PDA

Bekijk Volledige Versie : [Walt Disney Studios Park] Masterplan



simon
06-06-19, 12:11
Sinds The Walt Disney Company baas is van het resort in Parijs, raakte al bekend dat het Studios Park uitgebreid zou worden. Na sluitingen van Art of Disney Animation, Stitch Live!, Armageddon en in september ook Rock 'n ' Roller Coaster is men intussen ook al begonnen aan de uitbreidingen. Over deze uitbreidingen deelde Disneyland Paris Works meer info en een timing van de projecten:

2020
- Cars Tram Tour: vernieuwde attractie met nieuw station en 4 stilstaande of bewegende sc?nes.
- Club D: nieuwe show met Disney Figuren.
- Nieuw toegangspad via Toy Story Playland naar het vernieuwde Tram Tour station. Dit pad loopt door het gebied waar nu de klein shop Barrel of Monkey?s te vinden is.

2021
- Opening Marvel Studio: nieuw themagebied rond de wereld van Marvel
- Spider-Man Slingshot: nieuwe attractie op locatie van Armageddon
- Iron Man Adventure: nieuwe attractie ter vervanging van Rock 'n' Roller Coaster
- Mission Control: nieuwe meet & greet locatie
- Ant-Man Laboratory: nieuw restaurant op locatie van Restaurant des Stars
- Nieuwe toegang tot Caf? des Cascadeurs

2022
- Nieuwe attractie in Toy Story Playland (voorlopig onbekend)
- Cozy Cone: nieuw restaurant
- Nieuw gebouw nabij Stuntshow (voorlopig onbekend)
- Nieuwe straat richting het grote meer

2023
- Opening van het meer en Arendelle - World of Frozen: nieuw themagebied rond Frozen
- Nieuwe attractie rond Frozen
- Nieuwe winkels in het Frozen-gebied
- Nieuw avondentertainment op het meer
- Nieuwe Frozen-restaurant met zicht op het meer (250 plaatsen)
- Nieuwe brug en wandelpaden

2024 of 2025
- Star Wars Land: nieuw themagebied rond Star Wars
- Nieuwe attractie rond Star Wars (soortgelijk uit Amerika of iets volledig nieuw)
- Nieuwe winkels in het Star Wars-gebied
- Nieuw Star Wars-restaurant
- Nieuwe meet & greet locatie
- Nieuwe parade (kan ook vervroegd komen, in 2023)

http://pixiedust.be/wp-content/uploads/2019/06/IMG_0770-1024x684.png

http://pixiedust.be/wp-content/uploads/2019/06/IMG_0771.png

Deze info komt van publieke documenten die vrij in te kijken zijn. Ik post het even in een nieuw topic, om zo alles wat
overzichtelijker te houden.

Bron (http://pixiedust.be/nieuws/all-the-novelties-for-walt-disney-studios-park-for-the-coming-years/)

coasterfrenzy
06-06-19, 12:20
Interessant overzicht. ??n attractie per themagebied lijkt weinig, maar als dat steeds e-ticket rides zijn is dat een goede start. Later kunnen ze dan nog andere (kleinere) attracties toe voegen. Het park zal in elk geval een stuk groter aanvoelen, een uitbreiding die ook ?cht wel nodig is.

simon
06-06-19, 16:18
Ik denk ook dat het een voorlopige aankondiging van ??n attractie per themagebied is. In Amerika heeft Star Wars Land in beide gebieden 2 attracties. Ook voor Frozen verwacht ik nog een tweede kleine attractie (of speeltuin) hierbij.

Het is in elk geval indrukwekkend en het park zal er inderdaad ineens een stuk groter door worden, waarbij ik je bijtreed dat ze inderdaad echt nodig is :)

Rein
14-05-20, 14:41
De werken voor de uitbreidingen hebben even stil gelegen door Corona, maar ondertussen is men terug in actie geschoten!

1260555562774933505
1260586076634255378

simon
14-05-20, 20:58
Ik vraag me af hoeveel invloed deze crisis op alles zal hebben...
- Zal deze uitbreiding openen zoals gepland?
- Zal er worden bespaard op / geschrapt in de uitbreidingen?
- Wordt alles op een langere termijn uitgesmeerd?

Rein
11-09-20, 10:41
Vordering aan het nieuwe station voor Cars Road Trip: Route 66. Zou een opening dit jaar nog haalbaar zijn?

2117

2118

Bron: Twitter (https://twitter.com/DLPReport/status/1304123308808581125)

Pretparkfreak7
11-09-20, 14:04
Duren die renovaties in Disney niet altijd verdacht lang? Het lijkt me onwaarschijnlijk dat ze dat beproefd besparingsrecept overboord gooien nu het echt huilen met de pet op is wat bezoekersaantallen betreft. :p

Xarbero
11-09-20, 20:27
nu het echt huilen met de pet op is wat bezoekersaantallen betreft. :p

niet moeilijk als de landen die het meest richting dlp gaan er niet meer heen mogen...

coasterfrenzy
13-09-20, 23:17
Duren die renovaties in Disney niet altijd verdacht lang? Het lijkt me onwaarschijnlijk dat ze dat beproefd besparingsrecept overboord gooien nu het echt huilen met de pet op is wat bezoekersaantallen betreft. :p

Hebben ze niet in het verleden wel vaker attracties veel sneller geopend (of heropend) dan gepland om dan te pronken met een versnelde opening terwijl de oorspronkelijk geplande tijd ronduit belachelijk was?

De prijzen van hun attracties lijken ze (Samen met Universal overigens) ook steeds ferm te overtrekken. Vergelijk de prijs van Ratatouille maar eens met Symbolica. Terwijl die laatste minder schermen en meer fysieke decoratie en animatronics heeft. Of anders met Huntik, die ook veel schermen heeft en de bewegingstechniek in de bakjes (die Symbolica niet heeft), maar er nog een interactief element op heeft zitten.

Dat zoiets bij Disney wat duurder uitvalt ivm betere uitwerking kan ik best inkomen. Maar de verschillen lijken me volstrekt niet realistisch, tenzij je het loon van de directeur (en alle onderdirecteuren) gedurende de bouwperiode gaat mee rekenen, of iets dergelijks.

Rein
12-10-20, 13:48
Dankzij DLP Report (https://twitter.com/DLPReport) kunnen we de vorderingen aan de Avangers Campus bekijken vanuit de lucht.

Overzicht van het volledige gebied. Wat eveneens opvalt is de groene "overlay" bij de stuntshow, hier zou namelijk de Jungle Book Jive naartoe verhuizen, moest het niet geannuleerd zijn door Corona.

2144

Vordering aan de Spider-Man attractie. Merk op dat enkel de façade van het restaurant Des Stars over blijft, dit zal Pym Test Kitchen worden.

2145

coasterfrenzy
13-10-20, 08:40
Die stunt show vond ik echt waardeloos. Een nieuwe show misstaat daar zeker niet, maar vind het een beetje vreemde keuze. Juist deze plek was uitermate geschikt voor een show met driftende auto's en dergelijke. Een flinke upgrade van de bestaande stuntshow (waarbij het daadwerkelijk een stuntshow zou worden in plaat van 95% geklets) zou niet verkeerd zijn.

Het Jungle Book thema lijkt me hier volstrekt misplaatst. Nu weet ik niet of de "overlay" al af is (ik mag hopen van niet), maar zelfs als je er een overtuigende Jungle weet neer te zetten, vraag ik me af in hoeverre dit nog moet aansluiten bij een Marvel Thema. Of Überhaupt bij de Disney Studio's.

fkl8
14-10-20, 06:15
.

Het Jungle Book thema lijkt me hier volstrekt misplaatst. Nu weet ik niet of de "overlay" al af is (ik mag hopen van niet), maar zelfs als je er een overtuigende Jungle weet neer te zetten, vraag ik me af in hoeverre dit nog moet aansluiten bij een Marvel Thema. Of Überhaupt bij de Disney Studio's.

Ik dacht dat de Jungle Book show naar voorlopig naar daar ging verhuizen wegens afstandsregels door Corona.
Volgens mij ging deze in het theater in Discoveryland opgevoerd worden maar werd er beslist om de show op de plaats van de stuntshow te doen. Open lucht en meer mogelijkheden om ruimte te laten.

Rein
14-10-20, 08:58
Klopt, inderdaad, de show is enkel naar daar gegaan wegens Corona. Er is meer ruimte op de tribune om iedereen te spreiden.
Echter neemt dit niet weg dat de stuntshow waarschijnlijk nooit meer zal terugkeren. De garage/werkplaats bij de ingang zal omgevormd worden naar een meet-and-greet locatie voor Avengers. En naar de auto's kijkt men ook niet echt om:

2146

Rein
17-11-20, 09:53
Op de virtuele IAAPA Expo werd het station getoond van de gelijkaardige Spiderman attractie in Anaheim. Zo krijgen we al een sneak peak van de karretjes:
1328356168322994176

coasterfrenzy
21-11-20, 00:04
Het doet mij denken aan een skilift-bakje.. maar dan op rails in plaats van hangende aan een kabel..

traveler
23-11-20, 08:56
Het doet mij denken aan een skilift-bakje.. maar dan op rails in plaats van hangende aan een kabel..

Nu je het zegt, het heeft er inderdaat wel iets van weg.

Ik denk wel dat ze nog niet klaar zijn met het station. Het decor zal hier nog wel wat verbeteren anders ziet het er maar povertjes uit voor Disney.

Rein
23-11-20, 12:58
Het station van de nieuwe tram tour zoals het nu is en het concept... Ik hoop echt dat deze concept art enkel de structuur moet voorstellen en men de theming nog wat geheim wil houden. Anders lijkt men niets geleerd te hebben uit het verleden.

2219
Bron: Twitter (https://twitter.com/OutsidEarsDLP/status/1330810535428952066)

The long-standing collaboration between Disney Imagineers and Pixar continues - together they designed a family trip, exploring some of the wacky attractions along the famous Route 66. The attraction's new boarding station, inspired by the "Mid-Century Modern" architectural style, rightly offers several nods to the automotive world. Guests will enter the station through a tourist stand with a number of road maps, postcards and other decorative objects. The station, currently under construction, is the first building built outside the current perimeter of Walt Disney Studios Park, and once completed, will be accessible to visitors by a new track from Toy Story Playland.

Pretparkfreak7
23-11-20, 21:42
Ze hebben maar half opgelet bij de lessen van de pretparkprofessor. Het klopt inderdaad dat die zei dat investeringen die goed aansluiten bij je merkessentie het beste renderen. De imagineers moeten even uit het oog verloren zijn dat het hele investeringsplan er net op gericht was om die merkessentie op te waarderen, eerder dan ze te bevestigen: het past namelijk wel bij die elegante inkomhallen. :p

fkl8
24-11-20, 14:56
Volgens mij is dat toch nog niet het volledige plaatje. Ik heb deze week nog een foto gezien van een plaats langs Route 66 met een gelijkaardig dak. Daar staat nog een bord op het dak en dat kunnen we niet zien op deze concepttekening.
Ik verwacht dus zeker nog extra theming.

Oh ja, die "elegante" inkomhallen zijn studiogebouwen, nogal logisch in een studiopark.
Daar is nooit iets elegants aan. ;)

Pretparkfreak7
24-11-20, 18:12
Oh ja, die "elegante" inkomhallen zijn studiogebouwen, nogal logisch in een studiopark.
Daar is nooit iets elegants aan. ;)

Het is ook logisch om een backstage-look te hanteren in een studiospark. Die studios-logica werd het park niet in dank afgenomen.

traveler
25-11-20, 11:20
Het is ook logisch om een backstage-look te hanteren in een studiospark. Die studios-logica werd het park niet in dank afgenomen.

J e Zou denken dat ze inderdaad de logica van een studio doorheen heel het park trekken. In de begindagen was dit zo maar als je nu naar de foto's kijkt is het eerder een mengeling van studio en andere temagebieden. Nu ik ben niet tegen diversificatie maar kies een richting.
Deze attractie zou aan cars worde toegewezen. doe dan iets met dat. (geen idee of de goed zichtbaar is vanuit toy story maar anders moet hier ook rekening gehouden worden).

En ja ik ben critis maar ik ben dan ook een sterk gelover van het principe dat je prijs kwaliteit goed moet zijn. de concurrentie blijft het niveau omhoog duwen dus moet Disney volgen of de prijs zakken.

Dit ziet er in mijn ogen uit als een tank station (ja ik zie de ironie met het thema cars)

Belgiumcoasterfreak
25-11-20, 20:34
Probleem is dat het 'behind the scenes' gegeven gewoon een goedkoop excuus was om het park zo goedkoop mogelijk te kunnen opleveren onder het mom: "mensen gaan daar geen last van hebben, dit is wat ze willen". De docu-serie over de Imaginiers op Disney Plus gaat hier dieper op in. Dit was puur een zakelijke beslissing, letterlijk om contractueel in orde te zijn en er zo goedkoop mogelijk uit te komen.

WDC is heel duidelijk in hun nieuwe visie en willen af van dat oude gegeven. Dat deze Cars rehab er mogelijks even schraal gaat uitzien, kan mogelijks te verklaren zijn daar ik verwacht dat het een 'korte-termijn' attractie is en dus geen lang leven beschoren zal hebben. De StudioTram Tour moest weg aangezien die de weg naar de nieuwe vijver compleet versperde, maar hem in totaliteit verwijderen zou betekenen dat er plots erg weinig capaciteit is in het al magere park. Ik denk dat deze 'vernieuwde' attractie een tijdelijke capacitietsoplossing is, puur omdat het veel volk op korte tijd aankan. Eens het park volwaardige wordt met de Avengers, Star Wars en Frozen, lijkt mij dit de eerstvolgende attractie dewelke het toneel zal mogen verlaten (puur ook omdat naast de Canyon nog voldoende uitbreidingsmogelijkheid is voor een nieuw themagebied).

Rein
29-12-20, 15:25
Tijd voor een update!

Aan het station van de Cars Route 66 tour is nog wat werk. Wel zie je al elektriciteitspalen langs de baan en een gigantische moersleutel.
2312

Cars-tastrophe Canyon:
2313

Op de Avengers Campus blijft men niet stilzitten. De spiderman attractie lijkt vooral veel vordering te maken. Men is kleur en theming aan het toevoegen aan de gevel:
2314

De structuur van het Blockbuster restaurant blijkt grotendeels behouden te blijven, terwijl bij Restaurant des Stars enkel een deel van de voorgevel behouden werd.
2315

De aanpassingen aan het RnRC gebouw blijken zo goed als klaar te zijn, enkel de cirkelvormige voorgevel ontbreekt nog die alles zal verbergen. De funderingen zijn al wel zichtbaar:
2317

Het grijze gebouw "Mission Control" zal een meet-and-greet locatie zijn. Vraagt blijf hoelang men de backdrop van de stuntshow nog gaat behouden (en of ook de tribune zal sneuvelen). In elk geval is er dan véél plaats voor iets nieuw, zoals de Quinjet Experience gelijk aan de toekomstige uitbreiding in DCA (een hint werd al gegeven in eerdere concept arts, maar geen officiële aankondiging).
2316

En nieuw backstage bouw is nog in aanbouw naast RnRC:
2318

Van de overige nieuwigheden is nog niets te merken:
2319

Joran
29-12-20, 16:31
't is best gek ook trouwens dat ze de decorstukken van de stuntshow nog niet gesloopt hebben; als dat toch al lang het plan was/is. Kan me gelijk inbeelden dat dat kwa infrastructuur toch gemakkelijker zou zijn mocht daar meer ruimte zijn (ook voor de toekomstige werken).

Nuja, zal wel financieel zijn ofc dat ze wachten met dat te slopen, maar toch raar.

Pretparkfreak7
29-12-20, 17:47
Is die asfaltweg nieuw en voor de eeuwigheid of is dat een tijdelijk schoonheidsfoutje?

Ik sta zelf niet te trappelen voor een quinjet-simulator die een show zou vervangen. Ik zie de meerwaarde van een schermgebaseerde vliegsimulatie niet in ten opzichte van star tours dat op een boogscheut afstand ligt. Was die star wars attractie die er zou komen in essentie ook geen vliegsimulator? De lijkt me wat overkill én vooral niet iets dat het park er in zijn geheel zoveel beter zou doen uitzien.

Xarbero
29-12-20, 17:58
De starwars attractie die zou komen zou Rise of the Resistance zijn, wat geen vliegsim is.

Rein
29-12-20, 18:11
Is die asfaltweg nieuw en voor de eeuwigheid of is dat een tijdelijk schoonheidsfoutje?

Dat is een tijdelijke werf-weg.


Ik sta zelf niet te trappelen voor een quinjet-simulator die een show zou vervangen. Ik zie de meerwaarde van een schermgebaseerde vliegsimulatie niet in ten opzichte van star tours dat op een boogscheut afstand ligt.

In marketing termen zou het een "next generation" en "immersive experience" attractie worden.
In elk geval zou een bijkomende attractie op de plaats van de stuntshow niet voor de eerst volgende jaren zijn. Maar pas voor een volgende fase in de Avengers Campus.


De starwars attractie die zou komen zou Rise of the Resistance zijn, wat geen vliegsim is.

Er is geen officiële mededeling van het type attractie dat in het nieuwe Star Wars gebied zal komen, maar de bouwplannen komen inderdaad overeen met de andere versies van Rise of the Resistance.

Belgiumcoasterfreak
29-12-20, 20:54
Ik sta zelf niet te trappelen voor een quinjet-simulator die een show zou vervangen. Ik zie de meerwaarde van een schermgebaseerde vliegsimulatie niet in ten opzichte van star tours dat op een boogscheut afstand ligt. Was die star wars attractie die er zou komen in essentie ook geen vliegsimulator? De lijkt me wat overkill én vooral niet iets dat het park er in zijn geheel zoveel beter zou doen uitzien.

De attractie dewelke in een (mogelijke) volgende fase zou komen op die plek is inderdaad een simulatie-dark ride maar met de allures van Flight of Pasage in Animal Kingdom (als ik het juist heb, wordt deze eerst geïntroduceerd in California). Ik heb echt duizend maal liever een gelijkaardige FoP ride in Parijs dan in een show waar je toch maar de helft kan volgen. FoP is ook gewoon extreem goed! Hell, ik zou er niet eens om malen dat ze Pandora volledig kopiëren in Parijs.

coasterfrenzy
30-12-20, 17:21
Goh.. De FoP simulator is inderdaad wel héel wat anders dan de Star Wars Simulator. Beiden zijn op hun eigen manier goed. Voor mij persoonlijk toch (véél) liever een aangepaste (wellicht langere) versie van Na'vi River (waarbij vooral de projecties op een ruit een update mogen krijgen). De buitenwereld van Pandora mag er gerust bij komen, maar ook hier dan graag een (sterk) aangepaste versie in plaats van een kopie.

Rein
15-02-21, 16:33
Cars update!

De naam zou ondertussen ook aangepast zijn naar het kortere "Cars Road Trip", zonder de verwijzing naar Route 66. Wat in mijn ogen toch beter bekt.

2371
2372
2373
2374
Bron: Twitter (https://twitter.com/DLPRescueRanger/status/1360306234147053568)

siroccofreakske
15-02-21, 17:02
Qua naam bekt dat inderdaad wel lekkerder. Hoewel ik de attractie meer zie als 'tussendoortje' binnen de grote vernieuwingen in de Studios, ben ik toch wel heel benieuwd naar het eindresultaat. :)

simon
19-02-21, 10:59
Ik krijg toch ook steeds meer de indruk dat we dit als een volwaardige 'vernieuwde' attractie kunnen gaan beschouwen i.p.v. een flauw afkooksel van wat van de Tram Tour nog overbleef. Ik heb persoonlijk weinig met Cars (misschien toch eens op Disney+ checken), maar voel toch steeds meer voor deze attractie. Ik kijk dus ook uit naar het eindresultaat.

Pretparkfreak7
19-02-21, 12:27
i.p.v. een flauw afkooksel van wat van de Tram Tour nog overbleef.

Was die attractie in oorspronkelijke vorm al geen relatief flauw afkooksel? Ik heb ze zelf nooit beleefd, maar naar wat ik er van begrepen heb was vooral de canyon-scène hetgeen dat die attractie interessant maakte. Als men de saaie helft van de rit schrapt, wordt in mijn ogen eerder een zuiverder concentraat verkregen dan een afkooksel. :p

Joran
19-02-21, 18:29
Was die attractie in oorspronkelijke vorm al geen relatief flauw afkooksel? Ik heb ze zelf nooit beleefd, maar naar wat ik er van begrepen heb was vooral de canyon-scène hetgeen dat die attractie interessant maakte. Als men de saaie helft van de rit schrapt, wordt in mijn ogen eerder een zuiverder concentraat verkregen dan een afkooksel. :p

Jouw interpretatie van de attractie is zeer accuraat. ;)

Rein
15-03-21, 09:34
Kleine bouw update. De facades van Iron Man en Spider-man krijgen alsmaar meer vorm:

2412

2413

Bron: DLPReport (https://twitter.com/DLPReport)

Rein
16-03-21, 11:41
Een glimp van een stukje test-muur voor Avengers Campus. Er staat een deel van het logo voor PYM Technologies op, waarschijnlijk dus een deel van het Ant-Man & The Wasp restaurant:

CMeWI4eItNG

nicooke
17-03-21, 15:17
Ik had gisteren op een belgische fansite van disney ergens gelezen dat ze het gebied van starwars zouden schrappen let op dit zijn geruchten en dat ze niet weten wat ze als vervanging zouden nemen.

Weet iemand hier meer over?

Rein
17-03-21, 15:52
Ik had gisteren op een belgische fansite van disney ergens gelezen dat ze het gebied van starwars zouden schrappen let op dit zijn geruchten en dat ze niet weten wat ze als vervanging zouden nemen.

Weet iemand hier meer over?

Officieel is er niets aan de hand. Maar het klopt wel dat men plots in de communicatie rond de uitbreidingen spreekt over een "3de land" (naast Avengers Campus en Frozen gebied) in plaats van het te benoemen als Star Wars, zoals eerder aangekondigd.

Volgens sommigen wil dit zeggen dat Star Wars geschrapt werd, anderen denken dat het vervangen zal worden door een gebied rond de Lion King. De wildste verhalen doen de ronde. Niemand die het weet, buiten Euro Disneyland Imagineering (ja, zo heet de afdeling in Parijs nog steeds).
Het is best mogelijk dat plannen (licht) wijzigen, zeker als ze zo vroeg op voorhand aangekondigd worden. Het kan bijvoorbeeld zijn dat men de opvatting van het gebied herevalueert en een nieuwe insteek bedenkt afhankelijk van de populariteit van nieuwe Star Wars films en series...

Sowieso gaan we nog lang geduldig moeten afwachten voor de opening van dit laatste deel van de uitbreiding. Er kan nog veel gebeuren :)

nicooke
17-03-21, 16:11
Officieel is er niets aan de hand. Maar het klopt wel dat men plots in de communicatie rond de uitbreidingen spreekt over een "3de land" (naast Avengers Campus en Frozen gebied) in plaats van het te benoemen als Star Wars, zoals eerder aangekondigd.

Volgens sommigen wil dit zeggen dat Star Wars geschrapt werd, anderen denken dat het vervangen zal worden door een gebied rond de Lion King. De wildste verhalen doen de ronde. Niemand die het weet, buiten Euro Disneyland Imagineering (ja, zo heet de afdeling in Parijs nog steeds).
Het is best mogelijk dat plannen (licht) wijzigen, zeker als ze zo vroeg op voorhand aangekondigd worden. Het kan bijvoorbeeld zijn dat men de opvatting van het gebied herevalueert en een nieuwe insteek bedenkt afhankelijk van de populariteit van nieuwe Star Wars films en series...

Sowieso gaan we nog lang geduldig moeten afwachten voor de opening van dit laatste deel van de uitbreiding. Er kan nog veel gebeuren :)

Persoonlijk ben ik niet echt aan Star Wars en zie ik inderdaad liefst een ander gebied komen zoals Avatar zeker omdat die hype terug zal beginnen eens de films uit zullen komen de komende jaren.

Anderzijds is Star Wars immens populair over heel de wereld en zeker in Europa dus zou het wat dom zijn dit gebied te schrappen.

Pretparkfreak7
17-03-21, 18:22
Persoonlijk ben ik niet echt aan Star Wars en zie ik inderdaad liefst een ander gebied komen zoals Avatar zeker omdat die hype terug zal beginnen eens de films uit zullen komen de komende jaren.

Ik deel je gebrek aan enthousiasme voor Star Wars volledig en ik vind het eeuwig zonde dat ze Space Mountain in het hoofdpark daar ook mee lastig hebben gevallen. De zone die in Orlando rond Avatar werd uitgewerkt ziet er naar mijn aanvoelen vele malen interessanter uit.

Maar ik betwijfel of die film uit 2009 écht zo hard zou aanslaan als daar nog één of twee vervolgfilms aan worden toegevoegd. Ik geloof dat de populariteit van die blauwe buitenaardse wezens overschat wordt. Er is ook gewoon enorm veel promo gevoerd destijds, met verwijzingen naar het succes van Titanic als verkooppunt... Avatar was niet slecht, maar het was zeker geen Titanic. :p

nicooke
17-03-21, 20:38
Ik deel je gebrek aan enthousiasme voor Star Wars volledig en ik vind het eeuwig zonde dat ze Space Mountain in het hoofdpark daar ook mee lastig hebben gevallen. De zone die in Orlando rond Avatar werd uitgewerkt ziet er naar mijn aanvoelen vele malen interessanter uit.

Maar ik betwijfel of die film uit 2009 écht zo hard zou aanslaan als daar nog één of twee vervolgfilms aan worden toegevoegd. Ik geloof dat de populariteit van die blauwe buitenaardse wezens overschat wordt. Er is ook gewoon enorm veel promo gevoerd destijds, met verwijzingen naar het succes van Titanic als verkooppunt... Avatar was niet slecht, maar het was zeker geen Titanic. :p

Je hebt gelijk in die zone in Orlando is gewoonweg prachtig uitgewerkt daarom dat ik liever een Avater zone zie komen ipv een star wars zone, het feit is dat ze toch een hype gaan creëren rond avatar in 2022 als de 2de film uitkomt en die kunnen ze al zeker tot 2026 doen want dan komen er nog 2 films uit.

Maar dit zal met dromen blijven vrees ik voor disneyland Parijs.

Rein
02-04-21, 10:33
Google Maps (https://www.google.com/maps/place/Walt+Disney+Studios+Park/@48.8661196,2.7763667,760m/data=!3m1!1e3!4m5!3m4!1s0x0:0xa483783469fa426!8m2! 3d48.8680419!4d2.7802951) toont nu ook de laatste aanpassingen aan het Studios Park zoals de vorderingen aan de Cars attractie en Avengers Campus. Leuk om rond te kijken :)

Rein
13-04-21, 15:02
Wanneer het Resort opnieuw mag openen zal ook Cars Road Trip openen.

2487
Bron (https://twitter.com/DLPReport/status/1381670526427541507)

traveler
21-04-21, 10:13
Ik vraag me toch af of ze niet een beetje meer upgrade doen voor de cars roadtrip. In USA hebben ze die redelijk impressionante car's anamatronics ik zou er hier in Europa graag een paar zien opduiken.

Rein
26-05-21, 13:11
De grondwerken voor de Frozen attractie lijken klaar te zijn, de bouw kan dus beginnen. Van het meer is nog geen spoor...
Aan het uiteinde van het park verscheen een nieuwe lange rechte berm van 9 meter hoog (momenteel nog zonder beplanting).

2520
2521
Bron (https://twitter.com/disneylandworks/status/1397291640923041796)

fkl8
27-05-21, 09:46
Ik dacht dat ze het afgraafzand van het meer gingen gebruiken om Frozen te bouwen. 2 Vliegen in 1 klap dus.

Rein
27-05-21, 10:32
Ik dacht dat ze het afgraafzand van het meer gingen gebruiken om Frozen te bouwen. 2 Vliegen in 1 klap dus.

Ze kunnen het zand dat uit het meer komt nog gebruiken om de berm te maken aan het toekomstige 3de park (kort bij de partner hotels).

1388103813974876161

fkl8
27-05-21, 11:42
Ze kunnen het zand dat uit het meer komt nog gebruiken om de berm te maken aan het toekomstige 3de park (kort bij de partner hotels).
Ze zullen alzeker zand genoeg hebben :D

Rein
01-06-21, 13:46
Nieuwe luchtfoto van de Marvel Campus. De cirkelvormige structuur aan de voorgevel van Iron Man (ex-RnRC) lijkt klaar om voorzien te worden van een bekleding. Ook de Spider-Man attractie en PYM restaurant maken vordering.

Opmerkelijk is dat men de groene verf lijkt te verwijderen van het stuntshow decor. Zouden er dan toch nog plannen zijn om hiermee iets (anders) aan te vangen?

2524
Bron (https://twitter.com/DLPReport/status/1399678280614227968)

siroccofreakske
01-06-21, 15:08
De Frozen-uitbreiding ziet er qua oppervlakte groter uit dan ik eigenlijk gedacht had. Is er eigenlijk nog nieuws rond de timing van de uitbreidingen? Marvel zou uitgesteld zijn naar 2022 blijkbaar, maar ik weet niet of de rest ook uitgesteld is?

Rein
03-06-21, 11:10
Is er eigenlijk nog nieuws rond de timing van de uitbreidingen? Marvel zou uitgesteld zijn naar 2022 blijkbaar, maar ik weet niet of de rest ook uitgesteld is?

Als ik me goed herinner zou Marvel inderdaad voor 2021 geweest zijn, het meer, Frozen en Star Wars zouden de jaren daarop elk op hun beurt volgen en alles zou op tijd klaar zijn voor de Olypische Spelen in Parijs in 2024. Gezien Star Wars geen zekerheid meer is, mogen we er hopelijk toch van uit gaan dat op zen minst Frozen klaar zal zijn voor 2024. Een officiële aankondiging is er in elk geval nog niet, maar wel weten we dat de werken maandenlang hebben stilgelegen...

siroccofreakske
04-06-21, 11:05
Op https://www.discoverthemagic.nl heb ik intussen gelezen dat Marvel voor 2022 zou zijn, Frozen voor 2024 en Star Wars voor 2026.

Volgens mij is dat voor alle projecten een jaar later, ik dacht dat initieel de planning 2021, 2023 en 2025 was. De data zijn echter nog niet officieel, dus ik vermoed dat de info op basis van geruchten is.

Bron (https://www.discoverthemagic.nl/disneyland-paris/nieuws/uitbreiding-studios-marvel-frozen-star-wars-disneyland-paris)

Rein
04-06-21, 11:10
Eigenlijk hadden we ook gewoon naar de eerste post van dit topic kunnen kijken om de initiële planning te kennen :D :D

Rein
22-07-21, 14:06
Het eerste paneel van de nieuwe cirkelvormige ingang van de Iron Man coaster werd geplaatst. Achter deze panelen met gaten zal via LED strips een lichteffect ontstaan.

2562

2563

traveler
23-07-21, 08:51
Studios parijs het net niet verhaal.

Ik denk dat het zich weer herhaalt. (hiervoor wil ik graag mis zijn)

siroccofreakske
23-07-21, 09:09
Bedoel je dat op basis van deze foto's of gewoon een algemeen voorgevoel? Want op basis van deze foto's, vind ik het toch wel lastig om in te schatten of het net niet of net wel zal worden. Al vind ik het geheel er best wel strak uit zien, mits die LED lichteffects goed uitgewerkt zijn, kan het wel eens een mooie verbetering worden voor RnRC. :)

coasterfrenzy
23-07-21, 10:15
Studios parijs het net niet verhaal.

Ik denk dat het zich weer herhaalt. (hiervoor wil ik graag mis zijn)

Ik vond de studios in Florida ook niet bepaald overtuigend. Zonder de recent geopende Toy Story en Star Wars gebieden waarschijnlijk nog slechter dan onze studios. (eigenlijk: Zelfs mét toy story gebied vond ik het nog slechter dan onze studios) In Californië zitten de studio's dan weer als een apart thema bij Californian Adventure erbij. En dat is inderdaad eigenlijk ook wat het is: Ze verkopen een themagebied als apart park. (lange tijd gedaan toch). Gelukkig beginnen de studio parken nu een beetje te groeien. (nouja.. die in Parijs voorlopig nog niet echt, want dit is een re-theming van bestaande attracties.. maar als de rest erbij komt, wordt het wellicht wél een volwaardig park).

Rein
28-07-21, 10:21
Goed nieuws! De grondwerken voor de 3de uitbreiding (Star Wars?) zijn begonnen. Maar voorlopig is er nog niets te zien van beginnende bouwwerken aan het Frozen-deel:

2565
Bron:Twitter (https://twitter.com/DisneylandWorks/status/1420085406557691908)

Ook werd er recent een vergunning aangevraagd voor de afbraak van de tijdelijke gebouwen die nu op de plaats van het toekomstige meer staan.

siroccofreakske
29-07-21, 08:35
Dat vind ik effectief wel zeer goed nieuws! De schrik dat de Star Wars uitbreiding geannuleerd zou worden owv Covid was toch aanwezig. Als de grondwerken starten, wil dat normaal gezien toch zeggen dat de uitbreiding er zal komen. Als dat dan iets later is dan oorspronkelijk voorzien, vind ik dat geen ramp. Wel hoop ik dat ze niet te veel knippen in de budgetten en dat de uitbreidingen dus wel van het niveau zullen zijn dat we mogen verwachten...

nicooke
29-07-21, 20:12
Wel raar dat er niet begonnen is eerst met de grondwerken voor het gebied van frezen, want dit gaat toch eerder open dan Star Wars?

Rein
30-07-21, 07:15
Wel raar dat er niet begonnen is eerst met de grondwerken voor het gebied van frezen, want dit gaat toch eerder open dan Star Wars?

De grondwerken voor Frozen zijn al wel een tijdje klaar (groot wit vlak onderaan rechts op de foto). Er is alleen nog niet begonnen met de bouw ;)

Rein
02-08-21, 09:36
Het gaat zichtbaar vooruit tegenwoordig:

2567
Bron (https://twitter.com/DLPReport/status/1421484055019855874)

Stark Industries (en klein vleermuis logo, een crossover met Batman lijkt mij uitgesloten, maar blijkbaar bestaat er wel een Batwing personage in de Spider-man strips, of het is gewoon een grap en zal dit bedekt worden met een theming-element)
2566
Bron (https://twitter.com/DLPReport/status/1421512268068630534)

Het platform voor de quinjet:
2568
Bron (https://twitter.com/DLPReport/status/1421513479140282370)

Rein
06-09-21, 10:05
Opnieuw wat actie! Er zijn kranen toegekomen bij Frozen en er werd een stuk weg aangelegd tussen de tram tour en het meer. Ook de cirkelvormige voorkant van Iron Man lijkt volledig te zijn.

2576
2577
2578

Rein
06-09-21, 13:35
Nog enkele foto's vanuit Panoramagique:

2581
2582
2583
Bron (https://pixiedust.be/construction-update-avengers-campus-at-walt-disney-studios-park/)

Rein
18-11-21, 11:42
Is de kraan op het Spider-Man-gebouw een bewijs dat Parijs ook een stuntronic krijgt? Of zal het bij een kleine show blijven met enkel een live action character...
Het gebouw in het midden met metalen frame rond is Mission Control waar je Avenger meet-and-greets zal vinden.

2648
Bron (https://twitter.com/DLPReport/status/1460632280154742800)

Rein
22-11-21, 10:48
Disney zelf deelde een (iets oudere) foto van de constructie en bevestigde dat de opening voorzien is voor "zomer 2022".

2650

Rein
14-01-22, 15:38
De Quinjet is toegekomen!

2682

Klein beetje vordering aan Frozen:
2683

Bron:
Een mooi actueel overzicht met veel foto's van de stand van zaken over de verschillende projecten in het resort kan je op deze website vinden:
https://outsidears.fr/2022/01/sur-terre-et-dans-les-airs-point-sur-les-chantiers-en-cours-a-disneyland-paris/

Rein
04-02-22, 14:44
De Quinjet is op zijn plaats geland:

2687

2688

Pretparkfreak7
06-02-22, 03:05
Ik word allerminst warm van het thema, maar ik hoop dat het geheel meer uitstraling heeft dan wat er vroeger te zien was. :p

siroccofreakske
07-02-22, 07:43
Op het eerste zicht heb ik alleszins wel die indruk, al is het natuurlijk altijd wachten op het eindresultaat. Ik moet ook zeggen dat mijn verwachtingen voor dit themagebied zeer laag waren (net als jij ben ik geen fan van Marvel), dus het kan daardoor misschien alleen maar meevallen.

nicooke
21-02-22, 20:27
IK loop ook nog niet helemaal warm voor het thema waarschijnlijk ook omdat ik niet echt veel heb met marvel al kan dit veranderen eens het gebied af zal zijn.

Ben nu wel eens benieuwd wanneer ze gaan communiceren welke datum het gebied zal opengaan want zomer 2022 is lang, ik hoop in ieder geval in juli als ik Disneyland ga bezoeken.

coasterfrenzy
21-02-22, 21:34
Het probleem met Marvel is dat het niet echt een Thema is. Als je kijkt hoe veel figuren er in voorkomen en op hoe veel locaties het afspeelt.. Je zou er een volledig park rond kunnen maken met vele zeer diverse themazones.

Disney focust zich hier vrij specifiek op het hoofdkantoor van de Avengers. Veel zal dus wel de futuristische trekjes van Stark-Technologies hebben en dat is inderdaad en relatief somber thema. Desalniettemin kan dat leuk werken. Juist omdat het een contrast is met de andere gebieden en je uiteindelijk juist dat Sombere tegen kunt gaan met heel veel licht effecten.

Op zich zie je dat ook leuk bij Cedar Point. Het voorste deel van het park is overdag eigenlijk vrij saai en eerder een betonnen bunker. Maar juist in de avond als alle lichten aan gaan is het daar super gezellig. Doordat het Avengers Thema een pak donkerder is dan het beton van CP, komen lichten daar overdag ook goed tot hun recht. Vooral grote displays die we zien werken overdag prima.

Ze lijken wat mij betreft dus wel goed te slagen in een futuristische look. In hoeverre de Avengers goed naar voren komen, zal natuurlijk nog moeten blijken. Gimmicks zoals de Quinjet die te zien is zijn natuurlijk leuk en trekken veel aandacht, maar zijn uiteindelijk hooguit een paar procent van de gehele ervaring.

jefke88
01-04-22, 12:51
Rock ‘n’ Roller Coaster heropent pas in 2027: https://pretparken.be/NL/article/2400/heropening-rock-n-roller-coaster-uitgesteld-naar-2027

fkl8
01-04-22, 14:36
Rock ‘n’ Roller Coaster heropent pas in 2027: https://pretparken.be/NL/article/2400/heropening-rock-n-roller-coaster-uitgesteld-naar-2027
Nice try Bjorn maar Jean-Luc heeft me net gebeld. Het was gewoon een griepje :D

siroccofreakske
01-04-22, 14:50
Eén van de weinige 1 aprilgrappen die ik effectief grappig vind :)

Crazy2girlken
02-04-22, 08:17
Mwa. Half wakker op zaterdagochtend 2/04 door je feed aan't scrollen dan was hij vooral goed om mijn koffietje nog net niet uit te sproeien over mijn scherm, tot ik de datum zag. :D

siroccofreakske
04-04-22, 11:09
Ik vraag me wel af wanneer de opening effectief zal zijn. Voor zover ik weet, blijft 'zomer 2022' aangekondigd. Het wordt stilaan wel tijd om met een exacte(re) datum te komen, vind ik. :)

Crazy2girlken
04-04-22, 14:01
Naar het schijnt komt die op 12/4 tijdens de 30e verjaardag viering en panel die er gehouden zal worden met enkele Imagineers . Rumored date die ik van verschillende bronnen hoor is 25/06 maar dat is volgens mij nog pure speculatie.

Rein
19-04-22, 15:05
Leuke kleine update:
- de studio-nummer-logo's zijn verdwenen, hopelijk komt er een Avengers-logo op de plaats of misschien pakken ze de hele façade nog aan. Maar nu kunnen we wel zien dat er gsm-antennes achter zaten.
- stellingen aan de achterkant van het vroegere stuntshow decor doen vermoeden dat er waarschijnlijk een backdrop op zal verschijnen.
- RnRC zal binnenkort Avengers Assemble : Flight Force heten.

2708

1516085960093667334

nicooke
22-04-22, 10:28
Had eerlijk verwacht dat ze op hun 30ste verjaardag de openingsdatum van dit gebied hadden bekend gemaakt.

Dus zal nog eventjes wachten zijn, hoop dat open zal zijn tussen 9 en 11 juli want dan ga ik naar disneyland.

nicooke
24-05-22, 15:43
Disneyland Parijs heeft zonet bekend gemaakt dat de opening van de zone op 20 juli zal zijn. Wel laat op het seizoen naar mijn mening hopelijk zijn er soft openingen.

Rein
24-05-22, 16:31
Eindelijk een datum!
Meer goed nieuws, Cafe des Cascadeurs blijft bestaan en zal nu “Super Diner” heten. Maar je kan enkel Reuben sandwiches als take away nemen. Geen burgers meer...

Rein
14-06-22, 12:28
Nieuwe overzichtsfoto van de vorderingen. De plaats waar het meer komt is zo goeds als volledig vrij gemaakt, het graven kan beginnen. Verder zien we dat het technische dok klaar is en dat men aan de funderingen voor Fronzen bezig is.

2754
Bron: Twitter (https://twitter.com/DisneylandWorks/status/1536636538515509252)

nicooke
14-06-22, 20:00
Ziet er groter uit dan ik dacht dat stuk nu alles afgegraven is.
Ben wel benieuwd al alles gaat af zijn hoe het er zal uitzien. Zo zal studio's toch nog een volwaardig park worden.

traveler
15-06-22, 10:13
Als ik heb goed had was de planning met een jaar achtruit geschoven. Toch gaan ze daar precies toch nog een tandje bij mogen steken. Zeker als je rekening houd met de zusterparken in de USA.

Aan de andere kant fantastisch dat ze dit nu bouwen het zal zeker wel indrukwekkend ogen als we de schetsen mogen geloven.

siroccofreakske
15-06-22, 11:54
De planning is inderdaad een jaar opgeschoven. Initieel was het 2021-2023-2025 en nu zou het 2022-2024-2026 worden.

Eens het vooruit begint te gaan, kan het soms wel snel gaan. Ik denk dat 2024 op dit moment zeker nog wel realistisch is, al is dat natuurlijk altijd moeilijk inschatten.

fkl8
16-06-22, 10:32
Er zijn datums bekend voor de soft-openingen van Avengers land.

Castmembers hebben soft-openingen op 12 en 13 juli.

Op 16 juli is het de beurt aan de Infinity passen en 17-18-19 juli is het voor Infinity en Magic Plus passen.
De passhouders kunnen vanaf 30 juni een dag en tijdsslot reserveren via het annual pass internetplatform. Ook PYM test kitchen zal kunnen geboekt worden. De toegang tot PYM is 90 minuten na toegang tot de nieuwe zone.

Ikzelf als Infinity houder ga toch proberen erbij te zijn :)

Xarbero
16-06-22, 19:07
er zijn al geen vrije dagen meer om die te reserveren dus da zal wel njet worden...

fkl8
17-06-22, 13:55
er zijn al geen vrije dagen meer om die te reserveren dus da zal wel njet worden...

Dat lijkt me raar aangezien je als pashouder die toegang pas kan reserveren op 30 juni ;)
De gewone toegang is inderdaad al volzet maar met de toegang voor Avengers mag je de studios binnen.

Rein
17-10-22, 11:45
Ondertussen werd het meer zo goed als volledig uitgegraven en zien we al duidelijk de contouren (links). Er werd een roterende brug geïnstalleerd tussen het meer en het kanaal naar het vierkantige dok. Bij Frozen zijn de eerste stukken verticale constructie gestart. En rechts onderaan is de testopstelling van de kerstboom te zien :p

2875
Bron: Twitter (https://twitter.com/CertifiedBlep/status/1581694952761085952)

fkl8
17-10-22, 15:30
Spot ik hier nu een soort track ?

2876

Rein
16-03-23, 14:08
De grote baas is op bezoek! Op de achtergrond de vorderingen aan Frozen en het meer:

2897
Bron: Twitter (https://twitter.com/DLPReport/status/1636346603094065153)