PDA

Bekijk Volledige Versie : [Europa-Park] Tips voor eten in het park



Ollivier
15-04-19, 10:00
Dit jaar nemen we een abonnement in europapark ipv phantasialand.
We vertrekken woensdag om er van donderdag tem zondag te blijven.
We willen dagelijks onze tijd nemen om één maal rustig te eten, een warme maaltijd ofwel in het park ofwel in een hotel ('s middags of in de avond).
Ontbijten doen we in de camper, avondmaal enkel als we in de middag gelunched hebben in een restaurant in het park.

Op de site van europapark is er veel te vinden over de restaurants maar ik had graag wat tips gekregen.
Waar we zeker eens moeten gaan eten, wat we beter vermijden.
Ik lees mindere reviews over de buffet restaurants, klopt dit.

De kinderen zijn 10 en 13 en zijn geen moeilijke eters.

fkl8
15-04-19, 11:07
Aan te raden is het buffet in hotel Bell Rock. Daar kan iedereen zeker zijn/haar zin vinden. Ik begrijp dat je zal verblijven op de camping dus kan je dan heen en terug van de ingang van het park naar de hotels met de monorail, ook na sluiting.
In het park kan ik Le Cigale aanraden, rustig en ze hebben lekkere croques. Eigenlijk kan je in EP in elk restaurant lekker eten, de keuze maken waar je gaat eten is steeds het moeilijkste :D

traveler
15-04-19, 12:18
Op de camping zelf was het saloon ook we een aanrader vooral als er een show word gegeven.
Voor de rest zou ik erder gaan en zien waar je zin in hebt.
Ik persoonlijk heb maar 1 slechte ervaring met eten in EP bij het fodloop resto was mijn bestelling niet helemaal gaar. Even vriendelijk vragen en een paar exuzes van het personeel later een nieuwe plateau gekregen.

coasterfrenzy
15-04-19, 12:30
Als je goed wilt eten en daarbij even tot rust wilt komen heb je helaas weinig keuze. Ga naar het kasteel in het park, of verlaat het park en ga in één van de hotels. Dan ga je wel een goede ervaring hebben. De rest is bij mijn weten vooral "chaotisch", zeker als het een ietwat drukkere dag is, of is wel rustig, maar de kwaliteit is er doorgaans niet zo denderend (bijv. Foodloop, SWR Rock Café).

zilliboy69
15-04-19, 15:51
Foodloop was lekker eten vorige week.
Alles volledig in orde.
Eten in the Saloon op de camping is een aanrader en de restaurants in de hotels zijn ook goed.
Eerlijk gezegd nog nergens slecht gegeten.

Didymus
15-04-19, 16:13
Mijn top aanraders:

1. Schloss Balthasar. Prachtig weggestoken in een ongelofelijk rustig en idyllisch stukje van het park. Perfect om 's middags tot rust te komen. Vaak live muziekentertainment, je kan een paar keer genieten van de fonteinshow tijdens je maaltijd en het eten heeft me altijd verrast qua kwaliteit. Gewoon Duitse keuken op zijn best. Ik eet hier gemiddeld veel beter dan bij andere Duitse restaurants van deze prijsklasse. De voordeelmenu is altijd aan te raden en is ontzettend goed voor de lage prijs. 4 sterren op TripAdvisor.

2. Captain's Finest. Dit is een aanrader voor de avond. Wel reserveren. Deze bevindt zich in Hotel Bell Rock, super makkelijk te bereiken vanuit het park. Ook hier vaak live muziekentertainment en geweldige, afwisselende fonteinshows. Je wil hier dus echt op het terras zitten waar je hier allemaal van kan genieten. De sfeer tijdens en na zonsondergang is buitengewoon. Het nadeel is dat het vrij duur is en dat enkel de avontuurlijke borden de prijs echt waard zijn. 4 sterren op TripAdvisor met Certificaat van Uitmuntendheid.

3. FoodLoop. Deze blijft me verrassen. Het eten ziet er ongelofelijk saai uit op menu maar de kwaliteit is top. Je krijgt er dan ook nog eens een geweldige, memorabele bediening bij. Wachten op je eten is hier altijd een voordeel: je kan rustig rondkijken naar de borden en drankjes die voorbij zoeven op de achtbaanrails. Het is er wat luid en chaotisch en je kan soms lang wachten om een tafel te krijgen (ga ofwel vlak na opening of tijdens een onpopulair eetuur zoals 15u) maar het is het waard, zeker en vast voor één keer en je zal waarschijnlijk nog eens terug willen. 4 sterren op TripAdvisor met Certificaat van Uitmuntendheid.

4. Bar Spirit of St. Louis. Dit is de gezellige en sfeervolle bar van Hotel Bell Rock. Ligt vlak naast Captain's Finest. Het is het echt waard om aan het personeel te vragen of je kan wachten (met een lekkere cocktail) voor een terrastafel, dan kan je vanop de perfecte plek genieten van de geweldige fonteinshows. Het eetmenu is klein en niet bijzonder qua keuzes maar alle borden komen uit dezelfde keuken van Captain's Finest en de kwaliteit is top. Hier eet je een geweldige spaghetti bolognaise, een hamburger van goeie kwaliteit met heerlijke frietjes, etc. Desserten zijn hier ook heel leuk voor kinderen. Ijscoupes met Ben & Jerry ijs, dat soort dingen. Echt een aanrader als je wil genieten van de luxe sfeer van Bell Rock maar de prijs binnen de perken wilt houden. Binnen is er ook altijd muziekentertainment 's avonds. 4.5 sterren op TripAdvisor met Certificaat van Uitmuntendheid.

De buffetrestaurants zijn eigenlijk best ok als je er niet teveel van verwacht. Qua kwaliteit zijn Harborside (Bell Rock) en Sala Santa Isabel (Santa Isabel) de beste, maar Castillo (Castillo Alcazar) is de leukste, zeker voor families. Alles is ingericht als een kasteelsprookje en je kan niet elke dag je vlees aan tafel laten snijden. Grote ruimte en super druk en luid wel, bereid je daar op voor. Sala Santa Isabel is een goeie keuze als je een rustigere, sfeervolle plek wil waar je rustig kan babbelen met elkaar en wat uniekere opties op je bord wilt. Mijn aanrader is altijd om vroeg te dineren zodat je de massa voor bent en je op je eentje voor je hoofdgerechten kunt gaan terwijl de meeste tafels beginnen aan hun voorgerecht. Het eten zal de prijs nooit waard zijn (welk buffetrestaurant is dit wel?) maar door rustig veel te kunnen proberen doe je jezelf echt een gunst.

Ik zou sowieso één keer in de hotels gaan eten. Ze liggen allemaal vlak bij elkaar en ze zijn ontzettend leuk om gewoon eens door te lopen en van de sfeer te proeven. Ik ben nog niet gaan eten in Silver Lake Saloon bij de camping maar het heeft een heel goeie reputatie en is een heel veilige gok. In Europa-Park moet je echt al moeite doen om slecht te eten. Zelfs de kleine kraampjes zijn vaak heel verrassend qua kwaliteit.

Ollivier
16-04-19, 08:55
Dank u voor de tips, het weer zal in ieder geval top zijn.
Hopelijk niet te druk, maar met 4 dagen in europapark speelt dat minder een rol.
We gaan het op ons gemak kunnen doen (op de eerste twee uur na waar we optimaal gebruik van zullen maken).

coasterfrenzy
16-04-19, 10:22
De laatste keer zijn we - op wat shows na - makkelijk op een dag rond gekomen. Maar was wel een rustige dag. In drukke periodes heb ik aan 2 dagen voldoende, dus met 4 dagen kun je je uitgebreid uitleven. Ik weet niet wanneer je gaat, maar ik hoop dat het zwembad dan al open is. Daar ben ik erg benieuwd naar.

Ollivier
16-04-19, 10:30
We vertrekken morgen al, met het paasweekend zal het wel druk zijn, zeker nu het voor het eerst zo een mooi weer zal zijn.

yelle8
16-04-19, 10:37
Probeer ook zeker de gyros in Griekenland (Taverna Mykonos) en op het terras bovenaan heb je een leuk uitzicht op Poseidon! ;-)

JusticeWH
17-04-19, 05:47
De "poseidon platter" in Taverna Mykonos is inderdaad kei-lekker. En het saloon van de camping is ook één van onze favorieten. Daar nemen we altijd de ribbetjes met BBQ saus.

GriffonofNemesis
17-04-19, 07:32
Ik ben de laatste keer gaan eten in het Spices restaurant en was meteen verkocht! Ik zat daar niet meer in een pretpark naar mijn gevoel. Echt lekker en eens iets anders dan de standard friet. Verder is het tapas restaurant in Spanje ook één van mijn favorieten. Niet het goedkoopste, maar zitten lekkere dingen tussen.

Europa-Park is voor mij trouwens het lekkerste pretpark in Europa qua eten :)

simon
17-04-19, 12:03
Je kan volgens mij inderdaad niet verkeerd kiezen daar. Zelf hebben wij gegeten in de Foodloop (lekker en speciale setting, maar qua eten beetje standaard), Spices (zeer lekker en eens iets anders dan je gewend bent in een pretpark te vinden), Pizzeria Venezia (verser zul je ze niet vinden in een pretpark!) en Jack's Deli (lekkere broodjes en salades).

Zelf ben ik ook fan van de Hapiness Stations met swirls (helaas niet in België te vinden) en Tarte Flambée (bij ons behoorlijk onbekend, maar een lekkere variant op de klassieke pizza). Smakelijk!

Ollivier
20-04-19, 12:58
LHet is zeer druk in het park, alle top atracties zitten vlug aan 45 tot 70 min.
Wat het eten betreft, de pizzeria was goed, foodloop zeer leuk maar eten kan beter.
Verdere ook zeer lekkere snacks, deze middag hebben we een gebakken zalm broodje gegeten in IJsland.
Super lekker.
Vanavond nog de saloon op de camping en morgen middag voor vertrek mss spices.
Mykonos is niet te doen van drukte, de rij gaat gewoon niet vooruit.

Dank u voor de tips.