch duidelijk op mikt, dit minder warm onthaald zal worden. Weerwolf is een zeer toegankelijke baan voor het gehele gezin en ondanks z’n opmerkelijke ruwheid nog steeds zeer geliefd. Een RMC hybrid is beduidend intenser en ik vraag me dan ook af of het wel slim is om een, hoe ruw dan ook, crowdpleaser om te toveren in een echte thrill machine ... Ik blijf hopen op een GCI re-do, maar ik vrees dat een RMC de meest realistische optie is ...

ik blijf erbij, ofwel weerwolf rmc'en en nieuwe gci bijzetten, of weerwolf gci makeover geven en nieuwe rmc zetten (single rail? :p)

Azmidiske
28-03-21, 20:03
ik blijf erbij, ofwel weerwolf rmc'en en nieuwe gci bijzetten, of weerwolf gci makeover geven en nieuwe rmc zetten (single rail? :p)

Haha, jij kiest meteen voor twee achtbanen ... ik ben voor :)

Om heel eerlijk te zijn vond ik Weerwolf heel goed tijdens Halloween 2019 (de laatste keer dat ik hem gedaan heb). Als ze erin slagen om hem altijd te laten rijden zoals toen, dan zou ik zeggen: gewoon laten zoals het is!

etwien
28-03-21, 22:16
Om heel eerlijk te zijn vond ik Weerwolf heel goed tijdens Halloween 2019 (de laatste keer dat ik hem gedaan heb). Als ze erin slagen om hem altijd te laten rijden zoals toen, dan zou ik zeggen: gewoon laten zoals het is!

Volledig akkoord ... Ook ik heb Weerwolf tijdens Halloween 2019 op een nocturne 3 keer na elkaar gedaan vlak voor sluitingsuur en heb hem nog nooit zo wild én soepel geweten als toen, de beste ervaring ooit met die baan ...

traveler
29-03-21, 12:00
RMC heeft zeker zijn waarde en meerwaarde maar dan is er niet echt een midden trill over.

Ik ken genoeg mensen die niet overkop willen maar een woddy wel zien zitten. Ik kreeg er voeger mijn neefje op me die een baan zoals de vampier net een trap te groot vinden. met de nieuwste achtbaan is de weerwolf net de mooie tussendoor. Hij kan wild zijn maar nog nooit gevonden dat die te is (nog nooit voor sluiting gedan laste rit moet rond 18 uur zijn geweest met een nocture).

etwien
29-03-21, 13:15
RMC heeft zeker zijn waarde en meerwaarde maar dan is er niet echt een midden trill over.

Ik ken genoeg mensen die niet overkop willen maar een woddy wel zien zitten. Ik kreeg er voeger mijn neefje op me die een baan zoals de vampier net een trap te groot vinden. met de nieuwste achtbaan is de weerwolf net de mooie tussendoor. Hij kan wild zijn maar nog nooit gevonden dat die te is (nog nooit voor sluiting gedan laste rit moet rond 18 uur zijn geweest met een nocture).

Dit is dus exact wat ik bedoel. Ik vrees ook dat Walibi een fout zou maken om 1 van de spectaculairste, doch toegankelijkste banen van het park om te toveren tot een thrill machine.

Doorgaans zie je in elk park die een woodie heeft de ruime populariteit ervan (Wodan in Europa-Park, Troy in Toverland, ...). Zeker als Walibi meer jonge gezinnen wil aantrekken en families met kinderen lijkt me het behouden van de klassieke Weerwolf toch de beste keuze ...

traveler
29-03-21, 14:30
Mochten ze er een RMC naast / rond zetten zou ik het fantstis vinden.

stel je voor Weerwolf dag de klassieke woddy met daardoor Weerwolf Nacht een RMC die er rond en over raast dat zou pas een monster zijn.

nicooke
29-03-21, 19:28
Voor mij hoeft zo een re-tracking niet te komen hoe spectaculair zo een RMC is, er verdwijnen meer en meer woody's en dat is spijtig want die banen stralen altijd iets speciaals uit dat je niet hebt met een stalen achtbaan.

Xarbero
29-03-21, 20:40
Voor mij hoeft zo een re-tracking niet te komen hoe spectaculair zo een RMC is, er verdwijnen meer en meer woody's en dat is spijtig want die banen stralen altijd iets speciaals uit dat je niet hebt met een stalen achtbaan.

retracking moet van mij zoiezo. Is het niet door RMC, laat dan aub GG of GCI op de baan los en de baan zou veel beter worden!

Phadd-F
29-03-21, 21:40
GCI heeft fantastisch werk gedaan bij de herknapping van Ghostrider, dus ik zou het op zich niet erg vinden als zij het doen. Maar marketing gewijs zit je met RMC natuurlijk veel beter, dat kan je veel meer als nieuw verkopen én dat gaat zeker aandacht trekken aangezien het gewone publiek zoiets totaal niet kent.

Dusja, liefst een RMC conversie voor mij. Met Untamed hebben we al op 3u rijden fantastisch RMC geweld maar wat dichter bij huis zou nog beter zijn.


Maar eh... 2023? 2 jaar na Kondaa? Lijkt me met de corona crisis gewoon financieel onmogelijk.

etwien
30-03-21, 10:03
GCI heeft fantastisch werk gedaan bij de herknapping van Ghostrider, dus ik zou het op zich niet erg vinden als zij het doen. Maar marketing gewijs zit je met RMC natuurlijk veel beter, dat kan je veel meer als nieuw verkopen én dat gaat zeker aandacht trekken aangezien het gewone publiek zoiets totaal niet kent.

Ghostrider is voor mij ook dé reden waarom ik zo graag GCI de baan onder handen zou zien nemen, maar zoals jij zegt en ik in een vorige post is dit niet iets die marketingtechnisch verkoopbaar is zoals een RMC dat is, en ik vrees dat dit voor dergelijke projecten een serieuze doorslag kan geven.

Ik persoonlijk (en ik ken nog enkele die hard fans) snap de gehele hype rond Untamed niet en verkies met gemak Goliath boven de kersverse hybrid. Voor mij voelt de baan té geforceerd aan en vooral het comfort is een dikke no go. Desalniettemin is Untamed wel spectaculair, maar ik weet niet of ik Weerwolf wel wil zien veranderen in een soortgelijk model.

Ik blijf hopen op een degelijke renovatie, of het nu GCI of Gravity Group is, zodat Weerwolf als klassieke woodie z’n rondjes kan blijven maken ...

coasterfrenzy
30-03-21, 11:12
Een RMC heeft qua marketing zijn voordelen ten opzichte van een GCI make-over.. Echter zullen ook genoeg mensen zich realiseren dat een RMC Make-Over in plaats komt van een bestaande attractie. Een nieuwe RMC pakt dan toch een stuk sterker uit.

Overigens: Dan kunnen ze mooi uitpakken met de eerste Raptor van Europa of zelfs de eerste T-Rex ter wereld. Dat straalt meteen ook wee heel wat meer uit dan zo'n zelfde soort baan als de Collega in Nederland ook al heeft.

bobby turbo
30-03-21, 13:03
Ghostrider is voor mij ook dé reden waarom ik zo graag GCI de baan onder handen zou zien nemen, maar zoals jij zegt en ik in een vorige post is dit niet iets die marketingtechnisch verkoopbaar is zoals een RMC dat is, en ik vrees dat dit voor dergelijke projecten een serieuze doorslag kan geven.

Ik persoonlijk (en ik ken nog enkele die hard fans) snap de gehele hype rond Untamed niet en verkies met gemak Goliath boven de kersverse hybrid. Voor mij voelt de baan té geforceerd aan en vooral het comfort is een dikke no go. Desalniettemin is Untamed wel spectaculair, maar ik weet niet of ik Weerwolf wel wil zien veranderen in een soortgelijk model.

Ik blijf hopen op een degelijke renovatie, of het nu GCI of Gravity Group is, zodat Weerwolf als klassieke woodie z’n rondjes kan blijven maken ...

Wist niet dat jij Ghostrider al gedaan had :p

Maar voor de rest volg ik je volledig Goliath boven Untamed vanwege het te geforceerd zijn en liever een GCI remake van Weerwolf dan eentje van RMC.

etwien
30-03-21, 13:18
Wist niet dat jij Ghostrider al gedaan had :p

Maar voor de rest volg ik je volledig Goliath boven Untamed vanwege het te geforceerd zijn en liever een GCI remake van Weerwolf dan eentje van RMC.

Helaas heb ik Ghostrider nog niet gedaan, maar een voor en na POV en vele honderden reacties van fans die hem voor en na deden spreken boekdelen. Alleen al de snelheid en de souplesse waarmee de (nieuwe) treinen door die baan vliegen in vergelijking met de oorspronkelijke versie doen mij kwijlen over het idee van een gelijkaardig lot voor Weerwolf, want ik blijf erbij dat met wat GCI magic de lay-out van Weerwolf zeer veel potentieel heeft om een sterke woodie te zijn ...

siroccofreakske
30-03-21, 14:24
Helaas heb ik Ghostrider nog niet gedaan, maar een voor en na POV en vele honderden reacties van fans die hem voor en na deden spreken boekdelen.

Pretparkfans zijn watjes en POV's zeggen niks :p

Ik wist eigenlijk niet dat GhostRider een retracking door GCI achter de rug had. Het is al even geleden dat ik de baan deed (2009), maar ik vond dat toen eigenlijk wel één van de beste woodies die ik op dat moment gedaan had. Natuurlijk kan 6 jaar wel wat verschil maken voor een woodie. Zou GhostRider dan nu nog de typische CCI-feel hebben of zou die baan nu als een GCI aanvoelen?

Als dat tweede het geval is, hoeft GCI van mij Weerwolf niet per se te retracken eigenlijk. Begrijp me niet verkeerd, ik ben niet tegen GCI, maar ik hou wel van diversiteit en ook wel van ruwere woodies. GCI's hebben we inmiddels genoeg in de buurt. CCI's zijn een verdwijnend ras, net als Vekoma's uiteraard, terwijl die 2 toch meer een ouder, ruwer woodiegevoel hebben. Ik hou daar wel van, eigenlijk! :)

PyongWon
30-03-21, 14:43
Blaas:

Misschien is dit niet juist maar ik heb een video gevonden over walibi + Info over het project. Is geen officieel bericht maar als ik het mag geloven zou de omvorming zijn voor 2023?


https://www.youtube.com/watch?v=eZuTyy5JN7A

Hoe dan ook, zijn telling klopt alvast niet want een aantal miljoenen zijn ook naar retheming, rebranding, popcorn-revenge en het zwembad gegaan. Die 100 miljoen was dacht ik volledig op na voltooiing van het masterplan.

Dus als dit klopt, zal er een nieuw budget moeten aangesneden worden. En een RMC en een B&M .. sprookjes bestaan, maar zijn meestal ook enkel sprookjes...

traveler
31-03-21, 09:48
Ghostrider is voor mij ook dé reden waarom ik zo graag GCI de baan onder handen zou zien nemen, maar zoals jij zegt en ik in een vorige post is dit niet iets die marketingtechnisch verkoopbaar is zoals een RMC dat is, en ik vrees dat dit voor dergelijke projecten een serieuze doorslag kan geven.

Ik persoonlijk (en ik ken nog enkele die hard fans) snap de gehele hype rond Untamed niet en verkies met gemak Goliath boven de kersverse hybrid. Voor mij voelt de baan té geforceerd aan en vooral het comfort is een dikke no go. Desalniettemin is Untamed wel spectaculair, maar ik weet niet of ik Weerwolf wel wil zien veranderen in een soortgelijk model.

Ik blijf hopen op een degelijke renovatie, of het nu GCI of Gravity Group is, zodat Weerwolf als klassieke woodie z’n rondjes kan blijven maken ...

Bij mijn weten zou een renovatie door de twee concurrenten van RMC er wel een echt monster van kunnen maken. Hadeen ze niet de mogelijkheid om net als RMC een rol te doen?

etwien
31-03-21, 09:57
Bij mijn weten zou een renovatie door de twee concurrenten van RMC er wel een echt monster van kunnen maken. Hadeen ze niet de mogelijkheid om net als RMC een rol te doen?

Hades 360 en Mineblower bevatten beiden een inversie idd.

Phadd-F
31-03-21, 13:11
Hades 360 is nu wel geen referentie, die baan is pijnlijk ruw...

coasterfrenzy
31-03-21, 13:14
Hades 360 is nu wel geen referentie, die baan is pijnlijk ruw...

Maar het toont wel degelijk aan dat GG een rol kan maken.

Dat de baan ruw is ligt volgens mij ook minder aan de fabrikant en meer aan het park. De overige banen van GG rijden toch beduidend beter.

etwien
10-05-21, 20:19
Vreemd dat hier nog niet over gepraat is, maar afgelopen weekend viel mij op dat ze deze winter bij Weerwolf op bepaalde plekken waar zeer brute schokken waren kleine stukjes retrack gedaan hebben, en ik moet zeggen dat het een grote verbetering is!

Weerwolf blijft best een ruige woodie, maar de echt pijnlijke schokken zijn uit de baan gehaald en hij is pakken meer genietbaarder dan de afgelopen jaren!

nicooke
10-05-21, 21:47
Dan is de vraag of ze effectief weerwolf willen restylen naar een RMC als ze er nu werken aan gedaan hebben.

Xarbero
10-05-21, 22:09
Vreemd dat hier nog niet over gepraat is, maar afgelopen weekend viel mij op dat ze deze winter bij Weerwolf op bepaalde plekken waar zeer brute schokken waren kleine stukjes retrack gedaan hebben, en ik moet zeggen dat het een grote verbetering is!

Weerwolf blijft best een ruige woodie, maar de echt pijnlijke schokken zijn uit de baan gehaald en hij is pakken meer genietbaarder dan de afgelopen jaren!

ewel ik heb het ook willen merken! Het was niet smooth, maar zeker niet pijnlijk! Bvb de first drop waar je anders dooreen gerateld zat, was nu even lekker ruig! Kheb zelfs kunnen genieten van de rit met 1 arm in de lucht! (de ander zit steevast die beugel te blokkeren zodat die niet verder aanspant tijdens de rit :p )

jefke88
11-05-21, 11:43
Heb Weerwolf lang een toffe baan gevonden, maar de rit zaterdag vond ik vreselijk. We zaten boven de wielen, wat een groot verschil maakt. Denk dat ik die baan vaak gaan overslaan dit jaar, laat die RMC-ombouw maar komen!

Xarbero
11-05-21, 15:46
Heb Weerwolf lang een toffe baan gevonden, maar de rit zaterdag vond ik vreselijk. We zaten boven de wielen, wat een groot verschil maakt. Denk dat ik die baan vaak gaan overslaan dit jaar, laat die RMC-ombouw maar komen!

zou je nog weten welke trein? wij zaten in de rooie trein en die was echt goed

etwien
11-05-21, 19:08
zou je nog weten welke trein? wij zaten in de rooie trein en die was echt goed

Ik heb ‘m dit weekend een stuk of 5 keer gedaan, zowel de rode als groene trein, boven en niet boven de wielen (wél steeds de laatste wagen) en heb ‘m constant beter dan de voorbije jaren ervaren ...

jefke88
12-05-21, 22:21
zou je nog weten welke trein? wij zaten in de rooie trein en die was echt goed

Goede vraag, heb er niet op gelet gehad. Zit er doorgaans zoveel verschil in die treinen?

Xarbero
12-05-21, 22:34
Goede vraag, heb er niet op gelet gehad. Zit er doorgaans zoveel verschil in die treinen?

Ik heb een van de jaren geweten dat de ene trein de hel was en de andere best soepel door z'n baan ging.

siroccofreakske
13-05-21, 06:50
Het is natuurlijk ook altijd een kwestie van smaak en gevoel. Wat voor de ene een marteling is, is dat voor de andere daarom niet. Zelf ben ik altijd wel fan geweest van ruwe woodies. Mijn ritje Weerwolf zaterdag vond ik dan ook, zoals gewoonlijk, top. Ik was echter de enige van ons gezelschap van 6. De overige 5 meningen varieerden tussen "het is op het randje" en "ik hoef de baan dit seizoen niet meer te doen".

Anderzijds valt het toch op dat de rij voor Weerwolf vaak de langste in het park is, terwijl de capaciteit toch niet zo slecht is. Bij het grote publiek lijkt de baan het dus op zich niet zo slecht te doen. Volgens mij gaat Walibi pas serieuze veranderingen doen als ze merken dat de baan minder populair wordt, wat me nu nog niet echt het geval lijkt te zijn.

Pretparkfreak7
13-05-21, 20:31
De meerderheid van wie op de poll stemde was ook van mening dat hij goed is zoals hij is. Dus onder de selecte club fans hier is hij nog even populair als bij het grote publiek. Ik volg Siroccofreakske in het idee dat Walibi weinig aan de baan gaat sleutelen zolang dat zo is.

Tegelijkertijd trek je met grote onderhoudskosten aan je houten achtbaan geen nieuwe bezoekers, dus als dat begint op te lopen is de stap naar een 'retrack' die je wel in de markt kan zetten te begrijpen. Op dat vlak snap ik de verleidelijkheid van een RMC-make-over. Het verstoort in mijn ogen wel de balans in het aanbod van het park. Weerwolf is ruig, maar trekt wel een vrij breed publiek: het is in essentie een familie-achtbaan. Dat kan je minder zeggen van zo'n banen met een RMC-makeover. Ik hou liever vast aan het origineel.


Ik heb een van de jaren geweten dat de ene trein de hel was en de andere best soepel door z'n baan ging.
Dit zou verklaren waarom de ervaringen zo wisselend zijn.

Ik was echter de enige van ons gezelschap van 6. De overige 5 meningen varieerden tussen "het is op het randje" en "ik hoef de baan dit seizoen niet meer te doen".
Maar dit lijkt dan weer uit te sluiten dat het aan de trein ligt.

etwien
13-05-21, 23:52
Tegelijkertijd trek je met grote onderhoudskosten aan je houten achtbaan geen nieuwe bezoekers, dus als dat begint op te lopen is de stap naar een 'retrack' die je wel in de markt kan zetten te begrijpen. Op dat vlak snap ik de verleidelijkheid van een RMC-make-over. Het verstoort in mijn ogen wel de balans in het aanbod van het park. Weerwolf is ruig, maar trekt wel een vrij breed publiek: het is in essentie een familie-achtbaan. Dat kan je minder zeggen van zo'n banen met een RMC-makeover. Ik hou liever vast aan het origineel.

Dit is exact ook hoe ik er over denk, en zeker na de werken die men deze winter deed en de manier waarop hij nu rijd.

Weerwolf zal nooit “GCI smooth” zijn, maar zoals hierboven ook vermeld is en blijft hij populair bij een zeer breed publiek (ik kijk er soms nog van op hoe jong sommige rijders van Weerwolf soms zijn). Een RMC verandert de baan niet alleen van ervaring maar ook van doelpubliek, en dat is inderdaad minder breed dan de huidige versie.

Waar ik het zeker ook mee eens ben is de plek in de line-up dat Walibi nu heeft. Weerwolf dient als enorme crowdpleaser en hem veranderen naar een thrill machine zou ik niet enkel spijtig vinden (niet alleen omdat ik blijkbaar 1 van de zeer weinige mensen ben die niet onder de indruk is van RMC (voorlopig enkel ervaring met Untamed)) maar ook niet zo’n slimme zet voor een park die zich meer wil richten op de hele familie.

Xarbero
14-05-21, 10:50
waarom niet de family versie van RMC erop loslaten? Dat kan nog interessant worden

jefke88
14-05-21, 19:15
waarom niet de family versie van RMC erop loslaten? Dat kan nog interessant worden

Inderdaad. Ook met Lightning Rod hebben ze laten zien dat er geen inversies nodig zijn om een baan van wereldniveau neer te zetten. Vraag is natuurlijk of dat met een baan als Weerwolf ook zou lukken, want die is wel wat beperkter qua stats.

coasterfrenzy
14-05-21, 19:53
Inderdaad. Ook met Lightning Rod hebben ze laten zien dat er geen inversies nodig zijn om een baan van wereldniveau neer te zetten. Vraag is natuurlijk of dat met een baan als Weerwolf ook zou lukken, want die is wel wat beperkter qua stats.

RMC heeft sinds kort ook een familie-coaster in hun assortiment. Ik denk dat het dat is wat Xarbero bedoelt. Lightning Rod zou ik toch zeker niet als een familie-baan bestempelen.

jefke88
14-05-21, 20:47
RMC heeft sinds kort ook een familie-coaster in hun assortiment. Ik denk dat het dat is wat Xarbero bedoelt. Lightning Rod zou ik toch zeker niet als een familie-baan bestempelen.

Daar kom je automatisch bij uit als je de stats van Weerwolf erbij neemt en het feit dat inversies zouden ontbreken best. Die familiecoaster van RMC is uiteindelijk niets nieuws.

janic
20-06-22, 19:40
Gisteren nog eens het ahum plezier gehad om een ritje mee te pakken in de weerwolf. Wat een rotbaan was me dat. Schokken, ruw, beugels die tijdens de rit nog vaster klikken, gewoon niet aangenaam om dit mee te maken. Dit mag zo snel mogelijk een RMC worden van mij.

Xarbero
20-06-22, 20:46
Ja zaterdag was ie ook weer niet echt te genieten... nochtans echt nog goeie ritjes gehad al dit seizoen... was het toevallig ook de rode trein?

Zeuske83
21-06-22, 10:19
Ik heb eindelijk vant weekend untamed kunnen doen en mijn eerste RMC en WOW what the hell was dat.

Eerste keer vooraan direct. OK dat was goed zeer veel airtime.( was na een panna wel). Volgende dag achteraan en daar had ik iets van wow deze is echt goed... out of controle gevoel kreeg ik. ( een beetje zoals bij Ride to Happenis( deze is beter vind ik). En dan heb ik heb in midden gedaan en daar vond ik het gewoon normaal.

RMC kom maar naar weerwolf en het zou een meerwaarde zijn denk ik.

JeffreyDC
03-07-22, 21:38
Ik heb de Weerwolf gisteren gedaan in de rode trein. Wat is die coaster slecht geworden. Tijdens de eerste drop werd de beugel in mijn buik geduwd wat behoorlijk pijn deed. De rest van de baan was het één en al gerammel. Ik ben zelden blij geweest wanneer ik van een coaster kwam. Voor mij hoeft geen RMC te worden. Een degelijk GCI-retrack zou ook al goed zijn. Doe er gewoon iets aan. Deze baan wordt er alleen maar slechter op. Ik had hem 10 jaar terug gedaan en toen vond ik hem nog ok.

janic
18-07-22, 13:12
Direct omvormen tot RMC of afbreken.Een paar weken geleden nog eens het plezier gehad om precies bereden te worden door een weerwolf. Die baan doe ik nooit meer. Het was zo pijnlijk en die beugels zo strak. Dat is toch geen familie coaster.

Xarbero
18-07-22, 18:17
en toch blijft ie lange rijen trekken hé... dat begrijp ik nu nog steeds niet :confused::p

vampire
01-08-22, 14:46
Afgelopen zaterdag nog eens gedaan en eigenlijk was het best te doen. Maar wat is hij tergend traag geworden zeg....Nergens nog die rush over de heuveltjes en bijna stilvallen in de bochten. Jammer. Maar de vele families die aanwezig waren, vinden het nog steeds top. Dat kun je ook nog steeds horen aan de vele reacties. Weerwolf gaat nog steeds over de tongen alsof hij nieuw is...Het park heeft momenteel genoeg thrill, dus het lijkt me een hele lastige beslissing. Een familie versie van RMC, zou de baan ongeloofelijk saai maken. Dus daar ben ik zeker geen voorstander van. En indien een RMC met inversies, mist het park plots een goede familiebaan.

DagobertDuck
20-08-22, 12:27
Vorige week Weerwolf nog eens gedaan. Is een RMC make-over nodig? Neen, dat niet perse. Al zou een extra baan met meer thrill wel heel welkom zijn, want nu beperkt de grootste thrill zich tot Kondaa en Pulsar.

Maar de baan heeft wel een stevige renovatie nodig. De rit was nog snel genoeg, maar veel te ruig. Een houten baan hoort ruiger te zijn, maar niet zo ruig dat het pijn doet. Wodan bijvoorbeeld is ook ruig, maar 'aangenaam' ruig. Naar dat gevoel moeten ze streven. Als ze de baan renoveren en tot dat niveau krijgen, is hij nog geweldig zonder RMC make-over.