PDA

Bekijk Volledige Versie : [Toverland] 2019



Phantasiastisch
22-03-19, 20:02
Een nieuwe (recente) foto van Avalon verscheen vandaag op de Facebookpagina van Toverlandfansite. De linkermuur van het stationsgebouw van Fenix heeft nog steeds geen theming gekregen...

Maar ik ben nieuwsgierig naar de extra scène! :)

yelle8
24-03-19, 18:36
Teaser:

https://www.facebook.com/AttractieparkToverland/posts/2222370747805763?__xts__%5B0%5D=68.ARANYkyiN_L-wEmDjnO0MLkFnxfFJtaryZUFjnGkxnev3M4LmWY1Q-qkmS3N7Sf38WvDp60z2shkKbFssuPKg_uV8S1ssUcJHxlWRZZL he5Om8fwxyfb8uG8n8QFxK7MJDbCvhpCFCe73nvwcDPR7Bp2da dPcXFcw-71nMkSLWHYxAqS75_VQ_4DfVci2iHRbeDzTl9lPc41YngRwaf4 EnIuBnw8Xv1X6BGvN3euJqxOLtWtZPGnsyMDzyPQ15JYRjWyYW eVjO2NNP1X2Ksyp2cwW4BYjdOUQ9pl5U7ZXUmNIGoLul8C1RR0 01ctSAHjhzW68qXBU1hmhEjhMlhkCbXMMX635zx9WNynK86vga z8MAUz_0NoZw&__tn__=-RH-R

dsoffers
27-03-19, 13:41
Inmiddels zijn er ook 2 concepten vrijgegeven:

https://scontent-bru2-1.xx.fbcdn.net/v/t1.0-9/54730004_2226626867380151_3588700460074139648_n.jp g?_nc_cat=103&_nc_ht=scontent-bru2-1.xx&oh=85cc017e752a364f890970c0475462c4&oe=5D44492B

https://scontent-bru2-1.xx.fbcdn.net/v/t1.0-9/54729735_2226626860713485_7414298993934467072_n.jp g?_nc_cat=105&_nc_ht=scontent-bru2-1.xx&oh=562f88ad121fc8730025761659cccd03&oe=5D4D90F0

simon
27-03-19, 17:08
Ik vind het er heel knap uitzien, en het zal volgens mij zeker bijdragen tot de beleving en het verhaal van de zone. Keep up the good work!

Hopelijk stijgen de bezoekersaantallen dit jaar ook weer door, zodat we in de toekomst nog meer van dit soort uitbreidingen mogen krijgen!

Nathan G
27-03-19, 17:35
Lang gewacht op dit nieuws, blij om eindelijk te weten wat ze met die scènes gaan doen. Het ziet er idd opnieuw fantastisch uit. Ik kan al niet meer wachten om het binnen enkele weken zelf te gaan bekijken! Hopelijk hebben ze dat verdomde draaihekje ook aangepakt :p

Pretparkfreak7
27-03-19, 18:02
Sluit mooi aan bij wat ze in de zone al met halloween deden. Ik ben fan van de sfeer, die zou natuurlijk het best tot zijn recht komen met wat beweging en begeleidende effectjes. Ik hoop dat dat ook het geval blijkt.

Als er nog zo'n onmenselijk warme zomer volgt gaan ze er wel wat mogen doen aan dat station. Ik smelt niet meteen weg voor een ijskoningin wanneer de omgevingstemperatuur naar een sauna neigt. Het zou natuurlijk ook kunnen dat die warmte daar gepland was om het contrast met de ijsheks te kunnen maken, maar dat zou ik persoonlijk toch een minder slim idee vinden. :p

coasterfrenzy
28-03-19, 12:51
Benieuwd hoe dit in de praktijk gaat uitwerken. In de concepten zien die monikken er gaaf uit omdat er redelijk veel kort bij elkaar staan. In de praktijk ga je echter een enorm gat krijgen tussen de track en de monikken in (waar de trein door moet) en die lege ruimte gaat zeker zijn effect op de beleving hebben.

jefke88
28-03-19, 14:43
Benieuwd hoe dit in de praktijk gaat uitwerken. In de concepten zien die monikken er gaaf uit omdat er redelijk veel kort bij elkaar staan. In de praktijk ga je echter een enorm gat krijgen tussen de track en de monikken in (waar de trein door moet) en die lege ruimte gaat zeker zijn effect op de beleving hebben.

Je ziet die monniken toch alleen maar als je in de trein zit (en dat gat dus bijgevolg opgevuld is)...?

coasterfrenzy
28-03-19, 14:53
Je ziet die monniken toch alleen maar als je in de trein zit (en dat gat dus bijgevolg opgevuld is)...?

Dus jij kijkt nooit voor je?

Akkoord, als je achterin zit zul je er weinig van merken. Maar toch zeker de voorste 2 rijen gaan veel leegte zien.

Rickie97
28-03-19, 15:11
Die monniken staan in de bocht waar je die scène binnenrijdt, net na het station. Als je naar de concept kijkt, zie je de track aan de rechterkant ook afgebeeld. Er zal in het echt dus niet meer plaats tussen zijn dan op de concept, doordat het in een bocht is zullen ze ook steeds deels 'voor je' staan en zal dat 'gat' volgens mij wel meevallen. Ik verwacht toch niet dat dat een probleem zal zijn.

Ik had eerlijk gezegd ook wel een vrolijker thema verwacht, maar ben benieuwd hoe het er zal uitzien. :)

Eftelplopsa
28-03-19, 18:15
Als dit alles is vind ik het echt wat weinig. Die muur waar die draak in zit Die was er al aanwezig. Dus alleen een draakje dat miss op een schermte zien gaat zijn. een paar poppen en dat is het? vind het toch nogal kaal. Had eerder verwacht dat de muren in rots decor zouden gaan. Maar als je nu goed kijkt lijkt het zelfs gewoon nog altijd de zwarte loods muren te zijn. Miss dat er in de binnen bocht ook nog wel iets te zien gaat zijn.. Miss willen ze ook niet alles verklappen. Maar zoals mensen die aan de linkerkant zitten, zien de poppen nog niet eens staan. Hoop dat ze er dan wel verschillende efecten bij gaan insteken. En dat ze met een rol gordijn of zo gaan werken dat het donkerder is in de hal. Maar dat is miss weer moeilijk voor de coaster. Miss ben ik wat te snel aan het gaan.. Ben benieuwd naar het resultaat in plaats de tekeningen. :D

Phantasiastisch
28-03-19, 20:50
Ik vind het op zich leuke concept-arts. Ik hoop dat die loodsmuren weggewerkt gaan worden maar ik vrees ervoor. Het zijn die zichtbare stukken loods die me uit de fantasiewereld van Avalon terug naar de realiteit halen, en dat is spijtig.

Ik wacht natuurlijk af tot het eindresultaat en hoop echt dat het geen matige afwerking wordt. :)

simon
29-03-19, 17:08
Daar vrees ik toch niet voor. Ze zijn toch wel heel gedetailleerd te werk gegaan met Avalon? En vergeet niet, die 2 afbeeldingen zijn maar teasers... Een voorproefje op wat komen gaat ;)

Phantasiastisch
29-03-19, 22:30
Toverlandfansite maakte een overzicht van alle aanpassingen en toevoegingen die afgelopen wintersluiting zijn doorgevoerd. Voornamelijk in Port Laguna en Avalon zijn er veel toevoegingen gebeurd.

Alle veranderingen toegelicht in het artikel van Toverlandfansite met bijhorende foto's:

https://www.toverlandfansite.nl/nieuwsberichten-2019/zomerseizoen-2019-wat-is-er-allemaal-veranderd

Eftelplopsa
31-03-19, 00:15
Vandaag naar Toverland geweest. De loods muren waren nog mooi aanwezig, poppen aan de kant. En een draken hoofd voor je de lifthil op gaat. De geluids efecten zijn er wel mooi aanwezig maar die loods stoort me echt wel. En die poppen staan er ook maar raar bij. Had echt meer het niveau verwacht van Merlins quest. Moet wel zeggen de ijs draak is wel een leuke toevoeging met de geluids efecten.

SanderV
31-03-19, 00:39
Op twitter zag ik volgende foto passeren van het stukje darkride:
https://twitter.com/teamlooopings/status/1111960725608693762

Voor wat ik hier kan zien ben ik eigenlijk wel teleurgesteld. De foto's die ik van de draak gezien heb zagen er dan wel weer goed uit, maar dit... Oké, het zou kunnen dat de misteffecten nog niet optimaal werkten, maar dat zal niet zo'n gigantisch verschil gemaakt hebben... Ik vind het ook jammer dat de loods nog te duidelijk zichtbaar is. Eerlijk is eerlijk, ik had er meer van verwacht. :(

Earlyspencer
31-03-19, 04:01
Bij een voormiddaagse rit zag ik de moniken en de draak nauwelijks. Belichting-probleem of is het omdat je dan de zon tegemoet rijdt? Bij latere ritten was het al beter, maar ... Het is idd nog steeds een loods, de moniken staan daar ondanks hun kap op erg kaal en je ziet de bedrading van de drakenkop t.h.v. de nek.

Nu ik in zaag-modus ben: nog steeds voorbijhollen aan al het fraaie in de wachtrij om dan te worden opgehokt in het chaotisch station. Ik bereed Fenix 4 keer, waarvan 0 keer dezelfde rit als m'n twee jongens.

Jammer om opnieuw maar met één trein te rijden. Het wachten varieerde van 40 min. kort voor de middag tot 15 min kort voor sluiten. Aanvaardbare tijden, maar letterlijke buitenstaanders zien daardoor maar heel zelden een trein rijden. Doet me denken aan Kärnan.

Hint voor wie ook ongeduldig is: ga voor rij 3 of 4. Die zijn wel nog +1m40, geheid minder volk.

Ook een werkpuntje: de primitieve poort tussen de stoffige parking en het park ging pas om.10:00 open. Dus ook daar ophokplicht, zonder versnaperings- of sanitaire mogelijkheden. Onbegrijpelijk voor een park met een nagelnieuwe entrée.

Positief: extreem vriendelijk personeel bij quasi alle attracties, zeker als je een vroege bezoeker bent. Hint: we begonnen de dag met een dubbeltje Maximus en een frontje Booster.

Eftelplopsa
31-03-19, 12:58
Het stukje bij naar buiten rijden is wel mooi aangepakt. Met de ijsdraak. Hij beweegt mooi met rook uit zijn mond. En leuke gelluids efecten. En ja ik had de bedrading ook zien hangen aan zijn nek. Maar dat zullen ze nog wel oplossen denk ik. Maar snap niet na al die aankondigingen dat ze nog altijd niet die loods aangepakt hebben. En er zijn wel toiletten hoor als je het park nog niet in kan.

bobby turbo
31-03-19, 18:16
Het stukje bij naar buiten rijden is wel mooi aangepakt. Met de ijsdraak. Hij beweegt mooi met rook uit zijn mond. En leuke gelluids efecten. En ja ik had de bedrading ook zien hangen aan zijn nek. Maar dat zullen ze nog wel oplossen denk ik. Maar snap niet na al die aankondigingen dat ze nog altijd niet die loods aangepakt hebben. En er zijn wel toiletten hoor als je het park nog niet in kan.

De loods verdwijnt met de jaren door begroeiing

coasterfrenzy
31-03-19, 19:49
De loods verdwijnt met de jaren door begroeiing

Dat zal vast wel de bedoeling zijn, maar bij zo'n beetje elk project waarbij dat ook de bedoeling was is inmiddels wel bewezen dat dit in de praktijk volstrekt niet werkt. Je blijft altijd de loods door de begroeiing heen zien, vooral in voor- en najaar als de begroeiing maar dunnetjes is. Spijtig dat pretparken daar nog altijd in trappen.

Starsplash
01-04-19, 10:45
En er zijn wel toiletten hoor als je het park nog niet in kan.Wat Earlyspencer ook al aangaf is dat ze het volk op de parking lieten wachten tot 10.00 d.m.v. poorten. Pas vanaf het openingsuur was de ingangszone bereikbaar (en je dus ook pas tickets e.d. kon kopen). Dat vond ik op zich ook een vreemde actie...

De aanpassingen bij Fenix vond ik eerlijk gezegd zwaar teleurstellend. Ik maakte een ritje rond het middag uur, en had daar vol tegenlicht bij die scene waardoor ik sowieso al niet veel kon zien. Ook dat er op dat moment maar met 1 trein werd gereden en daardoor een wachtrij van 45 minuten werd gecreëerd was niet leuk.

Verder wel een leuke dag gehad, super vriendelijk personeel, maar helaas missen naar mijn gevoel soms de puntjes op de i.

simon
01-04-19, 18:56
Op zich hebben ze wel een aantal interessante aanpassingen gedaan, zoals vaandels gehangen in de oprijlaan, enkele stukken geasfalteerd en mooie straatverlichting gehangen in de stijl van Port Laguna.

Ik las ook dat de interactieve show van Magiezijn aangepast werd. Iemand deze bezocht?

De foto van de nieuwe darkride scène in Fenix is inderdaad teleurstellend als ik het zo zie. Het ziet er echt wel amateuristisch uit... Nochtans lijkt het mij met enkele kleine ingrepen al een stuk beter te maken...

Om te beginnen zou ik zien voor een gordijn dat het station van de scène afscheidt. Als de trein vertrekt, kan het gordijn dan openen. De wanden van de loods zou ik ook voorzien van zwarte doeken, zodat het loodsgevoel verdwijnt en je zo meer diepte kan steken in die ruimte. De poppen vallen ook kleiner uit dan ik dacht, dus zou ik deze hoger plaatsen, zodat je ze beter ziet en ze er dreigender uitzien. Tijdens dit stukje zou ik ook werken met gerichte spots die zo een mooi lichteffect geven. En rook mag er ook zijn, om zo een mysterieuze sfeer te scheppen.

slimmerik
01-04-19, 21:43
Dat je pas om 10u naar de kassa's kunt was vorig jaar helaas ook al zo. En ik denk dat fenix standaard met 1 trein rijdt (muv halloween en zomeravonden), ongeacht hoelang de wachtrij is. Bij onze twee bezoeken vorig jaar hebben we tweemaal aan de info gestaan om te vragen waarom ze dit doen maar er kwam geen duidelijk antwoord. Ze kunnen best de tweede trein terugverkopen aan b&m, dan krijgen ze er misschien nog iets voor.

Deze 2 zaken zorgen er bij mij alvast voor dat ze niet echt weten wat of hoe ze het moeten doen.

Als er iemand Fenix ziet rijden met 2 treinen , laat het maar weten. Dat is pas nieuws!

Phantasiastisch
02-04-19, 18:37
Zodra het drukker wordt, staat de tweede trein weer op de baan. Nu is dat gewoon nog niet nodig. :)

jefke88
03-04-19, 08:34
Zodra het drukker wordt, staat de tweede trein weer op de baan. Nu is dat gewoon nog niet nodig. :)

Nee hoor, op 2 verschillende bezoeken heb ik daar al 45 en 60 minuten staan wachten, en er werd geweigerd een tweede trein op te plaatsen.

Als mensen 45 minuten moeten wachten, plaats je gewoon die tweede trein erop. Zoiets heet klantvriendelijkheid, anno 2019 kan je met zo'n toeren niet meer afkomen vind ik.

Phantasiastisch
03-04-19, 10:42
Nee hoor, op 2 verschillende bezoeken heb ik daar al 45 en 60 minuten staan wachten, en er werd geweigerd een tweede trein op te plaatsen.

Als mensen 45 minuten moeten wachten, plaats je gewoon die tweede trein erop. Zoiets heet klantvriendelijkheid, anno 2019 kan je met zo'n toeren niet meer afkomen vind ik.

Hmm... Ik heb een wachtrij van 45 minuten nog niet meegemaakt. De wachttijd tijdens mijn bezoeken zijn gemiddeld 15/20 minuten geweest in het geval dat er slechts 1 trein op de baan staat. Ik heb misschien altijd al geluk gehad met het aantal bezoekers. :D

Steventje
03-04-19, 15:54
Ik heb vorig jaar 2 keer in het park geweest. Op beide dagen was er een tweede trein in dienst. De eerste keer enkel in de voormiddag. De tweede keer vanaf de middag.

Polletje
06-08-19, 17:34
Zaterdag laatst Toverland vanaf de middag bezocht voor de Midzomeravond. Het weekend is al voorbij en ik ben er nog van aan het nagenieten. Entertainment, shows, muziek, … het was er overal. Ik ken geen pretpark in de Benelux die het zo sfeervol weet te maken. Enkel jammer dat de horeca niet zo uitgebreid is en al tijdig sloot (behalve dan in Port Laguna).
Het was er relatief kalm. De operations zijn er zeer vlot. Bijgevolg waren de wachttijden heel beperkt. Fenix 'vloog' met twee treinen terwijl het quasi instappen was. Wat is die wachtrij mooi gethematiseerd wat trouwens telt voor gans Avalon, Port Laguna en de Magische Vallei. Enkel voor Maximus' Blitz Bahn was het natuurlijk aanschuiven. Maar 50 minuten in zo'n wachtrij verveelt ook niet.
Kraaknet park, vriendelijk personeel, veel voor kinderen maar ook voor de grotere kinderen als wij. Ik kom zeker nog terug naar "het Phantasialand van Nederland". Zijn er nog die de Midzomeravond in Toverland hebben bezocht? En wat vonden jullie er van?

bobby turbo
06-08-19, 18:03
Ik was er zaterdag ook, ons viel het op dat er op een midzomeravond net een heel pak minder entertainment was dan afgelopen jaren. voor de rest topdag gehad.

Polletje
06-08-19, 20:16
Ik was er zaterdag ook, ons viel het op dat er op een midzomeravond net een heel pak minder entertainment was dan afgelopen jaren. voor de rest topdag gehad.

Van mij was het de eerste kennismaking met Toverland die ruim aan mn verwachtingen heeft voldaan.
Vergelijken met de Midzomeravonden van vorige jaren kan ik dus niet.
Als ik de vergelijking mag maken met het zomerse entertainment in andere pretparken in de Benelux dan vind ik wel dat Toverland een podiumplekje verdient.
Een overzichtje van het Midzomeravondprogramma tussen 17u en 22u45 dit jaar:
fonteinshow 'Katara', de vermakende Polynesisch geklede 'Katari', het 'Trojaans legioen' bij het paard van Troy, de vuurshows 'Helios' om het uur, de zeepbelblazers, het optreden 'Stimmung und Spass' in Wunderwald, Merlijn, de troubadours van Avalon die muziek brengen aan je tafeltje bij The Flaming Feather, de tekenaar en zeemeermin in Port Laguna, de duikshow, life muziek in Port Laguna en een muzikale vuur(werk)show die de avond besluit.

fifinka
29-04-23, 15:15
Een nieuwe (recente) foto van Avalon verscheen vandaag op de Facebookpagina van Toverlandfansite. De linkermuur van het stationsgebouw van Fenix heeft nog steeds geen theming gekregen...
positive m words (https://chi-nese.com/list-of-positive-words-that-start-with-m/)
Maar ik ben nieuwsgierig naar de extra scène! :)

Kun je hun facebookpagina delen (als die in 2023 nog bestaat)? Bedankt! :)

Xarbero
29-04-23, 16:29
Kun je hun facebookpagina delen (als die in 2023 nog bestaat)? Bedankt! :)

https://www.facebook.com/ToverlandFansite